abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74106333
Up

Jongetje is helemaal idolaat van een ontdekkingsreiziger en ontmoet een meisje. Ze worden verliefd, trouwen, ze blijkt onvruchtbaar en hebben een mooi leven samen zonder dat hij zijn doel zijn levensdroom heeft kunnen verwezenlijken; Samen met zijn vrouw naar Paradise Falls te gaan in zuid Amerika. Als zijn huis gesloopt moet worden besluit hij alsnog met zijn huis en alle herinneringen aan zijn vrouw naar zuid Amerika te gaan.

Ik weet niet hoe Pixar het elke keer flikt maar wat een juweeltje weer. Mooie plaatjes, ongelooflijk grappige stukjes, (om een of andere reden moest ik soms aan de short "For the Birds" denken) lekker verhaal. Goede film

Imdb: 8.6
ik: 8.5
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_74107465
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 11:26 schreef Guppi het volgende:
Coraline (2009)

[ afbeelding ]

Wauw. Wat een prachtige film. I
grappig, ik vond dit juist een uitermate slappe film. Ik hou erg van Tim Burton maar vond dit een ongeinspireerd slap verhaal. Mooi gemaakt, dat wel. Maar een echte tegenvaller voor mij.
pi_74108895

Ik heb deze film afgelopen zondag gezien in de sneak. Echt een prachtige film! Gebaseerd op een waargebeurd verhaal.
Hij komt op 3 december uit de nederlandse bioscopen.

IMDB: 7.6/10
zelf: 9,5/10
pi_74110442
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 12:37 schreef brushaway het volgende:

[..]

grappig, ik vond dit juist een uitermate slappe film. Ik hou erg van Tim Burton maar vond dit een ongeinspireerd slap verhaal. Mooi gemaakt, dat wel. Maar een echte tegenvaller voor mij.
Er zijn volgens mij meer mensen die jouw mening delen hoor! Ik vond het op de een of andere manier herkenbaar, en de bijrollen vond ik erg mooi. De kinderachtige sprookjesachtigheid, het pakte me gewoon!
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 14:24:45 #180
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_74110902
Moon (2009)

Vond het een goeie film, leuk gedaan. Niet alles klopt helemaal maar dat was niet erg.

Verhaal: Man zit alleen op de maan en moet om de zoveel tijd een bepaalde maanstof terugsturen naar de aarde. Van deze beetje stof kan namelijk 70% van de aarde worden voorzien van energie. Als zijn 3 jarige contract afloopt en hij eindelijk terug kan krijgt hij een ongeluk. Wat daarna gebeurt zet zijn wereld en alles wat hij dacht te weten op z'n kop.

Genre: Sci-fi

Mijn cijfer: 8.0
iMDB: 8.0

Coraline (2009)

Niet aan mij besteed en ik denk dat het kleine kinderen zelfs kan verwarren. Verhaal is rommelig en saai. op de helft ben ik afgehaakt en heb ik geskimmed. De graphics zijn wel heel erg mooi en leuk gedaan. De sfeer is alleen te donker en psychotisch. De animatie van de figuren vond ik erg houterig.

Coraline is een meisje dat met haar ouders naar een stukje nowhere is verhuisd. in haar nieuwe huis ontdekt zij een klein deurtje achter het behang dat haar naar een altenratieve realiteit brengt. Maar een droom dat te mooi is om waar te zijn is het ook. Erg psychotisch en donker verhaal, mensen met zware schizofrenie raad ik af om dit te kijken.

genre: Animatie, kinderen

9 voor de graphics
6.5 voor de animatie
5.5 voor het verhaal.
iMDB: 7.9

[ Bericht 0% gewijzigd door Schenkstroop op 27-10-2009 14:40:03 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 14:29:55 #181
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_74111087
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 10:19 schreef Guppi het volgende:
Flakes (2007)

[ afbeelding ]

Op de een of andere manier vind ik de filmposter en de trailer net niet leuk genoeg, waardoor deze film lang is blijven liggen. Hij werd me hier getipt in het rijtje van Ten Inch Hero, Juno e.d.

De film speelt zich grotendeels af in een cereal bar waar de grootste fans van cereals zich ophouden. Met collectors items uit 1960, en die hun neus ophalen voor een verkeerde melk-flakes verhouding, dat soort fans. De echte Op zich al een leuk gegeven, als start van de film. In deze bar werkt Neal, zijn droom is om een cd te maken, maar hij werkt teveel om hier echt de tijd voor te nemen. Zijn vriendin Miss Pussy Katz (Zooey Deschanel), "want je kunt je naam in twee uur veranderen, wist je dat?", vindt dat hij zijn droom moet najagen en denkt dat hij hiervoor een week vrij moet nemen. In de tussentijd wordt het concept van de bar gejat door een zakenman die aan de overkant een grotere, schonere en mooiere zaak opent.

Nu ik het opschrijf slaat het eigenlijk nergens op, en dat doet het natuurlijk ook niet. Maar het is een lieve en leuke film, met een cereal bar waar je zelf elke morgen wel even wilt gaan ontbijten, met een garderobe van Miss Pussy Katz die je zelf in je kast wilt hebben hangen, en met een vriendje dat een airstream caravan voor je wilt regelen.

Feel good ten top. 10 Inch Hero vond ik net iets geloofwaardiger, maar dit hele cornflakesconcept vond ik ook erg geinig.En de film duurde maar +/- anderhalf uur, ook wel weer eens lekker.

Een 7,3. (IMDB: 6,3)
JUNO

OK deze moet ik zien.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_74113445
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 14:29 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

JUNO

OK deze moet ik zien.
De schattige naïviteit van Juno ontbreekt in deze film hoor, dus verwacht geen Juno-kloon!
Edit: naar aanleiding van de reactie hieronder; ik verwoord het inderdaad niet goed, het is meer de schattigheid, en dan bedoel ik op liefdesgebied.

[ Bericht 20% gewijzigd door Guppi op 27-10-2009 16:59:49 ]
  Redactie Frontpage dinsdag 27 oktober 2009 @ 15:41:28 #183
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_74113770
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 23:31 schreef macondo het volgende:

The Princess Bride (1987)
[ afbeelding ]

Ook een film met veel grappen, alleen kon het me allemaal minder bekoren. Een sprookje dat gepresenteerd werd als flauw toneelstuk. Hier en daar wel aardig geintjes, maar toch vooral een kinderfilm eigenlijk. Gekeken omdat hij in diverse toplijstjes voorkomt.

6,5/10
Ik vond dit zo'n wangedrocht Heb 'm ook gezien vanwege 'de lijstjes' maar waarom die er in is beland is me een raadsel
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 15:31 schreef Guppi het volgende:

[..]

De schattige naïviteit van Juno ontbreekt in deze film hoor, dus verwacht geen Juno-kloon!
Ik vond Juno nou niet bepaald naief, maar juist heerlijk nuchter Maar da's offotpic
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_74118920
Flakes was best wel een tegenvaller. Het miste de nodige humor en had geen leuke acteurs behalve een paar geinige bijrollen. 6.5.
pi_74126180
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 23:19 schreef kingmob het volgende:

[..]

Voor zover ik weet is er helemaal geen release bekend in Nederland. De DVD is al wel uit, maar geen idee of die in Nederland verkrijgbaar is.
Wel raar, want ze lieten stukjes van de film zien in een programma als films en sterren of iets in die geest.
Jammer!
pi_74129642
Death race 2000 uit 1975

Deze film met in de hoofdrol David Carradine en Sylvester Stallone is een echte aanrader, met name David Carradine speelt een meesterlijke rol.
De karakters zijn hilarisch en het gevecht tussen Carrandine en Stallone is boeiend, gaat dat zien.

Cijfer 7,5
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:33:12 #187
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_74131722
The Dreamers
Matthew (Michael Pitt) is een cinefiele Amerikaanse student die een jaar in Parijs studeert. Bij La Cinémathèque Française komt hij Isabelle en Theo tegen, twee Franse studenten die net zoveel van film houden als Matthew zelf. Al snel raken ze bevriend en wordt hij uitgenodigd bij hen thuis, het begin van een relatie die verder gaat dan alleen vriendschap...

Bertolucci geeft ons een prachtfilm waarin het medium film een centrale rol speelt. De achtergrond waar tegen het verhaal zich afspeelt is de oproer die in Parijs ontstaat na het ontslag van de grondlegger van de Cinémathèque, Henri Langlois. Een roerige periode waarin film de ultieme vorm van afleiding is voor onze personages. Een afleiding die een belangrijke vorm speelt in hun leven. Ze spelen scenes uit bekende films na, ze proberen zelfs het record "door het Louvre rennen" dat in Godard`s Bande-a-part wordt gezet te verbeteren.
Die film vormt eigenlijk een soort van rode draad. The Dreamers kan dan ook eigenlijk worden gezien als een soort van moderne versie van Godard`s film.
Ook andere Godard`s spelen een belangrijke rol, zoals A Bout de Souffle en La Chinoise. Ze worden op verschillende manieren geintegreerd. Zo worden er beelden en quotes uit A Bout de Souffle en Bande-a-part gebruikt en nagespeeld en wordt meerdere malen een grote poster van La Chinoise in beeld gebracht. Maar nooit komt dit geforceerd over.
Ook vele andere klassiekers passeren de revue en zo laat Bertolucci z`n liefde voor film in het algemeen, en voor La Nouvelle Vague in het bijzonder, duidelijk blijken.
Een prachtige ode aan de Zevende Kunst.

Ook de muziek speelt een hele belangrijke rol. De teksten van de songs in combinatie met de beelden werkt geweldig.
Het acteerwerk is ontzettend sterk, en dan met name dat van Michael Pitt. Hij zet een sublieme rol neer, die je ieder moment dat hij in beeld is aan het scherm gekluisterd houdt.

The Dreamers is een bijna perfecte film, één met humor en met drama. Eén waarvan je het nodige opsteekt.
Een prachtige ode aan het leven, aan de liefde en aan de Cinema.

IMDB Cijfer: 7,1/10
Mijn Cijfer: 9,0/10
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:33:20 #188
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_74131735
UP
Geniale film, ik kan niets anders zeggen. Veel humor, maar ook wat drama. Geniaal, geniaal. Moet iedereen gewoon zien.

IMDB: 8.6
Zelf: 8.4
pi_74136122

Fish Tank, voor de tweede keer. En wederom was hij erg goed. Prachtige beelden, goed acteerwerk. Eigenlijk één van de beste films van dit jaar. ****½

Death and the Maiden van Roman Polanski. Een aardige thriller, maar niet meer dan dat. ***
  woensdag 28 oktober 2009 @ 01:27:31 #190
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_74136841
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 17:31 schreef ReWout het volgende:
Forrest Gump

Had deze film nog nooit gezien maar tering zeg focking brilljant
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
pi_74140052
Van het weekend Ip Man gekeken:

Een chinese film over Yip Man, de eerste Wing Chun leraar. Semi-biografisch, geweldige film voor martial arts liefhebbers of mensen die interesse hebben in Wing Chun.

Ik vond hem erg vermakelijk, en meer mensen met mij. Momenteel een 8.1 op IMDB
PSN: Cidolfas - FFXIV: Cidolfas Windu
pi_74146073
District 9 (Neill Blomkamp, 2009)
Ook de tweede kijkbeurt beviel goed. Originele film en ondanks het relatief lage budget ziet de aktie er prima uit, met name de scènes tegen het einde doen niet onder voor een dure Hollywood productie. Verhaal steekt goed in elkaar en het acteerwerk is prima (met name van Sharlto Copley). Kom maar op met District 10! 8.0
pi_74149031
Aeon Flux

Mwah, ik vond hem maar matig. De actie was wel oké, maar daar houdt het dan ook eigenlijk mee op.

IMDb: 5,5
Mijn cijfer: 5,0
pi_74152823
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:33 schreef SnuggLe het volgende:
UP
Geniale film, ik kan niets anders zeggen. Veel humor, maar ook wat drama. Geniaal, geniaal. Moet iedereen gewoon zien.

IMDB: 8.6
Zelf: 8.4
Amen

Zondag gezien samen met vriendin en hebben beiden erg genoten van deze film.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 22:15:13 #195
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_74167707
Snakes on A Plane
Samuel L. Jackson in een vliegtuig vol met slangen. Nou, dat zegt eigenlijk al genoeg. Slecht plot, slecht acteerwerk buiten Jackson om, te slechte beelden. Soms zelfs komisch. Ik moet zeggen dat ik wel een pleurishekel aan slangen heb.

IMDB+zelf: 6.1.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 09:34:45 #196
231094 melvddonk
Just have fun!
pi_74177080
A Few Good Men

De film kwam naar mijn idee wat langzaam op gang. De eerste 55 minuten mochten wat mij betreft best wat ingekort worden. Normaal gesproken hou ik eigenlijk helemaal niet van Tom Cruise, maar in deze film vind ik dat hij zijn rol erg sterk heeft neergezet. Jack Nickelson was helemaal top! Briljant acteerwerk! Ik vond de ondervragingen in de rechtzaal ook helemaal top en dan natuurlijk vooral de scene in de rechtzaal waar Jack Nickelson ondervraagt wordt. Verder vond ik de filmmuziek nogal 'over de top' en veel te cliché. Vooral op het einde.
Maar ondanks dat heb ik erg genoten van deze film..

Voor mij een dikke 8.5 waard.
pi_74178794
Up (2009)

Ik geef het toe, een erg leuke film. Begint erg snel, ik vroeg me af of kinderen het hele levensverhaal begrijpen, maar dat is misschien niet eens zo belangrijk. Zelfs zat ik wel al na tien minuten met een brok in mijn keel, maar laat je niet misleiden, er valt ook genoeg te lachen!

In het kort: Carl is een ondernemende jongen, en komt al heel jong zijn perfecte vrouw tegen: Ellie. Samen willen ze naar Zuid Amerika, hun favoriete ontdekkingsreiziger achterna. Carl en zijn vrouw blijven samen, maar telkens komt er iets tussen de plannen die ze als kleine kinderen maakten. Als Ellie overlijdt, besluit Carl er alles aan te doen om alsnog samen de reis te kunnen maken.

Wie hou ik hier voor de gek, iedereen weet al waar hij over gaat! Wat mij nog verbaasde was hoe grappig, vrolijk en toch ook serieus de film was. Ik heb zitten schateren en zoals ik al zei, een brok in mijn keel gehad. Er waren een aantal stukjes die iets te lang werden uitgerekt, vond ik. De actie, en misschien was ik daar na al die gevoelsmomenten gewoon niet aan toe.

Een 8,5 (IMDB: 8,6)
pi_74180798
Maandag in het theater de film de helaasheid der dingen gezien.

Prachtfilm. Oprecht genieten van onze Zuiderburen.

Recensie en trailer:
http://www.nrc.nl/film/ar(...)elaasheid_Der_Dingen
pi_74183763
gisteren ook UP gezien en hij viel me een beetje tegen eigenlijk. t ziet er weer prachtig uit en het is erg origineel om eens een oude weduwnaar te volgen ipv een of andere prins of wat dan ook. hij is een stuk zieliger dan de meeste andere pixarfilms maar helaas ook meteen een heel stuk minder grappig. het begin is erg leuk maar halverwege wordt het iets te standaard en voorspelbaar allemaal. vond dit een van de mindere pixarfilms.
een 7.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 13:09:24 #200
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_74183935
Ik heb laatst The Ugly Truth gezien! Erg leuke film (romantische komedie, hou ik normaal niet zo van), met een komische Gerard Butler en een ook leuk spelende Catherine Heigl.
Zoals altijd met romkoms weet je dat ze uiteindelijk toch wel samen zullen komen, maar toch is de film erg vermakelijk. Gerard Butler is superlomp, maar toch op de één of andere manier charmant. Hoogtepunt van Heigl is d'r blije gehups zo nu en dan Toch wel een aanrader voor een loos avondje bank hangen waarbij je niet teveel wilt nadenken

Ik geef hem een 7.5! IMDB: 6,6

Oh, en een sfeerplaatje
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')