Ja, jou zal het een zorg zijn. Jij hebt het al.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 03:25 schreef BasementDweller het volgende:
Of lees de veranderingen van internet en leer uit je oude boek. Maar het zal mij een zorg zijn.
In het land der sarcasme zijt gij de koningquote:Op zaterdag 31 juli 2010 00:23 schreef vannelle het volgende:
[..]
Die boeken kun je gewoon gebruiken.
Als je het niet erg vindt om te zakken.
Haha, je hele rijles-leven in één zinquote:Op zaterdag 31 juli 2010 07:36 schreef kirsten. het volgende:
18 maart begonnen, 30 maart theorie gehaald, 2 ingrepen door instructeur, domme foutjes. 16 juni examen gehaald, totaal ongeveer 35 uur kwijt.
That's itIk was vergeten om eerder in dit topic te reageren.
Ik wou hem er alleen maar op wijzen dat je ook dat boek kan gebruiken en de veranderingen kan opzoeken. Het is geen advies, ik zeg alleen dat het kan. Misschien heeft ie er wat aan.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 03:41 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ja, jou zal het een zorg zijn. Jij hebt het al.
Maar jouw mening is niet van toepassing op medelezers die nog met hun opleiding bezig zijn dus hou maar op met je zogenaamde ervaring en mening terwijl je zelf een groentje bent.
Beter geef je goede informatie waar de huidige lessers iets aan hebben in plaats van onzin te verkopen.
Heb het topic om 3:30 's nachts gemaakt, dus toen dacht ik nightrider. Maar knightrider was natuurlijk die briljante serie, dus vandaarquote:Op zaterdag 31 juli 2010 12:36 schreef jacobras het volgende:
"The knightrider"? Hoezo kom je daarbij, BasementDweller?
Ik weet niet of je het tegen mij had vwb persoonlijke aanvallen maar ik vermoed van wel aangezien ik zelf ook nogal fanatiek reageerde.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 20:54 schreef twiFight het volgende:
Persoonlijke aanvallen zijn ook niet nodig, die kunnen alleen maar uitlopen op offtopic gerotzooi.
Ik raad toch sterk aan een recent boek te halen. Ik had bij één complete methode al vaak moeite om de zaken goed uit elkaar te houden (en met mijn gymnasiumdiploma ben ik echt niet dom), laat staan dat je een boek hebt voor de theorie en een andere bron voor de veranderingen. Het wordt er niet duidelijker op uiteindelijk.
Maar zeg nou zelf: Hoe kan je veranderingen opzoeken zonder te weten wat de veranderingen zijn? Dan moet je complete boeken met elkaar gaan vergelijken. En als je dan toch de nieuwste info hebt kan het oude boek eigenlijk wel weg toch?quote:Op zaterdag 31 juli 2010 15:32 schreef BasementDweller het volgende:
Ik wou hem er alleen maar op wijzen dat je ook dat boek kan gebruiken en de veranderingen kan opzoeken. Het is geen advies, ik zeg alleen dat het kan. Misschien heeft ie er wat aan.![]()
En ja ik heb er ervaring mee om een boek uit 2008 te gebruiken en dat ging ook. Sorry hoor baas![]()
Ik trek me terug uit dit topicquote:Op zaterdag 31 juli 2010 20:06 schreef honkhonk het volgende:
Weer een nieuw topic waar BasementDweller gaat praten alsof hij al 50 jaar achter het stuur zit en het allemaal al wel eens heeft gezien.
Volgens m'n instructeur is Vekabest hét boek om te gebruiken. Echter kwam dit advies te laat voor mij en had ik al een anwb boek aangeschaft. Persoonlijk vindt ik het anwb boek maar bagger en zou ik voor iets anders kiezen! Meestal kan je een combi kopen van zowel een boek en een cd, kan je allebei oefenen. Succes alvast!quote:Op zaterdag 31 juli 2010 12:42 schreef Mortaxx het volgende:
Heb er nu 4 lessen opzitten, ga ook maar alvast aan m'n theorie beginnen. Welk boek kan ik het beste gebruiken? En ik zie dat je via het cbr oude examens kan doen waar je voor moet betalen.. Kan dat ergens ook gratis? Thx
Als je de vraagsteller wil antwoorden kun je beter een link geven naar die overzichtjes.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 22:57 schreef BasementDweller het volgende:
Er zijn overzichtjes voor veranderingen. Maar ik ga er verder niet eens op in want ik begin het een beetje zat te worden.
Ik heb de boeken van Vekabest nooit gezien, maar heb indd vaker gehoord dat die beter waren dan die van de ANWB. Ik zelf had het theorieboek van de ANWB, twee oefenboeken met tentamens van de ANWB en een CD-Rom van bol.com, van een onbekend merk. De CD-Rom kwam het dichtst in de buurt van het CBR examen, prima dingquote:Op zondag 1 augustus 2010 00:03 schreef Henkhimself het volgende:
[..]
Volgens m'n instructeur is Vekabest hét boek om te gebruiken. Echter kwam dit advies te laat voor mij en had ik al een anwb boek aangeschaft. Persoonlijk vindt ik het anwb boek maar bagger en zou ik voor iets anders kiezen! Meestal kan je een combi kopen van zowel een boek en een cd, kan je allebei oefenen. Succes alvast!
Er is ook een speciaal motorrijlestopicquote:Op zondag 1 augustus 2010 14:38 schreef HeetBoven het volgende:
Ergens begin september op voor mijn A, dus ff mee te lezen(verkapte TVP)
Ik ken het topicquote:Op zondag 1 augustus 2010 14:42 schreef Purdey het volgende:
[..]
Er is ook een speciaal motorrijlestopic![]()
Motorrijles #24 - Zweten zich een ongel... rijbewijs!
Dit is vooral bedoeld voor rijbewijs B, dus de mensen hier kunnen je ook niet echt met advies dienen
Alhoewel BlackViper hier ook voor z'n A bezig is!
quote:Op zaterdag 31 juli 2010 22:59 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Ik trek me terug uit dit topic
![]()
Van mij mag je allesquote:Op zondag 1 augustus 2010 14:47 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
Ik ken het topicmaar examenstress is hetzelfde, enne mag toch wel meelezen
Ik moet me schamen voor het aantal borden dat ik mis nu ik m'n rijbewijs heb.quote:Op zondag 1 augustus 2010 23:41 schreef twiFight het volgende:
Toe maar, wat een naastenliefde.
Heeft er iemand na veel lessen ook nog problemen om alle borden te lezen? Ik zie er nog wel eens een over het hoofd, maar ik vind ook dat mijn instructeur er soms teveel doorheen zit te kleppen. Dan moet je vanalles doen, net zo veel totdat je geen tijd meer hebt om de borden te lezen.
idem hier. Maar als je instructeur erdoorheen zit te praten, heeft dat 2 kanten. 1. het is afleidend voor jou. Maar 2. De examinator doet precies hetzelfde, en ze doen dit met de rede dat medepassagiers ook zitten te kletsen, tegen jou, en jij het liefst ook nog terug wil kletsen. Je wordt er een beetje in getraind je af te sluiten daarvoor, eventueel te zeggen dat ze hier even stil moeten zijn omdat je op moet letten. Zo heb ik het teminste begrepen, want ik vond precies hetzelfde van mijn instructeur. Maar ik merk nu wel dat, met bv. 3 meiden op de achterbank het een hels gekakel is waar je je voor moet afsluiten.quote:Op zondag 1 augustus 2010 23:52 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Ik moet me schamen voor het aantal borden dat ik mis nu ik m'n rijbewijs heb.
hier hetzelfde. Mis nog teveel borden maar het valt me ook steeds meer op hoeveel borden er bizar geplaatst staan. 3 borden achter elkaar en je kan de laatste pas zien op het moment dat je er langs rijdt. Maar die laatste is wel ineens een 70 km bord terwijl je nog geen 200 meter eerder weer 100 had gekregen...quote:Op zondag 1 augustus 2010 23:52 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Ik moet me schamen voor het aantal borden dat ik mis nu ik m'n rijbewijs heb.
succes !quote:Op maandag 2 augustus 2010 20:55 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Ik begin woensdag met lessen voor rijbewijs B
Je kunt er over klagen bij.. ik weet niet precies welke instantie, er is wel een instantie die de wegen onderhoud, maar ambtenaren kennende doen ze niks totdat of tientallen mensen gaan klagen of er een dode valt. Je kunt ook de ANWB proberen maar die doen ws ook pas wat bij een stapel klachten.quote:
die van mij had ik op dinsdagmiddag aangevraagd, en hij was er vrijdag al, no questions asked waarom ik vroeger was. Geen idee of hij vers van de pers of al 3 dagen oud daar lag trouwens.quote:Op maandag 2 augustus 2010 09:23 schreef PolkaDots het volgende:
Vanmiddag maar even naar het gemeentehuis bellen of mijn rijbewijs al klaar isSommige mensen zeggen dat ie er al na 1 dag ligt.. Ik heb hem donderdag aangevraagd, ben benieuwd!
Ik denk bij Rijkswaterstaat? Of de gemeente, die kun je daar ook over bellen. Er staat bij mij aan een kant van de straat een inrij-verbod, en af en toe wordt dat bord door een vrachtwagen uit de straat gereden en hebben we ineens een twee-richtingsweg. Levensgevaarlijk als je zoiets niet verwacht. Als je dan de gemeente belt, gaan hun dat bord weer fixenquote:Op maandag 2 augustus 2010 23:57 schreef twiFight het volgende:
[..]
Je kunt er over klagen bij.. ik weet niet precies welke instantie, er is wel een instantie die de wegen onderhoud, maar ambtenaren kennende doen ze niks totdat of tientallen mensen gaan klagen of er een dode valt. Je kunt ook de ANWB proberen maar die doen ws ook pas wat bij een stapel klachten.
Dat inparkeren is het enige dat ik nog niet getest heb bij de Prius.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 23:01 schreef jacobras het volgende:
Gewoon proberen, niet geschoten ...
Vanavond fijn bijna 1,5 uur aan één stuk rondgereden in de Prius, ook nog even automatisch inparkeren geshowed, da's grappig. Net een ongeluk gemist, was een scooter tegen een auto geknalt (of andersom), maar was al politie bij (mag ook wel, op 100 meter afstand van het politiebureau).
Oeps, verkeerde topic inderdaadquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 23:06 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Dat inparkeren is het enige dat ik nog niet getest heb bij de Prius.
Moet ik ook eens doen eig, maar ik heb daar geen boekje van gehad.. Voor de navigatie en cruise control heb ik ook alles zelf mogen uitzoeken.
Ik heb wel een boekje op internet gevonden, maar iets in je hand leest toch makkelijker.
(Valt me wel net op dat dit het rijlestopic is, niet het autorijtopic)
Ooo zo herkenbaarquote:Op woensdag 4 augustus 2010 10:28 schreef PolkaDots het volgende:
Vorige week donderdag rijbewijs aangevraagd, gisteren was hij binnen! Ben meteen in mijn eentje gaan rijden in een Opel Astra Station, wat was dat engIk werd door heel veel mensen ingehaald, ik moest zo wennen aan de auto en durfde helemaal niet hard
Ik dacht "Waarom heb ik in godsnaam mijn rijbewijs gehaald, ik vind het vreselijk.." Ik ben even een paar rondjes over het eiland geweest, over 80-kilometerwegen en zo, en toen had ik er wel vertrouwen in. Ik zou namelijk met mijn vriend naar Barendrecht rijden naar de MacDonald's, maar ik wilde eerst alleen rijden, begreep hij niks van
Maar toen zijn we alsnog gegaan. Meteen snelweg en turborotondes, was gelukkig geen probleem. Daarna hem thuis afgezet, en ik ging nog even een stuk rijden. Heerlijk
Leuk dat het goed gingquote:Op woensdag 4 augustus 2010 10:28 schreef PolkaDots het volgende:
Vorige week donderdag rijbewijs aangevraagd, gisteren was hij binnen! Ben meteen in mijn eentje gaan rijden in een Opel Astra Station, wat was dat engIk werd door heel veel mensen ingehaald, ik moest zo wennen aan de auto en durfde helemaal niet hard
Ik dacht "Waarom heb ik in godsnaam mijn rijbewijs gehaald, ik vind het vreselijk.." Ik ben even een paar rondjes over het eiland geweest, over 80-kilometerwegen en zo, en toen had ik er wel vertrouwen in. Ik zou namelijk met mijn vriend naar Barendrecht rijden naar de MacDonald's, maar ik wilde eerst alleen rijden, begreep hij niks van
Maar toen zijn we alsnog gegaan. Meteen snelweg en turborotondes, was gelukkig geen probleem. Daarna hem thuis afgezet, en ik ging nog even een stuk rijden. Heerlijk
Feli! 1e keer?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 20:05 schreef Juuhachi het volgende:
Vandaag geslaagd voor mijn rijbewijs
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 4 augustus 2010 20:05 schreef Juuhachi het volgende:
Gefeliciteerd!!!quote:Op woensdag 4 augustus 2010 20:05 schreef Juuhachi het volgende:
Als jij je niet prettig meer voelt bij die rijschool mag je gerust een andere zoeken, dat is geen enkel probleem.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:20 schreef Kekaa het volgende:
Vraag.... misschien al gesteld, maar geen tijd en zin om te zoeken.
Mag je zomaar wisselen van rijschool??
Ik heb lessen gehad, theorie gehaald, ttt gehaald, examen gefaald. Dat was 3 juni.
Toen afgesproken met de instructeur dat ik nog 7 uur ging lessen en opnieuw examen doen.
Dezelfde dag nog gebeld met de rijschool, ze zouden een planning maken, en die zou ik via mail krijgen.
Zelf was ik verder best druk in juni, dus niet mee bezig geweest (enne... hun zouden bezig). begin juli gemaild hoe het nou zat + data waarop ik kon.
Daarna gebeld.
Eind juli weer... en ze zeiden dat ik het beste kon mailen wanneer ik kon. Dus ik gedaan. Eergisteren avond weer gemaild (druk met werken... kan overdag op het moment niet bellen), hoe ver ze nou waren, dat het nu al twee maanden geleden is, dat het niet bevorderlijk is voor mij, en me vast meer lessen en dus meer geld gaat kosten.
Toen natuurlijk wel meteen antwoord + planning.
Maar... moet ik dat nou doen? Of kan ik ook op zoek naar een andere rijschool voor die laatste paar lessen.
Heb nou niet echt een heel blij gevoel meer bij deze zeg maar.
3x voor mijquote:
Daar heb ik me helaas ook schuldig aan gemaaktquote:Op woensdag 4 augustus 2010 22:15 schreef hollander87 het volgende:
[..]
3x voor mijslagingspercentage van mijn instructrice heel hard omlaag gehaald juist omdat ze zo'n hoog percentage had
Je bent vrij om te gaan lessen waar je maar wilt. Je oude rijschool zal wel sputteren maar goed, had ie maar zijn werk goed moeten doen.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:20 schreef Kekaa het volgende:
Vraag.... misschien al gesteld, maar geen tijd en zin om te zoeken.
Mag je zomaar wisselen van rijschool??
Ik heb lessen gehad, theorie gehaald, ttt gehaald, examen gefaald. Dat was 3 juni.
Toen afgesproken met de instructeur dat ik nog 7 uur ging lessen en opnieuw examen doen.
Dezelfde dag nog gebeld met de rijschool, ze zouden een planning maken, en die zou ik via mail krijgen.
Zelf was ik verder best druk in juni, dus niet mee bezig geweest (enne... hun zouden bezig). begin juli gemaild hoe het nou zat + data waarop ik kon.
Daarna gebeld.
Eind juli weer... en ze zeiden dat ik het beste kon mailen wanneer ik kon. Dus ik gedaan. Eergisteren avond weer gemaild (druk met werken... kan overdag op het moment niet bellen), hoe ver ze nou waren, dat het nu al twee maanden geleden is, dat het niet bevorderlijk is voor mij, en me vast meer lessen en dus meer geld gaat kosten.
Toen natuurlijk wel meteen antwoord + planning.
Maar... moet ik dat nou doen? Of kan ik ook op zoek naar een andere rijschool voor die laatste paar lessen.
Heb nou niet echt een heel blij gevoel meer bij deze zeg maar.
Daarom is het ook belangrijk dat je regelmatig in je spiegels kijkt, dan ken je de situatie zoals ie is en hoef je die niet op het laatste moment te leren kennen.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 10:59 schreef PolkaDots het volgende:
Ik wil naar links opschuiven, word ik ingehaald, dus moest ik keihard remmen.
Leerlingen gaan niet beter rijden als ze weten dat er een examen aankomt. Ze rijden gewoon goed genoeg vlak voor het examen er aankomt.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 00:16 schreef twiFight het volgende:
@ vannelle: ik vroeg mij af in hoeverre rijinstructeuren doorhebben wanneer een leerling echt klaar is voor een examen. Je leest nogal vaak dat het vlak voor het examen allemaal opeens op zijn plek valt bij leerlingen en ook bij mij nu, 4 lessen voor het examen, maak ik opeens een grote vooruitgang en ben ik bijna rijbewijswaardig. Is dat stom toeval? Of gaan leerlingen gewoon beter rijden wanneer ze weten dat het examen komt? Of heeft een instructeur dat door en plant hij daarom een examen?
Ook voor een vrachtwagen is de invoegstrook op een gegeven moment op, dit zijn gewoon dingen die je aan zou moeten zien komen. Anticiperen heet dat.....quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 00:16 schreef twiFight het volgende:
Misschien dacht hij dat die vrachtwagen wel achter hem zou invoegen?
Goed bezig!quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 14:25 schreef twiFight het volgende:
Ja ik zocht alleen een mogelijke verklaring, maar volgens mij zou het standaard moeten zijn dat bij elke invoegstrook je van te voren al binnen/buiten kijkt om als er een auto aan komt naar links te kunnen zodat die in kan voegen. Als je dat doet zie je ook veel vroeger dat er verkeer van achteren komt zodat je of vroegtijdig ook naar links gaat of als het echt niet kan in ieder geval vroeg zat kan bijremmen voor die vrachtwagen.
Dat was polkadots, die was net geslaagd. Begreep ook niet helemaal hoe ze het voor elkaar kreeg om naar links op te schuiven terwijl er een auto was die haar links inhaalde. Bij mij is het erin gestampt om binnenspiegel-buitenspiegel-over m'n schouder te kijken, dán m'n richting aan te zetten, nog een laatste over de schouder check, en dán opschuiven..Dat doe ik niet altijd heel secuur meer, zeker niet als ik zie dat de weg achter mij leeg is, maar kijken is ongelofelijk belangrijk. Zeker in het begin, als je als een bejaarde rijdtquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 13:41 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ook voor een vrachtwagen is de invoegstrook op een gegeven moment op, dit zijn gewoon dingen die je aan zou moeten zien komen. Anticiperen heet dat.....
In dit geval was het niet alleen de vrachtwagen maar ook de poster (weet ff niet meer wie) die totaal niet in de gaten had wat er om hem heen gebeurde, naar links willen en dan pas in de gaten hebben dat je ingehaald wordt.![]()
Daarom zeg ik ook: blijf spiegelen ook al ga je alleen maar rechtdoor want dan ken je de situatie en word je niet verrast.
zo heb ik me vaak afgevraagd waarom ik ook zoveel in rechterspiegel moest kijken terwijl ik rechts op weg zonder fietsers rijdt. Nou heb ik ook gemerkt, was blij dat ik goed in mijn spiegels kijk, een gast die me rechts wil inhalen via de vluchtstrook. Schok me rot. Reed snel genoeg (rijdt standaard iets te hard, 3 km ofzo) en dan zon idioot...quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 14:40 schreef vannelle het volgende:
[..]
Goed bezig!
Maar niet alleen bij invoegstroken, je moet jezelf CONSTANT op de hoogte houden van wat er om je heen gebeurt.
Je hoeft van je hoofd geen tolletje te maken die constant draait waardoor andere mensen misschien denken dat je een imbeciel bent maar spiegels kijken, jezelf op de hoogte houden van het verkeer om je heen is erg belangrijk.
Veiligheid en zo.....
Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat je er niks aan kon doen, het invoegend verkeer moet voorrang verlenen tenslotte.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 21:26 schreef PolkaDots het volgende:
Ik zat al voordat die vrachtwagen invoegde te kijken of ik naar links kon, en er kwamen dus auto's aan. Ik kon verder niet zien aan het begin van de invoegstrook dat die vrachtwagen nog zo langzaam zou rijden bij het invoegen.
Hahaha, welkom in het nederlandse verkeer vol met aso'squote:Op zaterdag 7 augustus 2010 22:11 schreef singlemetkids het volgende:
[..]
zo heb ik me vaak afgevraagd waarom ik ook zoveel in rechterspiegel moest kijken terwijl ik rechts op weg zonder fietsers rijdt. Nou heb ik ook gemerkt, was blij dat ik goed in mijn spiegels kijk, een gast die me rechts wil inhalen via de vluchtstrook. Schok me rot. Reed snel genoeg (rijdt standaard iets te hard, 3 km ofzo) en dan zon idioot...
Laatst wel iemand een vinger gegeven die van de afrit af ineens op vluchtstrook ging rijden, ze slingerde ook steeds enorm en ging zo van invoegstrook zonder kijken of richting de snelweg op..idioot wijf.
Wilde het toevallig net aan je vragen, wist dat het begin augustus was. Als je niet zenuwachtig bent is dat goed, beter dit dan dat je elke dag een nervous breakdown nabij bentquote:Op zondag 8 augustus 2010 17:12 schreef twiFight het volgende:
Het topic bloed wel wat dood zo in de vakantie, zonder die eeuwige lessers er bij!
Maar ik heb donderdag examen. Ik moet me zelf soms even er aan helpen herinneren dat ik al zenuwachtig moet worden.
Nou ik heb er zeker wel van geleerd gelukkigquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 22:57 schreef vannelle het volgende:
[..]
Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat je er niks aan kon doen, het invoegend verkeer moet voorrang verlenen tenslotte.
Maar dat is regeltechnisch (rvv) dus je zou zelf kunnen anticiperen op de situatie.
Niet jouw fout maar beter vooruit kijken en denken kan geen kwaad!
Ja, dat is ook waar, rijscholen zijn dicht. Instructeurs gaan hier wel op vakantie, maar de rijscholen, zeker de grotere, blijven openquote:Op zondag 8 augustus 2010 20:39 schreef twiFight het volgende:
Het is ook vakantie he, en veel rijscholen zijn een paar weken dicht, dus er wordt niet veel meer gelest. Ik mag deze week nog lessen als enige; de instructeur heeft al vakantie, maar omdat ik nog examen moet doen mag ik nog wat lesjes deze week.
Ik zal zeker switchen naar het AutorijtopicIk heb al wat ritjes op de planning staan ALS ik slaag, want ik ben een "glas half leeg" type. Ik ga er van uit dat ik zak, en als ik dan slaag ben ik alleen maar extra blij. We hebben nog een auto te leen (benzine, eek) dus dan kan ik gelijk even oefenen.
Ik heb nog vrijwel niemand horen zeggen dat de laatste lessen voor zijn/haar examen goed gingen. Het was bijna bij iedereen een drama. Onder het mom 'Slechte generale, goede uitvoering.'quote:Op maandag 9 augustus 2010 11:46 schreef twiFight het volgende:
Nou, wel een prutsles weer hoor. Zelfs 2 keer de motor laten afslaan. Go ik!
Snelweg gaat nu al wel stukken beter. Kijken moet duidelijker met het hele hoofd, en niet met de ogen. Dat wordt nog even flink oefenen. En wat vaker terug naar de 1. Ik zie het wel, momenteel schat ik het 50/50 in of ik het ga halen of niet
Ha! Bijdehand? Daar wordt ik vaker van beschuldigdquote:Op maandag 9 augustus 2010 13:17 schreef twiFight het volgende:
Zegge.. niet te bijdehand he.. mevrouw-die-haar-rijbewijs-al-heeftMijn instructeur heeft momenteel een slagingspercentage van 70%, misschien moet ik daar maar vertrouwen in hebben
Mijn vriendin gaf toen ik thuiskwam ook toe dat ze van de week de auto af had laten slaan, dat geeft toch altijd wel weer wat mentale steun4 keer af laten slaan dat gebeurt mij niet denk ik, na 3 keer stap ik uit en duw ik 'm eerst wel de kruising over
Al met al ben ik overigens best tevreden met de vooruitgang die ik boek de laatste lessen, alleen heb ik er nog maar 3 en als ik zie wat ik allemaal nog bij moet spijkeren, dan vraag ik me af of ik dat zo snel kan. Weten wat je moet doen is 1 (en simpel), het ook daadwerkelijk automatisch goed doen is 2. Overigens als het verkeer zo blijft als nu deze week dan is de snelweg niet zo'n probleem, het is bijna uitgestorven om 8:00 uur
Heerenveen-Leeuwarden?quote:Op maandag 9 augustus 2010 15:46 schreef twiFight het volgende:
Een van de meest dodelijke wegen in friesland heeft bijna 15 jaar moeten wachten tot er eindelijk eens geld naar het noorden ging om de weg veilig te maken.
Yup, een beruchte weg. Veel ongelukken vooral bij mensen die wilden inhalen...quote:Op maandag 9 augustus 2010 16:31 schreef twiFight het volgende:
Nee de waldwei, Drachten - Leeuwarden, oftewel de err... N31
Of de motor slaat je zo'n beetje direct af vanwege te weinig gas, of je doet zoals ik een soort van raket lancering door veel te veel gas te geven... of je doet het direct goed.quote:Op maandag 9 augustus 2010 15:46 schreef twiFight het volgende:
Ze zegt overigens dat de overstap van diesel naar benzine niet zo lastig is, maar ze weet niet eens meer in wat voor 'n soort auto ze gelest heeft
Dankje maar ik vreet mezelf nu al helemaal op van de zenuwenquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 11:23 schreef vannelle het volgende:
Flashbag,
Het examen is een gewone rijles maar dan met een andere instructeur.
Rij tijdens je examen zoals je het geleerd hebt, probeer het niet extra netjes te doen!
Ga niet extra vroeg naar bed of zo, hou je gewone ritme aan anders kun je toch niet slapen en lig je maar te piekeren......
Succes!
quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 11:56 schreef vannelle het volgende:
Je mag gerust fouten maken, niemand rijdt perfect. Ook de examinator niet.
Het belangrijkste is dat je een fout op een veilige manier oplost.
Nogmaals het hoeft niet perfect, de examinator wil alleen zien of jij je veilig en zelfstandig door het verkeer kan bewegen. That's it. Niks meer, niks minder.
Bijzondere verrichtingen hoef je niet meer te doe dus daar hoef je je ook al niet druk om te maken.![]()
Rij gewoon zoals je geleerd hebt, los foutjes op zoals je tijdens het lessen ook deed.
Die examinator zit er echt niet om jou te pesten hoor, hij/zij is ook maar een mens en geen boeman.
Heb vertrouwen in jezelf, je instructeur laat je niet voor niks op examen gaan!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |