Wilde het toevallig net aan je vragen, wist dat het begin augustus was. Als je niet zenuwachtig bent is dat goed, beter dit dan dat je elke dag een nervous breakdown nabij bentquote:Op zondag 8 augustus 2010 17:12 schreef twiFight het volgende:
Het topic bloed wel wat dood zo in de vakantie, zonder die eeuwige lessers er bij!
Maar ik heb donderdag examen. Ik moet me zelf soms even er aan helpen herinneren dat ik al zenuwachtig moet worden.
Nou ik heb er zeker wel van geleerd gelukkigquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 22:57 schreef vannelle het volgende:
[..]
Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat je er niks aan kon doen, het invoegend verkeer moet voorrang verlenen tenslotte.
Maar dat is regeltechnisch (rvv) dus je zou zelf kunnen anticiperen op de situatie.
Niet jouw fout maar beter vooruit kijken en denken kan geen kwaad!
Ja, dat is ook waar, rijscholen zijn dicht. Instructeurs gaan hier wel op vakantie, maar de rijscholen, zeker de grotere, blijven openquote:Op zondag 8 augustus 2010 20:39 schreef twiFight het volgende:
Het is ook vakantie he, en veel rijscholen zijn een paar weken dicht, dus er wordt niet veel meer gelest. Ik mag deze week nog lessen als enige; de instructeur heeft al vakantie, maar omdat ik nog examen moet doen mag ik nog wat lesjes deze week.
Ik zal zeker switchen naar het AutorijtopicIk heb al wat ritjes op de planning staan ALS ik slaag, want ik ben een "glas half leeg" type. Ik ga er van uit dat ik zak, en als ik dan slaag ben ik alleen maar extra blij. We hebben nog een auto te leen (benzine, eek) dus dan kan ik gelijk even oefenen.
Ik heb nog vrijwel niemand horen zeggen dat de laatste lessen voor zijn/haar examen goed gingen. Het was bijna bij iedereen een drama. Onder het mom 'Slechte generale, goede uitvoering.'quote:Op maandag 9 augustus 2010 11:46 schreef twiFight het volgende:
Nou, wel een prutsles weer hoor. Zelfs 2 keer de motor laten afslaan. Go ik!
Snelweg gaat nu al wel stukken beter. Kijken moet duidelijker met het hele hoofd, en niet met de ogen. Dat wordt nog even flink oefenen. En wat vaker terug naar de 1. Ik zie het wel, momenteel schat ik het 50/50 in of ik het ga halen of niet
Ha! Bijdehand? Daar wordt ik vaker van beschuldigdquote:Op maandag 9 augustus 2010 13:17 schreef twiFight het volgende:
Zegge.. niet te bijdehand he.. mevrouw-die-haar-rijbewijs-al-heeftMijn instructeur heeft momenteel een slagingspercentage van 70%, misschien moet ik daar maar vertrouwen in hebben
Mijn vriendin gaf toen ik thuiskwam ook toe dat ze van de week de auto af had laten slaan, dat geeft toch altijd wel weer wat mentale steun4 keer af laten slaan dat gebeurt mij niet denk ik, na 3 keer stap ik uit en duw ik 'm eerst wel de kruising over
Al met al ben ik overigens best tevreden met de vooruitgang die ik boek de laatste lessen, alleen heb ik er nog maar 3 en als ik zie wat ik allemaal nog bij moet spijkeren, dan vraag ik me af of ik dat zo snel kan. Weten wat je moet doen is 1 (en simpel), het ook daadwerkelijk automatisch goed doen is 2. Overigens als het verkeer zo blijft als nu deze week dan is de snelweg niet zo'n probleem, het is bijna uitgestorven om 8:00 uur
Heerenveen-Leeuwarden?quote:Op maandag 9 augustus 2010 15:46 schreef twiFight het volgende:
Een van de meest dodelijke wegen in friesland heeft bijna 15 jaar moeten wachten tot er eindelijk eens geld naar het noorden ging om de weg veilig te maken.
Yup, een beruchte weg. Veel ongelukken vooral bij mensen die wilden inhalen...quote:Op maandag 9 augustus 2010 16:31 schreef twiFight het volgende:
Nee de waldwei, Drachten - Leeuwarden, oftewel de err... N31
Of de motor slaat je zo'n beetje direct af vanwege te weinig gas, of je doet zoals ik een soort van raket lancering door veel te veel gas te geven... of je doet het direct goed.quote:Op maandag 9 augustus 2010 15:46 schreef twiFight het volgende:
Ze zegt overigens dat de overstap van diesel naar benzine niet zo lastig is, maar ze weet niet eens meer in wat voor 'n soort auto ze gelest heeft
Dankje maar ik vreet mezelf nu al helemaal op van de zenuwenquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 11:23 schreef vannelle het volgende:
Flashbag,
Het examen is een gewone rijles maar dan met een andere instructeur.
Rij tijdens je examen zoals je het geleerd hebt, probeer het niet extra netjes te doen!
Ga niet extra vroeg naar bed of zo, hou je gewone ritme aan anders kun je toch niet slapen en lig je maar te piekeren......
Succes!
quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 11:56 schreef vannelle het volgende:
Je mag gerust fouten maken, niemand rijdt perfect. Ook de examinator niet.
Het belangrijkste is dat je een fout op een veilige manier oplost.
Nogmaals het hoeft niet perfect, de examinator wil alleen zien of jij je veilig en zelfstandig door het verkeer kan bewegen. That's it. Niks meer, niks minder.
Bijzondere verrichtingen hoef je niet meer te doe dus daar hoef je je ook al niet druk om te maken.![]()
Rij gewoon zoals je geleerd hebt, los foutjes op zoals je tijdens het lessen ook deed.
Die examinator zit er echt niet om jou te pesten hoor, hij/zij is ook maar een mens en geen boeman.
Heb vertrouwen in jezelf, je instructeur laat je niet voor niks op examen gaan!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |