abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88012866
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 00:24 schreef El_Matador het volgende:
Gisteren:

Hostage
Lekker actiefilmpje met Bruce Willis andermaal als redder in nood. Werd halverwege toch nog spannend omdat ik een te standaard verhaaltje verwachtte.

Maar niet hoogstaand.
7.1/10 (mijn cijfers zijn over het algemeen vrij hoog, behalve inderdaad voor The Last Airbender :') )
Ik vond deze ook een zeventje. Heb ooit het boek gelezen, en dat vond ik een stuk minder standaard geschreven dan deze film. Willis is altijd leuk om te zien, en Ben Foster vind ik vaak ook wel te pruimen als hysterische sicko. Voor de rest een leuke zit maar meer ook niet.

Zie nu trouwens pas dat Kim Coates erin zit. Kon ik me niet eens herinneren.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_88018567
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 00:47 schreef d1ce het volgende:
[ afbeelding ]

Dat mijn broek überhaupt nog droog is gebleven is een wonder. Geniaal vervolg op deel 1.
Ik ga deze film 100% in het weekend kijken, weet zeker dat ik slecht slaap de nacht erna :P ook al ben ik best nuchter, ik heb heel vaak last van nachtmerries/angst. Al sinds ik klein ben, toch ben ik gefascineerd door horror/geest films en documentaires.
pi_88019677
Eagle vs Shark (2007)

Lily is verliefd op Jared. Maar hij moet eerst op een missie om zijn oude rivaal uit te schakelen.
De personen in de film zijn erg fout maar tch ook menselijk en daarom leuk te zien.
Cijfer: 7
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_88025382
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 12:40 schreef JDx het volgende:

[..]

Ik ga deze film 100% in het weekend kijken, weet zeker dat ik slecht slaap de nacht erna :P ook al ben ik best nuchter, ik heb heel vaak last van nachtmerries/angst. Al sinds ik klein ben, toch ben ik gefascineerd door horror/geest films en documentaires.
Ik heb gisteravond dus gewoon Piranha er achteraan gekeken en kon gewoon slapen maar ik ben het met je eens, heb namelijk precies hetzelfde. Had trouwens ook verwacht dat deze minder zou zijn dan dat deel 1 was maar helaas is niets minder waar. :')
pi_88034694
Hotaru no Haka (Grave of the Fireflies)
Een animatiefilm (studio Ghibli) over twee Japanse kinderen die door de Tweede Wereldoorlog hun ouders en bijna al hun spullen verliezen en hun pogingen om te overleven. Prachtige film, alleen wel erg treurig. Wel mooi hoe er ondanks alle tegenslagen ook af en toe ruimte was voor een kleine glimlach.

8.5/10
"Music, man. Put that tape on!"
pi_88045727
Eat, Pray and Love
tja geen heel erg geniale film maar te doen, ze (julia roberts) heeft imho betere rollen vertolkt.
6/10
  woensdag 27 oktober 2010 @ 22:53:14 #107
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_88046121
Red (2010, VS, Robert Schwentke)
De actiefilm met oude rotten is populair dit jaar. Het verschil met The Expendables is dat het dit keer niet is met opgerakelde actiehelden, maar met gerenommeerde acteurs. Waarvan je de meeste niet snel in een film als dit zou verwachten. Zo worden we getrakteerd op de altijd charmante en respectabele Helen Mirren achter een machinegeweer. Jammer genoeg komt ze pas laat in de film voor, waardoor de actie met haar te weinig is. John Malkovich is altijd goed als gestoorde, maar met z'n karakter wordt ook te weinig gedaan. Morgan Freeman laat af en toe z'n vriendelijke glimlach zien, maar heeft verder niks te doen. Bruce Willis zou je natuurlijk wel verwachten in een film als dit. Hij doet dan ook gewoon z'n Willis ding. Mary-Louise Parker kijkt ondertussen afwisselend grappig en verleidelijk als de verplichte love-interest.
Het verhaal stelt verder weinig voor. Zo zit het vol met voorspelbare plotwendingen. Dat zou niet zo erg zijn, ware het niet dat de regisseur en/of schrijver de film te serieus neemt en wel degelijk denkt dat het publiek verrast is door de zogenaamd slimme vondsten.
Al met al is het een best vermakelijk actiekomedie voor een avondje. Maar niet eentje die de middelmaat ontstijgt en dat had wel gekund met een cast als dit.
cijfer: 7
pi_88048277
Perfume: The Story of a Murderer

Duitsland / Frankrijk / Spanje / Verenigde Staten
Misdaad / Drama
149 minuten

geregisseerd door Tom Tykwer
met Ben Whishaw, Dustin Hoffman en Alan Rickman

Op een armoedige markt in het achttiende eeuwse Parijs wordt Jean-Baptiste Grenouille geboren. Hij bezit een zeer bijzondere gave: een ongelooflijk gevoel voor reuk. Als hij opgroeit maakt hij zich volledig meester van de reuk, door alle geuren in Parijs te ontcijferen en leerling te worden van een beroemd parfum-ontwikkelaar. Toch is Jean-Baptiste nog niet tevreden, en hij raakt geobsedeerd door het 'vangen' van bepaalde geuren zoals die van vers hout. Dan ruikt hij op een dag een heel bijzondere geur...die van een prachtige jonge maagd...

Ik vond het een goeie film, en hij duurde zeker niet te lang. Het was goed gemaakt, goeie aankleding en sfeer. Ik heb me er prima mee vermaakt. Hoewel ik hem niet zo UBER UBER vond als in sommige recensies bescheven is, ik zou hem een 7,5 geven
pi_88065198
Martyrs
Spannende Franse horror in de stijl van Saw. Extra spannend met alle lichten uit op de laptop met oordopjes in. ;)

7.6/10
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_88065557
quote:
6s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 14:00 schreef El_Matador het volgende:
Martyrs
Spannende Franse horror in de stijl van Saw. Extra spannend met alle lichten uit op de laptop met oordopjes in. ;)

7.6/10
In de stijl van Saw?!
Persoonlijk vond ik deze film een stuk sterker dan de slappe hap die Saw voorschotelt. :)
pi_88065764
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 14:09 schreef TJLinden het volgende:

[..]

In de stijl van Saw?!
Persoonlijk vond ik deze film een stuk sterker dan de slappe hap die Saw voorschotelt. :)
Saw was eerder en de eerste Saw (en wellicht de 2e) hadden een zeer origineel concept. Vond ik ook zeker geen slappe hap.

Deze film is van na de eerste Saw(s) en ik vind de stijl wel wat van Saw hebben. Goed, daar niet van, maar Saw 1 vond ik ook erg goed (en dus origineler in die tijd).
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_88070538
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 14:09 schreef TJLinden het volgende:

[..]

In de stijl van Saw?!
Inderdaad deze is wel een stuk gruwelijker, saw 1 is trouwens wel OK hoor ;)
pi_88070968
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 14:00 schreef El_Matador het volgende:
Martyrs

7.6/10
Het aparte aan deze film is dat je niet doorkrijgt waar hij naartoe wil tot het laatste half uur, en dat dan alles blijkt te kloppen. Tot die finale heb ik hem trouwens iets van 10x bijna uitgezet omdat ik het nergens op vond lijken. Uiteindelijk kwam hij best hard aan en vond ik hem geweldig... Blij dat ik hem toch nog uit heb gezeten.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_88072577
quote:
6s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 14:16 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Saw was eerder en de eerste Saw (en wellicht de 2e) hadden een zeer origineel concept. Vond ik ook zeker geen slappe hap.

Deze film is van na de eerste Saw(s) en ik vind de stijl wel wat van Saw hebben. Goed, daar niet van, maar Saw 1 vond ik ook erg goed (en dus origineler in die tijd).
Ik moet inderdaad wel toegeven dat mijn mening over Saw een beetje vertroebeld is door de algehele uitmelking van het concept. De eerste film was, zoals je zegt, op dat moment een originele film. :)
  donderdag 28 oktober 2010 @ 19:52:33 #115
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_88077483

RED
7,5/10 (IMDB: 7,4/10)
Retired, Extremely Dangerous is een status die de dossiers van gepensioneerde black-ops CIA agenten toegewezen krijgen. Frank Moses (Bruce Willis) is zo'n gepensioneerde black-ops agent.
Hij leidt tegenwoordig een rustig leventje, maar dat is (zoals je al verwacht) van korte duur.
Het verleden laat hem niet met rust, waardoor hij gedwongen weer op zoek gaat naar zijn oude team.
Een blik hollywood sterren wordt opengetrokken: Morgan Freeman, John Malkovich, Karl Urban, Helen Mirren, Mary-Louise Parker en Brian Cox weten allemaal te overtuigen.

Het plot is matigjes en laat zich makkelijk voorspellen. Maar toch is de film onderhoudend en voldoet prima voor een popcorn avondje.
Kreeg er een beetje het Oceans Eleven meets The Expandables(maar dan goed) gevoel bij.
Leuk!
  donderdag 28 oktober 2010 @ 21:45:40 #116
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_88082899
The day I became a woman (2000)
Wat komen er toch zo af en toe mooie films uit Iran. Goed, deze haalt het niet bij mijn persoonlijke favoriet Leila, met de schitterende Leila Hatami, maar het is een mooi drieluik over vrouwen op verschillende momenten in hun leven. Ik heb de film twee keer gekeken, maar haal er elke keer toch weer wat anders uit, al weet ik nog steeds niet precies wat er met deze film gezegd wil worden over 'the day I became a woman' en wat dat dan echt betekent.... Maar goed ook, anders was de film me niet zo bijgebleven.

Een mooie 8.

Lucia, Lucia (2003)
Aardige Mexicaanse film over een vrouw van in de veertig, die opeens te horen krijgt dat haar man gekidnapt is. Nergens echt spannend, maar wel vermakelijk. Probeert wel een beetje surrealistisch te zijn (waarom verandert haar haar continu?), maar is nergens 'zweverig' of juist echt heel bijzonder.

Gewoon fijn, en met een 6,5 een ruime voldoende.
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_88088935
Night at the Museum: Battle of the Smithsonian ..

Verenigde Staten / Canada
Komedie
105 minuten

geregisseerd door Shawn Levy
met Ben Stiller, Amy Adams en Owen Wilson

Als het ''Museum of Natural History'' gesloten wordt vanwege renovaties, moeten de museumstukken overgebracht worden naar het beroemde ''Washington Museum''. Larry Daley (Ben Stiller) komt terecht in de zogenaamde Smithsonian-instelling van het museum, waar hij de opdracht krijgt om een aantal museumstukken te redden, omdat deze verkeerd zijn verscheept. Eenmaal geïnfiltreerd in het Smithsonian ziet Larry dat er weer leven zit in alle museumstukken, waaronder Amelia Earhart (Amy Adams), Al Capone en vele andere historische personen.

Hoewel het verhaal nergens op sloeg was het toch een hele leuke film om naar te kijken en heb me er prima mee vermaakt. Gewoon een film om lekker een avondje mee te relaxen die lekker wegkijkt.
een 6.5
pi_88090067
Ik vind Ben Stiller echt een van de meest ongrappige mongolen op aarde. Dat alleen al maakt dat ik deze film nooit zal kijken. Sowieso ben ik minder van de comedy's, maar goed. :)

vrijdag 29 oktober 2010 @ 20:48:36 #119
20641 portier
Parkeer binnen de vakken!
pi_88119352
The Expendables (2010)
Briljant! Lekker simpel verhaal, veel actie en vooral veel oude filmhelden die zichzelf niet al te serieus nemen. Gesprek tussen Bruce Willis, Arnold Swarzenegger en Sylvester Stalone is geweldig, ik moest zo hard lachen.
9/10

The A-Team (2010)
Die special effects! Mijn God het is 2010 hoor. Zelfs die raw version van X-Men Wolverine zag er nog beter uit. Wel een paar keer moeten lachen. Om het cultgevoel toch maar een 6.
6/10
GEILE VROUWPERSONEN!
Als je je doelen hebt bereikt heb je de lat te laag gelegd.
If a butterfly flaps its wings on one side of the world, the ripple effect could cause a tempest on the other --Chaos theory
pi_88127239
Kick-ass net gekeken. Is denk ik de eerste film met Nicholas Cage die ik niet walgend uitgezet of desondanks uitgekeken heb. Die scène waarin zijn karakter op die stoel zijn dochter aanwijzingen blijft geven is echt kippenvel, en voor de rest was het een prima balans tussen humor, actie en hier en daar wat drama. Kick-ass is ontzettend grappig als Kleenex-puber die heel naïef besluit even het verschil te gaan maken in de wereld, en Hit Girl steelt verder de show _O_
pi_88127586
Transformers: Revenge of the Fallen

Verenigde Staten
Actie / Science-Fiction
150 minuten

geregisseerd door Michael Bay
met Shia LaBeouf, Megan Fox en Josh Duhamel

De strijd op aarde is voorbij, maar die in het universum is net begonnen. Wanneer Sam Witwicky (Shia LaBeouf) de waarheid leert over de oude oorsprong van de Transformers, moet hij zijn lot accepteren en zich samenvoegen met Optimus Prime en Bumblebee in hun epische strijd tegen de Decepticons, die sterker terug zijn dan ooit en het plan hebben om onze wereld te vernietigen.

Ik vond het een coole film, en hij bleef me ondanks de lange speelduur de hele tijd boeien. Goeie leuke actie.. en gelukkig vergeleken met deel 1 trok shia lebeouf niet steeds van die domme koppen. Wat ik dan wel weer miste ten opzichte van deel 1 was de ''band'' tussen shia le beouf en zijn transformer... ik vond het jammer dat die er niet veel in voor kwam.
maar Film is zeker een aanrader, een 7.5
pi_88128807
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 23:42 schreef Mwanatabu het volgende:
Kick-ass net gekeken. Is denk ik de eerste film met Nicholas Cage die ik niet walgend uitgezet of desondanks uitgekeken heb. Die scène waarin zijn karakter op die stoel zijn dochter aanwijzingen blijft geven is echt kippenvel, en voor de rest was het een prima balans tussen humor, actie en hier en daar wat drama. Kick-ass is ontzettend grappig als Kleenex-puber die heel naïef besluit even het verschil te gaan maken in de wereld, en Hit Girl steelt verder de show _O_
Jij bent er een stuk positiever over dan ik. ;) Ik vond het ook zeker een leuke film, maar niet super ofzo. Cage vind ik eigenlijk altijd wel goed in actierollen.

FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 30 oktober 2010 @ 01:39:24 #123
862 Arcee
Look closer
pi_88131525
The Chumscrubber (2005)

Cynisch drama dat speelt in een Amerikaanse suburb. Een beetje American Beauty en een vleugje Brick. Dat samen met de sfeervolle muziek maken het een verrassend meeslepende film, zonder een noemenswaardig verhaal.

IMDb-cijfer: 7.0
Mijn cijfer: 7.5
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 01:42:41 #124
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_88131594
RED

Viel me tegen, was veel meer uit te halen.
.
pi_88132946
The Switch

Opnieuw een leuke Aniston film. Jennifer's beste vriend is enigszins jaloers op de door haar gekozen sperma donor en in een dronken bui besluit hij zijn kwakkie te vervangen door zijn eigen kwakkie....

Cijfer: 7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')