abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74061873
Jennifer's Body een B-film? Het is vooral bedoeld om te lachen btw.
pi_74062372
Van het weekend de volgende films gekeken:

Middelmatigheid ten top. Idee is erg leuk en er zitten leuke stukken in, maar je weet in de eerste scene al wie de slechterik is en hoe de film afloopt. Er zit nog wel een twist in, maar die zie je ook aankomen.

Ik geef de film een 5.

Wow, wat een film. Je leert zeer goed de geschiedenis van de RAF. Je leert waarom ze het doen, maar ook de slechte kant, Baader die iedereen afsnauwt en de vele ontvoeringen en moorden. Erg indrukwekkend en sommige scenes zijn heftig.
Enige nadeel is dat je soms een beetje overrompeld wordt met namen. Moest een paar keer op wikipedia kijken wie wat had gedaan.

Ik geef deze film een 8.

Matig. Film heeft leuke scenes, maar is een echte B film. Heeft alle aspecten van een B film en lijkt hier ook een ode aan te geven. Als het een ode aan de B film is, is het goed gelukt.

Ik geef de film een 6,5.

Wat een vage film! Film loopt naar mijn idee zeer abrupt af en ik snapte er helemaal niets van. Enige positieve is dat Ron Perlman :p er in mee speelt.

Ik geef deze film een 3,5.

Ik weet niet hoe het komt maar de film kan mij gewoon niet boeien. Zit hem nu te kijken, en zit gewoon iets anders te doen. Dat zegt toch wel iets. Weet niet hoe het komt.

Geef de film een 6.
pi_74062759
Lees hier veel negatieve reacties op Public Enemies.

Dacht dat het een erg goede film was Kan aan mij liggen natuurlijk.
(phew for a minute there i lost myself i lost myself
pi_74062882
Ik vond Public Enemies ook mooi. Beetje traag misschien, maar er zat een erg mooie sfeer in.
  maandag 26 oktober 2009 @ 00:43:43 #155
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_74066161
Al een tijdje terug gezien:

Good Bye Lenin!
Duitse tragikomedie uit 2003 van Wolfgang Becker. In het kort: Alex, een Oost-Berlijnse televisie reparateur, moet zijn uit coma ontwaakte moeder beschermen tegen de schok die het samenvoegen van West-Duitsland en de DDR voor haar als actieve communist zou zijn. Hiervoor maakt hij zelf televisie-uitzendingen, haalt DDR food in huis en houdt zo zijn moeder in de veronderstelling dat er niets veranderd is.

Goede film, sterk verhaal en overtuigend acteerwerk. En dat voor een budget van 4,5 miljoen Euro. Niet hilarisch, maar heeft wel grappige momenten. Zeker een aanrader. Zeker als je na +- 1980 geboren bent.

IMDb: 7.8/10
Ik: 7.8/10
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
  maandag 26 oktober 2009 @ 08:16:20 #156
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_74068100
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 22:57 schreef Siniti het volgende:
Ik vond Public Enemies ook mooi. Beetje traag misschien, maar er zat een erg mooie sfeer in.
Ik ben tenminste niet bang voor broccoli!!
Arrogantie is een ander woord voor zelfkennis
Hoe langer ik Bi ben hoe lesbischer ik word
Life: Highly overrated but you still gotta play the game
pi_74070224
Flakes (2007)

Op de een of andere manier vind ik de filmposter en de trailer net niet leuk genoeg, waardoor deze film lang is blijven liggen. Hij werd me hier getipt in het rijtje van Ten Inch Hero, Juno e.d.

De film speelt zich grotendeels af in een cereal bar waar de grootste fans van cereals zich ophouden. Met collectors items uit 1960, en die hun neus ophalen voor een verkeerde melk-flakes verhouding, dat soort fans. De echte Op zich al een leuk gegeven, als start van de film. In deze bar werkt Neal, zijn droom is om een cd te maken, maar hij werkt teveel om hier echt de tijd voor te nemen. Zijn vriendin Miss Pussy Katz (Zooey Deschanel), "want je kunt je naam in twee uur veranderen, wist je dat?", vindt dat hij zijn droom moet najagen en denkt dat hij hiervoor een week vrij moet nemen. In de tussentijd wordt het concept van de bar gejat door een zakenman die aan de overkant een grotere, schonere en mooiere zaak opent.

Nu ik het opschrijf slaat het eigenlijk nergens op, en dat doet het natuurlijk ook niet. Maar het is een lieve en leuke film, met een cereal bar waar je zelf elke morgen wel even wilt gaan ontbijten, met een garderobe van Miss Pussy Katz die je zelf in je kast wilt hebben hangen, en met een vriendje dat een airstream caravan voor je wilt regelen.

Feel good ten top. 10 Inch Hero vond ik net iets geloofwaardiger, maar dit hele cornflakesconcept vond ik ook erg geinig.En de film duurde maar +/- anderhalf uur, ook wel weer eens lekker.

Een 7,3. (IMDB: 6,3)
pi_74074339
The Royal Tenenbaums (Wes Anderson, 2001)
Al een aantal keren gezien en het blijft een heerlijke film. De cast vol bekende namen is erg goed, ook de namen waarvan je dat misschien niet echt verwacht. De humor ligt me wel en het script bevat veel details, hierdoor is het zeker geen straf om de film vaker te kijken. Verder ook een prima soundtrack. 8.3

Insomnia (Erik Skjoldbjærg, 1997)
In dit geval had ik de remake eerder gezien en moet zeggen dat qua eindoordeel niet zoveel verschil zit tussen de remake en dit origineel. In de versie van Nolan is het einde wat spannender, maar die film is weer wat langdradig. Acteerwerk is degelijk, maar Stellan Skarsgård steekt daar ruim bovenuit. 7.5
  maandag 26 oktober 2009 @ 13:02:46 #159
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_74074947
The Hurt Locker

Eindelijk weer een goede oorlogsfilm! De film volgt een klein bombsquad in huidig Irak, welke de taak heeft IED's onschadelijk te maken. De film bestaat eigenlijk voornamelijk uit een aantal opeenvolgende scenes waarin zo'n bom onschadelijk moet worden gemaakt en 1 (briljante) snipe-scene. De kracht zit hem in de suspense, die horror achtig aanvoelt. Iedere keer zit je op het puntje van je stoel en de spanning wordt perfect vastgehouden. Het in beeld brengen van de oorlog en gevechten voelt zeer realistisch, voor zover ik dat kan inschatten.
Het enige nadeel is dat de film te lang duurt. Er wordt daardoor eigenlijk al halverwege de film gepiekt en de rest voelt dan wat overbodig aan. Daardoor een wat lager cijfer.

Mijn cijfer: 8.5
Imdb: 8.0
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_74074967
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 13:02 schreef kingmob het volgende:
The Hurt Locker
[ afbeelding ]

Eindelijk weer een goede oorlogsfilm! De film volgt een klein bombsquad in huidig Irak, welke de taak heeft IED's onschadelijk te maken. De film bestaat eigenlijk voornamelijk uit een aantal opeenvolgende scenes waarin zo'n bom onschadelijk moet worden gemaakt en 1 (briljante) snipe-scene. De kracht zit hem in de suspense, die horror achtig aanvoelt. Iedere keer zit je op het puntje van je stoel en de spanning wordt perfect vastgehouden. Het in beeld brengen van de oorlog en gevechten voelt zeer realistisch, voor zover ik dat kan inschatten.
Het enige nadeel is dat de film te lang duurt. Er wordt daardoor eigenlijk al halverwege de film gepiekt en de rest voelt dan wat overbodig aan. Daardoor een wat lager cijfer.

inderdaad.
Vorig jaar gezien, constant op het puntje van mijn bank. ( heb geen stoel )
pi_74077961
quote:
The Hurt Locker
[ afbeelding ]

Zeker een zeer spannende film! Check ook "Battle for Haditha" als je die nog niet gezien hebt:

pi_74083823
Forrest Gump

Had deze film nog nooit gezien maar tering zeg focking brilljant
  maandag 26 oktober 2009 @ 17:39:26 #163
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_74084100
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 10:19 schreef Guppi het volgende:
Flakes (2007)

Op de een of andere manier vind ik de filmposter en de trailer net niet leuk genoeg, waardoor deze film lang is blijven liggen. Hij werd me hier getipt in het rijtje van Ten Inch Hero, Juno e.d.
Leuke films idd

Jammer dat er niet meer van dat soort films zijn te vinden
Attended: UFC 99 - UFC 167 - UFC 175 - TUF 19 Finale - Invicta 13 - UFC 189 - Fight Night 84 / 87 / 90 - TUF 23 Finale - UFC 200 - UFC 205
4 time, 4 time, 4 time, 4 time TUP champion!!!
  maandag 26 oktober 2009 @ 20:05:12 #164
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_74089247
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 10:19 schreef Guppi het volgende:
Flakes (2007)
Staat in de 'To Watch list', samen met The Hurt Locker!
pi_74090426
quote:
The Hurt Locker
[ afbeelding ]

Ik heb hier een maand of 2 geleden een trailer van gezien in een programma op tv over films.
Komt deze film nog in de bios hier in nederland?
Of heb ik hem gemist en komt hij al uit op dvd?
pi_74090765
Inglourious Basterds pas gezien. QT ten voeten uit. Geweldige hachelijke en ongemakkelijke situaties die maar voortkabbelen op weg naar de climax. Ik heb genoten.
// www.geboortejaarshirts.nl //
Vette prints met een geboortejaar naar keuze.
  maandag 26 oktober 2009 @ 21:10:37 #167
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_74091912
Animal House
Redelijke collegefilm uit 1978, die de eerste schijnt te zijn in een ongebreideld lange rij collegefilms al dan niet gevuld met bloot, vunzigheid en pies- en poepgrappen. Leuk om die jonge acteurs, waarvan een paar (Tom Hulce & Kevin Bacon) het ver uiteindelijk hebben geschopt, zo studentikoos bezig te zien. De grappen en grollen waren van grinnikniveau. Niet allemaal even briljant, maar goed... Qua blote tieten wordt de mannelijke kijker trouwens niet teleurgesteld. Cijfer: 7

Bij de beesten af
Erg boeiende en mooie docu, die alle facetten van het leven laat zien en in de tweede helft rake vergelijkingen weet te maken tussen dierlijk en menselijk gedrag. Bert Haanstra heeft in de korte film 'Zoo' al zoiets soortgelijks gedaan, maar doet het dat over op prima wijze. Het commentaar is typisch Haanstra: dubbelzinnig met hier en daar lichte ironie. Het gedeelte met de pinguins vond ik het beste van de hele docu. Wat een leipe beesten zijn dat . Cijfer: 8

Ice Age: The Meltdown
Ice Age blijft een van de leukere franchises. Leuke oerbeesten vullen deze film en die geweldige onverzettelijke en onuitbare eekhoorn maakt het helemaal af natuurlijk. Als film geen grote hoogvlieger, maar ergernissen bleven uit, ook al is het plot maar matig. Cijfer: 6,5

Ice Age: Dawn of the Dinosaurs

Ook Ice Age 3 blijft net als deel 2 overeind. Wel veel suf geneuzel met die romance tussen Mannie en Ellie en dan ook nog die twee eekhoorns! Een beetje teveel van het goede mijns inziens. Aan de andere kant ziet het dinosaurusgedeelte er echt tof uit en blijven het toffe beesten om te zien. Paar leuke grappen, dus 3,5 ster lijkt me verdiend. Cijfer: 6,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_74092561

Paranormal Activity:
8, erg enge film door zijn subtiliteit, herkenbare setting ook. s'nachts kijken met lichten uit is een pre

[REC]
: deze keek ik net nadat ik Paranormal Activity had gezien, vond m niet zo eng als PA. Zeker wel beter dan menig horror film, 7

The curious case of Benjamin Button
: prachtig verhaal, ondanks de lange speelduur niet verveeld geraakt, 7

The Fountain
: Fantastische film, schitterende beelden, prachtig verhaal, genoeg ruimte voor eigen interpretatie, 8,5

Binnenkort ga ik kijken: Unforgiven, L.A. Confidential & District 9
  maandag 26 oktober 2009 @ 21:35:50 #169
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_74092859
Kill Buljo

Briljant, prachtig, en magistraal. Dit zijn slechts enkele woorden die de pracht van deze epos beschrijven, ook al kunnen woorden eigenlijk niet uitdrukken hoe geniaal deze diamant op celluloid is. Alles zit erin, drama, erotiek, actie, spanning en nog veel meer.
Er is maar één manier om deze film tot uiting te brengen:

De trailer:
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_74093183
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 21:35 schreef BOKA het volgende:
Kill Buljo
[ afbeelding ]

Briljant, prachtig, en magistraal. Dit zijn slechts enkele woorden die de pracht van deze epos beschrijven, ook al kunnen woorden eigenlijk niet uitdrukken hoe geniaal deze diamant op celluloid is. Alles zit erin, drama, erotiek, actie, spanning en nog veel meer.
Er is maar één manier om deze film tot uiting te brengen:

De trailer:
Ik kan hem niet vinden met Engelse of Nederlandse ondertiteling, lijkt me echt een leuke film
  maandag 26 oktober 2009 @ 21:54:54 #171
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_74093451
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 21:46 schreef larry_flynt het volgende:

[..]

Ik kan hem niet vinden met Engelse of Nederlandse ondertiteling, lijkt me echt een leuke film
Ik heb hem gezien met een waanzinnig goede Engelse nasynchronisatie, zeer de moeite waard.
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
  maandag 26 oktober 2009 @ 23:19:33 #172
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_74096648
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 20:32 schreef musicfreakyme het volgende:

[..]

Ik heb hier een maand of 2 geleden een trailer van gezien in een programma op tv over films.
Komt deze film nog in de bios hier in nederland?
Of heb ik hem gemist en komt hij al uit op dvd?
Voor zover ik weet is er helemaal geen release bekend in Nederland. De DVD is al wel uit, maar geen idee of die in Nederland verkrijgbaar is.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  maandag 26 oktober 2009 @ 23:31:04 #173
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_74097049
Looking for Eric

Schitterende film met een echte Cantona. Begon met onverwacht veel voetbal beelden, maar met humor en vooral een vertederende blik op de personages een fijn drama. Maar dat is aan Ken Loach natuurlijk allemaal wel besteed. Wat mij betreft een echte aanrader, hoewel het mensen meer zal aanspreken als ze bekend zijn met Eric Cantona. Toch een film die je gerust met je vriendin kan kijken.

8/10

The Princess Bride (1987)

Ook een film met veel grappen, alleen kon het me allemaal minder bekoren. Een sprookje dat gepresenteerd werd als flauw toneelstuk. Hier en daar wel aardig geintjes, maar toch vooral een kinderfilm eigenlijk. Gekeken omdat hij in diverse toplijstjes voorkomt.

6,5/10
Overal verstand van.
pi_74105262
Coraline (2009)

Wauw. Wat een prachtige film. Ik wilde hem eigenlijk in 3D zien, maar dit is niet gelukt. 2D is hij echter ook fantastisch. Coraline is net verhuisd en haar ouders werken hard aan een boek over tuinen. Ze krijgt weinig aandacht en er lijkt weinig te beleven rond het huis, afgezien van de rare buurjongen. Dan ontdekt ze een deurtje, waar achter het perfecte leven lijkt te wachten. Een kopie van haar eigen leven, maar dan zoals ze het zou willen hebben. De mensen hebben er echter knopen ipv ogen. En langzaam blijken er meer eigenaardigheden te zijn. Langzaam gaat de film in een soort kinderhorror over, a la a nightmare before christmas maar dan nog enger (vond ik).

Het verhaal herhaalt zich enigszins in de eerste helft. De vergelijking tussen het echte leven en het tweede leven achter het deurtje wordt een paar keer gemaakt. Dit ging echter niet vervelen, doordat het er allemaal zo prachtig uitziet. Daarbij komen de leuke personages, zoals Saunders & French als de gekke benedenbuurvrouwen (heerlijk!). Wat ik het leukst vond waren de verschillende stijlen die werden gebruikt. Zwart wit tekenstijl, van gogh-achtig pointillisme, knip en plak, spirograaf, het loopt allemaal naadloos in elkaar over, en wordt mooi gecombineerd. Overigens blijven Coraline en de andere hoofdobjecten hetzelfde, de veranderingen zitten hem vooral in de achtergronden. Héél erg mooi.

Een 8,5. (IMDB: 7,9).
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 11:49:37 #175
213010 haakon
Bier moet. Bier doet je goed.
pi_74106016
Morgen komt Eternal Sunshine of the Spotless Mind er weer op
The Outside Agency
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')