abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74185330
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:33 schreef Timo20 het volgende:
The Dreamers
Matthew (Michael Pitt) is een cinefiele Amerikaanse student die een jaar in Parijs studeert. Bij La Cinémathèque Française komt hij Isabelle en Theo tegen, twee Franse studenten die net zoveel van film houden als Matthew zelf. Al snel raken ze bevriend en wordt hij uitgenodigd bij hen thuis, het begin van een relatie die verder gaat dan alleen vriendschap...

Bertolucci geeft ons een prachtfilm waarin het medium film een centrale rol speelt. De achtergrond waar tegen het verhaal zich afspeelt is de oproer die in Parijs ontstaat na het ontslag van de grondlegger van de Cinémathèque, Henri Langlois. Een roerige periode waarin film de ultieme vorm van afleiding is voor onze personages. Een afleiding die een belangrijke vorm speelt in hun leven. Ze spelen scenes uit bekende films na, ze proberen zelfs het record "door het Louvre rennen" dat in Godard`s Bande-a-part wordt gezet te verbeteren.
Die film vormt eigenlijk een soort van rode draad. The Dreamers kan dan ook eigenlijk worden gezien als een soort van moderne versie van Godard`s film.
Ook andere Godard`s spelen een belangrijke rol, zoals A Bout de Souffle en La Chinoise. Ze worden op verschillende manieren geintegreerd. Zo worden er beelden en quotes uit A Bout de Souffle en Bande-a-part gebruikt en nagespeeld en wordt meerdere malen een grote poster van La Chinoise in beeld gebracht. Maar nooit komt dit geforceerd over.
Ook vele andere klassiekers passeren de revue en zo laat Bertolucci z`n liefde voor film in het algemeen, en voor La Nouvelle Vague in het bijzonder, duidelijk blijken.
Een prachtige ode aan de Zevende Kunst.

Ook de muziek speelt een hele belangrijke rol. De teksten van de songs in combinatie met de beelden werkt geweldig.
Het acteerwerk is ontzettend sterk, en dan met name dat van Michael Pitt. Hij zet een sublieme rol neer, die je ieder moment dat hij in beeld is aan het scherm gekluisterd houdt.

The Dreamers is een bijna perfecte film, één met humor en met drama. Eén waarvan je het nodige opsteekt.
Een prachtige ode aan het leven, aan de liefde en aan de Cinema.

IMDB Cijfer: 7,1/10
Mijn Cijfer: 9,0/10
wow apart film zeg! heel apart!
pi_74189379
Laatst voor het eerst gezien

KNALLHART (D 2006)

Meerdere prijzen gewonnen op Duitse en Internationale Filmfestivals

De film gaat over een jongen va 16, heeft een alleenstaande moeder (slet) die bij haar zoveestle man er wordt uitgekickt. Ze komen terecht in een achterbuurt van Berlijn en hij komt in aanraking met crimineeltjes.

Mijn cijfer 8
IMDB 7,2
Tussen dromen en doen staat slechts het woord 'en'
pi_74189527
  donderdag 29 oktober 2009 @ 15:42:43 #204
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_74189954
Short Cuts, 1993, Robert Altman

Short Cuts duurde mij met drie uur iets te lang. Mooi drama, maar wel erg veel personages die niet direct met elkaar te maken hebben. En dat maakt het vermoeiend om de film te zien.

7/10
Overal verstand van.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 18:37:47 #205
30919 mitt
Michael Corleone
pi_74196441
Moon

Sam Rockwell en Clint Mansell
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_74208671
Eternal Sunshine Of The Spotless Mind

Prachtige film.

IMDb: 8,5
Zelf: 8,8
  Redactie Frontpage donderdag 29 oktober 2009 @ 23:37:28 #207
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_74208850
17 Again

Redelijk voorspelbare film met Matthew Perry en Zac Afron (die best goed acteerde). Het verhaal: man ligt in scheiding, en transformeert op magische wijze in zijn voormalige 17 jarige zelf. Hij leert z'n kinderen beter kennen, wordt weer verliefd op z'n vrouw enzovoorts. Fijn cheesy vermaakt, niet teveel over nadenken

IMDb: 6,6
Zelf: 6,5
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  donderdag 29 oktober 2009 @ 23:38:08 #208
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_74208876
Surfs Up!

Grappige animatie over een penguin die surfer wil worden.

Cijfer:7
iMDB: 7
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_74211431
The Hurt Locker, 2008 Katheryn Bigelow, film over een bomb squad in Baghdad, via aanbeveling van kingmob. Ik kan me redelijk wel vinden in zijn oordeel. Geeft een overzicht van de laatste 38 dagen van de rotatie van een drie man sterke crew van de explosieve opruimingsdienst van het Amerikaanse leger, gestationeerd in Baghdad. De leider van de groep, sergeant James, wordt wel ietwat clichématig neergezet als een raadselachtige lonesome cowboy, maar echt storend is dit niet. Hoewel de onderwerpkeuze zich ervoor leent, wordt in de film verder geen moreel oordeel uitgesproken.
Piepkleine rolletjes voor Ralph Fiennes, David Morse en, volgens mij, Terry Gilliam als Amerikaanse bountyhunters, die vrij snel omgelegd worden.
Cijfer 8.
I´m back.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 12:11:48 #210
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_74219381
Gisteren:

North By Northwest
Toen ik `m een jaar of 2 geleden voor het eerst zag vond ik er eigenlijk niet veel aan. "Een geinig filmpje, maar niet meer" was toen de strekking.
Nu, met de release van de blu-ray, kreeg de film een herkansing. Gelukkig maar, want dit keer beviel ie een stuk beter.
Een verhaal dat goed in elkaar zit en de nodige spanning bevat wordt door de humor van Cary Grant luchtig gehouden. Het is dan ook bovenal een vermakelijke film. De geweldige score zorgt wel dat de spanning erin blijft.
Grant zet een heerlijke rol neer en de chemie die hij en Eva Marie Saint hebben spat van het scherm.
Een heerlijke film, die een fenomenale beeldkwaliteit op blu-ray heeft, maar absoluut niet één van Hitchcock`s beste.

IMDB Cijfer: 8,6/10
Mijn Cijfer: 8,0/10

En in de sneak:
Love Happens
De schrijver van een boek (Aaron Eckhart) over hoe belangrijk het is dat je goed omgaat met je verdriet in een rouw periode, geeft over het hele land lezingen. Zo ook in Seattle, de stad waar z`n eigen vrouw bij een auto ongeluk is omgekomen. Omdat hij daar steeds aan herinnert wordt wil hij zo snel mogelijk de stad weer verlaten. Tot hij Eloise (Jennifer Aniston) ontmoet, die `m weer de leuke kanten van het leven laat zien...

Inderdaad, zo voorspelbaar als die synopsis klinkt is de film ook. Het tempo is te veel te laag, er zit niet genoeg en drama in en de film kabbelt maar een beetje voort en het feit dat één van de acteurs in de bijrollen de beste rol van de hele film neer zet zegt natuurlijk al genoeg.
Eckhart is wel goed maar heeft niet echt goed materiaal om mee te werken en Jennifer Aniston doet nog steeds haar vertrouwde Rachel-uit-Friends ding.
Op z`n zachtst gezegd niet echt memorabel.

IMDB Cijfer: 5,3/10
Mijn Cijfer: 5,7/10
pi_74220781
Ah, jij bent TheGodfather !
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 13:21:54 #212
213010 haakon
Bier moet. Bier doet je goed.
pi_74221725
Lock, Stock & Four Stolen Hooves

Wat een kutfilm! wel weer geregiseerd door Ritchie, maar hier is weinig tot geen aandacht aan geschonken, gewoon een soortgelijk verhaal als 2 Smoking Barrels alleen met mindere acteurs en het verhaal is gewoon simpelweg te simpel. gewoon ge-ctrl+c en ctrl+v.. erg jammer.

mijn cijfer: 4
The Outside Agency
pi_74222188
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 13:21 schreef haakon het volgende:

Wat een kutfilm! wel weer geregiseerd door Ritchie, maar hier is weinig tot geen aandacht aan geschonken, gewoon een soortgelijk verhaal als 2 Smoking Barrels alleen met mindere acteurs en het verhaal is gewoon simpelweg te simpel. gewoon ge-ctrl+c en ctrl+v.. erg jammer.

Wtf? IMDb kent die film helemaal niet.
pi_74222636
Battle for Haditha, 2007 Nick Broomfield, aangrijpende reconstructie van het incident bij de Iraakse stad Haditha op 19 november 2005, toen een Humvee van de US marine corps werd opgeblazen door een IED (improvised explosive device, ookwel roadside bomb), waarbij 1 marinier om het leven kwam en twee zwaargewond werden. Aanvankelijk probeerde het US leger dit incident in de doofpot te stoppen, maar in maart 2006 kwamen videobeelden in de openbaarheid, gemaakt door een Iraakse student in de journalistiek, die de werkelijke gang van zaken belichtten. Als represaille voor de aanslag werden 24 Iraki, waaronder vrouwen en kinderen, door de mariniers doodgeschoten. Deze film, hoewel een reconstructie dus wrs niet geheel los van een interpretationeel kader, doet anders dan The Hurt Locker wel een beroep op het morele oordeelsvermogen van de kijker. Door zowel de achtergrond van de Amerikaanse mariniers, de bommenleggers als de slachtoffers te schetsen, maakt de filmmaker duidelijk dat er aan beide zijden hogere machten (de generaal bij de US, de sheik bij de Iraki's) aan het werk zijn die slechts belang hebben bij de bestendiging van dit conflict, en dat de kleine man (de mariniers, de Iraakse bevolking) het hierin mogen bezuren. Ook voor de al dan niet zelfbenoemde Islamcritici is deze film misschien een eye opener.
Cijfer 9.
I´m back.
pi_74222769
Een negen is wel uitzonderlijk hoog voor jouw doen.
Laat hem op USB dan kijk ik hem vanavond.
pi_74224208
Fanboys

De film gaat over een groep vrienden die Star Wars fanboys zijn. Als één van die vrienden terminaal ziek blijkt te zijn, gaan ze op een roadtrip naar de Luc Skywalker Ranch om de film te bekijken voordat hij in première gaat.
Trekkies vs de Star Wars fanboys
Het is een leuke comedy met een voorspelbaar einde

IMDb: 6,8
Zelf: 7
pi_74226304
Snow White and the Seven Dwarfs **** Leuke Disneyklassieker met mooie liedjes.
En op de BR stonden de eerste paar minuten van The Princess and the Frog! Was echt prachtig. Ik ben zo benieuwd naar de hele film.
pi_74228413
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 13:21 schreef haakon het volgende:

is gemaakt als tv serie volgens mij.
pi_74229395
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 16:33 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

Klopt, een serie van 11 afleveringen die allemaal met Lock Stock and.. beginnen.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 17:53:42 #220
213010 haakon
pi_74230730
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 16:33 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

hij duurde anderhalf uur.. maar zijn die ook allemaal door Guy Ritchie gemaakt dan?..
vond het 10x niks
The Outside Agency
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 19:37:14 #221
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_74233569
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 12:55 schreef Roi het volgende:
Ah, jij bent TheGodfather !
Hello
pi_74235940
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 13:09 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik heb laatst The Ugly Truth gezien! Erg leuke film (romantische komedie, hou ik normaal niet zo van), met een komische Gerard Butler en een ook leuk spelende Catherine Heigl.
Zoals altijd met romkoms weet je dat ze uiteindelijk toch wel samen zullen komen, maar toch is de film erg vermakelijk. Gerard Butler is superlomp, maar toch op de één of andere manier charmant. Hoogtepunt van Heigl is d'r blije gehups zo nu en dan Toch wel een aanrader voor een loos avondje bank hangen waarbij je niet teveel wilt nadenken

Ik geef hem een 7.5! IMDB: 6,6

Oh, en een sfeerplaatje
[ afbeelding ]
Ja, dat lijkt me wel weer de geschikte kansloze kutfilm die ik de afgelopen tijd gemist heb Tis al weer even geleden dat ik hier gepost heb, heb dan ook niet zoveel typische amerikaanse komedies gezien, maar dat zit er weer aan te komen
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_74236168
Fighting

Redelijke film,maar een matig verhaal en het acteerwerk was ook niet al te hoogstaand.Goed weg te kijken en de vechtscenes waren ook vermakelijk
5/10
The taking of Pelham 123 nog hier liggen,deze maar straks eens in de dvd-player stoppen
AFC Ajax
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 20:50:37 #224
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_74236195
Meet the Parents
Slappe komedie met spaarzaam geslaagde grappen. Op sommige momenten tenenkrommend voorspelbaar. Robert de Niro en zeker Ben Stiller zijn acteurs die me nooit van de stoel kunnen blazen. De vrouwelijke rollen zijn cliché en nog matiger ingevuld. Niets bijzonders. Cijfer: 6

The Hangover
Het duurde even, maar ik heb weer smakelijk en daverend kunnen lachen om een komedie. Ongelooflijk dat filmmakers nog nooit eerder op zo'n simpel idee als in 'The Hangover' gekomen zijn. Wie heeft dat nou niet gehad, dat je de volgende dag na een feest je afvraagt wat jij en anderen allemaal uitgespookt hebben? Of zijn er films die ik over het hoofd zie? Anyway prachtige karakters, waarbij ik Stu het leukst vond. Alan als nerdige dumb-ass was wel een beetje gemakkelijk gevonden, maar eveneens zeer vermakelijk. Cijfer: 8

Tonari no Totoro (My Neighbor Totoro)
Waarschuwing vooraf: bij opkomende hoofdpijn deze film beslist niet opzetten. Hoofdpersonen van deze Ghibli zijn twee continu jengelende kinderen, die helemaal wild worden om Totoro, een grijze zeer groot uitgevallen zitzak. Het heeft een kinderlijk eenvoudig verhaal, dat plots overgaat op de zwaar dramatische quasispannende koers. Uiteindelijk doet het maar leeg aan. Ik kon hier niks mee. Liever had ik nog gehad dat Miyazaki in de tweede helft van de film de fantasieregisters opentrok en naast het an sich leuke karakter Totoro nog een hoop andere bizarre creaturen de revue laat passeren. Helaas zat dat er niet in. Cijfer: 5,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 21:22:31 #225
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_74237265
Terminator 4 - Salvation

Verhaal:
Een Terechtgestelde moordenaar doneert zijn lichaam aan een overheids-project genaamd Cyberdyne. Ver in de toekomst na 'Judgement day' probeert een autonome computer genaamd Skynet de mensheid uit te roeien. Twee mensen staan daarbij hoog op het lijstje, te weten Kyle Reese en John Connor. Skynet laat 'Markus' ontwaken die niet weet waar hij is belandt tientallen jaren later in de toekomst. En hij weet ook niet wat hij is. Hij ontmoet per toeval de jonge Kyle Reese. En samen komen ze op het spoor van John Connor, de held van het menselijke verzet. Kyle wordt echter ontvoert door Skynet. Markus met alle goede bedoelingen gaat in zn eentje naar Skynet toe om de jonge Kyle te vinden en skynet voor een deel uitte schakelen. Als John wat later aankomt loopt het hele menselijke verzet in een vooraf geplande val van Skynet.

Verdict:
Ik vond het een goede installment. De beste eigenlijk afgezien van de overdreven machoness dat zo inherent is aan de hollywood-actiefilms. 'k denk dat critici teveel hebben verwacht van de Terminator Franchise. Het verhaal is wel een beetje rommelig als je het onder de loep neemt. Veel rare kronkels en bochten en dat is zonde. De Bale-Batman-Macho-attitude moet je even doorheen kijken. De special effects zijn heel goed gedaan. En de actie-scenes hadden wat mij betreft wel wat langer mogen duren. Het moraal dat in deze film werd verwerkt is ook tever gezocht. Wat dat betreft is de drama aan het einde van dit verhaal voor mijn gevoel mislukt.

Mijn cijfer: 8.5
iMDB: 7.0

[ Bericht 13% gewijzigd door Schenkstroop op 30-10-2009 21:34:23 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 23:52:29 #226
213010 haakon
pi_74242529
net Paranormal Acitivity gekeken.. wat een kutfilm !

schijnt heel eng te zijn enz. Engste film van het jaar, misschien wel ooit !
niet dus.. vond em niets aan.

Weinig enge dingen gezien of schrikmomenten, en het einde was helemaal slecht !
Snap echt niet dat mensen deze film zo eng/goed vonden :S

mijn cijfer: 4,5
IMDB cijfer: 7,4
The Outside Agency
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 00:32:57 #227
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_74243458
Bandidas!

Leuk wel hoor! Met Penelope Cruz en Salma Hayek als kibbelende hete Mexicaanse bandidas Af en toe licht drama, maar de humor overheerste gelukkig in deze film, dus best leuk voor de loze vrijdagavond

IMDB zegt 5.6, ik zeg 6.7.

"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 01:39:35 #228
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_74244464
Die vond ik ook goed, is wel een tijd geleden. Onlangs op dvd aangeschaft trouwens. Maar weer es kijken dan.

Yip Man

Ik kende deze hele Yip-man niet. redelijke drama/kung-fu film. De vechtscenes waren echt geweldig weer.

Cijfer: 8
iMDB: 8.1
pi_74247693
Net Goodfellas gekeken voor de 20ste keer. Geniale film, met in mijn ogen één van de beste acteurs ooit Robert DeNiro (alhoewel hij de laatste jaren niet echt boeiende films maakt) in combinatie met Frank Vincent en Joe Pesci
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 31 oktober 2009 @ 12:29:29 #230
862 Arcee
Look closer
pi_74249008
Frequently Asked Questions About Time Travel

Erg leuke en verrassend inventieve film over tijdreizen. Probleem met tijdreisfilms is vaak dat dingen niet lijken te kloppen, maar daar heeft deze film, mede door het comedygehalte, nauwelijks last van.

De film is wat aan de korte kant (80 minuten) en had van mij wel 2 maal zo lang mogen duren.

Een absolute must voor liefhebbers van tijdreisfilms!
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_74262680
Cronos (Guillermo del Toro, 1993)
Op zich een origineel vampier verhaal, al had men er wel wat meer uit kunnen halen. Zowel het plot als de personages hadden wel wat verder uitgediept mogen worden. Het ziet er allemaal erg mooi uit zoals bij eigenlijk alle films van Del Toro, (bijna) al zijn films hebben een bepaalde sfeer die mij goed bevalt. Geen horror masterpiece zoals de hoes je doet geloven, maar wel een prima debuut. Vond het sowieso geen echte horrorfilm en ook de hoes heeft nogal een misleidende afbeelding. 7.2
pi_74263987
Tom yum goong met Tony Jaa.
pi_74265035
One Flew Over The Cuckoo's Nest

Toffe film waarin Jack Nicholson een psychiatrische inrichting op zijn kop zet! Ohja, en The Chief

8
Because simple is bad!
pi_74267445
Oktober
Films
186. The Big Steal (Don Siegel, 1949) :: 5.0
187. Rear Window (Alfred Hitchcock, 1954) :: -
188. (500) Days of Summer (Marc Webb, 2009) :: -
189. You Ought to Be in Pictures (Friz Freleng, 1940) :: -
190. Wild at Heart (David Lynch, 1990) :: -
191. To Beep or Not to Bee (Chuck Jones, 1963) :: -
192. Antichrist (Lars von Trier, 2009) :: 10.0
193. Garden State (Zach Braff, 2004) :: 9.0
194. This Gun for Hire (Frank Tuttle, 1942) :: 7.0
195. District 9 (Neill Blomkamp, 2009) :: 6.5
196. Ehi amico... c'è Sabata, hai chiuso! (Gianfranco Parolini, 1969) :: 8.0
197. Crossfire (Edward Dmytryk, 1947) :: 6.5
198. Out of the Past (Jacques Tourneur, 1947) :: 8.0
199. Double Indemnity (Billy Wilder, 1944) :: 9.0
200. This Is It (Kenny Ortega, 2009) :: 6.5
201. Dead Men Don't Wear Plaid (Carl Reiner, 1982) :: 7.5

Series
202. Entourage - Seizoen 3 (Doug Ellin, 2004) :: 0.0
203. Entourage - Seizoen 4 (Doug Ellin, 2004) :: 7.5
204. Entourage - Seizoen 5 (Doug Ellin, 2004) :: 7.5

Statistieken
Totaal 16 films (maandgemiddelde: 19.4) gekeken:
- Kort (t/m 20 min.): 2.
- Middel (21 t/m 75 min.): 1.
- Lang (meer dan 75 min.): 13.

Totale speelduur: 1417 min.
Aantal films / series herzien: 1.

Best beoordeeld: Antichrist (10.0, 1ste dit jaar).
Slechtst beoordeeld: The Big Steal (5.0).

Media-verdeling
4.
9.
6.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_74267547
Vanavond 'lost in translation' gezien, heerlijke film zeg. Ik had hem al een tijdje op dvd in de kast staan, vanavond voor het eerst bekeken. Het verhaal over twee mensen die het even niet meer weten met hun leven, ontmoeten elkaar in een dynamische, vreemde stad waar ze samen weer helemaal tot zichzelf komen. Een lekker luchtig verhaal, heerlijk om bij weg te dromen. De film vliegt ook voorbij, ik zat al bij de aftiteling terwijl mijn gedachten nog halverwege waren, super filmpje
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
pi_74267952
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 23:52 schreef haakon het volgende:
net Paranormal Acitivity gekeken.. wat een kutfilm !

schijnt heel eng te zijn enz. Engste film van het jaar, misschien wel ooit !
niet dus.. vond em niets aan.

Weinig enge dingen gezien of schrikmomenten, en het einde was helemaal slecht !
Snap echt niet dat mensen deze film zo eng/goed vonden :S

mijn cijfer: 4,5
IMDB cijfer: 7,4
apart... ik vond hem overtuigend... verder was et einde wel kut ja... maar het is maar hoe je naar de film kijkt denk ik...

die vent vond ik wel uitermate irritant! wat een lul zeg!

7,5
pi_74268893
Net een leuk halloweenavondje gehad, en dat kwam vooral door:

Orphan ****½ Over een weeskind wat intrekt bij een familie. Het eerste uurtje is spannend maar ook af en toe grappig. Maar in het laatste uur weten ze zo'n sfeer creëren dat je met klamme handjes de bioscoop uitloopt. Dat komt onder andere door zeer sterk acteerwerk van Isabelle Fuhrman (Esther). Het komt niet vaak voor dat ik zo enthousiast ben over een horrorfilm. O.a. geproduceerd door Di Caprio.

Halloween II * van Rob Zombie was daarintegen hartstikke saai!

[ Bericht 2% gewijzigd door Toad op 01-11-2009 02:54:35 ]
pi_74269513
Paranormal activity

Wel goede film paar leuke momenten, binnenkort nog maar eens in de bioscoop herkijken vanwege ander einde en ook scenes die zijn verwisseld
7/10
You're are forgetting I was a professional twice over, an analyst and a therapist. The worlds first analrapist
pi_74269658
quote:
Op zondag 1 november 2009 04:14 schreef criminal_mind het volgende:
Paranormal activity

Wel goede film paar leuke momenten, binnenkort nog maar eens in de bioscoop herkijken vanwege ander einde en ook scenes die zijn verwisseld
7/10
ander einde? :/
  zondag 1 november 2009 @ 10:33:42 #241
57047 macondo
pi_74271161
Oktober
Films
68. Sunshine Cleaning (Christine Jeffs, 2008) :: 6.8
69. Bronenosets Potyomkin (Sergei M. Eisenstein, 1925) :: 8.0
70. Looking for Eric (Ken Loach, 2009) :: 8.0
71. The Princess Bride (Rob Reiner, 1987) :: 6.7
72. Short Cuts (Robert Altman, 1993) :: 7.0
73. Vicky Cristina Barcelona (Woody Allen, 2008) :: 7.4
74. Halloween (John Carpenter, 1978) :: 6.8

Totale speelduur: 765 min.

Niet veel gekeken deze maand, maar wel wat klassiekers meegepakt en een fijne film van Ken Loach.
Overal verstand van.
  zondag 1 november 2009 @ 11:04:08 #242
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_74271643
Ha. de maand is weer afgesloten! Een respectabel aantal van 25 films gezien. Ik weet niet wat het is, maar de laatste tijd heb ik nauwelijks toppers gezien. Deze vijf waren echter gewoonweg goed.

1. District 9
2. The Hangover
3. Au revoir les enfants
4. Bij de beesten af
5. Voyna i mir (War and Peace)

Kut waren Jadesoturi (Finse fantasyshizzle), Chicago en Tonari no Totoro.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_74272241
Zeven films gezien in Oktober.

1. True Romance 8
2. The Remains of the Day 7
3. The Night of the Hunter 7
4. Crank 7
5. Death Rides a Horse 6
6. Boiler Room 6
7. Shadow of a Doubt 5
pi_74273498
23 films gezien (wel wat meer trouwens, maar ik heb nog maar net een wiw account):

Oktober
Films
27. The Killing of a Chinese Bookie (John Cassavetes, 1976) :: 6.5
28. Faces (John Cassavetes, 1968) :: 2.0
29. Fa yeung nin wa (Kar Wai Wong, 2000) :: 9.5
30. L'avventura (Michelangelo Antonioni, 1960) :: 8.0
31. Red Road (Andrea Arnold, 2006) :: 6.5
32. Singin' in the Rain (Stanley Donen, Gene Kelly, 1952) :: 8.5
33. Une femme est une femme (Jean-Luc Godard, 1961) :: 10.0
34. Bright Star (Jane Campion, 2009) :: 5.5
35. Das weisse Band - Eine deutsche Kindergeschichte (Michael Haneke, 2009) :: 9.0
36. Whatever Works (Woody Allen, 2009) :: 7.5
37. Antichrist (Lars von Trier, 2009) :: 9.0
38. Jennifer's Body (Karyn Kusama, 2009) :: 7.7
39. A Londoni férfi (Béla Tarr, 2007) :: 8.7
40. A Matter of Life and Death (Michael Powell, Emeric Pressburger, 1946) :: 8.5
41. Eden Lake (James Watkins, 2008) :: 3.0
42. Pinocchio (Hamilton Luske, Ben Sharpsteen, 1940) :: 8.0
43. Rosemary's Baby (Roman Polanski, 1968) :: 9.0
44. 2046 (Kar Wai Wong, 2004) :: 7.0
45. Der Himmel über Berlin (Wim Wenders, 1987) :: 9.0
46. Death and the Maiden (Roman Polanski, 1994) :: 6.0
47. Fish Tank (Andrea Arnold, 2009) :: 9.0
48. Snow White and the Seven Dwarfs (David Hand, 1937) :: 8.5
49. Halloween II (Rob Zombie, 2009) :: 2.5

Statistieken
Totaal 23 films (maandgemiddelde: 16.3) gekeken:
- Kort (t/m 20 min.): 0.
- Middel (21 t/m 75 min.): 0.
- Lang (meer dan 75 min.): 23.

Totale speelduur: 2598 min.
Aantal films / series herzien: 5.

Best beoordeeld: Une femme est une femme (10.0, 1ste dit jaar).
Slechtst beoordeeld: Faces (2.0).

Media-verdeling
9.
3.
11.
  zondag 1 november 2009 @ 12:37:50 #245
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_74273777
Vooral TV-series gezien in oktober, dus ik kom niet verder dan een top 5:

1. District 9
2. Ddongpari
3. Trick 'r Treat
4. Waiting For Guffman
5. Koizora
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zondag 1 november 2009 @ 13:08:05 #246
67089 Gillingham
The horror...
pi_74274583
In oktober heb ik 10 films gezien, waarvan 8 voor de eerste keer en slechts 1 in de bioscoop.

Top 5:

1. Mou Gaan Dou / Infernal Affairs (Wai-keung Lau & Siu Fai Mak, 2002) 8+
2. Stellet Licht (Carlos Reygadas, 2007) 7+
3. The Fall (Tarsem Sigh, 2006) 7
4. Pink Floyd The Wall (Alan Parker, 1982) 7
5. Pescuit Sportiv / Picnic (Adrian Sitaru, 2007) 7-

Hail the Conquering Hero (1944) en vooral The Ladykillers (1955) vielen me tegen.
What's it going to be then, eh?
  zondag 1 november 2009 @ 13:18:24 #247
213010 haakon
pi_74274890
ik hou nooit bij welke films ik kijk.. heb er sowieso meer dan 15 gezien
The Outside Agency
  zondag 1 november 2009 @ 17:51:54 #248
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_74283648
Aardige oogst voor Oktober.

Oktober
Films
84. Up (Pete Docter, Bob Peterson, 2009) :: 8.4
85. Away We Go (Sam Mendes, 2009) :: 8.1
86. Once Upon a Time in America (Sergio Leone, 1984) :: 7.9
87. Eagle Eye (D.J. Caruso, 2008) :: 7.2
88. Night at the Museum: Battle of the Smithsonian (Shawn Levy, 2009) :: 7.2
89. The Untouchables (Brian De Palma, 1987) :: 7.0
90. Synecdoche, New York (Charlie Kaufman, 2008) :: 6.7
91. Analyze That (Harold Ramis, 2002) :: 6.6
92. Public Enemies (Michael Mann, 2009) :: 6.6
93. Snakes on a Plane (David R. Ellis, 2006) :: 6.1
94. The Taking of Pelham 1 2 3 (Tony Scott, 2009) :: 5.8
95. The Nines (John August, 2007) :: 4.8

Statistieken
Totaal 12 films (maandgemiddelde: 10.1) gekeken:
- Middel (21 t/m 75 min.): 0.
- Lang (meer dan 75 min.): 12.

Totale speelduur: 1454 min.
Aantal films / series herzien: 0.

Best beoordeeld: Up (8.4, 6de dit jaar).
Slechtst beoordeeld: The Nines (4.8).

Media-verdeling
6.
6.
pi_74283724
Paranormal Activity
IMDB: 7.3
Ik: 7.3

Saai begin, verder is de film oké!
Ben wel benieuw naar het andere einde (bioscoop?)
  zondag 1 november 2009 @ 20:46:07 #250
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_74290245
Deze keer 66 films gezien in een maand.
Hier de Top 10 over Oktober 2009:

1. Caos Calmo (2008) Antonello Grimaldi 9
2. The Man who shot Liberty Valance (1962) John Ford 8,9
3. The Princess Bride (1987) Rob Reiner 8,7
4. District 9 (2009) Neill Blomkamp 8,5
5. El Alamein (2002) Enzo Monteleone 8,5
6. Import/Export (2007) Ulrich Seidl 8,4
7. Rio Bravo (1959) Howard Hawks 8,3
8. Il Sorpasso (1962) Dino Risi 8,2
8. Pickup on South Street (1953) Samuel Fuller 8,2
10. The Talk of the Town (1942) George Stevens 8,1
10. Tanguy (2001) Étienne Chatiliez 8,1
10. Nobi (1959) Kon Ichikawa 8,1
10. Barda (2007) Serdar Akar 8,1

En afrader van de maand:
66. Extreme Movie (2008) Adam Jay Epstein & Andrew Jacobson 3,8
pi_74290458
quote:
Op zondag 1 november 2009 04:48 schreef resque het volgende:

[..]

ander einde? :/
ja zijn 3 andere eindes, 1 die op de screener zit de ander die in de bioscoop gaat draaien. en dan heb je er nog eentje.
You're are forgetting I was a professional twice over, an analyst and a therapist. The worlds first analrapist
pi_74295492
Een redelijk gevarieerde maand, met drie hoogtepunten.

Oktober
Films
34. Monsters vs Aliens (Rob Letterman, Conrad Vernon, 2009) :: 6.0
35. Eagle Eye (D.J. Caruso, 2008) :: 7.3
36. 17 Again (Burr Steers, 2009) :: 6.7
37. The Boondock Saints (Troy Duffy, 1999) :: 8.5
38. Land of the Lost (Brad Silberling, 2009) :: 6.2
39. Transformers: Revenge of the Fallen (Michael Bay, 2009) :: 3.5
40. The Proposal (Anne Fletcher, 2009) :: 8.0
41. W Delta Z (Tom Shankland, 2007) :: 6.8
42. Flakes (Michael Lehmann, 2007) :: 7.3
43. Coraline (Henry Selick, 2009) :: 8.5
44. Up (Pete Docter, Bob Peterson, 2009) :: 8.5

Statistieken
Totaal 11 films (maandgemiddelde: 6.8) gekeken.

Best beoordeeld: The Boondock Saints, Coraline, Up (8.5, 1ste dit jaar).
Slechtst beoordeeld: Transformers: Revenge of the Fallen (3.5).
  zondag 1 november 2009 @ 22:39:46 #253
231094 melvddonk
Just have fun!
pi_74298175
Oktober
Films
8. The Ultimate Gift (Michael O. Sajbel, 2006) :: 8.5
9. Panic Room (David Fincher, 2002) :: 7.0
10. S. Darko (Chris Fisher, 2009) :: 4.0
11. Mockingbird Don't Sing (Harry Bromley Davenport, 2001) :: 7.3
12. Hoodwinked! (Cory Edwards, Todd Edwards, Tony Leech, 2005) :: 7.5
13. Hide and Seek (John Polson, 2005) :: 5.5
14. Flight 93 (Peter Markle, 2006) :: 6.5
15. Bambi (David Hand, 1942) :: 6.0
16. Just Friends (Roger Kumble, 2005) :: 5.0
17. National Lampoon Presents Dorm Daze (David Hillenbrand, Scott Hillenbrand, 2003) :: 4.0
18. Beauty and the Beast: The Enchanted Christmas (Andrew Knight, 1997) :: 6.3
19. Ratatouille (Brad Bird, 2007) :: 8.0
20. Flubber (Les Mayfield, 1997) :: 5.0
21. Parenthood (Ron Howard, 1989) :: 7.0
22. Maid in Manhattan (Wayne Wang, 2002) :: 6.0
23. A Few Good Men (Rob Reiner, 1992) :: 8.5

Statistieken
Totaal 16 films (maandgemiddelde: 11.5) gekeken:
- Middel (21 t/m 75 min.): 2.
- Lang (meer dan 75 min.): 14.

Totale speelduur: 1600 min.
Aantal films / series herzien: 6.

Best beoordeeld: The Ultimate Gift, A Few Good Men (8.5, 2de dit jaar).
Slechtst beoordeeld: S. Darko, National Lampoon Presents Dorm Daze (4.0).

Media-verdeling
12.
4.
  zondag 1 november 2009 @ 22:45:32 #254
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_74298553
The game (1997)

Het viel mij deze kijkbeurt tegen kwa verhaal maar hij blijft wel vermakelijk vooral op het eind. X marks the spot hehehe. Zoveel toeval is irl. vrijwel niet mogelijk.

Verhaal: een rijke business man (michael douglas) krijgt een verjaardags-cadeau van zijn broertje (sean penn). Het gaat om een entertainment-bedrijf dat zich bezighoudt met op maatgesneden real life spellen. Na een introductie en wat fysieke en mentale tests kan de thriller beginnen.

Cijfer: 7.5
iMDB: 7.7
pi_74298662
Any Given Sunday
Voor de 2e keer ofzo gezien, blijft een erg sterke footballfilm. Prima acteerwerk, goed uitgewerkte actiescenes, gewoon lekker kijkvoer. 6.6 op IMDB, een 7.1 hier.

Dawn Of The Dead (2004(
Blijft voor mij toch wel de meest vermakelijke horrorfilm. Bijna alle elementen die ik er in wil zien zaten er in en ik ben ook niet het type dat valt over het feit dat de zombies konden rennen. Al 4e keer dat ik hem zag geloof ik, maar je moet iets met Halloween
IMDB een 7.4, voor mij een 8.5.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  zondag 1 november 2009 @ 23:53:24 #256
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_74301850
Baby Face (pre-release version)
Vorige maand heb ik de originele theatrical release gezien en daar was op bepaalde momenten zeker aan te merken dat er in geknipt en dat het een gecensureerd product was.
De pas een aantal jaren geleden ontdekte uncut versie,zoals de film dus was voordat ie naar de censor ging, is in 2005 opgenomen in de Library of Congress (als belangrijk film historisch document) en staat ook op de Forbidden Hollywood volume 1 box.
Het resultaat is een totaal andere film dan de gecensureerde versie. Er zijn zowel kleine,subtiele verschillen als hele grote verschillen waardoor de hele toon van de film veranderd. Eén van de belangrijkste verschillen is een compleet ander einde, dat nogal abrupt komt op een moment dat je het eigenlijk helemaal niet verwacht. Maar achteraf gezien past dit einde veel beter.
Ik ben blij dat ik deze versie ook heb kunnen. De film is zonder censuur absoluut beter.

IMDB Cijfer: 7,5/10
Mijn Cijfer: 8,5/10

Oktober
Films
169. Sunrise: A Song of Two Humans (F.W. Murnau, 1927) :: 10.0
170. Triangle (Christopher Smith, 2009) :: 7.8
171. Suspiria (Dario Argento, 1977) :: 10.0
172. Rollerball (Norman Jewison, 1975) :: 4.0
173. Up (Pete Docter, Bob Peterson, 2009) :: 9.5
174. Mission: Impossible (Brian De Palma, 1996) :: 7.0
175. Predator 2 (Stephen Hopkins, 1990) :: 6.5
176. Le trou (Jacques Becker, 1960) :: 8.5
177. Bolt (Byron Howard, Chris Williams, 2008) :: 7.7
178. Bom yeoreum gaeul gyeoul geurigo bom (Ki-duk Kim, 2003) :: 8.0
179. The Wizard of Oz (Victor Fleming, 1939) :: 8.5
180. L.A. Confidential (Curtis Hanson, 1997) :: 8.8
181. Fireworks (Kenneth Anger, 1947) :: 8.5
182. Scorpio Rising (Kenneth Anger, 1964) :: 6.0
183. Terug naar de kust (Will Koopman, 2009) :: 6.7
184. The Last Emperor (Bernardo Bertolucci, 1987) :: 8.8
185. Clash by Night (Fritz Lang, 1952) :: 7.5
186. The King of Comedy (Martin Scorsese, 1982) :: 9.5
187. Puce Moment (Kenneth Anger, 1949) :: 7.0
188. Rabbit's Moon (Kenneth Anger, 1950) :: 7.3
189. Rabbit's Moon (Kenneth Anger, 1950) :: 7.5
190. The Dreamers (Bernardo Bertolucci, 2003) :: 9.0
191. North by Northwest (Alfred Hitchcock, 1959) :: 8.0
192. Love Happens (Brandon Camp, 2009) :: 5.7
193. L'uccello dalle piume di cristallo (Dario Argento, 1970) :: 8.5

Series
194. Seinfeld - Seizoen 9 (Andy Ackerman, Tom Cherones, 1990) :: 9.0

Statistieken
Totaal 25 films (maandgemiddelde: 18.5) gekeken:
- Kort (t/m 20 min.): 4.
- Middel (21 t/m 75 min.): 1.
- Lang (meer dan 75 min.): 20.

Totale speelduur: 2311 min.
Aantal films / series herzien: 5.

Best beoordeeld: Sunrise: A Song of Two Humans, Suspiria (10.0, 1ste dit jaar).
Slechtst beoordeeld: Rollerball (4.0).

Media-verdeling
4.
11.
11.

[ Bericht 85% gewijzigd door Timo20 op 02-11-2009 00:07:45 ]
pi_74304261
Ik heb twee hele goede thrillers gezien (je kunt het ook horror noemen maar geen Saw horror)
1. Orphan, vond ik zeer leuk, geweldig gespeeld door de hoofdrolspeelster
2. Hard Candy, moest ik nog steeds kijken, film is een beetje traag maar door het goede acteurwerk van Ellen Page een zeer leuke film!
Amsterdamse Football Club Ajax - Liverpool F.C.
  maandag 2 november 2009 @ 02:53:35 #258
75556 erkel
back from Dagestan
pi_74304772
Management (2008)

Heerlijke feelgood movie. De eerste helft van de film kabbelt voort en de twee hoofdrolspelers (Steve Zahn en Jennifer Aniston ) draaien nog een beetje om elkaar heen. De tweede helft wordt het wat serieuzer, en de liefde tussen de hoofdpersonen ook, maar dit past prima in de film. Ik hou niet van typische romcoms, maar dat is dit gelukkig ook niet. Heerlijk filmpje voor de zondagnacht.
Weisst
  maandag 2 november 2009 @ 04:33:42 #259
278075 TeaserRay
Deception, so is life.
pi_74305197
DUPLICITY

Ben best te spreken over de films die Clive Owen maakt. Hij is geen hoogvlieger.. maar met aparte cultfilms als "Children Of Men" en "Shoot 'Em Up" vind ik dat hij geinige films aflevert. Julia Roberts, staat bij mij toch wel hoog in het vaandel. En een interessant 'heist/spionage' plot vind ik nooit verkeerd.

Mijn verwachtingen waren HOOG....

Het acteren is vrij irritant bij gebrek aan een andere omschrijving. Of het ligt aan mij, maar ik snapte geen biet van het verhaal, de chronologie is helemaal kut, ik snapte niet wat ze nou gingen stelen. Echt héééél slecht.

25 Grams, Memento, 12 Monkeys dat zijn films met een rare aangepaste chronologie, maar daar is over nagedacht en de chronologie versterkt het verhaal. PLUS daar komt bij, dat waren ook complexe films, maar ik snapte het WEL
Deze film doet het eigenlijk per ongeluk HELEMAAL verkeerd. Het is niet expres een film met een zieke chronologie volgens mij maar er klopt geen klap van.
Life's often a bitch, cherish your bitch
  Moderator maandag 2 november 2009 @ 08:44:28 #260
9859 crew  Karina
Woman
pi_74306066
Harry Potter and the Half-Blood Prince
De zoveelste Harry Potter film. Nogal lang- en langdradig. Eigenlijk gebeurt er niet zo heel veel. Ik had het boek gelezen, maar eigenlijk kon ik mij er niet zoveel meer van herinneren, maar volgens mij was het boek minder langdradig.

The Haunting of Sorority Row
Soort van horror/thriller.
De bewoonsters van een studentenhuis worden 1 voor 1 vermoordt door de geest van een oud-bewoonster.

TV film, nogal B, niet echt eng, maar dat zal ook wel gekomen zijn doordat het een tv-film was.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_74307545
Orphan

Onbegrijpelijk dat deze film zo hoog wordt aangeschreven, deed niets vernieuwends, en was naar mijn mening ook totaal niet eng of spannend.

4/10

The Taking of Pelham 123

Ook weinig vernieuwend, maar toch wel een onderhoudende actiefilm.

6/10

Public Enemies

Had er meer van verwacht, was geen slechte film ofzo, maar met Depp & Bale en het verhaal van John Dillinger ga je er eens goed voor zitten, en achteraf denk je : ''hier had meer in gezeten''

6/10
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_74307867
The Ugly Truth (2009)

Zie hierboven de reactie van de dames wanneer de controversiele Mike ineens wordt aangenomen voor een show, om de kijkcijfers weer te laten stijgen. Mike, de wildebras, maakt een programma voor vrouwen, om ze een lesje te leren over de werkelijke aard van mannen. Alle zelfhulpboeken de prullenbak in, een lekker lijf doet het een stuk beter, in die trant.

Uiteraard vindt Abby, zijn producer, het maar niets want zij houdt graag controle, en heeft een geromantiseerd beeld van de grote liefde. Maar, een romcom is geen romcom, als alle problemen zich niet spontaan oplossen aan het eind van de film.

Gezellige romcom, en Mike (Gerard Butler) is precies hufterig genoeg om de mannen mee te laten kijken. En nee, Katherine Heigl is natuurlijk ook niet vervelend om naar te kijken. Ik moet zeggen dat ik The Proposal veel leuker vond, toch iets origineler. The Ugly Truth schuwt geen rare wendingen en zeer cliche grappen (zoals een vibrerend slipje op de verkeerde plaats op de verkeerde tijd).

Ach, toch prima vermaakt hoor!

6,5 (IMDB: 6,7).
  maandag 2 november 2009 @ 21:41:01 #263
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_74330953
Oktober is een lekkere maand geweest.

Oktober
Films
215. The Killing of a Chinese Bookie (John Cassavetes, 1976) :: 9.0
216. Faces (John Cassavetes, 1968) :: 10.0
217. Knowing (Alex Proyas, 2009) :: 6.5
218. Misery (Rob Reiner, 1990) :: 7.8
219. Spellbound (Alfred Hitchcock, 1945) :: 9.0
220. Jack and the Beanstalk (George S. Fleming, Edwin S. Porter, 1902) :: 7.0
221. Dream of a Rarebit Fiend (Wallace McCutcheon, Edwin S. Porter, 1906) :: 8.0
222. Fascination (Jean Rollin, 1979) :: 7.5
223. Le Frisson des vampires (Jean Rollin, 1971) :: 6.5
224. Singin' in the Rain (Stanley Donen, Gene Kelly, 1952) :: 10.0
225. Une femme est une femme (Jean-Luc Godard, 1961) :: 7.5
226. Bright Star (Jane Campion, 2009) :: 7.0
227. Das weisse Band - Eine deutsche Kindergeschichte (Michael Haneke, 2009) :: 4.0
228. Whatever Works (Woody Allen, 2009) :: 8.5
229. Antichrist (Lars von Trier, 2009) :: 7.0
230. The Band Wagon (Vincente Minnelli, 1953) :: 10.0
231. Bride of the Monster (Edward D. Wood Jr., 1955) :: 7.5
232. Goyôkiba (Kenji Misumi, 1972) :: 7.5
233. San Quentin (Lloyd Bacon, 1937) :: 7.0
234. Touchez pas au grisbi (Jacques Becker, 1954) :: 8.5
235. Le trou (Jacques Becker, 1960) :: 7.5
236. Jennifer's Body (Karyn Kusama, 2009) :: 7.0
237. Night at the Museum: Battle of the Smithsonian (Shawn Levy, 2009) :: 8.0
238. Mean Streets (Martin Scorsese, 1973) :: 9.5
239. Taxidermia (György Pálfi, 2006) :: 8.0
240. A Matter of Life and Death (Michael Powell, Emeric Pressburger, 1946) :: 9.0
241. Eden Lake (James Watkins, 2008) :: 9.0
242. Pinocchio (Hamilton Luske, Ben Sharpsteen, 1940) :: 7.0
243. The Naked City (Jules Dassin, 1948) :: 7.0
244. Prelude: Dog Star Man (Stan Brakhage, 1962) :: 10.0
245. Mothlight (Stan Brakhage, 1963) :: 8.5
246. Study in Color and Black and White (Stan Brakhage, 1993) :: 7.0
247. Night Music (Stan Brakhage, 1986) :: 8.0
248. Window Water Baby Moving (Stan Brakhage, 1962) :: 9.0
249. Elsa Fräulein SS (Mark Stern, 1977) :: 6.5
250. Mothlight (Stan Brakhage, 1963) :: 8.5
251. Eye Myth (Stan Brakhage, 1967) :: 8.5
252. The Wold Shadow (Stan Brakhage, 1972) :: 7.0
253. The Garden of Earthly Delights (Stan Brakhage, 1981) :: 8.0
254. Night Music (Stan Brakhage, 1986) :: 8.0
255. The Dante Quartet (Stan Brakhage, 1987) :: 9.0
256. Rage Net (Stan Brakhage, 1988) :: 8.5
257. Le mépris (Jean-Luc Godard, 1963) :: 9.0
258. Orphan (Jaume Collet-Serra, 2009) :: 8.5
259. Halloween II (Rob Zombie, 2009) :: 3.0

Series
260. Coupling - Seizoen 2 (Martin Dennis, 2001): Aflevering 5 t/m 6 (nog niet af gezien)

Statistieken
Totaal 45 films (maandgemiddelde: 25.4) gekeken:
- Kort (t/m 20 min.): 13.
- Middel (21 t/m 75 min.): 3.
- Lang (meer dan 75 min.): 29.

Totaal 2 afleveringen van series gekeken.

Totale speelduur: 3355 min.
Aantal films / series herzien: 13.

Best beoordeeld: Faces, Singin' in the Rain, The Band Wagon, Prelude: Dog Star Man (10.0, 1ste dit jaar).
Slechtst beoordeeld: Halloween II (3.0).

Media-verdeling
9.
2.
35.
pi_74331320
quote:
Op maandag 2 november 2009 21:41 schreef RuneRose het volgende:
Oktober is een lekkere maand geweest.

Oktober
Films
215. [ afbeelding ] The Killing of a Chinese Bookie (John Cassavetes, 1976) [ afbeelding ] :: 9.0
216. [ afbeelding ] Faces (John Cassavetes, 1968) [ afbeelding ] :: 10.0
217. [ afbeelding ] Knowing (Alex Proyas, 2009) :: 6.5
218. [ afbeelding ] Misery (Rob Reiner, 1990) :: 7.8
219. [ afbeelding ] Spellbound (Alfred Hitchcock, 1945) :: 9.0
220. [ afbeelding ] Jack and the Beanstalk (George S. Fleming, Edwin S. Porter, 1902) :: 7.0
221. [ afbeelding ] Dream of a Rarebit Fiend (Wallace McCutcheon, Edwin S. Porter, 1906) :: 8.0
222. [ afbeelding ] Fascination (Jean Rollin, 1979) :: 7.5
223. [ afbeelding ] Le Frisson des vampires (Jean Rollin, 1971) :: 6.5
224. [ afbeelding ] Singin' in the Rain (Stanley Donen, Gene Kelly, 1952) :: 10.0
225. [ afbeelding ] Une femme est une femme (Jean-Luc Godard, 1961) :: 7.5
226. [ afbeelding ] Bright Star (Jane Campion, 2009) :: 7.0
227. [ afbeelding ] Das weisse Band - Eine deutsche Kindergeschichte (Michael Haneke, 2009) :: 4.0
228. [ afbeelding ] Whatever Works (Woody Allen, 2009) :: 8.5
229. [ afbeelding ] Antichrist (Lars von Trier, 2009) [ afbeelding ] :: 7.0
230. [ afbeelding ] The Band Wagon (Vincente Minnelli, 1953) [ afbeelding ] :: 10.0
231. [ afbeelding ] Bride of the Monster (Edward D. Wood Jr., 1955) :: 7.5
232. [ afbeelding ] Goyôkiba (Kenji Misumi, 1972) [ afbeelding ] :: 7.5
233. [ afbeelding ] San Quentin (Lloyd Bacon, 1937) :: 7.0
234. [ afbeelding ] Touchez pas au grisbi (Jacques Becker, 1954) :: 8.5
235. [ afbeelding ] [ Le trou (Jacques Becker, 1960) :: 7.5 link | afbeelding ]
236. [ afbeelding ] Jennifer's Body (Karyn Kusama, 2009) :: 7.0
237. [ afbeelding ] Night at the Museum: Battle of the Smithsonian (Shawn Levy, 2009) :: 8.0
238. [ afbeelding ] Mean Streets (Martin Scorsese, 1973) [ afbeelding ] :: 9.5
239. [ afbeelding ] Taxidermia (György Pálfi, 2006) :: 8.0
240. [ afbeelding ] A Matter of Life and Death (Michael Powell, Emeric Pressburger, 1946) [ afbeelding ] :: 9.0
241. [ afbeelding ] Eden Lake (James Watkins, 2008) :: 9.0
242. [ afbeelding ] Pinocchio (Hamilton Luske, Ben Sharpsteen, 1940) :: 7.0
243. [ afbeelding ] The Naked City (Jules Dassin, 1948) [ afbeelding ] :: 7.0
244. [ afbeelding ] Prelude: Dog Star Man (Stan Brakhage, 1962) [ afbeelding ] :: 10.0
245. [ afbeelding ] Mothlight (Stan Brakhage, 1963) :: 8.5
246. [ afbeelding ] Study in Color and Black and White (Stan Brakhage, 1993) :: 7.0
247. [ afbeelding ] Night Music (Stan Brakhage, 1986) :: 8.0
248. [ afbeelding ] Window Water Baby Moving (Stan Brakhage, 1962) [ afbeelding ] :: 9.0
249. [ afbeelding ] Elsa Fräulein SS (Mark Stern, 1977) :: 6.5
250. [ afbeelding ] Mothlight (Stan Brakhage, 1963) [ afbeelding ] :: 8.5
251. [ afbeelding ] Eye Myth (Stan Brakhage, 1967) :: 8.5
252. [ afbeelding ] The Wold Shadow (Stan Brakhage, 1972) :: 7.0
253. [ afbeelding ] The Garden of Earthly Delights (Stan Brakhage, 1981) :: 8.0
254. [ afbeelding ] Night Music (Stan Brakhage, 1986) [ afbeelding ] :: 8.0
255. [ afbeelding ] The Dante Quartet (Stan Brakhage, 1987) :: 9.0
256. [ afbeelding ] Rage Net (Stan Brakhage, 1988) :: 8.5
257. [ afbeelding ] Le mépris (Jean-Luc Godard, 1963) [ afbeelding ] :: 9.0
258. [ afbeelding ] Orphan (Jaume Collet-Serra, 2009) :: 8.5
259. [ afbeelding ] Halloween II (Rob Zombie, 2009) :: 3.0

Series
260. [ afbeelding ] Coupling - Seizoen 2 (Martin Dennis, 2001): Aflevering 5 t/m 6 (nog niet af gezien)

Statistieken
Totaal 45 films (maandgemiddelde: 25.4) gekeken:
- Kort (t/m 20 min.): 13.
- Middel (21 t/m 75 min.): 3.
- Lang (meer dan 75 min.): 29.

Totaal 2 afleveringen van series gekeken.

Totale speelduur: 3355 min.
Aantal films / series herzien: 13.

Best beoordeeld: Faces, Singin' in the Rain, The Band Wagon, Prelude: Dog Star Man (10.0, 1ste dit jaar).
Slechtst beoordeeld: Halloween II (3.0).

Media-verdeling
[ afbeelding ] 9.
[ afbeelding ] 2.
[ afbeelding ] 35.
Volgens mij doe jij niet zoveel buiten huis in je leven
  maandag 2 november 2009 @ 21:51:45 #265
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_74331455
quote:
Op maandag 2 november 2009 21:49 schreef FL_Freak het volgende:

[..]

Krijgen we die discussie weer . 3355 minuten speelduur aan film delen door 31 dagen levert gemiddeld 108 minuten film kijken per dag op. Er zijn complete volksstamen, die 2 uur lang apathisch SBS of RTL dag in en dag uit kijken.
pi_74331860
quote:

[..]

Uhmzz hoelang kijk jij tv? DIt valt wel mee hoor
Ik zwaai naar dieren.
  maandag 2 november 2009 @ 22:03:42 #267
213010 haakon
pi_74331993
Orphan zeer vette film ! echt spannend en aparte wendingen ! toffe film !

mijn cijfer: 8,3
IMDB: 7,2
The Outside Agency
  maandag 2 november 2009 @ 22:12:12 #268
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_74332429
quote:
Op maandag 2 november 2009 21:51 schreef Falco het volgende:

[..]

Krijgen we die discussie weer . 3355 minuten speelduur aan film delen door 31 dagen levert gemiddeld 108 minuten film kijken per dag op. Er zijn complete volksstamen, die 2 uur lang apathisch SBS of RTL dag in en dag uit kijken.
Geen dicsussie hoor, laat iedereen zijn/haar eigen mening erover hebben. Hij probeert niemand te overtuigen. Je hoeft zelf ook niet te reageren en we hoeven elkaar zoals gezegd niet te overtuigen van het welles/nietes of dit veel is ja of te nee.

Ik snap de reactie wel. Ik vind het persoonlijk ook wel veel namelijk. 108 minuten film of 108 minuten SBS of RTL in een dag: het lijkt beiden deels op een gebrek aan sociaal leven buiten de TV. Of dat film of SBS is doet daar niets aan af. En dan kan diegene nog een hele aardige sociale vent zijn, nothing personal, maar persoonlijk vind ik het best wel veel eigenlijk.
pi_74332694
quote:
Op maandag 2 november 2009 22:12 schreef SnuggLe het volgende:

[..]

Geen dicsussie hoor, laat iedereen zijn/haar eigen mening erover hebben. Hij probeert niemand te overtuigen. Je hoeft zelf ook niet te reageren en we hoeven elkaar zoals gezegd niet te overtuigen van het welles/nietes of dit veel is ja of te nee.

Ik snap de reactie wel. Ik vind het persoonlijk ook wel veel namelijk. 108 minuten film of 108 minuten SBS of RTL in een dag: het lijkt beiden deels op een gebrek aan sociaal leven buiten de TV. Of dat film of SBS is doet daar niets aan af. En dan kan diegene nog een hele aardige sociale vent zijn, nothing personal, maar persoonlijk vind ik het best wel veel eigenlijk.
Volgens mij zijn heel veel mensen nog meer tijd kwijt in de file per dag.
Ik zwaai naar dieren.
pi_74333354
quote:
Op maandag 2 november 2009 22:16 schreef Geerd het volgende:

[..]

Volgens mij zijn heel veel mensen nog meer tijd kwijt in de file per dag.
Daarom - en als je een journaal per dag meepakt zit je al op 25% van die tijd!
Valt echt wel mee!
pi_74333487
quote:
Op maandag 2 november 2009 22:28 schreef musicfreakyme het volgende:

[..]

Daarom - en als je een journaal per dag meepakt zit je al op 25% van die tijd!
Valt echt wel mee!
En dan kijken ze 's ochtends ook nog das 50% en dan nog de file heen en terug.
Nee that's life
Ik zwaai naar dieren.
  maandag 2 november 2009 @ 22:41:50 #272
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_74334042
Dawn of the Dead (2004)

Ik had de normale DVD-cut van deze film (geleend van een vriend) nog staan. En besloot maar eens te kijken wat het verschil was met de directors cut. Deze laatste versie heb ik namelijk op blu-ray. Er schijnen wat scenes in de "normale cut" te zitten die als deleted scenes staan op de directors-cut :-\ Wat mij ook opviel was dat de "normale cut" veel enger blijkt te zijn. Veel dynamischer, meer gore, meer tieten, meer zombies. Gewoon béter. Wat is dit?

Gewoon een fantastische film. Ik bekeek het denk ik voor de 8e keer.

verhaal: in een klein ziekenhuis worden met regelmaat mensen binnengereden met bijtwonden die, vreemd genoeg, van de eerste hulp naar toxicologie gaan voor verder onderzoek. Een medewerkster keert huiswaarts, maar als zij 'sochtends opstaat lijdt de hele wereld onder tereur. Als het ergste tumult is geweest en iedereen verdwenen lijkt te zijn. Komt zij nog 4 andere lotgenoten tegen. Samen besluiten zij om in een winkel-centrum onderdak en bescherming te zoeken. Als dat ook niet meer voldoet. Vertrekt een hele caravaan van mensen , door een stad vol met vleesetende zombies, richting de haven.

Cijfer: 9
iMDB: 7.4
  maandag 2 november 2009 @ 23:29:20 #273
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_74335705
Red-Headed Woman
De redenen waarom films uit de Pre-Code periode zo leuk en vermakelijk ten opzichte van de films die werden gemaakt in de periode dat de Production Code wel van kracht was, is al direct duidelijk in de eerste scenes van Red-Headed Woman.Verleidelijke shots van onze hoofdrolspeelster Jean Harlow (die een krachtige vrouw speelt die bewust vreemd gaat om aan een zo rijk en belangrijk mogelijke man te komen), scherpe dialogen en seksueel getinte uitspraken. Maar wel op een speelse manier waardoor het geheel erg luchtig blijft.
Deze film bevat dus echt alles wat een Pre-code Hollywood film zo ontzettend genietbaar maakt.

IMDB Cijfer: 7,2/10
Mijn Cijfer: 8,8/10
  dinsdag 3 november 2009 @ 00:14:56 #274
57047 macondo
pi_74336818
Judgment at Nuremberg (1961)

Best een lange film met bijna drie uur. Het gaat over de veroordeling van een aantal nazi-rechters door de Amerikanen in het Neurenberg tribunaal. Het is een dubbele historische film. Het gaat enerzijds over de schuldvraag van de Tweede Wereldoorlog (de rechters maken geen wetten, en voeren alleen maar de wetten uit), en anderzijds over het beeld met betrekking tot de oorlog in 1961. Daar komt ook de Koude Oorlog om de hoek kijken natuurlijk. Goede film, beetje als een documentaire en genoeg stof tot nadenken. Staat niet voor niets in de IMDB top 250.

8/10
Overal verstand van.
pi_74337157
Four Christmases

Kerstfilm over een stel dat bij hun ouders langs gaan voor kerst. Moet humor zijn maar is de gebruikelijke zooi, drama, gescheiden ouders, bla bla. Wel wat grappige momenten maar Vince Vaughn en Reese Witherspoon als setje, om een of andere reden werkt het voor mij niet.

Ik: 5
Imdb: 5.7

Mary and Max

Prachtige animatiefilm die zowel droevig als hartverwarmend is. Een meisje in Australië krijgt door haar toedoen een penvriend in Amerika. Zij is een ongelukkig 9 jaar oud meisje, hij is een ongelukkige 40 jarige autist. Ik was onder de indruk, zag er erg simpel uit allemaal terwijl het een mooi verhaal is. Ik was daadwerkelijk ontroerd. Echt een aanrader.

ik: 8.8
Imdb: 8.3

The Goods: Live Hard Sell Hard

Jeremy Piven en 3 andere zijn bountyhunters op het gebied van autoverkopen; ze hebben geen eigendealership maar leuken die van iemand anders op als diens verkopen in een slop zitten. Zelfs een cameo van Will Ferrell kan de film niet meer redden. Dramatisch script maar hier en daar toch wel wat geinige momentjes. Eigenlijk een showcase hoe een leuke comedie net niet moet.

Ik: 5
Imdb: 5.9

Stan Helsing

Oke, ik heb veel kutfilms gezien maar dit is de ergste ooit. Het zou een spoof moeten zijn van horrorfilms in het straatje van Scary Movie, maar het is de meest onsamenhangende teringzooi die je ooit zult zien in je leven. Toen Leslie Nielsen als serveerster zijn cameo maakte wilde ik mijn oogballen uitscheppen met botte roestige lepeltjes om de pijn enigszins te verzachten. Toen er een karaoke wedstrijd was tussen de hoofdpersonen van de film (Stan Helsing een stoner die in een videotheek werkt met twee geile wijven en een excuusneger) en een hele mep nep horrorkarakters wilde ik mezelf van het leven beroven in de hoop nooit meer zoiets te hoeven zien.

Ik :-1
imdb: 3.7

Arlen Faber

Arlen Faber is een guru die 20 jaar geleden het beste zelfhulp boek ooit heeft geschreven. Maar ondertussen heeft hij al die jaren nooit in de schijnwerpers gestaan en alle publiciteit vermeden, omdat hij eigenlijk een heel onaardig persoon is. Chronische rugpijn, dus ontmoet hij een chiropracticor waar hij ineens helemaal hotel de botel op wordt en ontmoet hij een net herstellende alcoholist met een boeken winkel. Redelijk standaard verhaal eigenlijk maar stiekem toch wel mooi om te zien. Jeff Daniels speelt de rol fantastich iig.
Ik: 6.5
Imdb: 6.7
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  dinsdag 3 november 2009 @ 00:40:03 #276
57047 macondo
pi_74337191
@HostiMeister, je kiest wel de fijne films uit zeg.. is het je echt gelukt de bovenstaande films helemaal uit te zitten?
Overal verstand van.
pi_74337222
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 00:40 schreef macondo het volgende:
@HostiMeister, je kiest wel de fijne films uit zeg.. is het je echt gelukt de bovenstaande films helemaal uit te zitten?
als ik iets kijk, kijk ik het af anders heb ik er ook geen mening over.
Mar dit was wel matigjes allemaal ja, behalve Max and Mary
  dinsdag 3 november 2009 @ 00:50:46 #278
57047 macondo
pi_74337370
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 00:42 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

als ik iets kijk, kijk ik het af anders heb ik er ook geen mening over.
Mar dit was wel matigjes allemaal ja, behalve Max and Mary
Dat begrijp ik, maar het waarom van het kijken van dit soort baggerfilms (muv Max and Mary) voert misschien een beetje buiten dit topic. Want daar begrijp ik geen hout van
Overal verstand van.
pi_74337424
Om even op die discussie terug te komen van dat aantal films kijken per maand... ik zie misschien niet zoveel films als diegene, maar ik kijk wel 10 series ofzo, allemaal ook 45 min oid per dag al... sowieso wel 2 afleveringen, is 90 min per dag... weekend nog wel eens 2 films ofzo... kom makkelijk aan die gemiddelde van 108 per dag dan hoor...

ik kijk overigens voor de rest eigenlijk GEEN tv. tv kijk ik via mijn series denk ik

Films gezien:

One week

Goede film, over iemand die geconfrontreerd wordt met kanker en daaarna een soort van road trip maakt. De mensen die hij daar tegenkomt helpt hij daarentegen weer, terwijl hij niet weet dat hij ze helpt zeg maar.

cijfer 7,3
imdb: 7,2
pi_74337472
Oh kut ik heb hier al een hele tijd niet gepost maar wel al best wat films gezien . Ik post maar alleen de laatste

Throne Of Blood
Shakespeare-achtig drama dat zich afspeelt in het vroegere Japan, waar de drama zich afspeelt tussen een paar van de hogere piefen van een gebied. Zoals eigenlijk bijna elke Kurosawa film vond ik em erg interessant, al blijven die wenkbrauwen die op het voorhoofd van die vrouwen zijn geschilderd me de stuipen op het lijf jagen .
8/10
pi_74337628
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 00:50 schreef macondo het volgende:

[..]

Dat begrijp ik, maar het waarom van het kijken van dit soort baggerfilms (muv Max and Mary) voert misschien een beetje buiten dit topic. Want daar begrijp ik geen hout van
Iets met het bittere slikken zodat het zoete zoeter smaakt denk ik
  dinsdag 3 november 2009 @ 01:12:29 #282
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_74337658
quote:
Op maandag 2 november 2009 22:31 schreef Geerd het volgende:

[..]

En dan kijken ze 's ochtends ook nog das 50% en dan nog de file heen en terug.
Nee that's life
Allemaal onderschrijvingen van wat die user zei. Deze activiteiten duiden namelijk op een leven en met die activiteiten hou je dus geen tijd over om zoveel film te kijken
Maar whatever, laat iedereen lekker doen waar ze zin in hebben, zeker aangezien dit een filmliefhebbers topic is

OT:

Paranormal Activity

Een vrouw wordt al haar hele leven achtervolgd door een rare paranormale activiteit. nu woont ze sinds kort samen en worden ze beiden uit hun slaap gehouden door rare geluiden 's nachts. De vriend besluit om een camera etc. te kopen om op die manier op onderzoek uit te gaan wat er nou gebeurd 's nachts.

Schijnbaar de bom in amerika, of zo heb ik me laten vertellen. Een horrorfilm in de Blair Witch traditie, dwz, met cam geschoten om het realisme gevoel omhoog te gooien. Daar ben ik altijd wel voor te porren

Liet me een beetje met een mwoah gevoel achter. Hij was wel spannend en eng, maar raakte dat eigenlijk kwijt voor de climax. Je ziet niet zoveel, maar voor mij blijkbaar toch teveel, waardoor het naar het einde toe een monsterfilm werd.
Best leuke effecten en langdurig geloofwaardige karakters. Ik zeg langdurig omdat ze naar het eind toe toch echt net iets te dom worden (zonder te veel te willen spoilen). Maar het was wel zo'n film waar je actief naar de karakters loopt te roepen "ren toch weg!" enzo

Zeer geschikt als date-film, want uit diverse waarnemingen blijkt dat vrouwen dit doodeng vinden
Ik: 7 (voor het vermaak)
Imdb: 7.3
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  dinsdag 3 november 2009 @ 01:46:01 #283
274338 Tvan050
in·sub·or·di·na·tie (de ~ (v.)
pi_74338083
Ah! Mijn favoriete topic vanaf nu, ik kijk namelijk gemiddeld 2 films per dag...

Vandaag gezien:

Briljante film uit de jaren '70. Sterk verhaal en ontzettend goed acteerwerk. En nog wat te lachen ook.

en

Een film voor hoogopgeleiden. En daarom super tof.. heb ervan genoten!
1 verzet tegen het gezag waaraan men door zijn functie ondergeschikt is => tuchteloosheid
pi_74341528
gister Flakes gezien

mijn god, wat een zaadfilm irritant amateuristisch, verschrikkelijke stereotype acteurs die er niks van bakken. maatschappijkritisch op het niveau van 15 jarige meisjes die een gat in hun broek knippen om papa boos te krijgen. had constant het idee dat ik naar een mismaakte versie van clerks zat te kijken.
pi_74341936
This Is It (Kenny Ortega, 2009)
Erg dubbel gevoel aan overgehouden. Als documentaire (als je This is It al zo kan bestempelen) een behoorlijke tegenvaller. Het zijn eigenlijk alleen beelden van de repetities met daartussen mierzoete reacties van fans en crew, dat laatste vond ik nogal een storende factor. De beelden van de repetities zelf wisten me wel positief te verrassen, man wat was Michael nog in topvorm! Zang en dans waren prima en hij was een erg perfectionistisch, het moest een knaller van een afsluiter van zijn indrukwekkende carrière worden. Je zag hem af en toe genieten als een klein kind en hij leek er ook echt plezier in te hebben, niet enkel iemand die de optredens moest geven om geld binnen te halen. En die shows, ik denk echt dat het onvergetelijke concerten waren geworden. Wat dat aan gaat was het pijnlijk om te zien, wetende dat het concert waar ik in januari naartoe zou gaan nooit gaat plaatsvinden. De aankondiging gister dat This is It toch langer gaat draaien is geen verrassing aangezien het een enorme hit is geworden, wel een behoorlijk misleidende marketingcampagne. 6.0
  dinsdag 3 november 2009 @ 10:49:35 #286
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_74342736
Om jullie toch een beetje op de hoogte te houden van wat ik gezien heb de afgelopen maand, hier mijn top 10 van de 22 films die ik heb gezien

1. Faces (1968, VS, John Cassavetes) 9
2. Badlands (1973, VS, Terrence Malick) 9
3. Shadows (1959, VS, John Cassavetes) 8.5
4. An American Werewolf in London (1981, VK, John Landis) 8.5
5. American Graffiti (1973, VS, George Lucas) 8,5
6. Blow Out (1981, VS, Brian De Palma) 8
7. Don't Look Now (1973, VK, Nicolas Roeg) 8
8. Two-Lane Blacktop (1971, VS, Monte Hellman) 8
9. Amarcord (1973, It, Federico Fellini) 7,5
10. The Notebook (2004, VS, Nick Cassavetes) 7,5

De flops van de maand waren:
2. Antônia - O Filme (2006, Br, Tata Amaral) 5,5
1. Made in U.S.A. (1966, Fr, Jean-Luc Godard) 5
  dinsdag 3 november 2009 @ 10:51:42 #287
213010 haakon
pi_74342801
Harry Potter and the Halfblood Prince

Leuke film, vette effects en niet voor de kinders !

mijn cijfer: 7,5
IMDB: 7,5
The Outside Agency
  dinsdag 3 november 2009 @ 18:04:10 #288
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_74357292
quote:

[..]

Maak je geen zorgen, ik kom genoeg buiten, en dan niet alleen voor een bioscoopbezoek.
pi_74368420
Top 10 van oktober

1. Up (Pete Docter, Bob Peterson, 2009) ::
Pixar op z'n aller-aller-allerbest! Prachtige animatie, maar vooral ook prachtige emotie.

2. The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford (Andrew Dominik, 2007) ::
Een visueel spektakel, een heerlijk rustig voortkabbelend plot en een fantastische soundtrack. Brad Pitt en Casey Affleck zetten prachtige rollen neer.

3. Away We Go (Sam Mendes, 2009) ::
Vooral een heerlijke sfeer. Fijn acteerwerk en leuke chemie, toffe bijrollen en een heerlijke soundtrack van Alexi Murdoch.

4. The Reader (Stephen Daldry, 2008) ::
Mooi verhaal, goed acteerwerk van Kate Winslet en Ralph Fiennes, goed in elkaar gezet (alleen jammer van de 'Duitse' accenten).

5. The Hurt Locker (Kathryn Bigelow, 2008) ::
Erg kickass film over een bombsquad in Irak. Rauwe beelden, goed acteerwerk en gelukkig niet over-the-top. Het lijkt allemaal vrij realistisch over te komen (totdat je op IMDb komt en je allemaal geklaag kan lezen van 'echte militairen' over hoe alles niet klopt in de film)

6. Revolutionary Road (Sam Mendes, 2008) ::
Ontzettend krachtige acteerprestaties van zowel Leo als Kate. Je wordt er niet echt vrolijk van en het plot heeft niet heel veel om het lijf, maar Sam Mendes maakt er toch wat van (zoals altijd).

7. Sunset Blvd. (Billy Wilder, 1950) ::
Heerlijk sfeertje in deze 'klassieker'. De ijverige, ietwat arrogante screenwriter; de afgeschreven superactrice; de butler/regisseur en de jonge vlam. Het werkt perfect.

8. The Dangerous Lives of Altar Boys (Peter Care, 2002) ::
Cool filmpje met leuk gebruik van animatiesequences. Kwajongensstreken op een katholieke school.

9. Nothing Is Private (Alan Ball, 2007) ::
Geregisseerd en geschreven door Alan Ball, bekend van American Beauty en Six Feet Under. En dat is terug te zien en te voelen. Een vrij akward verhaal wat goed uitgewerkt wordt. Vooral Aaron Eckhardt doet het erg goed.

10. Paranormal Activity (Oren Peli, 2007) ::
Niet heel bijzonder en er gebeurt eigenlijk veel te weinig, maar toch hadden ze me wel goed in de sfeer zitten.

Bijzondere vermelding:
Jud Süß (Veit Harlan, 1940) ::
Bijzonder stukje nazi-propaganda, verpakt in een 18e eeuws kostuum-drama.
Ze maakten er in ieder geval een mooie show omheen in Tuschinski (joods theater nota bene ), met praatjes van Frits Barend en Joris Luyendijk.
  dinsdag 3 november 2009 @ 23:02:25 #290
67103 Caspian
Sneaky fucker, dont you think?
pi_74369196
Zombieland

IMDB: 8.2
Ik: 8.5

Zeer leuke zombiecomedy, die gelukkig (ondanks dat het een comedy is) horror en vooral bloed niet schuwt. Leuke karakters, aardige ontwikkeling, maar vooral gewoon simpel, goed vermaak.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Take Sick Boy, for instance, he came off junk at the same time as me, not because he wanted to, you understand, but just to annoy me, just to show me how easily he could do it, thereby downgrading my own struggle.
pi_74372340
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 23:02 schreef Caspian het volgende:
Zombieland
[ afbeelding ]

IMDB: 8.2
Ik: 8.5

Zeer leuke zombiecomedy, die gelukkig (ondanks dat het een comedy is) horror en vooral bloed niet schuwt. Leuke karakters, aardige ontwikkeling, maar vooral gewoon simpel, goed vermaak.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook net gezien, erg goede kwaliteit R5 is uit. Vond hem ook echt fantastisch, 8.5 kan ik me wel in vinden en je spoiler was het meest briljante moment uit de film
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_74372686
Zou er dan toch een goede zombiefilm bestaan?
pi_74372937
Die zijn er al wel hoor. In dit genre waren Shaun Of The Dead en vooral Doghouse ook erg leuk
Qua serieuze zombiefilms zijn er ook genoeg imo..Naast de old school Romero's vond ik de remake van Dawn Of The Dead ook erg goed, maar bijvoorbeeld ook een film als [REC]
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
pi_74373408
Shaun Of The Dead en Dawn Of The Dead vond ik beide kut, voor de rest kijk ik amper zombiefilms
  woensdag 4 november 2009 @ 03:49:56 #295
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_74373597
'Day of the dead' uit 1894 als ik me niet vergis, is echt een ware klassieker. Dawn of the dead 2004 ook!
Zombieland vond ik ook erg vermakelijk, behalve bill murray, die vond ik toch echt het dieptepunt van de film.
pi_74373609
quote:
Op woensdag 4 november 2009 03:49 schreef Schenkstroop het volgende:
'Day of the dead' uit 1894 als ik me niet vergis, is echt een ware klassieker. Dawn of the dead 2004 ook!
Zombieland vond ik ook erg vermakelijk, behalve...
je vergist je
edit je post ook even...dikke spoiler.
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
  woensdag 4 november 2009 @ 10:21:25 #297
213010 haakon
pi_74376830
quote:
Op woensdag 4 november 2009 01:58 schreef Tim86 het volgende:
Die zijn er al wel hoor. In dit genre waren Shaun Of The Dead en vooral Doghouse ook erg leuk
Qua serieuze zombiefilms zijn er ook genoeg imo..Naast de old school Romero's vond ik de remake van Dawn Of The Dead ook erg goed, maar bijvoorbeeld ook een film als [REC]
REC is inderdaad 1 van de betere zombie / horrorfilms van de laatste tijd
The Outside Agency
pi_74377487
quote:
Op woensdag 4 november 2009 10:21 schreef haakon het volgende:

[..]

REC is vind ik inderdaad 1 van de betere zombie / horrorfilms van de laatste tijd
Zombieland was erg leuk En om dat nou een spoiler te noemen
pi_74377589
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 20:50 schreef Falco het volgende:

Tonari no Totoro (My Neighbor Totoro)
Waarschuwing vooraf: bij opkomende hoofdpijn deze film beslist niet opzetten. Hoofdpersonen van deze Ghibli zijn twee continu jengelende kinderen, die helemaal wild worden om Totoro, een grijze zeer groot uitgevallen zitzak. Het heeft een kinderlijk eenvoudig verhaal, dat plots overgaat op de zwaar dramatische quasispannende koers. Uiteindelijk doet het maar leeg aan. Ik kon hier niks mee. Liever had ik nog gehad dat Miyazaki in de tweede helft van de film de fantasieregisters opentrok en naast het an sich leuke karakter Totoro nog een hoop andere bizarre creaturen de revue laat passeren. Helaas zat dat er niet in. Cijfer: 5,5
Ik zie al tijden dat we het consequent niet met elkaar eens zijn. En het is gewoonweg echt opvallend dat je vrijwel elke keer precies het tegenovergestelde vind wat ik vind. Maar Totoro een 5,5 geven? Dat gaat wel wat te ver zeg. Die film heeft zoveel hart en is zo mooi, rustig en puur. Snap werkelijk niet dat je dat niet inziet. In ieder geval vind ik je reviews en je meningen wel altijd interessant ondanks dat ik het dus vrijwel nooit met je eens bent. Ga zo door..
  woensdag 4 november 2009 @ 11:15:37 #300
169377 Syb-rund.
Music connects us all
pi_74378663
quote:
Op woensdag 4 november 2009 03:00 schreef Siniti het volgende:
Shaun Of The Dead en Dawn Of The Dead vond ik beide kut, voor de rest kijk ik amper zombiefilms
Shaun of the dead, faalfilm was dat zeg
Hangt ervan af wat je wilt zien, je bent meestal op het goede adres als je zinloos gesp(l)etter, rondvliegende lichaamsdelen en gare grapjes wilt zien.
hoewel ik je Pontypool opzich wel kan aanraden, waar men op een intelligente manier probeert de sfeer over te brengen, al zie je daar niet al te veel zombies
fire, fire, your thieving spark stopped this fire.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')