abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 november 2009 @ 00:40:03 #276
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_74337191
@HostiMeister, je kiest wel de fijne films uit zeg.. is het je echt gelukt de bovenstaande films helemaal uit te zitten?
Overal verstand van.
pi_74337222
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 00:40 schreef macondo het volgende:
@HostiMeister, je kiest wel de fijne films uit zeg.. is het je echt gelukt de bovenstaande films helemaal uit te zitten?
als ik iets kijk, kijk ik het af anders heb ik er ook geen mening over.
Mar dit was wel matigjes allemaal ja, behalve Max and Mary
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  dinsdag 3 november 2009 @ 00:50:46 #278
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_74337370
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 00:42 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

als ik iets kijk, kijk ik het af anders heb ik er ook geen mening over.
Mar dit was wel matigjes allemaal ja, behalve Max and Mary
Dat begrijp ik, maar het waarom van het kijken van dit soort baggerfilms (muv Max and Mary) voert misschien een beetje buiten dit topic. Want daar begrijp ik geen hout van
Overal verstand van.
pi_74337424
Om even op die discussie terug te komen van dat aantal films kijken per maand... ik zie misschien niet zoveel films als diegene, maar ik kijk wel 10 series ofzo, allemaal ook 45 min oid per dag al... sowieso wel 2 afleveringen, is 90 min per dag... weekend nog wel eens 2 films ofzo... kom makkelijk aan die gemiddelde van 108 per dag dan hoor...

ik kijk overigens voor de rest eigenlijk GEEN tv. tv kijk ik via mijn series denk ik

Films gezien:

One week

Goede film, over iemand die geconfrontreerd wordt met kanker en daaarna een soort van road trip maakt. De mensen die hij daar tegenkomt helpt hij daarentegen weer, terwijl hij niet weet dat hij ze helpt zeg maar.

cijfer 7,3
imdb: 7,2
pi_74337472
Oh kut ik heb hier al een hele tijd niet gepost maar wel al best wat films gezien . Ik post maar alleen de laatste

Throne Of Blood
Shakespeare-achtig drama dat zich afspeelt in het vroegere Japan, waar de drama zich afspeelt tussen een paar van de hogere piefen van een gebied. Zoals eigenlijk bijna elke Kurosawa film vond ik em erg interessant, al blijven die wenkbrauwen die op het voorhoofd van die vrouwen zijn geschilderd me de stuipen op het lijf jagen .
8/10
pi_74337628
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 00:50 schreef macondo het volgende:

[..]

Dat begrijp ik, maar het waarom van het kijken van dit soort baggerfilms (muv Max and Mary) voert misschien een beetje buiten dit topic. Want daar begrijp ik geen hout van
Iets met het bittere slikken zodat het zoete zoeter smaakt denk ik
  dinsdag 3 november 2009 @ 01:12:29 #282
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_74337658
quote:
Op maandag 2 november 2009 22:31 schreef Geerd het volgende:

[..]

En dan kijken ze 's ochtends ook nog das 50% en dan nog de file heen en terug.
Nee that's life
Allemaal onderschrijvingen van wat die user zei. Deze activiteiten duiden namelijk op een leven en met die activiteiten hou je dus geen tijd over om zoveel film te kijken
Maar whatever, laat iedereen lekker doen waar ze zin in hebben, zeker aangezien dit een filmliefhebbers topic is

OT:

Paranormal Activity

Een vrouw wordt al haar hele leven achtervolgd door een rare paranormale activiteit. nu woont ze sinds kort samen en worden ze beiden uit hun slaap gehouden door rare geluiden 's nachts. De vriend besluit om een camera etc. te kopen om op die manier op onderzoek uit te gaan wat er nou gebeurd 's nachts.

Schijnbaar de bom in amerika, of zo heb ik me laten vertellen. Een horrorfilm in de Blair Witch traditie, dwz, met cam geschoten om het realisme gevoel omhoog te gooien. Daar ben ik altijd wel voor te porren

Liet me een beetje met een mwoah gevoel achter. Hij was wel spannend en eng, maar raakte dat eigenlijk kwijt voor de climax. Je ziet niet zoveel, maar voor mij blijkbaar toch teveel, waardoor het naar het einde toe een monsterfilm werd.
Best leuke effecten en langdurig geloofwaardige karakters. Ik zeg langdurig omdat ze naar het eind toe toch echt net iets te dom worden (zonder te veel te willen spoilen). Maar het was wel zo'n film waar je actief naar de karakters loopt te roepen "ren toch weg!" enzo

Zeer geschikt als date-film, want uit diverse waarnemingen blijkt dat vrouwen dit doodeng vinden
Ik: 7 (voor het vermaak)
Imdb: 7.3
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  dinsdag 3 november 2009 @ 01:46:01 #283
274338 Tvan050
in·sub·or·di·na·tie (de ~ (v.)
pi_74338083
Ah! Mijn favoriete topic vanaf nu, ik kijk namelijk gemiddeld 2 films per dag...

Vandaag gezien:

Briljante film uit de jaren '70. Sterk verhaal en ontzettend goed acteerwerk. En nog wat te lachen ook.

en

Een film voor hoogopgeleiden. En daarom super tof.. heb ervan genoten!
1 verzet tegen het gezag waaraan men door zijn functie ondergeschikt is => tuchteloosheid
pi_74341528
gister Flakes gezien

mijn god, wat een zaadfilm irritant amateuristisch, verschrikkelijke stereotype acteurs die er niks van bakken. maatschappijkritisch op het niveau van 15 jarige meisjes die een gat in hun broek knippen om papa boos te krijgen. had constant het idee dat ik naar een mismaakte versie van clerks zat te kijken.
pi_74341936
This Is It (Kenny Ortega, 2009)
Erg dubbel gevoel aan overgehouden. Als documentaire (als je This is It al zo kan bestempelen) een behoorlijke tegenvaller. Het zijn eigenlijk alleen beelden van de repetities met daartussen mierzoete reacties van fans en crew, dat laatste vond ik nogal een storende factor. De beelden van de repetities zelf wisten me wel positief te verrassen, man wat was Michael nog in topvorm! Zang en dans waren prima en hij was een erg perfectionistisch, het moest een knaller van een afsluiter van zijn indrukwekkende carrière worden. Je zag hem af en toe genieten als een klein kind en hij leek er ook echt plezier in te hebben, niet enkel iemand die de optredens moest geven om geld binnen te halen. En die shows, ik denk echt dat het onvergetelijke concerten waren geworden. Wat dat aan gaat was het pijnlijk om te zien, wetende dat het concert waar ik in januari naartoe zou gaan nooit gaat plaatsvinden. De aankondiging gister dat This is It toch langer gaat draaien is geen verrassing aangezien het een enorme hit is geworden, wel een behoorlijk misleidende marketingcampagne. 6.0
  dinsdag 3 november 2009 @ 10:49:35 #286
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_74342736
Om jullie toch een beetje op de hoogte te houden van wat ik gezien heb de afgelopen maand, hier mijn top 10 van de 22 films die ik heb gezien

1. Faces (1968, VS, John Cassavetes) 9
2. Badlands (1973, VS, Terrence Malick) 9
3. Shadows (1959, VS, John Cassavetes) 8.5
4. An American Werewolf in London (1981, VK, John Landis) 8.5
5. American Graffiti (1973, VS, George Lucas) 8,5
6. Blow Out (1981, VS, Brian De Palma) 8
7. Don't Look Now (1973, VK, Nicolas Roeg) 8
8. Two-Lane Blacktop (1971, VS, Monte Hellman) 8
9. Amarcord (1973, It, Federico Fellini) 7,5
10. The Notebook (2004, VS, Nick Cassavetes) 7,5

De flops van de maand waren:
2. Antônia - O Filme (2006, Br, Tata Amaral) 5,5
1. Made in U.S.A. (1966, Fr, Jean-Luc Godard) 5
  dinsdag 3 november 2009 @ 10:51:42 #287
213010 haakon
Bier moet. Bier doet je goed.
pi_74342801
Harry Potter and the Halfblood Prince

Leuke film, vette effects en niet voor de kinders !

mijn cijfer: 7,5
IMDB: 7,5
The Outside Agency
  dinsdag 3 november 2009 @ 18:04:10 #288
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_74357292
quote:
Op maandag 2 november 2009 21:49 schreef FL_Freak het volgende:

[..]

Volgens mij doe jij niet zoveel buiten huis in je leven
Maak je geen zorgen, ik kom genoeg buiten, en dan niet alleen voor een bioscoopbezoek.
pi_74368420
Top 10 van oktober

1. Up (Pete Docter, Bob Peterson, 2009) ::
Pixar op z'n aller-aller-allerbest! Prachtige animatie, maar vooral ook prachtige emotie.

2. The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford (Andrew Dominik, 2007) ::
Een visueel spektakel, een heerlijk rustig voortkabbelend plot en een fantastische soundtrack. Brad Pitt en Casey Affleck zetten prachtige rollen neer.

3. Away We Go (Sam Mendes, 2009) ::
Vooral een heerlijke sfeer. Fijn acteerwerk en leuke chemie, toffe bijrollen en een heerlijke soundtrack van Alexi Murdoch.

4. The Reader (Stephen Daldry, 2008) ::
Mooi verhaal, goed acteerwerk van Kate Winslet en Ralph Fiennes, goed in elkaar gezet (alleen jammer van de 'Duitse' accenten).

5. The Hurt Locker (Kathryn Bigelow, 2008) ::
Erg kickass film over een bombsquad in Irak. Rauwe beelden, goed acteerwerk en gelukkig niet over-the-top. Het lijkt allemaal vrij realistisch over te komen (totdat je op IMDb komt en je allemaal geklaag kan lezen van 'echte militairen' over hoe alles niet klopt in de film)

6. Revolutionary Road (Sam Mendes, 2008) ::
Ontzettend krachtige acteerprestaties van zowel Leo als Kate. Je wordt er niet echt vrolijk van en het plot heeft niet heel veel om het lijf, maar Sam Mendes maakt er toch wat van (zoals altijd).

7. Sunset Blvd. (Billy Wilder, 1950) ::
Heerlijk sfeertje in deze 'klassieker'. De ijverige, ietwat arrogante screenwriter; de afgeschreven superactrice; de butler/regisseur en de jonge vlam. Het werkt perfect.

8. The Dangerous Lives of Altar Boys (Peter Care, 2002) ::
Cool filmpje met leuk gebruik van animatiesequences. Kwajongensstreken op een katholieke school.

9. Nothing Is Private (Alan Ball, 2007) ::
Geregisseerd en geschreven door Alan Ball, bekend van American Beauty en Six Feet Under. En dat is terug te zien en te voelen. Een vrij akward verhaal wat goed uitgewerkt wordt. Vooral Aaron Eckhardt doet het erg goed.

10. Paranormal Activity (Oren Peli, 2007) ::
Niet heel bijzonder en er gebeurt eigenlijk veel te weinig, maar toch hadden ze me wel goed in de sfeer zitten.

Bijzondere vermelding:
Jud Süß (Veit Harlan, 1940) ::
Bijzonder stukje nazi-propaganda, verpakt in een 18e eeuws kostuum-drama.
Ze maakten er in ieder geval een mooie show omheen in Tuschinski (joods theater nota bene ), met praatjes van Frits Barend en Joris Luyendijk.
  dinsdag 3 november 2009 @ 23:02:25 #290
67103 Caspian
Sneaky fucker, dont you think?
pi_74369196
Zombieland

IMDB: 8.2
Ik: 8.5

Zeer leuke zombiecomedy, die gelukkig (ondanks dat het een comedy is) horror en vooral bloed niet schuwt. Leuke karakters, aardige ontwikkeling, maar vooral gewoon simpel, goed vermaak.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Take Sick Boy, for instance, he came off junk at the same time as me, not because he wanted to, you understand, but just to annoy me, just to show me how easily he could do it, thereby downgrading my own struggle.
pi_74372340
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 23:02 schreef Caspian het volgende:
Zombieland
[ afbeelding ]

IMDB: 8.2
Ik: 8.5

Zeer leuke zombiecomedy, die gelukkig (ondanks dat het een comedy is) horror en vooral bloed niet schuwt. Leuke karakters, aardige ontwikkeling, maar vooral gewoon simpel, goed vermaak.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook net gezien, erg goede kwaliteit R5 is uit. Vond hem ook echt fantastisch, 8.5 kan ik me wel in vinden en je spoiler was het meest briljante moment uit de film
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_74372686
Zou er dan toch een goede zombiefilm bestaan?
pi_74372937
Die zijn er al wel hoor. In dit genre waren Shaun Of The Dead en vooral Doghouse ook erg leuk
Qua serieuze zombiefilms zijn er ook genoeg imo..Naast de old school Romero's vond ik de remake van Dawn Of The Dead ook erg goed, maar bijvoorbeeld ook een film als [REC]
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_74373408
Shaun Of The Dead en Dawn Of The Dead vond ik beide kut, voor de rest kijk ik amper zombiefilms
  woensdag 4 november 2009 @ 03:49:56 #295
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_74373597
'Day of the dead' uit 1894 als ik me niet vergis, is echt een ware klassieker. Dawn of the dead 2004 ook!
Zombieland vond ik ook erg vermakelijk, behalve bill murray, die vond ik toch echt het dieptepunt van de film.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_74373609
quote:
Op woensdag 4 november 2009 03:49 schreef Schenkstroop het volgende:
'Day of the dead' uit 1894 als ik me niet vergis, is echt een ware klassieker. Dawn of the dead 2004 ook!
Zombieland vond ik ook erg vermakelijk, behalve...
je vergist je
edit je post ook even...dikke spoiler.
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
  woensdag 4 november 2009 @ 10:21:25 #297
213010 haakon
Bier moet. Bier doet je goed.
pi_74376830
quote:
Op woensdag 4 november 2009 01:58 schreef Tim86 het volgende:
Die zijn er al wel hoor. In dit genre waren Shaun Of The Dead en vooral Doghouse ook erg leuk
Qua serieuze zombiefilms zijn er ook genoeg imo..Naast de old school Romero's vond ik de remake van Dawn Of The Dead ook erg goed, maar bijvoorbeeld ook een film als [REC]
REC is inderdaad 1 van de betere zombie / horrorfilms van de laatste tijd
The Outside Agency
pi_74377487
quote:
Op woensdag 4 november 2009 10:21 schreef haakon het volgende:

[..]

REC is vind ik inderdaad 1 van de betere zombie / horrorfilms van de laatste tijd
Zombieland was erg leuk En om dat nou een spoiler te noemen
pi_74377589
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 20:50 schreef Falco het volgende:

Tonari no Totoro (My Neighbor Totoro)
Waarschuwing vooraf: bij opkomende hoofdpijn deze film beslist niet opzetten. Hoofdpersonen van deze Ghibli zijn twee continu jengelende kinderen, die helemaal wild worden om Totoro, een grijze zeer groot uitgevallen zitzak. Het heeft een kinderlijk eenvoudig verhaal, dat plots overgaat op de zwaar dramatische quasispannende koers. Uiteindelijk doet het maar leeg aan. Ik kon hier niks mee. Liever had ik nog gehad dat Miyazaki in de tweede helft van de film de fantasieregisters opentrok en naast het an sich leuke karakter Totoro nog een hoop andere bizarre creaturen de revue laat passeren. Helaas zat dat er niet in. Cijfer: 5,5
Ik zie al tijden dat we het consequent niet met elkaar eens zijn. En het is gewoonweg echt opvallend dat je vrijwel elke keer precies het tegenovergestelde vind wat ik vind. Maar Totoro een 5,5 geven? Dat gaat wel wat te ver zeg. Die film heeft zoveel hart en is zo mooi, rustig en puur. Snap werkelijk niet dat je dat niet inziet. In ieder geval vind ik je reviews en je meningen wel altijd interessant ondanks dat ik het dus vrijwel nooit met je eens bent. Ga zo door..
  woensdag 4 november 2009 @ 11:15:37 #300
169377 Syb-rund.
Music connects us all
pi_74378663
quote:
Op woensdag 4 november 2009 03:00 schreef Siniti het volgende:
Shaun Of The Dead en Dawn Of The Dead vond ik beide kut, voor de rest kijk ik amper zombiefilms
Shaun of the dead, faalfilm was dat zeg
Hangt ervan af wat je wilt zien, je bent meestal op het goede adres als je zinloos gesp(l)etter, rondvliegende lichaamsdelen en gare grapjes wilt zien.
hoewel ik je Pontypool opzich wel kan aanraden, waar men op een intelligente manier probeert de sfeer over te brengen, al zie je daar niet al te veel zombies
fire, fire, your thieving spark stopped this fire.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')