quote:Schokkend portret van de Berlijnse drugs-scene, eind jaren '70. De 14-jarige Christiane ontmoet in de hippe discotheek Sound de verslaafde Detlev, en raakt langzaam verslaafd aan heroine. Naar de dagboek-bekentenissen van de echte Christiane F. Met muziek (en optreden) van Bowie.
Topfilm.quote:Op zondag 11 oktober 2009 12:52 schreef znarch het volgende:
Christiane F. - Wir Kinder vom Bahnhof Zoo
District 9quote:Op zondag 11 oktober 2009 14:30 schreef exile79 het volgende:
District 9
20 jaar geleden is een moederschip boven Johannesburg terecht gekomen met 1 miljoen aliens. Het schip kon niet meer weg, dus de aliens bleven op aarde in het gebied dat 'District 9' werd genoemd. Omdat het verandert in een getto en er spanningen onstaan tussen hen en de bevolking, wordt besloten om alle aliens te deporteren naar een nieuw kamp, 200 km verderop. Dat gaat niet zo soepel als gepland.
Krijjgt een 8.5 op de imdb. De eerste twee minuten dacht ik 'Nee, waardeloos, gaat over Aliens' , maar het is een super boeiende film di e heel mooi is geregiseerd. En het is in z'n totaal heel erg origineel. Zeker de moeite waard.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ook als je niet van Science Fiction en Aliens houdt (zoals ik) , is de film geweldig. Alles is zo in beeld gebracht alsof het echt gebeurd is, afwisselend in de vorm van film en docu.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heeft precies hetzelfde probleem als de film Doomsday (2008); er komt veel langs, wat opzich interessant kan zijn maar is zo debiel in elkaar gezet dat het het eind uiteindelijk toch een nasmaakbij mij achter laat.
al waren sommige special effects wel aardig, dat wel
Mijn cijfer: 4fire, fire, your thieving spark stopped this fire.
Burt & Verona gaan dus Amerika door en komen daar in een aantal 'rare' situaties terecht. Het is echt een soort van feelgood slash roadmovie. Men gaat 'op reis' en verder gebeurt er niet heel erg veel, maar het verhaal kabbelt gewoon lekker voort. De rode draad is de reis en de ontmoetingen op die reis zijn de invulling die de film leuk maakt. Leuke karakters (oa Maggy Gyllenhaal) en leuke scenes. Ik heb een paar keer moeten schaterlachen, oa met de kinderwagen en het schelden op elkaar voor de hartslag van de baby. LOL LOL!quote:A couple who is expecting their first child travel around the U.S. in order to find a perfect place to start their family. Along the way, they have misadventures and find fresh connections with an assortment of relatives and old friends who just might help them discover "home" on their own terms for the first time.
Dat zal wel Guppi zijn geweest want ik ken hem nietquote:Op maandag 12 oktober 2009 12:57 schreef SnuggLe het volgende:
Door tips van mensen hier de volgende twee films gekeken.
Away we Go
Siniti gaf me volgensmij de tip om deze FEELGOOD-film te bekijken (of was het Guppi?). Thanks alsnog in ieder geval! Away we Go heeft de volgende plot:
[..]
Burt & Verona gaan dus Amerika door en komen daar in een aantal 'rare' situaties terecht. Het is echt een soort van feelgood slash roadmovie. Men gaat 'op reis' en verder gebeurt er niet heel erg veel, maar het verhaal kabbelt gewoon lekker voort. De rode draad is de reis en de ontmoetingen op die reis zijn de invulling die de film leuk maakt. Leuke karakters (oa Maggy Gyllenhaal) en leuke scenes. Ik heb een paar keer moeten schaterlachen, oa met de kinderwagen en het schelden op elkaar voor de hartslag van de baby. LOL LOL!
[ afbeelding ]
Eigenlijk helemaal mijn film dus. Leuk verhaal, leuke personages, wat humor, goede soundtrack ook erbij! Als je van feelgoodmovies houdt, moet je zeer zeker Away we Go kijken. John Krasinski speelt de hoofdrol van Burt Farlander ook heel goed. Goede film van Sam Mendes.
IMDB: 7.6
Zelf: 8.1
Die ga ik binnenkort eens kijken, ik vind Altman een erg goede regisseur.quote:Op maandag 12 oktober 2009 12:36 schreef Hulkio het volgende:
A Prairie Home Companion (Robert Altman, 2006)
Ook dit is een prima film van Altman en extra bijzonder aangezien het zijn laatste film was, gezien het thema van de film dan. Zeer vermakelijk in elk geval. 7.8
quote:Op maandag 12 oktober 2009 23:55 schreef Timo20 het volgende:
Le Trou
Een ontzettend spannende, intense en, vreemd genoeg, waar gebeurde gevangenis film waarin het complete ontbreken van enige vorm van muziek direct opvalt. Samen met de door Becker soms extreem lang aangehouden shots zorgt dat voor een geweldig gevoel van realiteit. Een goed voorbeeld hier van is de scenen van bijna 5 minuten waarin één camera standpunt wordt aangehouden en we zien hoe ze proberen de vloer van hun cel te slopen. Een briljante scene die stijf staat van de spanning.
Ook het acteerwerk van de amateur acteurs is sterk. Het lijkt echt alsof je mee kijkt in het gevangenis leven van vier vrienden, die vaak aan één blik of woord genoeg hebben om te kunnen communiceren. Het is daarom dat je op een bepaalde manier ook mee voelt met de hoofdpersoon Claude Gaspard. Nergens lijkt hij écht onderdeel van de groep te zijn en wordt door de anderen meer als buitenstaander beschouwd. Cru, maar ergens wel begrijpelijk.
Escape from Alcatraz was altijd m`n favoriete ontsnap-uit-de-gevangenis-film, maar daar kan Le Trou wel eens verandering in gaan brengen.
Alleen jammer dat Jacques Becker zelf nooit van deze geweldige film heeft kunnen genieten: nog voor dat de geluidsmixage af was liet hij het leven na een hartaanval.
IMDB Cijfer: 8,0/10
Mijn Cijfer: 8,5/10
Ik had nooit gedacht goed acteerwerk en Cruise in 1 zin te zien, maar deze doemsdag is dus toch aangebroken.quote:
Ik vind hem waarschijnlijk de slechtste beroemde acteur van dit moment. Elke film met hem erin die goed is wordt voor mij bijna verneukt door zijn belabberde acteerwerk.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:01 schreef Falco het volgende:
Cruise is een goed acteur hoor. Wel veel van hetzelfde soort rollen, maar hij vult ze sterk in.
Je overdrijft nu ook niet een heel klein beetje?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:46 schreef Siniti het volgende:
[..]
Ik vind hem waarschijnlijk de slechtste beroemde acteur van dit moment. Elke film met hem erin die goed is wordt voor mij bijna verneukt door zijn belabberde acteerwerk.
Nopequote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:54 schreef ChickenMan het volgende:
[..]
Je overdrijft nu ook niet een heel klein beetje?
Ja, vond ik ook. Wel leuk, maar wat te lichtvoetig allemaal.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 20:20 schreef jimjim1983 het volgende:
Away we Go gister gezien. vond t iets te standaard indie allemaal. was verder wel een beetje grappig maar had er meer van verwacht.
Klinkt als een goed idee, maar daar ben ik dan zelf iets te noob voor. Daar is vast een handig scriptje of wikigebeuren voor te schrijven, waar ik dan niks van snapquote:Op woensdag 14 oktober 2009 10:11 schreef SnuggLe het volgende:
Leuk om toch te zien dat na een aardige recensie meer mensen een film gaan kijken!
Overigens, kunnen we niet een keer alles bundelen?
Ik bedoel, we kijken hier zoveel films....dat we een maandelijkse FOK-lijst maken ofzo? Een top 10 welke films het meest gekeken zijn die maand, een top 10 hoogste cijfer, etc. Is dat veel werk?
... en Brad Pitt is zeker ook niet Cutting Class ontgroeid?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:58 schreef Siniti het volgende:
[..]
Nope
Ik vind hem echt verschrikkelijk kut. Met zijn lelijke kutkop en verschrikkelijke overactingAlleen in Magnolia was ie nog te doen, omdat ie eigenlijk zichzelf speelde
(Al viel hij daar ook door de mand toen het wat uitdagender werd)
goed idee.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 10:11 schreef SnuggLe het volgende:
Leuk om toch te zien dat na een aardige recensie meer mensen een film gaan kijken!
Ik bedoel, we kijken hier zoveel films....dat we een maandelijkse FOK-lijst maken ofzo? Een top 10 welke films het meest gekeken zijn die maand, een top 10 hoogste cijfer, etc. Is dat veel werk?
Brad Pitt is meestal briljant.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 20:59 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
... en Brad Pitt is zeker ook niet Cutting Class ontgroeid?
prima idee! zet het maar op!quote:Op woensdag 14 oktober 2009 10:11 schreef SnuggLe het volgende:
Vanilla Skyquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:58 schreef Siniti het volgende:
[..]
Nope
Ik vind hem echt verschrikkelijk kut. Met zijn lelijke kutkop en verschrikkelijke overactingAlleen in Magnolia was ie nog te doen, omdat ie eigenlijk zichzelf speelde
(Al viel hij daar ook door de mand toen het wat uitdagender werd)
Je zal alle vanaf nu alle cijfers moeten bijhouden van elke user bijvquote:Op donderdag 15 oktober 2009 08:08 schreef SnuggLe het volgende:
Probleem is dat ik dus ook een n00b bent voor wat betreft techniek.
Iemand een idee hoe zoiets makkelijk zou kunnen?
Op www.whatiwatch.net staan wel 'groups', maar daar staat Fok! niet tussen.. misschien een idee om ze een hint te geven!quote:Op donderdag 15 oktober 2009 15:37 schreef Syb-rund. het volgende:
[..]
Je zal alle vanaf nu alle cijfers moeten bijhouden van elke user bijv
http://www.whatiwatch.net/forum.php?thr=981&pg=quote:Op donderdag 15 oktober 2009 16:02 schreef Guppi het volgende:
[..]
Op www.whatiwatch.net staan wel 'groups', maar daar staat Fok! niet tussen.. misschien een idee om ze een hint te geven!
Wow! Zijn daar inmiddels al weer 2 delen van uit gekomen? Herinner me nog dat ik deel 1 in de bios heb gezien. Dat was aardig vermakelijk, zal deeltje 2 dan ook maar eens gaan kijken.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 01:44 schreef Geerd het volgende:
Wrong turn 3, gewoon weer een leuke 1 in dozijn film.
http://www.moviemeter.nl/film/53927
Deel 1 en 2 binnenkort maar weer even binnenhalenquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 01:47 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Wow! Zijn daar inmiddels al weer 2 delen van uit gekomen? Herinner me nog dat ik deel 1 in de bios heb gezien. Dat was aardig vermakelijk, zal deeltje 2 dan ook maar eens gaan kijken.
Uiteraard een topfilm. Toch wel het bekendste voorbeeld van prima editing ook.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 23:32 schreef macondo het volgende:
Pantserkruiser Potemkin
[ afbeelding ]
Ging met gemengde verwachtingen deze film kijken. Kijk maar zelden stomme films. Maar wat een geweldige film, want een fantastische beelden. Met een duur van 75 minuten heb ik mij prima vermaakt.
8/10
De eerste 3 uur?? Hoe lang duurtie dan wel niet?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:39 schreef Siniti het volgende:
Ben-Hur
Eerste 3 uur waren erg sterk, mooi wraakverhaal. Laatste stukje was mij toch veel te christelijk, de bijbelquotes werden echt om je oren gegooid en et was iets te voorspelbaar. Al met al door de erg sterke eerste 3 uur toch een goede film.
8/10
Zo'n 3.5 uur.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 14:06 schreef MiserabelMannetje het volgende:
[..]
De eerste 3 uur?? Hoe lang duurtie dan wel niet?
Das Weisse Band... verschrikkelijk noemen? Je hebt er helemaal niks van begrepen!quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 17:47 schreef RuneRose het volgende:
Bright Star het zoveelste kostuum drama, alsjeblieft Toad, dan heb je niet goed gekeken.![]()
Misschien moet je even je pikkie uit Haneke zijn hol halen.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 18:08 schreef Toad het volgende:
[..]
Das Weisse Band... verschrikkelijk noemen? Je hebt er helemaal niks van begrepen!
Ik ben helaas halverwege in slaap gevallen! Niet omdat ik hem saai vond, dus hopelijk komt hij snel weer een keertje langs op tv!quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 18:13 schreef 8108139dpths het volgende:
Gisteravond was Killing Me Softly op tv.
[ afbeelding ]
Naar een boek van schrijversduo Nicci French.
Ik wist eigenlijk niet zo goed wat ervan te verwachten, maar omdat het naar een boek van Nicci French was, wilde ik 'm toch zien (erg goede boeken). Geen spijt van gehad, absoluut een goede film met een zeer onverwacht einde.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wellicht is dit allemaal omdat het op 1974 moet lijken, maar ik vind het te slecht.
IMDB: 6.6
Zelf: 5.8
je bent niet bekend met het werk van Kubrick en Cruise in "eyes wide shut" ?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:46 schreef Siniti het volgende:
[..]
Ik had nooit gedacht goed acteerwerk en Cruise in 1 zin te zien, maar deze doemsdag is dus toch aangebroken.
Ga je mond spoelen wiseguy79!
Welke film is dat? Ik herken 't plaatje maar ik kan de titel niet meer voor de geest halen.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 22:56 schreef Aschkael het volgende:
[..]
je bent niet bekend met het werk van Kubrick en Cruise in "eyes wide shut" ?
Hier:
[ afbeelding ]
door persoonlijke omstandigheden tot tranen toe geroerd door deze film.
quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 03:11 schreef Geerd het volgende:
the pirates of langkasuka
[ afbeelding ]
Mocht wel 30 min korter![]()
Niet gezien, maar aangezien het Kubrick is zal het wel een goede film zijn. Dat Tom Cruise erin speelt is een van de redenen dat ik er nog niet aan toe ben gekomen, heb bijna alles van Kubrick daarnaast wel gezienquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 22:56 schreef Aschkael het volgende:
[..]
je bent niet bekend met het werk van Kubrick en Cruise in "eyes wide shut" ?
Hier:
[ afbeelding ]
door persoonlijke omstandigheden tot tranen toe geroerd door deze film.
Bright Star.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 23:02 schreef ReWout het volgende:
[..]
Welke film is dat? Ik herken 't plaatje maar ik kan de titel niet meer voor de geest halen.
Dat is wel heel erg in lijn met de film inderdaad.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 22:06 schreef Toad het volgende:Alleen van het interview met Tarr, wat ook op de dvd stond, kreeg ik echt koppijn. Na één zin iedere keer een knip. Vreselijke montage.![]()
quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 14:30 schreef Falco het volgende:
Chicago
Veel te maar dan ook echt veel te gelikte musical, bah. Dat dit een oscar ipv Gangs of New York, LotR of The Pianist heeft weten te bemachtigen is ook onbegrijpelijk. Renee Zellweger is de grote irritatiefactor in het stuk.
Cijfer: 5
imdb 6.8quote:Elke tien jaar vindt er in een willekeurige stad 'The Tournament' plaats. Dit is een strijd tot de dood tussen de beste 40 huurmoordenaars ter wereld. De laatste persoon die overblijft krijgt een prijs van 10 miljoen dollar en de titel van 's werelds nummer 1. Dit gebeurt allemaal onder het toezicht van een select groepje miljardairs die gokken op een mogelijke uitkomst.
Klinkt echt als een ONTZETTENDE clichefilm. Concept is ook al 100x eerder gedaan.quote:Op maandag 19 oktober 2009 23:34 schreef ReWout het volgende:
Tournament, The (2009)
http://www.moviemeter.nl/film/45127
http://www.imdb.com/title/tt0471041/
[..]
imdb 6.8
ik: 5.5
Leuk om te eens te kijken als er niets anders is op tv. Voor de rest vrij matige film imo.
Snakes on a plane is geniaal!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toch wel erg leuk om Sam Raimi als vanouds bezig te zien. Ik heb me er prima mee vermaakt. Een 7.
[ Bericht 0% gewijzigd door Strolie75 op 21-10-2009 09:16:03 ]"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
Me tooquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 13:55 schreef HostiMeister het volgende:
Vanavond staat Moon in de planning, ben heel erg benieuwd
Wow dat ziet er zeer interessant uit! Waar/hoe heb je deze gezien?quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 22:06 schreef Toad het volgende:
The Man from London (Bela Tarr)
[ afbeelding ]
Prachtige film. Eén van de mooiste zwartwit films die ik heb gezien. Tarr heeft echt mooie beelden geschoten. Met name de eerste 25 minuten - in de nacht geschoten - zijn echt perfect. Goed acteerwerk verder. 8
Alleen van het interview met Tarr, wat ook op de dvd stond, kreeg ik echt koppijn. Na één zin iedere keer een knip. Vreselijke montage.
Trailer: http://view.break.com/745301
Een geniale Brad Pitt idd.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 18:16 schreef Etcetera het volgende:
Twelve Monkeys
Interessante film, met een uitstekend spelende Bruce Willis en een geniale Brad Pitt. 8/10
Ik vond 'm vooral traag en saai.quote:Op zondag 25 oktober 2009 12:15 schreef Timo20 het volgende:
The Last Emperor (Theatrical Version)
Een groots epos dus dat geen moment verveelt. Het zelfs nog wel wat langer mogen duren waardoor het gevoel van gehaastheid een beetje weg genomen had kunnen worden.
quote:Op zondag 25 oktober 2009 16:45 schreef GuitarJJ het volgende:
Twilight
IMDB: 6,0
Ik: 7,5
Snap niet dat mensen zo negatief over deze film zijn. Vond het een goede film.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Waar ik pas net achterkwam (toen ik een plaatje zocht) is dat de film gebaseerd is op een stripboek, dat vast een stuk beter is.![]()
Saai?quote:Op zondag 25 oktober 2009 14:06 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ik vond 'm vooral traag en saai.
'Gehaastheid':')
quote:Op zondag 25 oktober 2009 22:57 schreef Siniti het volgende:
Ik vond Public Enemies ook mooi. Beetje traag misschien, maar er zat een erg mooie sfeer in.
quote:Op maandag 26 oktober 2009 13:02 schreef kingmob het volgende:
The Hurt Locker
[ afbeelding ]
Eindelijk weer een goede oorlogsfilm! De film volgt een klein bombsquad in huidig Irak, welke de taak heeft IED's onschadelijk te maken. De film bestaat eigenlijk voornamelijk uit een aantal opeenvolgende scenes waarin zo'n bom onschadelijk moet worden gemaakt en 1 (briljante) snipe-scene. De kracht zit hem in de suspense, die horror achtig aanvoelt. Iedere keer zit je op het puntje van je stoel en de spanning wordt perfect vastgehouden. Het in beeld brengen van de oorlog en gevechten voelt zeer realistisch, voor zover ik dat kan inschatten.
Het enige nadeel is dat de film te lang duurt. Er wordt daardoor eigenlijk al halverwege de film gepiekt en de rest voelt dan wat overbodig aan. Daardoor een wat lager cijfer.
Mijn cijfer: 8.5
Imdb: 8.0
Zeker een zeer spannende film! Check ook "Battle for Haditha" als je die nog niet gezien hebt:quote:Op maandag 26 oktober 2009 13:02 schreef kingmob het volgende:
The Hurt Locker
[ afbeelding ]
Eindelijk weer een goede oorlogsfilm! De film volgt een klein bombsquad in huidig Irak, welke de taak heeft IED's onschadelijk te maken. De film bestaat eigenlijk voornamelijk uit een aantal opeenvolgende scenes waarin zo'n bom onschadelijk moet worden gemaakt en 1 (briljante) snipe-scene. De kracht zit hem in de suspense, die horror achtig aanvoelt. Iedere keer zit je op het puntje van je stoel en de spanning wordt perfect vastgehouden. Het in beeld brengen van de oorlog en gevechten voelt zeer realistisch, voor zover ik dat kan inschatten.
Het enige nadeel is dat de film te lang duurt. Er wordt daardoor eigenlijk al halverwege de film gepiekt en de rest voelt dan wat overbodig aan. Daardoor een wat lager cijfer.
Leuke films iddquote:Op maandag 26 oktober 2009 10:19 schreef Guppi het volgende:
Flakes (2007)
Op de een of andere manier vind ik de filmposter en de trailer net niet leuk genoeg, waardoor deze film lang is blijven liggen. Hij werd me hier getipt in het rijtje van Ten Inch Hero, Juno e.d.
Ik heb hier een maand of 2 geleden een trailer van gezien in een programma op tv over films.quote:Op maandag 26 oktober 2009 13:02 schreef kingmob het volgende:
The Hurt Locker
[ afbeelding ]
Ik kan hem niet vinden met Engelse of Nederlandse ondertiteling, lijkt me echt een leuke filmquote:Op maandag 26 oktober 2009 21:35 schreef BOKA het volgende:
Kill Buljo
[ afbeelding ]
Briljant, prachtig, en magistraal. Dit zijn slechts enkele woorden die de pracht van deze epos beschrijven, ook al kunnen woorden eigenlijk niet uitdrukken hoe geniaal deze diamant op celluloid is. Alles zit erin, drama, erotiek, actie, spanning en nog veel meer.
Er is maar één manier om deze film tot uiting te brengen:
De trailer:
Ik heb hem gezien met een waanzinnig goede Engelse nasynchronisatie, zeer de moeite waard.quote:Op maandag 26 oktober 2009 21:46 schreef larry_flynt het volgende:
[..]
Ik kan hem niet vinden met Engelse of Nederlandse ondertiteling, lijkt me echt een leuke film
Voor zover ik weet is er helemaal geen release bekend in Nederland. De DVD is al wel uit, maar geen idee of die in Nederland verkrijgbaar is.quote:Op maandag 26 oktober 2009 20:32 schreef musicfreakyme het volgende:
[..]
Ik heb hier een maand of 2 geleden een trailer van gezien in een programma op tv over films.
Komt deze film nog in de bios hier in nederland?
Of heb ik hem gemist en komt hij al uit op dvd?
grappig, ik vond dit juist een uitermate slappe film. Ik hou erg van Tim Burton maar vond dit een ongeinspireerd slap verhaal. Mooi gemaakt, dat wel. Maar een echte tegenvaller voor mij.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:26 schreef Guppi het volgende:
Coraline (2009)
[ afbeelding ]
Wauw. Wat een prachtige film. I
Er zijn volgens mij meer mensen die jouw mening delen hoor! Ik vond het op de een of andere manier herkenbaar, en de bijrollen vond ik erg mooi. De kinderachtige sprookjesachtigheid, het pakte me gewoon!quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 12:37 schreef brushaway het volgende:
[..]
grappig, ik vond dit juist een uitermate slappe film. Ik hou erg van Tim Burton maar vond dit een ongeinspireerd slap verhaal. Mooi gemaakt, dat wel. Maar een echte tegenvaller voor mij.
JUNOquote:Op maandag 26 oktober 2009 10:19 schreef Guppi het volgende:
Flakes (2007)
[ afbeelding ]
Op de een of andere manier vind ik de filmposter en de trailer net niet leuk genoeg, waardoor deze film lang is blijven liggen. Hij werd me hier getipt in het rijtje van Ten Inch Hero, Juno e.d.
De film speelt zich grotendeels af in een cereal bar waar de grootste fans van cereals zich ophouden. Met collectors items uit 1960, en die hun neus ophalen voor een verkeerde melk-flakes verhouding, dat soort fans. De echteOp zich al een leuk gegeven, als start van de film. In deze bar werkt Neal, zijn droom is om een cd te maken, maar hij werkt teveel om hier echt de tijd voor te nemen. Zijn vriendin Miss Pussy Katz (Zooey Deschanel), "want je kunt je naam in twee uur veranderen, wist je dat?", vindt dat hij zijn droom moet najagen en denkt dat hij hiervoor een week vrij moet nemen. In de tussentijd wordt het concept van de bar gejat door een zakenman die aan de overkant een grotere, schonere en mooiere zaak opent.
Nu ik het opschrijf slaat het eigenlijk nergens op, en dat doet het natuurlijk ook niet. Maar het is een lieve en leuke film, met een cereal bar waar je zelf elke morgen wel even wilt gaan ontbijten, met een garderobe van Miss Pussy Katz die je zelf in je kast wilt hebben hangen, en met een vriendje dat een airstream caravan voor je wilt regelen.
Feel good ten top. 10 Inch Hero vond ik net iets geloofwaardiger, maar dit hele cornflakesconcept vond ik ook erg geinig.En de film duurde maar +/- anderhalf uur, ook wel weer eens lekker.
Een 7,3. (IMDB: 6,3)
De schattige naïviteit van Juno ontbreekt in deze film hoor, dus verwacht geen Juno-kloon!quote:
Ik vond dit zo'n wangedrochtquote:Op maandag 26 oktober 2009 23:31 schreef macondo het volgende:
The Princess Bride (1987)
[ afbeelding ]
Ook een film met veel grappen, alleen kon het me allemaal minder bekoren. Een sprookje dat gepresenteerd werd als flauw toneelstuk. Hier en daar wel aardig geintjes, maar toch vooral een kinderfilm eigenlijk. Gekeken omdat hij in diverse toplijstjes voorkomt.
6,5/10
Ik vond Juno nou niet bepaald naief, maar juist heerlijk nuchterquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 15:31 schreef Guppi het volgende:
[..]
De schattige naïviteit van Juno ontbreekt in deze film hoor, dus verwacht geen Juno-kloon!
Wel raar, want ze lieten stukjes van de film zien in een programma als films en sterren of iets in die geest.quote:Op maandag 26 oktober 2009 23:19 schreef kingmob het volgende:
[..]
Voor zover ik weet is er helemaal geen release bekend in Nederland. De DVD is al wel uit, maar geen idee of die in Nederland verkrijgbaar is.
quote:Op maandag 26 oktober 2009 17:31 schreef ReWout het volgende:
Forrest Gump
Had deze film nog nooit gezien maar tering zeg focking brilljant
Amenquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:33 schreef SnuggLe het volgende:
UP
Geniale film, ik kan niets anders zeggen. Veel humor, maar ook wat drama. Geniaal, geniaal. Moet iedereen gewoon zien.
IMDB: 8.6
Zelf: 8.4
wow apart film zeg! heel apart!quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:33 schreef Timo20 het volgende:
The Dreamers
Matthew (Michael Pitt) is een cinefiele Amerikaanse student die een jaar in Parijs studeert. Bij La Cinémathèque Française komt hij Isabelle en Theo tegen, twee Franse studenten die net zoveel van film houden als Matthew zelf. Al snel raken ze bevriend en wordt hij uitgenodigd bij hen thuis, het begin van een relatie die verder gaat dan alleen vriendschap...
Bertolucci geeft ons een prachtfilm waarin het medium film een centrale rol speelt. De achtergrond waar tegen het verhaal zich afspeelt is de oproer die in Parijs ontstaat na het ontslag van de grondlegger van de Cinémathèque, Henri Langlois. Een roerige periode waarin film de ultieme vorm van afleiding is voor onze personages. Een afleiding die een belangrijke vorm speelt in hun leven. Ze spelen scenes uit bekende films na, ze proberen zelfs het record "door het Louvre rennen" dat in Godard`s Bande-a-part wordt gezet te verbeteren.
Die film vormt eigenlijk een soort van rode draad. The Dreamers kan dan ook eigenlijk worden gezien als een soort van moderne versie van Godard`s film.
Ook andere Godard`s spelen een belangrijke rol, zoals A Bout de Souffle en La Chinoise. Ze worden op verschillende manieren geintegreerd. Zo worden er beelden en quotes uit A Bout de Souffle en Bande-a-part gebruikt en nagespeeld en wordt meerdere malen een grote poster van La Chinoise in beeld gebracht. Maar nooit komt dit geforceerd over.
Ook vele andere klassiekers passeren de revue en zo laat Bertolucci z`n liefde voor film in het algemeen, en voor La Nouvelle Vague in het bijzonder, duidelijk blijken.
Een prachtige ode aan de Zevende Kunst.
Ook de muziek speelt een hele belangrijke rol. De teksten van de songs in combinatie met de beelden werkt geweldig.
Het acteerwerk is ontzettend sterk, en dan met name dat van Michael Pitt. Hij zet een sublieme rol neer, die je ieder moment dat hij in beeld is aan het scherm gekluisterd houdt.
The Dreamers is een bijna perfecte film, één met humor en met drama. Eén waarvan je het nodige opsteekt.
Een prachtige ode aan het leven, aan de liefde en aan de Cinema.
IMDB Cijfer: 7,1/10
Mijn Cijfer: 9,0/10
Wtf?quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 13:21 schreef haakon het volgende:
Lock, Stock & Four Stolen Hooves
Wat een kutfilm! wel weer geregiseerd door Ritchie, maar hier is weinig tot geen aandacht aan geschonken, gewoon een soortgelijk verhaal als 2 Smoking Barrels alleen met mindere acteurs en het verhaal is gewoon simpelweg te simpel. gewoon ge-ctrl+c en ctrl+v.. erg jammer.
mijn cijfer: 4
is gemaakt als tv serie volgens mij.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 13:21 schreef haakon het volgende:
Lock, Stock & Four Stolen Hooves
Wat een kutfilm! wel weer geregiseerd door Ritchie, maar hier is weinig tot geen aandacht aan geschonken, gewoon een soortgelijk verhaal als 2 Smoking Barrels alleen met mindere acteurs en het verhaal is gewoon simpelweg te simpel. gewoon ge-ctrl+c en ctrl+v.. erg jammer.
mijn cijfer: 4
Klopt, een serie van 11 afleveringen die allemaal met Lock Stock and.. beginnen.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 16:33 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
is gemaakt als tv serie volgens mij.
hij duurde anderhalf uur.. maar zijn die ook allemaal door Guy Ritchie gemaakt dan?..quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 16:33 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
is gemaakt als tv serie volgens mij.
Ja, dat lijkt me wel weer de geschikte kansloze kutfilm die ik de afgelopen tijd gemist hebquote:Op donderdag 29 oktober 2009 13:09 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik heb laatst The Ugly Truth gezien! Erg leuke film (romantische komedie, hou ik normaal niet zo van), met een komische Gerard Butler en een ook leuk spelende Catherine Heigl.
Zoals altijd met romkoms weet je dat ze uiteindelijk toch wel samen zullen komen, maar toch is de film erg vermakelijk. Gerard Butler is superlomp, maar toch op de één of andere manier charmant. Hoogtepunt van Heigl is d'r blije gehups zo nu en danToch wel een aanrader voor een loos avondje bank hangen waarbij je niet teveel wilt nadenken
![]()
Ik geef hem een 7.5! IMDB: 6,6
Oh, en een sfeerplaatje![]()
[ afbeelding ]
apart... ik vond hem overtuigend... verder was et einde wel kut ja... maar het is maar hoe je naar de film kijkt denk ik...quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 23:52 schreef haakon het volgende:
net Paranormal Acitivity gekeken.. wat een kutfilm !
schijnt heel eng te zijn enz. Engste film van het jaar, misschien wel ooit !
niet dus.. vond em niets aan.
Weinig enge dingen gezien of schrikmomenten, en het einde was helemaal slecht !
Snap echt niet dat mensen deze film zo eng/goed vonden :S
mijn cijfer: 4,5
IMDB cijfer: 7,4
ander einde? :/quote:Op zondag 1 november 2009 04:14 schreef criminal_mind het volgende:
Paranormal activity
Wel goede film paar leuke momenten, binnenkort nog maar eens in de bioscoop herkijken vanwege ander einde en ook scenes die zijn verwisseld
7/10
ja zijn 3 andere eindes, 1 die op de screener zit de ander die in de bioscoop gaat draaien. en dan heb je er nog eentje.quote:
Volgens mij doe jij niet zoveel buiten huis in je levenquote:Op maandag 2 november 2009 21:41 schreef RuneRose het volgende:
Oktober is een lekkere maand geweest.![]()
Oktober
Films
215. [ afbeelding ] The Killing of a Chinese Bookie (John Cassavetes, 1976) [ afbeelding ] :: 9.0
216. [ afbeelding ] Faces (John Cassavetes, 1968) [ afbeelding ] :: 10.0
217. [ afbeelding ] Knowing (Alex Proyas, 2009) :: 6.5
218. [ afbeelding ] Misery (Rob Reiner, 1990) :: 7.8
219. [ afbeelding ] Spellbound (Alfred Hitchcock, 1945) :: 9.0
220. [ afbeelding ] Jack and the Beanstalk (George S. Fleming, Edwin S. Porter, 1902) :: 7.0
221. [ afbeelding ] Dream of a Rarebit Fiend (Wallace McCutcheon, Edwin S. Porter, 1906) :: 8.0
222. [ afbeelding ] Fascination (Jean Rollin, 1979) :: 7.5
223. [ afbeelding ] Le Frisson des vampires (Jean Rollin, 1971) :: 6.5
224. [ afbeelding ] Singin' in the Rain (Stanley Donen, Gene Kelly, 1952) :: 10.0
225. [ afbeelding ] Une femme est une femme (Jean-Luc Godard, 1961) :: 7.5
226. [ afbeelding ] Bright Star (Jane Campion, 2009) :: 7.0
227. [ afbeelding ] Das weisse Band - Eine deutsche Kindergeschichte (Michael Haneke, 2009) :: 4.0
228. [ afbeelding ] Whatever Works (Woody Allen, 2009) :: 8.5
229. [ afbeelding ] Antichrist (Lars von Trier, 2009) [ afbeelding ] :: 7.0
230. [ afbeelding ] The Band Wagon (Vincente Minnelli, 1953) [ afbeelding ] :: 10.0
231. [ afbeelding ] Bride of the Monster (Edward D. Wood Jr., 1955) :: 7.5
232. [ afbeelding ] Goyôkiba (Kenji Misumi, 1972) [ afbeelding ] :: 7.5
233. [ afbeelding ] San Quentin (Lloyd Bacon, 1937) :: 7.0
234. [ afbeelding ] Touchez pas au grisbi (Jacques Becker, 1954) :: 8.5
235. [ afbeelding ] [ Le trou (Jacques Becker, 1960) :: 7.5 link | afbeelding ]
236. [ afbeelding ] Jennifer's Body (Karyn Kusama, 2009) :: 7.0
237. [ afbeelding ] Night at the Museum: Battle of the Smithsonian (Shawn Levy, 2009) :: 8.0
238. [ afbeelding ] Mean Streets (Martin Scorsese, 1973) [ afbeelding ] :: 9.5
239. [ afbeelding ] Taxidermia (György Pálfi, 2006) :: 8.0
240. [ afbeelding ] A Matter of Life and Death (Michael Powell, Emeric Pressburger, 1946) [ afbeelding ] :: 9.0
241. [ afbeelding ] Eden Lake (James Watkins, 2008) :: 9.0
242. [ afbeelding ] Pinocchio (Hamilton Luske, Ben Sharpsteen, 1940) :: 7.0
243. [ afbeelding ] The Naked City (Jules Dassin, 1948) [ afbeelding ] :: 7.0
244. [ afbeelding ] Prelude: Dog Star Man (Stan Brakhage, 1962) [ afbeelding ] :: 10.0
245. [ afbeelding ] Mothlight (Stan Brakhage, 1963) :: 8.5
246. [ afbeelding ] Study in Color and Black and White (Stan Brakhage, 1993) :: 7.0
247. [ afbeelding ] Night Music (Stan Brakhage, 1986) :: 8.0
248. [ afbeelding ] Window Water Baby Moving (Stan Brakhage, 1962) [ afbeelding ] :: 9.0
249. [ afbeelding ] Elsa Fräulein SS (Mark Stern, 1977) :: 6.5
250. [ afbeelding ] Mothlight (Stan Brakhage, 1963) [ afbeelding ] :: 8.5
251. [ afbeelding ] Eye Myth (Stan Brakhage, 1967) :: 8.5
252. [ afbeelding ] The Wold Shadow (Stan Brakhage, 1972) :: 7.0
253. [ afbeelding ] The Garden of Earthly Delights (Stan Brakhage, 1981) :: 8.0
254. [ afbeelding ] Night Music (Stan Brakhage, 1986) [ afbeelding ] :: 8.0
255. [ afbeelding ] The Dante Quartet (Stan Brakhage, 1987) :: 9.0
256. [ afbeelding ] Rage Net (Stan Brakhage, 1988) :: 8.5
257. [ afbeelding ] Le mépris (Jean-Luc Godard, 1963) [ afbeelding ] :: 9.0
258. [ afbeelding ] Orphan (Jaume Collet-Serra, 2009) :: 8.5
259. [ afbeelding ] Halloween II (Rob Zombie, 2009) :: 3.0
Series
260. [ afbeelding ] Coupling - Seizoen 2 (Martin Dennis, 2001): Aflevering 5 t/m 6 (nog niet af gezien)
Statistieken
Totaal 45 films (maandgemiddelde: 25.4) gekeken:
- Kort (t/m 20 min.): 13.
- Middel (21 t/m 75 min.): 3.
- Lang (meer dan 75 min.): 29.
Totaal 2 afleveringen van series gekeken.
Totale speelduur: 3355 min.
Aantal films / series herzien: 13.
Best beoordeeld: Faces, Singin' in the Rain, The Band Wagon, Prelude: Dog Star Man (10.0, 1ste dit jaar).
Slechtst beoordeeld: Halloween II (3.0).
Media-verdeling
[ afbeelding ] 9.
[ afbeelding ] 2.
[ afbeelding ] 35.
Krijgen we die discussie weerquote:Op maandag 2 november 2009 21:49 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Volgens mij doe jij niet zoveel buiten huis in je leven
Uhmzz hoelang kijk jij tv? DIt valt wel mee hoorquote:Op maandag 2 november 2009 21:49 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Geen dicsussie hoor, laat iedereen zijn/haar eigen mening erover hebben. Hij probeert niemand te overtuigen. Je hoeft zelf ook niet te reageren en we hoeven elkaar zoals gezegd niet te overtuigen van het welles/nietes of dit veel is ja of te nee.quote:Op maandag 2 november 2009 21:51 schreef Falco het volgende:
[..]
Krijgen we die discussie weer. 3355 minuten speelduur aan film delen door 31 dagen levert gemiddeld 108 minuten film kijken per dag op. Er zijn complete volksstamen, die 2 uur lang apathisch SBS of RTL dag in en dag uit kijken.
Volgens mij zijn heel veel mensen nog meer tijd kwijt in de file per dag.quote:Op maandag 2 november 2009 22:12 schreef SnuggLe het volgende:
[..]
Geen dicsussie hoor, laat iedereen zijn/haar eigen mening erover hebben. Hij probeert niemand te overtuigen. Je hoeft zelf ook niet te reageren en we hoeven elkaar zoals gezegd niet te overtuigen van het welles/nietes of dit veel is ja of te nee.
Ik snap de reactie wel. Ik vind het persoonlijk ook wel veel namelijk. 108 minuten film of 108 minuten SBS of RTL in een dag: het lijkt beiden deels op een gebrek aan sociaal leven buiten de TV. Of dat film of SBS is doet daar niets aan af. En dan kan diegene nog een hele aardige sociale vent zijn, nothing personal, maar persoonlijk vind ik het best wel veel eigenlijk.
Daarom - en als je een journaal per dag meepakt zit je al op 25% van die tijd!quote:Op maandag 2 november 2009 22:16 schreef Geerd het volgende:
[..]
Volgens mij zijn heel veel mensen nog meer tijd kwijt in de file per dag.
En dan kijken ze 's ochtends ook nog das 50% en dan nog de file heen en terug.quote:Op maandag 2 november 2009 22:28 schreef musicfreakyme het volgende:
[..]
Daarom - en als je een journaal per dag meepakt zit je al op 25% van die tijd!
Valt echt wel mee!
als ik iets kijk, kijk ik het af anders heb ik er ook geen mening over.quote:Op dinsdag 3 november 2009 00:40 schreef macondo het volgende:
@HostiMeister, je kiest wel de fijne films uit zeg.. is het je echt gelukt de bovenstaande films helemaal uit te zitten?
Dat begrijp ik, maar het waarom van het kijken van dit soort baggerfilms (muv Max and Mary) voert misschien een beetje buiten dit topic. Want daar begrijp ik geen hout vanquote:Op dinsdag 3 november 2009 00:42 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
als ik iets kijk, kijk ik het af anders heb ik er ook geen mening over.
Mar dit was wel matigjes allemaal ja, behalve Max and Mary
Iets met het bittere slikken zodat het zoete zoeter smaakt denk ikquote:Op dinsdag 3 november 2009 00:50 schreef macondo het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, maar het waarom van het kijken van dit soort baggerfilms (muv Max and Mary) voert misschien een beetje buiten dit topic. Want daar begrijp ik geen hout van
Allemaal onderschrijvingen van wat die user zei. Deze activiteiten duiden namelijk op een leven en met die activiteiten hou je dus geen tijd over om zoveel film te kijkenquote:Op maandag 2 november 2009 22:31 schreef Geerd het volgende:
[..]
En dan kijken ze 's ochtends ook nog das 50% en dan nog de file heen en terug.
Nee that's life![]()
![]()
quote:Op maandag 2 november 2009 21:49 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Take Sick Boy, for instance, he came off junk at the same time as me, not because he wanted to, you understand, but just to annoy me, just to show me how easily he could do it, thereby downgrading my own struggle.
quote:Op dinsdag 3 november 2009 23:02 schreef Caspian het volgende:
Zombieland
[ afbeelding ]
IMDB: 8.2
Ik: 8.5
Zeer leuke zombiecomedy, die gelukkig (ondanks dat het een comedy is) horror en vooral bloed niet schuwt. Leuke karakters, aardige ontwikkeling, maar vooral gewoon simpel, goed vermaak.Ook net gezien, erg goede kwaliteit R5 is uit. Vond hem ook echt fantastisch, 8.5 kan ik me wel in vinden en je spoiler was het meest briljante moment uit de filmSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
je vergist jequote:Op woensdag 4 november 2009 03:49 schreef Schenkstroop het volgende:
'Day of the dead' uit 1894 als ik me niet vergis, is echt een ware klassieker. Dawn of the dead 2004 ook!
Zombieland vond ik ook erg vermakelijk, behalve...
REC is inderdaad 1 van de betere zombie / horrorfilms van de laatste tijdquote:Op woensdag 4 november 2009 01:58 schreef Tim86 het volgende:
Die zijn er al wel hoor. In dit genre waren Shaun Of The Dead en vooral Doghouse ook erg leuk
Qua serieuze zombiefilms zijn er ook genoeg imo..Naast de old school Romero's vond ik de remake van Dawn Of The Dead ook erg goed, maar bijvoorbeeld ook een film als [REC]
Zombieland was erg leukquote:Op woensdag 4 november 2009 10:21 schreef haakon het volgende:
[..]
REC is vind ik inderdaad 1 van de betere zombie / horrorfilms van de laatste tijd
Ik zie al tijden dat we het consequent niet met elkaar eens zijn. En het is gewoonweg echt opvallend dat je vrijwel elke keer precies het tegenovergestelde vind wat ik vind. Maar Totoro een 5,5 geven? Dat gaat wel wat te ver zeg. Die film heeft zoveel hart en is zo mooi, rustig en puur. Snap werkelijk niet dat je dat niet inziet. In ieder geval vind ik je reviews en je meningen wel altijd interessant ondanks dat ik het dus vrijwel nooit met je eens bent. Ga zo door..quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 20:50 schreef Falco het volgende:
Tonari no Totoro (My Neighbor Totoro)
Waarschuwing vooraf: bij opkomende hoofdpijn deze film beslist niet opzetten. Hoofdpersonen van deze Ghibli zijn twee continu jengelende kinderen, die helemaal wild worden om Totoro, een grijze zeer groot uitgevallen zitzak. Het heeft een kinderlijk eenvoudig verhaal, dat plots overgaat op de zwaar dramatische quasispannende koers. Uiteindelijk doet het maar leeg aan. Ik kon hier niks mee. Liever had ik nog gehad dat Miyazaki in de tweede helft van de film de fantasieregisters opentrok en naast het an sich leuke karakter Totoro nog een hoop andere bizarre creaturen de revue laat passeren. Helaas zat dat er niet in. Cijfer: 5,5
Shaun of the dead, faalfilm was dat zegquote:Op woensdag 4 november 2009 03:00 schreef Siniti het volgende:
Shaun Of The Dead en Dawn Of The Dead vond ik beide kut, voor de rest kijk ik amper zombiefilms
Ik heb My Neighbor Totoro ook op een 5 staan om eigenlijk precies dezelfde redenen als Falco. Ik kon echt helemaal niets met de hyperactiviteit van die twee kids, zeker in het begin van de film. Het creëerde een barierre tussen mijzelf en de personages waardoor ik nooit echt met ze mee kon gaan leven, in het geval van Mei zelfs tot het punt dat ik me haast aan haar irriteerde. Ook al wordt dat gedurende de film wel minder, het kwaad is al geschied. Echt genieten van de film kon ik niet meer.quote:Op woensdag 4 november 2009 10:44 schreef OneMe het volgende:
[..]
Ik zie al tijden dat we het consequent niet met elkaar eens zijn. En het is gewoonweg echt opvallend dat je vrijwel elke keer precies het tegenovergestelde vind wat ik vind. Maar Totoro een 5,5 geven? Dat gaat wel wat te ver zeg. Die film heeft zoveel hart en is zo mooi, rustig en puur. Snap werkelijk niet dat je dat niet inziet. In ieder geval vind ik je reviews en je meningen wel altijd interessant ondanks dat ik het dus vrijwel nooit met je eens bent. Ga zo door..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |