abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68949320

Hoe te posten in dit topic
Simpel! Zet de titel van de zojuist gekeken film neer, al dan niet bold plus IMDb-linkje. Vervolgens een mooie filmposter of frappant screenshot (geen gele kikkers of Moviemeterplaatjes!) en daaronder een verhaaltje wat je nu zo gaaf of niet gaaf aan de film vindt. Let op: controversiële meningen worden ten zeerste gewaardeerd! Ter afsluiting geef je de film nog de waardering in of sterren of een cijfer van 1 tot en met 10. Of je doet toch iets heel anders, dat mag ook.

Meningen en vragen over het plot dienen gemarkeerd te worden met de spoiler-tag zodat je voor anderen de film niet verpest, als men ooit besluit de film nog eens te kijken .

Dat we elkaar mogen aansteken tot het kijken van elkaars filmkeuze

Vorige topics:
CXXXIX | CXXXVIII | CXXXVII | CXXXVI | CXXXV | CXXXIV | CXXXIII | CXXXII | CXXXI
CXXX | CXXIX | CXXVIII | CXXVII | CXXVI | CXXV | CXXIV | CXXIII | CXXII | CXXI
CXX | CXVIX | CXVIII | CXVII | CXVI | CXV | CXIV | CXIII | CXII | CXI
CX | CIX | CVIII | CVII | CVI | CV | CIV | CIII | CII | CI
C | XCIX | XCVIII | XCVII | XCVI | XCV | XCIV | XCIII | XCII | XCI
XC | LXXXIX | LXXXVIII | LXXXVII | LXXXVI | LXXXV | LXXXIV | LXXXIII | LXXXII | LXXXI
LXXX | LXXIX | LXXVIII | LXXVII | LXXVI | LXXV | LXXIV | LXXIII | LXXII | LXXI
LXX | LXIX | LXVIII | LXVII | LXVI | LXV | LXIV | LXIII | LXII | LXI
LX | LIX | LVIII | LVII | LVI | LV | LIV | LIII | LII | LI
L | IL | XLVIII | XLVII | XLVI | XLV | XLIV | XLIII | XLII | XLI
XL | XXXIX | XXXVIII | XXXVII | XXXVI | XXXV | XXXIV | XXXIII | XXXII | XXXI
XXX | XXIX | XXVIII | XXVII | XXVI | XXV | XXIV | XXIII | XXII | XXI
XX | XIX | XVIII | XVII | XVI | XV | XIV | XIII | XII | XI
X | IX | VIII | VII | VI | V | IV | III | II | I

Wijzigingen/toevoegingen aan deze OP zijn welkom! Omdat ik dit topic niet elke dag lees kan je het beste een PM doen naar donroyco
  dinsdag 12 mei 2009 @ 18:52:01 #2
254498 Druktemaker
Donateur Asielactie 2009
pi_68949378
Crank 1&2
She might forget you, her pussy wont.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 18:54:52 #3
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_68949478

Hoe te posten in dit topic
Simpel! Zet de titel van de zojuist gekeken film neer, al dan niet bold plus IMDb-linkje. Vervolgens een mooie filmposter of frappant screenshot (geen gele kikkers of Moviemeterplaatjes!) en daaronder een verhaaltje wat je nu zo gaaf of niet gaaf aan de film vindt. Let op: controversiële meningen worden ten zeerste gewaardeerd! Ter afsluiting geef je de film nog de waardering in of sterren of een cijfer van 1 tot en met 10. Of je doet toch iets heel anders, dat mag ook.

Meningen en vragen over het plot dienen gemarkeerd te worden met de spoiler-tag zodat je voor anderen de film niet verpest, als men ooit besluit de film nog eens te kijken .

Dat we elkaar mogen aansteken tot het kijken van elkaars filmkeuze

Vorige topics:
CXXXIX | CXXXVIII | CXXXVII | CXXXVI | CXXXV | CXXXIV | CXXXIII | CXXXII | CXXXI
CXXX | CXXIX | CXXVIII | CXXVII | CXXVI | CXXV | CXXIV | CXXIII | CXXII | CXXI
CXX | CXVIX | CXVIII | CXVII | CXVI | CXV | CXIV | CXIII | CXII | CXI
CX | CIX | CVIII | CVII | CVI | CV | CIV | CIII | CII | CI
C | XCIX | XCVIII | XCVII | XCVI | XCV | XCIV | XCIII | XCII | XCI
XC | LXXXIX | LXXXVIII | LXXXVII | LXXXVI | LXXXV | LXXXIV | LXXXIII | LXXXII | LXXXI
LXXX | LXXIX | LXXVIII | LXXVII | LXXVI | LXXV | LXXIV | LXXIII | LXXII | LXXI
LXX | LXIX | LXVIII | LXVII | LXVI | LXV | LXIV | LXIII | LXII | LXI
LX | LIX | LVIII | LVII | LVI | LV | LIV | LIII | LII | LI
L | IL | XLVIII | XLVII | XLVI | XLV | XLIV | XLIII | XLII | XLI
XL | XXXIX | XXXVIII | XXXVII | XXXVI | XXXV | XXXIV | XXXIII | XXXII | XXXI
XXX | XXIX | XXVIII | XXVII | XXVI | XXV | XXIV | XXIII | XXII | XXI
XX | XIX | XVIII | XVII | XVI | XV | XIV | XIII | XII | XI
X | IX | VIII | VII | VI | V | IV | III | II | I

Wijzigingen/toevoegingen aan deze OP zijn welkom! Omdat ik dit topic niet elke dag lees kan je het beste een PM doen naar donroyco
  dinsdag 12 mei 2009 @ 18:55:55 #4
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_68949505
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 09:50 schreef jpg97 het volgende:
Mijn favoriete 25 films tot nu toe, in willekeurige volgorde, omdat ik niet kan zeggen dat de ene film per definitie beter is dan de andere. Het ligt aan het genre en de stemming waarin je bent wanneer je een film kijkt
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lijkt wel op de lijst van Siniti.

Maar dit topic is alleen voor Top 10 per maand geschikt.
Persoonlijke top 10 lijkt me elders geschikter (wel interessant trouwens) .
pi_68949630
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 18:52 schreef Druktemaker het volgende:
Crank 1&2
  dinsdag 12 mei 2009 @ 19:03:31 #6
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_68949782
Oeh Crank 2 heb ik hier ook liggen, maar vanavond eerst National Treasure 2 kijken.

Onlangs ook nog "Knowing" gekeken http://www.imdb.com/title/tt0448011

aardige film, mooie rampscenes en dan komt dat einde
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
  dinsdag 12 mei 2009 @ 19:03:38 #7
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_68949787
tvp

gisteren Taxi

eindelijk weer een keer gezien. het blijft voor mij een vermakelijke film.. soms leuke dialogen.. maar vooral het irriteren van duitsers

een 7
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
pi_68949824
Marley and me!
Those who forget their past , are condemned to re-live it...
pi_68950062
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 19:03 schreef jpg97 het volgende:

SPOILER
Dan vind ik je nog mild

Wat een bagger film was dat zeg
pi_68950103
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 19:03 schreef jpg97 het volgende:

SPOILER
En wat vond je dan niet goed aan het einde?
SPOILER
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
pi_68950178
2 films vandaag er op geweest.

CKY Landspeed 1 (1999)

Een film vol sketches gedaan door bam margera en zn' vrienden. Ze waren hier rond de leeftijd van 18/19. En het feit dat ze deze film meer dan een miljoen keer hebben weten te verkopen is oprecht een goed succes te noemen! Bam heeft dan ook de film zelf in elkaar gezet, en mede door het succes van de CKY films kon hij binnen no time een ferrari aanschaffen. En dat voor een film die bestaat uit slechts een aantal home video filmpjes

De sketches volgen elkaar dan ook lekker op, je zit de film uit met 1 grote glimlach, de ondersteunende muziek is erg 90ies wat ook wel tof is.

Overigens mag genoemd worden dat Brandon Dicamillo echt een top acteur is haha. Die kerel kan zo 'overdreven' overkomen en is een master in impersionations.

Op IMDB krijgt hij nog een 7.2 wat me verbaasd voor deze film, je moet er toch wel van houden dacht ik.
Ik zelf geef hem dan ook en 8.0

Nothing but the Truth (2008)

Deze film gaat over een moeke die journalist is en bij d'r baby op school een andere moeder verdacht van dat ze CIA agente is. Ze brengt het nieuws naar buiten en wordt daarna in het gevang gegooid want je mag geen nieuws over CIA mokkels naar buiten brengen. De harde strijd tussen Kate en Mat dillon die volgt is erg tof gespeeld en beide leveren dan ook een stukje goed acteer werk af! ( david schwimmer was weer op zn' friends modus : < ). En Kate Beckinsale is gruwelijk heerschend lekker

IMDB 7.6
Mijn cijfer8.0
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_68950190
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 19:16 schreef Sideshowbobbie het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
pi_68950263
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 19:18 schreef Siniti het volgende:

[..]
SPOILER
haha ok dan. Vroeg het me alleen af

Vond de film in zijn geheel ook erg tegenvallen. Bovendien kan Cage zoveel beter
  dinsdag 12 mei 2009 @ 19:45:35 #14
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_68951136
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 19:16 schreef Sideshowbobbie het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
PieAir
  dinsdag 12 mei 2009 @ 19:48:00 #15
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_68951210
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 19:15 schreef Siniti het volgende:

[..]

Dan vind ik je nog mild

Wat een bagger film was dat zeg
Een 5 voor de leuke rampscenes
SPOILER
PieAir
pi_68956253

Star Trek

Ok ok... hij is gaaf. Tof verhaal, frisse cast en prachtige special effects. Een echte blockbuster die de formule nergens fout uitvoert. Goed tempo, goede introductie van de karakters, toffe interactie en heerlijke actie. Daarnaast natuurlijk nog wat comic relief dankzij Simon Pegg's Scotty (John 'Harold' Cho's Sulu moest helaas serieus blijven ).

8 (IMDb: 8,6 )

Ik kijk uit naar een volgend deel (komt die?).
  dinsdag 12 mei 2009 @ 22:01:59 #17
96845 Scarface2004
Who Ren Young
pi_68956622
Ik kom net terug van Star Trek.
Eens met hierboven, en hopelijk komt er geen 2e deel!
Ze moeten het hierbij laten
"You know why they call it the American dream? Because you'd have to be fucking asleep to believe it!"
pi_68957013
El laberinto del fauno/Pan's Labyrinth (2006)

Samenvatting van IMDB: In the fascist Spain of 1944, the bookish young stepdaughter of a sadistic army officer escapes into an eerie but captivating fantasy world. Ik zou het omschrijven als een sprookje voor oudere kinderen/volwassenen . Er zit toch nog best wat geweld in, ik had meer een kinderfilm verwacht. Toch viel de film allesbehalve tegen, ik heb hem met veel plezier zitten kijken en vind het zeker een prachtige film, zowel qua fantasie (hoe dit is vormgegeven) als qua plot.

IMDB geeft een 8,5 en hier sluit ik me bij aan.
pi_68957327
quote:
Prachtige film.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 22:15:05 #20
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_68957403
Hairspray
Heel vermakelijke en aanstekelijke musical waarbij het felle kleuren pallet en de kitscherigheid regelmatig pijn doen aan je ogen. De liedjes zijn leuk in jaren `60 stijl, met vooral veel heerlijke twist en rock-n-roll muziek.
Nikky Blonsky is erg tof in de hoofdrol en draagt de film zonder problemen. Het verhaal is natuurlijk ontzettend voorspelbaar maar in dit geval maakt dat helemaal niets uit, je verwacht eigenlijk ook niet anders. Een erg goed en opbeurend geheel dus. Het is daarom ook zo jammer dat het op een gegeven moment zo ontzettend politiek correct probeert te zijn. Dat doet afbreuk aan de rest van de film en aan de sfeer van het geheel. Erg jammer. Gelukkig duurt dat niet te lang en is het naar het einde toe weer vrolijkheid troef.

IMDB Cijfer: 7,3/10
Mijn Cijfer: 7,5/10
  dinsdag 12 mei 2009 @ 22:55:21 #21
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_68959554

Caché
Michael Haneke's film over een gezin dat lastig gevallen wordt met video opnames van hun huis. Schitterend geacteerd door onder meer Juliette Binoche en absoluut fraaie aankleding. Einde viel echter wel wat tegen.

IMDB 7,3
Zelf 8
Overal verstand van.
  woensdag 13 mei 2009 @ 00:57:12 #22
19284 B
van benbenieuwd
pi_68964301
Net naar The International geweest leuke spionage/actie film geen meester werk maar ook geen flop (6.8 imdb) ik geef hem toch wel een 7+
  woensdag 13 mei 2009 @ 01:02:59 #23
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_68964444
Star Trek (2009, VS, J.J. Abrams)

Dit had alles wat ik van een goede blockbuster verwacht.
Een geloofwaardig verhaal, waarin ik in mee gezogen werd. Coole karakters waarmee ik kon meeleven. Gave actie met mooie special effects. En af en toe een grapje om het ijs te breken.
Dan nog even over de karakters. Chris Pine is erg cool als Kirk, veel cooler dan Shatner ooit was. Zachary Quinto heeft totaal geen last van het "bekend gezicht uit een serie"-syndroom. Vanaf de eerste minuut had ik het idee naar Spock en niet Sylar te kijken. Al helpt de make-up ook een handje hierbij. Karl Urban is leuk als de norse dokter McCoy. Zoe Saldana is lekkere eye-candy., die wat tegenwicht biedt aan Kirk in het begin. Simon Pegg is grappig als Scotty. Anton Yelchin steelt elke scene als de jonge Chekov.
Wat een manier om een uitgedoofte kaars nieuw leven in te blazen. Live long and prosper Star Trek franchise.
cijfer: 8
pi_68964557
Touch Of Evil: prachtige film-noir, 9/10 .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_68964948
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 22:01 schreef Scarface2004 het volgende:
Ik kom net terug van Star Trek.
Eens met hierboven, en hopelijk komt er geen 2e deel!
Ze moeten het hierbij laten
Laat er alsjeblieft wel een tweede deel komen!
  woensdag 13 mei 2009 @ 02:47:50 #26
78964 Luuksor
[ Curacao ]
pi_68965774
Vanavond star trek! Ben benieuwd!
  woensdag 13 mei 2009 @ 09:24:36 #27
57047 macondo
pi_68968464
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 22:13 schreef TJLinden het volgende:

[..]

Prachtige film.
Ik zat even te kijken naar whatiwatch.net, maar is dat niet reteveel werk om allemaal in te voeren? Kan je die gegevens niet importeren van moviemeter of imdb of zo? Daar heb ik wel alles bijgehouden afgelopen jaren..
Overal verstand van.
pi_68968817
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 09:24 schreef macondo het volgende:

[..]

Ik zat even te kijken naar whatiwatch.net, maar is dat niet reteveel werk om allemaal in te voeren? Kan je die gegevens niet importeren van moviemeter of imdb of zo? Daar heb ik wel alles bijgehouden afgelopen jaren..
Volgens mij is dat helaas niet mogelijk.
  woensdag 13 mei 2009 @ 10:13:21 #29
57047 macondo
pi_68969904
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 09:35 schreef TJLinden het volgende:

[..]

Volgens mij is dat helaas niet mogelijk.
Massaal films aanklikken en waarderen gaat ook niet echt snel
Overal verstand van.
pi_68970625
Gisteravond toch maar Dead Poets Society afgekeken, vermakelijke film, maar voor mij niet meer dan dat.
IMDB cijfer: 7.8/10
Mijn cijfer: 7.0/10

Daarna In The Valley Of Elah erachteraan gegooid, maar die vond ik net iets te lang duren. Wel een erg goede film vond ik.
IMDB Cijfer: 7.5/10
Mijn cijfer: 7.5/10

Als laatste ook Død snø gekeken. Briljant! Nu houd ik sowieso wel van zombie films, vooral als ze zichzelf niet te serieus nemen, maar al die referenties (Evil Dead, Braindead, etc) gaven ook nog eens dat kleine beetje extra.
Aan 't begin was ook niet meteen duidelijk wie er wel of niet zou overleven.
SPOILER
IMDB cijfer: 6,9/10
Mijn cijfer 8-/10
pi_68979217
The Island

Wel een aardige film, ook voor de tweede keer.

Imdb: 6,9
Mijn cijfer: 7,3
pi_68981272
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 09:24 schreef macondo het volgende:

[..]

Je kan natuurlijk ook vanaf vandaag beginnen en niet je hele historie overzetten.
  woensdag 13 mei 2009 @ 18:20:06 #33
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_68986647
Die Sehnsucht der Veronika Voss

Tsja, lastig te beoordelen film... Veronika Voss is een filmster, die vroeger een sterstatus had, maar nu wat aanrommelt in de marge door een morfineverslaving. Fassbinder heeft wel een leuk eigen stijltje, dat ik kan waarderen, maar is soms ook gewoonweg slordig. De zwart-wit-filmerij, de belichting, camerawerk is origineel en aangenaam. Montage en acteerwerk waren soms erg wisselvallig. Bij een scene waarbij Veronika Voss voor de zoveelste keer een take moet opnemen, dacht ik: "Was dat maar ook gebeurd met deze film!" Sommige zinnen werden wel heel raar opgedreund bijvoorbeeld. Het plot zelf was ook aan de rommelige kant en gaat te lang door na een prachtige climax. Neemt niet weg dat het een slechte film is, er had alleen meer ingezeten denk ik. Cijfer: 7,5

Suspiria

Deze film is gaa-aaf! Suspiria bevat horror zoals horror bedoeld is, soms suggestief in de kleine details, andere keren weer expliciet smerig. De beelden zien er voortreffelijk uit, elk shot kan voor een kunstwerk doorgaan. De lawaaierige muziek kon me ook erg plezieren en ondersteunt de creepy sfeer perfect. Qua acteerwerk of verhaal niet zo heel bijzonder. Meisje komt terecht in vreemde omgeving waar gruwelijke moorden worden gepleegd, dat is wel de hele clou van de hele film. Het geheel wist me echter continu erg te vermaken.
Ik ben wel benieuwd geworden naar meer werken van Argento, al vrees ik dat ze niet zullen tippen aan dit meesterwerk. Heb ik wel vaker eigenlijk, dat ik de eerste film uit een bepaald genre of van een regisseur ook als beste blijf zien, nadat ik meer films daarvan heb uitgeprobeerd. Cijfer: 8,5

[ Bericht 0% gewijzigd door Falco op 15-05-2009 15:09:36 ]
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
pi_68988218
Paris, Texas: 9/10 .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  woensdag 13 mei 2009 @ 20:37:44 #35
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_68991797
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 01:29 schreef ChickenMan het volgende:

[..]

Laat er alsjeblieft wel een tweede deel komen!
Hoop het ook. Blockbuster sequels van de afgelopen jaren hebben laten zien dat die op zijn minst niet onder hoeven te doen voor deel 1. Denk aan een Spider-Man 2, Xmen 2, Hellboy 2 en natuurlijk TDK. Nu in dit deel de karakters opnieuw zijn geintroduceerd en vorm gegeven, kan je in een deel 2 daar verder mee. Kan je de relatie tussen Kirk en Spock (en de rest) verder uitwerken. Ook kan het achtergrond verhaal van de vijand meer aandacht krijgen.
pi_68991963

Mutiny On The Bounty (1935, Frank Lloyd)

Heerlijke film. Zoals altijd moet ik bij oudjes even inkomen, maar deze kon me er al vrij snel helemaal inzuigen. Zoals de bioscooptrailer (stond op de DVD ) beloofde: FIGHTING! LAUGHING! LOVING! Een heerlijk Hollywoodspektakel met goed acteerwerk van Clark Gable, Charles Laughton, Franchot Tone.
Voor beschrijving van het verhaal (en meer lovende woorden ), zie de bovenstaande magazinescan.
Nu wil ik de remakes van 1962 (met Marlon Brando) en 1984 (Hopkins, Gibson, Neeson, Day Lewis) trouwens ook wel graag zien. Ik ben echter bang dat ze dit heerlijke niveau niet halen.

8,0 (IMDb: 8,0)
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 13 mei 2009 @ 20:43:26 #37
862 Arcee
Look closer
pi_68992087
Inspiratie-tvp.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  woensdag 13 mei 2009 @ 20:47:12 #38
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_68992275
Leuk trouwens dat er veel nieuwe gezichten in dit topic erbij zijn gekomen de laatste tijd. Nu is dat altijd wel het geval, maar nog leuker is het wanneer de nieuwe gezichten blijven en nieuwe reviews blijven plaatsen
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
  woensdag 13 mei 2009 @ 20:58:39 #39
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_68992794
Pineapple Express
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  woensdag 13 mei 2009 @ 21:02:54 #40
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_68993022
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 20:47 schreef Falco het volgende:
Leuk trouwens dat er veel nieuwe gezichten in dit topic erbij zijn gekomen de laatste tijd. Nu is dat altijd wel het geval, maar nog leuker is het wanneer de nieuwe gezichten blijven en nieuwe reviews blijven plaatsen
pi_68994573
Angels & Demons
Een vermakelijke film, stuk beter dan Da Vinci Code iig.
7/10
pi_68996037
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 21:34 schreef Siniti het volgende:
Angels & Demons
Een vermakelijke film, stuk beter dan Da Vinci Code iig.
7/10
hier kan ik mij bij aansluiten, al durf ik niet 1,2 3 een vergelijking te maken met DvC aangezien het alweer even geleden is dat ik die heb gezien..

maar qua cijfer: 7

beetje jammer was dat ik een energiedrank-slurpende-gewaad-dragende pipo naast me had zitten
pi_68996237
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 22:09 schreef mschol het volgende:

[..]

hier kan ik mij bij aansluiten, al durf ik niet 1,2 3 een vergelijking te maken met DvC aangezien het alweer even geleden is dat ik die heb gezien..

maar qua cijfer: 7

beetje jammer was dat ik een energiedrank-slurpende-gewaad-dragende pipo naast me had zitten
Ik had 2 toeristen die echt overal om lachten
pi_68996392
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 20:47 schreef Falco het volgende:
Ik heb overigens een hoop gezeik gehad over alle zaadloze films die ik keek
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  woensdag 13 mei 2009 @ 22:56:19 #45
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_68997903
Les Quatre Cents Coups
"The face of the French cinema has changed."

Dat is wat Jean-Luc Godard 50 jaar geleden schreef in één van z`n bekendste essays toen bekend werd dat Truffaut`s debuut film werd gekozen om Frankrijk te vertegenwoordigen op het Cannes Film Festival. En dat terwijl Truffaut het jaar ervoor nog was verbannen van het festival omdat hij in de aanval ging tegen het festival in een uitermate kritisch stuk in Cahiers du cinéma.
Het was een overwinning voor de critici en de regisseurs die een frisse wind door de vast geroeste Franse film wilden laten blazen.
Eindelijk werd Film erkent als kunst.

Op de dag dat het Cannes Festival du Film 2009 van start gaat, 50 jaar na Godard`s invloedrijke stuk en Truffaut`s nog invloedrijkere film, was het tijd voor een tweede kijkbeurt.
Nog steeds staat de film als een huis. Het meest opvallende aan deze autobiografische film is hoe Truffaut de kinderen neer zet als volwassenen en ze dus niet belachelijk maakt, kleineert of klein houdt. Dat de volwassen personages in de film dat wel doen zegt meer over hen dan over de kinderen zelf, ook begaan die de ene fout na de andere.

Jean-Pierre Léaud is in z`n eerste rol als Antoine Doinel geweldig. Hij speelt z`n rol met grote overtuiging en je ziet het niet aan `m af dat dit pas z`n eerste rol is.
De camera voering is geweldig, waarbij de camera bijna voortdurend in beweging is. Kenmerkend daarvoor is de legendarische laatste scene waarbij we Antoine zien rennen, gevolgd door een camera die slechts registreert.
Het laatste shot van de film is één van de bekendste uit de gehele Franse film geschiedenis: Léaud kijkt recht in de camera, recht naar het publiek, ons bij de film betrekkend en ons er van bewust makend dat we eerst en vooral toch naar een film zitten te kijken.

Les Quatre Cents Coups was het begin van La Nouvelle Vague en heeft ook 50 jaar na z`n originele release nog steeds niets van z`n kracht ingeleverd.
Francois Truffaut: merci beaucoup!

IMDB Cijfer: 8,1/10
Mijn Cijfer: 9,5/10
pi_68998101
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 22:17 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Maar daar geniet je toch van. Ik vind het altijd wel geinig waar je mee op de proppen komt.
En volgens mij heb je redelijk eigenhandig een True Romance-hype gestart.
  woensdag 13 mei 2009 @ 23:13:30 #47
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_68998742
Echelon Conspiracy (2009)
Gozer krijgt een mobieltje toegestuurd in zijn hotel te Bangkok. Het ding begint te smsen zonder bekend adres. Het waarschuwt hem niet het vliegtuig terug te nemen. Zijn toestel crashed. Hij krijgt opnieuw een sms nu met opdrachten fruitautomaten te bespelen. En wint keer op keer. Het casino komt in actie en prompt is daar de FBI. Hij wordt onderdruk gezet. De smsjes komen weer en gaat weer spelen. Maar nu doet de FBI eeen trace en jawel het spoort loopt naar Echelon. accuut wordt het afgebroken ... en begint er een ware klopjacht naar de gozer en waarom Echelon zaken uit zichzelf doet.

mmm jammer jammer dat ze het concept Echelon zo over de top misbruiken. Kennelijk is er dus een offensief nodig om de kracht van Echelon te onderkennen en belachelijk te maken.
SPOILER
Nou dan is The Listening (2006) een veel betere Echelon-film.

cijfer 5 / imdb 5.9
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_68998804
Er zijn nu twee topics open, het andere topic is iets voller dus lijkt me handig daar verder te gaan?
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel CXLII
pi_68998833
duplicity gister

http://www.imdb.com/title/tt1135487/

was wel grappig
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
  woensdag 13 mei 2009 @ 23:15:44 #50
179735 UnderTheWingsOfLove
Imperio. Crucio. Avada Kedavra
pi_68998852
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 23:14 schreef Siniti het volgende:
Er zijn nu twee topics open, het andere topic is iets voller dus lijkt me handig daar verder te gaan?
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel CXLII
Dit topic is eerder. dus de rechtmatige opvolger
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
pi_68998895
Blade Runner (director's cut)

Dikke 9

Ik had em nog nooit eerder gezien. Hele mooie sfeer en het verhaal is best wel diep. Expres de director's cut bijgezet omdat andere versie's, zoals bijna alle film-noir films, een voiceover/narration heeft. Harrison Ford was van mening dat dit de hele film verneukte. Moet de andere versie dus nog zien om te beslissen welke beter is. Al wordt misschien één en ander sneller duidelijk met de orginiele versie, maar volgens mij is de film veel echter/sfeervoller/Fucking awesomer zonder narration.

Ook nog Appaloosa en Star Trek gezien, beide ook heel vet.
pi_68998955
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 23:15 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
duplicity gister

http://www.imdb.com/title/tt1135487/

was wel grappig
Die trailer was zo slecht
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 23:15 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:

[..]

Dit topic is eerder. dus de rechtmatige opvolger
Tjsa mij boeit het niet echt
pi_68999028
Ik heb aardig wat films gezien de afgelopen periode, maar geen idee wat ik erover zou moeten vertellen. Het moet uiteraard wel interessant zijn voor jullie
pi_69002266
ivm met het feit dat ik morgen weer een aantal uur in de trein moet zitten een aantal films klaargezet voor de lange reis. Kon het alleen niet laten om 1 van m'n favo komedies te zien.

How High 2001

Dit blijft 1 van mn' favo komedies van all time. 2 druggies die een toets maken zo stoned als de tievus een ultra hoge score halen en daardoor beide naar Harvard University mogen en daar de boel op stelten zetten. De film heeft zoveel grappige momenten Method man en redman zijn hier echt op hun best.

9.0!
pi_69003026
Seven Pounds
Kutfilm met een leuk plot en leuke ontknoping. Het acteerwerk is redelijk, de dialogen en scenes zijn echt ronduit kut. Scenes die totaal niet in de film passen, scenes die totaal niet op elkaar overlopen, kutscenes met kutdialogen is het toppunt van kutheid van deze film. Erg zonde want met een goede regisseur had het volgens mij in potentie een toffe film kunnen worden, het plot vind ik erg goed.
5/10
pi_69003168
Clubbed

Vette Britse dramafilm . Beetje Rise of the footsoldier achtig zeg maar alleen dan wat meer drama zoals in Kidulthood en Trainspotting.
Voor de liefhebbers van Britse films een absolute must .

http://www.imdb.com/title/tt0856778/
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
  donderdag 14 mei 2009 @ 03:21:20 #57
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_69003270
Bolt
http://www.imdb.com/title/tt0397892/

"Beware of the styrofoam!" Ik houd niet van Disney-films maar ik heb wel gelachen. Die Hamster in dat balletje had zijn gekke momenten. En vooral die duiven vond ik leuk. "you talkin to me pal?"
Naar verhouding was dat meisje wel heel erg klein getekend. En wat een klein hondje moest voorstellen wel heel erg groot uitgebeeld in vergelijking met dat meisje van 12 ofzo. Naja.. buitenproportioneel overdrijven van verhoudingen is een vak bij Disney..
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  donderdag 14 mei 2009 @ 10:43:39 #58
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_69007561
Star Trek De perfecte blockbuster.

Il Divo Onmogelijk te volgen, maar dat is dan ook de bedoeling geweest. Het maakte het er voor mij niet interessanter op, hier en daar wel wat toffe momenten, maar na anderhalf uur snakte ik naar het einde. Ik was ook erg moe, dat zal niet veel geholpen hebben. Ik denk wel dat er met deze Sorrentino eindelijk weer een nieuwe interessante filmmaker is in Europa, daar hebben we echt een gebrek aan.

Fasterm Pussycat! Kill! Kill! Heerlijke trash klassieker van Russ Meyer. Snelle autos, grote chicks, geweldig dialoog, toffe muziek. Wat wil een mens nog meer?
Mondo Topless Goed, wat een film. Deze moest Russ maken voor het geld. We beginnen met een introductie van San Francisco, om vervolgens het nachtleven in te duiken. Gogo dancers. Maar dan niet in de club, we zien ze nu buiten hun normale omgeving. Ze rennen rond in het bos, liggen thuis op bed, dansen op treinrails, rollen door de modder. En dat doen ze topless, een uur lang, met rock 'n roll muziek. Verbonden door de radio schieten we van de een naar de ander, ze worden allemaal geïntroduceerd door een vrij hilarische voice-over en vervolgens vertellen ze wat over zichzelf tijdens het 'dansen'. De film is eigenlijk niets anders dan 50 minuten lang tieten kijken. Dus, hou je van tieten dan moet je deze film kijken.

Céline et Julie vont en bateau Eindeloos fascinerende film in een film over de kijk ervaring. Ik weet nu al dat ik deze magische wereld nog vaak zal bezoeken, het is onmogelijk om deze film na 1 keer volledig te doorgronden. Een must voor de David Lynch liefhebbers.

Malibu High Haha, deze film start wel heel bizar. We zijn in een slaapkamer, aan de muur hangt een zelfgemaakt hartje met een pijl en de namen Kim en Kevin. Een moeder roept "Kim, tijd om uit bed te komen!", ik verwachte een meisje van een jaar of 10. Komt er een of ander vies wijf met een ontbloot bovenlijf (helemaal wit van het badpak dat ze draagt tijdens het zonnen) onder het dekbed vandaan, het eerste wat ze doet is een sigaret opsteken, vervolgens maakt ze wat ruzie met haar moeder om daarna naar school te gaan. Daar doet ze het ook niet al te best. Eigenlijk zit alles tegen. Haar vriendje heeft haar laten zitten voor een ander, het gaat kut op school, thuis is het ook niet veel beter, ze zijn arm en ze heeft een trauma overgehouden aan de zelfmoord van haar vader. Ze besluit om haar leven te gaan veranderen. Maar of dat nu zo verstandig is weet ik ook niet. Echt een bijzonder vreemde film, maar wel vermakelijk.
pi_69009064
Blow

George neemt zich als kind voor om nooit in armoede te leven. Als jonge volwasenne begint hij een carrière in de drugshandel en gaat voor het grote geld, dit natuurlijk met alle gevolgen van dien . Erg degelijke film en zeker het kijken waard gezien het gebaseerd is op een waargebeurd verhaal.
Cijfer: 7,5

[ Bericht 0% gewijzigd door Darkzell op 14-05-2009 13:54:31 ]
  donderdag 14 mei 2009 @ 11:30:14 #60
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_69009399

STAR TREK
Hoe een alsmaar dieper wegzinkende franchise als Star Trek te redden? De oplossing van Paramount: Stuur alle oude gezichten weg en geef de franchise aan JJ Abrams en zijn team voor een grondige re-imaging.

De ooit grootse melkkoe van Paramount is de laatste 10 jaar alsmaar verder weggezakt tot een product voor absolute fans met bijbehorend (negatief) imago.
Aan JJ Abrams de lastige taak om een geek-show om te toveren tot een blockbuster van formaat.

En het mag gezegd worden, daar lijkt hij in geslaagd te zijn. Star Trek oogt groots, de Enterprise spettert van het scherm en de special effects van ILM zijn adembenemend.
Een relatief onbekende groep acteurs als leads wierp zijn vragen op, maar zij slagen voor dit examen. Chris Pine zet Kirk geweldig neer als een eigenwijze, zelfverzekerde en tikkeltje arrogante 'Iowa farmboy'.
Zachary Quinto overtuigt als Spock, maar het is Leonard Nimoy die echt voor kippevel zorgt als 'oude' Spock. Een scène tussen Nimoy en Pine levert één van de mooiste momenten van de film op.
Complimenten ook voor Zoe Saldana, Simon Pegg, Karl Urban, John Cho en Anton Yelchin.

Minpunt:
SPOILER
Score: 8/10
IMDB: 8.6/10

[ Bericht 4% gewijzigd door Kleffe_Dop op 14-05-2009 11:38:53 ]
  donderdag 14 mei 2009 @ 12:03:05 #61
57047 macondo
pi_69010644

Frost / Nixon (2008)

Ik heb de film lang verhaspeld met Milk (Milk/Frost, Milk/Nixon ) en nu blijkt ook wel waarom. Goede interessante film van regisseur Howard, normaal ben ik niet zijn grootste fan. Evenals Milk soort biografische film uit de jaren zeventig.

8/10
Overal verstand van.
  donderdag 14 mei 2009 @ 16:10:30 #62
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_69019469
Crank 1
Crank 2
PieAir
  donderdag 14 mei 2009 @ 19:22:20 #63
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_69026245
The Dark Knight
Tijdens m`n tweede kijkbeurt maakte hij iets minder indruk dan toen ik `m vorig jaar voor het eerst zag, maar dat neemt niet weg dat ik het nog steeds een absoluut geweldige film vind. Heerlijk hoog tempo, een zeer sterk verhaal, sterk acteerwerk van met name Bale en vooral uiteraard Ledger (die de show steelt met z`n performance van de meest psychopatische schurk ooit) en een prachtige soundtrack.
Alleen de Batman stem van Bale had wat minder gemogen.
Buiten dat is dit één van de beste films van de afgelopen jaren en veruit de beste comic verfilming ooit.

IMDB Cijfer: 8,9/10
Mijn Cijfer: 9,0/10
pi_69030916

It Happened One Night(1934, Frank Capra)

Nadat ik gisteren erg positief verrast werd door Clark Gable in 'Mutiny On The Bounty', heb ik vandaag de film die goed was voor zijn oscarrol (en tevens de oscar ving voor Best Film, Best Director, Best Actrice en Best Adapted Screenplay) maar eens opgezet.

Opnieuw heb ik heerlijk mogen genieten. Een heerlijke romantische komedie met erg herkenbare (en in dit geval dus wél originele) elementen uit de hedendaagse romcoms en roadtripmovies. De chemie tussen Clark Gable en Claudette Colbert is fantastisch, de film tuft in een lekker tempo door en het einde is heerlijk zoetsappig (alhoewel ik het niet helemaal zo aan zag komen). En de laatste scene is een prachtige kers op de taart die me met een brede grijns de aftiteling in stuurde.

Cijfer: 8,0 (IMDb: 8,3)

De volgende Gable op het lijstje is natuurlijk 'Gone With The Wind', maar daar moet ik wel even een dag voor vrij maken met z'n 4 uur. Tevens moet ik nu toch ook echt wel Frank Capra's 'It's A Wonderful Life' gaan bekijken.
pi_69032134
Ik hou wel van die feelgood films van Capra, You can't take it with you is ook wel een aanrader.
pi_69032363
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 21:32 schreef trebremmit het volgende:
Ik hou wel van die feelgood films van Capra, You can't take it with you is ook wel een aanrader.
Bedankt! Hij staat genoteerd.
Even opgezocht op IMDb en het lijkt me inderdaad een erg fijne film.
  donderdag 14 mei 2009 @ 21:37:46 #67
57047 macondo
pi_69032431

Garden State

Wat een deceptie. Hoge verwachtingen door de enthousiaste meningen her en der, een goed muzieknummer van Thievery Corporation dat ik al met de film associeerde en een fraaie start. Maar het bleek echter een soort romantische komedie annex coming of age drama te zijn. En helaas eentje boordevol quasi diepzinnige tegelwijsheden gecombineerd met over-the-top lachfilm-achtige grollen en een regisseur/hoofdrolspeler die de hele film een zombie blijft. Wel goede muziek. Dat dan weer wel.

5/10
Overal verstand van.
pi_69034871
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 21:37 schreef macondo het volgende:
[ afbeelding ]

Garden State

Wat een deceptie. Hoge verwachtingen door de enthousiaste meningen her en der, een goed muzieknummer van Thievery Corporation dat ik al met de film associeerde en een fraaie start. Maar het bleek echter een soort romantische komedie annex coming of age drama te zijn. En helaas eentje boordevol quasi diepzinnige tegelwijsheden gecombineerd met over-the-top lachfilm-achtige grollen en een regisseur/hoofdrolspeler die de hele film een zombie blijft. Wel goede muziek. Dat dan weer wel.

5/10

Je hebt recht op je mening hoor, maar deze film een 5 geven? Dat is volgens mij ook niet helemaal eerlijk. Zelfs als je de film degradeert tot een ' soort romantische komedie/coming of age drama' verdient het toch zeker nog wel een voldoende. Of heb jij gewoon zo'n strenge schaal?

-edit-
Ps. Ja, ik ben een fanboy

[ Bericht 5% gewijzigd door TJLinden op 14-05-2009 22:19:54 ]
  donderdag 14 mei 2009 @ 22:17:17 #69
235428 di0r1
foto_van_mij.jpg .exe
pi_69035187
Ik ga straks 'Taxi Driver' kijken...Ben benieuwd. En ja, ik had deze al heel lang terug moeten zien.
Sterk Topic || Lekker nummertje
"Als oprecht democraat eerbiedig ik iedere mening: het is immers het goed recht van mijn buurman om ongelijk te hebben."- Jan Greshoff
pi_69035575
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 02:15 schreef Siniti het volgende:
Seven Pounds
Kutfilm met een leuk plot en leuke ontknoping. Het acteerwerk is redelijk, de dialogen en scenes zijn echt ronduit kut. Scenes die totaal niet in de film passen, scenes die totaal niet op elkaar overlopen, kutscenes met kutdialogen is het toppunt van kutheid van deze film. Erg zonde want met een goede regisseur had het volgens mij in potentie een toffe film kunnen worden, het plot vind ik erg goed.
5/10
Je had moeite met het begrijpen van de film?
  donderdag 14 mei 2009 @ 22:48:08 #71
52357 Lambiekje
pi_69037376
Spion van Oranje (2009)
Waarom waarom waarom.

Plien van Bennekom wat een walgelijke en snoeilelijke vrouw
Hans Kesting als nicht-robot.

Kortom misdadig en beledigend SLECHT!

cijfer 2 / imdb 4.0
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  donderdag 14 mei 2009 @ 23:07:34 #72
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_69038856
Adaptation. (2002, VS, Spike Jonze)

Ik kan me herinneren dat toen ik de film voor het eerst zag, ik het wel een aardige film vond. Maar het was vooral een teleurstelling. Dat kwam doordat de stijlbreuk op het einde toen nogal hard aan kwam. Dat de film verandert op het einde in een overmatig cliché Hollywood film, wat ik niet had verwacht bij zo'n arthouse film, deed imo toen afbreuk aan het leuke begin van film. Toch had ik altijd het idee dat ik de film nog een keer wou zien, omdat ik wou snappen waarom anderen er hem de lucht inprezen.
Nu ik de film na weer wat jaartjes ouder en wijzer weer zie, kan ik de film maar met één woord beschrijven: Geniaal! Nu snap ik dat die stijlbreuk juist het punt is van de film. Dat die stijlbreuk onderdeel is van wat de film zo ingenieus maakt. Om uit te leggen waarom dan en op hoeveel lagen de film speelt, zou waarschijnlijk resulteren in vijf kantjes onvolgbaar gebrabbel. Dus dat doe ik maar niet.
cijfer: 9

Seom (The Isle) (2000, ZK, Ki-duk Kim)

Nog een herkijk. Dit keer omdat die hier in de bios draaide. Zo'n kans laatt ik niet liggen.
Op het grote witte doek komt de pracht van deze film nog meer tot zijn recht. Verder blijft het geweldig hoe Ki-duk (bijna) zonder dialoog de emoties van zijn karakters overbrengt. Hoe hij de muziek hiervoor gebruikt is briljant. Ook wordt hij geholpen door het fantastisch acteerwerk van Jung Suh en Yoosuk Kim. Qua genre is de film totaal ondefinieerbaar. Is het nu een horror of een liefdesfilm of iets anders. Het is het allemaal tegelijkertijd.
De afschuwelijke scene, waarin zij hem aan een vishaak binnenhaalt, is een perfect voorbeeld hiervan. Het heeft natuurlijk iets spannend eng en weerzinswekkends. Maar tegelijkertijd heeft de onderliggende boodschap van dat zij hem erdoor redt iets romantisch. Het is een pracht manier om de verbondenheid en aantrekking tussen de twee duidelijk te maken. Die afhankelijkheid van hem aan haar, hoe zij hem binnenhaalt, heeft zelfs ook iets van een zwart komische commentaar op man-vrouw relatie. Een vrouw die een man lettelijk binnenvist en een man, die machteloos staat daartegenover. (Met de vislijn als metafoor voor de aantrekkingskracht van de vrouw).
Genoeg geluld weer. Kortom een prachtige niet te definiëren film.
cijfer: 8.5
  donderdag 14 mei 2009 @ 23:10:12 #73
57047 macondo
pi_69039027
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 22:12 schreef TJLinden het volgende:

[..]

Je hebt recht op je mening hoor, maar deze film een 5 geven? Dat is volgens mij ook niet helemaal eerlijk. Zelfs als je de film degradeert tot een ' soort romantische komedie/coming of age drama' verdient het toch zeker nog wel een voldoende. Of heb jij gewoon zo'n strenge schaal?

-edit-
Ps. Ja, ik ben een fanboy
Ik was nog vergeten dat het ook nog een soort avonturenfilm is met ridders en kastelen.. Het spijt me, ik vond hem nauwelijks grappig, romantisch of spannend maar vooral quasi-filosofisch. Meestal is mijn schaal juist heel positief. En weet je, ik heb juist deze film gekeken omdat jij hem zo hoog waardeerde. Iemand die Requiem for a Dream zo goed vindt dat ie hem in zijn avatar zet heeft smaak. Dacht ik...

edit: It's a wonderful life, ik zou je adviseren om daar een half jaar mee te wachten tot het bijna kerstmis is. Dat had ik zelf ten minste moeten doen achteraf

[ Bericht 4% gewijzigd door macondo op 14-05-2009 23:30:15 ]
Overal verstand van.
pi_69039190
Ik vond Seven Pounds nogal kitscherig, eigenlijk. Maar Will Smith en films vind ik sowieso een erg slechte combinatie .
pi_69040018
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 23:13 schreef cultheld het volgende:
Ik vond Seven Pounds nogal kitscherig, eigenlijk. Maar Will Smith en films vind ik sowieso een erg slechte combinatie .
Ik vond het een prachtige film..
pi_69040347
Het idee is best leuk en ik begrijp dat het einde veel kijkers over de streep heeft getrokken, maar de film miste m.i. samenhang, een realistisch script en, nog belangrijker: zelfreflectie bij de Jezus-achtige hoofdpersoon.
pi_69040465
Kan ik me ook voorstellen

Maar ieder z'n eigen smaak, had vandaag ook die discussie met mijn vader

Ben nu The Departures aan het kijken.
pi_69042388
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 23:10 schreef macondo het volgende:

[..]

Ik was nog vergeten dat het ook nog een soort avonturenfilm is met ridders en kastelen.. Het spijt me, ik vond hem nauwelijks grappig, romantisch of spannend maar vooral quasi-filosofisch. Meestal is mijn schaal juist heel positief. En weet je, ik heb juist deze film gekeken omdat jij hem zo hoog waardeerde. Iemand die Requiem for a Dream zo goed vindt dat ie hem in zijn avatar zet heeft smaak. Dacht ik...

edit: It's a wonderful life, ik zou je adviseren om daar een half jaar mee te wachten tot het bijna kerstmis is. Dat had ik zelf ten minste moeten doen achteraf
Dan bedank ik je bij deze nog even voor het compliment, zelfs al heb je het zojuist weer ingetrokken.
Gelukkig is smaak persoonlijk, vaak onbegrijpelijk en is alles bovendien heel 'relatief'. Er zijn namelijk ook mensen die ons allebei voor gek verklaren en Requiem For A Dream de grond in boren.

En bedankt voor de tip over It's A Wonderful Life, ik zal 'm dan misschien nog maar even in de ijskast zetten.
pi_69043152
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 22:21 schreef Edwinuss het volgende:

[..]

Je had moeite met het begrijpen van de film?
Nee, ik snapte de hele film precies. Dan zijn de dialogen nog wel kut.
pi_69043195
Pink Floyd The Wall
Tja kan je toch het best beschrijven als één lange videoclip. Ik vond em tof, mede doordat ik een groot Pink Floyd fan ben
8/10

The Illusionist
Vermakelijke film. Enige smet was
SPOILER
8/10
pi_69043207
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 00:33 schreef TJLinden het volgende:

[..]

Dan bedank ik je bij deze nog even voor het compliment, zelfs al heb je het zojuist weer ingetrokken.
Gelukkig is smaak persoonlijk, vaak onbegrijpelijk en is alles bovendien heel 'relatief'. Er zijn namelijk ook mensen die ons allebei voor gek verklaren en Requiem For A Dream de grond in boren.
Zoals ik, wat een kutfilm zeg Deed mij persoonlijk echt helemaal niks

Triple post!
pi_69043671
Hotel for dogs

Af en toe een lichte ergernis in de trant van "ja hoor tuuuuuuurlijk" ! Echter is dit een kinderfilm waar dergelijke momenten natuurlijk bijhoren dus een onterechte klacht . Positief was met name het uitwerken en verdiepen van karakters van de honden en de verschillen in karakter en de hele opzet van het verhaal zijn in zijn totaliteit gewoon erg leuk om te zien.

8.0/10

http://www.imdb.com/title/tt0785006/

Crazy Girls Undercover

Tja ik wil hier niet teveel tijd aan besteden. Matige actiefilm met een matig verhaal en ronduit belabberde acteerprestaties en als klap op de vuurpijl vreselijk gare special effects die deden denken aan B films uit de jaren 80 .
Enigste positieve aan deze film was het feit dat er een enorm blik aan uitermate aantrekkelijke meiden is opengetrokken waardoor tussen de onzin het af toch best genieten was.

5.0/10 (eigenlijk een 4 maar + 1 voor de puike voorgevels)

http://www.imdb.com/title/tt1350917/
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_69044875
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 01:26 schreef Siniti het volgende:

[..]

Zoals ik, wat een kutfilm zeg Deed mij persoonlijk echt helemaal niks

Triple post!
Bedankt voor het illustreren van mijn mijn punt.

En gefeliciteerd met de triple post.
  vrijdag 15 mei 2009 @ 09:16:04 #84
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_69045789
The Butterfly Effect 3: Revelations

6/10

Vond hem niet al te denderend.
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_69045950
Gister Gran Torino maar eens gekeken.
Ik vond 'm verbazingwekkend goed, dat had ik niet verwacht! Sommige dingen lagen nogal voor de hand, maar dat kon mijn enthousiasme niet deren, ook weer een briljante rol van Clint Eastwood.
IMDB cijfer 8,4
Mijn cijfer 8,5

Daarna heb ik Wild At Heart opgezet, maar die kon me niet echt boeien. Ik was ook al moe, veel bier gehad, dus ik heb 'm op een gegeven moment afgezet, en ga een nieuwe poging wagen (later, zodra ik ben vergeten dat hij me niet zo kon boeien )
  vrijdag 15 mei 2009 @ 09:53:47 #86
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_69046730
Gisteren in de sneak:

Fighting
Je hebt films waarbij je al meteen vanaf het begin ziet dat het geweldige film wordt, je hebt films waarbij alles op het einde pas op z`n plaats valt en dan films waarbij je na 10 minuten al weet dat het op he-le-maal niets uitdraait. Fighting behoort thuis in die laatste categorie.
Wat een drama. Het "verhaal" heeft werkelijk niets om het lijf, bevat geen spanning en is zo voorspelbaar als maar kan.
Ook het acteerwerk van de complete cast is om te huilen. Ze maken de personages (voor zover dat al niet door de schrijvers van het script is gedaan) tot bordkartonnen figuren en hebben stuk voor stuk de uitstraling waar zelfs een stoeptegel zich nog voor zou schamen, met Channing Tatum voorop.
En wat the hell was de bedoeling van dat ontzettend irritante stemmetje van Terrence Howard.
Regisseur Montiel dacht door het grotendeels weglaten van muziek tijdens het grootste deel van de film zeker kunstzinnig bezig te zijn, maar het enige resultaat daarvan is dat er zo mogelijk nog minder spanning in komt.
Als je jezelf wilt martelen ga deze dan zien. Als je slim bent en een beetje IQ hebt loop je er echter met een ontzettend grote boog omheen.

IMDB Cijfer: 5,0/10
Mijn Cijfer: 3,5/10
pi_69062051
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 21:37 schreef macondo het volgende:
[ afbeelding ]

Garden State

5/10
Totaal met je eens. Wat een quasi intelligente film zeg!!
pi_69063347

Apocalypse Now Redux
Eerste keer dat ik de Redux heb gezien, en hij blijft bril-fucking-jant. Vind het nog steeds een van de beste films aller tijden
11/10
pi_69063552
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 17:54 schreef Siniti het volgende:
[ afbeelding ]
Apocalypse Now Redux
Eerste keer dat ik de Redux heb gezien, en hij blijft bril-fucking-jant. Vind het nog steeds een van de beste films aller tijden
11/10
Grappig, ik had deze bijna gekeken vanmiddag. Besloot toch om Mulholland Dr. opnieuw te bekijken.

9/10.
pi_69064299
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 18:03 schreef GuyFawkes het volgende:

[..]

Grappig, ik had deze bijna gekeken vanmiddag. Besloot toch om Mulholland Dr. opnieuw te bekijken.

9/10.
Mulholland Dr. is ook tof
pi_69064323
Solas, voor de tweede keer, 9/10 .
  vrijdag 15 mei 2009 @ 19:42:37 #92
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_69066729

philosophy of a knife door Andrey Iskanov.

Ik heb deze experimentele pornografische horrordocumentaire zojuist zitten bekijken.Het is een documentaire over de exprimenten die hebben plaatsgevonden bij de japanse unit 731. Een cijfer geven vind ik moeilijk vanwege de vertoonde gruwelheden. Onderstaande waardering is om die reden gestaafd op de "ervaring" die je als kijker doormaakt.

***/*****

[ Bericht 8% gewijzigd door LENUS op 15-05-2009 19:49:42 ]
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
  vrijdag 15 mei 2009 @ 21:20:28 #93
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_69070256
Mega Shark Vs Giant Octopus

Ik heb een zwak voor alles wat met vampieren, weerwolven, grote inktvissen en haaien te maken heeft. Dinosauriers laten mij dan weer koud Verwacht geen hoogstaande acteer-prestaties. Maar gewoon afentoe genieten van een inktvis groter dan een boortoren, een haai vele malen groter dan een volwassen onderzeer, en cheesy cliche-momenten. De hoofdrolspeelster niemand minder dan Debbie Gibson! Je weetwel van de hits "foolish beat" en "lost in your eyes". Wat me trouwens opvalt is dat dit soort low-budget verhalen best uitgewerkt kunnen worden.

IMDB Cijfer: 4.6/10
Mijn Cijfer: 7.0/10

[ Bericht 3% gewijzigd door Schenkstroop op 15-05-2009 21:29:56 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  vrijdag 15 mei 2009 @ 21:28:06 #94
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_69070545
Oorlogswinter
Eén van de beroemdste Nederlandse boeken krijgt de verfilming die het verdient. Het resultaat is een ontzettend goede, solide film waarin debutant en hoofdrolspeler Martijn Lakemeier een geweldige rol neerzet.Aan alle kanten druipt het respect dat Martin Koolhoven voor het origineel heeft, eraf. Het production design ziet er mooi uit, het camera werk is sterk (waarbij de P.O.V. shots erg goed werken, het weer eens een andere manier om het verhaal te vertellen) en de soundtrack is, ondanks de clichématige viool, prachtig.
Een zeer sterke film die het verdient gezien te worden.

IMDB Cijfer: 7,5/10
Mijn Cijfer: 8,0/10
pi_69070991
Coraline
Coraline is een avontuurlijk meisje dat een parallele wereld ontdekt achter een deurtje in haar huis..
alles is daar beter, de uitspraak "too good to be true" is ook erg toepasselijk....

geweldige film die zich kan meten met kaskrakers als Wall-E, Bolt, Ice-Age & Madagascar
de sfeer die wordt neergezet, de karakters, geweldig
9,5/10
(iemand nog tips voor films als dit?)

the Burning Plain
bizarre, en vooral de eerste helft erg onduidelijke, film..
maar wel mooi in beeld gebracht...
7,5/10

de laatste dagen van Emma Blank
Emma wacht op haar dood, en zo ook haar "personeel"....

Origineel plot, dat moet ik de makers nageven.
voor de rest een middelmatig filmpje...
6/10

[ Bericht 2% gewijzigd door mschol op 15-05-2009 22:10:47 ]
  vrijdag 15 mei 2009 @ 22:34:42 #96
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_69072814
De Kollega's maken de brug
pi_69075878
Kingdom of Heaven
Teleurstellende film, alleen het eindgevecht was wel tof.
6/10
pi_69077062
Star Trek

net in de bios gezien... Ik vond de trailer al supergoed! en de film is alleen maar beter! Degene die Spock speelt(ook sylar in heroes) speelt zijn rol echt goed

hele goede film! Introductie van de charakters is ook heel slim uitgewerkt!

8,5/10
  zaterdag 16 mei 2009 @ 04:54:06 #99
78964 Luuksor
[ Curacao ]
pi_69079330
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 00:45 schreef resque het volgende:
Star Trek

net in de bios gezien... Ik vond de trailer al supergoed! en de film is alleen maar beter! Degene die Spock speelt(ook sylar in heroes) speelt zijn rol echt goed

hele goede film! Introductie van de charakters is ook heel slim uitgewerkt!

8,5/10
Ik dacht geen moment Sylar, behalve de twee keer dat je hem boos ziet worden! Dan verwacht je echt dat vingertje dat het hoofd open snijdt!
pi_69079341
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 21:40 schreef mschol het volgende:
Coraline
Coraline is een avontuurlijk meisje dat een parallele wereld ontdekt achter een deurtje in haar huis..
alles is daar beter, de uitspraak "too good to be true" is ook erg toepasselijk....

geweldige film die zich kan meten met kaskrakers als Wall-E, Bolt, Ice-Age & Madagascar
9,5/10

Charlotte's web?

Ook was er recent (jaar geleden ofzo) een mooie film over een meisje die een soort eigen fantasie wereld creëerde ten tijde van de 2e wereldoorlog . Pans's Labyrinth dus
Hotel for dogs zal je ook wel mooi vinden I think

Into the Blue 2

Ondanks de slechte recensies toch gekeken en vond het een uitermate vermakelijke film. Verwacht geen hoogstaand acteerwerk maar wel een leuk verhaal met veel actie waardoor hij prima te hachelen was. Leuke scenes en op bepaalde momenten zeker niet het standaard Hollywood "feel good" filmpje dat je na het lezen van het plot en de cover zou verwachten.
Kijkt gewoon lekker weg en verveelde mij geen moment.

http://www.imdb.com/title/tt0865907/
7.0 uit 10 voor mij.

[ Bericht 3% gewijzigd door Pacmaniac op 16-05-2009 05:20:48 ]
pi_69079802
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 05:07 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Charlotte's web?

[ afbeelding ]

Ook was er recent (jaar geleden ofzo) een mooie film over een meisje die een soort eigen fantasie wereld creëerde ten tijde van de 2e wereldoorlog . Pans's Labyrinth dus
Hotel for dogs zal je ook wel mooi vinden I think
Hotel for dogs heb ik al gezien en was idd ook erg aardig
Charlotte's Web ga ik eens bekijken...
en Pans Labyrinth staat al een tijdje op de to watch lijst....
corpse bride en the nightmare before christmas ga ik ook maar even bemachtigen. (ook poppenanimaties als ik me niet vergis)
  zaterdag 16 mei 2009 @ 08:46:03 #102
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_69079820
You Only Live Twice
James Bond gaat naar Japan! Superhip natuurlijk en zo is ook de film. Het zit vol van spanning, ruimtekapingen, keiharde actie en een heel scala aan helicopters . Erg geslaagd en een waardige afsluiter voor Sean Connery als Bond. Volgens mij dommelde ik wel enigszins weg tijdens de climax: zonde! Cijfer: 7,5

Pinocchio
Ik heb nog heel wat films over van het jaren '40-tournament, waaronder dus ook Pinocchio. Best aardige animatiefilm met veel oog van details. Het plot was helaas matig en moralistisch. Cijfer: 6,5
  zaterdag 16 mei 2009 @ 08:49:11 #103
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_69079859
Gisteren Angels & Demons gezien in de bios. Mijn verwachtingen waren niet erg hooggespannen na het tegenvallende DVC, maar het viel me 100 % mee, al zal het feit dat het boek niet meer zo vers in m'n geheugen zat ook wel meegespeeld hebben. Erg spannend iig! Robert Langdon was af en toe wel een beetje irritant met het tentoonspreiden van zijn eruditie, maar goed, overall toch een 7/10.
Niet meer actief op Fok!
pi_69080841
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 21:40 schreef mschol het volgende:
Coraline

9,5/10

Die wilde ik ook nog zien.

Qua sfeer en (stop-motion) stijl zijn natuurlijk The Nightmare Before Christmas en James and the Giant Peach (beide van de regisseur van Coraline: Henry Selick) en ook wel Corpse Bride (van Tim Burton) vergelijkbare films te noemen.

Verder heb ik het idee dat je qua sfeer sowieso wel in het hoekje van Tim Burton en Guillermo Del Toro kan graaien (voor zover je zo nog niet gezien hebt).
  zaterdag 16 mei 2009 @ 10:31:08 #105
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_69081037
Gisteravond samen met een vriend filmavondje gehouden.

128. Portrait of Jennie (William Dieterle, 1948) :: 8.5
129. The Unknown (Tod Browning, 1927) :: 8.5
130. She Done Him Wrong (Lowell Sherman, 1933) :: 7.5
131. The Secret Life of Walter Mitty (Norman Z. McLeod, 1947) :: 7.5
132. 7th Heaven (Frank Borzage, 1927) :: 8.0

Afsluiter The Unknown was denk ik het hoogtepunt van de avond. Apart filmpje, waar Browning weer voor een aardige freakshow zorgt. Portrait of Jennie was ook al zo'n rare film, nogal ongrijpbaar ofzo, wel goed. She Done Him Wrong was weer leuk Mae West gedoe nog van haar sappige pre-code periode. Secret Life of Walter Mitty was een vrij toffe komedie met ijdeltuit Danny Kaye en Virginia Mayo ( ). 7th Heaven was de eerste Borzage film die ik zag en die vond ik goed, maar daar had ik toch iets meer van verwacht omdat mijn mattie zo op de bank zat te stuiteren "dit ga je geweldig vinden, dit ga je geweldig vinden!" toen ik zei dat ik hem goed vond maar dat hij me iets tegenviel begon hij "Dan moet je Street Angel zien, dat is meer wat voor jouw. Die ga je geweldig vinden, die ga je geweldig vinden!", wat is het toch een goeie jongen.

[ Bericht 26% gewijzigd door RuneRose op 16-05-2009 10:40:31 ]
pi_69081480
Angels & Demons

Wel een aardige film. Anders dan DVC, dus in dat opzicht niet echt te vergelijken (ander verhaal natuurlijk, met uitzondering van de raakvlakken met de kerk). Helaas op een gegeven moment wel voorspelbaar. Er zit trouwens wel een leuke verwijzing in naar het nieuwe boek van Dan Brown.

7/10
  zaterdag 16 mei 2009 @ 10:59:40 #107
52357 Lambiekje
pi_69081552
Incendiary (2008)
Michelle Williams is een jonge moeder die haar kind en man (werkzaam als bomexpert) kwijt raakt na een terroristisch actie tijdens een voebaltmatch van Arsenal. Ze verneemt de explosie als ze geile neuksex heeft met overbuurman Jack (Ewan McGregor), de wedstrijd staat op de achtergrond aan. Ze wil er met alle macht heen, en raakt zelf ook gewond na instorting van het stadion. Jack, die werkzaam is als journalist, gaat op onderzoek uit wie de daders zijn.

Michelle speelt wel goed dat ze een jonge moeder is die haar kind heeft verloren en langzamerhand doordraait.
SPOILER
cijfer 7 / imdb 6.1
pi_69083586
Hurricane
Indrukwekkende film over een negroïde bokser die onterecht in de gevangenis komt. Denzel Washington is, zoals altijd, ijzersterk en ook de rest van de cast is goed. Het grootste minpunt aan de film is dat er wel heel eenzijdig naar de gebeurtenissen wordt gekeken, allerhande feiten die tegen 'The Hurricane' werden gebruikt in het echt vindt je niet terug in de film.
4/5
Vink alle IMDB top lijsten af op: http://www.icheckmovies.com/
pi_69087588
Go Figure
Geen idee waarom ik deze film überhaupt heb gekeken, zal wel komen doordat hij meteen na de Simpsons kwam . Tis eigenlijk een standaard tienermeisjesfilm dus ik zou em heel graag dood willen kraken, maar ik heb mij zowaar toch de hele film vermaakt. Groot pluspunt was dat er geen romantisch kutverhaal in zat, echter waren de rest van de clichés wel allemaal te vinden.
6/10
pi_69087742
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 02:22 schreef Pacmaniac het volgende:
Crazy Girls Undercover

[ afbeelding ]

Tja ik wil hier niet teveel tijd aan besteden. Matige actiefilm met een matig verhaal en ronduit belabberde acteerprestaties en als klap op de vuurpijl vreselijk gare special effects die deden denken aan B films uit de jaren 80 .
Enigste positieve aan deze film was het feit dat er een enorm blik aan uitermate aantrekkelijke meiden is opengetrokken waardoor tussen de onzin het af toch best genieten was.

5.0/10 (eigenlijk een 4 maar + 1 voor de puike voorgevels)

http://www.imdb.com/title/tt1350917/
Dude, die film verdient een 1 + een 6 voor de chicks en de voorgevels Het verhaal is zo bedroevend slecht en het kost je zelf moeite om het een B - film te noemen. Men wat slecht, hij is alleen uit te kijken vanwege de chicks : )
pi_69090890
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 21:20 schreef Schenkstroop het volgende:
Mega Shark Vs Giant Octopus
nice! ben hem nu aan het kijken op jouw aanraden. Die scene met de haai waar
SPOILER

nog meer tips in het genre?
  zaterdag 16 mei 2009 @ 19:20:47 #112
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_69093569
Angels & Demons Mijn God, dit was echt te slecht voor woorden. Hoe kan je een film maken, die meer dan 2 uur duurt, zonder enige vorm van karakter ontwikkeling? Die saaie drol van een Hanks, ze plukken hem uit het zwembad, en hij doet niets anders dan raadseltjes oplossen en moeilijk kijken? Ik heb zelden zo'n ongelofelijk oninteressant karakter mee mogen maken, en dat geldt eigenlijk voor ieder karakter in deze film. Ik kan nog beter twee uur lang mijn ouders filmen, als ze op zaterdagmiddag de cryptogram oplossen, dan valt er tenminste nog wat te lachen. De film is niet spannend (toch redelijk essentieel voor een thriller, lijkt me), niet grappig, niet romantisch, niet interessant. Er zit echt helemaal niets in.
  zaterdag 16 mei 2009 @ 19:35:18 #113
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_69093986
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 19:20 schreef RuneRose het volgende:
Angels & Demons Mijn God, dit was echt te slecht voor woorden. Hoe kan je een film maken, die meer dan 2 uur duurt, zonder enige vorm van karakter ontwikkeling? Die saaie drol van een Hanks, ze plukken hem uit het zwembad, en hij doet niets anders dan raadseltjes oplossen en moeilijk kijken? Ik heb zelden zo'n ongelofelijk oninteressant karakter mee mogen maken, en dat geldt eigenlijk voor ieder karakter in deze film. Ik kan nog beter twee uur lang mijn ouders filmen, als ze op zaterdagmiddag de cryptogram oplossen, dan valt er tenminste nog wat te lachen. De film is niet spannend (toch redelijk essentieel voor een thriller, lijkt me), niet grappig, niet romantisch, niet interessant. Er zit echt helemaal niets in.
Ik wacht met smacht op deze nu al filmklassieker.
pi_69094015
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 19:35 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Ik vond em eerlijk gezegd nog best vermakelijk, als je er niet bij nadenkt. Zoals de meeste 'blockbusters'
  zaterdag 16 mei 2009 @ 19:52:48 #115
52357 Lambiekje
pi_69094461
Vanishing Point (1971)
Roadmovie der Roadmovies.

Gast Kowalski moet een Dodge Challenger (1970) van Denver naar San Francisco brengen. Alleen wordt ie achterna gezeten door de politie. En wordt over gegeven van statepolice naar statepolice.

Sublieme landschappen met heerlijke supercharged motor geluid. Met hier en daar een sideroad uitstapje.
Nice touch die naakte griet op de brommer.

Een top film met een onamerikaans einde.

cijfer 8 / imdb 7.2
  zaterdag 16 mei 2009 @ 22:05:58 #116
52357 Lambiekje
pi_69099453
5x2 (2004)
Een film over de relatie. Gefilmd achterste voren. Het begint met de scheiding, dan de ruzies, geboorte kind, huwelijk, romance.

Wat een rotvent. In alle fases van de relatie is het een loser.
SPOILER
cijfer 7 / imdb 6,7

[ Bericht 3% gewijzigd door Lambiekje op 16-05-2009 22:13:08 ]
pi_69099581
-spam-

[ Bericht 98% gewijzigd door Mordreth op 16-05-2009 22:16:39 ]
pi_69099611
5x2 ga ik ook snel kijken.Ik heb die box van Ozon toen voor 35 euro gescoord; na mijn bestelling veranderden ze de prijs in 70 euro . Wel een aanrader overigens, met name 8 Femmes en Sous Le Sable zijn erg sterk.
  zaterdag 16 mei 2009 @ 22:16:36 #119
52357 Lambiekje
pi_69099898
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 22:09 schreef cultheld het volgende:
5x2 ga ik ook snel kijken.Ik heb die box van Ozon toen voor 35 euro gescoord; na mijn bestelling veranderden ze de prijs in 70 euro . Wel een aanrader overigens, met name 8 Femmes en Sous Le Sable zijn erg sterk.
Ik kende al Les Amants Criminels en Swimming Pool. De andere moet ik nog zien uit die box. Ik had deze ff geleend van m'n ouders (die de box ook weer geleend heeft).
  zaterdag 16 mei 2009 @ 22:17:53 #120
179735 UnderTheWingsOfLove
Imperio. Crucio. Avada Kedavra
pi_69099956
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 22:16 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Ik kende al Les Amants Criminels en Swimming Pool. De andere moet ik nog zien uit die box. Ik had deze ff geleend van m'n ouders (die de box ook weer geleend heeft).
die de box ook geleend hebben?
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
pi_69101011
Cutting Moments.

http://www.imdb.com/title/tt0159391/

Een klein half uurtje ultieme WTF.

Voor wie het aankan.
Op maandag 8 augustus 2011 09:53 schreef McBlackLake het volgende:
Als alles fokkers de algemene consument zouden vertegenwoordigen zou de hele wereldeconomie in elkaar storten omdat ze alles kut en kanker vinden ;(
pi_69101712
Slumdog Millionaire

Sorry, maar ik ben op de helft van de film gestopt. Totaal niet interessant.

Snap wel dat het mensen aanspreekt, maar niet voor mij.
  zaterdag 16 mei 2009 @ 22:59:19 #123
52357 Lambiekje
pi_69101726
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 22:58 schreef Edwinuss het volgende:
Slumdog Millionaire

Sorry, maar ik ben op de helft van de film gestopt. Totaal niet interessant.

Snap wel dat het mensen aanspreekt, maar niet voor mij.
een doodzonde
pi_69101781
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 22:59 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

een doodzonde
Helaas, maar niet alles spreekt mij aan.
pi_69101848
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 23:00 schreef Edwinuss het volgende:

[..]

Helaas, maar niet alles spreekt mij aan.
Iedereen heeft zo z'n 'topfilms' die hij 'kutfilms' vind
pi_69101916
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 23:02 schreef Siniti het volgende:

[..]

Iedereen heeft zo z'n 'topfilms' die hij 'kutfilms' vind
  zondag 17 mei 2009 @ 00:25:34 #127
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_69105288
Fright Night II

Charley Brewster gaat in therapie na zijn eerste aanvaring met de vampieren uit deel 1. Terwijl hij bezig is zijn ervaringen te ontkennen, om zo verder te kunnen gaan zonder angst. Komt plots het zusje van de 1000 jaar oude vampier, die hij heeft vermoord in het het vorige deel, in zijn stadje wonen.

Ik ben gek op jaren 80 films. Het acteerwerk is gewoon uit een andere hout gesneden. Er is meer emotie, meer commotie, het hoeft niet overstoer en scherp. Onvolmaaktheid geeft die films juist flair en een slag meer geloofwaardigheid. Itt. tot een Amerikaanse blanke superheld dat blijft vechten en rennen een anderhalf-uur lang. En aan het einde nog energie genoeg heeft om de 'eindboeven' te verslaan.

IMDB cijfer: 5.3
Mijn cijfer: 7

Army of Darkness (Evil Dead 3) Uncut

Deze derde Evil Dead kent een goede dosis humor in tegenstelling. zijn voorgangers. 'Ash' de hoofdrolspeker wordt door een zwart gat teruggestuurd naar de middeleeuwen. Waarin hij beland tenmidden van twee strijdende fronten die mekaar de schuld geven van het kwaad dat de mensen teistert. Ash zet met zijn 'boomstick' en kettingzaag zijn strijd tegen de vleesgeworden demonen voort omdat hij terug wilt naar zijn eigen tijd.

Het viel mij nu pas op dat de humor en acteer-stijl van acteur Bruce Campbell (Ash) als twee druppels water lijken op die van Jim Carrey. Het alternatieve einde bij deze uncut vond ik trouwens gaar.

IMDB cijfer: 7.6
Mijn cijfer: 7.5

Weird Science

Ik heb de kus-scene tussen de tiener en actrice Kelly le Brock 11x herhaalt. 'Nuff said. De tieners Wyatt en Gary besluiten zelf hun ideale vrouw te creeren met behulp van Wyatt's nieuwe computer. Hoezo stereotypen maar het blijft een leuk idee.

Het overgrote deel van de film wordt gedragen door de jongens en niet door actrice 'Kelly Le Brock'. Afgezien van het weinige dialoog dat Kelly krijgt doet deze film haar eigenlijk geen eer aan. Want acteren kan ze ws. wel. Blijft een leuke kinderfilm voor op verjaarspartijtjes. Die kus tussen Kelly en die tiener, zo moet mijn eerste kus ook worden, al geef ik dat heel weinig kans.

IMDB cijfer: 6.3

The Fly

Een onderzoeker raakt op celulair-niveau versmolten met een vlieg tijdens atomaire heropbouw bij een van zijn experimenten. Ik vond em dit keer een stuk minder dan bijna 30 jaar geleden. na 10 minuten en wat doorspoelen deed ik em uit.

IMDB cijfer: ?
Mijn cijfer: 5
pi_69108177
Where God left his shoes

Genre = Drama

Erg indrukwekkende film die toch wel heel erg deed denken aan The Pursuit of Happyness , al vond ik deze film net iets rauwer en dramatischer in veel opzichten. Ook de band tussen de vader en de zoon was klaarblijkelijk veel aandacht aan besteed en dit kwam de film zeker ten goede.
Wederom een pareltje met John Leguizamo in de hoofdrol . You think your life sucks? Check dan deze film eens en kijk dan nog eens naar je eigen situatie.
SPOILER
Cijfer = een dikke 8,5/10 voor deze ontroerende film.

http://www.imdb.com/title/tt0756725/
pi_69108198
dubbel
pi_69112801
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 08:49 schreef Viking84 het volgende:
Gisteren Angels & Demons gezien in de bios. Mijn verwachtingen waren niet erg hooggespannen na het tegenvallende DVC, maar het viel me 100 % mee, al zal het feit dat het boek niet meer zo vers in m'n geheugen zat ook wel meegespeeld hebben. Erg spannend iig! Robert Langdon was af en toe wel een beetje irritant met het tentoonspreiden van zijn eruditie, maar goed, overall toch een 7/10.
Is Angels & Demons een "losse" film, of moet je de Da Vinci Code ook gezien hebben?
  zondag 17 mei 2009 @ 12:24:58 #131
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_69113521

The Good, The Bad and The Ugly

Ik begin me af te vragen waarom ik er nu pas achter kom dat ik westerns echt brilliant vind .
Niet zo goed als once upon a time in the west, maar zeer zeker de moeite waard. De film heeft een road-trip achtige verhaallijn, waar de 3 hoofdkarakters (de goeie, de slechte en de lelijke) allemaal op zoek gaan naar een verborgen fortuin. Dit alles speelt zich af tijdens de amerikaande burgeroorlog. De climax is weer geweldig op alle fronten, muziek, acteerwerk, camerawerk. Perfectie...

imdb: 9.0/10
ik: 8.5/10
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  zondag 17 mei 2009 @ 13:26:54 #132
52357 Lambiekje
pi_69115384
quote:
Op zondag 17 mei 2009 12:24 schreef kingmob het volgende:
[ afbeelding ]

The Good, The Bad and The Ugly

Ik begin me af te vragen waarom ik er nu pas achter kom dat ik westerns echt brilliant vind .
Niet zo goed als once upon a time in the west, maar zeer zeker de moeite waard. De film heeft een road-trip achtige verhaallijn, waar de 3 hoofdkarakters (de goeie, de slechte en de lelijke) allemaal op zoek gaan naar een verborgen fortuin. Dit alles speelt zich af tijdens de amerikaande burgeroorlog. De climax is weer geweldig op alle fronten, muziek, acteerwerk, camerawerk. Perfectie...

imdb: 9.0/10
ik: 8.5/10
Dit is perfectie ja. Maar er zijn zoveel rotzooi spaghetti-westerns gemaakt.
pi_69115583
Citizen Kane
Teleurstellende film, had er veel meer van verwacht.
7/10
pi_69116290
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 19:20 schreef RuneRose het volgende:
Helemaal mee eens. Wat een bagger. Hanks speelt eigenlijk een beetje die vervelende oom op een verjaardag die denkt alles te weten. En verder weten we niet zoveel meer van het karakter.
  zondag 17 mei 2009 @ 14:05:51 #135
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_69116568
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 19:35 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

We zijn nog bezig met de financiering.

Baraka Koyaanisqatsi (de schrijver/cameraman van Koyaanisqatsi zit ook achter deze film), maar dan wat minder negatief. Vond hem persoonlijk iets minder sterk, maar nog steeds erg mooi om te kijken. Ik zag hem op blu-ray, en de restauratie is echt prachtig. Hou je van natuurfilms en heb je een blu-ray speler + hd-tv moet je deze zeker aanschaffen. click.

Hm. Hij staat ook volledig op youtube.

[ Bericht 6% gewijzigd door RuneRose op 17-05-2009 14:13:57 ]
  zondag 17 mei 2009 @ 16:03:28 #136
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_69120386
quote:
Op zondag 17 mei 2009 13:33 schreef Siniti het volgende:
Citizen Kane
Teleurstellende film, had er veel meer van verwacht.
7/10
Opvallend! Dat soort berichten lees je vrijwel bij iedereen die Citizen Kane voor het eerst gezien hebben. Ikzelf vond het ook niet zo'n heel bijzondere film.
  zondag 17 mei 2009 @ 16:57:26 #137
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_69121970
quote:
Op zondag 17 mei 2009 16:03 schreef Falco het volgende:

[..]

Opvallend! Dat soort berichten lees je vrijwel bij iedereen die Citizen Kane voor het eerst gezien hebben. Ikzelf vond het ook niet zo'n heel bijzondere film.
ik ben dezelfde mening toebedeeld
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
pi_69122057
quote:

[..]

Het enige dat me wel opviel was de briljante overgangen van de ene naar de andere scene soms. Zoals met dat portret van al die journalisten waarop werd ingezoomd en dat ie ze dan ineens gehuurd had
pi_69122299

Wanted (2008)

De film gaat over iemand die op een kantoor werkt, hij word een soort huurmoordenaar omdat zijn vader doodgaat, hij moet zn vader vervangen
Dat zijn vader dood is weet hij zelf niet en er klopt vanalles niet matige actiefilm zoals er veel van zijn.
6/10

Defiance (2008)

Drama/oorlogsfilm.
Deze film gaat over de joden in de oorlog het draait vooral om de hoofdpersoon die een groepje joden leid die schuilen in het bos voor de duitsers, maar ondertussen werken ze wel met een ander leger samen.
Ook hier klopt niet alles maar wel een redelijke film.

7/10
pi_69122511
Dit weekend drie films gezien waarvan L.A Confidential het beste was, heerlijke neo noir met een uitstekende cast, een negen is wel op zijn plaats.
Charlie Wilson's War viel me erg tegen, de film probeert satire en drama te combineren maar bij mij wekte dit alleen maar ergernis op, Tom Hanks bijvoorbeeld speelde een man waarvan je je telkens afvroeg wat zijn beweegredenen waren, de film mist diepgang in de personage's, alleen Hoffman vond ik tof, een vijf.
En als laatste keek ik The Searchers met John Wayne in de hoofdrol, wel een leuke western maar het theatrale acteerwerk en de platte karakters maken dit tot een middelmatige film, een zes.

L.A Confidential

[ Bericht 0% gewijzigd door trebremmit op 17-05-2009 21:52:46 ]
pi_69122563
Australia

9/10

Een Engelse aristocratische dame (Nicole Kidman) reist af naar Australië en ontmoet daar een ruwe bolster (Hugh Jackman). Ze slaat met tegenzin de handen ineen met hem om het land te redden dat ze heeft geërfd. Samen leggen ze honderden kilometers af over het mooiste, doch meest meedogenloze terrein ter wereld. Uiteindelijk komen ze in Darwin terecht, dat wordt gebombardeerd door de Japanse strijdkrachten die eerder Pearl Harbor hebben aangevallen.

-Nou, ik heb genoten mooie film en toch goed geacteerd
geen moment gedacht, wat duurt die film lang
"Have you seen my Childhood?
I'm searching for the world that I come from
'Cause I've been looking around" M.J
  zondag 17 mei 2009 @ 21:43:28 #142
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_69132353
quote:

[..]

Is niet echt heel opvallend dat ie bij een eerste kijkbeurt licht teleurstelt. Hij wordt steeds beter naar mate je `m vaker kijkt
pi_69132847
quote:
Op zondag 17 mei 2009 17:07 schreef ScarFace- het volgende:

Defiance (2008)
[ afbeelding ]
Drama/oorlogsfilm.
Deze film gaat over de joden in de oorlog het draait vooral om de hoofdpersoon die een groepje joden leid die schuilen in het bos voor de duitsers, maar ondertussen werken ze wel met een ander leger samen.
Ook hier klopt niet alles maar wel een redelijke film.

Vandaag gezien maar het realisme was idd van een uiterst matig niveau.
SPOILER
Daarom een magere 6.5 , had veel meer mee gedaan kunnen worden.
  zondag 17 mei 2009 @ 22:46:27 #144
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_69134803
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 22:17 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

En terecht

Ik zal morgen weer even wat posten, was dit even uit het oog verloren.
  zondag 17 mei 2009 @ 22:52:55 #145
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_69135025
quote:
Op zondag 17 mei 2009 17:14 schreef Treezz het volgende:

Australia
9/10

-Nou, ik heb genoten mooie film en toch goed geacteerd
geen moment gedacht, wat duurt die film lang

Ik neem aan dat je een dame bent en van romantische films houdt?
  zondag 17 mei 2009 @ 23:09:14 #146
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_69135687
Kijk eens wat voor obscure shit ik nu weer heb gezien:

Kono mune ippai no ai wo
Ook wel A Heartful of Love. Een zakenman keert voor het eerst sinds lang terug naar zijn geboortestreek. Daar aangekomen blijkt hij 20 jaar in het verleden te zijn gereisd en belandt hij in een hotel dat door zijn oma werd gerund, waar hij ook zijn jongere zelf tegen komt. Hij ontmoet er ook de jonge violiste waar hij vroeger verliefd op was, maar die op jonge leeftijd overleed. Hij besluit haar te redden. Op zich klinkt dit wel als een interessant romantisch drama waar die Japanners zo sterk in zijn, maar het wordt nooit erg beklijvend. Beetje dertien in een dozijn, de intenties zijn goed, maar alles al eerder en beter gezien.

Niji no megami
Rainbow Song is hier de Engelse titel. Vrij simpel verhaal. Jongen en meisje zijn verliefd op elkaar, maar durven het elkaar niet vertellen. Meisje sterft bij vliegtuigongeval. Jongen denkt een hele film weemoedig terug aan wat had kunnen zijn. De regisseur is een beschermeling van Shinji Iwai en zijn film lijkt dan ook erg op het werk van zijn mentor, al zit hij voorlopig nog wel een niveautje lager. Leuke en sterke bijrol voor Aoi Yû trouwens, een van de schattigste Japanse actrices die er rondlopen (ja, ik kan ze uit elkaar houden).

Pako to mahô no ehon
Deze is dan weer Paco and the Magical Picture Book. Nogal moeilijk om hier het verhaal te omschrijven. Een oude miljonair die kwaad is op de wereld komt in een fucked up ziekenhuis terecht, waar ook een klein meisje zit dat alle dagen haar geheugen verliest. Ze krijgen een band wanneer hij haar alle dagen voorleest uit haar plaatjesboek, ze hoort het verhaal elke dag opnieuw voor de eerste keer.

Voor degenen die wat bekend zijn met Japanse films -> dit is de nieuwste film van Tetsuya Nakashima en die maakte eerder Kamikaze Girls en Memories of Matsuko, 2 erg toffe films. Wel, deze is dus van hetzelfde hoge niveau . Onzettend kleurrijke sprookjesfilm met bizarre personages die een beetje vergelijkbaar is Pushing Daisies qua look en sfeer.

20-seiki shônen
20th Century Boys. Blijkbaar gebaseerd op een populaire manga en eerste deel van een trilogie. Ene Kenji schreef als kind samen met zijn vrienden een verhaal waarin een geheime organisatie via allerlei rampen de wereld probeerden te veroveren, waarna Kenji & co als ware helden voor de redding zorgden. Nu is hij volwassen en stelt hij vast dat de rampen die hij in zijn boekje had beschreven allemaal in het echt plaats vinden, met ene "Friend" als brein. Hij roept de oude kliek samen om de strijd aan te gaan en om te achterhalen wie die Friend dan wel mag zijn.

Het is één van de duurste Japanse films ooit en dat zie je wel. Desalniettemin valt het toch wat tegen. Men wil blijkbaar trouw blijven aan de manga, maar daardoor word je bestookt met een massa personages, waarvan er door allerlei flashbacks dan ook nog eens jonge en oude versies zijn, waardoor het allemaal niet erg overzichtelijk is. Verder zeker wel een sympathieke avonturenfilm.

Hu bao long she ying
Voor de verandering een kung fu film uit Taiwan, die ook bekend zou kunnen zijn als 7 Grandmasters. Een bijna gepensioneerde kung fu meester wil, voor hij ermee ophoudt, toch nog even bewijzen dat hij het mannetje is. In de streek schijnen er nog 7 andere sterke figuren rond te lopen en wat is er fijner voor onze held dat ze alle 7 even op hun gezicht te gaan slaan? Niets blijkbaar. Onderweg raapt hij uiteraard nog een talentloze nietsnut op die tot ieders verrassing uitgroeit tot een fantastische student. Tot slot wordt de film ook nog gekruid met wat oude vetes die terugkeren. Zoals de meeste films uit het genre is het verhaal belachelijk, lopen de stemmen niet gelijk met het bewegen der lippen en is de coördinatie van de vechtscenes zeer goed. Gelukkig voor de film weegt dat laatste element het zwaarst door en is 't daarom wel een van de betere kung fu films.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 18 mei 2009 @ 00:36:21 #147
52357 Lambiekje
pi_69138270

The Island at Top of the World (1974)
Een man en een archeoloog gaan opzoek naar de zoon, die niet terug gekomen is van een Noordpool-expeditie. Samen gaan ze in een zeppelin richting de noordpool, waar volgens de mythes een eiland verstopt zou moet zitten. Na een mistige sneeuwstorm belanden ze op het ijs. Na wat gewandel zien ze het groene levendige gebied. Maar dan worden ze lastig gevallen door Vikingen, die honderden jaren er voor daar hun nederzetting hebben gebouwd. Uiteraard is de archeoloog in bezit van vloeiend Oudnoors zodat er geconverseerd kan worden.

Een best te pruimen adventure expeditie in de stijl van Time Machine (1960) en The Great Race (1965)
Ach wat maakt het uit dat de achtergrond wandschilderingen zijn.

Er zitten daarnaast best aardige shots van narwallen (nooit geweten dat deze walvissoort bestond) en walvissen. Ook de vulkaanuitbarsting en kapotgaande ijs-staligtieten is mooi in beeld gebracht.

Als je het mij vraagt is dit een film die wel een remake zou kunnen gebruiken. Tevens dat van The Great Race.

cijfer 6 / imdb 6
pi_69139712
The Longest Day
Een van de beste WO2 films imo.
9/10
  maandag 18 mei 2009 @ 12:17:23 #149
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_69146564
Casablanca
DE klassieker uit 1942 had ik nog steeds niet gezien, dus het was een keer tijd ervoor. Nu kijk ik nog niet zo heel lang 'veel' films en zeker geen klassiekers...en dat was dan ook de eerste zwart-wit film voor mij. Ik had een slechtere start kunnen doen. Ik wist ook niet wat ik kon verwachten.

Humprey Bogard speelt geweldig. Scherpe dialogen, veel gevoel in de conversaties. De schoonheid van Ingrid Bergman daarbij is fenomenaal en de belichting, de zeer sterke belichting van de film moet ik zeggen, maakt het schouwspel compleet. Dikke vette aanrader.

Bij Peter Lorre moest ik denken aan een of ander tekenfilmfiguurtje, maar ik weet niet waar ik dat vandaan heb. Die Peter Lorre ("Ugarte") heeft zo'n zielige kop en zeikerig stemmertje; iets of iemand die altijd 'het gedaan heeft' en altijd loopt te janken. Dat beeld ken ik ergens van, weet alleen niet WAAR van.

IMDB: 8.8
Zelf: 8.2

Valkyrie
Stond nog op de computer, dus moest er ook een keer aan geloven. Onze 'eigen' Clarice die zoent met Tom Cruise...nou nou. Het verhaal is aardig: probeer Hitler dood te krijgen in de tweede Wereldoorlog, waar vele anderen gefaald hebben. De plannenmakerij hiervoor gebeurt in hoog tempo, al raakte ik af en toe de draad kwijt van het hoe/wie/wat. De rollen en verantworodleijkheden van mensen weet je niet altijd zomaar, terwijl dat volgensmij wel essentieel is voor de film. Wordt niet altijd helder uitgelegd.

Het acteerwerk is mwoah.... Er wordt niet gespetterd, de muziek is niet bijzonder en de conversatie is ook niet dat je zegt van YES. Aardige film, maar zeker niet meer dan dat.

IMDB: 7.4
Zelf: 7

In search of a midnight kiss
Op aanraden van volgensmij dit topic deze maar eens opgezocht en bekeken. Plot is als volgt: "Broke and alone on New Year's Eve, Wilson (Scoot McNairy) just wants to spend the rest of a very bad year in bed. But, when his best friend convinces him to post a personal ad, he meets a woman (Sara Simmonds) bent on finding the right guy to be with at midnight." Zowel Scoot McNairy als Sarah Simmonds kende ik eigenlijk totaal niet. Alex Holridge, de producer/director, heeft ook alleen maar vage titels op zjn naam staan, dus dat was ook niet een aanknopingspunt. Verhaal is echter wel geinig en begint ook leuk met een vent die masturbeert op de vriendin van zijn beste virend....en betrapt wordt.

Dat is de reden 'dat hij er een keer uit moet', ook aangezien hij een K-jaar heeft gehad. hij plaatst een advertentie op het net, op aanraden van zijn vriend, en de eerste die belt daar gaat hij mee uit. De date is vaag met een flink bij de handte-tante. Hierdoor leuke snelle conversaties...maar verder eigenlijk weinig. De film kabbelt voort en gaat echt voro 90% over de date die ze hebben en de angst om alleen te zijn.

Muziek is zeer zeer lekker en past geheel bij de film. Camerawerk is niet strak, maar geeft ook een gave dimensie aan de film; past er ook goed bij. Al met al een zekere aanrader, aangezien het acteerwerk lekker ongedwongen is.

IMDB: 7.4
Zelf: 8.2
pi_69148525
Crank 2 wat een geniale film is dat zeg ( wel eerst Crank (1) kijken! )
pi_69157045
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 10:19 schreef TJLinden het volgende:

[..]

Verder heb ik het idee dat je qua sfeer sowieso wel in het hoekje van Tim Burton en Guillermo Del Toro kan graaien (voor zover je zo nog niet gezien hebt).
En dan zeker ook The Fall kijken, ook een aanrader die ik ergens op dit topic heb opgeduikeld.
In één woord: prachtig
  maandag 18 mei 2009 @ 18:24:50 #152
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_69158838
Se, jie (Lust, Caution) (2007, Ch, Ang Lee)

De film is geslaagd als thriller door de goede onderhuidse spanning, omdat nooit duidelijk wordt hoeveel Yee eigenlijk in de gaten heeft. Daarnaast is de film ook nog eens geslaagd als drama met goede karakterontwikkelingen.
Tony Leung is goed als altijd. En wat een sterk debuut hier van Wei Tang

Ratcatcher (1999, VK, Lynne Ramsay)
Sociaal-realistisch drama over het leven in een Schotse achterstand wijk in de jaren 70
Het heeft een paar betere momenten, zoals als wanneer een muis aan een ballon naar de maan vliegt (wat dan ook een stijlbreuk met de rest van de film is). Maar voor de rest is het erg saai. Dat de film in onverstaanbaar plataccent is, waardoor ik de helft niet verstond, hielp ook niet mee. (en er was geen ondertiteling)
cijfer: 5

Ong-bak (2003, Thailand, Prachya Pinkaew)

Nog zo'n bewijs dat je een film soms een tweede kans moet geven. Ooit had ik de film eerder al na een kwartier afgezet. Ik was waarschijnlijk moe of niet in de juiste bui.
Het verhaal stelt natuurlijk niet veel voor. Maar de gevechten behoren tot de beste en gaafste in jaren. Tony Jaa kan nu al bij het rijtje van Bruce Lee, Jackie Chan, Gordon Lui, Jet Li, e.a. Dat er een irritante moralistische en nationalistische ondertoon inzit mag de pret niet te veel drukkenr.
cijfer: 7.5

El topo (1970, Mex, Alejandro Jodorowsky)

Dit is zonder twijfel de meest absurde western, die ik ooit gezien heb. Als je het nog zo kan noemen. Het is imo allemaal veel absurd. Verder zit film de vol met pretentieuze religieuze beeldspraak. Breek mijn bek ook niet open over de hippie wijsheden, die gespuid worden in de film.
Dat het er mooi uitziet, redt de film niet meer.
cijfer: 3
  maandag 18 mei 2009 @ 22:40:28 #153
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_69170479
Mr. Bean's Holiday

Vond er maar weinig aan
  maandag 18 mei 2009 @ 23:32:39 #154
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_69173363
The Simpsons Movie
Er stond vanmorgen een stuk over 20 jaar Simpsons in de krant, dus ik dacht: laat ik de film nog eens kijken.
Vond `m dit nog leuker dan bij de eerste kijkbeurt. Geweldige grappen, natuurlijk steelt Homer weer de show. Leuke woordgrappen, toffe verwijzingen naar andere films.
Helemaal niks mis mee, heb ontzettend genoten.

IMDB Cijfer: 7,7/10
Mijn Cijfer: 8,7/10
  dinsdag 19 mei 2009 @ 08:37:15 #155
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_69178115
Canyon Passage Het technicolor debuut van Jacques Tourneur, en ook deze film is weer een feest voor het oog. Het is een uitstekende western, met alle typische western ingrediënten. Het verschil met veel andere films is dat alle karakters in deze film vrij interessant zijn en dat ze bijzonder volwassen behandeld worden. Er worden zelfs wat cruciale dingen aan de kijker overgelaten, dat mag toch een klein wonder heten. Een aanrader voor de western liefhebbers onder ons.
pi_69181089
Gisteravond The Blob (1958) opgezet.
Ik vond 't maar een matige film, ik had er echt iets meer van verwacht (en dan heb ik het niet eens over de special effects, wat logisch is in zo'n oude film ). Jammer ook dat er maar zo weinig mensen dood gingen, en dat je dat in feite niet zag.
IMDB cijfer: 6,2/10
Mijn cijfer: 5,5/10
  dinsdag 19 mei 2009 @ 10:31:01 #157
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_69181111
Zondag Atonement gezien, voor de tweede keer. Blijft een práchtige film!
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 19 mei 2009 @ 16:56:34 #158
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_69194150
En vanmiddag heb ik Il y a longtemps que je t'aime gezien, voor de derde keer. Echt één van de meest indrukwekkende films die ik ooit heb gezien. Kristin Scott Thomas speelt de sterren van de hemel.
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 19 mei 2009 @ 18:19:00 #159
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_69196976
Film Angels en Demons in de bios gezien. Is al weer even geleden dat ik in de bios was. Film technisch ziet het er allemaal wel leuk uit en de dreunende muziek helpt wel om iet wat spanning te creeeren, maar op een dvd zal dit toch wel wat minder zijn. Het verhaal zelf was wat far-fetched en je zag dat einde eigenlijk al wel ver aankomen.

7
  dinsdag 19 mei 2009 @ 18:45:23 #160
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_69197903
Eden Lake

dinsdag 19 mei 2009 @ 18:52:59 #161
235428 di0r1
foto_van_mij.jpg .exe
pi_69198200
Zack and Miri Make a Porno

IMDB: 7.2/10
Het was een enigszins leuke film, jammer dat Seth Rogen meespeelde. Die moet niet in een 'romantische' film spelen..
Mijn cijfer: 6/10 .
Sterk Topic || Lekker nummertje
"Als oprecht democraat eerbiedig ik iedere mening: het is immers het goed recht van mijn buurman om ongelijk te hebben."- Jan Greshoff
  dinsdag 19 mei 2009 @ 22:26:48 #162
254498 Druktemaker
Donateur Asielactie 2009
pi_69206894
Wanted.
pi_69207054
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 22:26 schreef Druktemaker het volgende:
Wanted.
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 18:45 schreef banaantjeEE het volgende:
Eden Lake

? en?
wat vond je ervan/cijfer ?
  dinsdag 19 mei 2009 @ 22:33:03 #164
254498 Druktemaker
Donateur Asielactie 2009
pi_69207218
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 22:29 schreef mschol het volgende:

[..]

[..]

? en?
wat vond je ervan/cijfer ?
Wanted was leuk, einde niet super. Toch geef ik een 8
pi_69211338
Mega Shark Vs. Giant Octopus
Toen ik eerst de naam van deze film hoorde, dacht ik "die ga ik dus nooit zien". Toen ik een scene uit de film zag waarin een haai een fucking vliegtuig neerhaalde was dit verandert in "die moet ik zien". Ik bedoel kom op, een haai haalt een fucking vliegtuig neer .
Maar het gaat dus over een grote haai en een grote inktvis uit de prehistorie die surprise surprise miljoenen jaren bevroren zijn geweest en door globalwarming (AL GORE HAD GELIJK!) weer ontdooit zijn. Wat volgt zijn een paar nutteloze scenes waarin de inktvis een boorplatform pwnt en onze helden dan worden opgepakt door de FBI omdat het geheim moet blijven (serieus ).
Daarna komt een van de beste scenes ooit: Een haai die een vliegtuig neerhaalt. Echt fucking briljant. Je krijgt 20 seconden lang ofzo het vliegtuig van binnen te zien waarin de stewardess een beetje aant lullen is, dan ineens BLIKSEM en het vliegtuig schud door elkaar. Een man zegt meteen tegen de stewardess "I'm getting married in two days" waarna hij met een dramatische draai naar buiten kijkt "holy shit" zegt en een fucking haai op hem af ziet komen. Ja, een haai die 100 meter uit het water springt om een vliegtuig neer te halen .
Daarna allemaal onzin van ja we moeten ze levend houden maar dat lukt natuurlijk niet dus proberen ze ze te killen dat lukt ze niet dus dan maar tegen elkaar uitspelen etc etc en die twee beesten gaan dood. Want dat gebeurt altijd als twee beesten tegen elkaar vechten, ze gaan allebei dood. Animaties zijn ook echt hilarisch slecht trouwens. Alleen die haai met dat vliegtuig is prachtig . Het acteerwerk is C R A P, de dialogen ook en het is ze nog gelukt om een romantisch verhaaltje erin te proppen dat nergens over gaat. Al met al een kutfilm, die gered word door de scene met de haai en het vliegtuig .
Uiteindelijk word dat een 1 voor de film zelf, +5 voor de scene waar de haai het vliegtuig neerhaalt, is een 6/10.

In de categorie "unintentional comedy" zeer zeker een aanrader

En hier de briljante scene

Eervolle vermelding gaat trouwens naar de octopus die een straaljager wegtennist

[ Bericht 7% gewijzigd door Siniti op 20-05-2009 00:33:53 ]
  woensdag 20 mei 2009 @ 02:11:09 #166
254498 Druktemaker
Donateur Asielactie 2009
pi_69213092
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 00:21 schreef Siniti het volgende:
Toen ik eerst de naam van deze film hoorde, dacht ik "die ga ik dus nooit zien". Toen ik een scene uit de film zag waarin een haai een fucking vliegtuig neerhaalde was dit verandert in "die moet ik zien". Ik bedoel kom op, een haai haalt een fucking vliegtuig neer .
Maar het gaat dus over een grote haai en een grote inktvis uit de prehistorie die surprise surprise miljoenen jaren bevroren zijn geweest en door globalwarming (AL GORE HAD GELIJK!) weer ontdooit zijn. Wat volgt zijn een paar nutteloze scenes waarin de inktvis een boorplatform pwnt en onze helden dan worden opgepakt door de FBI omdat het geheim moet blijven (serieus ).
Daarna komt een van de beste scenes ooit: Een haai die een vliegtuig neerhaalt. Echt fucking briljant. Je krijgt 20 seconden lang ofzo het vliegtuig van binnen te zien waarin de stewardess een beetje aant lullen is, dan ineens BLIKSEM en het vliegtuig schud door elkaar. Een man zegt meteen tegen de stewardess "I'm getting married in two days" waarna hij met een dramatische draai naar buiten kijkt "holy shit" zegt en een fucking haai op hem af ziet komen. Ja, een haai die 100 meter uit het water springt om een vliegtuig neer te halen .
Daarna allemaal onzin van ja we moeten ze levend houden maar dat lukt natuurlijk niet dus proberen ze ze te killen dat lukt ze niet dus dan maar tegen elkaar uitspelen etc etc en die twee beesten gaan dood. Want dat gebeurt altijd als twee beesten tegen elkaar vechten, ze gaan allebei dood. Animaties zijn ook echt hilarisch slecht trouwens. Alleen die haai met dat vliegtuig is prachtig . Het acteerwerk is C R A P, de dialogen ook en het is ze nog gelukt om een romantisch verhaaltje erin te proppen dat nergens over gaat. Al met al een kutfilm, die gered word door de scene met de haai en het vliegtuig .
Uiteindelijk word dat een 1 voor de film zelf, +5 voor de scene waar de haai het vliegtuig neerhaalt, is een 6/10.

In de categorie "unintentional comedy" zeer zeker een aanrader

Eervolle vermelding gaat trouwens naar de octopus die een straaljager wegtennist
Dat filmpje
pi_69213791
Corpse Bride

Wat een film , Moet wel toegeven dat het er op lijkt dat een film zoals deze beter overkomen wanneer vertoond op mega scherm (aka bioscoop) (in vergelijking met coraline, vond ik de laatstgenoemde toch meer sfeer uitademen, maarja... dat was in de bioscoop )
9,4/10
  woensdag 20 mei 2009 @ 10:16:08 #168
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_69217450
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 06:30 schreef mschol het volgende:
Corpse Bride

Wat een film , Moet wel toegeven dat het er op lijkt dat een film zoals deze beter overkomen wanneer vertoond op mega scherm (aka bioscoop) (in vergelijking met coraline, vond ik de laatstgenoemde toch meer sfeer uitademen, maarja... dat was in de bioscoop )
9,4/10
The Nightmare Before Christmas ook al gezien? Zo niet snel doen Die vind je dan ook echt tof.
  Moderator woensdag 20 mei 2009 @ 10:32:47 #169
9859 crew  Karina
Woman
pi_69217937
Dragonball Evolution
Ik heb de tekenfilmserie nooit gevolgd, het enige dat ik ervan weet is dat er een klein blauw ventje in speelt, dus ik kon (misschien gelukkig) geen vergelijkingen maken.

Goku moet, om de wereld te redden van een monster, 7 Drakenballen verzamelen en die gebruiken om een wens te doen. Samen met een meisje, een Chinees en een boef gaat hij op zoek. Uiteindelijk vinden ze de ballen en ze proberen de eindbaas Piccolo (wat een naam voor een boef) te verslaan.

Goku verandert op het eind nog even in een monster, maar kan zich eruit redden.

Best wel een slechte film, heel slecht geacteerd en de special effects leken ook nergens op. Als je de tekenfilm kent is het vast nog veel slechter, want ik heb geen blauw ventje gezien.

Avonturenfilm voor kinderen, zo zou ik het omschrijven.

Als je de foto bekijkt zie je eigenlijk al hoe slecht de acteurs zijn.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_69217966
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 10:16 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

The Nightmare Before Christmas ook al gezien? Zo niet snel doen Die vind je dan ook echt tof.
die staat op het lijstje voor vanavond
  woensdag 20 mei 2009 @ 11:32:14 #171
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_69220287
Gisteren Boy A gezien. Ik wilde hem al een hele tijd zien en mijn verwachtingen waren redelijk hooggespannen, maar ik vond het een matige film. Kon totaal geen sympathie voelen voor de hoofdpersoon (en niet alleen om wat 'ie gedaan had).
6/10.
Niet meer actief op Fok!
pi_69220377
Da Vinci Code
  woensdag 20 mei 2009 @ 12:28:44 #173
254498 Druktemaker
Donateur Asielactie 2009
pi_69222327
Sin City, beetje vaag maar wel vermakelijk. Een 7.
  woensdag 20 mei 2009 @ 17:35:24 #174
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_69232437
quote:

[Verhaal over een bazenhaai die een vliegtuig neerhaalt]

Hahahaha.. wat een top-omschrijving! Nu, door dit en door jou, wil ik hem ook zien!

Ik heb net trouwens Eden Lake gezien. GATVER! Onbevredigend einde ook, was bij Donkey Punch beter!
pi_69232550
Jurrasic Park 2 net gezien, pure nostalgie! Weet nog heel goed dat ik die film vroeger wel 2 keer in een weekend zag. Dat was omdat ik deeltje 1 al een miljoen keer had gezien.

Maar op dit moment komt het niet verder dan een magere 7.
pi_69246439
The Reader vanavond gezien. Prachtige film in alle opzichten; verhaallijn, beelden, muziek. Heb me geen moment verveeld. Geef hem een 9.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  woensdag 20 mei 2009 @ 23:55:20 #177
161882 Trigalti
Doet maar wat!
pi_69246877
The boy in the striped pyjamas

Wat een prachtfilm, wel zwaar op de maag. 9
------------------
  donderdag 21 mei 2009 @ 03:55:48 #178
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_69251222
Labyrinth (1985)

Meisje wenst haar kleine broertje weg. De trollenkoning (David Bowie) komt haar daarin te gemoet. Uit spijt gaat ze te voet naar het kasteel via een groot doolhof om haar broertje te redden.

Nogsteeds leuk. Heb em van begin tot eind afgekeken met afentoe doorspoelen. Poppenwerk blijft toch veel leuker dan 'CGI' imo. De cliches blijven geweldig en in September komt hij uit op BluRay.
  donderdag 21 mei 2009 @ 11:21:35 #179
52357 Lambiekje
pi_69254703
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 17:39 schreef Edwinuss het volgende:
Jurrasic Park 2 net gezien, pure nostalgie! Weet nog heel goed dat ik die film vroeger wel 2 keer in een weekend zag. Dat was omdat ik deeltje 1 al een miljoen keer had gezien.

Maar op dit moment komt het niet verder dan een magere 7.
Dat kan niet. Jurassic Park kan je maar maximaal 66.000 (50.000 reeel) keer gezien hebben sinds dat de film uit is. Als je het een miljoen keer wil zien non-stop dan kost het je 241 jaar. Met slapen erbij en eten enzo dan kost het je 343 jaar en dan kijk je de film 8 keer per dag.
pi_69254883
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 11:21 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Dat kan niet. Jurassic Park kan je maar maximaal 66.000 (50.000 reeel) keer gezien hebben sinds dat de film uit is. Als je het een miljoen keer wil zien non-stop dan kost het je 241 jaar. Met slapen erbij en eten enzo dan kost het je 343 jaar en dan kijk je de film 8 keer per dag.
And you know I might
  donderdag 21 mei 2009 @ 11:35:59 #181
52357 Lambiekje
pi_69255120
quote:
6/10.

Als je een film wilt zien met waarschijnlijk mindere graphics maar met een astronomische budget moet je eens naar de film A Sound of Thunder kijken.
  donderdag 21 mei 2009 @ 11:59:09 #182
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_69255803
Thriller - En Grym Film (1974)

Had gelezen dat deze film een inspiratiebron voor Tarantino was, dus ik was benieuwd. Het is in principe een standaard revenge-verhaal, in het Zweden van de jaren zeventig (interieurs ) maar het werkt.
SPOILER
De hoofdrolspeelster is zeer knap en ik heb echt genoten van die mega sloooooooooow-motion actiescenes (die met de politieagenten bijvoorbeeld). Het einde vond ik ook geweldig.

Desondanks zitten er ook duidelijk mindere kanten aan. Er zitten hardcore-porno beelden in (no thanks ) en een weirde achtervolging met spontaan ontploffende auto's .

8
De Narcis van Gabon
  donderdag 21 mei 2009 @ 12:21:01 #183
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_69256503
Performance
Incoherente film over een gast die gaat onderduiken bij Mick Jagger, wanneer hij tegen de zin van zijn gangstermaatjes iemand heeft vermoord. Voor die tijd vast erg controversieel, omdat het geweld, bloot en inventieve montage heeft. Ik zie het allemaal en denk: "daar moeten sommigen vroeger helemaal gek op zijn geweest." Zelf kon ik er echter niet zo veel mee. Het vage sfeertje was soms aardig, maar sloeg ook door naar onduidelijke saaiheid. Mick Jagger heeft nog het meest weg van een kruising tussen een verlepte Michael Jackson en Agent Smith. Cijfer: 5

Easy Virtue
Deze Britste klucht deed een beetje Woody Allen-achtig aan. Hij had er vast iets veel beters van kunnen maken, maar dit was ook goed te doen. Een Britse kerel is in een impulsieve bui met een Amerikaanse coureur uit Detroit (Jessica Biel) getrouwd en introduceert haar bij zijn ouders, die een groot huis op een nog groter landgoed bezitten. Wat volgt is een confrontatie tussen typisch Britse schoonmoeder en de typisch Amerikaanse dochter, waarbij ik overigens de kant voor de laatste koos.
Het had een paar aardige grappen en de vele leuke afwisselende muziek maken de film best OK. Tegen het eind toe kakt het allemaal wel onverklaarbaar in elkaar. Wel leuk om eens gezien te hebben, though. Cijfer: 7
pi_69257784
quote:

Geweldig, vooral als je het vliegtuig door de wolken ziet vliegen...Net echt
  donderdag 21 mei 2009 @ 13:55:40 #185
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_69259330
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 23:55 schreef Trigalti het volgende:
The boy in the striped pyjamas

Wat een prachtfilm, wel zwaar op de maag. 9
Heb ik een tijdje geleden ook gezien. Heel mooi en tragisch idd! Originele invalshoek ook!
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 21 mei 2009 @ 14:59:55 #186
154407 Rucky
Al prutsende wordt men wijs.
pi_69261172
Cat Ballou en High Road to China.

Heerlijk om weer een film te zien die het niet hoeft te hebben van de special grafics/computer effects. Gewoon het ouderwetse stuntwerk, goed geacteerd en geregisseerd.

Cat Ballou
High Road to China

[ Bericht 0% gewijzigd door Rucky op 21-05-2009 19:33:14 ]
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
  donderdag 21 mei 2009 @ 16:16:18 #187
219097 Keepertje8
Postmodernist
pi_69263245
Hable Con Ella (Talk to Her)

Schitterend melodrama over de emoties die los kunnen komen wanneer je geliefde in een coma ligt. De muziek zorgt voor een extreem treurige sfeer, maar Almodóvar laat je ook lachen met een geweldige persiflage omtrent een klassieke science fiction film. Samen met Todo Sobre Mi Madre mijn favoriete Almodóvar.

IMDB: 8,0
Persoonlijk: 9,0
pi_69270266
met een groepje vriendinnen naar he's just not into you...hier en daar een verdwaalde "man", of gedwongen door vriendin ;-), maar bijna heel de zaal vol met vrouwen, geinige beetje cheezy film, maar leuk .
pi_69270657
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 12:21 schreef Falco het volgende:
Performance
Easy Virtue
Deze Britste klucht deed een beetje Woody Allen-achtig aan. Hij had er vast iets veel beters van kunnen maken, maar dit was ook goed te doen. Een Britse kerel is in een impulsieve bui met een Amerikaanse coureur uit Detroit (Jessica Biel) getrouwd en introduceert haar bij zijn ouders, die een groot huis op een nog groter landgoed bezitten. Wat volgt is een confrontatie tussen typisch Britse schoonmoeder en de typisch Amerikaanse dochter, waarbij ik overigens de kant voor de laatste koos.
Het had een paar aardige grappen en de vele leuke afwisselende muziek maken de film best OK. Tegen het eind toe kakt het allemaal wel onverklaarbaar in elkaar. Wel leuk om eens gezien te hebben, though. Cijfer: 7
Komt nog een keer bij dat Jessica Biel in deze film gruwelijk lekker is + het feit dat die amerikaanse stem een stuk beter is dan dat kak achtige brits wat je continu hoort.
  donderdag 21 mei 2009 @ 21:05:45 #190
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_69272397
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 20:06 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Komt nog een keer bij dat Jessica Biel in deze film gruwelijk lekker is + het feit dat die amerikaanse stem een stuk beter is dan dat kak achtige brits wat je continu hoort.
Eindelijk iemand die het begrijpt dat Amerikaans veel mooier is dan dat kinderachtige Britse dialect .
pi_69272542
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 21:05 schreef Falco het volgende:

[..]

Eindelijk iemand die het begrijpt dat Amerikaans veel mooier is dan dat kinderachtige Britse dialect .
Amerikaans
Brits
  Moderator donderdag 21 mei 2009 @ 21:19:38 #192
9859 crew  Karina
Woman
pi_69272808
The International
Thriller/actiefilm. Interpol onderzoekt de handel en wandel van een grote internationale bank. Deze bank houdt zich bezig met wapenhandel, niet vanwege de winst op de wapens, maar om controle te krijgen op de schulden die uit de wapenhandel voortvloeien.

Ik vond het een goede film, een interessant verhaal, actie (niet te veel, maar wel goede actie, zoals bijvoorbeeld een grote schietpartij in het Guggenheim museum) en goed geacteerd. Een beetje in de trant van een Ludlum verhaal.
niet zo tof doen
pi_69274385

nogmaals gezien,
wat een film
9,5/10

Night @ the museum 2
meer van hetzelfde maar nog steeds grappig:
7/10
pi_69281800

Erg mooie film
pi_69283209
He's just not that into you gisteren gezien. Grappige film wel, typische chicklit, dus je verwacht er ook niet te veel van. Zou hem een 7 geven of zo. Alleen jammer van die paar kneusjes die gedwongen met hun vriendin meemoesten en de hele tijd hardop zaten te praten Nadeel van de bioscoop.
And you know I might
pi_69286041

goed verhaal, spannend, niet te voorspelbaar en niet langdradig, zeker een aanrader!
pi_69286111
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 03:55 schreef Schenkstroop het volgende:
Labyrinth (1985)

Meisje wenst haar kleine broertje weg. De trollenkoning (David Bowie) komt haar daarin te gemoet. Uit spijt gaat ze te voet naar het kasteel via een groot doolhof om haar broertje te redden.

Nogsteeds leuk. Heb em van begin tot eind afgekeken met afentoe doorspoelen. Poppenwerk blijft toch veel leuker dan 'CGI' imo. De cliches blijven geweldig en in September komt hij uit op BluRay.
jeugdsentiment
pi_69307626
Bride Wars

Twee hartsvriendinnen trouwen op dezelfde dag. Dit mondt uit in iets wat verder gaat dan een bitchfight, maar uiteindelijk komt het toch weer goed.
Typische vrouwenfilm, maar zeker vermakelijk om een keer te kijken.

ImdB: 4,9
  vrijdag 22 mei 2009 @ 23:00:50 #199
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_69309449

Oorlogswinter
Is visueel gezien en kwa setting prachtig, maar toch kan de film mij op geen enkel moment echt erin slepen.

Het is 12 jaar geleden dat ik het boek gelezen heb en buiten het feit dat het om een Nederlandse jongen ging die een RAF piloot onderhield kon ik me niks meer herinneren van het verhaal.
Op het moment dat Oom Ben binnenloopt in de film zei ik al "zal vast een NSB-er zijn". En in het verloop van de film ligt dat er veel te dik bovenop. Zo zou hij bij het verzet zitten, maar dat zien we nooit daadwerkelijk.
Daardoor valt dé plottwist (het moment dat Michiel en wij als kijkers erachter komen) totaal in het water.

Een andere scène waar ik me aan ergerde was die waar vader zijn zoon leerde scheren, voegde niets toe aan de film, leek bedoeld om aan het publiek duidelijk te maken dat vader en zoon toch wel van elkaar hielden. Na zo'n geforceerde emo-scène verwacht dat je dat één van de twee karakters tragisch om het leven komt, wat ook gebeurde.

De cast verdient trouwens een vermelding, erg overtuigend en eindelijk eens frisse gezichten en niet dezelfde ons-kent-ons gezichten die je altijd ziet in Hilversum.

Cijfer: 6,5/10
IMDB: 7,5/10
pi_69310726
Sunshine Cleaning..

wat een verassende film, zowel erg vrolijke momenten als zielige momenten. en heb mij geen moment verveeld ermee

7/10
pi_69315017
Perfume: The Story of a Murderer
Best een toffe film, alleen jammer van het verschrikkelijke kuteinde die het cijfer toch van een 8 naar een 6 haalt.
6/10
  zaterdag 23 mei 2009 @ 02:44:39 #202
202216 Mitchell-K
Noord=Moord
pi_69316738
Ik heb net Crank 2: High Voltage gekeken, ik heb Crank 1 nooit gezien maar tering wat een rare film is dat. Ik hou daar wel van, veel actie en een film die van geen kant klopt.
First you visualize the action then you actualize the vision
Faal.
pi_69316833
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 02:44 schreef Mitchell-K het volgende:
Ik heb net Crank 2: High Voltage gekeken, ik heb Crank 1 nooit gezien maar tering wat een rare film is dat. Ik hou daar wel van, veel actie en een film die van geen kant klopt.
Je had beter Crank 1 kunnen zien en daarna Crank 2.
pi_69317849
Shaft ( 2000 )

Hoe meer ik van Samuel L. Jackson zie hoe beter ik hem ga vinden, ik vind het echt een goede acteur, ook in deze film.
De meeste dialogen zijn niet saai en over het algemeen zijn de acteer prestaties goed. Christian Bale vult de rol goed in. De film is op geen enkel moment saai ( Bedenk me nu dat het niet saai is vanwege mijn toestand op dit moment ) en er zijn genoeg grappige momenten in de film, vooral Jeffrey Wright die Peoples Hernandez de dopedealer speelt.

Al met al een toffe film die lekker weg kijkt!

IMDB geeft het een 5,9 geeft. Zelf vind ik dit nogal aan de magere kant, hij krijgt van mij een 7.5

[ Bericht 6% gewijzigd door Edwinuss op 23-05-2009 06:49:01 ]
  zaterdag 23 mei 2009 @ 06:41:04 #205
202216 Mitchell-K
Noord=Moord
pi_69317850
Ik heb net oook Angels & Demons gekeken en ik heb hem eigenlijk al na de helft uitgezet. Hij is te slow en te langdradig vind ik. Hij komt ook wat nep over.
First you visualize the action then you actualize the vision
Faal.
  zaterdag 23 mei 2009 @ 09:46:09 #206
52357 Lambiekje
pi_69318694
Mega Shark vs Giant Octopuss (2009)
Naar aanleiding van reacties hier dacht ik, ik ga hem ook kijken. idd de graphics zijn wel benedenmaats het had al bv iets realistischer kunnen bewegen. De time-frame klopt niet.
Maar desalniettemin great fun met deze onzinnigheid.

cijfer 5 / imdb 4
pi_69319738
Gisteren The day the earth stood still gekeken.
+punten:
Graphics en special effects waren wel aardig
acteerwerk was ook wel redelijk

-Punten:
Goed verhaal wat slecht uitgewerkt is.
Bagger einde
Had veel spectaculairder gekunt

Beoordeling van 0 tot 10: Een kleine 6
Geen aanrader
  zaterdag 23 mei 2009 @ 13:19:27 #208
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_69322830
Patton (1970, VS, Franklin J. Schaffner)

George C. Scott. Wat draagt deze man de film. Soms passen een rol en acteur perfect bij elkaar. Georg C. Scott is Patton.
Vorm en inhoud passen ook precies bij elkaar in deze film. Qua vorm een film, die zich als een klassieke heldenepos richt op het wel en wee van een generaal i.p.v de gewone soldaat. Het is een klassieke glorificatie van de oorlog, die met de komst van de massamedia in de 20e eeuw niet meer bestaat. Ook de manier waarop de actie is gefilmd werkt hier aan mee. Die voelen aan als een vogelzicht op grote veldslagen zoals een 19e eeuws schilderij en niet als de persoonlijke strijd van de soldaten op de grond, zoals in bijv. Saving Private Ryan.
Wat precies past bji de inhoud, een ouderwetse generaal. Die zich juist ook meer verbonden voelt met de grote krijgsheren van vroegere eeuwen dan met zijn tijdgenoten. Een man, die geboren is voor en alleen maar leeft voor het leger en de strijd. Daardoor was het gedeelte, waarin hij juist niet mocht meedoen aan de oorlog, het beste gedeelte van de film.
Je zou dus al kritiek kunnen hebben dat de film geweld en oorlog verheerlijkt. Maar dat is precies zoals Patton het zag, als het beste wat hem ooit overkomen was.

Soom (Breath) (2007, ZK, Ki-duk Kim)
Ki-duk Kim levert sinds 2000 al minimaal één film per jaar af. Met zo'n hoge productiviteit zou je verwachten dat dat ten koste van de kwaliteit gaat. Maar Kim heeft zijn magic touch nog steeds niet verloren. Oké, er is een hele lichte daling sinds zijn absolute meesterwerken Spring, Summer, etc. en Bin-jip, maar Soom is nog steeds een prachtig ontroerende film.
De film gaat in het kort en simplistisch gezegd over een vrouw, Yeon, die in vastgelopen relatie zit, en een affaire begint met een ten dood veroordeelde gevangene, Jang, die een paar keer zelfmoord heeft proberen te plegen. Maar simpel zijn Kims film nooit. Onderhuids speelt er veel meer.
Omdat Yeon, toen ze jong ook een bijna dood ervaring heeft gehad, voelt ze een diepere zielsverwantschap met Jang. Waardoor de bezoeken iets therapeutisch krijgen voor beiden. Niet de materieële maar de spirituele gevangenis is de gevangenis waar ze beide echt in vast zitten en met hulp van elkaar uit komen.
Yeon begint elk bezoek door de bezoekerskamer te behangen met een behang van een seizoen en een liedje daarover te zingen. Deze scene's fleuren de film wat op. Maar geven ook aan hoe vrijer en opener Yeon steeds wordt. Wat ook te merken is aan het feit dat Yeon tijdens de bezoeken het woord voert, terwijl ze tegen haar echtgenoot constant zwijgt. (Zoals altijd spreken Kim's karakters weinig tot niet. Jang spreekt heel de film niet.)
Het plot wordt iets ingewikkelder doordat het celmaatje ook gevoelens voor Jang heeft en haar echtgenoot achter de affaire komt.
pi_69334659
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 01:20 schreef Siniti het volgende:
Perfume: The Story of a Murderer
Best een toffe film, alleen jammer van het verschrikkelijke kuteinde die het cijfer toch van een 8 naar een 6 haalt.
6/10
Gisteren ook gezien, maar ik geef hem een 7 omdat het een goed verhaal is. Idd wel jammer van het einde, wat het cijfer iets naar beneden haalt.
  zaterdag 23 mei 2009 @ 22:39:40 #210
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_69337207
Strictly Sexual
Twee vrouwen die wel eens wat anders in hun leven willen 'huren' 2 mannen in, just for the sex. Slap verhaal, slap geacteerd, en het is allemaal weer vrouwengezeik ten top ("Boehoehoe ik hou niet van hem"...."Oh nee wacht, toch wel, maar ik wil het niet laten blijken!") en nog meer van die meuk. En je ziet geen tiet of wat. Boe-hoe wat slecht.

IMDB: 6.4
Zelf: 5.2

Analyze This
De Niro speelt een maffia-baas die een shrink nodig heeft. Slap verhaal, maar uitvoering is wel aardig. Zitten zeker een aantal aardige grappen in. Niets hoogstaands, maar onderhoudend. Het einde is wel geniaal, op die 'meeting'.

IMDB: 6.6
Zelf: 6.2
pi_69342962
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 13:19 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[ afbeelding ]
George C. Scott. Wat draagt deze man de film. Soms passen een rol en acteur perfect bij elkaar. Georg C. Scott is Patton.
Vorm en inhoud passen ook precies bij elkaar in deze film. Qua vorm een film, die zich als een klassieke heldenepos richt op het wel en wee van een generaal i.p.v de gewone soldaat. Het is een klassieke glorificatie van de oorlog, die met de komst van de massamedia in de 20e eeuw niet meer bestaat. Ook de manier waarop de actie is gefilmd werkt hier aan mee. Die voelen aan als een vogelzicht op grote veldslagen zoals een 19e eeuws schilderij en niet als de persoonlijke strijd van de soldaten op de grond, zoals in bijv. Saving Private Ryan.
Wat precies past bji de inhoud, een ouderwetse generaal. Die zich juist ook meer verbonden voelt met de grote krijgsheren van vroegere eeuwen dan met zijn tijdgenoten. Een man, die geboren is voor en alleen maar leeft voor het leger en de strijd. Daardoor was het gedeelte, waarin hij juist niet mocht meedoen aan de oorlog, het beste gedeelte van de film.
Je zou dus al kritiek kunnen hebben dat de film geweld en oorlog verheerlijkt. Maar dat is precies zoals Patton het zag, als het beste wat hem ooit overkomen was.
Niet veel aan toe te voegen, alleen geef ik em zelfs een 9.
pi_69344869
The Departed

Voor de tweede keer gezien en het blijft een goede/toffe film. Jack Nicholson is perfect als smerige maffiabaas.

Imdb: 8,5
Daar ben ik het wel mee eens
pi_69346774
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 22:39 schreef SnuggLe het volgende:
Strictly Sexual
Twee vrouwen die wel eens wat anders in hun leven willen 'huren' 2 mannen in, just for the sex. Slap verhaal, slap geacteerd, en het is allemaal weer vrouwengezeik ten top ("Boehoehoe ik hou niet van hem"...."Oh nee wacht, toch wel, maar ik wil het niet laten blijken!") en nog meer van die meuk. En je ziet geen tiet of wat. Boe-hoe wat slecht.
[ afbeelding ]
IMDB: 6.4
Zelf: 5.2

Analyze This
De Niro speelt een maffia-baas die een shrink nodig heeft. Slap verhaal, maar uitvoering is wel aardig. Zitten zeker een aantal aardige grappen in. Niets hoogstaands, maar onderhoudend. Het einde is wel geniaal, op die 'meeting'.
[ afbeelding ]
IMDB: 6.6
Zelf: 6.2
Analyze this is wel leuk inderdaad.
Films met robert de niro springen alle kanten op.
As good as it gets is heel goed.
Anger manangement en what just happened zijn vrij slecht.
Analyze this zit er tussenin wat mij betreft.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 24 mei 2009 @ 12:16:16 #214
862 Arcee
Look closer
pi_69347066
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 13:19 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[ afbeelding ]
Ja, zo sterk zelfs dat hij de Oscar die hij voor deze rol kreeg geweigerd heeft, omdat hij het onzin vond dat er überhaupt andere acteurs voor die Oscar genomineerd waren.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_69347504
quote:
Op zondag 24 mei 2009 12:05 schreef ScarFace- het volgende:

[..]

Analyze this is wel leuk inderdaad.
Films met robert de niro springen alle kanten op.
As good as it gets is heel goed.
Anger manangement en what just happened zijn vrij slecht.
Analyze this zit er tussenin wat mij betreft.
Volgens mij haal je, met het noemen van As Good As It Gets, Robert de Niro even door de war met Jack Nicholson.
  zondag 24 mei 2009 @ 12:35:06 #216
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_69347569
quote:
Op zondag 24 mei 2009 12:16 schreef Arcee het volgende:

[..]

Ja, zo sterk zelfs dat hij de Oscar die hij voor deze rol kreeg geweigerd heeft, omdat hij het onzin vond dat er überhaupt andere acteurs voor die Oscar genomineerd waren.
Volgens mij weigerde die omdat hij het vergelijken van acteers onzin vond en het gebeuren een vleesparade.
pi_69347594
quote:
Op zondag 24 mei 2009 12:32 schreef TJLinden het volgende:

[..]

Volgens mij haal je, met het noemen van As Good As It Gets, Robert de Niro even door de war met Jack Nicholson.
Je hebt gelijk ben nog niet helemaal wakker.
pi_69353151
quote:
Op zondag 24 mei 2009 12:35 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Volgens mij weigerde die omdat hij het vergelijken van acteers onzin vond en het gebeuren een vleesparade.
Dat is al heel wat minder arrogant
  zondag 24 mei 2009 @ 17:06:38 #219
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_69354899
quote:
Op zondag 24 mei 2009 12:16 schreef Arcee het volgende:

[..]

! over arrogantie gesproken
pi_69355152
quote:
Having declined an Academy Award nomination for his appearance in the 1961 film The Hustler, Scott returned his Oscar for Patton, stating in a letter to the Academy that he didn't feel himself to be in competition with other actors.
Van de wiki. Vind ik eigenlijk best een goede gedachte, film maken hoort geen competitie te zijn.
  zondag 24 mei 2009 @ 17:31:15 #221
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_69355734
quote:
Op zondag 24 mei 2009 17:13 schreef Siniti het volgende:

[..]

Van de wiki. Vind ik eigenlijk best een goede gedachte, film maken hoort geen competitie te zijn.
quote:
Hollywood never learns. Or anyway, it forgets easily. Ten years ago, George C. Scott received his second nomination for an Academy Award as Best Supporting Actor for The Hustler. He sent a wire to the Academy and quietly declined. He still remains unimpressed by Oscars. Nominated once again, as Best Actor for his part in Patton, Scott once again dispatched a telegram.

It read in part, "I respectfully request that you withdraw my name from the list of nominees. My request is in no way intended to denigrate my colleagues. Furthermore, peculiar as it may seem, I mean no offense to the Academy. I simply do not wish to be involved." It was a polite request. Elsewhere, however, Scott was a little more explicit. "The whole thing is a goddam meat parade," he said. "I don't want any part of it."
http://www.time.com/time/magazine/article/0,9171,904789,00.html
quote:
I have nothing against Oscar. I know what he stands for and it's terrific. And I think when people used to hang around and pat each other on the back over a drink and dinner it was wonderful. But when it became an international hoopla, where careers lived and died on whether or not you did or didn't get an Oscar, then it got out of hand.
Scott was iemand, die ver van het hele Hollywood gedoe afstond en daar niks mee te maken wilde hebben.

[ Bericht 11% gewijzigd door Lonewolf2003 op 24-05-2009 17:45:32 ]
pi_69356518
Sunshine Cleaning
Film van de makers van Little Miss Sunshine. Viel me op zich niks tegen al had er wel iets meer humor in gemogen. Acteerwerk was sterk, ook het jonge acteurtje wist te overtuigen. 7.5

Husbands and Wives
Zeker niet de beste film van Woody Allen, maar toch vermakelijk. Bevat ook alle typische kenmerken van een Allen film en de film beschikt over een ijzersterke gast. Toch wist de film me met moeite twee uur te boeien, na een tijdje had ik het eigenlijk wel gezien. 7.0

Do the Right Thing
Prima film van Spike Lee, die van een vrolijke film weet te transformeren in een drama. Leuke rol trouwens van Samuel L. Jackson. 7.8

Tropa de Elite
Zeer sterke film van de makers van City of God. De films hebben zeker veel gemeen, maar in plaats van de kinderen in drugsbendes ligt de focus nu op het special forces team van de politie de Tropa de Elite. Goede opbouw en enkele harde schokkende scenes zorgen ervoor dat de film je nog wel even bij blijft. 8.0
  zondag 24 mei 2009 @ 20:35:21 #223
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_69361515
Gisteren in de bios:
Los Abrazos Rotos
Na het geweldige Volver brengt Pedro Almoldóvar ons nu zijn nieuwste film, Los abrazos rotos, met opnieuw Penelope Cruz in één van de hoofdrollen.

Almoldóvar vertelt ons het verhaal van een blinde scenario schrijver die onder het pseudoniem Harry Caine z`n werk uitbrengt. Wanneer één van z`n assistenten, Diego, iets ernstigs overkomt, vindt Harry het tijd om Diego z`n levensverhaal te vertellen. En dan met name over Lena, de liefde van z`n leven, prachtig neergezet door een weergaloze Penelope Cruz.
Door middel van uitgebreide flashbacks en flashforwards wordt ons duidelijk gemaakt hoe Harry en Lena elkaar hebben ontmoet en wat de eigenaardige jonge film regisseur Ray X daar mee te maken heeft.

Net als met Volver geeft Almoldóvar ons hier opnieuw een prachtig drama dat zorgvuldig is opgebouwd. De gebruikte flashbacks werken goed en komen nergens geforceerd over. Het verhaal wordt zo duidelijk en rustig vertelt, waar Almoldóvar ruim z`n tijd voor neemt. De mix van drama, thriller en romance komt goed uit de verf. Vooral de wellicht wat rare keuze om er ook een deel thriller van te maken is erg sterk doordat Almoldóvar er een film in een film (in een film) van te maken.
Daarnaast wordt de film bevolkt door, zoals gebruikelijk is, excentrieke personages die stuk voor stuk prachtig worden neergezet door de cast. Vooral, zoals gezegd, Penelope Cruz is geweldig, net als Lluís Homar die de rol van Harry Caine voor z`n rekening neemt.

Los Abrazos Rotos is Almoldóvar`s beste werk tot nu toe. Een pracht van een film, een bloedstollend mooie ode aan het leven, aan de liefde en aan de cinema zelf.

IMDB Cijfer: 7,0/10
Mijn Cijfer: 9,0/10
  zondag 24 mei 2009 @ 20:46:50 #224
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_69361871
Il gattopardo (The Leopard)
Op aanraden van Doff kwam ik twee jaar geleden in het bezit van Il gattopardo, een 3 uur durende film over een adelijke familie met op de achtergrond de historie rond de Italiaanse eenwording. Heel lang uitgesteld om het te zien, besloot ik het toch een kans te geven. Ik ben altijd huiverig voor 3 uur durende films. Vrijwel altijd kan een verhaal boeiender en compacter verteld worden dan daarvoor zo'n lange speelduur te gebruiken. Il Gattopardo is geen uitzondering op die regel vind ik. Wisselingen tussen saaie en interessantere passages kwamen dikwijls voor.
Desondanks heeft deze film zijn momenten en uiteindelijk vond ik het geen straf om dit te zien, zeker niet wanneer Claudia Cardinale haar entree maakt . Wat een babe! De cinematografie zag er ook picobello uit. Alle scenes hadden wel iets van een geeloranje-achtige gloed, dat wel aangenaam overkomt. Cijfer: 7

Signs
Wat een rare films maakt die Night-Shyamalan-dude zeg! Signs was geen uitzondering op zijn opmerkelijke oeuvre. Eigenlijk was alleen The Sixth Sense van hem een goede film, de rest daarna is onverklaarbaar matig tot slecht. De buitenaardse wezens en het hele invasie-gebeuren vond ik wel tof in deze film. Sowieso zijn films met dit soort thema's cool, maar ik wist van te voren wel dat ik geen Independence Day-achtig spektakel hoefde te verwachten. Het was weer eens typisch Night-saaiachtig met een climax, waar maar één smilie voor past: . Cijfer: 5,5
  zondag 24 mei 2009 @ 21:30:28 #225
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_69363600
War, Inc.
De film werd aangeprezen als een soort informeel vervolg op Grosse Pointe Blank, een film die ik erg leuk vond. Een aantal acteurs komt overeen en John Cussack speelt ook hier weer een niet-geheel-gevoelloze huurmoordenaar. In dit geval is het thema echter de commerciële kant van de oorlog in Irak.
De film was voor mij een enorme tegenvaller, zelfs als je hem niet vergelijkt met GPB. Ik kon het geen subtiele satire noemen, de boodschap lag er echt veel te dik bovenop, de rol van John Cusack was compleet ongeloofwaardig en dan werd er ook nog eens een 'familiedrama' met de haren bijgesleept. Omdat ik toch nog af en toe enigszins gelachen heb krijgt de film toch nog een 4.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zondag 24 mei 2009 @ 21:32:36 #226
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_69363679
quote:
Op zondag 24 mei 2009 20:35 schreef Timo20 het volgende:
Gisteren in de bios:
Los Abrazos Rotos
draait die nu al in de bioscopen? Of een speciale vertoning ofzo?
pi_69364106
quote:
Op zondag 24 mei 2009 20:46 schreef Falco het volgende:
Il gattopardo (The Leopard)
Op aanraden van Doff kwam ik twee jaar geleden in het bezit van Il gattopardo, een 3 uur durende film over een adelijke familie met op de achtergrond de historie rond de Italiaanse eenwording. Heel lang uitgesteld om het te zien, besloot ik het toch een kans te geven. Ik ben altijd huiverig voor 3 uur durende films. Vrijwel altijd kan een verhaal boeiender en compacter verteld worden dan daarvoor zo'n lange speelduur te gebruiken. Il Gattopardo is geen uitzondering op die regel vind ik. Wisselingen tussen saaie en interessantere passages kwamen dikwijls voor.
Desondanks heeft deze film zijn momenten en uiteindelijk vond ik het geen straf om dit te zien, zeker niet wanneer Claudia Cardinale haar entree maakt . Wat een babe! De cinematografie zag er ook picobello uit. Alle scenes hadden wel iets van een geeloranje-achtige gloed, dat wel aangenaam overkomt. Cijfer: 7
[...]
Leuk dat je die hebt gekeken . Waar ik wel benieuwd naar ben; welke passages vond je wat minder interessant?
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
  zondag 24 mei 2009 @ 21:45:14 #228
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_69364136
quote:
Op zondag 24 mei 2009 21:32 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Sinds woensdag in België. Met veelal tegenvallende reviews in kranten en tijdschrijften .
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_69364371
Fast & Furious

Matige film.Waar ik het eerste deel nog vrij aardig vond zijn de vervolgen toch duidelijk slechter.Zelfs met de originele cast kunnen ze niet voorkomen dat de film in de middelmatigheid verzinkt.Hij is leuk voor een zondag avond maar meer ook niet.

IMDB 6.8
Mijn cijfer 6.0
  zondag 24 mei 2009 @ 22:17:41 #230
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_69365428
He's Just not that Into You
Bah, ik kijk teveel slechte (vrouwenfilms) laatste tijd, ik begin wel op Sitting_Elfling te kijken, maar dan in een andere categorie films. Echt te standaard deze film, met een paar keer een "Wie slaat in hemelsnaam die trut om haar eens wakker te laten worden?"-moment. Film was zo sappig dat aan het einde natuurlijk alles weer goed was...duh. Enige positieve was dat ze niet lieten horen hoe Scarlett Johansen aan het zingen was. Komisch. Oh ja en op zich hadden de uitspraken die er gedaan werden over hoe mannen naar vrouwen keken nog wel wat waarde. Ze klopten namelijk.

IMDB: 6.5
Zelf: 5.9

Mensen, wat zijn de goede edoch niet al te moeilijke actiefilms van het moment? Daar ben ik echt weer aan toe! Zoiets als Body of Lies of Traitor!
Vertel het me please wat ik zie te veel meuk!

...en kan geen goede ondertitels vinden voor Entre Les Murs / Gangster High / La Vita e Bella en Kitchen Stories
  zondag 24 mei 2009 @ 22:21:44 #231
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_69365636
Taken
quote:
Op zondag 24 mei 2009 22:17 schreef SnuggLe het volgende:
Bah, ik kijk teveel slechte (vrouwenfilms) laatste tijd, ik begin wel op Sitting_Elfling te kijken, maar dan in een andere categorie films. Echt te standaard deze film, met een paar keer een "Wie slaat in hemelsnaam die trut om haar eens wakker te laten worden?"-moment. Film was zo sappig dat aan het einde natuurlijk alles weer goed was...duh. Enige positieve was dat ze niet lieten horen hoe Scarlett Johansen aan het zingen was. Komisch. Oh ja en op zich hadden de uitspraken die er gedaan werden over hoe mannen naar vrouwen keken nog wel wat waarde. Ze klopten namelijk.

[ afbeelding ]

Mensen, wat zijn de goede edoch niet al te moeilijke actiefilms van het moment? Daar ben ik echt weer aan toe! Zoiets als Body of Lies of Traitor!

...en kan geen goede ondertitels vinden voor Entre Les Murs / Gangster High / La Vita e Bella en Kitchen Stories
Taken
pi_69366333
Snuggle, voor La Vita é Bella heb ik uiteindelijk eoa vage player moeten downloaden om de subs te krijgen
pi_69370845
The Banishment: 9/10 .
  maandag 25 mei 2009 @ 09:10:13 #234
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_69373035
quote:
Op zondag 24 mei 2009 22:35 schreef Siniti het volgende:
Snuggle, voor La Vita é Bella heb ik uiteindelijk eoa vage player moeten downloaden om de subs te krijgen
Ja en dat is dus irri, want ik kijk alles op TV (geconverteerd dus), en niet op de computer...
pi_69374597
quote:
Op zondag 24 mei 2009 22:17 schreef SnuggLe het volgende:

[ afbeelding ]

Ik heb de laatste week Tell No One en The International gezien, zeker twee leuke actie/thrillers. Ik heb ook nog Righteous Kill gezien, maar dat was complete bagger. Zoals iemand hierboven al zei, moet je natuurlijk ook Taken zien.
  maandag 25 mei 2009 @ 11:11:43 #236
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_69376402
Taken heb ik al gezien ja. Die andere ga ik zoeken.
  Moderator maandag 25 mei 2009 @ 13:12:11 #237
9859 crew  Karina
Woman
pi_69379926
12 Rounds
Aktiefilm.
Politieagent rijdt tijdens een achtervolging de vriendin van een boef dood. De boef gaat naar de gevangenis maar na een jaar ontsnapt hij en (wat een verrassing) hij wil wraak nemen op de agent. De boef ontvoert de vrouw van de agent en de agent moet opdrachten uitvoeren om zijn vrouw weer terug te krijgen (12 opdrachten).

Aan het eind blijkt dat er nog andere motieven spelen bij de boef.

Slechte film, wel veel aktie maar het is allemaal zo ongeloofwaardig en verder wordt er erg slecht geacteerd.

The Horsemen
Horror/thriller.
Een aantal mensen wordt op gruwelijke wijze vermoord en aan haken opgehangen, de detective die bezig is met de zaak ontdekt dat deze moorden iets te maken hebben met "The Four Hoursemen" en een naderende Apocolyps.

Het is allemaal wel spannend maar het verhaal daar snapte ik niet zoveel van, ik vond het allemaal nogal gejat van bijvoorbeeld 7even. Niet zo geweldig dus.

Martyrs
Franse horrorfilm.

Een aantal meisjes wordt vastgehouden en gemarteld in een soort ziekenhuis. Een van de meisjes weet te ontsnappen en komt 15 jaar later wraaknemen door de dokter, die haar destijds martelde, en haar man en kinderen te vermoorden. Een ander meisje helpt haar maar wordt door de medewerkers van het ziekenhuis gevangen genomen en daarna ook gemarteld.

Gedurende de hele film is het eigenlijk onduidelijk waarom de meisjes worden gemarteld, aan het eind van de film wordt dit duidelijk gemaakt: het is de bedoeling dat de meisjes in een staat van "Martyrs" (getuige) komen. Mensen (en dan voornamelijk vrouwen) die in deze staat verkeren kunnen "zien" wat het leven na de dood inhoudt. Dit lukt niet bij iedereen, de meeste vrouwen worden, voordat deze staat is bereikt, krankzinnig van de pijn.

Als je van horror en veel bloed houdt, zeker aan te bevelen. Vooral op het eind, het meisje dat gevild op tafel ligt ziet er echt heel eng uit.
niet zo tof doen
  maandag 25 mei 2009 @ 13:19:30 #238
57047 macondo
pi_69380156

Der Baader Meinhof Komplex

Mooi tijdsbeeld, fraaie film alleen wat aan de lange kant en tóch heeft men geprobeerd er af en toe op hoog tempo geschiedenissen er in te proppen. Wellicht was splitsen in twee films een beter idee geweest. Al met al zeker een goede film.

7,5/10
Overal verstand van.
pi_69380306
The Mist weer eens gekeken. Ik blijf 'm erg tof vinden, vooral
SPOILER
IMDB cijfer: 7.4/10
Mijn cijfer: 7.5/10
  maandag 25 mei 2009 @ 14:31:56 #240
28553 jimjim1983
Villalobos
pi_69382117
quote:
Op maandag 25 mei 2009 13:12 schreef Karina het volgende:
Martyrs
Franse horrorfilm.

Een aantal meisjes wordt vastgehouden en gemarteld in een soort ziekenhuis. Een van de meisjes weet te ontsnappen en komt 15 jaar later wraaknemen door de dokter, die haar destijds martelde, en haar man en kinderen te vermoorden. Een ander meisje helpt haar maar wordt door de medewerkers van het ziekenhuis gevangen genomen en daarna ook gemarteld.

Gedurende de hele film is het eigenlijk onduidelijk waarom de meisjes worden gemarteld, aan het eind van de film wordt dit duidelijk gemaakt: het is de bedoeling dat de meisjes in een staat van "Martyrs" (getuige) komen. Mensen (en dan voornamelijk vrouwen) die in deze staat verkeren kunnen "zien" wat het leven na de dood inhoudt. Dit lukt niet bij iedereen, de meeste vrouwen worden, voordat deze staat is bereikt, krankzinnig van de pijn.

Als je van horror en veel bloed houdt, zeker aan te bevelen. Vooral op het eind, het meisje dat gevild op tafel ligt ziet er echt heel eng uit.
[ afbeelding ]
gelukkig verklap je niet veel.
  Moderator maandag 25 mei 2009 @ 14:34:29 #241
9859 crew  Karina
Woman
pi_69382182
quote:
Op maandag 25 mei 2009 14:31 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

gelukkig verklap je niet veel.
Je hebt eigenlijk wel gelijk, nu ik het nog eens nalees
niet zo tof doen
pi_69390834
Afgelopen Weekend gekeken:

Vacancy 2 (2009)
http://www.imdb.com/title/tt1204979/

Ik geef het een 4.5
Het is vermakelijk als een achtergrond film wanneer iemand je haren aan het vlechten is(zoals bij mij)
Maar voor de rest vind ik het slecht.

Defiance. (2009)
http://www.imdb.com/title/tt1034303/

Die geef ik een 7
Een goede film, alleen het duurt een kwartier te lang, je krijgt veel sympathie voor dat groepje joden die strugglen om te overleven.
Daniel Craig acteerde heel goed!!! hij overtuigde me regelmatig met dat Russische accent.
telkens als ik Liev Schreiber zag, dacht ik telkens aan Sabrethooth (ik kon er niet an denken)

Obsessed (2009)
http://www.imdb.com/title/tt1198138/

verdiend maximaal een 5
Een slecht geregisseerde film, alsof er weinig video tape over was om te schieten.
De rollen waren ook matig, de hoofd acteur(Idris Elba) vind ik een goede acteur, maar hij had een slechte rol en irriteerde me mateloos. die blonde chick van de serie Heroes acteerde nog wel redelijk.
Maar Beyonce moet het houden met musical achtigefilms, want zij bakte er niet veel van.

The International (2009)
http://www.imdb.com/title/tt0963178/

geef het een 6.5
Redelijke film, misschien een beetje saai op momenten maar ik vond em wel oke
verassende einde.

Deze week check ik waarschijnlijk::
- Gomorra (Italiaanse flick)
- The Horseman
- The Punisher War Zone??
a regular guy who does special things
  maandag 25 mei 2009 @ 20:33:21 #243
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_69394765
quote:
Op zondag 24 mei 2009 21:44 schreef Doff het volgende:

[..]

Leuk dat je die hebt gekeken . Waar ik wel benieuwd naar ben; welke passages vond je wat minder interessant?
Dat bal was wel enorm uitgerekt, had wel wat korter gekund, ook wat zijverhaaltjes werden te lang uitgesponnen. Wat ik wel interessant vond was de 'lijdensweg' van Fabrizio, die alles maar berustend over zich heen laat komen. Zijn gesprekken met de priester vond ik ook boeiend, de vechtscenes van de roodhemden van Garibaldi waren mooi uitgevoerd en tot slot waren alle scenes met Claudia Cardinale natuurlijk de moeite waard.
  maandag 25 mei 2009 @ 21:26:31 #244
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_69397131
quote:
Op zondag 24 mei 2009 21:32 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

In Belgie draait ie sinds vorige woensdag. In augustus pas in Nederland

Net gezien:
The Last King Of Scotland
Het fictieve verhaal van een Schotse doctor (James McAvoy) die naar Uganda gaat en daar een hechte vriend en persoonlijke doctor van Idi Amin (Forest Withaker) wordt, wordt alom gelauwerd om het acteerspel van Withaker. Dat is dan ook gelijk het hoogtepunt van de film. Hij kruipt echt in de huid van Amin, al neigt het op sommige momenten wel naar overacting. James McAvoy probeert `m bij te houden maar slaagt daar niet in, hoewel hij zeker niet slecht is.

Het grote minpunt van de film zijn de uitermate clichématige beelden van Afrika, met haar arme kindjes en de typisch Afrikaanse muziek. Na een tijdje gaat het meer irriteren dan dat het de film ten goede komt.
Ook de beeldspraak van regisseur McDonald ligt er regelmatig veel te dik op. Het regent wanneer er moeilijke tijden dreigen voor de doctor en de belichting is te vaak zo cliché en dus zelden vernieuwend.

Dat is erg jammer, verder is er namelijk niet heel veel op aan te merken. Het is een zeer degelijke film, maar zeker niet meer dan dat, die door de tour de force van Whitaker boven de middelmaat wordt uitgetild.

IMDB Cijfer: 7,8/10
Mijn Cijfer: 7,0/10
  maandag 25 mei 2009 @ 21:38:09 #245
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_69397704
quote:
Op zondag 24 mei 2009 20:46 schreef Falco het volgende:Signs
Wat een rare films maakt die Night-Shyamalan-dude zeg! Signs was geen uitzondering op zijn opmerkelijke oeuvre. Eigenlijk was alleen The Sixth Sense van hem een goede film, de rest daarna is onverklaarbaar matig tot slecht. De buitenaardse wezens en het hele invasie-gebeuren vond ik wel tof in deze film. Sowieso zijn films met dit soort thema's cool, maar ik wist van te voren wel dat ik geen Independence Day-achtig spektakel hoefde te verwachten. Het was weer eens typisch Night-saaiachtig met een climax, waar maar één smilie voor past: . Cijfer: 5,5
Ik snap nooit zo wat iedereen tegen deze film heeft. Ik zag de film toen in de bioscoop, en ik was zelden zo bang geweest tijdens het kijken van een film. Een paar jaar later zag ik hem nog eens op DVD en ook toen vond ik het een bijzonder toffe film. Ik zou hem nog eens moeten kijken.

Wat heb ik nog gezien sinds Canyon Passage?

138. The Leopard Man (Jacques Tourneur, 1943) :: 8.0
Wederom een ondergewaardeerde film van Tourneur. Dit is de laatste film die hij samen met Val Lewton heeft gemaakt (als ik het goed heb). Een erg bijzonder filmpje (duur maar 66 minuten). Wat deze film zo leuk (en invloedrijk) maakt is zijn structuur, kijk na deze film Psycho maar eens. Ook is het weer bijzonder sfeervol, en met vlagen vreselijk spannend.
139. Milk (Gus Van Sant, 2008) :: 9.0
Nog steeds de beste film van 2008.
140. Meshes of the Afternoon (Maya Deren, Alexander Hammid, 1943) :: 10.0
Mooie reis door het hoofd van Maya
141. Ils (David Moreau, Xavier Palud, 2006) :: 8.0
Lekker eng. Vooral het gedeelte in het huis, daarna is het allemaal wat minder spannend.

[ Bericht 45% gewijzigd door RuneRose op 25-05-2009 21:46:28 ]
  maandag 25 mei 2009 @ 21:51:56 #246
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_69398375
Paris, Texas (1984, Dl, Wim Wenders)

Prachtige en ontroerende roadmovie over Travis, een man die totaal verdwaasd ergens in een woestijn ineenstort. Zijn broer, Walt, haalt hem op. Enigszins verbaasd want niemand heeft 4 jaar iets van Travis gehoord. Ook Travis zoontje Hunter woont al 4 jaar bij Walt en zijn vrouw. Aangekomen thuis probeert Travis langzaam het contact met Hunter te herstellen. Daarna gaat hij samen met Hunter opzoek naar Jane, Travis ex en Hunters moeder.
Het is duidelijk dat Travis een paar grote fouten in zijn leven heeft gemaakt. Op het einde van de film wordt helemaal duidelijk dat het eigenlijk best een nare vent was. Maar Harry Dean Stanton laat met zo veel overtuiging zien hoe Travis daar duidelijk grote spijt van heeft en gebukt gaat onder zijn schuldgevoel. Dat het karakter grote medeleving opriep in mij. Nastassja Kinski zit maar in een paar scenés, maar maakt daarin een verpletterende indruk. Wat kan die mooi langzaam tranen in haar ogen krijgen, terwijl Stanton één van de meest ontroerende monologen ooit in een film aflevert.
De film doet ook herinneren wat voor prachtig landschappen de VS toch heeft.
pi_69398468
quote:
Op maandag 25 mei 2009 21:51 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Paris, Texas (1984, Dl, Wim Wenders)
[ afbeelding ]
Prachtige en ontroerende roadmovie over Travis, een man die totaal verdwaasd ergens in een woestijn ineenstort. Zijn broer, Walt, haalt hem op. Enigszins verbaasd want niemand heeft 4 jaar iets van Travis gehoord. Ook Travis zoontje Hunter woont al 4 jaar bij Walt en zijn vrouw. Aangekomen thuis probeert Travis langzaam het contact met Hunter te herstellen. Daarna gaat hij samen met Hunter opzoek naar Jane, Travis ex en Hunters moeder.
Het is duidelijk dat Travis een paar grote fouten in zijn leven heeft gemaakt. Op het einde van de film wordt helemaal duidelijk dat het eigenlijk best een nare vent was. Maar Harry Dean Stanton laat met zo veel overtuiging zien hoe Travis daar duidelijk grote spijt van heeft en gebukt gaat onder zijn schuldgevoel. Dat het karakter grote medeleving opriep in mij. Nastassja Kinski zit maar in een paar scenés, maar maakt daarin een verpletterende indruk. Wat kan die mooi langzaam tranen in haar ogen krijgen, terwijl Stanton één van de meest ontroerende monologen ooit in een film aflevert.
De film doet ook herinneren wat voor prachtig landschappen de VS toch heeft.
Hé kut had ik em toch op tv moeten kijken. Ik zat te twijfelen of ik em zou kijken en uiteindelijk niet gedaan, maar nu wil ik em toch wel zien
  maandag 25 mei 2009 @ 21:56:12 #248
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_69398566
quote:
Op maandag 25 mei 2009 21:53 schreef Siniti het volgende:

[..]

Hé kut had ik em toch op tv moeten kijken. Ik zat te twijfelen of ik em zou kijken en uiteindelijk niet gedaan, maar nu wil ik em toch wel zien
ik zat ook te twijfel of ik hem wel zou gaan kijken. Maar ik wou het begin even proberen en voor ik het wist was het diep in de nacht.
pi_69406351
The Conversation
Met zo'n cast en zo'n regisseur kan je moeilijk de mist in gaan, en dat gingen ze gelukkig ook niet. Prachtige film waar volgens mij Das Leben der Anderen veel inspiratie vandaan heeft gehaald. Tevens heb ik nu de hele filmografie van John Cazale gezien, en in al zijn vijf films speelt hij de sterren van de hemel. Verschrikkelijk zonde dat ie zo vroeg overleed.
9/10
  Moderator dinsdag 26 mei 2009 @ 08:39:10 #250
9859 crew  Karina
Woman
pi_69408041
Ils
Franse horror/thriller

Een meisje en haar moeder krijgen autopech en worden op mysterieuze wijze vermoord in de bossen.
Een echtpaar in een landhuis in dezelfde bossen overkomt hetzelfde lot.

Spannende film, dit keer amper bloed te zien, maar misschien daardoor nog veel griezeliger. Het schijnt waargebeurd te zijn.
niet zo tof doen
pi_69408179
Some Like It Hot (Billy Wilder, 1959)
Heerlijke film die zijn tijd ver vooruit was! Een mengelmoes van meerdere genres, waarbij komedie toch wel de overhand heeft. En juist op dat gebied is de film een enorm succes. Erg luchtig en scherp, mede door de goede dialogen en dito acteerwerk. 8+
  dinsdag 26 mei 2009 @ 11:05:53 #252
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_69411528
Rymdinvasion i Lappland (Terror in the Midnight Sun) Niet echt veel soeps, deze Zweeds-Amerikaanse King Kong from Outer Space met veel ski-scènes. Hoewel het monster er nog best aardig uitziet, van een afstandje. Weinig goede momenten. Ik denk dat we het moeten doen met Barbara Wilson achter een transparant douchegordijn. Toch heb ik me om een of andere reden niet verveeld, dus een voldoende.
  dinsdag 26 mei 2009 @ 12:43:20 #253
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_69414412
The chronicles of Narnia Prince Caspian

Ik vond deel 1 aardig maar niet meer dan dat ,maar ik wilde deel 2 wel graag zien. ik vond hem vrij lang duren maar het verhaal wist me opzich wel te boeien.. er was uiteraard nog steeds nauwelijks bloed te zien ondanks dat er een aantal mensen dood gingen de acteer prestaties waren niet je van het maar voldoende om het verhaal staande te houden..
Als deel 3 nog uitkomt wil ik deze wel gaan kijken..

een 6.7 is dan ook mijn cijfer
pi_69418170
Fandango 1985

Roadmovie over een stel vrienden die voordat ze de wereld intrekken nog een keer een roadtrip met elkaar maken, met o.a Kevin Costner en Judd Nelson.
Sfeervolle film met mooie beelden van Texas, grappige en ontroerende scenes, en een leuk verhaal. Het mist alleen wat diepgang in de personages, dit wordt ruimschoots goed gemaakt met een aantal zeer mooie shots.
7/10
pi_69423609
Valkyrie

Allereerst: Bill Nighy

Maar goed, de film. De kritieken die ik heb gehoord/gelezen zijn nogal wisselend, dus ik werd toch benieuwd. De eerste helft van de film vond ik saai. Ik wist eerst niet waar het door kwam, maar naderhand weet ik wel waarom: de aanloop naar 'het plan' miste ik een beetje, en de uitwerking voor het daadwerkelijk plaats vond, vond ik dan weer wat lang. Verder had ik totaal geen gevoel bij Von Stauffenberg, maar ik vind Cruise ook een lamlul, dus ik vond het moeilijk daar doorheen te kijken. Ik vroeg me eerst af waarom de scenes met Carice er uberhaupt in zaten, maar ik denk dat die er waren om Von Stauffenberg toch wat menselijker te maken. Wat mij betreft lukte dat niet echt. Misschien met totaal onbekende acteurs had het voor mij toch anders aangevoeld, dat is dan mijn zwakte.

Na een uur keek ik hoe lang de film nog duurde en zag ik bijna op tegen de tweede helft. Maar die maakte toch een hele hoop goed. Het werd toch spannend, slepende scenes waarbij je steeds verder naar voren gaat zitten omdat je wilt weten wat eraan zit te komen. De scenes in het communicatiecentrum vond ik trouwens mooi. Het einde wisten we allemaal al, maar was toch behoorlijk rauw. Ook al is het einde niet zelf verzonnen, ik vond het de film wel sterker maken.

Al met al een 7. (IMDB: 7,4)
  dinsdag 26 mei 2009 @ 22:58:15 #256
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_69436960
Coraline
Coraline, nee, geen Caroline, is een animatiefilm die eens een keer NIET van Pixar is volgensmij, maar doet daar qua animaties zeker niet voor onder. Het verhaal gaat over een verveeld meisje in een nieuw groot huis die een deurtje ontdekt die naar 'een andere wereld' leidt. Daar ontmoet ze een paralelle wereld waar alles "beter" is. Maar dat "beter" lijkt toch op den duur niet "beter" te zijn.

Zoals gezegd; de animatie is goed. Verhaal is geinig, en zeker niet voor kinderen. Kan namelijk voor kinderen best creepy zijn. Muziek is netjes en geeft de film een leuke sprookjesachtige sfeer. Het einde, het spelletje dat ze gaan spelen, is over binnen 5 minuten. Dat verbaasde me. Doe dan de aanloop wat minder lang en het einde wat langer. Dat was een teleurstelling. Ook best voorspelbaar trouwens. De personages in de film zijn wel erg leuk gevonden. Ik zag iemand hier de film een 9.5 geven..maar dat vind ik het zeker niet waard.

IMDB: 8.1
Zelf: 7.6
  dinsdag 26 mei 2009 @ 23:18:49 #257
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_69437718
Vanavond gezien:
The Blair Witch Project
Ongeveer de moeder aller handheld camera films, waarvan ik tot nu toe slechts ongeveer een half uurtje had gezien op tv en waarvan ik niet onder de indruk was. M`n broers hebben het altijd een geweldige film gevonden, en omdat ie in de Ultimate Horror box zat die ik een tijdje geleden heb gekocht heb ik `m vanavond eens opgezet. To see what the fuss is about.

Ik zal het maar meteen zeggen: de mening die ik had op basis van het half uurtje dat ik tot nu toe heb gezien moet ik absoluut herzien. Wat een dijk van een film!
Het eerste deel van de film is niet echt bijzonder. De introductie van de karakters en het uiteen zetten van het verhaal duurt misschien iets te lang. Maar vanaf het moment dat de hoofdpersonages verdwalen en gek lijken te worden, gaat het tempo en daarmee de spanning in één keer in een geweldig tempo omhoog. De manier waarop de ze gek lijken te worden wordt geweldig neer gezet en de spanning stijgt met de minuut.
Het laatste deel van de film is écht oprecht spannend met een niets minder dan briljante climax in de laatste puur minuten. Ik dacht dat het einde van [REC] eng was, maar dit is nog 10 keer erger.

En zo blijkt maar weer eens dat een mening zo kan omslaan. Een absolute topper, een film waarbij het lijkt dat je `m meerdere keren kunt zien terwijl je precies weet hoe het gaat lopen maar het toch spannend blijft.

IMDB Cijfer: 6,2/10
Mijn Cijfer: 8,8/10
pi_69478388
Bolt
Nog een animatiefilm die niet van Pixar is (Snuggle ). Gaat over een hondje die denkt dat ie een superheld is. Werkt als acteurhond bij Hollywood, maakt daar een film maar heeft zelf niet door dat het allemaal nep is. Paar toevalligheidjes en hij zit aan de andere kant van de US of A waar het echte avontuur begint. Alle dierlijke karakters zijn echt geweldig uitgewerkt, met de droge duiven als hoogtepunt. Verhaal enigszins standaard, maar je hoeft niet meer te verwachten van een animatiefilm.
8/10
  donderdag 28 mei 2009 @ 09:31:29 #259
57047 macondo
pi_69480890

Kind Hearts and Coronets (1949)

Komedie met Alec Guiness in diverse rollen. Hoofdpersoon ontdekt dat hij negende in lijn is om een graaf op te volgen. Hij beraamd vervolgens de moord op 8 adellijke personen tussen hem in. Schitterende komedie, hoewel ik vooral van het middenstuk genoten heb. Einde wilde niet echt vlotten.

7,5/10
Overal verstand van.
pi_69485215
We Are Marshall
Hoewel de film op sommige plaatsen wat voorspelbaar was
SPOILER
, vond ik het een leuke film.
De rol van Matthew Mcconaughey moest ik eerst even aan wennen, hij deed me net iets teveel denken alsof hij Robin Williams na probeerde te doen in films als Patch Addams, een exentrieke gast met zijn eigen wil. Later in de film werd dit gelukkig een heel stuk beter.
Ook Matthew Fox speelde leuk. Zijn rol vond ik niet bijster interessant, maar goed, hij hoefde de film natuurlijk ook niet zozeer te dragen.
Waar ik me wel aan ergerde was de cheerleader in het begin
SPOILER
Al met al vond ik het een erg leuke film.
IMDB cijfer: 7,1/10
Mijn cijfer: 7,5/10
  donderdag 28 mei 2009 @ 20:20:09 #263
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_69503008
Dzhentlmeny udachi (Gentlemen of Fortune)
Op Icheckmovies.com is deze film maar liefst in zes toplijsten te vinden, waaronder de nummer één positie in de comedy-top 50. Nu hebben die Russen altijd wel een hoge pet op van hun eigen humor en waarderen ze al hun komedies structureel te hoog.
Toch is dit wel een aardige film over een kinderleider (ja geen leidster), die erg veel lijkt op een bekende crimineel, die een gouden helm heeft gejat. De autoriteiten willen die helm terug natuurlijk, maar niemand die zomaar vertelt waar die helm te vinden, ook al is de bekende crimineel met zijn twee compagnons opgepakt. De beste man plaatsen ze vervolgens in de gevangenis, waar hij via de twee andere medeschuldigen de informatie moet losweken. Af en toe leidt dit tot komische situaties .
Afijn, het is een erg vlot filmpje, zelfs iets te vlot naar mijn mening. Sommige plotpoints mochten wel beter uitgewerkt worden, maar goed. Cijfer: 7.

Gran Torino
Clint Eastwoord scoorde voordat ik Gran Torino keek altijd heel keurig bij mij een 6,5 of 7. Nooit echt opzienbarend heb ik hem gevonden als regisseur. Toch ging ik met hoge verwachtingen deze film bekijken. Detroit, Aziaten, racisme en een zuurpruim zijn namelijk ingrediënten die mij als filmliefhebber wel kunnen trekken . De verwachtingen kwamen ook uit !! Wat een superfilm met een geweldige Clint Eastwood. Het is haast over the top hoe hij acteert, maar ook wel weer heel geloofwaardig en oprecht. Cijfer: 8,5

The Birds
Wel een aardige thriller van Hitchcock, maar niet zijn meest opzienbarendste. Vogels als horrorobject doet toch een beetje lame aan. Gebruik dan bijen (visueel niet zo interessant) om mensen echt te laten paniekeren of zombies. Dat laatste is natuurlijk leuk, maar niet echt Hitchcock zijn stijl. De meningen over de kwaliteit van de vliegende vogels-scenes, die lukraak dorpsbewoners aanvallen, zijn nogal verdeeld. Ik vond het zelf nog best goed gelukt, het is alleen jammer dat de film voor de rest geen topper is. Vooral het einde vond ik totaal niet spannend. Cijfer: 7,5
  donderdag 28 mei 2009 @ 20:33:19 #264
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_69503487
The Last Picture Show (1971)

Kijk hem opnieuw, geen perfecte film (soms wat langgerekt), maar dat mistroostige sfeertje van een plattelandsdorpje is zo mooi neergezet. En zo'n mentor als Sam the Lion zou iedereen eigenlijk moeten hebben.
SPOILER
Met veel toekomstig bekende namen, Jeff Bridges, Cybill Shepherd, enz.
De Narcis van Gabon
  vrijdag 29 mei 2009 @ 00:07:16 #265
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_69511490
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 15:34 schreef Siniti het volgende:
Gay Niggers From Outer Space

10/10
Alleen die titel al
  vrijdag 29 mei 2009 @ 00:26:50 #266
28553 jimjim1983
Villalobos
pi_69512056

high school/uni film met standaard plot maar itt de meeste films in t zelfde genre erg grappig, vooral die blonde gast.
"I love every bone in your body. especially mine"
  vrijdag 29 mei 2009 @ 07:43:13 #267
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_69514862
Oeh Oeh, Elfling, echt een film voor jou!
  vrijdag 29 mei 2009 @ 15:07:48 #268
57047 macondo
pi_69527345

Children of Men
Al met al een indrukwekkende film. Het speelt zich af in de toekomst (2027) maar is gelukkig niet verpest door gekke robots en ufo's. Wel een vrij somber toekomstscenario, maar hier en daar leuke plotverwikkelingen en zijpaden. En een Saving Private Ryan achtige oorlogscene van hele lange takes.
8/10
Overal verstand van.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 15:09:51 #269
28553 jimjim1983
Villalobos
pi_69527394
die super lange takes zijn echt prachtig
  vrijdag 29 mei 2009 @ 23:56:18 #270
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_69543534

The Incredible Hulk was niet al te best imo.
Maar het begon goed, de eerste act kon mij prima bekoren, zo lang de Hulk zelf maar buiten beeld blijft of slechts heel schimmig te zien is.
Vanaf het moment dat we de Hulk in zijn volledigheid te zien krijgen is het voor mij snel gedaan met de film en zakt het steeds verder af.

Er is iets met dat groot, groen en uit de kluiten gewassen CGI monster waardoor ik de film meteen een stuk minder interessant vind. Zeker in vergelijking met andere superheroes.
Wanneer de film dan eindigt met een over the top gevecht van 2 CGI monsters ben ik afgehaakt.

De acteerprestaties van William Hurt als Gen. Thaddeus 'Thunderbolt' Ross hielpen trouwens ook niet mee, wat een houten plank zeg!

Wel leuk is de cameo van Tony Stark.

5/10
IMDB: 7,2/10
pi_69543609
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 15:07 schreef macondo het volgende:
[ afbeelding ]

Children of Men
Al met al een indrukwekkende film. Het speelt zich af in de toekomst (2027) maar is gelukkig niet verpest door gekke robots en ufo's. Wel een vrij somber toekomstscenario, maar hier en daar leuke plotverwikkelingen en zijpaden. En een Saving Private Ryan achtige oorlogscene van hele lange takes.
8/10
En de subtiele verwijzing naar Pink Floyd's Animals niet vergeten
pi_69546711
The Running Man
Erg vermakelijk hersenloze actiefilm. Én de "I'll be back" quote is erin gerecycled
7/10
pi_69549829
Someone Like You

Typische romantische comedy, waarbij aan het einde alles op zijn plaats valt. Sommigen vinden het saai, ik vind het leuk. Dat Hugh Jackman meedoet is sowieso een pluspunt.

ImdB: 5,8
  zaterdag 30 mei 2009 @ 23:30:18 #274
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_69564165
Hud (1963)

Zo, dit vond ik een mooie film. Hij heet dan wel Hud, maar het draait niet alleen om Paul Newman. Het gaat om zijn hele familie, de tegenstelling met zn pa, de ondergang van de ranch, maar ook zn neefje en de huishoudster. Vrij serieus allemaal, maar ook indrukwekkend
SPOILER
Veel mooie beelden ook van het Texaanse landschap

High Plains Drifter (1973)

Vermakelijke western, Clint in typische zwijgende cowboy-rol. Het verhaal is weinig verrassend ondanks enkele goede scenes, maar uiteindelijk toch ruim voldoende omdat Clint nou eenmaal top is in dit soort rollen.
De Narcis van Gabon
pi_69564386
Rocky Balboa
Net zo'n nutteloze sequel als alle andere Rocky sequels, maar heb me toch vermaakt.
6/10
pi_69564571
Atonement
SPOILER
8,5/10 Vanwege het plot (boekverfilming) en een prachtig lange take op het strand.
pi_69564807
Zojuist "Amazones" gezien op Nederland 1 ;

ik vond het wel een vermakelijke film
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_69567232
Predator
Toffe film
8/10
pi_69567255
quote:
Op zondag 31 mei 2009 02:28 schreef Siniti het volgende:
Predator
Toffe film
8/10
Absoluut.Die minigun.
pi_69567323
quote:
Op zondag 31 mei 2009 02:29 schreef Terpentin07 het volgende:

[..]

Absoluut.Die minigun.
En die hele spanning die opgebouwd word omdat je de predator zolang niet te zien krijgt

Enige minpunt was dat de predator op het eind ineens al zijn wapens afdeed om 1 op 1 te gaan, was echt helemaal niet nodig
pi_69567378
quote:
Op zondag 31 mei 2009 02:36 schreef Siniti het volgende:

[..]

En die hele spanning die opgebouwd word omdat je de predator zolang niet te zien krijgt

Enige minpunt was dat de predator op het eind ineens al zijn wapens afdeed om 1 op 1 te gaan, was echt helemaal niet nodig
Ja die special effects waren toendertijds al best goed.Heb je ook al Predator 2 gekeken.Ietsje minder maar ook waard om een keer te kijken.Met Danny Glover.
pi_69567385
quote:
Op zondag 31 mei 2009 02:40 schreef Terpentin07 het volgende:

[..]

Ja die special effects waren toendertijds al best goed.Heb je ook al Predator 2 gekeken.Ietsje minder maar ook waard om een keer te kijken.Met Danny Glover.
Hoogst waarschijnlijk niet. Komt nog wel een keertje
pi_69567460
Terminator Salvation

Zojuist Terminator Salvation gezien in de bios. Waar zal ik beginnen? Ik denk bij actie, heel veel actie. Dit resulteert uiteindelijk in een snak naar rustige momenten in de film, die helaas weinig voorkomen. Het duurt even voordat het verhaal ook echt begint. Dit komt voornamelijk door, jawel, de actie. Er is blijkbaar gekozen om de kijker eerst ontzettend te overdonderen, terwijl het mijn inziens beter was geweest om het leven van de mens even wat beter in beeld te brengen na al die kernoorlogen en dan verder te gaan met het geweld. Nu gebeurt dit zijdelings aan de overweldigende explosies.

Christian Bale speelt aardig, af en toe zet ie wel z'n "Batman" stem op, maar dat is niet zo hinderlijk. Zijn rol als John Conner heeft natuurlijk geen introductie nodig, evenals Kyle Reese. Op Marcus na, mochten een aantal personen nét even wat meer uitgelicht worden, wat het verhaal wellicht meer diepte had gegeven. Dat is namelijk toch iets wat ik miste. Actie is altijd leuk om te zien, maar het moet wel in balans blijven, dat mist deze film toch wel. De kijker wordt hoe dan ook wel getrakteerd op mooie special effects en de Terminator himself.

Al met al, een redelijke film om te zien ,maar toch net even too much op sommige momenten.

6,5/10 (kan geen 6 geven, maar ook net geen 7 )
pi_69567558
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 22:58 schreef SnuggLe het volgende:
Coraline
Coraline, nee, geen Caroline, is een animatiefilm die eens een keer NIET van Pixar is volgensmij, maar doet daar qua animaties zeker niet voor onder. Het verhaal gaat over een verveeld meisje in een nieuw groot huis die een deurtje ontdekt die naar 'een andere wereld' leidt. Daar ontmoet ze een paralelle wereld waar alles "beter" is. Maar dat "beter" lijkt toch op den duur niet "beter" te zijn.

[ afbeelding ]

Zoals gezegd; de animatie is goed. Verhaal is geinig, en zeker niet voor kinderen. Kan namelijk voor kinderen best creepy zijn. Muziek is netjes en geeft de film een leuke sprookjesachtige sfeer. Het einde, het spelletje dat ze gaan spelen, is over binnen 5 minuten. Dat verbaasde me. Doe dan de aanloop wat minder lang en het einde wat langer. Dat was een teleurstelling. Ook best voorspelbaar trouwens. De personages in de film zijn wel erg leuk gevonden. Ik zag iemand hier de film een 9.5 geven..maar dat vind ik het zeker niet waard.

IMDB: 8.1
Zelf: 7.6
Eergister gekeken ik vond hem heel leuk om naar te kijken 8.5, niet te serieus etc
Ik zwaai naar dieren.
pi_69567626
quote:
Op zondag 31 mei 2009 02:47 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Terminator Salvation

[ afbeelding ]

Zojuist Terminator Salvation gezien in de bios. Waar zal ik beginnen? Ik denk bij actie, heel veel actie. Dit resulteert uiteindelijk in een snak naar rustige momenten in de film, die helaas weinig voorkomen. Het duurt even voordat het verhaal ook echt begint. Dit komt voornamelijk door, jawel, de actie. Er is blijkbaar gekozen om de kijker eerst ontzettend te overdonderen, terwijl het mijn inziens beter was geweest om het leven van de mens even wat beter in beeld te brengen na al die kernoorlogen en dan verder te gaan met het geweld. Nu gebeurt dit zijdelings aan de overweldigende explosies.

Christian Bale speelt aardig, af en toe zet ie wel z'n "Batman" stem op, maar dat is niet zo hinderlijk. Zijn rol als John Conner heeft natuurlijk geen introductie nodig, evenals Kyle Reese. Op Marcus na, mochten een aantal personen nét even wat meer uitgelicht worden, wat het verhaal wellicht meer diepte had gegeven. Dat is namelijk toch iets wat ik miste. Actie is altijd leuk om te zien, maar het moet wel in balans blijven, dat mist deze film toch wel. De kijker wordt hoe dan ook wel getrakteerd op mooie special effects en de Terminator himself.

Al met al, een redelijke film om te zien ,maar toch net even too much op sommige momenten.

6,5/10 (kan geen 6 geven, maar ook net geen 7 )
Jammer maar wel iets wat ik al had verwacht.Vaak bestaan de (actie)films alleen nog uit CGI en het verhaal wordt verwaarloosd.Natuurlijk moet in Terminator ook actie voorkomen maar vooral Terminator heeft toch een goed verhaal verdient.Ik had al meerdere recensies daarover gelezen en ben toch teleurgesteld over deze gemiste kans.
pi_69567684
quote:
Op zondag 31 mei 2009 03:05 schreef Terpentin07 het volgende:

[..]

Jammer maar wel iets wat ik al had verwacht.Vaak bestaan de (actie)films alleen nog uit CGI en het verhaal wordt verwaarloosd.Natuurlijk moet in Terminator ook actie voorkomen maar vooral Terminator heeft toch een goed verhaal verdient.Ik had al meerdere recensies daarover gelezen en ben toch teleurgesteld over deze gemiste kans.
Transformers is ook een goed voorbeeld
Dat verhaal
Die dialogen
Die special effects
pi_69567694
quote:
Op zondag 31 mei 2009 03:13 schreef Siniti het volgende:

[..]

Transformers is ook een goed voorbeeld
Dat verhaal
Die dialogen
Die special effects
Die was ik inderdaad als voorbeeld vergeten.Wat een boutfilm.Helaas zelf op dvd gekocht.
pi_69570027
Happy Feet

Ook voor de tweede keer blijft deze film leuk (en vooral schattig )

ImdB: 6,7
Mijn cijfer: 7,3
pi_69573316
King of New York Abel Ferrara, 1990
Beetje dubbel aan over gehouden. Qua regie en acteerwerk prima, erg leuke cast. Maar erg diep gaat het allemaal niet, de personages blijven zo erg oppervlakkig en je gaat met niemand meeleven. De film duurt ongeveer anderhalf uur, maar als men wat meer de tijd had genomen had dit denk ik heel wat beter uitgepakt. 7.4
  zondag 31 mei 2009 @ 22:53:21 #290
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_69587548
The Big Lebowski

Eerste uur was erg goed, daarna wordt verhaal wat warrig. Die dikke die ook fred flinstone speelt deed het vrij aardig. Die 'dude' was maar een maffe gozert. Iets teveel overdadig zinloze scheldworden.

7.
pi_69587888
quote:
Op zondag 31 mei 2009 22:53 schreef sitting_elfling het volgende:
The Big Lebowski

Eerste uur was erg goed, daarna wordt verhaal wat warrig. Die dikke die ook fred flinstone speelt deed het vrij aardig. Die 'dude' was maar een maffe gozert. Iets teveel overdadig zinloze scheldworden.

7.
Een 7 maar
pi_69588398
quote:
Op zondag 31 mei 2009 23:02 schreef Siniti het volgende:

[..]

Een 7 maar
Ik vindt em ook niet zo heel geweldig. "They peed on the dude's rug." Werd allemaal beetje oud dat slome hippie gedoe.

Zelf net Gran Tarino gezien. Ik vond het best een goede film. Clint Eastwood was weer lekker aan het knauwen en grommen.
  zondag 31 mei 2009 @ 23:23:29 #293
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_69588822
Caddyshack

http://www.imdb.com/title/tt0080487/

Eentje uit de serie 'classic 80s comedy'. Niet echt een film waarbij je hardop moet lachen, maar wel een film die vrijwel continu een glimlach op mijn gezicht tovert. Voldoende verhaallijnen, lekker veel absurd gedoe een een prima 80s feelgood sfeertje. Maar toch, hij haalt het niet bij andere Ramis/Murray klassiekers als Groundhog Day of Ghostbusters. Die laatste films geef ik waarschijnlijk een 8, dus krijgt deze een 7.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zondag 31 mei 2009 @ 23:47:00 #294
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_69589751
Le boucher (Claude Chabrol, 1970)

Mooie thriller is die zich langzaam ontvouwt. De film begint heerlijk rustiek in een typisch klein Frans dorpje. Er ontstaat een vriendschap tussen een onderwijzeres en een slager. Tegelijkertijd wordt het dorpje opgeschrikt door een aantal moorden. Waar dit zich eerst nog op de achtergrond van het verhaal zich afspeelt, komt de zaak steeds dichterbij. Prachtige gedoseerd geregisseerd door Claude Chabrol die met een sterk geëditte finale de film de climax geeft die hij verdient. ****

The AristoCats (Wolfgang Reitherman, 1970)

Niet meer dan aardige Disney klassieker. Meestal vind ik de liedjes storend bij de Disney films, maar bij deze film zijn het juist de leukste momenten. Lekker jazzy en swingt de pan uit. Het verhaaltje stelt niet zo heel veel voor, maar de sfeer in de film, vooral dankzij de muziek, is wel prettig. ***

Zatôichi to Yôjinbo (Zatoichi Meets Yojimbo) (Kihachi Okamoto, 1970)

Tegenvallende twintigste film uit de Zatoichi film reeks. Ter ere van het jubileum ontmoet hij een andere Japanse filmlegende, Yojimbo. Ondanks deze interessante premisse is het één van de zwakkere films uit de serie tot nu toe. Misschien komt het door het feit dat de film 20 minuten langer duurt dan de gemiddelde aflevering uit de filmreeks. Die extra minuten worden helaas ook niet op een boeiende wijze gevuld. Te veel oninteressante gestechel over geld. De actiescenes zijn nog best goed, hoewel ook die wat tegenvallen als je ze vergelijkt met Okamoto's meesterwerk Sword of Doom. ***¼

Beyond the Valley of the Dolls (Russ Meyer, 1970)

Heerlijk levendige cult-film van de excentrieke Russ Meyer. Uiteraard zit de film weer vol met rondborstige vrouwen, sex en campy fun. Het geheel is erg levendig en er is geen saai momment te bekennen. In het begin valt vooral de toffe editing op. Naarmate de film vordert ontspoort hij helaas een beetje. Blijft toch opmerkelijk dat dit geschreven is door Roger Ebert. ***
  maandag 1 juni 2009 @ 10:26:04 #295
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_69596132

Ik ben bezig met Hamlet.. bijn op de helft
Hij duurt 4 uur en is denk ik de langste Shakespeare-film omdat dus alle tekst gezegd wordt.
En nee, ik kijk dit als hulpmiddel voor m'n Engelse literatuurexamen, maar toch is de film behoorlijk indrukwekkend. Hij komt trouwens uit 1996

Het is dus het klassieke Hamlet verhaal: koning gaat dood, Hamlet's oom, Claudius, wordt koning en trouwt met zijn moeder. Hamlet ziet zijn vaders geest die hem uitlegt dat hij is vermoord door Claudius en dat Hamlet wraak op hem moet nemen.

Verder spelen er behoorlijk bekende acteurs in: Kenneth Branagh als Hamlet (Gildory Lockhart in Harry Potter and the Chamber of Secrets), Julie Christie, Kate Winslet, Gérard Depardieu.

Ik denk dat ie tot nu toe zeker 8 sterren verdient
  maandag 1 juni 2009 @ 11:17:45 #297
52357 Lambiekje
pi_69597070

Het Echte Leven (2008)
In zijn nieuwe film stelt Martin (Ramsey Nasr) zijn vriendin Simone (Sallie Harmsen) op proef in een love-test. Alleen tja zij wordt verliefd op een ander.

Best aardig gedaan de script dat overvloeit in reallife. Dat geluidsmensen, belichting een steeds grotere rol krijgen in de film. Ook werkt het wel dat scenes bruut wordt afgebroken door de regisseur.

cijfer 7.5 / imdb 7.0

Doubt (2008)
Non Aloysius Beauvier (Meryl Streep) en priester Brendan Flynn (Phillip Seymour Hoffman) werken op een Katholieke school midjaren 60. Gaande weg wordt Brendan ervan beschuldigd dat hij een leerling misleid.
Beavier is daar stellig van overtuigd.

Wel sterke rollen.

cijfer 7 / imdb 7.8

[ Bericht 18% gewijzigd door Lambiekje op 01-06-2009 11:23:01 ]
  maandag 1 juni 2009 @ 11:21:55 #298
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_69597153
The Starfighters
Niet te filmen, wat een waardeloze film is dit ook. In de jaren '50 en '60 was de kloof tussen super en kut veel groter dan nu het geval is. Een zoon sluit zich aan bij een of andere luchtmacht en wordt daar getraind tot verdienstelijk piloot. Het is heel erg als er in een film opzichtig geïmpliceerd wordt dat je (lelijke) chickies scoort, wanneer je de luchtmacht joint. Voor de rest bestaat de helft van de films uit stock footage van vliegende straaljagers. Het tanken in de lucht (je weet wel, net als bij Dr. Strangelove, die ook uit 1964 komt!) neemt een groot gedeelte van de film in beslag. Dodelijk saai die seks insinuerende scenes. Cijfer: 1

Gimme Shelter
Heel aparte en intrigerende docu over de Rolling Stones. Ik was wel geboeid door de tweede helft. De eerste helft is helaas onnodige opbouw naar het Altamont Speedway Concert, dat het hoogtepunt is van deze docu. Het concert was geïnspireerd op Woodstock eind 1969, waarop 300.000 hippies op afkwamen. Maar tjeempie, wat een stel zwakzinnigen had men toen in die tijd. 'Fans' die menen het alleenrecht te hebben om Mick te ontmoeten, lelijke ontblote boezems, bellenblaasmeisjes, overbehaarde mannen, dudes die totaal geen controle hebben over hun drugsgebruik en ook nog eens Hells Angels als security . Het resulaat van dit concert was compleet uit de hand gelopen chaos, zeker wanneer er een totaal gebrek aan organisatie is. Afijn, het was een leuk experiment voor de hippies, maar het kon ook niet anders dan dat dit zwaar zou mislukken: 4 doden viel er, waarvan één 'per ongeluk' op de filmbeelden van de documakers is vastgelegd.

De docu zelf vond ik wel aardig, tis gewoon een registratie van de Rolling Stones en hun aanstekelijke muziek. Wel jammer is dat het Altamont Concert zelf niet het overgrote gedeelte vormt. Verder is de kwaliteit van de beelden ook niet super. Het beruchte steekincident vond ik maar wazig in beeld gebracht. Na drie keer terugspoelen, is het pas goed te zien. Naja, doet geen grote afbreuk aan de film, jammerder is dat de tweede helft van die docu het betreffende concert beslaat en dat het daarvoor niet extreem boeiend was. Cijfer: 7,5

De Poolse bruid
Deze Nederlandse film valt door de mand hoor. Het verhaal is erg eenvoudig en aardig gevonden: Poolse hoer vindt onderdak bij Groningse boer, ze ontwikkelen relatie, maar de pooiers komen verhaal halen. De uitvoering daarentegen is maar matig. Vooral de climax,
SPOILER
Hendrickx haar Poolse accent werkt onbedoeld komisch en het enige echt grappige was de onbegrensde Groningse nuchterheid van boer Henk. Voor de rest heeft het wel wat aardige plaatjes binnen en buiten de boerderij die de troosteloosheid, maar ook weer de mooiheid van het boer-zijn moet weergeven. Cijfer: 6,5

Tropic Thunder
Nee sorry, dit vond ik niet grappig. Verre van dat zelfs. Cijfer: 5

Kelly's Heroes
Prima relatief onbekend oorlogsavontuur met Clint Eastwood, die op eigen houtje een bankoverval in door Duitsers bezet gebied organiseert . Kelly's Heroes moet het namelijk vooral hebben van een prachtige productie met een lekkere dosis van destructie en zware ontploffingen. Bloed en uit elkaar ontploffende lichamen heeft het weer helaas niet, maar dat zou afbreuk doen aan het luchtige avontuur, wat Clint en zijn kornuiten meemaakt. Ook waren in die tijd op filmgebied dit soort taferelen niet gebruikelijk.
Op komedievlak heb ik weinig kunnen lachen, maar dat kon me eerlijk gezegd niet zoveel storen. De grappen kwamen niet geforceerd over en het avontuur zelf kon mijn aandacht meer dan vasthouden. Inglorious Basterds van Tarantino zal hier wel iets van weg hebben, zij het wel meer over the top natuurlijk. Cijfer: 7,5

[ Bericht 0% gewijzigd door Falco op 01-06-2009 17:08:15 (grammaticale fouten verbeterd!) ]
  maandag 1 juni 2009 @ 11:26:20 #299
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_69597253
Eenentwintig films gezien in mei:

De top 5:

1. Suspiria
2. Gran Torino
3. You Only Live Twice
4. The Birds
5. Die Sehnsucht der Veronika Voss

Ronduit kut waren The Starfighters en The Sinister Urge. Die laatste ben ik vergeten te melden in dit topic. Iemand schreef in een review dat dit 'wederom een triest hoogtepunt is het oeuvre van Ed Wood'. Ik kan dat alleen maar beamen .
  maandag 1 juni 2009 @ 11:29:41 #300
57047 macondo
pi_69597331
Mei
Films
26. Oorlogswinter (Martin Koolhoven, 2008) :: 6.5
27. Butch Cassidy and the Sundance Kid (George Roy Hill, 1969) :: 7.5
28. Le Notti di Cabiria (Federico Fellini, 1957) :: 7.0
29. Caché (Michael Haneke, 2005) :: 8.2
30. Revolutionary Road (Sam Mendes, 2008) :: 8.0
31. Frost/Nixon (Ron Howard, 2008) :: 8.0
32. Garden State (Zach Braff, 2004) :: 5.0
33. Appaloosa (Ed Harris, 2008) :: 8.0
34. The Da Vinci Code (Ron Howard, 2006) :: 3.6
35. Der Baader Meinhof Komplex (Uli Edel, 2008) :: 7.7
36. Kind Hearts and Coronets (Robert Hamer, 1949) :: 7.3
37. Children of Men (Alfonso Cuarón, 2006) :: 8.0

Statistieken
Totaal 12 films (maandgemiddelde: 7.4) gekeken:
- Kort (t/m 20 min.): 0.
- Middel (21 t/m 75 min.): 0.
- Lang (meer dan 75 min.): 12.

Totale speelduur: 1411 min.
Aantal films / series herzien: 1.

Best beoordeeld: Caché (8.2, 5de dit jaar).
Slechtst beoordeeld: The Da Vinci Code (3.6).
Overal verstand van.
  maandag 1 juni 2009 @ 12:20:49 #301
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_69598680
Redelijk veel gezien in mei

Top 5:
1.The Last Picture Show
2.Hud
3.Hell is for Heroes
4.In the Name of the Father
5.Thriller - En Grym Film