imdb 6.8quote:Elke tien jaar vindt er in een willekeurige stad 'The Tournament' plaats. Dit is een strijd tot de dood tussen de beste 40 huurmoordenaars ter wereld. De laatste persoon die overblijft krijgt een prijs van 10 miljoen dollar en de titel van 's werelds nummer 1. Dit gebeurt allemaal onder het toezicht van een select groepje miljardairs die gokken op een mogelijke uitkomst.
Klinkt echt als een ONTZETTENDE clichefilm. Concept is ook al 100x eerder gedaan.quote:Op maandag 19 oktober 2009 23:34 schreef ReWout het volgende:
Tournament, The (2009)
http://www.moviemeter.nl/film/45127
http://www.imdb.com/title/tt0471041/
[..]
imdb 6.8
ik: 5.5
Leuk om te eens te kijken als er niets anders is op tv. Voor de rest vrij matige film imo.
Snakes on a plane is geniaal!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toch wel erg leuk om Sam Raimi als vanouds bezig te zien. Ik heb me er prima mee vermaakt. Een 7.
[ Bericht 0% gewijzigd door Strolie75 op 21-10-2009 09:16:03 ]"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
Me tooquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 13:55 schreef HostiMeister het volgende:
Vanavond staat Moon in de planning, ben heel erg benieuwd
Wow dat ziet er zeer interessant uit! Waar/hoe heb je deze gezien?quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 22:06 schreef Toad het volgende:
The Man from London (Bela Tarr)
[ afbeelding ]
Prachtige film. Eén van de mooiste zwartwit films die ik heb gezien. Tarr heeft echt mooie beelden geschoten. Met name de eerste 25 minuten - in de nacht geschoten - zijn echt perfect. Goed acteerwerk verder. 8
Alleen van het interview met Tarr, wat ook op de dvd stond, kreeg ik echt koppijn. Na één zin iedere keer een knip. Vreselijke montage.
Trailer: http://view.break.com/745301
Een geniale Brad Pitt idd.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 18:16 schreef Etcetera het volgende:
Twelve Monkeys
Interessante film, met een uitstekend spelende Bruce Willis en een geniale Brad Pitt. 8/10
Ik vond 'm vooral traag en saai.quote:Op zondag 25 oktober 2009 12:15 schreef Timo20 het volgende:
The Last Emperor (Theatrical Version)
Een groots epos dus dat geen moment verveelt. Het zelfs nog wel wat langer mogen duren waardoor het gevoel van gehaastheid een beetje weg genomen had kunnen worden.
quote:Op zondag 25 oktober 2009 16:45 schreef GuitarJJ het volgende:
Twilight
IMDB: 6,0
Ik: 7,5
Snap niet dat mensen zo negatief over deze film zijn. Vond het een goede film.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Waar ik pas net achterkwam (toen ik een plaatje zocht) is dat de film gebaseerd is op een stripboek, dat vast een stuk beter is.![]()
Saai?quote:Op zondag 25 oktober 2009 14:06 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ik vond 'm vooral traag en saai.
'Gehaastheid':')
quote:Op zondag 25 oktober 2009 22:57 schreef Siniti het volgende:
Ik vond Public Enemies ook mooi. Beetje traag misschien, maar er zat een erg mooie sfeer in.
quote:Op maandag 26 oktober 2009 13:02 schreef kingmob het volgende:
The Hurt Locker
[ afbeelding ]
Eindelijk weer een goede oorlogsfilm! De film volgt een klein bombsquad in huidig Irak, welke de taak heeft IED's onschadelijk te maken. De film bestaat eigenlijk voornamelijk uit een aantal opeenvolgende scenes waarin zo'n bom onschadelijk moet worden gemaakt en 1 (briljante) snipe-scene. De kracht zit hem in de suspense, die horror achtig aanvoelt. Iedere keer zit je op het puntje van je stoel en de spanning wordt perfect vastgehouden. Het in beeld brengen van de oorlog en gevechten voelt zeer realistisch, voor zover ik dat kan inschatten.
Het enige nadeel is dat de film te lang duurt. Er wordt daardoor eigenlijk al halverwege de film gepiekt en de rest voelt dan wat overbodig aan. Daardoor een wat lager cijfer.
Mijn cijfer: 8.5
Imdb: 8.0
Zeker een zeer spannende film! Check ook "Battle for Haditha" als je die nog niet gezien hebt:quote:Op maandag 26 oktober 2009 13:02 schreef kingmob het volgende:
The Hurt Locker
[ afbeelding ]
Eindelijk weer een goede oorlogsfilm! De film volgt een klein bombsquad in huidig Irak, welke de taak heeft IED's onschadelijk te maken. De film bestaat eigenlijk voornamelijk uit een aantal opeenvolgende scenes waarin zo'n bom onschadelijk moet worden gemaakt en 1 (briljante) snipe-scene. De kracht zit hem in de suspense, die horror achtig aanvoelt. Iedere keer zit je op het puntje van je stoel en de spanning wordt perfect vastgehouden. Het in beeld brengen van de oorlog en gevechten voelt zeer realistisch, voor zover ik dat kan inschatten.
Het enige nadeel is dat de film te lang duurt. Er wordt daardoor eigenlijk al halverwege de film gepiekt en de rest voelt dan wat overbodig aan. Daardoor een wat lager cijfer.
Leuke films iddquote:Op maandag 26 oktober 2009 10:19 schreef Guppi het volgende:
Flakes (2007)
Op de een of andere manier vind ik de filmposter en de trailer net niet leuk genoeg, waardoor deze film lang is blijven liggen. Hij werd me hier getipt in het rijtje van Ten Inch Hero, Juno e.d.
Ik heb hier een maand of 2 geleden een trailer van gezien in een programma op tv over films.quote:Op maandag 26 oktober 2009 13:02 schreef kingmob het volgende:
The Hurt Locker
[ afbeelding ]
Ik kan hem niet vinden met Engelse of Nederlandse ondertiteling, lijkt me echt een leuke filmquote:Op maandag 26 oktober 2009 21:35 schreef BOKA het volgende:
Kill Buljo
[ afbeelding ]
Briljant, prachtig, en magistraal. Dit zijn slechts enkele woorden die de pracht van deze epos beschrijven, ook al kunnen woorden eigenlijk niet uitdrukken hoe geniaal deze diamant op celluloid is. Alles zit erin, drama, erotiek, actie, spanning en nog veel meer.
Er is maar één manier om deze film tot uiting te brengen:
De trailer:
Ik heb hem gezien met een waanzinnig goede Engelse nasynchronisatie, zeer de moeite waard.quote:Op maandag 26 oktober 2009 21:46 schreef larry_flynt het volgende:
[..]
Ik kan hem niet vinden met Engelse of Nederlandse ondertiteling, lijkt me echt een leuke film
Voor zover ik weet is er helemaal geen release bekend in Nederland. De DVD is al wel uit, maar geen idee of die in Nederland verkrijgbaar is.quote:Op maandag 26 oktober 2009 20:32 schreef musicfreakyme het volgende:
[..]
Ik heb hier een maand of 2 geleden een trailer van gezien in een programma op tv over films.
Komt deze film nog in de bios hier in nederland?
Of heb ik hem gemist en komt hij al uit op dvd?
grappig, ik vond dit juist een uitermate slappe film. Ik hou erg van Tim Burton maar vond dit een ongeinspireerd slap verhaal. Mooi gemaakt, dat wel. Maar een echte tegenvaller voor mij.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:26 schreef Guppi het volgende:
Coraline (2009)
[ afbeelding ]
Wauw. Wat een prachtige film. I
Er zijn volgens mij meer mensen die jouw mening delen hoor! Ik vond het op de een of andere manier herkenbaar, en de bijrollen vond ik erg mooi. De kinderachtige sprookjesachtigheid, het pakte me gewoon!quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 12:37 schreef brushaway het volgende:
[..]
grappig, ik vond dit juist een uitermate slappe film. Ik hou erg van Tim Burton maar vond dit een ongeinspireerd slap verhaal. Mooi gemaakt, dat wel. Maar een echte tegenvaller voor mij.
JUNOquote:Op maandag 26 oktober 2009 10:19 schreef Guppi het volgende:
Flakes (2007)
[ afbeelding ]
Op de een of andere manier vind ik de filmposter en de trailer net niet leuk genoeg, waardoor deze film lang is blijven liggen. Hij werd me hier getipt in het rijtje van Ten Inch Hero, Juno e.d.
De film speelt zich grotendeels af in een cereal bar waar de grootste fans van cereals zich ophouden. Met collectors items uit 1960, en die hun neus ophalen voor een verkeerde melk-flakes verhouding, dat soort fans. De echteOp zich al een leuk gegeven, als start van de film. In deze bar werkt Neal, zijn droom is om een cd te maken, maar hij werkt teveel om hier echt de tijd voor te nemen. Zijn vriendin Miss Pussy Katz (Zooey Deschanel), "want je kunt je naam in twee uur veranderen, wist je dat?", vindt dat hij zijn droom moet najagen en denkt dat hij hiervoor een week vrij moet nemen. In de tussentijd wordt het concept van de bar gejat door een zakenman die aan de overkant een grotere, schonere en mooiere zaak opent.
Nu ik het opschrijf slaat het eigenlijk nergens op, en dat doet het natuurlijk ook niet. Maar het is een lieve en leuke film, met een cereal bar waar je zelf elke morgen wel even wilt gaan ontbijten, met een garderobe van Miss Pussy Katz die je zelf in je kast wilt hebben hangen, en met een vriendje dat een airstream caravan voor je wilt regelen.
Feel good ten top. 10 Inch Hero vond ik net iets geloofwaardiger, maar dit hele cornflakesconcept vond ik ook erg geinig.En de film duurde maar +/- anderhalf uur, ook wel weer eens lekker.
Een 7,3. (IMDB: 6,3)
De schattige naïviteit van Juno ontbreekt in deze film hoor, dus verwacht geen Juno-kloon!quote:
Ik vond dit zo'n wangedrochtquote:Op maandag 26 oktober 2009 23:31 schreef macondo het volgende:
The Princess Bride (1987)
[ afbeelding ]
Ook een film met veel grappen, alleen kon het me allemaal minder bekoren. Een sprookje dat gepresenteerd werd als flauw toneelstuk. Hier en daar wel aardig geintjes, maar toch vooral een kinderfilm eigenlijk. Gekeken omdat hij in diverse toplijstjes voorkomt.
6,5/10
Ik vond Juno nou niet bepaald naief, maar juist heerlijk nuchterquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 15:31 schreef Guppi het volgende:
[..]
De schattige naïviteit van Juno ontbreekt in deze film hoor, dus verwacht geen Juno-kloon!
Wel raar, want ze lieten stukjes van de film zien in een programma als films en sterren of iets in die geest.quote:Op maandag 26 oktober 2009 23:19 schreef kingmob het volgende:
[..]
Voor zover ik weet is er helemaal geen release bekend in Nederland. De DVD is al wel uit, maar geen idee of die in Nederland verkrijgbaar is.
quote:Op maandag 26 oktober 2009 17:31 schreef ReWout het volgende:
Forrest Gump
Had deze film nog nooit gezien maar tering zeg focking brilljant
Amenquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:33 schreef SnuggLe het volgende:
UP
Geniale film, ik kan niets anders zeggen. Veel humor, maar ook wat drama. Geniaal, geniaal. Moet iedereen gewoon zien.
IMDB: 8.6
Zelf: 8.4
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |