idem hier. Maar als je instructeur erdoorheen zit te praten, heeft dat 2 kanten. 1. het is afleidend voor jou. Maar 2. De examinator doet precies hetzelfde, en ze doen dit met de rede dat medepassagiers ook zitten te kletsen, tegen jou, en jij het liefst ook nog terug wil kletsen. Je wordt er een beetje in getraind je af te sluiten daarvoor, eventueel te zeggen dat ze hier even stil moeten zijn omdat je op moet letten. Zo heb ik het teminste begrepen, want ik vond precies hetzelfde van mijn instructeur. Maar ik merk nu wel dat, met bv. 3 meiden op de achterbank het een hels gekakel is waar je je voor moet afsluiten.quote:Op zondag 1 augustus 2010 23:52 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Ik moet me schamen voor het aantal borden dat ik mis nu ik m'n rijbewijs heb.
hier hetzelfde. Mis nog teveel borden maar het valt me ook steeds meer op hoeveel borden er bizar geplaatst staan. 3 borden achter elkaar en je kan de laatste pas zien op het moment dat je er langs rijdt. Maar die laatste is wel ineens een 70 km bord terwijl je nog geen 200 meter eerder weer 100 had gekregen...quote:Op zondag 1 augustus 2010 23:52 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Ik moet me schamen voor het aantal borden dat ik mis nu ik m'n rijbewijs heb.
succes !quote:Op maandag 2 augustus 2010 20:55 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Ik begin woensdag met lessen voor rijbewijs B
Je kunt er over klagen bij.. ik weet niet precies welke instantie, er is wel een instantie die de wegen onderhoud, maar ambtenaren kennende doen ze niks totdat of tientallen mensen gaan klagen of er een dode valt. Je kunt ook de ANWB proberen maar die doen ws ook pas wat bij een stapel klachten.quote:
die van mij had ik op dinsdagmiddag aangevraagd, en hij was er vrijdag al, no questions asked waarom ik vroeger was. Geen idee of hij vers van de pers of al 3 dagen oud daar lag trouwens.quote:Op maandag 2 augustus 2010 09:23 schreef PolkaDots het volgende:
Vanmiddag maar even naar het gemeentehuis bellen of mijn rijbewijs al klaar isSommige mensen zeggen dat ie er al na 1 dag ligt.. Ik heb hem donderdag aangevraagd, ben benieuwd!
Ik denk bij Rijkswaterstaat? Of de gemeente, die kun je daar ook over bellen. Er staat bij mij aan een kant van de straat een inrij-verbod, en af en toe wordt dat bord door een vrachtwagen uit de straat gereden en hebben we ineens een twee-richtingsweg. Levensgevaarlijk als je zoiets niet verwacht. Als je dan de gemeente belt, gaan hun dat bord weer fixenquote:Op maandag 2 augustus 2010 23:57 schreef twiFight het volgende:
[..]
Je kunt er over klagen bij.. ik weet niet precies welke instantie, er is wel een instantie die de wegen onderhoud, maar ambtenaren kennende doen ze niks totdat of tientallen mensen gaan klagen of er een dode valt. Je kunt ook de ANWB proberen maar die doen ws ook pas wat bij een stapel klachten.
Dat inparkeren is het enige dat ik nog niet getest heb bij de Prius.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 23:01 schreef jacobras het volgende:
Gewoon proberen, niet geschoten ...
Vanavond fijn bijna 1,5 uur aan één stuk rondgereden in de Prius, ook nog even automatisch inparkeren geshowed, da's grappig. Net een ongeluk gemist, was een scooter tegen een auto geknalt (of andersom), maar was al politie bij (mag ook wel, op 100 meter afstand van het politiebureau).
Oeps, verkeerde topic inderdaadquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 23:06 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Dat inparkeren is het enige dat ik nog niet getest heb bij de Prius.
Moet ik ook eens doen eig, maar ik heb daar geen boekje van gehad.. Voor de navigatie en cruise control heb ik ook alles zelf mogen uitzoeken.
Ik heb wel een boekje op internet gevonden, maar iets in je hand leest toch makkelijker.
(Valt me wel net op dat dit het rijlestopic is, niet het autorijtopic)
Ooo zo herkenbaarquote:Op woensdag 4 augustus 2010 10:28 schreef PolkaDots het volgende:
Vorige week donderdag rijbewijs aangevraagd, gisteren was hij binnen! Ben meteen in mijn eentje gaan rijden in een Opel Astra Station, wat was dat engIk werd door heel veel mensen ingehaald, ik moest zo wennen aan de auto en durfde helemaal niet hard
Ik dacht "Waarom heb ik in godsnaam mijn rijbewijs gehaald, ik vind het vreselijk.." Ik ben even een paar rondjes over het eiland geweest, over 80-kilometerwegen en zo, en toen had ik er wel vertrouwen in. Ik zou namelijk met mijn vriend naar Barendrecht rijden naar de MacDonald's, maar ik wilde eerst alleen rijden, begreep hij niks van
Maar toen zijn we alsnog gegaan. Meteen snelweg en turborotondes, was gelukkig geen probleem. Daarna hem thuis afgezet, en ik ging nog even een stuk rijden. Heerlijk
Leuk dat het goed gingquote:Op woensdag 4 augustus 2010 10:28 schreef PolkaDots het volgende:
Vorige week donderdag rijbewijs aangevraagd, gisteren was hij binnen! Ben meteen in mijn eentje gaan rijden in een Opel Astra Station, wat was dat engIk werd door heel veel mensen ingehaald, ik moest zo wennen aan de auto en durfde helemaal niet hard
Ik dacht "Waarom heb ik in godsnaam mijn rijbewijs gehaald, ik vind het vreselijk.." Ik ben even een paar rondjes over het eiland geweest, over 80-kilometerwegen en zo, en toen had ik er wel vertrouwen in. Ik zou namelijk met mijn vriend naar Barendrecht rijden naar de MacDonald's, maar ik wilde eerst alleen rijden, begreep hij niks van
Maar toen zijn we alsnog gegaan. Meteen snelweg en turborotondes, was gelukkig geen probleem. Daarna hem thuis afgezet, en ik ging nog even een stuk rijden. Heerlijk
Feli! 1e keer?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 20:05 schreef Juuhachi het volgende:
Vandaag geslaagd voor mijn rijbewijs
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 4 augustus 2010 20:05 schreef Juuhachi het volgende:
Gefeliciteerd!!!quote:Op woensdag 4 augustus 2010 20:05 schreef Juuhachi het volgende:
Als jij je niet prettig meer voelt bij die rijschool mag je gerust een andere zoeken, dat is geen enkel probleem.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:20 schreef Kekaa het volgende:
Vraag.... misschien al gesteld, maar geen tijd en zin om te zoeken.
Mag je zomaar wisselen van rijschool??
Ik heb lessen gehad, theorie gehaald, ttt gehaald, examen gefaald. Dat was 3 juni.
Toen afgesproken met de instructeur dat ik nog 7 uur ging lessen en opnieuw examen doen.
Dezelfde dag nog gebeld met de rijschool, ze zouden een planning maken, en die zou ik via mail krijgen.
Zelf was ik verder best druk in juni, dus niet mee bezig geweest (enne... hun zouden bezig). begin juli gemaild hoe het nou zat + data waarop ik kon.
Daarna gebeld.
Eind juli weer... en ze zeiden dat ik het beste kon mailen wanneer ik kon. Dus ik gedaan. Eergisteren avond weer gemaild (druk met werken... kan overdag op het moment niet bellen), hoe ver ze nou waren, dat het nu al twee maanden geleden is, dat het niet bevorderlijk is voor mij, en me vast meer lessen en dus meer geld gaat kosten.
Toen natuurlijk wel meteen antwoord + planning.
Maar... moet ik dat nou doen? Of kan ik ook op zoek naar een andere rijschool voor die laatste paar lessen.
Heb nou niet echt een heel blij gevoel meer bij deze zeg maar.
3x voor mijquote:
Daar heb ik me helaas ook schuldig aan gemaaktquote:Op woensdag 4 augustus 2010 22:15 schreef hollander87 het volgende:
[..]
3x voor mijslagingspercentage van mijn instructrice heel hard omlaag gehaald juist omdat ze zo'n hoog percentage had
Je bent vrij om te gaan lessen waar je maar wilt. Je oude rijschool zal wel sputteren maar goed, had ie maar zijn werk goed moeten doen.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:20 schreef Kekaa het volgende:
Vraag.... misschien al gesteld, maar geen tijd en zin om te zoeken.
Mag je zomaar wisselen van rijschool??
Ik heb lessen gehad, theorie gehaald, ttt gehaald, examen gefaald. Dat was 3 juni.
Toen afgesproken met de instructeur dat ik nog 7 uur ging lessen en opnieuw examen doen.
Dezelfde dag nog gebeld met de rijschool, ze zouden een planning maken, en die zou ik via mail krijgen.
Zelf was ik verder best druk in juni, dus niet mee bezig geweest (enne... hun zouden bezig). begin juli gemaild hoe het nou zat + data waarop ik kon.
Daarna gebeld.
Eind juli weer... en ze zeiden dat ik het beste kon mailen wanneer ik kon. Dus ik gedaan. Eergisteren avond weer gemaild (druk met werken... kan overdag op het moment niet bellen), hoe ver ze nou waren, dat het nu al twee maanden geleden is, dat het niet bevorderlijk is voor mij, en me vast meer lessen en dus meer geld gaat kosten.
Toen natuurlijk wel meteen antwoord + planning.
Maar... moet ik dat nou doen? Of kan ik ook op zoek naar een andere rijschool voor die laatste paar lessen.
Heb nou niet echt een heel blij gevoel meer bij deze zeg maar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |