quote:Ik heb beiden toen gekeken en ik vond en vind nog steeds Saving Private Ryan de beste film die ik ooit heb gezien en daarme 100 keer beter dan Thin Red Line, die eigenlijk weinig indruk op me maakte. Het is dan ook 12 jaar geleden ondertussen, dus mijn mening zal ongetwijfel inmens verschillen met die van toen.Op zondag 24 oktober 2010 12:28 schreef Timo20 het volgende:
The Thin Red Line
Na Badlands en Days Of Heaven in de jaren `70 was het zo`n twintig jaar stil rondom Terrence Malick. In 1998 kwam hij terug met het epische The Thin Red Line. Het resultaat is één van de, zoniet dé, beste anti-oorlogsfilm aller tijden. Met behulp van all star cast (waarvan niet één enkel iemand alle aandacht naar zich toe trekt maar allen spelen in dienst van het verhaal) wordt heel langzaam het verhaal vertelt van de oorlog bij Guadalcanal.
Het is een bijna drie uur durende emotionele uitputtingsslag waarbij je na afloop echt merkt hoe zeer de film je mee sleept en hoeveel energie dat kost.
Maar het is het meer dan waard. Meerdere malen brengt Malick je aan de rand van het huilen door middel van een mix van de meeslepende verhalen van de soldaten, de prachtige (en vaak huiveringwekkende) beelden en mooie score.
Ook al ligt het tempo laag, de twee uur en 50 minuten zijn voorbij voor je het weet.
Het is eeuwig zonde dat het bijna tegelijkertijd uitgebrachte maar veel mindere Saving Private Ryan alle aandacht van Malick`s film afnam, want dit moet gewoon gezien worden.
Vergeet Full Metal Jacket en Apocalypse Now: The Thin Red Line is de beste (anti-) oorlogsfilm aller tijden, een meesterwerk van de bovenste plank.
IMDB Cijfer: 7,5/10
Mijn Cijfer: 10/10
Aparte vermelding trouwens voor de blu-ray uitgave van Criterion. Dit is de beste blu-ray transfer die ik van een live-action film die ik tot nu toe heb gezien. Het detail, de scherpte en vooral de diepte in het beeld is ongeloofelijk. Op een groot aantal momenten lijkt het beeld bijna 3D, prachtig.
Ook het detail in het geluid is ongekend. Als je `m afspeelt, neem dan Malick`s aanraden ter harte: zet het geluid heel hard als je `m kijkt. Dat voegt echt zoveel toe aan de kijk ervaring.
Een uitgave die heel hoog gaat eindigen in mijn eindejaarslijstje van beste uitgaves van 2010
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt., maar dat mocht de pret niet drukken.![]()
quote:het is natuurlijk smaak, maar als je SPR "de beste film ooit" vindt, dat zal je TTRL gewoo nooit naar echte waarde kunnen vattenOp zondag 24 oktober 2010 14:09 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
[..]
Ik heb beiden toen gekeken en ik vond en vind nog steeds Saving Private Ryan de beste film die ik ooit heb gezien en daarme 100 keer beter dan Thin Red Line, die eigenlijk weinig indruk op me maakte. Het is dan ook 12 jaar geleden ondertussen, dus mijn mening zal ongetwijfeld immens verschillen met die van toen.
Alsnog blijf ik erbij dat ik Spielbergs film een meesterwerk vind en daar kan Thin Red Line ook niet aan tippen.. mss binnenkort nog maar 's kijken dan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Ik had echt weer eens zin in een leuke komedie en had Dodgeball al een tijdje liggen. De film is natuurlijk erg flauw en voorspelbaar, maar zeker vermakelijk. Een 7+.Peter La Fleur heeft een sportschool, maar hij zit in de financiële problemen. White Goodman wil graag z'n sportschool overnemen, maar Peter voelt daar niets voor. Hij heeft nog een maand de tijd om 50.000 dollar bij elkaar te schrapen. Het lijkt een onmogelijke opgave, totdat hij z'n oog laat vallen op een trefbal competitie.
quote:Eindelijk iemand die het helemaal met mij eens is.Op zondag 24 oktober 2010 12:28 schreef Timo20 het volgende:
... Ook al ligt het tempo laag, de twee uur en 50 minuten zijn voorbij voor je het weet.
Het is eeuwig zonde dat het bijna tegelijkertijd uitgebrachte maar veel mindere Saving Private Ryan alle aandacht van Malick`s film afnam, want dit moet gewoon gezien worden.
Vergeet Full Metal Jacket en Apocalypse Now: The Thin Red Line is de beste (anti-) oorlogsfilm aller tijden, een meesterwerk van de bovenste plank.
IMDB Cijfer: 7,5/10
Mijn Cijfer: 10/10
...
quote:Heb hem overal aangeraden zien worden en heb me er dit weekend zelf maar eens aan gewaagd. Geweldig! 99% van de film speelt zich af in één ruimte en weet je aandacht continu vast te houden zuiver door de goede interactie en opbouw.Op donderdag 21 oktober 2010 09:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Net gezien: 12 Angry Men. Ben normaal niet zo'n fan van oude films, maar deze klassieker moest ik kijken. Goeie film. Sterke karakteruitbouw en netjes gedaan. De film maakt duidelijk dat er in 1957 (!) nog echte mannen bestonden. Zo zie je ze niet meer. Mooi werk. 8.4/10
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dikke acht
Verder Sin City eindelijk eens gezien, stond al heel lang op mijn lijstje. Heb van begin tot eind geïntrigeerd zitten kijken. Niet mijn type film dacht ik altijd, en verfilmingen van stripboeken ach ja, maar ik vond het zo ontzettend apart gedaan en vond de karakters meteen zo interessant dat ik hem in één ruk uitgekeken heb. Normaal ga ik dus 10x thee zetten, chips pakken of wat. Heb zelfs halverwegen niet gekeken van "goh, wie is die acteur/actrice ook alweer" terwijl dit wel zo'n film is met die cast...
Een negen
[ Bericht 1% gewijzigd door Mwanatabu op 24-10-2010 19:35:14 ]If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
quote:hehe juist omwille van het verhaal scoort hij imho zo sterk: draken in films zijn dun gezaait, vikingen waarschijnlijk nog minder, en die combinatie was naar mijn idee errug sterk uitgevoerd.Op zondag 24 oktober 2010 18:34 schreef Butterfly91 het volgende:
How to Train Your Dragon
A hapless young Viking who aspires to hunt dragons becomes the unlikely friend of a young dragon himself, and learns there may be more to the creatures than he assumed.
Hij was wel aardig. Visueel gezien is het erg sterk, maar het verhaal sprak me wat minder aan. Maar wat mij betreft is Pixar nog steeds de onbetwiste nummer 1.
IMDb: 8,2
Mijn cijfer: 6,8
quote:Feit dat ik SPR de beste film vind heeft ook te maken met de herinnering aan de eerste keer dat ik 'm zag. Zoveel indruk had een film nog nooit op me gemaakt.Op zondag 24 oktober 2010 15:37 schreef catfish het volgende:
[..]
het is natuurlijk smaak, maar als je SPR "de beste film ooit" vindt, dat zal je TTRL gewoo nooit naar echte waarde kunnen vatten
die films zijn compleet anders, van opzet, niveau, ... alles
niet dat SPR slecht is, integendeel, maar TTRL is er gewoon niet mee te vergelijken
het enigste wat de 2 gemeen hebben is dat ze +/- samen uitkwamen en beide over WWII gaan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |