abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 24 oktober 2010 @ 14:04:04 #51
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_87895173
Doctor Zhivago
Na een lang saai en ietwat onduidelijk intro volgt gelukkig toch nog een mooi epos over een dichter die tussen twee vrouwen heen en weer geschud wordt. Met ruim 3 uur film heb je enig geduld nodig, maar ik vond dat ik als kijker uiteindelijk niet teleurgesteld ben. Op cinematografie scoort Doctor Zhivago erg hoog. Ook al is er geen enkele minuut gefilmd in Rusland, met de schitterende sneeuwlandschappen en andere decors wordt een overtuigende sfeer neergezet. Met deze knappe productie overtreft David Lean zijn andere epos Lawrence of Arabia, die het ook al zo moet hebben van een mooie cinematografie :Y. De drie hoofdpersonen doen het eveneens prima, al vond ik Julie Christie met haar kapsel heel jaren '60 aan doen. Cijfer: 7

K-PAX
Aardig filmpje, maar weinig bijzonders. Zoals zo vaker is het concept de moeite waard om de film te zien, maar de uitwerking is erg standaard. Het irritante pianogepingel hing me overigens op een gegeven moment wel de keel uit. Cijfer: 6,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_87895415
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 12:28 schreef Timo20 het volgende:
The Thin Red Line
Na Badlands en Days Of Heaven in de jaren `70 was het zo`n twintig jaar stil rondom Terrence Malick. In 1998 kwam hij terug met het epische The Thin Red Line. Het resultaat is één van de, zoniet dé, beste anti-oorlogsfilm aller tijden. Met behulp van all star cast (waarvan niet één enkel iemand alle aandacht naar zich toe trekt maar allen spelen in dienst van het verhaal) wordt heel langzaam het verhaal vertelt van de oorlog bij Guadalcanal.

Het is een bijna drie uur durende emotionele uitputtingsslag waarbij je na afloop echt merkt hoe zeer de film je mee sleept en hoeveel energie dat kost.
Maar het is het meer dan waard. Meerdere malen brengt Malick je aan de rand van het huilen door middel van een mix van de meeslepende verhalen van de soldaten, de prachtige (en vaak huiveringwekkende) beelden en mooie score.
Ook al ligt het tempo laag, de twee uur en 50 minuten zijn voorbij voor je het weet.
Het is eeuwig zonde dat het bijna tegelijkertijd uitgebrachte maar veel mindere Saving Private Ryan alle aandacht van Malick`s film afnam, want dit moet gewoon gezien worden.
Vergeet Full Metal Jacket en Apocalypse Now: The Thin Red Line is de beste (anti-) oorlogsfilm aller tijden, een meesterwerk van de bovenste plank.

IMDB Cijfer: 7,5/10
Mijn Cijfer: 10/10

Aparte vermelding trouwens voor de blu-ray uitgave van Criterion. Dit is de beste blu-ray transfer die ik van een live-action film die ik tot nu toe heb gezien. Het detail, de scherpte en vooral de diepte in het beeld is ongeloofelijk. Op een groot aantal momenten lijkt het beeld bijna 3D, prachtig.
Ook het detail in het geluid is ongekend. Als je `m afspeelt, neem dan Malick`s aanraden ter harte: zet het geluid heel hard als je `m kijkt. Dat voegt echt zoveel toe aan de kijk ervaring.
Een uitgave die heel hoog gaat eindigen in mijn eindejaarslijstje van beste uitgaves van 2010
Ik heb beiden toen gekeken en ik vond en vind nog steeds Saving Private Ryan de beste film die ik ooit heb gezien en daarme 100 keer beter dan Thin Red Line, die eigenlijk weinig indruk op me maakte. Het is dan ook 12 jaar geleden ondertussen, dus mijn mening zal ongetwijfel inmens verschillen met die van toen.
Alsnog blijf ik erbij dat ik Spielbergs film een meesterwerk vind en daar kan Thin Red Line ook niet aan tippen.. mss binnenkort nog maar 's kijken dan.
pi_87896751
Doe mij Malick maar, zo mooi zie je ze maar weinig, maar ik kan me wel voorstellen dat niet iedereen zijn stijl aanspreekt.
  Moderator zondag 24 oktober 2010 @ 15:30:09 #54
9859 crew  Karina
Woman
pi_87898388
Piranha 3D
Horror

Soort van Jaws maar dan met Piranha's die duizenden jaren lang heel diep verstopt zaten maar nu naar boven komen. Mensen worden uit elkaar gereten, etc. Ook een filmploeg moet eraan geloven.

Wat een teleurstelling, ik houd van B-films, vooral dit soort, maar deze was een hele slechte B-film, ik had me er meer van voorgesteld. Het was zo ontzettend droevig allemaal, blote tieten te pas en te onpas (niet dat ik wat tegen tieten heb, maar dit was echt zo stom gedaan). En dat Jerry O'Connell hier aan meedeed... had zeker geld nodig. En volgens mij komt er nog een tweede deel ook, aan het einde te zien tenminste.

en nog een B-film gekeken:
Frozen
Thriller

Twee jongens en een meisje zijn op skivakantie en willen 's avonds nog even gaan skiën, helaas worden ze vergeten en blijven ze hangen in de skilift en een spannende nacht en dag volgen.

Deze viel me dan weer erg mee. Simpel verhaaltje maar hier en daar redelijk spannend. Voorspelbaar einde
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
, maar dat mocht de pret niet drukken.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_87898587
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 14:09 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:

[..]

Ik heb beiden toen gekeken en ik vond en vind nog steeds Saving Private Ryan de beste film die ik ooit heb gezien en daarme 100 keer beter dan Thin Red Line, die eigenlijk weinig indruk op me maakte. Het is dan ook 12 jaar geleden ondertussen, dus mijn mening zal ongetwijfeld immens verschillen met die van toen.
Alsnog blijf ik erbij dat ik Spielbergs film een meesterwerk vind en daar kan Thin Red Line ook niet aan tippen.. mss binnenkort nog maar 's kijken dan.
het is natuurlijk smaak, maar als je SPR "de beste film ooit" vindt, dat zal je TTRL gewoo nooit naar echte waarde kunnen vatten
die films zijn compleet anders, van opzet, niveau, ... alles

niet dat SPR slecht is, integendeel, maar TTRL is er gewoon niet mee te vergelijken
het enigste wat de 2 gemeen hebben is dat ze +/- samen uitkwamen en beide over WWII gaan
pi_87899234
Get him to the Greek

Normaal ben ik niet zo van de Amerikaanse komedies, maar deze viel me reuze mee.

cijfer IMDB : 6,8
mijn cijfer: 7,3
pi_87899264
Resident Evil: Afterlife

Ik had hoge verwachtingen van deze film.
Voorgaande Resident Evil films waren vrij geniaal (al halen het ze natuurlijk nooit tot het kijkgenot van 28 days later/28 weeks later).

In de eerste 10 minuten van de film begon ik mij al te ergeren aan het schietgedrag.
Er werd ontzettend veel met automatische geweren geschoten die blijkbaar onbeperkt munitie hadden, want ik heb haar nog geen 1x zien herladen o.i.d.
Het is eigenlijk iets heel kleins, maar het stoorde mij ontzettend!

Ook Milla Jovovich acteerde niet zo heel sterk, ik vroeg mij eerlijk gezegd af of ze nog wel zin had in deze film.
Ali Larter daarintegen was wel goed, en dat heft het weer een beetje op.

Beetje jammer waren de 'matrix-achtige' moves die iets te vaak naar boven kwamen.
Teveel slomo's en het ontwijken van de duizenden afgeschoten kogels.

Leuke zaterdagavondfilm, maar meer ook niet. Jammer.

Imdb cijfer: 6.3
Mijn cijfer: 5.8

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_87899410
Dodgeball: A True Underdog Story
Komedie met Vince Vaughn, Christine Taylor en Ben Stiller
6.6 op IMDB

quote:
Peter La Fleur heeft een sportschool, maar hij zit in de financiële problemen. White Goodman wil graag z'n sportschool overnemen, maar Peter voelt daar niets voor. Hij heeft nog een maand de tijd om 50.000 dollar bij elkaar te schrapen. Het lijkt een onmogelijke opgave, totdat hij z'n oog laat vallen op een trefbal competitie.
Ik had echt weer eens zin in een leuke komedie en had Dodgeball al een tijdje liggen. De film is natuurlijk erg flauw en voorspelbaar, maar zeker vermakelijk. Een 7+.
pi_87903148
Iron Man 2

Wat een slap vervolg op, het goede, deel 1. :N Matig verhaal en voorspelbare acties. Ondanks krijgt het nog een 7,2 op IMDb.

Mijn cijfer: 6,3
  zondag 24 oktober 2010 @ 17:44:30 #60
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_87904267
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 12:28 schreef Timo20 het volgende:
... Ook al ligt het tempo laag, de twee uur en 50 minuten zijn voorbij voor je het weet.
Het is eeuwig zonde dat het bijna tegelijkertijd uitgebrachte maar veel mindere Saving Private Ryan alle aandacht van Malick`s film afnam, want dit moet gewoon gezien worden.
Vergeet Full Metal Jacket en Apocalypse Now: The Thin Red Line is de beste (anti-) oorlogsfilm aller tijden, een meesterwerk van de bovenste plank.

IMDB Cijfer: 7,5/10
Mijn Cijfer: 10/10

...
Eindelijk iemand die het helemaal met mij eens is. ^O^
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
pi_87905232
Mulholland Drive

Na een paar dagen geleden Lost Highway te hebben gekeken, vandaag David Lynch een tweede kans gegeven, prachtige film maar ik heb geen flauw idee waar ik nou net 2,5 uur naar heb zitten kijken. Net als bij Lost Highway. En ik kan daar niet tegen, want ik wil altijd alles snappen.

Maar om nu te zeggen, wat een kutfilm want ik snap hem niet is ook weer te kort door de bocht, want ik ga zo op zoek naar nog een film van David Lynch :P

Ben een man van de cijfers, maar vind het hier moeilijk een cijfer voor te geven, ik ga geen cijfer geven, een 8.

;)
pi_87905736
Ik heb in de Cinemax in Berlijn Despicable Me gezien... Dreamworks wordt beter! Ik weet wel dat al die oudere films me echt niet trokken. Vandaag ook How To Train Your Dragon gekeken... Achja, ik vind alles wel leuk, dus ik ben niet een sterke criticus. :D

Despicable Me

We hadden op onze laatste avond niks te doen, en aangezien de Cinemax huge is wilden we toch wel meemaken hoe het is om daar een 3D film te zien. We zijn bijna allemaal toekomstige comic design studenten, dus we kozen eigenlijk allemaal om Despicable Me te gaan zien.
Ik had iets van "meh", wist niet zoveel van de film, behalve dat het van Dreamworks had (toen had ik iets van, MINDER DAN PIXAR, wat eerst ook zo was natuurlijk). Na een paar hilarische trailers (ik ga Rapunzel dus echt wel zien ;)), begon het. Ik zal zeggen dat de intro onverwacht is, en tijdens de rest van de film heb ik hardop zitten lachen en een paar tranen weg moeten pinken. De muziek van Hans Zimmer doet het ook goed daarbij. :p En de minions waren echt geweldig. xD "WHAAAAAAAAAT". Achja. Ik zou hem kijken als je van 3D animatie houdt! Alleen weet ik niet of het 3D echt een toegevoegde waarde is... Alleen voor het filmpje op het einde eigenlijk.

7.3

How To Train Your Dragon

Iemand zei dat Astrid hen aan mij herinnerde (komt vast alleen doordat ik blond ben :7), en een klasgenoot van me was helemaal gek van de film (hij flipte zowat toen hij hem in de Media Markt in Berlijn tegenkwam haha), dus ik heb hem maar eens gedownload.
Zohee, wat awesome. Ik kan echt geen reviews schrijven, want alles is leuk in my books haha. Wat me opviel is dat ze het licht erg mooi gedaan hebben in bepaalde scènes. En ja, het verhaal vind ik origineel, wel een beetje moraliserend, maargoed, het is eigenlijk voor de kids dus dan kun je dat verwachten. Deze film is zeker weten een aanrader. Maar misschien vind ik dat wel ook omdat ik nog in de rush zit van een film net gezien te hebben. :')

8

[ Bericht 77% gewijzigd door Melodicloud op 24-10-2010 18:43:47 ]
pi_87905949
How to Train Your Dragon
A hapless young Viking who aspires to hunt dragons becomes the unlikely friend of a young dragon himself, and learns there may be more to the creatures than he assumed.

Hij was wel aardig. Visueel gezien is het erg sterk, maar het verhaal sprak me wat minder aan. Maar wat mij betreft is Pixar nog steeds de onbetwiste nummer 1.

IMDb: 8,2
Mijn cijfer: 6,8
pi_87907257
quote:
1s.gif Op donderdag 21 oktober 2010 09:46 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Net gezien: 12 Angry Men. Ben normaal niet zo'n fan van oude films, maar deze klassieker moest ik kijken. Goeie film. Sterke karakteruitbouw en netjes gedaan. De film maakt duidelijk dat er in 1957 (!) nog echte mannen bestonden. Zo zie je ze niet meer. Mooi werk. 8.4/10
Heb hem overal aangeraden zien worden en heb me er dit weekend zelf maar eens aan gewaagd. Geweldig! 99% van de film speelt zich af in één ruimte en weet je aandacht continu vast te houden zuiver door de goede interactie en opbouw.
Enige hm-hm-momentje wat ik had was toen

SPOILER
Dikke acht ^O^

Verder Sin City eindelijk eens gezien, stond al heel lang op mijn lijstje. Heb van begin tot eind geïntrigeerd zitten kijken. Niet mijn type film dacht ik altijd, en verfilmingen van stripboeken ach ja, maar ik vond het zo ontzettend apart gedaan en vond de karakters meteen zo interessant dat ik hem in één ruk uitgekeken heb. Normaal ga ik dus 10x thee zetten, chips pakken of wat. Heb zelfs halverwegen niet gekeken van "goh, wie is die acteur/actrice ook alweer" terwijl dit wel zo'n film is met die cast...
Een negen _O_

[ Bericht 1% gewijzigd door Mwanatabu op 24-10-2010 19:35:14 ]
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_87907834

Tirza! Echt een prachtfilm. Zeker als je, zoals ik, het boek niet hebt gelezen, en mijn vrouw wel.
pi_87914721
12 Angry Men

Hele nette film, heb er een paar dagen tegenaan gezeten om deze te kijken. Ooit geprobeerd Casablanca te kijken en toen niet verder gekomen dan een paar minuten. Ik dacht een film uit 1957 is echt niks voor mij. Maar heb genoten en volgens mij niet 1x de film op pauze gezet. Een echte klassieker, geef ze nog maar weinig, maar deze krijgt toch echt een 9.
pi_87915064

Foeksia de miniheks

tja.. nederlandse films ben ik meer gaan waarderen sinds ik m'n unlimited pas heb, maar sommige blijven slecht...

deze was dan ook niet erg lekker uitgewerkt naar mijn idee, veel synchronisatie problemen, niet lekker overlopende scenes en meer van dat soort spul
verhaal opzich vond ik wel grappig, tevens leuk neergezet door de acteurs.. helaas heeft dat mijn mening van de film niet positiever in kunnen stellen
5/10
pi_87915301
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 18:34 schreef Butterfly91 het volgende:
How to Train Your Dragon
A hapless young Viking who aspires to hunt dragons becomes the unlikely friend of a young dragon himself, and learns there may be more to the creatures than he assumed.

Hij was wel aardig. Visueel gezien is het erg sterk, maar het verhaal sprak me wat minder aan. Maar wat mij betreft is Pixar nog steeds de onbetwiste nummer 1.

IMDb: 8,2
Mijn cijfer: 6,8
hehe juist omwille van het verhaal scoort hij imho zo sterk: draken in films zijn dun gezaait, vikingen waarschijnlijk nog minder, en die combinatie was naar mijn idee errug sterk uitgevoerd.
Dreamworks wordt naar mijn idee een steeds geduchtere concurrent van Pixar
maar hey, iedereen zo z'n eigen mening :Y)
  zondag 24 oktober 2010 @ 22:25:08 #69
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_87916919

Life during wartime

Mwah...Happiness was een sterker.
= there is a light that never goes out =
pi_87918810
Edge of darkness

Zojuist Edge of Darkness gezien. Het verhaal vond ik nogal zwak uitgewerkt. Wel aardig om Mel Gibson weer eens te zien.

IMDB: 6,7
Mijn cijfer: 6
pi_87920697
Transformers

Verenigde Staten
Actie / Science-Fiction
143 minuten

geregisseerd door Michael Bay
met Shia LaBeouf, Megan Fox en Josh Duhamel

Heel lang geleden was er een oorlog op de planeet Cybertron, tussen de Autobots en de Decepticons. Vele jaren later, op de planeet Aarde, koopt de jonge Sam Witwicky zijn eerste auto en komt tot de ontdekking dat het de Autobot Bumblebee is. Deze is er om Sam te beschermen, aangezien Bumblebee niet de enige Transformer is die op Aarde is gekomen. Ook de Decepticons zijn op Aarde en beginnen het Amerikaanse leger aan te vallen. Als Sam en zijn vriendin Mikaela dan ontdekken dat het leger van plan is zowel de vijandige Decepticons als de vredelievende Autobots te vernietigen, proberen ze een nieuw plan te bedenken om de Decepticons te stoppen.

Ik hou het niet vaak vol, een dikke 2 uur en een kwartier durende film maar bij deze film lukte het prima! vond het een hele coole film.. toffe acties die lekker wegkeek en geen seconde verveelde of dat je had van nu mag het wel eindigen. Ik Geef de film een 7.5. Ik had hem een hoger cijfer gegeven als Shia LaBeouf eens ophield tijdens de film van die typsche ''koppen/gezichten'' te trekken.. anders had ik em wel een dikke 8 tot 8.5 gegeven.
Maar echt een aanrader deze film.. 1 van de komende dagen ga ik transformers revenge of the fallen kijken ben benieuwd!
pi_87921425
The Spirit of St. Louis 1957 Billy Wilder

Het verhaal van Charles Lindbergh die als eerste mens ooit de Atlantische oceaan overstak in een vliegtuig.
Linbergh wordt gespeeld door James Stewart en eigenlijk draait de hele film om hem, de bijrollen zijn niet zo bijster interessant.
Stewart doet het wel goed en de film is wel redelijk alleen bij Wilder verwacht ik toch wat meer, nergens was te merken dat hij deze film gemaakt heeft, daarvoor is het te standaard en te plat, over Lindbergh zelf komen we niks te weten alleen zijn heldendaad wordt uitgelicht 6/10

.
pi_87925885
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 15:37 schreef catfish het volgende:

[..]

het is natuurlijk smaak, maar als je SPR "de beste film ooit" vindt, dat zal je TTRL gewoo nooit naar echte waarde kunnen vatten
die films zijn compleet anders, van opzet, niveau, ... alles

niet dat SPR slecht is, integendeel, maar TTRL is er gewoon niet mee te vergelijken
het enigste wat de 2 gemeen hebben is dat ze +/- samen uitkwamen en beide over WWII gaan
Feit dat ik SPR de beste film vind heeft ook te maken met de herinnering aan de eerste keer dat ik 'm zag. Zoveel indruk had een film nog nooit op me gemaakt.
pi_87926930
Red (Robert Schwentke, 2010)
Vermakelijke actiekomedie over gepensioneerde CIA agenten. Vermakelijk voornamelijk vanwege de cast, leuk om Morgen Freeman, Bruce Willis, Helen Mirren en John Malkovich samen te zien. Het verhaal zelf heeft niet veel om het lijf, maar dat is in dit geval niet echt storend. Er valt genoeg te lachen en de aktie ziet er prima uit. Leuk voor een keer. 7.0

Grown Ups (Dennis Dugan, 2010)
Beetje de Expendables op komedie gebied, maar dan slecht…. Je hebt geen al te hoge verwachtingen bij een dergelijke film, maar dit was wel erg simpel, plat en cliché. Bovendien viel er erg weinig te lachen, toch wel een punt van kritiek bij een komedie. Misschien moet ik mezelf ook maar eens aanleren om films uit te zetten, maar op de een of andere manier lukt me dat nooit. 4.5

Piranha (Alexandre Aja, 2010)
Tja…. Het tweede deel van de film was lekkere entertainment. Veel bloed, tieten, slechte humor en gore. De eerste helft van de film bevat enkel slechte humor en dat is toch niet voldoende om de aandacht erbij te houden, verder hoef je de tijd ook niet te gebruiken om het verhaal uit de doeken te doen, dat kan ook in een minuut. Maar goed, vanwege het tweede deel van de film toch zeker nog een voldoende. Overigens ook nog een aantal leuke bijrollen. 6.0

From Paris with Love (Pierre Morel, 2010)
Ook dit is weer een fijne productie van Luc Besson. Na Liam Neeson in Taken is het nu de beurt aan John Travolta en die is in deze film lekker op dreef. Film die erg lekker wegkijkt. 7.2
  maandag 25 oktober 2010 @ 10:48:07 #75
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_87928956
Dit weekend de volgende films gezien:

Lang en gelukkig
Filmbewerking van het gelijkname toneelstuk. Het is eigenlijk ontzettend flauw en wat fragmentarisch, maar toch overtuigt de film wel. Ik heb in ieder geval regelmatig hardop gelachten. De artdirection en decors zijn echt ge-wel-dig.
7,5

Janine
Mooie documentaire over Janine Jansen. Ik heb niet veel met klassieke muziek, maar het is vooral een portret van hoe iemand gepassioneerd met iets bezig kan zijn. Doordat er ook aandacht is voor het circus om haar heen, en de waanzin hiervan wordt uitvergroot door (ik vermoed) heel selectief de pijnlijkste/vreemdste fragmenten te kiezen, verveelt de documentaire geen moment. Een aanrader.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')