wow apart film zeg! heel apart!quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:33 schreef Timo20 het volgende:
The Dreamers
Matthew (Michael Pitt) is een cinefiele Amerikaanse student die een jaar in Parijs studeert. Bij La Cinémathèque Française komt hij Isabelle en Theo tegen, twee Franse studenten die net zoveel van film houden als Matthew zelf. Al snel raken ze bevriend en wordt hij uitgenodigd bij hen thuis, het begin van een relatie die verder gaat dan alleen vriendschap...
Bertolucci geeft ons een prachtfilm waarin het medium film een centrale rol speelt. De achtergrond waar tegen het verhaal zich afspeelt is de oproer die in Parijs ontstaat na het ontslag van de grondlegger van de Cinémathèque, Henri Langlois. Een roerige periode waarin film de ultieme vorm van afleiding is voor onze personages. Een afleiding die een belangrijke vorm speelt in hun leven. Ze spelen scenes uit bekende films na, ze proberen zelfs het record "door het Louvre rennen" dat in Godard`s Bande-a-part wordt gezet te verbeteren.
Die film vormt eigenlijk een soort van rode draad. The Dreamers kan dan ook eigenlijk worden gezien als een soort van moderne versie van Godard`s film.
Ook andere Godard`s spelen een belangrijke rol, zoals A Bout de Souffle en La Chinoise. Ze worden op verschillende manieren geintegreerd. Zo worden er beelden en quotes uit A Bout de Souffle en Bande-a-part gebruikt en nagespeeld en wordt meerdere malen een grote poster van La Chinoise in beeld gebracht. Maar nooit komt dit geforceerd over.
Ook vele andere klassiekers passeren de revue en zo laat Bertolucci z`n liefde voor film in het algemeen, en voor La Nouvelle Vague in het bijzonder, duidelijk blijken.
Een prachtige ode aan de Zevende Kunst.
Ook de muziek speelt een hele belangrijke rol. De teksten van de songs in combinatie met de beelden werkt geweldig.
Het acteerwerk is ontzettend sterk, en dan met name dat van Michael Pitt. Hij zet een sublieme rol neer, die je ieder moment dat hij in beeld is aan het scherm gekluisterd houdt.
The Dreamers is een bijna perfecte film, één met humor en met drama. Eén waarvan je het nodige opsteekt.
Een prachtige ode aan het leven, aan de liefde en aan de Cinema.
IMDB Cijfer: 7,1/10
Mijn Cijfer: 9,0/10
Wtf?quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 13:21 schreef haakon het volgende:
Lock, Stock & Four Stolen Hooves
Wat een kutfilm! wel weer geregiseerd door Ritchie, maar hier is weinig tot geen aandacht aan geschonken, gewoon een soortgelijk verhaal als 2 Smoking Barrels alleen met mindere acteurs en het verhaal is gewoon simpelweg te simpel. gewoon ge-ctrl+c en ctrl+v.. erg jammer.
mijn cijfer: 4
is gemaakt als tv serie volgens mij.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 13:21 schreef haakon het volgende:
Lock, Stock & Four Stolen Hooves
Wat een kutfilm! wel weer geregiseerd door Ritchie, maar hier is weinig tot geen aandacht aan geschonken, gewoon een soortgelijk verhaal als 2 Smoking Barrels alleen met mindere acteurs en het verhaal is gewoon simpelweg te simpel. gewoon ge-ctrl+c en ctrl+v.. erg jammer.
mijn cijfer: 4
Klopt, een serie van 11 afleveringen die allemaal met Lock Stock and.. beginnen.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 16:33 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
is gemaakt als tv serie volgens mij.
hij duurde anderhalf uur.. maar zijn die ook allemaal door Guy Ritchie gemaakt dan?..quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 16:33 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
is gemaakt als tv serie volgens mij.
Ja, dat lijkt me wel weer de geschikte kansloze kutfilm die ik de afgelopen tijd gemist hebquote:Op donderdag 29 oktober 2009 13:09 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik heb laatst The Ugly Truth gezien! Erg leuke film (romantische komedie, hou ik normaal niet zo van), met een komische Gerard Butler en een ook leuk spelende Catherine Heigl.
Zoals altijd met romkoms weet je dat ze uiteindelijk toch wel samen zullen komen, maar toch is de film erg vermakelijk. Gerard Butler is superlomp, maar toch op de één of andere manier charmant. Hoogtepunt van Heigl is d'r blije gehups zo nu en danToch wel een aanrader voor een loos avondje bank hangen waarbij je niet teveel wilt nadenken
![]()
Ik geef hem een 7.5! IMDB: 6,6
Oh, en een sfeerplaatje![]()
[ afbeelding ]
apart... ik vond hem overtuigend... verder was et einde wel kut ja... maar het is maar hoe je naar de film kijkt denk ik...quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 23:52 schreef haakon het volgende:
net Paranormal Acitivity gekeken.. wat een kutfilm !
schijnt heel eng te zijn enz. Engste film van het jaar, misschien wel ooit !
niet dus.. vond em niets aan.
Weinig enge dingen gezien of schrikmomenten, en het einde was helemaal slecht !
Snap echt niet dat mensen deze film zo eng/goed vonden :S
mijn cijfer: 4,5
IMDB cijfer: 7,4
ander einde? :/quote:Op zondag 1 november 2009 04:14 schreef criminal_mind het volgende:
Paranormal activity
Wel goede film paar leuke momenten, binnenkort nog maar eens in de bioscoop herkijken vanwege ander einde en ook scenes die zijn verwisseld
7/10
ja zijn 3 andere eindes, 1 die op de screener zit de ander die in de bioscoop gaat draaien. en dan heb je er nog eentje.quote:
Volgens mij doe jij niet zoveel buiten huis in je levenquote:Op maandag 2 november 2009 21:41 schreef RuneRose het volgende:
Oktober is een lekkere maand geweest.![]()
Oktober
Films
215. [ afbeelding ] The Killing of a Chinese Bookie (John Cassavetes, 1976) [ afbeelding ] :: 9.0
216. [ afbeelding ] Faces (John Cassavetes, 1968) [ afbeelding ] :: 10.0
217. [ afbeelding ] Knowing (Alex Proyas, 2009) :: 6.5
218. [ afbeelding ] Misery (Rob Reiner, 1990) :: 7.8
219. [ afbeelding ] Spellbound (Alfred Hitchcock, 1945) :: 9.0
220. [ afbeelding ] Jack and the Beanstalk (George S. Fleming, Edwin S. Porter, 1902) :: 7.0
221. [ afbeelding ] Dream of a Rarebit Fiend (Wallace McCutcheon, Edwin S. Porter, 1906) :: 8.0
222. [ afbeelding ] Fascination (Jean Rollin, 1979) :: 7.5
223. [ afbeelding ] Le Frisson des vampires (Jean Rollin, 1971) :: 6.5
224. [ afbeelding ] Singin' in the Rain (Stanley Donen, Gene Kelly, 1952) :: 10.0
225. [ afbeelding ] Une femme est une femme (Jean-Luc Godard, 1961) :: 7.5
226. [ afbeelding ] Bright Star (Jane Campion, 2009) :: 7.0
227. [ afbeelding ] Das weisse Band - Eine deutsche Kindergeschichte (Michael Haneke, 2009) :: 4.0
228. [ afbeelding ] Whatever Works (Woody Allen, 2009) :: 8.5
229. [ afbeelding ] Antichrist (Lars von Trier, 2009) [ afbeelding ] :: 7.0
230. [ afbeelding ] The Band Wagon (Vincente Minnelli, 1953) [ afbeelding ] :: 10.0
231. [ afbeelding ] Bride of the Monster (Edward D. Wood Jr., 1955) :: 7.5
232. [ afbeelding ] Goyôkiba (Kenji Misumi, 1972) [ afbeelding ] :: 7.5
233. [ afbeelding ] San Quentin (Lloyd Bacon, 1937) :: 7.0
234. [ afbeelding ] Touchez pas au grisbi (Jacques Becker, 1954) :: 8.5
235. [ afbeelding ] [ Le trou (Jacques Becker, 1960) :: 7.5 link | afbeelding ]
236. [ afbeelding ] Jennifer's Body (Karyn Kusama, 2009) :: 7.0
237. [ afbeelding ] Night at the Museum: Battle of the Smithsonian (Shawn Levy, 2009) :: 8.0
238. [ afbeelding ] Mean Streets (Martin Scorsese, 1973) [ afbeelding ] :: 9.5
239. [ afbeelding ] Taxidermia (György Pálfi, 2006) :: 8.0
240. [ afbeelding ] A Matter of Life and Death (Michael Powell, Emeric Pressburger, 1946) [ afbeelding ] :: 9.0
241. [ afbeelding ] Eden Lake (James Watkins, 2008) :: 9.0
242. [ afbeelding ] Pinocchio (Hamilton Luske, Ben Sharpsteen, 1940) :: 7.0
243. [ afbeelding ] The Naked City (Jules Dassin, 1948) [ afbeelding ] :: 7.0
244. [ afbeelding ] Prelude: Dog Star Man (Stan Brakhage, 1962) [ afbeelding ] :: 10.0
245. [ afbeelding ] Mothlight (Stan Brakhage, 1963) :: 8.5
246. [ afbeelding ] Study in Color and Black and White (Stan Brakhage, 1993) :: 7.0
247. [ afbeelding ] Night Music (Stan Brakhage, 1986) :: 8.0
248. [ afbeelding ] Window Water Baby Moving (Stan Brakhage, 1962) [ afbeelding ] :: 9.0
249. [ afbeelding ] Elsa Fräulein SS (Mark Stern, 1977) :: 6.5
250. [ afbeelding ] Mothlight (Stan Brakhage, 1963) [ afbeelding ] :: 8.5
251. [ afbeelding ] Eye Myth (Stan Brakhage, 1967) :: 8.5
252. [ afbeelding ] The Wold Shadow (Stan Brakhage, 1972) :: 7.0
253. [ afbeelding ] The Garden of Earthly Delights (Stan Brakhage, 1981) :: 8.0
254. [ afbeelding ] Night Music (Stan Brakhage, 1986) [ afbeelding ] :: 8.0
255. [ afbeelding ] The Dante Quartet (Stan Brakhage, 1987) :: 9.0
256. [ afbeelding ] Rage Net (Stan Brakhage, 1988) :: 8.5
257. [ afbeelding ] Le mépris (Jean-Luc Godard, 1963) [ afbeelding ] :: 9.0
258. [ afbeelding ] Orphan (Jaume Collet-Serra, 2009) :: 8.5
259. [ afbeelding ] Halloween II (Rob Zombie, 2009) :: 3.0
Series
260. [ afbeelding ] Coupling - Seizoen 2 (Martin Dennis, 2001): Aflevering 5 t/m 6 (nog niet af gezien)
Statistieken
Totaal 45 films (maandgemiddelde: 25.4) gekeken:
- Kort (t/m 20 min.): 13.
- Middel (21 t/m 75 min.): 3.
- Lang (meer dan 75 min.): 29.
Totaal 2 afleveringen van series gekeken.
Totale speelduur: 3355 min.
Aantal films / series herzien: 13.
Best beoordeeld: Faces, Singin' in the Rain, The Band Wagon, Prelude: Dog Star Man (10.0, 1ste dit jaar).
Slechtst beoordeeld: Halloween II (3.0).
Media-verdeling
[ afbeelding ] 9.
[ afbeelding ] 2.
[ afbeelding ] 35.
Krijgen we die discussie weerquote:Op maandag 2 november 2009 21:49 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Volgens mij doe jij niet zoveel buiten huis in je leven
Uhmzz hoelang kijk jij tv? DIt valt wel mee hoorquote:Op maandag 2 november 2009 21:49 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Geen dicsussie hoor, laat iedereen zijn/haar eigen mening erover hebben. Hij probeert niemand te overtuigen. Je hoeft zelf ook niet te reageren en we hoeven elkaar zoals gezegd niet te overtuigen van het welles/nietes of dit veel is ja of te nee.quote:Op maandag 2 november 2009 21:51 schreef Falco het volgende:
[..]
Krijgen we die discussie weer. 3355 minuten speelduur aan film delen door 31 dagen levert gemiddeld 108 minuten film kijken per dag op. Er zijn complete volksstamen, die 2 uur lang apathisch SBS of RTL dag in en dag uit kijken.
Volgens mij zijn heel veel mensen nog meer tijd kwijt in de file per dag.quote:Op maandag 2 november 2009 22:12 schreef SnuggLe het volgende:
[..]
Geen dicsussie hoor, laat iedereen zijn/haar eigen mening erover hebben. Hij probeert niemand te overtuigen. Je hoeft zelf ook niet te reageren en we hoeven elkaar zoals gezegd niet te overtuigen van het welles/nietes of dit veel is ja of te nee.
Ik snap de reactie wel. Ik vind het persoonlijk ook wel veel namelijk. 108 minuten film of 108 minuten SBS of RTL in een dag: het lijkt beiden deels op een gebrek aan sociaal leven buiten de TV. Of dat film of SBS is doet daar niets aan af. En dan kan diegene nog een hele aardige sociale vent zijn, nothing personal, maar persoonlijk vind ik het best wel veel eigenlijk.
Daarom - en als je een journaal per dag meepakt zit je al op 25% van die tijd!quote:Op maandag 2 november 2009 22:16 schreef Geerd het volgende:
[..]
Volgens mij zijn heel veel mensen nog meer tijd kwijt in de file per dag.
En dan kijken ze 's ochtends ook nog das 50% en dan nog de file heen en terug.quote:Op maandag 2 november 2009 22:28 schreef musicfreakyme het volgende:
[..]
Daarom - en als je een journaal per dag meepakt zit je al op 25% van die tijd!
Valt echt wel mee!
als ik iets kijk, kijk ik het af anders heb ik er ook geen mening over.quote:Op dinsdag 3 november 2009 00:40 schreef macondo het volgende:
@HostiMeister, je kiest wel de fijne films uit zeg.. is het je echt gelukt de bovenstaande films helemaal uit te zitten?
Dat begrijp ik, maar het waarom van het kijken van dit soort baggerfilms (muv Max and Mary) voert misschien een beetje buiten dit topic. Want daar begrijp ik geen hout vanquote:Op dinsdag 3 november 2009 00:42 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
als ik iets kijk, kijk ik het af anders heb ik er ook geen mening over.
Mar dit was wel matigjes allemaal ja, behalve Max and Mary
Iets met het bittere slikken zodat het zoete zoeter smaakt denk ikquote:Op dinsdag 3 november 2009 00:50 schreef macondo het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, maar het waarom van het kijken van dit soort baggerfilms (muv Max and Mary) voert misschien een beetje buiten dit topic. Want daar begrijp ik geen hout van
Allemaal onderschrijvingen van wat die user zei. Deze activiteiten duiden namelijk op een leven en met die activiteiten hou je dus geen tijd over om zoveel film te kijkenquote:Op maandag 2 november 2009 22:31 schreef Geerd het volgende:
[..]
En dan kijken ze 's ochtends ook nog das 50% en dan nog de file heen en terug.
Nee that's life![]()
![]()
quote:Op maandag 2 november 2009 21:49 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Take Sick Boy, for instance, he came off junk at the same time as me, not because he wanted to, you understand, but just to annoy me, just to show me how easily he could do it, thereby downgrading my own struggle.
quote:Op dinsdag 3 november 2009 23:02 schreef Caspian het volgende:
Zombieland
[ afbeelding ]
IMDB: 8.2
Ik: 8.5
Zeer leuke zombiecomedy, die gelukkig (ondanks dat het een comedy is) horror en vooral bloed niet schuwt. Leuke karakters, aardige ontwikkeling, maar vooral gewoon simpel, goed vermaak.Ook net gezien, erg goede kwaliteit R5 is uit. Vond hem ook echt fantastisch, 8.5 kan ik me wel in vinden en je spoiler was het meest briljante moment uit de filmSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
je vergist jequote:Op woensdag 4 november 2009 03:49 schreef Schenkstroop het volgende:
'Day of the dead' uit 1894 als ik me niet vergis, is echt een ware klassieker. Dawn of the dead 2004 ook!
Zombieland vond ik ook erg vermakelijk, behalve...
REC is inderdaad 1 van de betere zombie / horrorfilms van de laatste tijdquote:Op woensdag 4 november 2009 01:58 schreef Tim86 het volgende:
Die zijn er al wel hoor. In dit genre waren Shaun Of The Dead en vooral Doghouse ook erg leuk
Qua serieuze zombiefilms zijn er ook genoeg imo..Naast de old school Romero's vond ik de remake van Dawn Of The Dead ook erg goed, maar bijvoorbeeld ook een film als [REC]
Zombieland was erg leukquote:Op woensdag 4 november 2009 10:21 schreef haakon het volgende:
[..]
REC is vind ik inderdaad 1 van de betere zombie / horrorfilms van de laatste tijd
Ik zie al tijden dat we het consequent niet met elkaar eens zijn. En het is gewoonweg echt opvallend dat je vrijwel elke keer precies het tegenovergestelde vind wat ik vind. Maar Totoro een 5,5 geven? Dat gaat wel wat te ver zeg. Die film heeft zoveel hart en is zo mooi, rustig en puur. Snap werkelijk niet dat je dat niet inziet. In ieder geval vind ik je reviews en je meningen wel altijd interessant ondanks dat ik het dus vrijwel nooit met je eens bent. Ga zo door..quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 20:50 schreef Falco het volgende:
Tonari no Totoro (My Neighbor Totoro)
Waarschuwing vooraf: bij opkomende hoofdpijn deze film beslist niet opzetten. Hoofdpersonen van deze Ghibli zijn twee continu jengelende kinderen, die helemaal wild worden om Totoro, een grijze zeer groot uitgevallen zitzak. Het heeft een kinderlijk eenvoudig verhaal, dat plots overgaat op de zwaar dramatische quasispannende koers. Uiteindelijk doet het maar leeg aan. Ik kon hier niks mee. Liever had ik nog gehad dat Miyazaki in de tweede helft van de film de fantasieregisters opentrok en naast het an sich leuke karakter Totoro nog een hoop andere bizarre creaturen de revue laat passeren. Helaas zat dat er niet in. Cijfer: 5,5
Shaun of the dead, faalfilm was dat zegquote:Op woensdag 4 november 2009 03:00 schreef Siniti het volgende:
Shaun Of The Dead en Dawn Of The Dead vond ik beide kut, voor de rest kijk ik amper zombiefilms
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |