abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 08:55:49 #26
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_87820834

Exit through the gift shop
Is het een documentaire? Is het nep of echt? Een ding wat zeker is is dat deze film af en toe hilarisch grappig is en daarnaast een erg interessante inkijk geeft in Street Art en moderne kunst. Ook als dat niet helemaal je ding is, biedt deze film genoeg boeiend materiaal. Het is een film over iemand die een film maakt over Street Art (graffiti). Vol stof tot napraten.
9/10
IMDB 8,3/10
Overal verstand van.
pi_87826119
Altered States
Een trippy visueel en auditief kunstwerk uit 1980 met een goed verhaal. Ideale film voor mensen die wel es een paddo'tje doen (kan ik tijdens de film niet aanraden trouwens, wel een lekker blowtje).

8.4/10
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 17:10:22 #28
213010 haakon
Bier moet. Bier doet je goed.
pi_87837315
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 11:37 schreef planethugo het volgende:
Jonah Hex
Vond ik ook een slechte film, heb ik in het vorige deel wel beoordeeld dacht ik, met een 4 ofzo..

Gister Hellraiser:Deader gezien. Dat was ook niet wat..
die geef ik een 5
The Outside Agency
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 18:12:52 #29
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_87839458
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 08:55 schreef macondo het volgende:
[ afbeelding ]
Is het een documentaire? Is het nep of echt? Een ding wat zeker is is dat deze film af en toe hilarisch grappig is en daarnaast een erg interessante inkijk geeft in Street Art en moderne kunst. Ook als dat niet helemaal je ding is, biedt deze film genoeg boeiend materiaal. Het is een film over iemand die een film maakt over Street Art (graffiti). Vol stof tot napraten.
9/10
IMDB 8,3/10
Heerlijke documentaire idd, aanrader voor iedereen ^O^

quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 21:54 schreef ChickenTonight het volgende:
[ afbeelding ]
Enter the Void

IMDb: 7,4
Mijn cijfer: 5,0
Gaat hier er al een goeie rip van rond of heb je hem ergens anders gezien? Komt jammer genoeg niet in pathe en ben namelijk wel benieuwd naar deze film.
Life is a waste of time. Time is a waste of life.
So let's get wasted and have the time of our lives.
pi_87840239
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 21:54 schreef ChickenTonight het volgende:
[ afbeelding ]
Enter the Void

IMDb: 7,4
Mijn cijfer: 5,0
waarom?
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 19:30:54 #31
213010 haakon
pi_87841932
Hellraiser: Hellworld gekeken.

Leuker als Deader, gaan meer mensen in dood :P
Alleen het verhaal heeft net als bij Deader gewoon eigenlijk niets meer met Hellraiser te maken, behalve dat Pinhead erin zit ?
5
The Outside Agency
pi_87843533
Net Legend of the Guardians: The Owls of Ga'Hoole gezien. Ik denk dat als ik hem niet in BFI Imax had gezien ik hem niet zo goed had gevonden. Had het idee dat 3d eindelijk eens echt goed nut had. Vooral de slowmotions en de soundtrack waren best tof. Verhaal uiteraard erg zoetsappig en in het begin had je echt zoiets van, een film over uilen, wtf?

Maar vond de bombastische scenes erg tof!

8
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_87851378
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 20:10 schreef sitting_elfling het volgende:
Net Legend of the Guardians: The Owls of Ga'Hoole gezien. Ik denk dat als ik hem niet in BFI Imax had gezien ik hem niet zo goed had gevonden. Had het idee dat 3d eindelijk eens echt goed nut had. Vooral de slowmotions en de soundtrack waren best tof. Verhaal uiteraard erg zoetsappig en in het begin had je echt zoiets van, een film over uilen, wtf?

Maar vond de bombastische scenes erg tof!

8
ik heb hem niet in imax gezien, maar vond het zowiezo wel een toffe film
en het onderwerp uilen, tja.. ze hebben ook al speelgoed dat de hoofdrol speelt (net als leeuwen en honden) dus waarom niet
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 22:46:19 #34
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_87851430
Red

Dikke actie met een feelgood einde. Goede humor erin, lekker straight en lomp, kijkt heerlijk weg op een vrije avond.

Een 7,5.

Oh en: O+ Marie-Louise Parker O+.

[ Bericht 8% gewijzigd door Mike op 23-10-2010 00:01:06 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_87851497
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 22:46 schreef Mikkie het volgende:
Red

[ afbeelding ]

Dikke actie met een feelgood einde. Goede humor erin, lekker straight en lomp, kijkt heerlijk weg op een vrije avond.

Een 7,5.

Oh en: O+ Marie-Louise Parker O+.
mag et ietsjes minder zijn (het plaatje is 2,5MB)
pi_87851584
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 22:45 schreef mschol het volgende:

[..]

ik heb hem niet in imax gezien, maar vond het zowiezo wel een toffe film
en het onderwerp uilen, tja.. ze hebben ook al speelgoed dat de hoofdrol speelt (net als leeuwen en honden) dus waarom niet
Mja, maar wat ik enorm irritant vond waren die snaveltjes die je zo zag spreken. En als je hem dan op zo'n joekel van een scherm ziet (imax in londen) was dat echt wazig. Naja, dat vonden wij het grootste nadeel van de film. Maar was beter dan verwacht in ieder geval! ^O^

Begrepen ook niet helemaal dat blauwe lichtstralen gedoe, wat dat nou was? :?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 22:51:25 #37
213010 haakon
pi_87851620
The Tortured

Sicke film, echt supergaaf !
Spanning blijft de hele film, goed geacteerd en.. ja ik moet niet teveel zeggen :P
7,5 :)
The Outside Agency
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 22:52:22 #38
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_87851649
quote:
1.gif Op vrijdag 22 oktober 2010 22:48 schreef mschol het volgende:

[..]

mag et ietsjes minder zijn (het plaatje is 2,5MB)
Ik heb 'm ook maar van Google geplukt :P
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_87854137
Prozac Nation

Waargebeurde verhaal van Elizabeth Wurtzel die door de scheiding van haar ouders redelijk fucked up raakt en als ze naar Harvard gaat volledig ontspoort door drank en drugs.

De film komt net niet lekker uit de verf. Waar het aan ligt is mij niet helemaal duidelijk. De lengte is goed, het verhaal is prima, misschien wat fragmentarisch verteld. Qua acteurs vraag ik me af wat dat American Pie hoofd van een Jason Biggs in de film doet. Maar Anne Heche is goed, Jessica Lange is goed en Christina Ricci, lieve lieve Christina Ricci wat ben je toch een fantastische actrice en wat hou ik toch van je.

Al met al wel onderhoudend, een 7 (tegen de 6.3 van Imdb)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_87855736

A Clockwork Orange

Goede film! ^O^
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 01:41:35 #41
213010 haakon
pi_87857692
The Other Guys

Begint leuk, dat is het ook.. voor de rest gewoon weinig aan.
Eerste half uur (hooguit!) is leuk, daarna echt ruk.
5
The Outside Agency
pi_87869110
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 01:41 schreef haakon het volgende:
The Other Guys

Begint leuk, dat is het ook.. voor de rest gewoon weinig aan.
Eerste half uur (hooguit!) is leuk, daarna echt ruk.
5
helaas helemaal mee eens, ook met het cijfer. De film begint echt leuk maar na 30 minuten zakt ie gewoon dik in en heeft het mij moeite gekost het tot het einde te blijven kijken
pi_87869175
The ramen girl

Verenigde Staten / Japan
Komedie / Drama
102 minuten

geregisseerd door Robert Allan Ackerman
met Brittany Murphy, Toshiyuki Nishida en Tammy Blanchard

Een jonge Amerikaanse vrouw leeft met haar vriend in Tokio, maar nadat hij de relatie beëindigt zit ze alleen in deze vreemde wereldstad. Ze besluit in Tokio te blijven en er richting in haar leven te zoeken. Vervolgens solliciteert ze bij een noedelrestaurantje dat gerechten aan de straat verkoopt door een raam. Daar leert ze de kunst van het bereiden van de gerechten onder een tirannieke Japanse meesterkok.

Ik vond het verhaal heel leuk klinken en hou wel van feel good movies dus heb gisteravond deze film gezien, en vond hem helaas echt tegenvallen. Ik vond bruttany murphy ERGELIJK slecht acteren en voorderest was het een beetje saai gedaan het verhaal.
een 4
pi_87871513
Monsters

Best aardig gedaan zeker voor en low budget ding. Het was niet allemaal heel hoogdravend en af en toe ook behoorlijk onwaarschijnlijk, niet het SF gedeelte maar meer menselijk gedrag en gemaakte keuzes enzo. Relatie tussen de hoofdpersonen is ook niet altijd even geloofwaardig. Maar het laatste stuk van de film vond ik dan weer wel goed.

Kan het wel eens zijn met de 6,8 van IMDB
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 18:43:12 #45
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_87873606
Lucky Number Slevin

Alleraardigste zwarte misdaadkomedie.

De hoofdpersoon is lekker witty en het verhaal boeit, prima film! 7.5
pi_87875277
Toy Story 3

:D

Leuker dan verwacht, die Ken :') en als Buzz spaans praat hahahaha, geniaal filmpje hoor.

7.5!
pi_87881975
Ne Le Dis à Personne

Frankrijk
Drama / Thriller
125 minuten

geregisseerd door Guillaume Canet
met François Cluzet, Marie-Josée Croze en André Dussollier

De vrouw van Alex wordt vermoord door een seriemoordenaar waarna hij verward achterblijft. Acht jaar later ontvangt Alex raadselachtige e-mails in zijn mailbox van een onbekende afzender. Tegelijk blijkt dat de politie het onderzoek naar de dood van zijn vrouw heeft hervat. Wat volgt is een gevaarlijke zoektocht naar de waarheid.

Ik vond het een hele goeie film, hij blijft de volle 2 uur spannend en leuk om naar te kijken. En het is ook niet zo dat je halferwege al weet hoe alles zit. Het blijft spannend tot het laatste moment. Echt een aanrader dikke 8!
  zondag 24 oktober 2010 @ 00:57:58 #48
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_87884097
quote:
1.gif Op vrijdag 22 oktober 2010 08:55 schreef macondo het volgende:
[ afbeelding ]
9/10
IMDB 8,3/10
Naar aanleiding van dit verhaaltje deze docu vanavond zelf bekeken.
En je hebt helemaal gelijk, geweldige documentaire _O_ Geef hem zelf een 8.5/10
pi_87889411
Shutter Island

Een film van Martin Scorsese en als je van zijn films houdt is deze wel degelijk een must. Ik vind Leonardo DiCaprio een van de beste acteurs van zijn generatie en dat bewijst hij opnieuw in deze film. Er is ook een mooie rol weggelegd voor sir Ben Kingsley en ook hij bewijst zijn geld wederom waard te zijn.

De film gaat over een eiland waar de meest mentaal verknipte mensen worden geplaatst die in het verleden zijn veroordeeld wegens moord. Aangezien hun mentale aandoening de oorzaak is van het misdrijf worden ze op Shutter Island geplaatst waar ze niet gevangen zijn, maar zijn opgenomen ter behandeling, zoals Dr. John Cawley (sir Kingsley) het zo mooi verwoord. Geen gevangenen dus, maar patiënten.
U.S. Marshall Teddy Daniels (DiCaprio) is aangewezen om een onderzoek te verrichten naar een ontsnapte patiënt. Al snel komt hij erachter dat er een vervelende lucht aan deze zaak hangt en wilt dit daarom tot op de bodem uitzoeken.
Naarmate hij verder onderzoekt komen er steeds meer nare feiten naar boven die voor een verrassend einde zorgen.

Een echte aanrader dus.
Mijn cijfer: 8
  zondag 24 oktober 2010 @ 12:28:55 #50
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_87891774
The Thin Red Line
Na Badlands en Days Of Heaven in de jaren `70 was het zo`n twintig jaar stil rondom Terrence Malick. In 1998 kwam hij terug met het epische The Thin Red Line. Het resultaat is één van de, zoniet dé, beste anti-oorlogsfilm aller tijden. Met behulp van all star cast (waarvan niet één enkel iemand alle aandacht naar zich toe trekt maar allen spelen in dienst van het verhaal) wordt heel langzaam het verhaal vertelt van de oorlog bij Guadalcanal.

Het is een bijna drie uur durende emotionele uitputtingsslag waarbij je na afloop echt merkt hoe zeer de film je mee sleept en hoeveel energie dat kost.
Maar het is het meer dan waard. Meerdere malen brengt Malick je aan de rand van het huilen door middel van een mix van de meeslepende verhalen van de soldaten, de prachtige (en vaak huiveringwekkende) beelden en mooie score.
Ook al ligt het tempo laag, de twee uur en 50 minuten zijn voorbij voor je het weet.
Het is eeuwig zonde dat het bijna tegelijkertijd uitgebrachte maar veel mindere Saving Private Ryan alle aandacht van Malick`s film afnam, want dit moet gewoon gezien worden.
Vergeet Full Metal Jacket en Apocalypse Now: The Thin Red Line is de beste (anti-) oorlogsfilm aller tijden, een meesterwerk van de bovenste plank.

IMDB Cijfer: 7,5/10
Mijn Cijfer: 10/10

Aparte vermelding trouwens voor de blu-ray uitgave van Criterion. Dit is de beste blu-ray transfer die ik van een live-action film die ik tot nu toe heb gezien. Het detail, de scherpte en vooral de diepte in het beeld is ongeloofelijk. Op een groot aantal momenten lijkt het beeld bijna 3D, prachtig.
Ook het detail in het geluid is ongekend. Als je `m afspeelt, neem dan Malick`s aanraden ter harte: zet het geluid heel hard als je `m kijkt. Dat voegt echt zoveel toe aan de kijk ervaring.
Een uitgave die heel hoog gaat eindigen in mijn eindejaarslijstje van beste uitgaves van 2010
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')