Leuk dat je die hebt gekekenquote:Op zondag 24 mei 2009 20:46 schreef Falco het volgende:
Il gattopardo (The Leopard)
Op aanraden van Doff kwam ik twee jaar geleden in het bezit van Il gattopardo, een 3 uur durende film over een adelijke familie met op de achtergrond de historie rond de Italiaanse eenwording. Heel lang uitgesteld om het te zien, besloot ik het toch een kans te geven. Ik ben altijd huiverig voor 3 uur durende films. Vrijwel altijd kan een verhaal boeiender en compacter verteld worden dan daarvoor zo'n lange speelduur te gebruiken. Il Gattopardo is geen uitzondering op die regel vind ik. Wisselingen tussen saaie en interessantere passages kwamen dikwijls voor.
Desondanks heeft deze film zijn momenten en uiteindelijk vond ik het geen straf om dit te zien, zeker niet wanneer Claudia Cardinale haar entree maakt. Wat een babe! De cinematografie zag er ook picobello uit. Alle scenes hadden wel iets van een geeloranje-achtige gloed, dat wel aangenaam overkomt. Cijfer: 7
[...]
Sinds woensdag in België. Met veelal tegenvallende reviews in kranten en tijdschrijftenquote:Op zondag 24 mei 2009 21:32 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
draait die nu al in de bioscopen? Of een speciale vertoning ofzo?
Takenquote:Op zondag 24 mei 2009 22:17 schreef SnuggLe het volgende:
He's Just not that Into You
Bah, ik kijk teveel slechte (vrouwenfilms) laatste tijd, ik begin wel op Sitting_Elfling te kijken, maar dan in een andere categorie films. Echt te standaard deze film, met een paar keer een "Wie slaat in hemelsnaam die trut om haar eens wakker te laten worden?"-moment. Film was zo sappig dat aan het einde natuurlijk alles weer goed was...duh. Enige positieve was dat ze niet lieten horen hoe Scarlett Johansen aan het zingen was. Komisch. Oh ja en op zich hadden de uitspraken die er gedaan werden over hoe mannen naar vrouwen keken nog wel wat waarde. Ze klopten namelijk.
[ afbeelding ]
IMDB: 6.5
Zelf: 5.9
Mensen, wat zijn de goede edoch niet al te moeilijke actiefilms van het moment? Daar ben ik echt weer aan toe! Zoiets als Body of Lies of Traitor!
Vertel het me please wat ik zie te veel meuk!![]()
![]()
...en kan geen goede ondertitels vinden voor Entre Les Murs / Gangster High / La Vita e Bella en Kitchen Stories![]()
![]()
Ja en dat is dus irri, want ik kijk alles op TV (geconverteerd dus), en niet op de computer...quote:Op zondag 24 mei 2009 22:35 schreef Siniti het volgende:
Snuggle, voor La Vita é Bella heb ik uiteindelijk eoa vage player moeten downloaden om de subs te krijgen
Ik heb de laatste week Tell No One en The International gezien, zeker twee leuke actie/thrillers. Ik heb ook nog Righteous Kill gezien, maar dat was complete bagger. Zoals iemand hierboven al zei, moet je natuurlijk ook Taken zien.quote:Op zondag 24 mei 2009 22:17 schreef SnuggLe het volgende:
He's Just not that Into You
Bah, ik kijk teveel slechte (vrouwenfilms) laatste tijd, ik begin wel op Sitting_Elfling te kijken, maar dan in een andere categorie films. Echt te standaard deze film, met een paar keer een "Wie slaat in hemelsnaam die trut om haar eens wakker te laten worden?"-moment. Film was zo sappig dat aan het einde natuurlijk alles weer goed was...duh. Enige positieve was dat ze niet lieten horen hoe Scarlett Johansen aan het zingen was. Komisch. Oh ja en op zich hadden de uitspraken die er gedaan werden over hoe mannen naar vrouwen keken nog wel wat waarde. Ze klopten namelijk.
[ afbeelding ]
IMDB: 6.5
Zelf: 5.9
Mensen, wat zijn de goede edoch niet al te moeilijke actiefilms van het moment? Daar ben ik echt weer aan toe! Zoiets als Body of Lies of Traitor!
Vertel het me please wat ik zie te veel meuk!![]()
![]()
...en kan geen goede ondertitels vinden voor Entre Les Murs / Gangster High / La Vita e Bella en Kitchen Stories![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.IMDB cijfer: 7.4/10
Mijn cijfer: 7.5/10
gelukkig verklap je niet veel.quote:Op maandag 25 mei 2009 13:12 schreef Karina het volgende:
Martyrs
Franse horrorfilm.
Een aantal meisjes wordt vastgehouden en gemarteld in een soort ziekenhuis. Een van de meisjes weet te ontsnappen en komt 15 jaar later wraaknemen door de dokter, die haar destijds martelde, en haar man en kinderen te vermoorden. Een ander meisje helpt haar maar wordt door de medewerkers van het ziekenhuis gevangen genomen en daarna ook gemarteld.
Gedurende de hele film is het eigenlijk onduidelijk waarom de meisjes worden gemarteld, aan het eind van de film wordt dit duidelijk gemaakt: het is de bedoeling dat de meisjes in een staat van "Martyrs" (getuige) komen. Mensen (en dan voornamelijk vrouwen) die in deze staat verkeren kunnen "zien" wat het leven na de dood inhoudt. Dit lukt niet bij iedereen, de meeste vrouwen worden, voordat deze staat is bereikt, krankzinnig van de pijn.
Als je van horror en veel bloed houdt, zeker aan te bevelen. Vooral op het eind, het meisje dat gevild op tafel ligt ziet er echt heel eng uit.
[ afbeelding ]
Dat bal was wel enorm uitgerekt, had wel wat korter gekund, ook wat zijverhaaltjes werden te lang uitgesponnen. Wat ik wel interessant vond was de 'lijdensweg' van Fabrizio, die alles maar berustend over zich heen laat komen. Zijn gesprekken met de priester vond ik ook boeiend, de vechtscenes van de roodhemden van Garibaldi waren mooi uitgevoerd en tot slot waren alle scenes met Claudia Cardinale natuurlijk de moeite waard.quote:Op zondag 24 mei 2009 21:44 schreef Doff het volgende:
[..]
Leuk dat je die hebt gekeken. Waar ik wel benieuwd naar ben; welke passages vond je wat minder interessant?
In Belgie draait ie sinds vorige woensdag. In augustus pas in Nederlandquote:Op zondag 24 mei 2009 21:32 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
draait die nu al in de bioscopen? Of een speciale vertoning ofzo?
Ik snap nooit zo wat iedereen tegen deze film heeft. Ik zag de film toen in de bioscoop, en ik was zelden zo bang geweest tijdens het kijken van een film. Een paar jaar later zag ik hem nog eens op DVD en ook toen vond ik het een bijzonder toffe film. Ik zou hem nog eens moeten kijken.quote:Op zondag 24 mei 2009 20:46 schreef Falco het volgende:Signs
Wat een rare films maakt die Night-Shyamalan-dude zeg! Signs was geen uitzondering op zijn opmerkelijke oeuvre. Eigenlijk was alleen The Sixth Sense van hem een goede film, de rest daarna is onverklaarbaar matig tot slecht. De buitenaardse wezens en het hele invasie-gebeuren vond ik wel tof in deze film. Sowieso zijn films met dit soort thema's cool, maar ik wist van te voren wel dat ik geen Independence Day-achtig spektakel hoefde te verwachten. Het was weer eens typisch Night-saaiachtig met een climax, waar maar één smilie voor past:. Cijfer: 5,5
Hé kut had ik em toch op tv moeten kijken. Ik zat te twijfelen of ik em zou kijken en uiteindelijk niet gedaan, maar nu wil ik em toch wel zienquote:Op maandag 25 mei 2009 21:51 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Paris, Texas (1984, Dl, Wim Wenders)
[ afbeelding ]
Prachtige en ontroerende roadmovie over Travis, een man die totaal verdwaasd ergens in een woestijn ineenstort. Zijn broer, Walt, haalt hem op. Enigszins verbaasd want niemand heeft 4 jaar iets van Travis gehoord. Ook Travis zoontje Hunter woont al 4 jaar bij Walt en zijn vrouw. Aangekomen thuis probeert Travis langzaam het contact met Hunter te herstellen. Daarna gaat hij samen met Hunter opzoek naar Jane, Travis ex en Hunters moeder.
Het is duidelijk dat Travis een paar grote fouten in zijn leven heeft gemaakt. Op het einde van de film wordt helemaal duidelijk dat het eigenlijk best een nare vent was. Maar Harry Dean Stanton laat met zo veel overtuiging zien hoe Travis daar duidelijk grote spijt van heeft en gebukt gaat onder zijn schuldgevoel. Dat het karakter grote medeleving opriep in mij. Nastassja Kinski zit maar in een paar scenés, maar maakt daarin een verpletterende indruk. Wat kan die mooi langzaam tranen in haar ogen krijgen, terwijl Stanton één van de meest ontroerende monologen ooit in een film aflevert.
De film doet ook herinneren wat voor prachtig landschappen de VS toch heeft.
cijfer: 9
quote:Op maandag 25 mei 2009 21:53 schreef Siniti het volgende:
[..]
Hé kut had ik em toch op tv moeten kijken. Ik zat te twijfelen of ik em zou kijken en uiteindelijk niet gedaan, maar nu wil ik em toch wel zien
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |