abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84867314
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 20:05 schreef Juuhachi het volgende:
Vandaag geslaagd voor mijn rijbewijs *O*
Feli! 1e keer?

*O*
I want to break free from your lies
Youre so self satisfied I don't need you
I've got to break free
God knows God knows I want to break free
  woensdag 4 augustus 2010 @ 21:18:13 #52
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_84869299
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 20:05 schreef Juuhachi het volgende:
Vandaag geslaagd voor mijn rijbewijs *O*
Gefeliciteerd! :)
pi_84870218
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 20:05 schreef Juuhachi het volgende:
Vandaag geslaagd voor mijn rijbewijs *O*
Gefeliciteerd!!! *O*
pi_84870241
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 20:37 schreef hollander87 het volgende:

[..]

Feli! 1e keer?

*O*
Nee. :@
  woensdag 4 augustus 2010 @ 21:53:20 #55
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_84871560
Ik zal het kort houden, maar vandaag was de eerste rijles in.. 2 maanden of zo dat ik daadwerkelijk het vertrouwen heb dat ik een kans maak op het examen. Zeker nog wel wat foutjes, maar die zijn er uit te strijken. Kruispunten oversteken met slecht zicht vind ik nog lastig, daar moet ik nog meer mee oefenen.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_84872852
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 16:20 schreef Kekaa het volgende:
Vraag.... misschien al gesteld, maar geen tijd en zin om te zoeken.

Mag je zomaar wisselen van rijschool??
Ik heb lessen gehad, theorie gehaald, ttt gehaald, examen gefaald. Dat was 3 juni.
Toen afgesproken met de instructeur dat ik nog 7 uur ging lessen en opnieuw examen doen.
Dezelfde dag nog gebeld met de rijschool, ze zouden een planning maken, en die zou ik via mail krijgen.

Zelf was ik verder best druk in juni, dus niet mee bezig geweest (enne... hun zouden bezig). begin juli gemaild hoe het nou zat + data waarop ik kon.
Daarna gebeld.
Eind juli weer... en ze zeiden dat ik het beste kon mailen wanneer ik kon. Dus ik gedaan. Eergisteren avond weer gemaild (druk met werken... kan overdag op het moment niet bellen), hoe ver ze nou waren, dat het nu al twee maanden geleden is, dat het niet bevorderlijk is voor mij, en me vast meer lessen en dus meer geld gaat kosten.
Toen natuurlijk wel meteen antwoord + planning.

Maar... moet ik dat nou doen? Of kan ik ook op zoek naar een andere rijschool voor die laatste paar lessen.
Heb nou niet echt een heel blij gevoel meer bij deze zeg maar.
Als jij je niet prettig meer voelt bij die rijschool mag je gerust een andere zoeken, dat is geen enkel probleem.
Ik vind het wel enorm slordig van hun dat ze het zo hebben laten versloffen.
Maar het is jouw keuze, als je bij een andere verder wil is dat geen enkel probleem (als je de geplande lessen nog niet betaald hebt....)
pi_84872994
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 21:32 schreef Juuhachi het volgende:

[..]

Nee. :@
3x voor mij :@ slagingspercentage van mijn instructrice heel hard omlaag gehaald juist omdat ze zo'n hoog percentage had :@
I want to break free from your lies
Youre so self satisfied I don't need you
I've got to break free
God knows God knows I want to break free
  woensdag 4 augustus 2010 @ 22:20:37 #58
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_84873301
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 22:15 schreef hollander87 het volgende:

[..]

3x voor mij :@ slagingspercentage van mijn instructrice heel hard omlaag gehaald juist omdat ze zo'n hoog percentage had :@
Daar heb ik me helaas ook schuldig aan gemaakt :P.
pi_84873619
Dit was mijn zesde keer :X Maar goed, heb 'm nu, heb er lang voor moeten knokken en ik heb 'm eindelijk! Ik besef het volgens mij ook nog niet helemaal.
pi_84884365
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 16:20 schreef Kekaa het volgende:
Vraag.... misschien al gesteld, maar geen tijd en zin om te zoeken.

Mag je zomaar wisselen van rijschool??
Ik heb lessen gehad, theorie gehaald, ttt gehaald, examen gefaald. Dat was 3 juni.
Toen afgesproken met de instructeur dat ik nog 7 uur ging lessen en opnieuw examen doen.
Dezelfde dag nog gebeld met de rijschool, ze zouden een planning maken, en die zou ik via mail krijgen.

Zelf was ik verder best druk in juni, dus niet mee bezig geweest (enne... hun zouden bezig). begin juli gemaild hoe het nou zat + data waarop ik kon.
Daarna gebeld.
Eind juli weer... en ze zeiden dat ik het beste kon mailen wanneer ik kon. Dus ik gedaan. Eergisteren avond weer gemaild (druk met werken... kan overdag op het moment niet bellen), hoe ver ze nou waren, dat het nu al twee maanden geleden is, dat het niet bevorderlijk is voor mij, en me vast meer lessen en dus meer geld gaat kosten.
Toen natuurlijk wel meteen antwoord + planning.

Maar... moet ik dat nou doen? Of kan ik ook op zoek naar een andere rijschool voor die laatste paar lessen.
Heb nou niet echt een heel blij gevoel meer bij deze zeg maar.
Je bent vrij om te gaan lessen waar je maar wilt. Je oude rijschool zal wel sputteren maar goed, had ie maar zijn werk goed moeten doen.

Vraag is of het zo kort op je examen verstandig is. Bij een nieuwe rijschool krijg je te maken met een nieuwe instructeur en een andere auto. Die instructeur zal toch ook van je willen weten hoe je rijdt etc. Tevens moet je wennen aan de nieuwe andere auto.

Persoonlijk zou ik bij de oude rijschool blijven, een beetje beter proberen er bovenop te zitten, snel examen doen, slagen, en vervolgens aan niemand deze rijschool aanraden.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  donderdag 5 augustus 2010 @ 09:45:55 #61
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84885011
Ik heb ook een aantal keer serieus overwogen om weg te gaan bij mijn rijschool, om meerdere redenen. Maar elke keer dacht ik dusdanig dicht bij een examen te zitten dat ik het zonde vond om dat allemaal weg te gooien. Omdat ik dus geen zin had in andere lesmethoden, een andere auto. Eerlijk gezegd heb ik er achteraf spijt van, ik had waarschijnlijk veel eerder af kunnen rijden, en ben eigenlijk best benieuwd wat een andere rijschool van mijn rijkunsten had gevonden. Als jij je niet lekker voelt bij je rijschool, dan moet je op zoek naar een andere, beter weggaan, als er achteraf spijt van hebben dat je dat niet hebt gedaan.

Het slagingspercentage van mijn instructeur persoonlijk was 87% Maar elke keer als ie examens had met leerlingen, en ik vroeg hoe die gegaan waren, waren ze elke keer gezakt :') Ik slaagde wel in 1 keer, maar toen was zijn slagingspercentage toch al richting het nulpunt gegaan ;)
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
  donderdag 5 augustus 2010 @ 10:02:37 #62
86793 wwwer
The one and only
pi_84885398
Iemand enig idee wanneer de vakantie van CBR Harderwijk is afgelopen?
Graaauuww?
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 10:59:37 #63
263519 PolkaDots
inevitability
pi_84929663
Gisteren ben ik een heel stuk door Brabant gereden, met allemaal 2-baans snelwegen. Reed ik 120 ergens, voegt er een vrachtwagen in met 60 :r Ik wil naar links opschuiven, word ik ingehaald, dus moest ik keihard remmen. Ik schrok me dood :'( . En ergens bij een kruispunt bijna 2 motors over het hoofd gezien :o
Autorijden is spanneeeund :D
pi_84938616
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 10:59 schreef PolkaDots het volgende:
Ik wil naar links opschuiven, word ik ingehaald, dus moest ik keihard remmen.
Daarom is het ook belangrijk dat je regelmatig in je spiegels kijkt, dan ken je de situatie zoals ie is en hoef je die niet op het laatste moment te leren kennen.
Dan had je ook geweten dat je bijna ingehaald werd en dat die vrachtwagen in ging voegen was ook te verwachten.
Dus had je eerder maatregelen kunnen nemen en niet op het laatste moment.
Ik kan het niet vaak genoeg zeggen: Blijf bewust van de situatie om je heen, ook achter je. Rechtdoor rijden kun je een aap nog leren, het gaat om anticiperen.
En anticiperen kan alleen als je de hele situatie kent en hoe bereik je dat? Spiegelen en kijken.
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 00:16:43 #65
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_84962099
Misschien dacht hij dat die vrachtwagen wel achter hem zou invoegen? Maar goed, leren autorijden is inderdaad leren omgaan met de rest van het verkeer. Schakelen ging na 2 lessen goed en spiegelen na 8 lessen, maar nu na dik 30 lessen zie ik nog bijna elke keer wel een actie van een vent waarbij ik denk "WTF moet ik hier nou weer mee".

@ vannelle: ik vroeg mij af in hoeverre rijinstructeuren doorhebben wanneer een leerling echt klaar is voor een examen. Je leest nogal vaak dat het vlak voor het examen allemaal opeens op zijn plek valt bij leerlingen en ook bij mij nu, 4 lessen voor het examen, maak ik opeens een grote vooruitgang en ben ik bijna rijbewijswaardig. Is dat stom toeval? Of gaan leerlingen gewoon beter rijden wanneer ze weten dat het examen komt? Of heeft een instructeur dat door en plant hij daarom een examen?
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_84972759
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 00:16 schreef twiFight het volgende:


@ vannelle: ik vroeg mij af in hoeverre rijinstructeuren doorhebben wanneer een leerling echt klaar is voor een examen. Je leest nogal vaak dat het vlak voor het examen allemaal opeens op zijn plek valt bij leerlingen en ook bij mij nu, 4 lessen voor het examen, maak ik opeens een grote vooruitgang en ben ik bijna rijbewijswaardig. Is dat stom toeval? Of gaan leerlingen gewoon beter rijden wanneer ze weten dat het examen komt? Of heeft een instructeur dat door en plant hij daarom een examen?
Leerlingen gaan niet beter rijden als ze weten dat er een examen aankomt. Ze rijden gewoon goed genoeg vlak voor het examen er aankomt.
Als instructeur lette ik altijd op de stijgende lijn en vroeg examen aan als de leerling er nog niet klaar voor was maar waar ik van wist dat als het examen daar was het gewenste niveau bereikt zou zijn.
Langer doorlessen dan nodig is zonde, kost klauwen met geld.
Kan goed zijn dat jij ineens het kwartje hebt laten vallen maar bedenk dat niet ieder mens hetzelfde is, sommigen groeien heel langzaam naar het examen en dan is er ook nog de categorie die niet eens weet wat een kwartje is. 8)7 En ja, een kwartje hebben we niet meer maar da's de uitdrukking nou eenmaal. ;)

Ik denk dat je opgescheept zit met een goede instructeur die weet dat je tijdens je examen gewoon goed rijdt, hij heeft je vooruitgang in de gaten gehouden en op tijd examen aangevraagd. ^O^

Naast dat ik mijn eigen rijschool heb gehad heb ik ook nog voor een baas gewerkt en dat was but.
Wil ik een examen aanvragen: "Nu al? die heeft pas 25 lessen gehad"
Ja, nou en? Hij/zij rijdt gewoon goed en is er klaar voor. Wie ben jij om dat te beoordelen kantoortrut?
Aantal lessen zegt niks over de rijvaardigheid. :{w Bovendien zit IK in de auto met die persoon dus ik weet waar ik het over heb, vraag nou maar gewoon aan!
Ook even met gepaste trots melden dat ik een slagingspercentage had van 87% *geeft zichzelf schouderklopje*

Maar goed, ik draaf weer eens door.
Samenvatting:
Het is per persoon verschillend maar je instructeur let op de stijgende lijn en schat in wanneer je er klaar voor bent en vraagt voor die tijd al examen aan.
Tenminste, zo zou het moeten gaan. Sommigen laten je onnodig lang doorrijden en da's zonde van het geld.

In mijn volgende post nog ff een opmerking over die invoegende vrachtwagen. ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door vannelle op 07-08-2010 13:42:05 ]
pi_84972949
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 00:16 schreef twiFight het volgende:
Misschien dacht hij dat die vrachtwagen wel achter hem zou invoegen?
Ook voor een vrachtwagen is de invoegstrook op een gegeven moment op, dit zijn gewoon dingen die je aan zou moeten zien komen. Anticiperen heet dat.....
In dit geval was het niet alleen de vrachtwagen maar ook de poster (weet ff niet meer wie) die totaal niet in de gaten had wat er om hem heen gebeurde, naar links willen en dan pas in de gaten hebben dat je ingehaald wordt. 8)7
Daarom zeg ik ook: blijf spiegelen ook al ga je alleen maar rechtdoor want dan ken je de situatie en word je niet verrast.
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 14:25:36 #68
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_84974224
Ja ik zocht alleen een mogelijke verklaring, maar volgens mij zou het standaard moeten zijn dat bij elke invoegstrook je van te voren al binnen/buiten kijkt om als er een auto aan komt naar links te kunnen zodat die in kan voegen. Als je dat doet zie je ook veel vroeger dat er verkeer van achteren komt zodat je of vroegtijdig ook naar links gaat of als het echt niet kan in ieder geval vroeg zat kan bijremmen voor die vrachtwagen.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_84974683
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 14:25 schreef twiFight het volgende:
Ja ik zocht alleen een mogelijke verklaring, maar volgens mij zou het standaard moeten zijn dat bij elke invoegstrook je van te voren al binnen/buiten kijkt om als er een auto aan komt naar links te kunnen zodat die in kan voegen. Als je dat doet zie je ook veel vroeger dat er verkeer van achteren komt zodat je of vroegtijdig ook naar links gaat of als het echt niet kan in ieder geval vroeg zat kan bijremmen voor die vrachtwagen.
Goed bezig!
Maar niet alleen bij invoegstroken, je moet jezelf CONSTANT op de hoogte houden van wat er om je heen gebeurt.
Je hoeft van je hoofd geen tolletje te maken die constant draait waardoor andere mensen misschien denken dat je een imbeciel bent maar spiegels kijken, jezelf op de hoogte houden van het verkeer om je heen is erg belangrijk.
Veiligheid en zo.....
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 18:14:27 #70
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84980949
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 13:41 schreef vannelle het volgende:

[..]

Ook voor een vrachtwagen is de invoegstrook op een gegeven moment op, dit zijn gewoon dingen die je aan zou moeten zien komen. Anticiperen heet dat.....
In dit geval was het niet alleen de vrachtwagen maar ook de poster (weet ff niet meer wie) die totaal niet in de gaten had wat er om hem heen gebeurde, naar links willen en dan pas in de gaten hebben dat je ingehaald wordt. 8)7
Daarom zeg ik ook: blijf spiegelen ook al ga je alleen maar rechtdoor want dan ken je de situatie en word je niet verrast.
Dat was polkadots, die was net geslaagd. Begreep ook niet helemaal hoe ze het voor elkaar kreeg om naar links op te schuiven terwijl er een auto was die haar links inhaalde. Bij mij is het erin gestampt om binnenspiegel-buitenspiegel-over m'n schouder te kijken, dán m'n richting aan te zetten, nog een laatste over de schouder check, en dán opschuiven..Dat doe ik niet altijd heel secuur meer, zeker niet als ik zie dat de weg achter mij leeg is, maar kijken is ongelofelijk belangrijk. Zeker in het begin, als je als een bejaarde rijdt :')
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_84987321
Ik zat al voordat die vrachtwagen invoegde te kijken of ik naar links kon, en er kwamen dus auto's aan. Ik kon verder niet zien aan het begin van de invoegstrook dat die vrachtwagen nog zo langzaam zou rijden bij het invoegen.
pi_84989045
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 14:40 schreef vannelle het volgende:

[..]

Goed bezig!
Maar niet alleen bij invoegstroken, je moet jezelf CONSTANT op de hoogte houden van wat er om je heen gebeurt.
Je hoeft van je hoofd geen tolletje te maken die constant draait waardoor andere mensen misschien denken dat je een imbeciel bent maar spiegels kijken, jezelf op de hoogte houden van het verkeer om je heen is erg belangrijk.
Veiligheid en zo.....
zo heb ik me vaak afgevraagd waarom ik ook zoveel in rechterspiegel moest kijken terwijl ik rechts op weg zonder fietsers rijdt. Nou heb ik ook gemerkt, was blij dat ik goed in mijn spiegels kijk, een gast die me rechts wil inhalen via de vluchtstrook. Schok me rot. Reed snel genoeg (rijdt standaard iets te hard, 3 km ofzo) en dan zon idioot...
Laatst wel iemand een vinger gegeven die van de afrit af ineens op vluchtstrook ging rijden, ze slingerde ook steeds enorm en ging zo van invoegstrook zonder kijken of richting de snelweg op..idioot wijf.
Single mama met 2 prachtige en lieve dochters van 5 en 11 jaar.
motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
pi_84990884
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 21:26 schreef PolkaDots het volgende:
Ik zat al voordat die vrachtwagen invoegde te kijken of ik naar links kon, en er kwamen dus auto's aan. Ik kon verder niet zien aan het begin van de invoegstrook dat die vrachtwagen nog zo langzaam zou rijden bij het invoegen.
Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat je er niks aan kon doen, het invoegend verkeer moet voorrang verlenen tenslotte.
Maar dat is regeltechnisch (rvv) dus je zou zelf kunnen anticiperen op de situatie.
Niet jouw fout maar beter vooruit kijken en denken kan geen kwaad! ;)
pi_84991262
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 22:11 schreef singlemetkids het volgende:

[..]

zo heb ik me vaak afgevraagd waarom ik ook zoveel in rechterspiegel moest kijken terwijl ik rechts op weg zonder fietsers rijdt. Nou heb ik ook gemerkt, was blij dat ik goed in mijn spiegels kijk, een gast die me rechts wil inhalen via de vluchtstrook. Schok me rot. Reed snel genoeg (rijdt standaard iets te hard, 3 km ofzo) en dan zon idioot...
Laatst wel iemand een vinger gegeven die van de afrit af ineens op vluchtstrook ging rijden, ze slingerde ook steeds enorm en ging zo van invoegstrook zonder kijken of richting de snelweg op..idioot wijf.
Hahaha, welkom in het nederlandse verkeer vol met aso's ;)
Verwacht het onverwachte..........spiegelen!!!! :)

Maar je zag haar wel! ^O^
  zondag 8 augustus 2010 @ 17:12:43 #75
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_85013244
Het topic bloed wel wat dood zo in de vakantie, zonder die eeuwige lessers er bij!

Maar ik heb donderdag examen. Ik moet me zelf soms even er aan helpen herinneren dat ik al zenuwachtig moet worden.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')