abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88330930
-edit: spoiler. Ik zou het Inception topic hier even voor opzoeken.-

[ Bericht 70% gewijzigd door Mike op 04-11-2010 16:39:00 ]
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 4 november 2010 @ 16:50:02 #227
862 Arcee
Look closer
pi_88331520
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_88336640
Whatever Works (Woody Allen)

Geniale film, echt genoten. Had ooit al stukje gezien, maar nooit helemaal gekeken, zonde, want hij is echt leuk!

8,5!
pi_88339607
Wall Street: Money Never Sleeps
Recentelijk pas deel 1 gezien en die vond ik wel vermakelijk maar ik had er iets meer van verwacht. Vergeleken bij dit vervolg is dat echter een meesterwerk. Het gaat meer over familierelaties dan over wall street. Het eerste uur was redelijk goed maar het verhaal wat daarna volgt is gewoonweg niet goed genoeg hoewel ik de ruime 2 uur wel met gemak uitgezeten heb 6.0
pi_88344506
Kung fu panda

Verenigde Staten
Animatie / Komedie
92 minuten

geregisseerd door Mark Osborne en John Stevenson
met de stemmen van Jack Black, Dustin Hoffman en Angelina Jolie

Po is een luie panda die de Uitverkorene blijkt te zijn om de vallei te redden van het gemene luipaard Tai Lung. Hij moet daarom in de leer bij Kung Fu master Shifu. Po zet de wereld van de Kung Fu compleet op zijn kop! Hij wordt een held door te leren dat als hij in zichzelf gelooft, hij alles kan bereiken.

Ik vond het een hele leuke en relaxte film om te kijken, zeker geschikt voor alle leeftijden. Hijs niet zo goed als sommige andere animatie films (zoals how to train your dragon & toy story 3) maar alsnog een dikke aanrader en zeker een must see als je van animatie films houd.
Mooie 7.5
  donderdag 4 november 2010 @ 23:23:49 #231
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_88348143
Had twee vrijkaartjes gewonnen voor Tirza, dus die ben ik vanavond gaan zien in de bioscoop. Wist niet goed wat ik ervan moest verwachten, had wel de trailer gezien, maar heb het boek (nog) niet gelezen. En dat voor een boekenwurm! ;)

Ik vond het een goede film. Ontzettend goede rol van Gijs Scholten van Aschat. Kwam goed in het verhaal en zag de onverwachte plotwending aan het einde pas laat aankomen. Zeer goed einde overigens! Enige minpuntje: waarom moet in die Nederlandse films de seks en zo nou altijd zo platvloers en ordinair in beeld gebracht worden? Zal wel aan mij liggen. :s)

Eindcijfer: 7 uit 10.

Verder bezig om thuis de hele reeks Harry Potter maar weer eens op DVD te kijken voor de nieuwe film gaat draaien. :)
Smell the flowers while you can....
  vrijdag 5 november 2010 @ 10:37:27 #232
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_88355923
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 19:12 schreef JDx het volgende:
Whatever Works (Woody Allen)

Geniale film, echt genoten. Had ooit al stukje gezien, maar nooit helemaal gekeken, zonde, want hij is echt leuk!

8,5!
Heerlijke film, daar had je best meer over mogen vertellen. Een romantische komedie die wél leuk is, fijne grappen van Woody Allen.

Gisteren gezien:

Roma, città aperta (1945)
Ik gun ieder land haar eigen Soldaar van Oranje - lekker heldhaftig de Duitsers bestrijden. Maar deze film maakt het echt te bont. De Duitsers zijn een soort karikatuur, met name op het slot zijn ze zo evil dat het lachwekkend wordt. Zat niet goed in de film, de personen lijken een beetje op elkaar en het verhaal boeide maar matig. Ontwikkelingen leken allemaal wat zinloos. Deze eerste film van Rossellini was een beetje een deceptie voor mij. Enige fraaie zijn de decors, maar die kloppen dan ook erg goed. Film uit 1945, over de oorlog in 1944.
IMDB 8,2/10
Ik 5/10
Overal verstand van.
  vrijdag 5 november 2010 @ 12:36:25 #233
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_88360282
Hotaru no Haka
Oftewel:
Be dance |Be real| Be You
pi_88370417
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 12:36 schreef Loodje het volgende:
Hotaru no Haka
Oftewel:
[ afbeelding ]
En? :P
Nieuw is niet altijd beter.
pi_88370783
The Last Airbender

Wat een kutfilm!
De eerste keer dat ik de bios ben uitgelopen omdat ik het gewoon niet kon aanzien. Hoofdpersoon acteert ongelofelijk slecht, de rest trouwens ook. Het verhaal slaat op poep en heeft gewoon niet de kwaliteit van de cartoons. Maak er verder geen woorden aan vuil.
2/10
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
pi_88374842
ook The Last Airbender gezien en vond er ook weinig aan. Verhaal sprak me totaal niet aan. Zeer matige cast en bij momenten wel heel erg braaf en kiddy. Visueel zag het er wel behoorlijk uit maar zonder beleving heb je daar weinig aan. 5.0
pi_88375126
Star Trek II: The Wrath of Khan

1 van de betere TOS-films. 8/10
pi_88375384
Exit Through The Gift Shop

Banksy is een held! _O_ Beste docu die ik dit jaar gezien heb.

9

Best Worst Movie

Docu over de slechtste film ooit gemaakt. Troll 2. Vooral de regisseur is hilarisch. Hij is er namelijk nog steeds van overtuigd dat hij een goede maatschappelijk verantwoorde film heeft gemaakt en snapt niet dat mensen lachen op momenten die niet om te lachen zijn. Ik wil eigenlijk Troll 2 ook wel zien nu.

8

De Gelukkige Huisvrouw

Lea (Carice van Houten) komt na haar bevalling in een psychose terecht en in een psychiatrische inrichting. Carice van Houten laat zien dat ze ook beschikt over komisch talent! Leuke film.

7.5

Despicable Me

Leuke animatiefilm. Vooral de minions waren geweldig! Kan alleen nog niet tippen aan Pixar.

7
Because simple is bad!
pi_88375400
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 16:59 schreef ikbennieuwopfok het volgende:

[..]

En? :P
Ik werkelijk niemand die die niet heel mooi en indrukwekkend vond, en aangezien hij de moeite neemt hem hier te presenteren gok ik dat het goed zit :P
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  vrijdag 5 november 2010 @ 20:27:25 #240
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_88377489
Gisteren:

Moulin Rouge!
Baz Luhrman schonk ons met Moulin Rouge! één van de meest originele, mooiste en beste films van de eerste 10 jaar van deze eeuw.
Prachtige sets, mooie kostuums, een flitsende montage en super acteerwerk. Kortom: alles is aanwezig om het tot een meesterwerk, een moderne klassieker te kronen. Maar wat deze film natuurlijk echt uniek is de manier waarop moderne muziek is verwerkt. Het voelt nooit geforceerd of gemaakt aan en het past altijd in het moment waar het verhaal zich op dat moment bevindt.
Een meestwerk dus, dat op er op blu-ray ongeloofelijk mooi, vol en vooral scherp uit ziet. En dat geluid: geweldig!

IMDB Cijfer: 7,7/10
Mijn Cijfer: 9,8/10

The Social Network
Een film over Facebook. Hoe kan dat ooit een interessante film opleveren? In The Social Network laten David Fincher en scenarist Aaron Sorkin zien hoe je dat voor elkaar krijgt.
De messcherpe dialogen die we vooral door The West Wing van Sorkin kennen vliegen je om de oren. Vooral in het eerste half uur ligt het tempo ontzettend hoog en moet je goed je aandacht erbij houden. Daarna neemt Fincher wat gas terug en krijgen het verhaal en de personages meer aandacht.

Gedurende de film die volgt wordt Facebook oprichter Mark Zuckerberg neergezet als een superslim iemand die je misschien liever niet in je vriendenkring wilt hebben. Het is daarom juist zo knap dat Fincher nergens een echt oordeel velt over Zuckerberg of dat wat ie gedaan heeft.
Jesse Eisenberg is in de hoofdrol fenomenaal, een rol die zijn grote doorbraak kan gaan betekenen en veel prijzen kan opleveren.

Het resultaat is een ontzettend interessante, goed geschreven rolprent waarmee het Fincher dus het bijna onmogelijke voor elkaar krijgt: een goede film maken over de social media die in het leven van zoveel mensen een belangrijk leven speelt.

IMDB Cijfer: 8,4/10
Mijn Cijfer: 8,0/10

[ Bericht 0% gewijzigd door Timo20 op 05-11-2010 20:43:25 ]
pi_88386853
The Social network

Verenigde Staten
Drama / Komedie
120 minuten

geregisseerd door David Fincher
met Jesse Eisenberg, Andrew Garfield en Justin Timberlake

Herfst, 2003. Na een pijnlijke relatiebeëindiging met zijn vriendin Erica, besluit Harvard student Mark Zuckerberg zijn frustraties te uitten door erover te bloggen op zijn computer. Na een aantal drankjes krijgt hij samen met zijn kamergenoot Eduardo Saverin het geweldige idee om fotos op internet te zetten van de vrouwelijke medestudenten en ze door te sturen naar andere colleges om ze vervolgens te laten beoordelen op uiterlijk. Ondanks dat Mark hiermee in de problemen raakt met het Harvard bestuur heeft hij wel de start gekregen voor een idee dat zes jaar later een revolutie zou brengen tot het sociale netwerk. Maar 500 miljoen vrienden en een status als de jongste miljardair ter wereld krijg je niet zonder een paar tegenstoten.

Toen ik deze film ging kijken had ik een heel ander soort film verwacht, ik had verwacht dat ik naar een komedie ging kijken maar dat was het zeker niet. Het gaat over hoe facebook en alles tot stand is gekomen. Ik vond het een goeie film om gezien te hebben, maar ik zou wel zeggen dat het een drama film is. Ik vind alleen wel dat die reviews iets overdrijven allemaal.. 10/10 is wel erg hoog voor deze film. Ik zou em een 7.5 geven
pi_88387326
quote:
Op woensdag 3 november 2010 08:34 schreef El_Matador het volgende:
The Box
Spannende mix van science fiction en soort van horror. Onvoorspelbaar verhaal, maar moet even nadenken of ik het nou allemaal begrijp.

8/10 geef ik nu
klinkt als echt een film voor mij, ik ga hem zometeen kijken c_/
Nieuw is niet altijd beter.
  vrijdag 5 november 2010 @ 23:59:21 #243
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_88387993
The Other Guys

Wat mij betreft allemaal net niet-humor. Ze doen een poging maar het komt bij mij echt niet over. Gemaakt grappig, zonder echt grappig te zijn.

Een 4.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_88390408

Charlie Bartlett

Erg schattige film over een rijkeluis jochie dat geaccepteerd wil worden op zijn nieuwe school. Hij doet dit door naar hun problemen te luisteren en advies te geven. Hij houdt therapiesessies op de jongens wc en dealt medicijnen die hij van zijn eigen therapeuten heeft gekregen. Goed voorbeeld van een indie flick.
Oh, en Kat Dennings. O+
Goth Juice. The most powerful hairspray known to man. Made from the tears of Robert Smith.
pi_88391502
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 23:59 schreef Mikkie het volgende:
The Other Guys

Wat mij betreft allemaal net niet-humor. Ze doen een poging maar het komt bij mij echt niet over. Gemaakt grappig, zonder echt grappig te zijn.

Een 4.
ook vandaag gezien... ik vond hem opzich wel stoer :) vooral die ene gast dan Will Ferrell. Maar je houdt ervan of niet eh...

7/10
pi_88398097
The Social Network
Ook ik had niet het idee dat een film over facebook boeiend kon zijn maar Fincher heeft het voor elkaar gekregen om een meesleepende film te maken over lucky bastard Zuckerberg die een idee jat en er in recordtijd het internet mee verovert. Erg goed gespeeld door Eisenberg die na Adventureland & Zombieland alweer een goede rol neerzet en zelfs Justin Timberlake zet een aardige rol neer. Je hebt soms van die films die je het gevoel geven dat je naar bijzondere productie zit te kijken en dit is er zo één. 8.8
pi_88402985
I Love You Too
Komedie
6.1 op IMDB

quote:
Jim is een dertigjarige, emotioneel onvolgroeide man. Door zijn onvermogen om zijn liefde te verklaren aan zijn vriendin Alice dreigt hij het beste was dat hem ooit is overkomen te verliezen. Maar het leidt hem ook naar de vriendschap met een getalenteerde dwerg die hem helpt om de woorden te vinden waarmee hij zijn geliefde kan terugwinnen.
Wat een totaal on-boeiende film. Ik zat constant te wachten op het moment dat de komedie nou eens echt zou beginnen, maar in de eerste 45minuten van de film is dat niet gelukt. Ik heb de film maar uitgezet en ben wat anders gaan doen. Een 3.5 voor de moeite.
  zaterdag 6 november 2010 @ 16:34:40 #248
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_88404033
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 00:54 schreef Peachcore het volgende:
Oh, en Kat Dennings. O+
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_88404082
Casablanca

Deze klassieker eindelijk eens helemaal gezien. Gewoon een heel goeie film, tijdloos ook. Ik vergat tijdens het kijken ook helemaal kwijt dat ie in zwart/wit is :) Er gebeurd zoveel dat je het helemaal niet mist.

Een dikke 8,5.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_88405086
Inception

Prachtig visueel spektakelstuk. Een meesterwerk van Nolan die zijn weerga niet kent. Heb vanaf minuut 1 tot het einde geboeid gekeken. Verreweg de beste film die ik 2010 heb gezien.

IMDb: 9.0 (218.310 votes)
Mijn cijfer: 9.2
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')