Dat zal wel Guppi zijn geweest want ik ken hem nietquote:Op maandag 12 oktober 2009 12:57 schreef SnuggLe het volgende:
Door tips van mensen hier de volgende twee films gekeken.
Away we Go
Siniti gaf me volgensmij de tip om deze FEELGOOD-film te bekijken (of was het Guppi?). Thanks alsnog in ieder geval! Away we Go heeft de volgende plot:
[..]
Burt & Verona gaan dus Amerika door en komen daar in een aantal 'rare' situaties terecht. Het is echt een soort van feelgood slash roadmovie. Men gaat 'op reis' en verder gebeurt er niet heel erg veel, maar het verhaal kabbelt gewoon lekker voort. De rode draad is de reis en de ontmoetingen op die reis zijn de invulling die de film leuk maakt. Leuke karakters (oa Maggy Gyllenhaal) en leuke scenes. Ik heb een paar keer moeten schaterlachen, oa met de kinderwagen en het schelden op elkaar voor de hartslag van de baby. LOL LOL!
[ afbeelding ]
Eigenlijk helemaal mijn film dus. Leuk verhaal, leuke personages, wat humor, goede soundtrack ook erbij! Als je van feelgoodmovies houdt, moet je zeer zeker Away we Go kijken. John Krasinski speelt de hoofdrol van Burt Farlander ook heel goed. Goede film van Sam Mendes.
IMDB: 7.6
Zelf: 8.1
Die ga ik binnenkort eens kijken, ik vind Altman een erg goede regisseur.quote:Op maandag 12 oktober 2009 12:36 schreef Hulkio het volgende:
A Prairie Home Companion (Robert Altman, 2006)
Ook dit is een prima film van Altman en extra bijzonder aangezien het zijn laatste film was, gezien het thema van de film dan. Zeer vermakelijk in elk geval. 7.8
quote:Op maandag 12 oktober 2009 23:55 schreef Timo20 het volgende:
Le Trou
Een ontzettend spannende, intense en, vreemd genoeg, waar gebeurde gevangenis film waarin het complete ontbreken van enige vorm van muziek direct opvalt. Samen met de door Becker soms extreem lang aangehouden shots zorgt dat voor een geweldig gevoel van realiteit. Een goed voorbeeld hier van is de scenen van bijna 5 minuten waarin één camera standpunt wordt aangehouden en we zien hoe ze proberen de vloer van hun cel te slopen. Een briljante scene die stijf staat van de spanning.
Ook het acteerwerk van de amateur acteurs is sterk. Het lijkt echt alsof je mee kijkt in het gevangenis leven van vier vrienden, die vaak aan één blik of woord genoeg hebben om te kunnen communiceren. Het is daarom dat je op een bepaalde manier ook mee voelt met de hoofdpersoon Claude Gaspard. Nergens lijkt hij écht onderdeel van de groep te zijn en wordt door de anderen meer als buitenstaander beschouwd. Cru, maar ergens wel begrijpelijk.
Escape from Alcatraz was altijd m`n favoriete ontsnap-uit-de-gevangenis-film, maar daar kan Le Trou wel eens verandering in gaan brengen.
Alleen jammer dat Jacques Becker zelf nooit van deze geweldige film heeft kunnen genieten: nog voor dat de geluidsmixage af was liet hij het leven na een hartaanval.
IMDB Cijfer: 8,0/10
Mijn Cijfer: 8,5/10
Ik had nooit gedacht goed acteerwerk en Cruise in 1 zin te zien, maar deze doemsdag is dus toch aangebroken.quote:
Ik vind hem waarschijnlijk de slechtste beroemde acteur van dit moment. Elke film met hem erin die goed is wordt voor mij bijna verneukt door zijn belabberde acteerwerk.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:01 schreef Falco het volgende:
Cruise is een goed acteur hoor. Wel veel van hetzelfde soort rollen, maar hij vult ze sterk in.
Je overdrijft nu ook niet een heel klein beetje?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:46 schreef Siniti het volgende:
[..]
Ik vind hem waarschijnlijk de slechtste beroemde acteur van dit moment. Elke film met hem erin die goed is wordt voor mij bijna verneukt door zijn belabberde acteerwerk.
Nopequote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:54 schreef ChickenMan het volgende:
[..]
Je overdrijft nu ook niet een heel klein beetje?
Ja, vond ik ook. Wel leuk, maar wat te lichtvoetig allemaal.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 20:20 schreef jimjim1983 het volgende:
Away we Go gister gezien. vond t iets te standaard indie allemaal. was verder wel een beetje grappig maar had er meer van verwacht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |