Feli! 1e keer?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 20:05 schreef Juuhachi het volgende:
Vandaag geslaagd voor mijn rijbewijs
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 4 augustus 2010 20:05 schreef Juuhachi het volgende:
Gefeliciteerd!!!quote:Op woensdag 4 augustus 2010 20:05 schreef Juuhachi het volgende:
Als jij je niet prettig meer voelt bij die rijschool mag je gerust een andere zoeken, dat is geen enkel probleem.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:20 schreef Kekaa het volgende:
Vraag.... misschien al gesteld, maar geen tijd en zin om te zoeken.
Mag je zomaar wisselen van rijschool??
Ik heb lessen gehad, theorie gehaald, ttt gehaald, examen gefaald. Dat was 3 juni.
Toen afgesproken met de instructeur dat ik nog 7 uur ging lessen en opnieuw examen doen.
Dezelfde dag nog gebeld met de rijschool, ze zouden een planning maken, en die zou ik via mail krijgen.
Zelf was ik verder best druk in juni, dus niet mee bezig geweest (enne... hun zouden bezig). begin juli gemaild hoe het nou zat + data waarop ik kon.
Daarna gebeld.
Eind juli weer... en ze zeiden dat ik het beste kon mailen wanneer ik kon. Dus ik gedaan. Eergisteren avond weer gemaild (druk met werken... kan overdag op het moment niet bellen), hoe ver ze nou waren, dat het nu al twee maanden geleden is, dat het niet bevorderlijk is voor mij, en me vast meer lessen en dus meer geld gaat kosten.
Toen natuurlijk wel meteen antwoord + planning.
Maar... moet ik dat nou doen? Of kan ik ook op zoek naar een andere rijschool voor die laatste paar lessen.
Heb nou niet echt een heel blij gevoel meer bij deze zeg maar.
3x voor mijquote:
Daar heb ik me helaas ook schuldig aan gemaaktquote:Op woensdag 4 augustus 2010 22:15 schreef hollander87 het volgende:
[..]
3x voor mijslagingspercentage van mijn instructrice heel hard omlaag gehaald juist omdat ze zo'n hoog percentage had
Je bent vrij om te gaan lessen waar je maar wilt. Je oude rijschool zal wel sputteren maar goed, had ie maar zijn werk goed moeten doen.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:20 schreef Kekaa het volgende:
Vraag.... misschien al gesteld, maar geen tijd en zin om te zoeken.
Mag je zomaar wisselen van rijschool??
Ik heb lessen gehad, theorie gehaald, ttt gehaald, examen gefaald. Dat was 3 juni.
Toen afgesproken met de instructeur dat ik nog 7 uur ging lessen en opnieuw examen doen.
Dezelfde dag nog gebeld met de rijschool, ze zouden een planning maken, en die zou ik via mail krijgen.
Zelf was ik verder best druk in juni, dus niet mee bezig geweest (enne... hun zouden bezig). begin juli gemaild hoe het nou zat + data waarop ik kon.
Daarna gebeld.
Eind juli weer... en ze zeiden dat ik het beste kon mailen wanneer ik kon. Dus ik gedaan. Eergisteren avond weer gemaild (druk met werken... kan overdag op het moment niet bellen), hoe ver ze nou waren, dat het nu al twee maanden geleden is, dat het niet bevorderlijk is voor mij, en me vast meer lessen en dus meer geld gaat kosten.
Toen natuurlijk wel meteen antwoord + planning.
Maar... moet ik dat nou doen? Of kan ik ook op zoek naar een andere rijschool voor die laatste paar lessen.
Heb nou niet echt een heel blij gevoel meer bij deze zeg maar.
Daarom is het ook belangrijk dat je regelmatig in je spiegels kijkt, dan ken je de situatie zoals ie is en hoef je die niet op het laatste moment te leren kennen.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 10:59 schreef PolkaDots het volgende:
Ik wil naar links opschuiven, word ik ingehaald, dus moest ik keihard remmen.
Leerlingen gaan niet beter rijden als ze weten dat er een examen aankomt. Ze rijden gewoon goed genoeg vlak voor het examen er aankomt.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 00:16 schreef twiFight het volgende:
@ vannelle: ik vroeg mij af in hoeverre rijinstructeuren doorhebben wanneer een leerling echt klaar is voor een examen. Je leest nogal vaak dat het vlak voor het examen allemaal opeens op zijn plek valt bij leerlingen en ook bij mij nu, 4 lessen voor het examen, maak ik opeens een grote vooruitgang en ben ik bijna rijbewijswaardig. Is dat stom toeval? Of gaan leerlingen gewoon beter rijden wanneer ze weten dat het examen komt? Of heeft een instructeur dat door en plant hij daarom een examen?
Ook voor een vrachtwagen is de invoegstrook op een gegeven moment op, dit zijn gewoon dingen die je aan zou moeten zien komen. Anticiperen heet dat.....quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 00:16 schreef twiFight het volgende:
Misschien dacht hij dat die vrachtwagen wel achter hem zou invoegen?
Goed bezig!quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 14:25 schreef twiFight het volgende:
Ja ik zocht alleen een mogelijke verklaring, maar volgens mij zou het standaard moeten zijn dat bij elke invoegstrook je van te voren al binnen/buiten kijkt om als er een auto aan komt naar links te kunnen zodat die in kan voegen. Als je dat doet zie je ook veel vroeger dat er verkeer van achteren komt zodat je of vroegtijdig ook naar links gaat of als het echt niet kan in ieder geval vroeg zat kan bijremmen voor die vrachtwagen.
Dat was polkadots, die was net geslaagd. Begreep ook niet helemaal hoe ze het voor elkaar kreeg om naar links op te schuiven terwijl er een auto was die haar links inhaalde. Bij mij is het erin gestampt om binnenspiegel-buitenspiegel-over m'n schouder te kijken, dán m'n richting aan te zetten, nog een laatste over de schouder check, en dán opschuiven..Dat doe ik niet altijd heel secuur meer, zeker niet als ik zie dat de weg achter mij leeg is, maar kijken is ongelofelijk belangrijk. Zeker in het begin, als je als een bejaarde rijdtquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 13:41 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ook voor een vrachtwagen is de invoegstrook op een gegeven moment op, dit zijn gewoon dingen die je aan zou moeten zien komen. Anticiperen heet dat.....
In dit geval was het niet alleen de vrachtwagen maar ook de poster (weet ff niet meer wie) die totaal niet in de gaten had wat er om hem heen gebeurde, naar links willen en dan pas in de gaten hebben dat je ingehaald wordt.![]()
Daarom zeg ik ook: blijf spiegelen ook al ga je alleen maar rechtdoor want dan ken je de situatie en word je niet verrast.
zo heb ik me vaak afgevraagd waarom ik ook zoveel in rechterspiegel moest kijken terwijl ik rechts op weg zonder fietsers rijdt. Nou heb ik ook gemerkt, was blij dat ik goed in mijn spiegels kijk, een gast die me rechts wil inhalen via de vluchtstrook. Schok me rot. Reed snel genoeg (rijdt standaard iets te hard, 3 km ofzo) en dan zon idioot...quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 14:40 schreef vannelle het volgende:
[..]
Goed bezig!
Maar niet alleen bij invoegstroken, je moet jezelf CONSTANT op de hoogte houden van wat er om je heen gebeurt.
Je hoeft van je hoofd geen tolletje te maken die constant draait waardoor andere mensen misschien denken dat je een imbeciel bent maar spiegels kijken, jezelf op de hoogte houden van het verkeer om je heen is erg belangrijk.
Veiligheid en zo.....
Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat je er niks aan kon doen, het invoegend verkeer moet voorrang verlenen tenslotte.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 21:26 schreef PolkaDots het volgende:
Ik zat al voordat die vrachtwagen invoegde te kijken of ik naar links kon, en er kwamen dus auto's aan. Ik kon verder niet zien aan het begin van de invoegstrook dat die vrachtwagen nog zo langzaam zou rijden bij het invoegen.
Hahaha, welkom in het nederlandse verkeer vol met aso'squote:Op zaterdag 7 augustus 2010 22:11 schreef singlemetkids het volgende:
[..]
zo heb ik me vaak afgevraagd waarom ik ook zoveel in rechterspiegel moest kijken terwijl ik rechts op weg zonder fietsers rijdt. Nou heb ik ook gemerkt, was blij dat ik goed in mijn spiegels kijk, een gast die me rechts wil inhalen via de vluchtstrook. Schok me rot. Reed snel genoeg (rijdt standaard iets te hard, 3 km ofzo) en dan zon idioot...
Laatst wel iemand een vinger gegeven die van de afrit af ineens op vluchtstrook ging rijden, ze slingerde ook steeds enorm en ging zo van invoegstrook zonder kijken of richting de snelweg op..idioot wijf.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |