abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84867314
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 20:05 schreef Juuhachi het volgende:
Vandaag geslaagd voor mijn rijbewijs *O*
Feli! 1e keer?

*O*
I want to break free from your lies
Youre so self satisfied I don't need you
I've got to break free
God knows God knows I want to break free
  woensdag 4 augustus 2010 @ 21:18:13 #52
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_84869299
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 20:05 schreef Juuhachi het volgende:
Vandaag geslaagd voor mijn rijbewijs *O*
Gefeliciteerd! :)
pi_84870218
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 20:05 schreef Juuhachi het volgende:
Vandaag geslaagd voor mijn rijbewijs *O*
Gefeliciteerd!!! *O*
pi_84870241
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 20:37 schreef hollander87 het volgende:

[..]

Feli! 1e keer?

*O*
Nee. :@
  woensdag 4 augustus 2010 @ 21:53:20 #55
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_84871560
Ik zal het kort houden, maar vandaag was de eerste rijles in.. 2 maanden of zo dat ik daadwerkelijk het vertrouwen heb dat ik een kans maak op het examen. Zeker nog wel wat foutjes, maar die zijn er uit te strijken. Kruispunten oversteken met slecht zicht vind ik nog lastig, daar moet ik nog meer mee oefenen.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_84872852
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 16:20 schreef Kekaa het volgende:
Vraag.... misschien al gesteld, maar geen tijd en zin om te zoeken.

Mag je zomaar wisselen van rijschool??
Ik heb lessen gehad, theorie gehaald, ttt gehaald, examen gefaald. Dat was 3 juni.
Toen afgesproken met de instructeur dat ik nog 7 uur ging lessen en opnieuw examen doen.
Dezelfde dag nog gebeld met de rijschool, ze zouden een planning maken, en die zou ik via mail krijgen.

Zelf was ik verder best druk in juni, dus niet mee bezig geweest (enne... hun zouden bezig). begin juli gemaild hoe het nou zat + data waarop ik kon.
Daarna gebeld.
Eind juli weer... en ze zeiden dat ik het beste kon mailen wanneer ik kon. Dus ik gedaan. Eergisteren avond weer gemaild (druk met werken... kan overdag op het moment niet bellen), hoe ver ze nou waren, dat het nu al twee maanden geleden is, dat het niet bevorderlijk is voor mij, en me vast meer lessen en dus meer geld gaat kosten.
Toen natuurlijk wel meteen antwoord + planning.

Maar... moet ik dat nou doen? Of kan ik ook op zoek naar een andere rijschool voor die laatste paar lessen.
Heb nou niet echt een heel blij gevoel meer bij deze zeg maar.
Als jij je niet prettig meer voelt bij die rijschool mag je gerust een andere zoeken, dat is geen enkel probleem.
Ik vind het wel enorm slordig van hun dat ze het zo hebben laten versloffen.
Maar het is jouw keuze, als je bij een andere verder wil is dat geen enkel probleem (als je de geplande lessen nog niet betaald hebt....)
pi_84872994
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 21:32 schreef Juuhachi het volgende:

[..]

Nee. :@
3x voor mij :@ slagingspercentage van mijn instructrice heel hard omlaag gehaald juist omdat ze zo'n hoog percentage had :@
I want to break free from your lies
Youre so self satisfied I don't need you
I've got to break free
God knows God knows I want to break free
  woensdag 4 augustus 2010 @ 22:20:37 #58
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_84873301
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 22:15 schreef hollander87 het volgende:

[..]

3x voor mij :@ slagingspercentage van mijn instructrice heel hard omlaag gehaald juist omdat ze zo'n hoog percentage had :@
Daar heb ik me helaas ook schuldig aan gemaakt :P.
pi_84873619
Dit was mijn zesde keer :X Maar goed, heb 'm nu, heb er lang voor moeten knokken en ik heb 'm eindelijk! Ik besef het volgens mij ook nog niet helemaal.
pi_84884365
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 16:20 schreef Kekaa het volgende:
Vraag.... misschien al gesteld, maar geen tijd en zin om te zoeken.

Mag je zomaar wisselen van rijschool??
Ik heb lessen gehad, theorie gehaald, ttt gehaald, examen gefaald. Dat was 3 juni.
Toen afgesproken met de instructeur dat ik nog 7 uur ging lessen en opnieuw examen doen.
Dezelfde dag nog gebeld met de rijschool, ze zouden een planning maken, en die zou ik via mail krijgen.

Zelf was ik verder best druk in juni, dus niet mee bezig geweest (enne... hun zouden bezig). begin juli gemaild hoe het nou zat + data waarop ik kon.
Daarna gebeld.
Eind juli weer... en ze zeiden dat ik het beste kon mailen wanneer ik kon. Dus ik gedaan. Eergisteren avond weer gemaild (druk met werken... kan overdag op het moment niet bellen), hoe ver ze nou waren, dat het nu al twee maanden geleden is, dat het niet bevorderlijk is voor mij, en me vast meer lessen en dus meer geld gaat kosten.
Toen natuurlijk wel meteen antwoord + planning.

Maar... moet ik dat nou doen? Of kan ik ook op zoek naar een andere rijschool voor die laatste paar lessen.
Heb nou niet echt een heel blij gevoel meer bij deze zeg maar.
Je bent vrij om te gaan lessen waar je maar wilt. Je oude rijschool zal wel sputteren maar goed, had ie maar zijn werk goed moeten doen.

Vraag is of het zo kort op je examen verstandig is. Bij een nieuwe rijschool krijg je te maken met een nieuwe instructeur en een andere auto. Die instructeur zal toch ook van je willen weten hoe je rijdt etc. Tevens moet je wennen aan de nieuwe andere auto.

Persoonlijk zou ik bij de oude rijschool blijven, een beetje beter proberen er bovenop te zitten, snel examen doen, slagen, en vervolgens aan niemand deze rijschool aanraden.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  donderdag 5 augustus 2010 @ 09:45:55 #61
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84885011
Ik heb ook een aantal keer serieus overwogen om weg te gaan bij mijn rijschool, om meerdere redenen. Maar elke keer dacht ik dusdanig dicht bij een examen te zitten dat ik het zonde vond om dat allemaal weg te gooien. Omdat ik dus geen zin had in andere lesmethoden, een andere auto. Eerlijk gezegd heb ik er achteraf spijt van, ik had waarschijnlijk veel eerder af kunnen rijden, en ben eigenlijk best benieuwd wat een andere rijschool van mijn rijkunsten had gevonden. Als jij je niet lekker voelt bij je rijschool, dan moet je op zoek naar een andere, beter weggaan, als er achteraf spijt van hebben dat je dat niet hebt gedaan.

Het slagingspercentage van mijn instructeur persoonlijk was 87% Maar elke keer als ie examens had met leerlingen, en ik vroeg hoe die gegaan waren, waren ze elke keer gezakt :') Ik slaagde wel in 1 keer, maar toen was zijn slagingspercentage toch al richting het nulpunt gegaan ;)
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
  donderdag 5 augustus 2010 @ 10:02:37 #62
86793 wwwer
The one and only
pi_84885398
Iemand enig idee wanneer de vakantie van CBR Harderwijk is afgelopen?
Graaauuww?
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 10:59:37 #63
263519 PolkaDots
inevitability
pi_84929663
Gisteren ben ik een heel stuk door Brabant gereden, met allemaal 2-baans snelwegen. Reed ik 120 ergens, voegt er een vrachtwagen in met 60 :r Ik wil naar links opschuiven, word ik ingehaald, dus moest ik keihard remmen. Ik schrok me dood :'( . En ergens bij een kruispunt bijna 2 motors over het hoofd gezien :o
Autorijden is spanneeeund :D
pi_84938616
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 10:59 schreef PolkaDots het volgende:
Ik wil naar links opschuiven, word ik ingehaald, dus moest ik keihard remmen.
Daarom is het ook belangrijk dat je regelmatig in je spiegels kijkt, dan ken je de situatie zoals ie is en hoef je die niet op het laatste moment te leren kennen.
Dan had je ook geweten dat je bijna ingehaald werd en dat die vrachtwagen in ging voegen was ook te verwachten.
Dus had je eerder maatregelen kunnen nemen en niet op het laatste moment.
Ik kan het niet vaak genoeg zeggen: Blijf bewust van de situatie om je heen, ook achter je. Rechtdoor rijden kun je een aap nog leren, het gaat om anticiperen.
En anticiperen kan alleen als je de hele situatie kent en hoe bereik je dat? Spiegelen en kijken.
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 00:16:43 #65
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_84962099
Misschien dacht hij dat die vrachtwagen wel achter hem zou invoegen? Maar goed, leren autorijden is inderdaad leren omgaan met de rest van het verkeer. Schakelen ging na 2 lessen goed en spiegelen na 8 lessen, maar nu na dik 30 lessen zie ik nog bijna elke keer wel een actie van een vent waarbij ik denk "WTF moet ik hier nou weer mee".

@ vannelle: ik vroeg mij af in hoeverre rijinstructeuren doorhebben wanneer een leerling echt klaar is voor een examen. Je leest nogal vaak dat het vlak voor het examen allemaal opeens op zijn plek valt bij leerlingen en ook bij mij nu, 4 lessen voor het examen, maak ik opeens een grote vooruitgang en ben ik bijna rijbewijswaardig. Is dat stom toeval? Of gaan leerlingen gewoon beter rijden wanneer ze weten dat het examen komt? Of heeft een instructeur dat door en plant hij daarom een examen?
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_84972759
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 00:16 schreef twiFight het volgende:


@ vannelle: ik vroeg mij af in hoeverre rijinstructeuren doorhebben wanneer een leerling echt klaar is voor een examen. Je leest nogal vaak dat het vlak voor het examen allemaal opeens op zijn plek valt bij leerlingen en ook bij mij nu, 4 lessen voor het examen, maak ik opeens een grote vooruitgang en ben ik bijna rijbewijswaardig. Is dat stom toeval? Of gaan leerlingen gewoon beter rijden wanneer ze weten dat het examen komt? Of heeft een instructeur dat door en plant hij daarom een examen?
Leerlingen gaan niet beter rijden als ze weten dat er een examen aankomt. Ze rijden gewoon goed genoeg vlak voor het examen er aankomt.
Als instructeur lette ik altijd op de stijgende lijn en vroeg examen aan als de leerling er nog niet klaar voor was maar waar ik van wist dat als het examen daar was het gewenste niveau bereikt zou zijn.
Langer doorlessen dan nodig is zonde, kost klauwen met geld.
Kan goed zijn dat jij ineens het kwartje hebt laten vallen maar bedenk dat niet ieder mens hetzelfde is, sommigen groeien heel langzaam naar het examen en dan is er ook nog de categorie die niet eens weet wat een kwartje is. 8)7 En ja, een kwartje hebben we niet meer maar da's de uitdrukking nou eenmaal. ;)

Ik denk dat je opgescheept zit met een goede instructeur die weet dat je tijdens je examen gewoon goed rijdt, hij heeft je vooruitgang in de gaten gehouden en op tijd examen aangevraagd. ^O^

Naast dat ik mijn eigen rijschool heb gehad heb ik ook nog voor een baas gewerkt en dat was but.
Wil ik een examen aanvragen: "Nu al? die heeft pas 25 lessen gehad"
Ja, nou en? Hij/zij rijdt gewoon goed en is er klaar voor. Wie ben jij om dat te beoordelen kantoortrut?
Aantal lessen zegt niks over de rijvaardigheid. :{w Bovendien zit IK in de auto met die persoon dus ik weet waar ik het over heb, vraag nou maar gewoon aan!
Ook even met gepaste trots melden dat ik een slagingspercentage had van 87% *geeft zichzelf schouderklopje*

Maar goed, ik draaf weer eens door.
Samenvatting:
Het is per persoon verschillend maar je instructeur let op de stijgende lijn en schat in wanneer je er klaar voor bent en vraagt voor die tijd al examen aan.
Tenminste, zo zou het moeten gaan. Sommigen laten je onnodig lang doorrijden en da's zonde van het geld.

In mijn volgende post nog ff een opmerking over die invoegende vrachtwagen. ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door vannelle op 07-08-2010 13:42:05 ]
pi_84972949
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 00:16 schreef twiFight het volgende:
Misschien dacht hij dat die vrachtwagen wel achter hem zou invoegen?
Ook voor een vrachtwagen is de invoegstrook op een gegeven moment op, dit zijn gewoon dingen die je aan zou moeten zien komen. Anticiperen heet dat.....
In dit geval was het niet alleen de vrachtwagen maar ook de poster (weet ff niet meer wie) die totaal niet in de gaten had wat er om hem heen gebeurde, naar links willen en dan pas in de gaten hebben dat je ingehaald wordt. 8)7
Daarom zeg ik ook: blijf spiegelen ook al ga je alleen maar rechtdoor want dan ken je de situatie en word je niet verrast.
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 14:25:36 #68
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_84974224
Ja ik zocht alleen een mogelijke verklaring, maar volgens mij zou het standaard moeten zijn dat bij elke invoegstrook je van te voren al binnen/buiten kijkt om als er een auto aan komt naar links te kunnen zodat die in kan voegen. Als je dat doet zie je ook veel vroeger dat er verkeer van achteren komt zodat je of vroegtijdig ook naar links gaat of als het echt niet kan in ieder geval vroeg zat kan bijremmen voor die vrachtwagen.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_84974683
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 14:25 schreef twiFight het volgende:
Ja ik zocht alleen een mogelijke verklaring, maar volgens mij zou het standaard moeten zijn dat bij elke invoegstrook je van te voren al binnen/buiten kijkt om als er een auto aan komt naar links te kunnen zodat die in kan voegen. Als je dat doet zie je ook veel vroeger dat er verkeer van achteren komt zodat je of vroegtijdig ook naar links gaat of als het echt niet kan in ieder geval vroeg zat kan bijremmen voor die vrachtwagen.
Goed bezig!
Maar niet alleen bij invoegstroken, je moet jezelf CONSTANT op de hoogte houden van wat er om je heen gebeurt.
Je hoeft van je hoofd geen tolletje te maken die constant draait waardoor andere mensen misschien denken dat je een imbeciel bent maar spiegels kijken, jezelf op de hoogte houden van het verkeer om je heen is erg belangrijk.
Veiligheid en zo.....
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 18:14:27 #70
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84980949
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 13:41 schreef vannelle het volgende:

[..]

Ook voor een vrachtwagen is de invoegstrook op een gegeven moment op, dit zijn gewoon dingen die je aan zou moeten zien komen. Anticiperen heet dat.....
In dit geval was het niet alleen de vrachtwagen maar ook de poster (weet ff niet meer wie) die totaal niet in de gaten had wat er om hem heen gebeurde, naar links willen en dan pas in de gaten hebben dat je ingehaald wordt. 8)7
Daarom zeg ik ook: blijf spiegelen ook al ga je alleen maar rechtdoor want dan ken je de situatie en word je niet verrast.
Dat was polkadots, die was net geslaagd. Begreep ook niet helemaal hoe ze het voor elkaar kreeg om naar links op te schuiven terwijl er een auto was die haar links inhaalde. Bij mij is het erin gestampt om binnenspiegel-buitenspiegel-over m'n schouder te kijken, dán m'n richting aan te zetten, nog een laatste over de schouder check, en dán opschuiven..Dat doe ik niet altijd heel secuur meer, zeker niet als ik zie dat de weg achter mij leeg is, maar kijken is ongelofelijk belangrijk. Zeker in het begin, als je als een bejaarde rijdt :')
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_84987321
Ik zat al voordat die vrachtwagen invoegde te kijken of ik naar links kon, en er kwamen dus auto's aan. Ik kon verder niet zien aan het begin van de invoegstrook dat die vrachtwagen nog zo langzaam zou rijden bij het invoegen.
pi_84989045
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 14:40 schreef vannelle het volgende:

[..]

Goed bezig!
Maar niet alleen bij invoegstroken, je moet jezelf CONSTANT op de hoogte houden van wat er om je heen gebeurt.
Je hoeft van je hoofd geen tolletje te maken die constant draait waardoor andere mensen misschien denken dat je een imbeciel bent maar spiegels kijken, jezelf op de hoogte houden van het verkeer om je heen is erg belangrijk.
Veiligheid en zo.....
zo heb ik me vaak afgevraagd waarom ik ook zoveel in rechterspiegel moest kijken terwijl ik rechts op weg zonder fietsers rijdt. Nou heb ik ook gemerkt, was blij dat ik goed in mijn spiegels kijk, een gast die me rechts wil inhalen via de vluchtstrook. Schok me rot. Reed snel genoeg (rijdt standaard iets te hard, 3 km ofzo) en dan zon idioot...
Laatst wel iemand een vinger gegeven die van de afrit af ineens op vluchtstrook ging rijden, ze slingerde ook steeds enorm en ging zo van invoegstrook zonder kijken of richting de snelweg op..idioot wijf.
Single mama met 2 prachtige en lieve dochters van 5 en 11 jaar.
motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
pi_84990884
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 21:26 schreef PolkaDots het volgende:
Ik zat al voordat die vrachtwagen invoegde te kijken of ik naar links kon, en er kwamen dus auto's aan. Ik kon verder niet zien aan het begin van de invoegstrook dat die vrachtwagen nog zo langzaam zou rijden bij het invoegen.
Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat je er niks aan kon doen, het invoegend verkeer moet voorrang verlenen tenslotte.
Maar dat is regeltechnisch (rvv) dus je zou zelf kunnen anticiperen op de situatie.
Niet jouw fout maar beter vooruit kijken en denken kan geen kwaad! ;)
pi_84991262
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 22:11 schreef singlemetkids het volgende:

[..]

zo heb ik me vaak afgevraagd waarom ik ook zoveel in rechterspiegel moest kijken terwijl ik rechts op weg zonder fietsers rijdt. Nou heb ik ook gemerkt, was blij dat ik goed in mijn spiegels kijk, een gast die me rechts wil inhalen via de vluchtstrook. Schok me rot. Reed snel genoeg (rijdt standaard iets te hard, 3 km ofzo) en dan zon idioot...
Laatst wel iemand een vinger gegeven die van de afrit af ineens op vluchtstrook ging rijden, ze slingerde ook steeds enorm en ging zo van invoegstrook zonder kijken of richting de snelweg op..idioot wijf.
Hahaha, welkom in het nederlandse verkeer vol met aso's ;)
Verwacht het onverwachte..........spiegelen!!!! :)

Maar je zag haar wel! ^O^
  zondag 8 augustus 2010 @ 17:12:43 #75
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_85013244
Het topic bloed wel wat dood zo in de vakantie, zonder die eeuwige lessers er bij!

Maar ik heb donderdag examen. Ik moet me zelf soms even er aan helpen herinneren dat ik al zenuwachtig moet worden.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  zondag 8 augustus 2010 @ 18:22:02 #76
251095 Purdey
Better off alone..
pi_85015791
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 17:12 schreef twiFight het volgende:
Het topic bloed wel wat dood zo in de vakantie, zonder die eeuwige lessers er bij!

Maar ik heb donderdag examen. Ik moet me zelf soms even er aan helpen herinneren dat ik al zenuwachtig moet worden.
Wilde het toevallig net aan je vragen, wist dat het begin augustus was. Als je niet zenuwachtig bent is dat goed, beter dit dan dat je elke dag een nervous breakdown nabij bent :)
Toen ik dit topic net opende moest ik er ook aan denken dat het stil is hier. Weinig nieuwe lessers meer gekomen, de veelposters zijn allemaal wel geslaagd..Je moet snel slagen donderdag, en er gezellig bijkomen in het Autorijtopic O+
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
  zondag 8 augustus 2010 @ 20:39:25 #77
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_85021191
Het is ook vakantie he, en veel rijscholen zijn een paar weken dicht, dus er wordt niet veel meer gelest. Ik mag deze week nog lessen als enige; de instructeur heeft al vakantie, maar omdat ik nog examen moet doen mag ik nog wat lesjes deze week.

Ik zal zeker switchen naar het Autorijtopic ;) Ik heb al wat ritjes op de planning staan ALS ik slaag, want ik ben een "glas half leeg" type. Ik ga er van uit dat ik zak, en als ik dan slaag ben ik alleen maar extra blij. We hebben nog een auto te leen (benzine, eek) dus dan kan ik gelijk even oefenen.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  zondag 8 augustus 2010 @ 21:35:39 #78
263519 PolkaDots
inevitability
pi_85024021
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 22:57 schreef vannelle het volgende:

[..]

Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat je er niks aan kon doen, het invoegend verkeer moet voorrang verlenen tenslotte.
Maar dat is regeltechnisch (rvv) dus je zou zelf kunnen anticiperen op de situatie.
Niet jouw fout maar beter vooruit kijken en denken kan geen kwaad! ;)
Nou ik heb er zeker wel van geleerd gelukkig :)
  zondag 8 augustus 2010 @ 21:38:25 #79
251095 Purdey
Better off alone..
pi_85024150
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 20:39 schreef twiFight het volgende:
Het is ook vakantie he, en veel rijscholen zijn een paar weken dicht, dus er wordt niet veel meer gelest. Ik mag deze week nog lessen als enige; de instructeur heeft al vakantie, maar omdat ik nog examen moet doen mag ik nog wat lesjes deze week.

Ik zal zeker switchen naar het Autorijtopic ;) Ik heb al wat ritjes op de planning staan ALS ik slaag, want ik ben een "glas half leeg" type. Ik ga er van uit dat ik zak, en als ik dan slaag ben ik alleen maar extra blij. We hebben nog een auto te leen (benzine, eek) dus dan kan ik gelijk even oefenen.
Ja, dat is ook waar, rijscholen zijn dicht. Instructeurs gaan hier wel op vakantie, maar de rijscholen, zeker de grotere, blijven open :) Volgens mij gaat niemand er klakkeloos vanuit dat ie slaagt. Je weet nooit de omstandigheden tijdens je examen. Aan een andere auto wen je wel, lekker op je gemak doen allemaal :)
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
  maandag 9 augustus 2010 @ 11:46:34 #80
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_85042035
Nou, wel een prutsles weer hoor. Zelfs 2 keer de motor laten afslaan. Go ik!

Snelweg gaat nu al wel stukken beter. Kijken moet duidelijker met het hele hoofd, en niet met de ogen. Dat wordt nog even flink oefenen. En wat vaker terug naar de 1. Ik zie het wel, momenteel schat ik het 50/50 in of ik het ga halen of niet :P
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  maandag 9 augustus 2010 @ 12:47:08 #81
251095 Purdey
Better off alone..
pi_85044185
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 11:46 schreef twiFight het volgende:
Nou, wel een prutsles weer hoor. Zelfs 2 keer de motor laten afslaan. Go ik!

Snelweg gaat nu al wel stukken beter. Kijken moet duidelijker met het hele hoofd, en niet met de ogen. Dat wordt nog even flink oefenen. En wat vaker terug naar de 1. Ik zie het wel, momenteel schat ik het 50/50 in of ik het ga halen of niet :P
Ik heb nog vrijwel niemand horen zeggen dat de laatste lessen voor zijn/haar examen goed gingen. Het was bijna bij iedereen een drama. Onder het mom 'Slechte generale, goede uitvoering.'
Motor af slaan ga je zeer waarschijnlijk ook nog doen als je je pasje dadelijk hebt, dat blijft ook nog wel even een drama. Teminste, bij mij wel. Een paar weken geleden vier keer af laten slaan voor hetzelfde stoplicht..
In principe heb je altijd een 50/50 kans van slagen :) Het gaat óf goed, óf slecht. 50% dus ;)
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
  maandag 9 augustus 2010 @ 13:17:06 #82
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_85045411
Zegge.. niet te bijdehand he.. mevrouw-die-haar-rijbewijs-al-heeft ;) Mijn instructeur heeft momenteel een slagingspercentage van 70%, misschien moet ik daar maar vertrouwen in hebben :P

Mijn vriendin gaf toen ik thuiskwam ook toe dat ze van de week de auto af had laten slaan, dat geeft toch altijd wel weer wat mentale steun ;) 4 keer af laten slaan dat gebeurt mij niet denk ik, na 3 keer stap ik uit en duw ik 'm eerst wel de kruising over _O-

Al met al ben ik overigens best tevreden met de vooruitgang die ik boek de laatste lessen, alleen heb ik er nog maar 3 en als ik zie wat ik allemaal nog bij moet spijkeren, dan vraag ik me af of ik dat zo snel kan. Weten wat je moet doen is 1 (en simpel), het ook daadwerkelijk automatisch goed doen is 2. Overigens als het verkeer zo blijft als nu deze week dan is de snelweg niet zo'n probleem, het is bijna uitgestorven om 8:00 uur
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  maandag 9 augustus 2010 @ 13:49:54 #83
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_85046733
In de 3 weken waarin ik m'n rijbewijs gehaald heb viel pas de 3e week het kwartje m.b.t. het gevoel met de koppeling toen we 1.5 uur in de file hebben gestaan. Koppeling beetje op...beetje gas... en weer 5 meter verder gedurende de hele file :')

Sindsdien geen 1 x de motor laten afslaan, behalve vorige week toen ik mijn benzine auto ging proefrijden :P
Op elke fokker past een bril.
  maandag 9 augustus 2010 @ 14:01:31 #84
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_85047335
Heel heel soms zit ik nog wel eens in de verkeerde versnelling. De tweede keer vandaag was direct na de eerste keer, toen ik te haastig weer weg wou. Maar waarom ik nou de motor liet afslaan is mij een raadsel. Dan wil ik opeens te snel met die koppeling, maar hoe ik daar zo halverwege de rijles ineens bij kom is me toch een raadsel.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  maandag 9 augustus 2010 @ 14:02:41 #85
251095 Purdey
Better off alone..
pi_85047395
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 13:17 schreef twiFight het volgende:
Zegge.. niet te bijdehand he.. mevrouw-die-haar-rijbewijs-al-heeft ;) Mijn instructeur heeft momenteel een slagingspercentage van 70%, misschien moet ik daar maar vertrouwen in hebben :P

Mijn vriendin gaf toen ik thuiskwam ook toe dat ze van de week de auto af had laten slaan, dat geeft toch altijd wel weer wat mentale steun ;) 4 keer af laten slaan dat gebeurt mij niet denk ik, na 3 keer stap ik uit en duw ik 'm eerst wel de kruising over _O-

Al met al ben ik overigens best tevreden met de vooruitgang die ik boek de laatste lessen, alleen heb ik er nog maar 3 en als ik zie wat ik allemaal nog bij moet spijkeren, dan vraag ik me af of ik dat zo snel kan. Weten wat je moet doen is 1 (en simpel), het ook daadwerkelijk automatisch goed doen is 2. Overigens als het verkeer zo blijft als nu deze week dan is de snelweg niet zo'n probleem, het is bijna uitgestorven om 8:00 uur
Ha! Bijdehand? Daar wordt ik vaker van beschuldigd :s)

Dus jij vind het stiekem wel fijn dat je vriendinnetje de auto weleens af laat slaan? Ik kan me daar best in verplaatsen ;)
Is het verkeer in Friesland niet altijd uitgestorven? Hebben jullie eigenlijk wel snelwegen daar? ;)
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
  maandag 9 augustus 2010 @ 15:46:28 #86
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_85052321
Vergeleken bij de randstad wel ja. Toch heb je hier ook gewoon files als je om spits de stad in of uit wil hoor. En bij een voetbalwedstrijd in Heerenveen sta je ook lange tijd stil. Je hebt minder verkeer, maar ook minder wegen en smaller, dus bij de chokepoints is het evengoed druk. Snelwegen hebben we weinig, aangezien al het geld naar de randstad gaat. Een van de meest dodelijke wegen in friesland heeft bijna 15 jaar moeten wachten tot er eindelijk eens geld naar het noorden ging om de weg veilig te maken.

Dat mijn vriendin de auto nog af laat slaan is wel handig ja, dan kan ik als ze ooit een grote mond krijgt haar er op wijzen ;) Ze zegt overigens dat de overstap van diesel naar benzine niet zo lastig is, maar ze weet niet eens meer in wat voor 'n soort auto ze gelest heeft :{
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_85052900
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 15:46 schreef twiFight het volgende:
Een van de meest dodelijke wegen in friesland heeft bijna 15 jaar moeten wachten tot er eindelijk eens geld naar het noorden ging om de weg veilig te maken.


Heerenveen-Leeuwarden?
  maandag 9 augustus 2010 @ 16:31:43 #88
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_85054305
Nee de waldwei, Drachten - Leeuwarden, oftewel de err... N31
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_85058773
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 16:31 schreef twiFight het volgende:
Nee de waldwei, Drachten - Leeuwarden, oftewel de err... N31
Yup, een beruchte weg. Veel ongelukken vooral bij mensen die wilden inhalen...
  maandag 9 augustus 2010 @ 18:20:55 #90
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_85059100
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 15:46 schreef twiFight het volgende:
Ze zegt overigens dat de overstap van diesel naar benzine niet zo lastig is, maar ze weet niet eens meer in wat voor 'n soort auto ze gelest heeft :{
Of de motor slaat je zo'n beetje direct af vanwege te weinig gas, of je doet zoals ik een soort van raket lancering door veel te veel gas te geven... of je doet het direct goed. :9

Ik was in ieder geval blij dat mijn moeder de auto voor mij al van de oprit had afgereden toen ik voor het eerst zelf kon rijden. O-)
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  maandag 9 augustus 2010 @ 18:22:31 #91
251095 Purdey
Better off alone..
pi_85059180
Hier in Rotterdam hebben we de 'Boszoom.' Ook geweldig om te rijden. Een hele lange bocht, waar je maar maximaal 70 mag rijden. Maar aangezien je het gevoel hebt veel harder te kunnen rijden, gaat het mis. Want dat kan gewoon echt niet. Het is de rand van een bos, en serieus van elke 10 bomen, ligt er bij 7 wel een bos bloemen en kaarsjes van iemand die een poging heeft gedaan de boom te knuffelen met een kleine 100 km p/u :')
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
  maandag 9 augustus 2010 @ 22:37:36 #92
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_85072355
De N31 was vroeger een 80 weg, enkelbaans zonder scheiding (provinciale weg), maar als hoofdweg tussen Drachten - Leeuwarden (toch nog wel redelijk veel forenzenverkeer) voldeet dat compleet niet, omdat mensen gewoon sneller op hun werk wouden zijn. Combineer dat met enkele flauwe bochten met doorgetrokken streep, waar mensen dachten dat ze toch wel in konden halen en je had al gauw meerdere doden per jaar.

Inmiddels is het dubbelbaans met scheiding in de midden en mag je er 100, alhoewel het nu weer aanvoelt als een 120 weg, maar goed dan moet je of de borden lezen of een vent zijn en de boete betalen. In ieder geval rijdt het stukken beter en voel je je wel twintig keer veiliger. Overigens heb ik er zelf nooit op gereden, omdat ik niet les in dat gebied.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_85086799
Sorry dat ik lange tijd niet van me heb laten horen maar morgen is het zover :o Ik mag afrijden *O*
Ben alleen super zenuwachtig :'( Iemand tips ? :9
pi_85087010
Flashbag,
Het examen is een gewone rijles maar dan met een andere instructeur. :)
Rij tijdens je examen zoals je het geleerd hebt, probeer het niet extra netjes te doen!
Ga niet extra vroeg naar bed of zo, hou je gewone ritme aan anders kun je toch niet slapen en lig je maar te piekeren......

Succes!
pi_85087792
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 11:23 schreef vannelle het volgende:
Flashbag,
Het examen is een gewone rijles maar dan met een andere instructeur. :)
Rij tijdens je examen zoals je het geleerd hebt, probeer het niet extra netjes te doen!
Ga niet extra vroeg naar bed of zo, hou je gewone ritme aan anders kun je toch niet slapen en lig je maar te piekeren......

Succes!
Dankje maar ik vreet mezelf nu al helemaal op van de zenuwen :9 Mijn TTT ging ook niet naar verwachting. Ik dacht dat ik alle 2 verrichtingen goed moest doen en toen mn auto wel scheef stond dacht ik dat het verprutst was en het zweet liep met watervallen over mn gezicht heen. Ik was zo van de kaart dat ik niet eens wist waarom het verstandig was mijn auto uit te doen toen ik de navigatie aan het instellen was :9 Eenmaal daar was ik blij dat het voorbij was en had ik het toch gehaald :9.
Ben bang dat als ik 1 ding fout doe dat ik dan weer dicht klap en weer de hele boel verpruts :9
pi_85088149
Je mag gerust fouten maken, niemand rijdt perfect. Ook de examinator niet.
Het belangrijkste is dat je een fout op een veilige manier oplost.
Nogmaals het hoeft niet perfect, de examinator wil alleen zien of jij je veilig en zelfstandig door het verkeer kan bewegen. That's it. Niks meer, niks minder.

Bijzondere verrichtingen hoef je niet meer te doe dus daar hoef je je ook al niet druk om te maken. ^O^
Rij gewoon zoals je geleerd hebt, los foutjes op zoals je tijdens het lessen ook deed.

Die examinator zit er echt niet om jou te pesten hoor, hij/zij is ook maar een mens en geen boeman. ;)
Heb vertrouwen in jezelf, je instructeur laat je niet voor niks op examen gaan!
pi_85088271
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 11:56 schreef vannelle het volgende:
Je mag gerust fouten maken, niemand rijdt perfect. Ook de examinator niet.
Het belangrijkste is dat je een fout op een veilige manier oplost.
Nogmaals het hoeft niet perfect, de examinator wil alleen zien of jij je veilig en zelfstandig door het verkeer kan bewegen. That's it. Niks meer, niks minder.

Bijzondere verrichtingen hoef je niet meer te doe dus daar hoef je je ook al niet druk om te maken. ^O^
Rij gewoon zoals je geleerd hebt, los foutjes op zoals je tijdens het lessen ook deed.

Die examinator zit er echt niet om jou te pesten hoor, hij/zij is ook maar een mens en geen boeman. ;)
Heb vertrouwen in jezelf, je instructeur laat je niet voor niks op examen gaan!
:') Naja bij die vorige examinator leek het net of hij me extra zenuwachtig wou maken :') Alsof hij het er om deed snap je :9 Hoop dat ik niet dezelfde examinator krijg als met mn TTT :9
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 12:05:06 #98
263062 Joosterd
All-Round Fokker.!!
pi_85088448
Ik heb hier ook allang geen kijkje meer genomen :@
You have to make the right choice. As long as you don't choose, everything remains possible.
pi_85089285
Heb vorige week mijn eerste les gehad. Ging best aardig denk ik. Ik hoefde nog niet in de spiegels te kijken o.i.d. (maar deed dat automatisch soms), maar het ging vooral om controle van de auto. Ook wel logisch voor de eerste les lijkt me. Ging best redelijk, al was het wel rustig op de weg.

Voor de lessen volgen we de RIS methode (zeker bij iedereen?). Weet iemand hoe je ongeveer over de eerste module doet?

Om 16:00 heb ik weer les (2 uurtjes).
pi_85089548
Ik heb nooit gehoord van RIS :9 Waar staat het voor :@
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')