abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 oktober 2010 @ 12:04:40 #76
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_87931373
quote:
1.gif Op zondag 24 oktober 2010 18:13 schreef JDx het volgende:
Mulholland Drive

Na een paar dagen geleden Lost Highway te hebben gekeken, vandaag David Lynch een tweede kans gegeven, prachtige film maar ik heb geen flauw idee waar ik nou net 2,5 uur naar heb zitten kijken. Net als bij Lost Highway. En ik kan daar niet tegen, want ik wil altijd alles snappen.

Maar om nu te zeggen, wat een kutfilm want ik snap hem niet is ook weer te kort door de bocht, want ik ga zo op zoek naar nog een film van David Lynch :P

Ben een man van de cijfers, maar vind het hier moeilijk een cijfer voor te geven, ik ga geen cijfer geven, een 8.

;)
Wat mij betreft zijn Lynch zijn begrijpelijke films een stuk beter. Zijn interresantdoenerij moet echt beteugeld worden, want sfeer neerzetten is hij een meester in. Kijk Blue Velvet en de serie Twin Peaks eens. Vooral Twin Peaks is wat mij betreft een meesterwerk, ondanks het zwakke, door anderen geregisseerde, begin van het 2e seizoen.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  maandag 25 oktober 2010 @ 16:43:38 #77
322370 Ruuddd
Cultivé son jardin
pi_87942021
The Greenzone met matt damon
The Hurtlocker
Three Kings

Allen films over de oorlogen in het midden-oosten. Ik vond ze erg goed maar hurtlocker heeft toch meer mijn voorkeur omdat Greenzone beetje te Matt Damon-achtig is. Echte aanraders.

Three Kings is voor een oplettende kijker. Het heeft een beetje een matrix idee wat betreft achterliggende gedachtes. Even wat voorbeeldjes:

Three kings gaan richting het oosten om het goud op te halen (vergelijkbaar met verhaal in de bijbel)
1 van de 3 wordt gevangen genomen en moet dan als marteling olie drinken (volgens vele hét motief om oorlogen in het midden-oosten te voeren)
Toch geeft Three kings een wat meer onserieuze kijk op de oorlog en wordt alles met een korreltje zout genomen. Het is echt een leuke film, kijkt makkelijk weg en als je op dingen gaat letten wordt hij alleen maar leuker

Greenzone: 7.6
Hurtlocker: 8.1
Three Kings: 7.9

[ Bericht 57% gewijzigd door Ruuddd op 25-10-2010 17:02:22 ]
pi_87948828
Largo Winch (2008)

Gebaseerd op de gelijknamige stripboeken reeks. De sfeer van de film doet me erg denken aan de Bourne films met Matt Damon.
8/10
pi_87949124
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 19:32 schreef TargaFlorio het volgende:
Largo Winch (2008)
[ afbeelding ]

Gebaseerd op de gelijknamige stripboeken reeks. De sfeer van de film doet me erg denken aan de Bourne films met Matt Damon.
8/10
Leuke film he, heb 'm al heel lang geleden gezien, nooit weer iemand over gehoord. Krijgt van mij ook wel een 8!
pi_87949235
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 23:46 schreef casper019 het volgende:
Ne Le Dis à Personne

[ afbeelding ]

Frankrijk
Drama / Thriller
125 minuten

geregisseerd door Guillaume Canet
met François Cluzet, Marie-Josée Croze en André Dussollier

De vrouw van Alex wordt vermoord door een seriemoordenaar waarna hij verward achterblijft. Acht jaar later ontvangt Alex raadselachtige e-mails in zijn mailbox van een onbekende afzender. Tegelijk blijkt dat de politie het onderzoek naar de dood van zijn vrouw heeft hervat. Wat volgt is een gevaarlijke zoektocht naar de waarheid.

Ik vond het een hele goeie film, hij blijft de volle 2 uur spannend en leuk om naar te kijken. En het is ook niet zo dat je halferwege al weet hoe alles zit. Het blijft spannend tot het laatste moment. Echt een aanrader dikke 8!
Geweldige film. _O_
Ik verbaas me dat er nog geen Amerikaanse remake is (al zal die het origineel waarschijnlijk toch niet overtreffen)
pi_87949833
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 19:39 schreef JDx het volgende:

[..]

Leuke film he, heb 'm al heel lang geleden gezien, nooit weer iemand over gehoord. Krijgt van mij ook wel een 8!
Absoluut. :Y
Verrassende plotwendingen en mooi dat ze in de film ook gewoon Kroatisch praten als dat logisch is. Ik heb begrepen dat er eind dit jaar een vervolg uitgebracht wordt.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 25 oktober 2010 @ 20:50:44 #82
862 Arcee
Look closer
pi_87953091
Mother and Child (2009)

Drie verhaallijnen die elkaar kruisen. Ik hou ervan en het werkte goed in dit drama, dat adoptie als centraal thema heeft. Een aanrader voor liefhebbers van drama's die in het hier en nu spelen.

Met Naomi Watts (21 Grams), Annette Bening (American Beauty) en Samuel L. Jackson.

Alejandro González Iñárritu (Amores Perros, 21 Grams, Babel) was trouwens een van de producers en dat kon je merken.

Zo zie ik ze graag. ^O^

Cijfer Imdb: 7.2
Mijn cijfer: 8.0
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_87961744
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 19:41 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Geweldige film. _O_
Ik verbaas me dat er nog geen Amerikaanse remake is (al zal die het origineel waarschijnlijk toch niet overtreffen)
ik ben eerder blij dat er geen amerikaanse remake van is, dat zou de film alleen maar ten slechte komen!
pi_87961823
Marley & me

Verenigde Staten
Drama / Komedie
120 minuten

geregisseerd door David Frankel
met Jennifer Aniston, Owen Wilson en Eric Dane

Marley is een gele labrador die door John Grogan, een columnist voor een krant, en zijn vrouw Jennifer wordt geadopteerd. Het idee was om zo een idee te krijgen wat ouderschap inhoudt, maar de hond blijkt nogal hyperactief te zijn. Hij vernielt de boel, wordt van de gehoorzaamheidsschool geschopt en wordt alleen maar erger wanneer John en Jennifer kinderen krijgen.

Ik vond het een aardige film, gewoon leuk om een keer gezien te hebben maar niet wat me nog tijden bij zou blijven ofzo. Het begin is grappig en later word het iets meer een drama film. Er gebeurd niet echt iets spectaculairs gewoon een beetje een feel good movie. Wel leuk bij het begin hoe die hond een troep maakte enzo ik herkende dat helemaal van bij ons thuis
een 6+
pi_87964772
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 19:26 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Heb hem overal aangeraden zien worden en heb me er dit weekend zelf maar eens aan gewaagd. Geweldig! 99% van de film speelt zich af in één ruimte en weet je aandacht continu vast te houden zuiver door de goede interactie en opbouw.
Enige hm-hm-momentje wat ik had was toen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dikke acht ^O^

Verder Sin City eindelijk eens gezien, stond al heel lang op mijn lijstje. Heb van begin tot eind geïntrigeerd zitten kijken. Niet mijn type film dacht ik altijd, en verfilmingen van stripboeken ach ja, maar ik vond het zo ontzettend apart gedaan en vond de karakters meteen zo interessant dat ik hem in één ruk uitgekeken heb. Normaal ga ik dus 10x thee zetten, chips pakken of wat. Heb zelfs halverwegen niet gekeken van "goh, wie is die acteur/actrice ook alweer" terwijl dit wel zo'n film is met die cast...
Een negen _O_
Ik denk dat vanaf nu wij elkaars filmtips kunnen gaan bekijken! Ben het ook HE-LE-MAAL eens met Sin City, wat een meesterwerk. Inspiratie voor een artistiek projectje van me EN een outfit voor een themafeest in november wat ik heb. ^O^

Pas gezien:

Maria Full of Grace
Mooi epos over het leven in Colombia en de drugsproblematiek. Omdat ik Colombia zie als mogelijk toekomst land om te wonen extra speciaal voor mij. En wat een heerlijke hoofdrolspeelster, de eerste Colombiaan(se) die een oscarnominatie wist te verdienen!
8/10

Toy Story 3
Leuk gedaan, grappige humor en Buzz die Spaans spreekt. Heb Toy Story 1 volgens mij ooit es (half?) gezien en Toy Story 2 niet, maar dat was geen probleem.

Toch blijf ik Shrek en Ice Age veel betere animatiefilms vinden.
7.5/10
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 01:45:51 #86
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_87965838
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 19:32 schreef TargaFlorio het volgende:
Largo Winch (2008)
[ afbeelding ]

8/10
Ja toffe film. Heb hem ook nog recent gekeken nadat ik hem eens half-half op Film1 had gezien. Anthony Zimmer van dezelfde regisseur is ook tof. Daar gaan ze wel een Hollywood-remake van doen.
The more debt, the better
pi_87967516
RED

Actie/Komedie met Bruce Willis. In de bios gezien. Goede actie, leuke humor. Niet extreem goed, maar gewoon een leuke film om te kijken. 7,5

Please Give

Film over een familie die een huurhuis naast hun eigen huurhuis willen overnemen, zodat ze de muur ertussen kunnen weghalen en een grote kamer ervan kunnen maken. Geinige film, vermakelijk, niet erg snel maar toch wel leuk om te kijken. 7

The Loved Ones

Thriller/Horror, Als je hem niet serieus kijkt dan is er vrij weinig aan. Hij is op sommige punten wel gruwelijk, maar ik heb ergere films gezien (martyr). Aardige film. 7
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 14:31:31 #88
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_87978514
Highlander (1986, VS, Russell Mulcahy)
Matige actie, slecht geacteerd, de verschrikkelijke bombastische muziek van Queen en een miscaste Christopher Lambert en Sean Connery. Waarom zou je in hemelsnaam iemand met een Frans accent casten als Schot en dan een echte Schot casten als een millenia oude Egyptische Spanjaard? Waarschijnlijk was het allemaal best gaaf als je 12 was in 1986, maar voor mij anno 2010 was het het niet.
cijfer: 5

Zhantai (Platform) (2000, China, Zhang Ke Jia)
Een goede film werkt op meerdere vlakken tegelijk, zoals deze film doet. Ten eerste werkt de film als persoonlijk verhaal. Het heeft sympathieke karakters met hun persoonlijke problemen in de liefde, familie e.d.. Waarin het gevecht tussen de eigen identiteit en het collectief naar voren komt. De hoofdfiguren zijn veel moderner dan hun ouders. De generatiekloof is duidelijk merkbaar. Zoals in de prachtige scene als Minliang zijn broekspijpen wijder laat maken door z'n moeder, die op haar beurt weer twijfelt aan het praktische nut van zulke wijde pijpen. Maar ook is duidelijk dat deze Chinese twintiger niet zo veel verschillen van hun westerse generatiegenoten. Ook zij zijn zoekende naar de betekenis van het leven en hun eigen rol daarin. En proberen dat te vinden in populaire cultuur uit Taiwan. Het einde van de film laat zien dat deze opstandige Chinese jongeren zich uiteindelijk ook conformeren aan het burgerleven.
Ten tweede en voornamelijk werkt de film als sociale en culturele geschiedenis. Het laat goed zien hoe China in de jaren '80 steeds opener en moderner werd. Het is helemaal een goede film als die twee vlakken dan ook nog eens samengaan om een eenheid te vormen.
Jammer genoeg maakt Jia op het einde van de film keuzes, waardoor de film niet helemaal het meesterwerk werd dat het begin beloofde. De sociale en culturele veranderingen in China, die Jia laat zien, overschaduwen steeds meer de persoonlijke ontwikkeling van de karakters. Ook springt de film het laatste half uur te veel van de hak op de tak. Zo verdwijnen de vrouwelijke hoofdrolspeelsters zomaar uit beeld. De ene is compleet verdwenen zonder aanwijzing. (Misschien dat ze is opgepakt?) De andere is belastinginspecteur geworden, maar de reden waarom wordt nooit echt duidelijk. Dat is jammer want als Jia de kwaliteit gedurende hele film had weten vast te houden dan was het een moderne klassieker geworden
cijfer: 8.5

Lan feng zheng (The Blue Kite) (1993, China, Zhuangzhuang Tian)
Weer zo'n film waarin de Chinese geschiedenis vertelt wordt aan de hand van het persoonlijke leed van een familie. Dit keer staat het leven van een jongetje, die ook de verteller is van de film, en z'n moeder van '53 t/m '68 centraal.
cijfer: 8

Suzhou he (Suzhou River) (2000, China, Ye Lou)
De film bestaat eigenlijk uit een twee losse verhalen, die op elkaar aansluiten. De film begint vanuit de ogen van de verteller van de film, die de hele tijd met een camera in zijn hand loopt om alles te film. Daarom zien we als kijker alles door zijn camera en zien we de verteller zelf nooit. Hij wordt verliefd op een meisje Meimei. Dit gedeelte wordt dus gefilmd vanuit een firstperson view. Dit werkt verrassend genoeg. Het geeft het gevoel van de spontane wispelturige liefde die heerst tussen hem en Meimei goed over. Meimei vertelt hem over een gek, die haar overal achervolgt Mardar. Deze Mardar is er heilig van overtuigt dat Meimei eigenlijk z'n verloren liefde Mundan is. Dan krijgen vertelt de verteller ons in een flashback de tragische liefdesgeschiedenis van Mardar en Mundan. Wat gewoon normaal gefilmd in third person is gefilmd. Om daarna weer terug te schakelen naar het heden waarin alles bij elkaar komt voor de conclusie. Hierin wisselt het camerastandpunt afhankelijk van of focus ligt bij de verteller, Mardar en/of Meimei.
Door die switch naar de flashback in het midden van de film blijft de vaart er lekker in zitten. Met maar 83 minuten is er ook weinig tijd voor de film om in te kakken. De film blijft boeiend omdat ik ook niet wist of Meimei nou wel of niet Mundan was.
Naast dat het typisch het product is van de zogenaamde Zesde Generatie films met z'n handheld camera's en kijk op op het moderne stadsleven in een niet zo glorieus deel van Shanghai, deed de film mij ook zowel qua stijl als thema, de zoektocht naar verloren liefde in een Aziatische metropool, denken aan Wong Kar Wai's Chunking Express.

Blue Velvet (1986, VS, David Lynch)
Lynch's deconstructie van het idyllische suburban leven, waarin achter de gordijnen donkere geheimen schuil gaan. Isabella Rossellini weet als compleet emotioneel gestoorde te ontroeren. De showsteler van de film is natuurlijk Dennis Hopper in één van z'n beste rollenals de nog gestoordere Frank Booth.

Huang tu di (Yellow Earth) (1985, China, Kaige Chen)
In 1939 wordt een communistische soldaat op pad gestuurd naar een afgelegen bergdorp in Noord-China om daar volksliederen te verzamelen. Daar verblijft hij bij een eenvoudige oude boer, z'n dochter en ogenschijnlijke stomme zoon. Het emotionele hart van de film ligt bij de jonge dochter, die op haar veertiende al wordt uitgehuwelijkt, maar wiens ogen worden geopend met de simpele constatering dat mannen ook kunnen naaien als ze de soldaat ziet naaien.
Normaliter heb ik het niet zo op Chinese muziek, maar de liederen in deze film waren verrassend mooi en ontroerend.
cijfer: 8

Xiao cheng zhi chun (Spring in a Small Town) (1948, China, Mu Fei)
Het is leuk om deze oude Chinese film een keer gezien te hebben als geïnteresseerden in filmgeschiedenis.
Maar het verhaal zelf over een vrouw, die klem zit tussen haar echtgenoot en jeugdliefde, is behoorlijk saai. Ik heb me echt door de film heen moeten worstelen. Mede doordat ik de vrouw zelf een enorm koude bitch vond.
cijfer: 5
  † In Memoriam † dinsdag 26 oktober 2010 @ 15:03:54 #89
264940 8108139dpths
pi_87980052
Desperado

Geniale film... prachtige actiescenes, geweldige humor. _O- :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
... en een erg goede cast natuurlijk... ^O^

Cijfer: 9,5. ^O^
pi_87982719
Ziek geweest, dus veel films gekeken:

The Birds
Hitchcock heeft veel goede films gemaakt, maar deze vond ik nogal matig, al zien die shots met een stad overspoeld met vogels er natuurlijk wel vet uit.

6,5/10

Laputa, Castle in the Sky
Een van de bekendere Ghibli animaties die ik nog niet had gezien. Vooral de setting vond ik heel sfeervol en mooi, het verhaal was op zich wel ok, al voelde je bepaalde plotwendingen natuurlijk al van mijlenver aan komen.

7/10

Yojimbo
De laatste keren dat ik ziek was heb ik elke keer een Kurosawa film gecheckt, en dat is nog nooit tegengevallen. Steekt weer mooi in elkaar, net als al zijn andere films die ik heb gezien. Het enige wat de western-remake van Leone vetter maakt is natuurlijk Clint Eastwood.

8/10

Wanted
Ik wilde een hersenloze actiefilm zien, en dat kreeg ik. Absurd flauwe en vergezochte 'stunts' die de karakters uithalen, maar vermakelijk.

7/10

21 Grams
Goede, degelijke film, maar geen enkel personage kon me écht raken of was écht superinteressant. Eerste film sinds lange tijd die ik zie mey Benicio Del Toro, ik verwacht continu dat ie Dr. Gonzo stijl begint te schreeuwen als een malle. :P

6.8/10
"Music, man. Put that tape on!"
pi_87994619
Mother and Child

NEEEE, waarom dat einde??? Zit erg goed in elkaar, hoog drama gehalte! een 8 ;( ;(

[ Bericht 47% gewijzigd door resque op 26-10-2010 20:16:49 ]
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 20:19:54 #92
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_87995201
Léon

Had hem al gezien, blijft schitterend. Jean Reno vind ik sowieso erg prettig om naar te kijken, en Gary Oldman steelt de show in al zijn scenes. Subtiele humor, geweldige kijkervaring _O_

9
pi_87998465
Mad Max 1979 George Miller

Max is een politieagent op de snelweg, hij krijgt te maken met een motorbende die de dood van hun collega willen wreken. Om dit alles te ontvluchten gaat hij een tijdje op vakantie met zijn vrouw en baby, helaas komt hij zonder het zelf te weten weer met de bende in aanraking en er volgt een golf van geweld.
Cultklassieker die erg amateuristisch aandoet, de dialogen zijn vreselijk maar het geweld en vooral de achtervolgingscenes zijn erg gaaf! 6/10

dinsdag 26 oktober 2010 @ 21:44:11 #94
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_87999472
Der Baader-Meinhof Complex

Geschiedkundig verantwoorde actie/complot/thriller/docu.
Film over de Baader-Meinhof groep van de Rote Armee Fraction doorspekt met archiefbeelden.
Neemt de kijker mee naar een tijdsgewricht waarin politiek geweld aan de orde van dedag was.
Film over Duitsers zoals het hoort: Duits gesproken.
Voor de liefhebber een dikke vette 9+.

Jawohl Herr Kaloin!
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 22:42:55 #95
303996 Saarbarbaar
Panic Chaos Disaster ^^
pi_88003152
The Last Airbender

Na recensies gelezen te hebben, kon ik me uiteindelijk wel in het commentaar vinden. Verhaal is niet echt sterk. Er wordt niet echt iets verteld, zoals dat bij films zoals Gladiator of Robin Hood aan het begin altijd gebeurt. De personages wisselen informatie uit, en zo kom je ook aan het verhaal.
Special effects zijn echter wel supergaaf ^O^ Echt heel mooi _O_

Een 8 zou ik wel geven :Y
Life is crap. And then you die ._.
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 23:05:38 #96
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_88004395

Om één of andere reden vind ik dit echt freaky en dat heb ik absoluut niet snel. Één van de weinige films in dit genre waarbij ik echt van die kippenvel momenten heb. Er gebeurt eigenlijk niks 3/4 van de film maar je verwacht toch altijd wat. Er gebeurde voor mijn gevoel wel veel minder dan in deel 1 en vind hem daarom ook minder. Het is een soort prequel en de spelers van deel 1 komen er dan ook in voor. Vind het toch wel een geslaagde film en er zitten zeker een paar goede schrik momenten en leuke scènes in. Van mij mogen ze het verder uitmelken en een deel 3 maken ;)
Life is a waste of time. Time is a waste of life.
So let's get wasted and have the time of our lives.
pi_88006026
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 22:42 schreef Saarbarbaar het volgende:
The Last Airbender

Na recensies gelezen te hebben, kon ik me uiteindelijk wel in het commentaar vinden. Verhaal is niet echt sterk. Er wordt niet echt iets verteld, zoals dat bij films zoals Gladiator of Robin Hood aan het begin altijd gebeurt. De personages wisselen informatie uit, en zo kom je ook aan het verhaal.

in de recensies komt ie er juist heel slecht uit.. laag cijfer...
  woensdag 27 oktober 2010 @ 00:06:04 #98
213010 haakon
Bier moet. Bier doet je goed.
pi_88007148
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 22:42 schreef Saarbarbaar het volgende:
The Last Airbender

Die vond ik nog geen 5 waard -O-
The Outside Agency
pi_88008006
Gisteren:

Hostage
Lekker actiefilmpje met Bruce Willis andermaal als redder in nood. Werd halverwege toch nog spannend omdat ik een te standaard verhaaltje verwachtte.

Maar niet hoogstaand.
7.1/10 (mijn cijfers zijn over het algemeen vrij hoog, behalve inderdaad voor The Last Airbender :') )
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_88008859

Dat mijn broek überhaupt nog droog is gebleven is een wonder. Geniaal vervolg op deel 1.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')