abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74185330
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:33 schreef Timo20 het volgende:
The Dreamers
Matthew (Michael Pitt) is een cinefiele Amerikaanse student die een jaar in Parijs studeert. Bij La Cinémathèque Française komt hij Isabelle en Theo tegen, twee Franse studenten die net zoveel van film houden als Matthew zelf. Al snel raken ze bevriend en wordt hij uitgenodigd bij hen thuis, het begin van een relatie die verder gaat dan alleen vriendschap...

Bertolucci geeft ons een prachtfilm waarin het medium film een centrale rol speelt. De achtergrond waar tegen het verhaal zich afspeelt is de oproer die in Parijs ontstaat na het ontslag van de grondlegger van de Cinémathèque, Henri Langlois. Een roerige periode waarin film de ultieme vorm van afleiding is voor onze personages. Een afleiding die een belangrijke vorm speelt in hun leven. Ze spelen scenes uit bekende films na, ze proberen zelfs het record "door het Louvre rennen" dat in Godard`s Bande-a-part wordt gezet te verbeteren.
Die film vormt eigenlijk een soort van rode draad. The Dreamers kan dan ook eigenlijk worden gezien als een soort van moderne versie van Godard`s film.
Ook andere Godard`s spelen een belangrijke rol, zoals A Bout de Souffle en La Chinoise. Ze worden op verschillende manieren geintegreerd. Zo worden er beelden en quotes uit A Bout de Souffle en Bande-a-part gebruikt en nagespeeld en wordt meerdere malen een grote poster van La Chinoise in beeld gebracht. Maar nooit komt dit geforceerd over.
Ook vele andere klassiekers passeren de revue en zo laat Bertolucci z`n liefde voor film in het algemeen, en voor La Nouvelle Vague in het bijzonder, duidelijk blijken.
Een prachtige ode aan de Zevende Kunst.

Ook de muziek speelt een hele belangrijke rol. De teksten van de songs in combinatie met de beelden werkt geweldig.
Het acteerwerk is ontzettend sterk, en dan met name dat van Michael Pitt. Hij zet een sublieme rol neer, die je ieder moment dat hij in beeld is aan het scherm gekluisterd houdt.

The Dreamers is een bijna perfecte film, één met humor en met drama. Eén waarvan je het nodige opsteekt.
Een prachtige ode aan het leven, aan de liefde en aan de Cinema.

IMDB Cijfer: 7,1/10
Mijn Cijfer: 9,0/10
wow apart film zeg! heel apart!
pi_74189379
Laatst voor het eerst gezien

KNALLHART (D 2006)

Meerdere prijzen gewonnen op Duitse en Internationale Filmfestivals

De film gaat over een jongen va 16, heeft een alleenstaande moeder (slet) die bij haar zoveestle man er wordt uitgekickt. Ze komen terecht in een achterbuurt van Berlijn en hij komt in aanraking met crimineeltjes.

Mijn cijfer 8
IMDB 7,2
Tussen dromen en doen staat slechts het woord 'en'
pi_74189527
  donderdag 29 oktober 2009 @ 15:42:43 #204
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_74189954
Short Cuts, 1993, Robert Altman

Short Cuts duurde mij met drie uur iets te lang. Mooi drama, maar wel erg veel personages die niet direct met elkaar te maken hebben. En dat maakt het vermoeiend om de film te zien.

7/10
Overal verstand van.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 18:37:47 #205
30919 mitt
Michael Corleone
pi_74196441
Moon

Sam Rockwell en Clint Mansell
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_74208671
Eternal Sunshine Of The Spotless Mind

Prachtige film.

IMDb: 8,5
Zelf: 8,8
  Redactie Frontpage donderdag 29 oktober 2009 @ 23:37:28 #207
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_74208850
17 Again

Redelijk voorspelbare film met Matthew Perry en Zac Afron (die best goed acteerde). Het verhaal: man ligt in scheiding, en transformeert op magische wijze in zijn voormalige 17 jarige zelf. Hij leert z'n kinderen beter kennen, wordt weer verliefd op z'n vrouw enzovoorts. Fijn cheesy vermaakt, niet teveel over nadenken

IMDb: 6,6
Zelf: 6,5
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  donderdag 29 oktober 2009 @ 23:38:08 #208
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_74208876
Surfs Up!

Grappige animatie over een penguin die surfer wil worden.

Cijfer:7
iMDB: 7
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_74211431
The Hurt Locker, 2008 Katheryn Bigelow, film over een bomb squad in Baghdad, via aanbeveling van kingmob. Ik kan me redelijk wel vinden in zijn oordeel. Geeft een overzicht van de laatste 38 dagen van de rotatie van een drie man sterke crew van de explosieve opruimingsdienst van het Amerikaanse leger, gestationeerd in Baghdad. De leider van de groep, sergeant James, wordt wel ietwat clichématig neergezet als een raadselachtige lonesome cowboy, maar echt storend is dit niet. Hoewel de onderwerpkeuze zich ervoor leent, wordt in de film verder geen moreel oordeel uitgesproken.
Piepkleine rolletjes voor Ralph Fiennes, David Morse en, volgens mij, Terry Gilliam als Amerikaanse bountyhunters, die vrij snel omgelegd worden.
Cijfer 8.
I´m back.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 12:11:48 #210
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_74219381
Gisteren:

North By Northwest
Toen ik `m een jaar of 2 geleden voor het eerst zag vond ik er eigenlijk niet veel aan. "Een geinig filmpje, maar niet meer" was toen de strekking.
Nu, met de release van de blu-ray, kreeg de film een herkansing. Gelukkig maar, want dit keer beviel ie een stuk beter.
Een verhaal dat goed in elkaar zit en de nodige spanning bevat wordt door de humor van Cary Grant luchtig gehouden. Het is dan ook bovenal een vermakelijke film. De geweldige score zorgt wel dat de spanning erin blijft.
Grant zet een heerlijke rol neer en de chemie die hij en Eva Marie Saint hebben spat van het scherm.
Een heerlijke film, die een fenomenale beeldkwaliteit op blu-ray heeft, maar absoluut niet één van Hitchcock`s beste.

IMDB Cijfer: 8,6/10
Mijn Cijfer: 8,0/10

En in de sneak:
Love Happens
De schrijver van een boek (Aaron Eckhart) over hoe belangrijk het is dat je goed omgaat met je verdriet in een rouw periode, geeft over het hele land lezingen. Zo ook in Seattle, de stad waar z`n eigen vrouw bij een auto ongeluk is omgekomen. Omdat hij daar steeds aan herinnert wordt wil hij zo snel mogelijk de stad weer verlaten. Tot hij Eloise (Jennifer Aniston) ontmoet, die `m weer de leuke kanten van het leven laat zien...

Inderdaad, zo voorspelbaar als die synopsis klinkt is de film ook. Het tempo is te veel te laag, er zit niet genoeg en drama in en de film kabbelt maar een beetje voort en het feit dat één van de acteurs in de bijrollen de beste rol van de hele film neer zet zegt natuurlijk al genoeg.
Eckhart is wel goed maar heeft niet echt goed materiaal om mee te werken en Jennifer Aniston doet nog steeds haar vertrouwde Rachel-uit-Friends ding.
Op z`n zachtst gezegd niet echt memorabel.

IMDB Cijfer: 5,3/10
Mijn Cijfer: 5,7/10
pi_74220781
Ah, jij bent TheGodfather !
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 13:21:54 #212
213010 haakon
Bier moet. Bier doet je goed.
pi_74221725
Lock, Stock & Four Stolen Hooves

Wat een kutfilm! wel weer geregiseerd door Ritchie, maar hier is weinig tot geen aandacht aan geschonken, gewoon een soortgelijk verhaal als 2 Smoking Barrels alleen met mindere acteurs en het verhaal is gewoon simpelweg te simpel. gewoon ge-ctrl+c en ctrl+v.. erg jammer.

mijn cijfer: 4
The Outside Agency
pi_74222188
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 13:21 schreef haakon het volgende:

Wat een kutfilm! wel weer geregiseerd door Ritchie, maar hier is weinig tot geen aandacht aan geschonken, gewoon een soortgelijk verhaal als 2 Smoking Barrels alleen met mindere acteurs en het verhaal is gewoon simpelweg te simpel. gewoon ge-ctrl+c en ctrl+v.. erg jammer.

Wtf? IMDb kent die film helemaal niet.
pi_74222636
Battle for Haditha, 2007 Nick Broomfield, aangrijpende reconstructie van het incident bij de Iraakse stad Haditha op 19 november 2005, toen een Humvee van de US marine corps werd opgeblazen door een IED (improvised explosive device, ookwel roadside bomb), waarbij 1 marinier om het leven kwam en twee zwaargewond werden. Aanvankelijk probeerde het US leger dit incident in de doofpot te stoppen, maar in maart 2006 kwamen videobeelden in de openbaarheid, gemaakt door een Iraakse student in de journalistiek, die de werkelijke gang van zaken belichtten. Als represaille voor de aanslag werden 24 Iraki, waaronder vrouwen en kinderen, door de mariniers doodgeschoten. Deze film, hoewel een reconstructie dus wrs niet geheel los van een interpretationeel kader, doet anders dan The Hurt Locker wel een beroep op het morele oordeelsvermogen van de kijker. Door zowel de achtergrond van de Amerikaanse mariniers, de bommenleggers als de slachtoffers te schetsen, maakt de filmmaker duidelijk dat er aan beide zijden hogere machten (de generaal bij de US, de sheik bij de Iraki's) aan het werk zijn die slechts belang hebben bij de bestendiging van dit conflict, en dat de kleine man (de mariniers, de Iraakse bevolking) het hierin mogen bezuren. Ook voor de al dan niet zelfbenoemde Islamcritici is deze film misschien een eye opener.
Cijfer 9.
I´m back.
pi_74222769
Een negen is wel uitzonderlijk hoog voor jouw doen.
Laat hem op USB dan kijk ik hem vanavond.
pi_74224208
Fanboys

De film gaat over een groep vrienden die Star Wars fanboys zijn. Als één van die vrienden terminaal ziek blijkt te zijn, gaan ze op een roadtrip naar de Luc Skywalker Ranch om de film te bekijken voordat hij in première gaat.
Trekkies vs de Star Wars fanboys
Het is een leuke comedy met een voorspelbaar einde

IMDb: 6,8
Zelf: 7
pi_74226304
Snow White and the Seven Dwarfs **** Leuke Disneyklassieker met mooie liedjes.
En op de BR stonden de eerste paar minuten van The Princess and the Frog! Was echt prachtig. Ik ben zo benieuwd naar de hele film.
pi_74228413
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 13:21 schreef haakon het volgende:

is gemaakt als tv serie volgens mij.
pi_74229395
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 16:33 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

Klopt, een serie van 11 afleveringen die allemaal met Lock Stock and.. beginnen.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 17:53:42 #220
213010 haakon
pi_74230730
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 16:33 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

hij duurde anderhalf uur.. maar zijn die ook allemaal door Guy Ritchie gemaakt dan?..
vond het 10x niks
The Outside Agency
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 19:37:14 #221
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_74233569
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 12:55 schreef Roi het volgende:
Ah, jij bent TheGodfather !
Hello
pi_74235940
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 13:09 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik heb laatst The Ugly Truth gezien! Erg leuke film (romantische komedie, hou ik normaal niet zo van), met een komische Gerard Butler en een ook leuk spelende Catherine Heigl.
Zoals altijd met romkoms weet je dat ze uiteindelijk toch wel samen zullen komen, maar toch is de film erg vermakelijk. Gerard Butler is superlomp, maar toch op de één of andere manier charmant. Hoogtepunt van Heigl is d'r blije gehups zo nu en dan Toch wel een aanrader voor een loos avondje bank hangen waarbij je niet teveel wilt nadenken

Ik geef hem een 7.5! IMDB: 6,6

Oh, en een sfeerplaatje
[ afbeelding ]
Ja, dat lijkt me wel weer de geschikte kansloze kutfilm die ik de afgelopen tijd gemist heb Tis al weer even geleden dat ik hier gepost heb, heb dan ook niet zoveel typische amerikaanse komedies gezien, maar dat zit er weer aan te komen
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_74236168
Fighting

Redelijke film,maar een matig verhaal en het acteerwerk was ook niet al te hoogstaand.Goed weg te kijken en de vechtscenes waren ook vermakelijk
5/10
The taking of Pelham 123 nog hier liggen,deze maar straks eens in de dvd-player stoppen
AFC Ajax
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 20:50:37 #224
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_74236195
Meet the Parents
Slappe komedie met spaarzaam geslaagde grappen. Op sommige momenten tenenkrommend voorspelbaar. Robert de Niro en zeker Ben Stiller zijn acteurs die me nooit van de stoel kunnen blazen. De vrouwelijke rollen zijn cliché en nog matiger ingevuld. Niets bijzonders. Cijfer: 6

The Hangover
Het duurde even, maar ik heb weer smakelijk en daverend kunnen lachen om een komedie. Ongelooflijk dat filmmakers nog nooit eerder op zo'n simpel idee als in 'The Hangover' gekomen zijn. Wie heeft dat nou niet gehad, dat je de volgende dag na een feest je afvraagt wat jij en anderen allemaal uitgespookt hebben? Of zijn er films die ik over het hoofd zie? Anyway prachtige karakters, waarbij ik Stu het leukst vond. Alan als nerdige dumb-ass was wel een beetje gemakkelijk gevonden, maar eveneens zeer vermakelijk. Cijfer: 8

Tonari no Totoro (My Neighbor Totoro)
Waarschuwing vooraf: bij opkomende hoofdpijn deze film beslist niet opzetten. Hoofdpersonen van deze Ghibli zijn twee continu jengelende kinderen, die helemaal wild worden om Totoro, een grijze zeer groot uitgevallen zitzak. Het heeft een kinderlijk eenvoudig verhaal, dat plots overgaat op de zwaar dramatische quasispannende koers. Uiteindelijk doet het maar leeg aan. Ik kon hier niks mee. Liever had ik nog gehad dat Miyazaki in de tweede helft van de film de fantasieregisters opentrok en naast het an sich leuke karakter Totoro nog een hoop andere bizarre creaturen de revue laat passeren. Helaas zat dat er niet in. Cijfer: 5,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 21:22:31 #225
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_74237265
Terminator 4 - Salvation

Verhaal:
Een Terechtgestelde moordenaar doneert zijn lichaam aan een overheids-project genaamd Cyberdyne. Ver in de toekomst na 'Judgement day' probeert een autonome computer genaamd Skynet de mensheid uit te roeien. Twee mensen staan daarbij hoog op het lijstje, te weten Kyle Reese en John Connor. Skynet laat 'Markus' ontwaken die niet weet waar hij is belandt tientallen jaren later in de toekomst. En hij weet ook niet wat hij is. Hij ontmoet per toeval de jonge Kyle Reese. En samen komen ze op het spoor van John Connor, de held van het menselijke verzet. Kyle wordt echter ontvoert door Skynet. Markus met alle goede bedoelingen gaat in zn eentje naar Skynet toe om de jonge Kyle te vinden en skynet voor een deel uitte schakelen. Als John wat later aankomt loopt het hele menselijke verzet in een vooraf geplande val van Skynet.

Verdict:
Ik vond het een goede installment. De beste eigenlijk afgezien van de overdreven machoness dat zo inherent is aan de hollywood-actiefilms. 'k denk dat critici teveel hebben verwacht van de Terminator Franchise. Het verhaal is wel een beetje rommelig als je het onder de loep neemt. Veel rare kronkels en bochten en dat is zonde. De Bale-Batman-Macho-attitude moet je even doorheen kijken. De special effects zijn heel goed gedaan. En de actie-scenes hadden wat mij betreft wel wat langer mogen duren. Het moraal dat in deze film werd verwerkt is ook tever gezocht. Wat dat betreft is de drama aan het einde van dit verhaal voor mijn gevoel mislukt.

Mijn cijfer: 8.5
iMDB: 7.0

[ Bericht 13% gewijzigd door Schenkstroop op 30-10-2009 21:34:23 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 23:52:29 #226
213010 haakon
pi_74242529
net Paranormal Acitivity gekeken.. wat een kutfilm !

schijnt heel eng te zijn enz. Engste film van het jaar, misschien wel ooit !
niet dus.. vond em niets aan.

Weinig enge dingen gezien of schrikmomenten, en het einde was helemaal slecht !
Snap echt niet dat mensen deze film zo eng/goed vonden :S

mijn cijfer: 4,5
IMDB cijfer: 7,4
The Outside Agency
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 00:32:57 #227
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_74243458
Bandidas!

Leuk wel hoor! Met Penelope Cruz en Salma Hayek als kibbelende hete Mexicaanse bandidas Af en toe licht drama, maar de humor overheerste gelukkig in deze film, dus best leuk voor de loze vrijdagavond

IMDB zegt 5.6, ik zeg 6.7.

"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 01:39:35 #228
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_74244464
Die vond ik ook goed, is wel een tijd geleden. Onlangs op dvd aangeschaft trouwens. Maar weer es kijken dan.

Yip Man

Ik kende deze hele Yip-man niet. redelijke drama/kung-fu film. De vechtscenes waren echt geweldig weer.

Cijfer: 8
iMDB: 8.1
pi_74247693
Net Goodfellas gekeken voor de 20ste keer. Geniale film, met in mijn ogen één van de beste acteurs ooit Robert DeNiro (alhoewel hij de laatste jaren niet echt boeiende films maakt) in combinatie met Frank Vincent en Joe Pesci
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 31 oktober 2009 @ 12:29:29 #230
862 Arcee
Look closer
pi_74249008
Frequently Asked Questions About Time Travel

Erg leuke en verrassend inventieve film over tijdreizen. Probleem met tijdreisfilms is vaak dat dingen niet lijken te kloppen, maar daar heeft deze film, mede door het comedygehalte, nauwelijks last van.

De film is wat aan de korte kant (80 minuten) en had van mij wel 2 maal zo lang mogen duren.

Een absolute must voor liefhebbers van tijdreisfilms!
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_74262680
Cronos (Guillermo del Toro, 1993)
Op zich een origineel vampier verhaal, al had men er wel wat meer uit kunnen halen. Zowel het plot als de personages hadden wel wat verder uitgediept mogen worden. Het ziet er allemaal erg mooi uit zoals bij eigenlijk alle films van Del Toro, (bijna) al zijn films hebben een bepaalde sfeer die mij goed bevalt. Geen horror masterpiece zoals de hoes je doet geloven, maar wel een prima debuut. Vond het sowieso geen echte horrorfilm en ook de hoes heeft nogal een misleidende afbeelding. 7.2
pi_74263987
Tom yum goong met Tony Jaa.
pi_74265035
One Flew Over The Cuckoo's Nest

Toffe film waarin Jack Nicholson een psychiatrische inrichting op zijn kop zet! Ohja, en The Chief

8
Because simple is bad!
pi_74267445
Oktober
Films
186. The Big Steal (Don Siegel, 1949) :: 5.0
187. Rear Window (Alfred Hitchcock, 1954) :: -
188. (500) Days of Summer (Marc Webb, 2009) :: -
189. You Ought to Be in Pictures (Friz Freleng, 1940) :: -
190. Wild at Heart (David Lynch, 1990) :: -
191. To Beep or Not to Bee (Chuck Jones, 1963) :: -
192. Antichrist (Lars von Trier, 2009) :: 10.0
193. Garden State (Zach Braff, 2004) :: 9.0
194. This Gun for Hire (Frank Tuttle, 1942) :: 7.0
195. District 9 (Neill Blomkamp, 2009) :: 6.5
196. Ehi amico... c'è Sabata, hai chiuso! (Gianfranco Parolini, 1969) :: 8.0
197. Crossfire (Edward Dmytryk, 1947) :: 6.5
198. Out of the Past (Jacques Tourneur, 1947) :: 8.0
199. Double Indemnity (Billy Wilder, 1944) :: 9.0
200. This Is It (Kenny Ortega, 2009) :: 6.5
201. Dead Men Don't Wear Plaid (Carl Reiner, 1982) :: 7.5

Series
202. Entourage - Seizoen 3 (Doug Ellin, 2004) :: 0.0
203. Entourage - Seizoen 4 (Doug Ellin, 2004) :: 7.5
204. Entourage - Seizoen 5 (Doug Ellin, 2004) :: 7.5

Statistieken
Totaal 16 films (maandgemiddelde: 19.4) gekeken:
- Kort (t/m 20 min.): 2.
- Middel (21 t/m 75 min.): 1.
- Lang (meer dan 75 min.): 13.

Totale speelduur: 1417 min.
Aantal films / series herzien: 1.

Best beoordeeld: Antichrist (10.0, 1ste dit jaar).
Slechtst beoordeeld: The Big Steal (5.0).

Media-verdeling
4.
9.
6.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_74267547
Vanavond 'lost in translation' gezien, heerlijke film zeg. Ik had hem al een tijdje op dvd in de kast staan, vanavond voor het eerst bekeken. Het verhaal over twee mensen die het even niet meer weten met hun leven, ontmoeten elkaar in een dynamische, vreemde stad waar ze samen weer helemaal tot zichzelf komen. Een lekker luchtig verhaal, heerlijk om bij weg te dromen. De film vliegt ook voorbij, ik zat al bij de aftiteling terwijl mijn gedachten nog halverwege waren, super filmpje
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
pi_74267952
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 23:52 schreef haakon het volgende:
net Paranormal Acitivity gekeken.. wat een kutfilm !

schijnt heel eng te zijn enz. Engste film van het jaar, misschien wel ooit !
niet dus.. vond em niets aan.

Weinig enge dingen gezien of schrikmomenten, en het einde was helemaal slecht !
Snap echt niet dat mensen deze film zo eng/goed vonden :S

mijn cijfer: 4,5
IMDB cijfer: 7,4
apart... ik vond hem overtuigend... verder was et einde wel kut ja... maar het is maar hoe je naar de film kijkt denk ik...

die vent vond ik wel uitermate irritant! wat een lul zeg!

7,5
pi_74268893
Net een leuk halloweenavondje gehad, en dat kwam vooral door:

Orphan ****½ Over een weeskind wat intrekt bij een familie. Het eerste uurtje is spannend maar ook af en toe grappig. Maar in het laatste uur weten ze zo'n sfeer creëren dat je met klamme handjes de bioscoop uitloopt. Dat komt onder andere door zeer sterk acteerwerk van Isabelle Fuhrman (Esther). Het komt niet vaak voor dat ik zo enthousiast ben over een horrorfilm. O.a. geproduceerd door Di Caprio.

Halloween II * van Rob Zombie was daarintegen hartstikke saai!

[ Bericht 2% gewijzigd door Toad op 01-11-2009 02:54:35 ]
pi_74269513
Paranormal activity

Wel goede film paar leuke momenten, binnenkort nog maar eens in de bioscoop herkijken vanwege ander einde en ook scenes die zijn verwisseld
7/10
You're are forgetting I was a professional twice over, an analyst and a therapist. The worlds first analrapist
pi_74269658
quote:
Op zondag 1 november 2009 04:14 schreef criminal_mind het volgende:
Paranormal activity

Wel goede film paar leuke momenten, binnenkort nog maar eens in de bioscoop herkijken vanwege ander einde en ook scenes die zijn verwisseld
7/10
ander einde? :/
  zondag 1 november 2009 @ 10:33:42 #241
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_74271161
Oktober
Films
68. Sunshine Cleaning (Christine Jeffs, 2008) :: 6.8
69. Bronenosets Potyomkin (Sergei M. Eisenstein, 1925) :: 8.0
70. Looking for Eric (Ken Loach, 2009) :: 8.0
71. The Princess Bride (Rob Reiner, 1987) :: 6.7
72. Short Cuts (Robert Altman, 1993) :: 7.0
73. Vicky Cristina Barcelona (Woody Allen, 2008) :: 7.4
74. Halloween (John Carpenter, 1978) :: 6.8

Totale speelduur: 765 min.

Niet veel gekeken deze maand, maar wel wat klassiekers meegepakt en een fijne film van Ken Loach.
Overal verstand van.
  zondag 1 november 2009 @ 11:04:08 #242
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_74271643
Ha. de maand is weer afgesloten! Een respectabel aantal van 25 films gezien. Ik weet niet wat het is, maar de laatste tijd heb ik nauwelijks toppers gezien. Deze vijf waren echter gewoonweg goed.

1. District 9
2. The Hangover
3. Au revoir les enfants
4. Bij de beesten af
5. Voyna i mir (War and Peace)

Kut waren Jadesoturi (Finse fantasyshizzle), Chicago en Tonari no Totoro.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_74272241
Zeven films gezien in Oktober.

1. True Romance 8
2. The Remains of the Day 7
3. The Night of the Hunter 7
4. Crank 7
5. Death Rides a Horse 6
6. Boiler Room 6
7. Shadow of a Doubt 5
pi_74273498
23 films gezien (wel wat meer trouwens, maar ik heb nog maar net een wiw account):

Oktober
Films
27. The Killing of a Chinese Bookie (John Cassavetes, 1976) :: 6.5
28. Faces (John Cassavetes, 1968) :: 2.0
29. Fa yeung nin wa (Kar Wai Wong, 2000) :: 9.5
30. L'avventura (Michelangelo Antonioni, 1960) :: 8.0
31. Red Road (Andrea Arnold, 2006) :: 6.5
32. Singin' in the Rain (Stanley Donen, Gene Kelly, 1952) :: 8.5
33. Une femme est une femme (Jean-Luc Godard, 1961) :: 10.0
34. Bright Star (Jane Campion, 2009) :: 5.5
35. Das weisse Band - Eine deutsche Kindergeschichte (Michael Haneke, 2009) :: 9.0
36. Whatever Works (Woody Allen, 2009) :: 7.5
37. Antichrist (Lars von Trier, 2009) :: 9.0
38. Jennifer's Body (Karyn Kusama, 2009) :: 7.7
39. A Londoni férfi (Béla Tarr, 2007) :: 8.7
40. A Matter of Life and Death (Michael Powell, Emeric Pressburger, 1946) :: 8.5
41. Eden Lake (James Watkins, 2008) :: 3.0
42. Pinocchio (Hamilton Luske, Ben Sharpsteen, 1940) :: 8.0
43. Rosemary's Baby (Roman Polanski, 1968) :: 9.0
44. 2046 (Kar Wai Wong, 2004) :: 7.0
45. Der Himmel über Berlin (Wim Wenders, 1987) :: 9.0
46. Death and the Maiden (Roman Polanski, 1994) :: 6.0
47. Fish Tank (Andrea Arnold, 2009) :: 9.0
48. Snow White and the Seven Dwarfs (David Hand, 1937) :: 8.5
49. Halloween II (Rob Zombie, 2009) :: 2.5

Statistieken
Totaal 23 films (maandgemiddelde: 16.3) gekeken:
- Kort (t/m 20 min.): 0.
- Middel (21 t/m 75 min.): 0.
- Lang (meer dan 75 min.): 23.

Totale speelduur: 2598 min.
Aantal films / series herzien: 5.

Best beoordeeld: Une femme est une femme (10.0, 1ste dit jaar).
Slechtst beoordeeld: Faces (2.0).

Media-verdeling
9.
3.
11.
  zondag 1 november 2009 @ 12:37:50 #245
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_74273777
Vooral TV-series gezien in oktober, dus ik kom niet verder dan een top 5:

1. District 9
2. Ddongpari
3. Trick 'r Treat
4. Waiting For Guffman
5. Koizora
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zondag 1 november 2009 @ 13:08:05 #246
67089 Gillingham
The horror...
pi_74274583
In oktober heb ik 10 films gezien, waarvan 8 voor de eerste keer en slechts 1 in de bioscoop.

Top 5:

1. Mou Gaan Dou / Infernal Affairs (Wai-keung Lau & Siu Fai Mak, 2002) 8+
2. Stellet Licht (Carlos Reygadas, 2007) 7+
3. The Fall (Tarsem Sigh, 2006) 7
4. Pink Floyd The Wall (Alan Parker, 1982) 7
5. Pescuit Sportiv / Picnic (Adrian Sitaru, 2007) 7-

Hail the Conquering Hero (1944) en vooral The Ladykillers (1955) vielen me tegen.
What's it going to be then, eh?
  zondag 1 november 2009 @ 13:18:24 #247
213010 haakon
pi_74274890
ik hou nooit bij welke films ik kijk.. heb er sowieso meer dan 15 gezien
The Outside Agency
  zondag 1 november 2009 @ 17:51:54 #248
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_74283648
Aardige oogst voor Oktober.

Oktober
Films
84. Up (Pete Docter, Bob Peterson, 2009) :: 8.4
85. Away We Go (Sam Mendes, 2009) :: 8.1
86. Once Upon a Time in America (Sergio Leone, 1984) :: 7.9
87. Eagle Eye (D.J. Caruso, 2008) :: 7.2
88. Night at the Museum: Battle of the Smithsonian (Shawn Levy, 2009) :: 7.2
89. The Untouchables (Brian De Palma, 1987) :: 7.0
90. Synecdoche, New York (Charlie Kaufman, 2008) :: 6.7
91. Analyze That (Harold Ramis, 2002) :: 6.6
92. Public Enemies (Michael Mann, 2009) :: 6.6
93. Snakes on a Plane (David R. Ellis, 2006) :: 6.1
94. The Taking of Pelham 1 2 3 (Tony Scott, 2009) :: 5.8
95. The Nines (John August, 2007) :: 4.8

Statistieken
Totaal 12 films (maandgemiddelde: 10.1) gekeken:
- Kort (t/m 20 min.): 0.
- Middel (21 t/m 75 min.): 0.
- Lang (meer dan 75 min.): 12.

Totale speelduur: 1454 min.
Aantal films / series herzien: 0.

Best beoordeeld: Up (8.4, 6de dit jaar).
Slechtst beoordeeld: The Nines (4.8).

Media-verdeling
6.
6.
pi_74283724
Paranormal Activity
IMDB: 7.3
Ik: 7.3

Saai begin, verder is de film oké!
Ben wel benieuw naar het andere einde (bioscoop?)
  zondag 1 november 2009 @ 20:46:07 #250
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_74290245
Deze keer 66 films gezien in een maand.
Hier de Top 10 over Oktober 2009:

1. Caos Calmo (2008) Antonello Grimaldi 9
2. The Man who shot Liberty Valance (1962) John Ford 8,9
3. The Princess Bride (1987) Rob Reiner 8,7
4. District 9 (2009) Neill Blomkamp 8,5
5. El Alamein (2002) Enzo Monteleone 8,5
6. Import/Export (2007) Ulrich Seidl 8,4