quote:Op dinsdag 12 mei 2009 09:50 schreef jpg97 het volgende:
Mijn favoriete 25 films tot nu toe, in willekeurige volgorde, omdat ik niet kan zeggen dat de ene film per definitie beter is dan de andere. Het ligt aan het genre en de stemming waarin je bent wanneer je een film kijktLijkt wel op de lijst van Siniti.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar dit topic is alleen voor Top 10 per maand geschikt.
Persoonlijke top 10 lijkt me elders geschikter (wel interessant trouwens).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
quote:Op dinsdag 12 mei 2009 19:03 schreef jpg97 het volgende:
Onlangs ook nog "Knowing" gekeken http://www.imdb.com/title/tt0448011
aardige film, mooie rampscenes en dan komt dat eindeDan vind ik je nog mildSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een bagger film was dat zeg![]()
quote:Op dinsdag 12 mei 2009 19:03 schreef jpg97 het volgende:
Onlangs ook nog "Knowing" gekeken http://www.imdb.com/title/tt0448011
aardige film, mooie rampscenes en dan komt dat eindeEn wat vond je dan niet goed aan het einde?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
quote:Op dinsdag 12 mei 2009 19:16 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
En wat vond je dan niet goed aan het einde?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 12 mei 2009 19:18 schreef Siniti het volgende:
[..]haha ok dan. Vroeg het me alleen afSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Vond de film in zijn geheel ook erg tegenvallen. Bovendien kan Cage zoveel beterOp woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
quote:Op dinsdag 12 mei 2009 19:16 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
En wat vond je dan niet goed aan het einde?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
PieAir
Een 5 voor de leuke rampscenesquote:Op dinsdag 12 mei 2009 19:15 schreef Siniti het volgende:
[..]
Dan vind ik je nog mild
Wat een bagger film was dat zeg
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
PieAir
Prachtige film.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 22:09 schreef -Trinity- het volgende:
El laberinto del fauno/Pan's Labyrinth (2006)
Laat er alsjeblieft wel een tweede deel komen!quote:Op dinsdag 12 mei 2009 22:01 schreef Scarface2004 het volgende:
Ik kom net terug van Star Trek.
Eens met hierboven, en hopelijk komt er geen 2e deel!
Ze moeten het hierbij laten
Ik zat even te kijken naar whatiwatch.net, maar is dat niet reteveel werk om allemaal in te voeren? Kan je die gegevens niet importeren van moviemeter of imdb of zo? Daar heb ik wel alles bijgehouden afgelopen jaren..quote:
Volgens mij is dat helaas niet mogelijk.quote:Op woensdag 13 mei 2009 09:24 schreef macondo het volgende:
[..]
Ik zat even te kijken naar whatiwatch.net, maar is dat niet reteveel werk om allemaal in te voeren? Kan je die gegevens niet importeren van moviemeter of imdb of zo? Daar heb ik wel alles bijgehouden afgelopen jaren..
Massaal films aanklikken en waarderen gaat ook niet echt snelquote:Op woensdag 13 mei 2009 09:35 schreef TJLinden het volgende:
[..]
Volgens mij is dat helaas niet mogelijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.IMDB cijfer: 6,9/10
Mijn cijfer 8-/10
Je kan natuurlijk ook vanaf vandaag beginnen en niet je hele historie overzetten.quote:Op woensdag 13 mei 2009 09:24 schreef macondo het volgende:
[..]
Ik zat even te kijken naar whatiwatch.net, maar is dat niet reteveel werk om allemaal in te voeren? Kan je die gegevens niet importeren van moviemeter of imdb of zo? Daar heb ik wel alles bijgehouden afgelopen jaren..
Hoop het ook. Blockbuster sequels van de afgelopen jaren hebben laten zien dat die op zijn minst niet onder hoeven te doen voor deel 1. Denk aan een Spider-Man 2, Xmen 2, Hellboy 2 en natuurlijk TDK. Nu in dit deel de karakters opnieuw zijn geintroduceerd en vorm gegeven, kan je in een deel 2 daar verder mee. Kan je de relatie tussen Kirk en Spock (en de rest) verder uitwerken. Ook kan het achtergrond verhaal van de vijand meer aandacht krijgen.quote:Op woensdag 13 mei 2009 01:29 schreef ChickenMan het volgende:
[..]
Laat er alsjeblieft wel een tweede deel komen!
quote:Op woensdag 13 mei 2009 20:47 schreef Falco het volgende:
Leuk trouwens dat er veel nieuwe gezichten in dit topic erbij zijn gekomen de laatste tijd. Nu is dat altijd wel het geval, maar nog leuker is het wanneer de nieuwe gezichten blijven en nieuwe reviews blijven plaatsen
hier kan ik mij bij aansluiten, al durf ik niet 1,2 3 een vergelijking te maken met DvC aangezien het alweer even geleden is dat ik die heb gezien..quote:Op woensdag 13 mei 2009 21:34 schreef Siniti het volgende:
Angels & Demons
Een vermakelijke film, stuk beter dan Da Vinci Code iig.
7/10
Ik had 2 toeristen die echt overal om lachtenquote:Op woensdag 13 mei 2009 22:09 schreef mschol het volgende:
[..]
hier kan ik mij bij aansluiten, al durf ik niet 1,2 3 een vergelijking te maken met DvC aangezien het alweer even geleden is dat ik die heb gezien..
maar qua cijfer: 7
beetje jammer was dat ik een energiedrank-slurpende-gewaad-dragende pipo naast me had zitten
Ik heb overigens een hoop gezeik gehad over alle zaadloze films die ik keekquote:Op woensdag 13 mei 2009 20:47 schreef Falco het volgende:
Leuk trouwens dat er veel nieuwe gezichten in dit topic erbij zijn gekomen de laatste tijd. Nu is dat altijd wel het geval, maar nog leuker is het wanneer de nieuwe gezichten blijven en nieuwe reviews blijven plaatsen
Maar daar geniet je toch van.quote:Op woensdag 13 mei 2009 22:17 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik heb overigens een hoop gezeik gehad over alle zaadloze films die ik keek
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nou dan is The Listening (2006) een veel betere Echelon-film.
cijfer 5 / imdb 5.9Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Dit topic is eerder. dus de rechtmatige opvolgerquote:Op woensdag 13 mei 2009 23:14 schreef Siniti het volgende:
Er zijn nu twee topics open, het andere topic is iets voller dus lijkt me handig daar verder te gaan?
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel CXLII
Die trailer was zo slechtquote:Op woensdag 13 mei 2009 23:15 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
duplicity gister
http://www.imdb.com/title/tt1135487/
was wel grappig
Tjsa mij boeit het niet echtquote:Op woensdag 13 mei 2009 23:15 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
[..]
Dit topic is eerder. dus de rechtmatige opvolger
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Score: 8/10
IMDB: 8.6/10
[ Bericht 4% gewijzigd door Kleffe_Dop op 14-05-2009 11:38:53 ]
Bedankt! Hij staat genoteerd.quote:Op donderdag 14 mei 2009 21:32 schreef trebremmit het volgende:
Ik hou wel van die feelgood films van Capra, You can't take it with you is ook wel een aanrader.
quote:Op donderdag 14 mei 2009 21:37 schreef macondo het volgende:
[ afbeelding ]
Garden State
Wat een deceptie. Hoge verwachtingen door de enthousiaste meningen her en der, een goed muzieknummer van Thievery Corporation dat ik al met de film associeerde en een fraaie start. Maar het bleek echter een soort romantische komedie annex coming of age drama te zijn. En helaas eentje boordevol quasi diepzinnige tegelwijsheden gecombineerd met over-the-top lachfilm-achtige grollen en een regisseur/hoofdrolspeler die de hele film een zombie blijft. Wel goede muziek. Dat dan weer wel.
5/10
Je had moeite met het begrijpen van de film?quote:Op donderdag 14 mei 2009 02:15 schreef Siniti het volgende:
Seven Pounds
Kutfilm met een leuk plot en leuke ontknoping. Het acteerwerk is redelijk, de dialogen en scenes zijn echt ronduit kut. Scenes die totaal niet in de film passen, scenes die totaal niet op elkaar overlopen, kutscenes met kutdialogen is het toppunt van kutheid van deze film. Erg zonde want met een goede regisseur had het volgens mij in potentie een toffe film kunnen worden, het plot vind ik erg goed.
5/10
Ik was nog vergeten dat het ook nog een soort avonturenfilm is met ridders en kastelen.. Het spijt me, ik vond hem nauwelijks grappig, romantisch of spannend maar vooral quasi-filosofisch. Meestal is mijn schaal juist heel positief. En weet je, ik heb juist deze film gekeken omdat jij hem zo hoog waardeerde. Iemand die Requiem for a Dream zo goed vindt dat ie hem in zijn avatar zet heeft smaak. Dacht ik...quote:Op donderdag 14 mei 2009 22:12 schreef TJLinden het volgende:
[..]
Je hebt recht op je mening hoor, maar deze film een 5 geven? Dat is volgens mij ook niet helemaal eerlijk. Zelfs als je de film degradeert tot een ' soort romantische komedie/coming of age drama' verdient het toch zeker nog wel een voldoende. Of heb jij gewoon zo'n strenge schaal?
-edit-
Ps. Ja, ik ben een fanboy
Ik vond het een prachtige film..quote:Op donderdag 14 mei 2009 23:13 schreef cultheld het volgende:
Ik vond Seven Pounds nogal kitscherig, eigenlijk. Maar Will Smith en films vind ik sowieso een erg slechte combinatie.
Dan bedank ik je bij deze nog even voor het compliment, zelfs al heb je het zojuist weer ingetrokken.quote:Op donderdag 14 mei 2009 23:10 schreef macondo het volgende:
[..]
Ik was nog vergeten dat het ook nog een soort avonturenfilm is met ridders en kastelen.. Het spijt me, ik vond hem nauwelijks grappig, romantisch of spannend maar vooral quasi-filosofisch. Meestal is mijn schaal juist heel positief. En weet je, ik heb juist deze film gekeken omdat jij hem zo hoog waardeerde. Iemand die Requiem for a Dream zo goed vindt dat ie hem in zijn avatar zet heeft smaak. Dacht ik...
edit: It's a wonderful life, ik zou je adviseren om daar een half jaar mee te wachten tot het bijna kerstmis is. Dat had ik zelf ten minste moeten doen achteraf
Nee, ik snapte de hele film precies. Dan zijn de dialogen nog wel kut.quote:Op donderdag 14 mei 2009 22:21 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Je had moeite met het begrijpen van de film?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.8/10
Zoals ik, wat een kutfilm zegquote:Op vrijdag 15 mei 2009 00:33 schreef TJLinden het volgende:
[..]
Dan bedank ik je bij deze nog even voor het compliment, zelfs al heb je het zojuist weer ingetrokken.![]()
Gelukkig is smaak persoonlijk, vaak onbegrijpelijk en is alles bovendien heel 'relatief'.Er zijn namelijk ook mensen die ons allebei voor gek verklaren en Requiem For A Dream de grond in boren.
Bedankt voor het illustreren van mijn mijn punt.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 01:26 schreef Siniti het volgende:
[..]
Zoals ik, wat een kutfilm zegDeed mij persoonlijk echt helemaal niks
Triple post!
Totaal met je eens. Wat een quasi intelligente film zeg!!quote:Op donderdag 14 mei 2009 21:37 schreef macondo het volgende:
[ afbeelding ]
Garden State
Wat een deceptie. Hoge verwachtingen door de enthousiaste meningen her en der, een goed muzieknummer van Thievery Corporation dat ik al met de film associeerde en een fraaie start. Maar het bleek echter een soort romantische komedie annex coming of age drama te zijn. En helaas eentje boordevol quasi diepzinnige tegelwijsheden gecombineerd met over-the-top lachfilm-achtige grollen en een regisseur/hoofdrolspeler die de hele film een zombie blijft. Wel goede muziek. Dat dan weer wel.
5/10
Grappig, ik had deze bijna gekeken vanmiddag. Besloot toch om Mulholland Dr. opnieuw te bekijken.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 17:54 schreef Siniti het volgende:
[ afbeelding ]
Apocalypse Now Redux
Eerste keer dat ik de Redux heb gezien, en hij blijft bril-fucking-jant. Vind het nog steeds een van de beste films aller tijden
11/10
Mulholland Dr. is ook tofquote:Op vrijdag 15 mei 2009 18:03 schreef GuyFawkes het volgende:
[..]
Grappig, ik had deze bijna gekeken vanmiddag. Besloot toch om Mulholland Dr. opnieuw te bekijken.
9/10.
Ik dacht geen moment Sylar, behalve de twee keer dat je hem boos ziet worden! Dan verwacht je echt dat vingertje dat het hoofd open snijdt!quote:Op zaterdag 16 mei 2009 00:45 schreef resque het volgende:
Star Trek
net in de bios gezien... Ik vond de trailer al supergoed! en de film is alleen maar beter! Degene die Spock speelt(ook sylar in heroes) speelt zijn rol echt goed![]()
hele goede film! Introductie van de charakters is ook heel slim uitgewerkt!
8,5/10
Charlotte's web?quote:Op vrijdag 15 mei 2009 21:40 schreef mschol het volgende:
Coraline
Coraline is een avontuurlijk meisje dat een parallele wereld ontdekt achter een deurtje in haar huis..
alles is daar beter, de uitspraak "too good to be true" is ook erg toepasselijk....
geweldige film die zich kan meten met kaskrakers als Wall-E, Bolt, Ice-Age & Madagascar
de sfeer die wordt neergezet, de karakters, geweldig
9,5/10
(iemand nog tips voor films als dit?)
Hotel for dogs heb ik al gezien en was idd ook erg aardigquote:Op zaterdag 16 mei 2009 05:07 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Charlotte's web?
[ afbeelding ]
Ook was er recent (jaar geleden ofzo) een mooie film over een meisje die een soort eigen fantasie wereld creëerde ten tijde van de 2e wereldoorlog . Pans's Labyrinth dus![]()
Hotel for dogs zal je ook wel mooi vinden I think![]()
Die wilde ik ook nog zien.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 21:40 schreef mschol het volgende:
Coraline
Coraline is een avontuurlijk meisje dat een parallele wereld ontdekt achter een deurtje in haar huis..
alles is daar beter, de uitspraak "too good to be true" is ook erg toepasselijk....
geweldige film die zich kan meten met kaskrakers als Wall-E, Bolt, Ice-Age & Madagascar
de sfeer die wordt neergezet, de karakters, geweldig
9,5/10
(iemand nog tips voor films als dit?)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 7 / imdb 6.1Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Dude, die film verdient een 1 + een 6 voor de chicks en de voorgevelsquote:Op vrijdag 15 mei 2009 02:22 schreef Pacmaniac het volgende:
Crazy Girls Undercover
[ afbeelding ]
Tja ik wil hier niet teveel tijd aan besteden. Matige actiefilm met een matig verhaal en ronduit belabberde acteerprestaties en als klap op de vuurpijl vreselijk gare special effects die deden denken aan B films uit de jaren 80 .
Enigste positieve aan deze film was het feit dat er een enorm blik aan uitermate aantrekkelijke meiden is opengetrokken waardoor tussen de onzin het af toch best genieten was.
5.0/10 (eigenlijk een 4 maar + 1 voor de puike voorgevels)
http://www.imdb.com/title/tt1350917/
nice! ben hem nu aan het kijken op jouw aanraden. Die scene met de haai waarquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
nog meer tips in het genre?
quote:Op zaterdag 16 mei 2009 19:20 schreef RuneRose het volgende:
Angels & Demons Mijn God, dit was echt te slecht voor woorden. Hoe kan je een film maken, die meer dan 2 uur duurt, zonder enige vorm van karakter ontwikkeling? Die saaie drol van een Hanks, ze plukken hem uit het zwembad, en hij doet niets anders dan raadseltjes oplossen en moeilijk kijken? Ik heb zelden zo'n ongelofelijk oninteressant karakter mee mogen maken, en dat geldt eigenlijk voor ieder karakter in deze film. Ik kan nog beter twee uur lang mijn ouders filmen, als ze op zaterdagmiddag de cryptogram oplossen, dan valt er tenminste nog wat te lachen. De film is niet spannend (toch redelijk essentieel voor een thriller, lijkt me), niet grappig, niet romantisch, niet interessant. Er zit echt helemaal niets in.
Ik vond em eerlijk gezegd nog best vermakelijk, als je er niet bij nadenkt. Zoals de meeste 'blockbusters'quote:Op zaterdag 16 mei 2009 19:35 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]Ik wacht met smacht op deze nu al filmklassieker.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 7 / imdb 6,7
[ Bericht 3% gewijzigd door Lambiekje op 16-05-2009 22:13:08 ]Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Ik kende al Les Amants Criminels en Swimming Pool. De andere moet ik nog zien uit die box. Ik had deze ff geleend van m'n ouders (die de box ook weer geleend heeft).quote:Op zaterdag 16 mei 2009 22:09 schreef cultheld het volgende:
5x2 ga ik ook snel kijken.Ik heb die box van Ozon toen voor 35 euro gescoord; na mijn bestelling veranderden ze de prijs in 70 euro. Wel een aanrader overigens, met name 8 Femmes en Sous Le Sable zijn erg sterk.
die de box ook geleend hebben?quote:Op zaterdag 16 mei 2009 22:16 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Ik kende al Les Amants Criminels en Swimming Pool. De andere moet ik nog zien uit die box. Ik had deze ff geleend van m'n ouders (die de box ook weer geleend heeft).
een doodzondequote:Op zaterdag 16 mei 2009 22:58 schreef Edwinuss het volgende:
Slumdog Millionaire
Sorry, maar ik ben op de helft van de film gestopt. Totaal niet interessant.
Snap wel dat het mensen aanspreekt, maar niet voor mij.
Iedereen heeft zo z'n 'topfilms' die hij 'kutfilms' vindquote:Op zaterdag 16 mei 2009 23:00 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Helaas, maar niet alles spreekt mij aan.
quote:Op zaterdag 16 mei 2009 23:02 schreef Siniti het volgende:
[..]
Iedereen heeft zo z'n 'topfilms' die hij 'kutfilms' vind
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Cijfer = een dikke 8,5/10 voor deze ontroerende film.
http://www.imdb.com/title/tt0756725/k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
Is Angels & Demons een "losse" film, of moet je de Da Vinci Code ook gezien hebben?quote:Op zaterdag 16 mei 2009 08:49 schreef Viking84 het volgende:
Gisteren Angels & Demons gezien in de bios. Mijn verwachtingen waren niet erg hooggespannen na het tegenvallende DVC, maar het viel me 100 % mee, al zal het feit dat het boek niet meer zo vers in m'n geheugen zat ook wel meegespeeld hebben. Erg spannend iig! Robert Langdon was af en toe wel een beetje irritant met het tentoonspreiden van zijn eruditie, maar goed, overall toch een 7/10.
Dit is perfectie ja. Maar er zijn zoveel rotzooi spaghetti-westerns gemaakt.quote:Op zondag 17 mei 2009 12:24 schreef kingmob het volgende:
[ afbeelding ]
The Good, The Bad and The Ugly
Ik begin me af te vragen waarom ik er nu pas achter kom dat ik westerns echt brilliant vind.
Niet zo goed als once upon a time in the west, maar zeer zeker de moeite waard. De film heeft een road-trip achtige verhaallijn, waar de 3 hoofdkarakters (de goeie, de slechte en de lelijke) allemaal op zoek gaan naar een verborgen fortuin. Dit alles speelt zich af tijdens de amerikaande burgeroorlog. De climax is weer geweldig op alle fronten, muziek, acteerwerk, camerawerk. Perfectie...
imdb: 9.0/10
ik: 8.5/10
Helemaal mee eens. Wat een bagger. Hanks speelt eigenlijk een beetje die vervelende oom op een verjaardag die denkt alles te weten. En verder weten we niet zoveel meer van het karakter.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 19:20 schreef RuneRose het volgende:
Angels & Demons Mijn God, dit was echt te slecht voor woorden. Hoe kan je een film maken, die meer dan 2 uur duurt, zonder enige vorm van karakter ontwikkeling? Die saaie drol van een Hanks, ze plukken hem uit het zwembad, en hij doet niets anders dan raadseltjes oplossen en moeilijk kijken? Ik heb zelden zo'n ongelofelijk oninteressant karakter mee mogen maken, en dat geldt eigenlijk voor ieder karakter in deze film. Ik kan nog beter twee uur lang mijn ouders filmen, als ze op zaterdagmiddag de cryptogram oplossen, dan valt er tenminste nog wat te lachen. De film is niet spannend (toch redelijk essentieel voor een thriller, lijkt me), niet grappig, niet romantisch, niet interessant. Er zit echt helemaal niets in.
We zijn nog bezig met de financiering.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 19:35 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]Ik wacht met smacht op deze nu al filmklassieker.
Opvallend! Dat soort berichten lees je vrijwel bij iedereen die Citizen Kane voor het eerst gezien hebben. Ikzelf vond het ook niet zo'n heel bijzondere film.quote:Op zondag 17 mei 2009 13:33 schreef Siniti het volgende:
Citizen Kane
Teleurstellende film, had er veel meer van verwacht.
7/10
ik ben dezelfde mening toebedeeldquote:Op zondag 17 mei 2009 16:03 schreef Falco het volgende:
[..]
Opvallend! Dat soort berichten lees je vrijwel bij iedereen die Citizen Kane voor het eerst gezien hebben. Ikzelf vond het ook niet zo'n heel bijzondere film.
Het enige dat me wel opviel was de briljante overgangen van de ene naar de andere scene soms. Zoals met dat portret van al die journalisten waarop werd ingezoomd en dat ie ze dan ineens gehuurd hadquote:Op zondag 17 mei 2009 16:03 schreef Falco het volgende:
[..]
Opvallend! Dat soort berichten lees je vrijwel bij iedereen die Citizen Kane voor het eerst gezien hebben. Ikzelf vond het ook niet zo'n heel bijzondere film.
Is niet echt heel opvallend dat ie bij een eerste kijkbeurt licht teleurstelt. Hij wordt steeds beter naar mate je `m vaker kijktquote:Op zondag 17 mei 2009 16:03 schreef Falco het volgende:
[..]
Vandaag gezien maar het realisme was idd van een uiterst matig niveau.quote:Op zondag 17 mei 2009 17:07 schreef ScarFace- het volgende:
Defiance (2008)
[ afbeelding ]
Drama/oorlogsfilm.
Deze film gaat over de joden in de oorlog het draait vooral om de hoofdpersoon die een groepje joden leid die schuilen in het bos voor de duitsers, maar ondertussen werken ze wel met een ander leger samen.
Ook hier klopt niet alles maar wel een redelijke film.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarom een magere 6.5 , had veel meer mee gedaan kunnen worden.k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
En terechtquote:Op woensdag 13 mei 2009 22:17 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik heb overigens een hoop gezeik gehad over alle zaadloze films die ik keek
quote:Op zondag 17 mei 2009 17:14 schreef Treezz het volgende:
Australia
9/10
-Nou, ik heb genoten mooie film en toch goed geacteerd![]()
geen moment gedacht, wat duurt die film lang
En dan zeker ook The Fall kijken, ook een aanrader die ik ergens op dit topic heb opgeduikeld.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 10:19 schreef TJLinden het volgende:
[..]
Verder heb ik het idee dat je qua sfeer sowieso wel in het hoekje van Tim Burton en Guillermo Del Toro kan graaien (voor zover je zo nog niet gezien hebt).
quote:Op dinsdag 19 mei 2009 22:26 schreef Druktemaker het volgende:
Wanted.
? en?quote:
Dat filmpjequote:Op woensdag 20 mei 2009 00:21 schreef Siniti het volgende:
Mega Shark Vs. Giant Octopus
Toen ik eerst de naam van deze film hoorde, dacht ik "die ga ik dus nooit zien". Toen ik een scene uit de film zag waarin een haai een fucking vliegtuig neerhaalde was dit verandert in "die moet ik zien". Ik bedoel kom op, een haai haalt een fucking vliegtuig neer.
Maar het gaat dus over een grote haai en een grote inktvis uit de prehistorie die surprise surprise miljoenen jaren bevroren zijn geweest en door globalwarming (AL GORE HAD GELIJK!) weer ontdooit zijn. Wat volgt zijn een paar nutteloze scenes waarin de inktvis een boorplatform pwnt en onze helden dan worden opgepakt door de FBI omdat het geheim moet blijven (serieus).
Daarna komt een van de beste scenes ooit: Een haai die een vliegtuig neerhaalt. Echt fucking briljant. Je krijgt 20 seconden lang ofzo het vliegtuig van binnen te zien waarin de stewardess een beetje aant lullen is, dan ineens BLIKSEM en het vliegtuig schud door elkaar. Een man zegt meteen tegen de stewardess "I'm getting married in two days" waarna hij met een dramatische draai naar buiten kijkt "holy shit" zegt en een fucking haai op hem af ziet komen. Ja, een haai die 100 meter uit het water springt om een vliegtuig neer te halen.
Daarna allemaal onzin van ja we moeten ze levend houden maar dat lukt natuurlijk niet dus proberen ze ze te killen dat lukt ze niet dus dan maar tegen elkaar uitspelen etc etc en die twee beesten gaan dood. Want dat gebeurt altijd als twee beesten tegen elkaar vechten, ze gaan allebei dood. Animaties zijn ook echt hilarisch slecht trouwens. Alleen die haai met dat vliegtuig is prachtig. Het acteerwerk is C R A P, de dialogen ook en het is ze nog gelukt om een romantisch verhaaltje erin te proppen dat nergens over gaat. Al met al een kutfilm, die gered word door de scene met de haai en het vliegtuig
.
Uiteindelijk word dat een 1 voor de film zelf, +5 voor de scene waar de haai het vliegtuig neerhaalt, is een 6/10.
In de categorie "unintentional comedy" zeer zeker een aanrader
En hier de briljante scene
Eervolle vermelding gaat trouwens naar de octopus die een straaljager wegtennist
The Nightmare Before Christmas ook al gezien? Zo niet snel doenquote:Op woensdag 20 mei 2009 06:30 schreef mschol het volgende:
Corpse Bride
Wat een film, Moet wel toegeven dat het er op lijkt dat een film zoals deze beter overkomen wanneer vertoond op mega scherm (aka bioscoop) (in vergelijking met coraline, vond ik de laatstgenoemde toch meer sfeer uitademen, maarja... dat was in de bioscoop
)
9,4/10
die staat op het lijstje voor vanavondquote:Op woensdag 20 mei 2009 10:16 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
The Nightmare Before Christmas ook al gezien? Zo niet snel doenDie vind je dan ook echt tof.
Hahahaha.. wat een top-omschrijving! Nu, door dit en door jou, wil ik hem ook zien!quote:Op woensdag 20 mei 2009 00:21 schreef Siniti het volgende:
[Verhaal over een bazenhaai die een vliegtuig neerhaalt]
Eervolle vermelding gaat trouwens naar de octopus die een straaljager wegtennist
Dat kan niet. Jurassic Park kan je maar maximaal 66.000 (50.000 reeel) keer gezien hebben sinds dat de film uit is. Als je het een miljoen keer wil zien non-stop dan kost het je 241 jaar. Met slapen erbij en eten enzo dan kost het je 343 jaar en dan kijk je de film 8 keer per dag.quote:Op woensdag 20 mei 2009 17:39 schreef Edwinuss het volgende:
Jurrasic Park 2 net gezien, pure nostalgie! Weet nog heel goed dat ik die film vroeger wel 2 keer in een weekend zag. Dat was omdat ik deeltje 1 al een miljoen keer had gezien.
Maar op dit moment komt het niet verder dan een magere 7.
quote:Op donderdag 21 mei 2009 11:21 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Dat kan niet. Jurassic Park kan je maar maximaal 66.000 (50.000 reeel) keer gezien hebben sinds dat de film uit is. Als je het een miljoen keer wil zien non-stop dan kost het je 241 jaar. Met slapen erbij en eten enzo dan kost het je 343 jaar en dan kijk je de film 8 keer per dag.
Als je een film wilt zien met waarschijnlijk mindere graphics maar met een astronomische budget moet je eens naar de film A Sound of Thunder kijken.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. De hoofdrolspeelster is zeer knap en ik heb echt genoten van die mega sloooooooooow-motion actiescenes (die met de politieagenten bijvoorbeeld). Het einde vond ik ook geweldig.
Desondanks zitten er ook duidelijk mindere kanten aan. Er zitten hardcore-porno beelden in (no thanks) en een weirde achtervolging met spontaan ontploffende auto's
.
8De Narcis van Gabon
quote:Op woensdag 20 mei 2009 00:21 schreef Siniti het volgende:
Mega Shark Vs. Giant Octopus
En hier de briljante scene
Heb ik een tijdje geleden ook gezien. Heel mooi en tragisch idd! Originele invalshoek ook!quote:Op woensdag 20 mei 2009 23:55 schreef Trigalti het volgende:
The boy in the striped pyjamas
Wat een prachtfilm, wel zwaar op de maag. 9
Komt nog een keer bij dat Jessica Biel in deze film gruwelijk lekker is + het feit dat die amerikaanse stem een stuk beter is dan dat kak achtige brits wat je continu hoort.quote:Op donderdag 21 mei 2009 12:21 schreef Falco het volgende:
Performance
Easy Virtue
Deze Britste klucht deed een beetje Woody Allen-achtig aan. Hij had er vast iets veel beters van kunnen maken, maar dit was ook goed te doen. Een Britse kerel is in een impulsieve bui met een Amerikaanse coureur uit Detroit (Jessica Biel) getrouwd en introduceert haar bij zijn ouders, die een groot huis op een nog groter landgoed bezitten. Wat volgt is een confrontatie tussen typisch Britse schoonmoeder en de typisch Amerikaanse dochter, waarbij ik overigens de kant voor de laatste koos.
Het had een paar aardige grappen en de vele leuke afwisselende muziek maken de film best OK. Tegen het eind toe kakt het allemaal wel onverklaarbaar in elkaar. Wel leuk om eens gezien te hebben, though. Cijfer: 7
Eindelijk iemand die het begrijpt dat Amerikaans veel mooier is dan dat kinderachtige Britse dialectquote:Op donderdag 21 mei 2009 20:06 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Komt nog een keer bij dat Jessica Biel in deze film gruwelijk lekker is + het feit dat die amerikaanse stem een stuk beter is dan dat kak achtige brits wat je continu hoort.
Amerikaansquote:Op donderdag 21 mei 2009 21:05 schreef Falco het volgende:
[..]
Eindelijk iemand die het begrijpt dat Amerikaans veel mooier is dan dat kinderachtige Britse dialect.
jeugdsentimentquote:Op donderdag 21 mei 2009 03:55 schreef Schenkstroop het volgende:
Labyrinth (1985)
Meisje wenst haar kleine broertje weg. De trollenkoning (David Bowie) komt haar daarin te gemoet. Uit spijt gaat ze te voet naar het kasteel via een groot doolhof om haar broertje te redden.
Nogsteeds leuk. Heb em van begin tot eind afgekeken met afentoe doorspoelen. Poppenwerk blijft toch veel leuker dan 'CGI' imo. De cliches blijven geweldig en in September komt hij uit op BluRay.
Je had beter Crank 1 kunnen zien en daarna Crank 2.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 02:44 schreef Mitchell-K het volgende:
Ik heb net Crank 2: High Voltage gekeken, ik heb Crank 1 nooit gezien maar tering wat een rare film is dat. Ik hou daar wel van, veel actie en een film die van geen kant klopt.
Gisteren ook gezien, maar ik geef hem een 7 omdat het een goed verhaal is. Idd wel jammer van het einde, wat het cijfer iets naar beneden haalt.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 01:20 schreef Siniti het volgende:
Perfume: The Story of a Murderer
Best een toffe film, alleen jammer van het verschrikkelijke kuteinde die het cijfer toch van een 8 naar een 6 haalt.
6/10
Niet veel aan toe te voegen, alleen geef ik em zelfs een 9.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 13:19 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Patton (1970, VS, Franklin J. Schaffner)
[ afbeelding ]
George C. Scott.Wat draagt deze man de film. Soms passen een rol en acteur perfect bij elkaar. Georg C. Scott is Patton.
Vorm en inhoud passen ook precies bij elkaar in deze film. Qua vorm een film, die zich als een klassieke heldenepos richt op het wel en wee van een generaal i.p.v de gewone soldaat. Het is een klassieke glorificatie van de oorlog, die met de komst van de massamedia in de 20e eeuw niet meer bestaat. Ook de manier waarop de actie is gefilmd werkt hier aan mee. Die voelen aan als een vogelzicht op grote veldslagen zoals een 19e eeuws schilderij en niet als de persoonlijke strijd van de soldaten op de grond, zoals in bijv. Saving Private Ryan.
Wat precies past bji de inhoud, een ouderwetse generaal. Die zich juist ook meer verbonden voelt met de grote krijgsheren van vroegere eeuwen dan met zijn tijdgenoten. Een man, die geboren is voor en alleen maar leeft voor het leger en de strijd. Daardoor was het gedeelte, waarin hij juist niet mocht meedoen aan de oorlog, het beste gedeelte van de film.
Je zou dus al kritiek kunnen hebben dat de film geweld en oorlog verheerlijkt. Maar dat is precies zoals Patton het zag, als het beste wat hem ooit overkomen was.
cijfer: 8
Analyze this is wel leuk inderdaad.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 22:39 schreef SnuggLe het volgende:
Strictly Sexual
Twee vrouwen die wel eens wat anders in hun leven willen 'huren' 2 mannen in, just for the sex. Slap verhaal, slap geacteerd, en het is allemaal weer vrouwengezeik ten top ("Boehoehoe ik hou niet van hem"...."Oh nee wacht, toch wel, maar ik wil het niet laten blijken!") en nog meer van die meuk. En je ziet geen tiet of wat. Boe-hoe wat slecht.
[ afbeelding ]
IMDB: 6.4
Zelf: 5.2
Analyze This
De Niro speelt een maffia-baas die een shrink nodig heeft. Slap verhaal, maar uitvoering is wel aardig. Zitten zeker een aantal aardige grappen in. Niets hoogstaands, maar onderhoudend. Het einde is wel geniaal, op die 'meeting'.
[ afbeelding ]
IMDB: 6.6
Zelf: 6.2
Ja, zo sterk zelfs dat hij de Oscar die hij voor deze rol kreeg geweigerd heeft, omdat hij het onzin vond dat er überhaupt andere acteurs voor die Oscar genomineerd waren.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 13:19 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Patton (1970, VS, Franklin J. Schaffner)
[ afbeelding ]
George C. Scott.Wat draagt deze man de film. Soms passen een rol en acteur perfect bij elkaar. Georg C. Scott is Patton.
Volgens mij haal je, met het noemen van As Good As It Gets, Robert de Niro even door de war met Jack Nicholson.quote:Op zondag 24 mei 2009 12:05 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Analyze this is wel leuk inderdaad.
Films met robert de niro springen alle kanten op.
As good as it gets is heel goed.
Anger manangement en what just happened zijn vrij slecht.
Analyze this zit er tussenin wat mij betreft.
Volgens mij weigerde die omdat hij het vergelijken van acteers onzin vond en het gebeuren een vleesparade.quote:Op zondag 24 mei 2009 12:16 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, zo sterk zelfs dat hij de Oscar die hij voor deze rol kreeg geweigerd heeft, omdat hij het onzin vond dat er überhaupt andere acteurs voor die Oscar genomineerd waren.
Je hebt gelijkquote:Op zondag 24 mei 2009 12:32 schreef TJLinden het volgende:
[..]
Volgens mij haal je, met het noemen van As Good As It Gets, Robert de Niro even door de war met Jack Nicholson.
Dat is al heel wat minder arrogantquote:Op zondag 24 mei 2009 12:35 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Volgens mij weigerde die omdat hij het vergelijken van acteers onzin vond en het gebeuren een vleesparade.
quote:Op zondag 24 mei 2009 12:16 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, zo sterk zelfs dat hij de Oscar die hij voor deze rol kreeg geweigerd heeft, omdat hij het onzin vond dat er überhaupt andere acteurs voor die Oscar genomineerd waren.
Van de wiki. Vind ik eigenlijk best een goede gedachte, film maken hoort geen competitie te zijn.quote:Having declined an Academy Award nomination for his appearance in the 1961 film The Hustler, Scott returned his Oscar for Patton, stating in a letter to the Academy that he didn't feel himself to be in competition with other actors.
quote:Op zondag 24 mei 2009 17:13 schreef Siniti het volgende:
[..]
Van de wiki. Vind ik eigenlijk best een goede gedachte, film maken hoort geen competitie te zijn.
quote:Hollywood never learns. Or anyway, it forgets easily. Ten years ago, George C. Scott received his second nomination for an Academy Award as Best Supporting Actor for The Hustler. He sent a wire to the Academy and quietly declined. He still remains unimpressed by Oscars. Nominated once again, as Best Actor for his part in Patton, Scott once again dispatched a telegram.
It read in part, "I respectfully request that you withdraw my name from the list of nominees. My request is in no way intended to denigrate my colleagues. Furthermore, peculiar as it may seem, I mean no offense to the Academy. I simply do not wish to be involved." It was a polite request. Elsewhere, however, Scott was a little more explicit. "The whole thing is a goddam meat parade," he said. "I don't want any part of it."
http://www.time.com/time/magazine/article/0,9171,904789,00.html
Scott was iemand, die ver van het hele Hollywood gedoe afstond en daar niks mee te maken wilde hebben.quote:I have nothing against Oscar. I know what he stands for and it's terrific. And I think when people used to hang around and pat each other on the back over a drink and dinner it was wonderful. But when it became an international hoopla, where careers lived and died on whether or not you did or didn't get an Oscar, then it got out of hand.
Leuk dat je die hebt gekekenquote:Op zondag 24 mei 2009 20:46 schreef Falco het volgende:
Il gattopardo (The Leopard)
Op aanraden van Doff kwam ik twee jaar geleden in het bezit van Il gattopardo, een 3 uur durende film over een adelijke familie met op de achtergrond de historie rond de Italiaanse eenwording. Heel lang uitgesteld om het te zien, besloot ik het toch een kans te geven. Ik ben altijd huiverig voor 3 uur durende films. Vrijwel altijd kan een verhaal boeiender en compacter verteld worden dan daarvoor zo'n lange speelduur te gebruiken. Il Gattopardo is geen uitzondering op die regel vind ik. Wisselingen tussen saaie en interessantere passages kwamen dikwijls voor.
Desondanks heeft deze film zijn momenten en uiteindelijk vond ik het geen straf om dit te zien, zeker niet wanneer Claudia Cardinale haar entree maakt. Wat een babe! De cinematografie zag er ook picobello uit. Alle scenes hadden wel iets van een geeloranje-achtige gloed, dat wel aangenaam overkomt. Cijfer: 7
[...]
Sinds woensdag in België. Met veelal tegenvallende reviews in kranten en tijdschrijftenquote:Op zondag 24 mei 2009 21:32 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
draait die nu al in de bioscopen? Of een speciale vertoning ofzo?
Takenquote:Op zondag 24 mei 2009 22:17 schreef SnuggLe het volgende:
He's Just not that Into You
Bah, ik kijk teveel slechte (vrouwenfilms) laatste tijd, ik begin wel op Sitting_Elfling te kijken, maar dan in een andere categorie films. Echt te standaard deze film, met een paar keer een "Wie slaat in hemelsnaam die trut om haar eens wakker te laten worden?"-moment. Film was zo sappig dat aan het einde natuurlijk alles weer goed was...duh. Enige positieve was dat ze niet lieten horen hoe Scarlett Johansen aan het zingen was. Komisch. Oh ja en op zich hadden de uitspraken die er gedaan werden over hoe mannen naar vrouwen keken nog wel wat waarde. Ze klopten namelijk.
[ afbeelding ]
IMDB: 6.5
Zelf: 5.9
Mensen, wat zijn de goede edoch niet al te moeilijke actiefilms van het moment? Daar ben ik echt weer aan toe! Zoiets als Body of Lies of Traitor!
Vertel het me please wat ik zie te veel meuk!![]()
![]()
...en kan geen goede ondertitels vinden voor Entre Les Murs / Gangster High / La Vita e Bella en Kitchen Stories![]()
![]()
Ja en dat is dus irri, want ik kijk alles op TV (geconverteerd dus), en niet op de computer...quote:Op zondag 24 mei 2009 22:35 schreef Siniti het volgende:
Snuggle, voor La Vita é Bella heb ik uiteindelijk eoa vage player moeten downloaden om de subs te krijgen
Ik heb de laatste week Tell No One en The International gezien, zeker twee leuke actie/thrillers. Ik heb ook nog Righteous Kill gezien, maar dat was complete bagger. Zoals iemand hierboven al zei, moet je natuurlijk ook Taken zien.quote:Op zondag 24 mei 2009 22:17 schreef SnuggLe het volgende:
He's Just not that Into You
Bah, ik kijk teveel slechte (vrouwenfilms) laatste tijd, ik begin wel op Sitting_Elfling te kijken, maar dan in een andere categorie films. Echt te standaard deze film, met een paar keer een "Wie slaat in hemelsnaam die trut om haar eens wakker te laten worden?"-moment. Film was zo sappig dat aan het einde natuurlijk alles weer goed was...duh. Enige positieve was dat ze niet lieten horen hoe Scarlett Johansen aan het zingen was. Komisch. Oh ja en op zich hadden de uitspraken die er gedaan werden over hoe mannen naar vrouwen keken nog wel wat waarde. Ze klopten namelijk.
[ afbeelding ]
IMDB: 6.5
Zelf: 5.9
Mensen, wat zijn de goede edoch niet al te moeilijke actiefilms van het moment? Daar ben ik echt weer aan toe! Zoiets als Body of Lies of Traitor!
Vertel het me please wat ik zie te veel meuk!![]()
![]()
...en kan geen goede ondertitels vinden voor Entre Les Murs / Gangster High / La Vita e Bella en Kitchen Stories![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.IMDB cijfer: 7.4/10
Mijn cijfer: 7.5/10
gelukkig verklap je niet veel.quote:Op maandag 25 mei 2009 13:12 schreef Karina het volgende:
Martyrs
Franse horrorfilm.
Een aantal meisjes wordt vastgehouden en gemarteld in een soort ziekenhuis. Een van de meisjes weet te ontsnappen en komt 15 jaar later wraaknemen door de dokter, die haar destijds martelde, en haar man en kinderen te vermoorden. Een ander meisje helpt haar maar wordt door de medewerkers van het ziekenhuis gevangen genomen en daarna ook gemarteld.
Gedurende de hele film is het eigenlijk onduidelijk waarom de meisjes worden gemarteld, aan het eind van de film wordt dit duidelijk gemaakt: het is de bedoeling dat de meisjes in een staat van "Martyrs" (getuige) komen. Mensen (en dan voornamelijk vrouwen) die in deze staat verkeren kunnen "zien" wat het leven na de dood inhoudt. Dit lukt niet bij iedereen, de meeste vrouwen worden, voordat deze staat is bereikt, krankzinnig van de pijn.
Als je van horror en veel bloed houdt, zeker aan te bevelen. Vooral op het eind, het meisje dat gevild op tafel ligt ziet er echt heel eng uit.
[ afbeelding ]
Dat bal was wel enorm uitgerekt, had wel wat korter gekund, ook wat zijverhaaltjes werden te lang uitgesponnen. Wat ik wel interessant vond was de 'lijdensweg' van Fabrizio, die alles maar berustend over zich heen laat komen. Zijn gesprekken met de priester vond ik ook boeiend, de vechtscenes van de roodhemden van Garibaldi waren mooi uitgevoerd en tot slot waren alle scenes met Claudia Cardinale natuurlijk de moeite waard.quote:Op zondag 24 mei 2009 21:44 schreef Doff het volgende:
[..]
Leuk dat je die hebt gekeken. Waar ik wel benieuwd naar ben; welke passages vond je wat minder interessant?
In Belgie draait ie sinds vorige woensdag. In augustus pas in Nederlandquote:Op zondag 24 mei 2009 21:32 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
draait die nu al in de bioscopen? Of een speciale vertoning ofzo?
Ik snap nooit zo wat iedereen tegen deze film heeft. Ik zag de film toen in de bioscoop, en ik was zelden zo bang geweest tijdens het kijken van een film. Een paar jaar later zag ik hem nog eens op DVD en ook toen vond ik het een bijzonder toffe film. Ik zou hem nog eens moeten kijken.quote:Op zondag 24 mei 2009 20:46 schreef Falco het volgende:Signs
Wat een rare films maakt die Night-Shyamalan-dude zeg! Signs was geen uitzondering op zijn opmerkelijke oeuvre. Eigenlijk was alleen The Sixth Sense van hem een goede film, de rest daarna is onverklaarbaar matig tot slecht. De buitenaardse wezens en het hele invasie-gebeuren vond ik wel tof in deze film. Sowieso zijn films met dit soort thema's cool, maar ik wist van te voren wel dat ik geen Independence Day-achtig spektakel hoefde te verwachten. Het was weer eens typisch Night-saaiachtig met een climax, waar maar één smilie voor past:. Cijfer: 5,5
Hé kut had ik em toch op tv moeten kijken. Ik zat te twijfelen of ik em zou kijken en uiteindelijk niet gedaan, maar nu wil ik em toch wel zienquote:Op maandag 25 mei 2009 21:51 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Paris, Texas (1984, Dl, Wim Wenders)
[ afbeelding ]
Prachtige en ontroerende roadmovie over Travis, een man die totaal verdwaasd ergens in een woestijn ineenstort. Zijn broer, Walt, haalt hem op. Enigszins verbaasd want niemand heeft 4 jaar iets van Travis gehoord. Ook Travis zoontje Hunter woont al 4 jaar bij Walt en zijn vrouw. Aangekomen thuis probeert Travis langzaam het contact met Hunter te herstellen. Daarna gaat hij samen met Hunter opzoek naar Jane, Travis ex en Hunters moeder.
Het is duidelijk dat Travis een paar grote fouten in zijn leven heeft gemaakt. Op het einde van de film wordt helemaal duidelijk dat het eigenlijk best een nare vent was. Maar Harry Dean Stanton laat met zo veel overtuiging zien hoe Travis daar duidelijk grote spijt van heeft en gebukt gaat onder zijn schuldgevoel. Dat het karakter grote medeleving opriep in mij. Nastassja Kinski zit maar in een paar scenés, maar maakt daarin een verpletterende indruk. Wat kan die mooi langzaam tranen in haar ogen krijgen, terwijl Stanton één van de meest ontroerende monologen ooit in een film aflevert.
De film doet ook herinneren wat voor prachtig landschappen de VS toch heeft.
cijfer: 9
quote:Op maandag 25 mei 2009 21:53 schreef Siniti het volgende:
[..]
Hé kut had ik em toch op tv moeten kijken. Ik zat te twijfelen of ik em zou kijken en uiteindelijk niet gedaan, maar nu wil ik em toch wel zien
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt., vond ik het een leuke film.
De rol van Matthew Mcconaughey moest ik eerst even aan wennen, hij deed me net iets teveel denken alsof hij Robin Williams na probeerde te doen in films als Patch Addams, een exentrieke gast met zijn eigen wil. Later in de film werd dit gelukkig een heel stuk beter.
Ook Matthew Fox speelde leuk. Zijn rol vond ik niet bijster interessant, maar goed, hij hoefde de film natuurlijk ook niet zozeer te dragen.
Waar ik me wel aan ergerde was de cheerleader in het beginSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Al met al vond ik het een erg leuke film.
IMDB cijfer: 7,1/10
Mijn cijfer: 7,5/10
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met veel toekomstig bekende namen, Jeff Bridges, Cybill Shepherd, enz.De Narcis van Gabon
Alleen die titel alquote:
En de subtiele verwijzing naar Pink Floyd's Animals niet vergetenquote:Op vrijdag 29 mei 2009 15:07 schreef macondo het volgende:
[ afbeelding ]
Children of Men
Al met al een indrukwekkende film. Het speelt zich af in de toekomst (2027) maar is gelukkig niet verpest door gekke robots en ufo's. Wel een vrij somber toekomstscenario, maar hier en daar leuke plotverwikkelingen en zijpaden. En een Saving Private Ryan achtige oorlogscene van hele lange takes.
8/10
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Veel mooie beelden ook van het Texaanse landschap![]()
High Plains Drifter (1973)
Vermakelijke western, Clint in typische zwijgende cowboy-rol. Het verhaal is weinig verrassend ondanks enkele goede scenes, maar uiteindelijk toch ruim voldoende omdat Clint nou eenmaal top is in dit soort rollen.De Narcis van Gabon
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.8,5/10 Vanwege het plot (boekverfilming) en een prachtig lange take op het strand.
En die hele spanning die opgebouwd word omdat je de predator zolang niet te zien krijgtquote:
Ja die special effects waren toendertijds al best goed.Heb je ook al Predator 2 gekeken.Ietsje minder maar ook waard om een keer te kijken.Met Danny Glover.quote:Op zondag 31 mei 2009 02:36 schreef Siniti het volgende:
[..]
En die hele spanning die opgebouwd word omdat je de predator zolang niet te zien krijgt
Enige minpunt was dat de predator op het eind ineens al zijn wapens afdeed om 1 op 1 te gaan, was echt helemaal niet nodig
Hoogst waarschijnlijk niet. Komt nog wel een keertjequote:Op zondag 31 mei 2009 02:40 schreef Terpentin07 het volgende:
[..]
Ja die special effects waren toendertijds al best goed.Heb je ook al Predator 2 gekeken.Ietsje minder maar ook waard om een keer te kijken.Met Danny Glover.
Eergister gekeken ik vond hem heel leuk om naar te kijken 8.5, niet te serieus etcquote:Op dinsdag 26 mei 2009 22:58 schreef SnuggLe het volgende:
Coraline
Coraline, nee, geen Caroline, is een animatiefilm die eens een keer NIET van Pixar is volgensmij, maar doet daar qua animaties zeker niet voor onder. Het verhaal gaat over een verveeld meisje in een nieuw groot huis die een deurtje ontdekt die naar 'een andere wereld' leidt. Daar ontmoet ze een paralelle wereld waar alles "beter" is. Maar dat "beter" lijkt toch op den duur niet "beter" te zijn.
[ afbeelding ]
Zoals gezegd; de animatie is goed. Verhaal is geinig, en zeker niet voor kinderen. Kan namelijk voor kinderen best creepy zijn. Muziek is netjes en geeft de film een leuke sprookjesachtige sfeer. Het einde, het spelletje dat ze gaan spelen, is over binnen 5 minuten. Dat verbaasde me. Doe dan de aanloop wat minder lang en het einde wat langer. Dat was een teleurstelling. Ook best voorspelbaar trouwens. De personages in de film zijn wel erg leuk gevonden. Ik zag iemand hier de film een 9.5 geven..maar dat vind ik het zeker niet waard.
IMDB: 8.1
Zelf: 7.6
Jammer maar wel iets wat ik al had verwacht.Vaak bestaan de (actie)films alleen nog uit CGI en het verhaal wordt verwaarloosd.Natuurlijk moet in Terminator ook actie voorkomen maar vooral Terminator heeft toch een goed verhaal verdient.Ik had al meerdere recensies daarover gelezen en ben toch teleurgesteld over deze gemiste kans.quote:Op zondag 31 mei 2009 02:47 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Terminator Salvation
[ afbeelding ]
Zojuist Terminator Salvation gezien in de bios. Waar zal ik beginnen? Ik denk bij actie, heel veel actie. Dit resulteert uiteindelijk in een snak naar rustige momenten in de film, die helaas weinig voorkomen. Het duurt even voordat het verhaal ook echt begint. Dit komt voornamelijk door, jawel, de actie. Er is blijkbaar gekozen om de kijker eerst ontzettend te overdonderen, terwijl het mijn inziens beter was geweest om het leven van de mens even wat beter in beeld te brengen na al die kernoorlogen en dan verder te gaan met het geweld. Nu gebeurt dit zijdelings aan de overweldigende explosies.
Christian Bale speelt aardig, af en toe zet ie wel z'n "Batman" stem op, maar dat is niet zo hinderlijk. Zijn rol als John Conner heeft natuurlijk geen introductie nodig, evenals Kyle Reese. Op Marcus na, mochten een aantal personen nét even wat meer uitgelicht worden, wat het verhaal wellicht meer diepte had gegeven. Dat is namelijk toch iets wat ik miste. Actie is altijd leuk om te zien, maar het moet wel in balans blijven, dat mist deze film toch wel. De kijker wordt hoe dan ook wel getrakteerd op mooie special effects en de Terminator himself.
Al met al, een redelijke film om te zien ,maar toch net even too much op sommige momenten.
6,5/10 (kan geen 6 geven, maar ook net geen 7)
Transformers is ook een goed voorbeeldquote:Op zondag 31 mei 2009 03:05 schreef Terpentin07 het volgende:
[..]
Jammer maar wel iets wat ik al had verwacht.Vaak bestaan de (actie)films alleen nog uit CGI en het verhaal wordt verwaarloosd.Natuurlijk moet in Terminator ook actie voorkomen maar vooral Terminator heeft toch een goed verhaal verdient.Ik had al meerdere recensies daarover gelezen en ben toch teleurgesteld over deze gemiste kans.
Die was ik inderdaad als voorbeeld vergeten.Wat een boutfilm.Helaas zelf op dvd gekocht.quote:Op zondag 31 mei 2009 03:13 schreef Siniti het volgende:
[..]
Transformers is ook een goed voorbeeld![]()
Dat verhaal![]()
Die dialogen![]()
![]()
Die special effects
Een 7 maarquote:Op zondag 31 mei 2009 22:53 schreef sitting_elfling het volgende:
The Big Lebowski
Eerste uur was erg goed, daarna wordt verhaal wat warrig. Die dikke die ook fred flinstone speelt deed het vrij aardig. Die 'dude' was maar een maffe gozert. Iets teveel overdadig zinloze scheldworden.
7.
Ik vindt em ook niet zo heel geweldig. "They peed on the dude's rug." Werd allemaal beetje oud dat slome hippie gedoe.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Hendrickx haar Poolse accent werkt onbedoeld komisch en het enige echt grappige was de onbegrensde Groningse nuchterheid van boer Henk. Voor de rest heeft het wel wat aardige plaatjes binnen en buiten de boerderij die de troosteloosheid, maar ook weer de mooiheid van het boer-zijn moet weergeven. Cijfer: 6,5
Tropic Thunder
Nee sorry, dit vond ik niet grappig. Verre van dat zelfs. Cijfer: 5
Kelly's Heroes
Prima relatief onbekend oorlogsavontuur met Clint Eastwood, die op eigen houtje een bankoverval in door Duitsers bezet gebied organiseert. Kelly's Heroes moet het namelijk vooral hebben van een prachtige productie met een lekkere dosis van destructie en zware ontploffingen. Bloed en uit elkaar ontploffende lichamen heeft het weer helaas niet, maar dat zou afbreuk doen aan het luchtige avontuur, wat Clint en zijn kornuiten meemaakt. Ook waren in die tijd op filmgebied dit soort taferelen niet gebruikelijk.
Op komedievlak heb ik weinig kunnen lachen, maar dat kon me eerlijk gezegd niet zoveel storen. De grappen kwamen niet geforceerd over en het avontuur zelf kon mijn aandacht meer dan vasthouden. Inglorious Basterds van Tarantino zal hier wel iets van weg hebben, zij het wel meer over the top natuurlijk. Cijfer: 7,5
[ Bericht 0% gewijzigd door Falco op 01-06-2009 17:08:15 (grammaticale fouten verbeterd!) ]<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |