abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 24 mei 2009 @ 21:32:36 #226
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_69363679
quote:
Op zondag 24 mei 2009 20:35 schreef Timo20 het volgende:
Gisteren in de bios:
Los Abrazos Rotos
draait die nu al in de bioscopen? Of een speciale vertoning ofzo?
pi_69364106
quote:
Op zondag 24 mei 2009 20:46 schreef Falco het volgende:
Il gattopardo (The Leopard)
Op aanraden van Doff kwam ik twee jaar geleden in het bezit van Il gattopardo, een 3 uur durende film over een adelijke familie met op de achtergrond de historie rond de Italiaanse eenwording. Heel lang uitgesteld om het te zien, besloot ik het toch een kans te geven. Ik ben altijd huiverig voor 3 uur durende films. Vrijwel altijd kan een verhaal boeiender en compacter verteld worden dan daarvoor zo'n lange speelduur te gebruiken. Il Gattopardo is geen uitzondering op die regel vind ik. Wisselingen tussen saaie en interessantere passages kwamen dikwijls voor.
Desondanks heeft deze film zijn momenten en uiteindelijk vond ik het geen straf om dit te zien, zeker niet wanneer Claudia Cardinale haar entree maakt . Wat een babe! De cinematografie zag er ook picobello uit. Alle scenes hadden wel iets van een geeloranje-achtige gloed, dat wel aangenaam overkomt. Cijfer: 7
[...]
Leuk dat je die hebt gekeken . Waar ik wel benieuwd naar ben; welke passages vond je wat minder interessant?
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
  zondag 24 mei 2009 @ 21:45:14 #228
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_69364136
quote:
Op zondag 24 mei 2009 21:32 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Sinds woensdag in België. Met veelal tegenvallende reviews in kranten en tijdschrijften .
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_69364371
Fast & Furious

Matige film.Waar ik het eerste deel nog vrij aardig vond zijn de vervolgen toch duidelijk slechter.Zelfs met de originele cast kunnen ze niet voorkomen dat de film in de middelmatigheid verzinkt.Hij is leuk voor een zondag avond maar meer ook niet.

IMDB 6.8
Mijn cijfer 6.0
  zondag 24 mei 2009 @ 22:17:41 #230
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_69365428
He's Just not that Into You
Bah, ik kijk teveel slechte (vrouwenfilms) laatste tijd, ik begin wel op Sitting_Elfling te kijken, maar dan in een andere categorie films. Echt te standaard deze film, met een paar keer een "Wie slaat in hemelsnaam die trut om haar eens wakker te laten worden?"-moment. Film was zo sappig dat aan het einde natuurlijk alles weer goed was...duh. Enige positieve was dat ze niet lieten horen hoe Scarlett Johansen aan het zingen was. Komisch. Oh ja en op zich hadden de uitspraken die er gedaan werden over hoe mannen naar vrouwen keken nog wel wat waarde. Ze klopten namelijk.

IMDB: 6.5
Zelf: 5.9

Mensen, wat zijn de goede edoch niet al te moeilijke actiefilms van het moment? Daar ben ik echt weer aan toe! Zoiets als Body of Lies of Traitor!
Vertel het me please wat ik zie te veel meuk!

...en kan geen goede ondertitels vinden voor Entre Les Murs / Gangster High / La Vita e Bella en Kitchen Stories
  zondag 24 mei 2009 @ 22:21:44 #231
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_69365636
Taken
quote:
Op zondag 24 mei 2009 22:17 schreef SnuggLe het volgende:
Bah, ik kijk teveel slechte (vrouwenfilms) laatste tijd, ik begin wel op Sitting_Elfling te kijken, maar dan in een andere categorie films. Echt te standaard deze film, met een paar keer een "Wie slaat in hemelsnaam die trut om haar eens wakker te laten worden?"-moment. Film was zo sappig dat aan het einde natuurlijk alles weer goed was...duh. Enige positieve was dat ze niet lieten horen hoe Scarlett Johansen aan het zingen was. Komisch. Oh ja en op zich hadden de uitspraken die er gedaan werden over hoe mannen naar vrouwen keken nog wel wat waarde. Ze klopten namelijk.

[ afbeelding ]

Mensen, wat zijn de goede edoch niet al te moeilijke actiefilms van het moment? Daar ben ik echt weer aan toe! Zoiets als Body of Lies of Traitor!

...en kan geen goede ondertitels vinden voor Entre Les Murs / Gangster High / La Vita e Bella en Kitchen Stories
Taken
pi_69366333
Snuggle, voor La Vita é Bella heb ik uiteindelijk eoa vage player moeten downloaden om de subs te krijgen
pi_69370845
The Banishment: 9/10 .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  maandag 25 mei 2009 @ 09:10:13 #234
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_69373035
quote:
Op zondag 24 mei 2009 22:35 schreef Siniti het volgende:
Snuggle, voor La Vita é Bella heb ik uiteindelijk eoa vage player moeten downloaden om de subs te krijgen
Ja en dat is dus irri, want ik kijk alles op TV (geconverteerd dus), en niet op de computer...
pi_69374597
quote:
Op zondag 24 mei 2009 22:17 schreef SnuggLe het volgende:

[ afbeelding ]

Ik heb de laatste week Tell No One en The International gezien, zeker twee leuke actie/thrillers. Ik heb ook nog Righteous Kill gezien, maar dat was complete bagger. Zoals iemand hierboven al zei, moet je natuurlijk ook Taken zien.
  maandag 25 mei 2009 @ 11:11:43 #236
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_69376402
Taken heb ik al gezien ja. Die andere ga ik zoeken.
  Moderator maandag 25 mei 2009 @ 13:12:11 #237
9859 crew  Karina
Woman
pi_69379926
12 Rounds
Aktiefilm.
Politieagent rijdt tijdens een achtervolging de vriendin van een boef dood. De boef gaat naar de gevangenis maar na een jaar ontsnapt hij en (wat een verrassing) hij wil wraak nemen op de agent. De boef ontvoert de vrouw van de agent en de agent moet opdrachten uitvoeren om zijn vrouw weer terug te krijgen (12 opdrachten).

Aan het eind blijkt dat er nog andere motieven spelen bij de boef.

Slechte film, wel veel aktie maar het is allemaal zo ongeloofwaardig en verder wordt er erg slecht geacteerd.

The Horsemen
Horror/thriller.
Een aantal mensen wordt op gruwelijke wijze vermoord en aan haken opgehangen, de detective die bezig is met de zaak ontdekt dat deze moorden iets te maken hebben met "The Four Hoursemen" en een naderende Apocolyps.

Het is allemaal wel spannend maar het verhaal daar snapte ik niet zoveel van, ik vond het allemaal nogal gejat van bijvoorbeeld 7even. Niet zo geweldig dus.

Martyrs
Franse horrorfilm.

Een aantal meisjes wordt vastgehouden en gemarteld in een soort ziekenhuis. Een van de meisjes weet te ontsnappen en komt 15 jaar later wraaknemen door de dokter, die haar destijds martelde, en haar man en kinderen te vermoorden. Een ander meisje helpt haar maar wordt door de medewerkers van het ziekenhuis gevangen genomen en daarna ook gemarteld.

Gedurende de hele film is het eigenlijk onduidelijk waarom de meisjes worden gemarteld, aan het eind van de film wordt dit duidelijk gemaakt: het is de bedoeling dat de meisjes in een staat van "Martyrs" (getuige) komen. Mensen (en dan voornamelijk vrouwen) die in deze staat verkeren kunnen "zien" wat het leven na de dood inhoudt. Dit lukt niet bij iedereen, de meeste vrouwen worden, voordat deze staat is bereikt, krankzinnig van de pijn.

Als je van horror en veel bloed houdt, zeker aan te bevelen. Vooral op het eind, het meisje dat gevild op tafel ligt ziet er echt heel eng uit.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  maandag 25 mei 2009 @ 13:19:30 #238
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_69380156

Der Baader Meinhof Komplex

Mooi tijdsbeeld, fraaie film alleen wat aan de lange kant en tóch heeft men geprobeerd er af en toe op hoog tempo geschiedenissen er in te proppen. Wellicht was splitsen in twee films een beter idee geweest. Al met al zeker een goede film.

7,5/10
Overal verstand van.
pi_69380306
The Mist weer eens gekeken. Ik blijf 'm erg tof vinden, vooral
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
IMDB cijfer: 7.4/10
Mijn cijfer: 7.5/10
  maandag 25 mei 2009 @ 14:31:56 #240
28553 jimjim1983
Villalobos
pi_69382117
quote:
Op maandag 25 mei 2009 13:12 schreef Karina het volgende:
Martyrs
Franse horrorfilm.

Een aantal meisjes wordt vastgehouden en gemarteld in een soort ziekenhuis. Een van de meisjes weet te ontsnappen en komt 15 jaar later wraaknemen door de dokter, die haar destijds martelde, en haar man en kinderen te vermoorden. Een ander meisje helpt haar maar wordt door de medewerkers van het ziekenhuis gevangen genomen en daarna ook gemarteld.

Gedurende de hele film is het eigenlijk onduidelijk waarom de meisjes worden gemarteld, aan het eind van de film wordt dit duidelijk gemaakt: het is de bedoeling dat de meisjes in een staat van "Martyrs" (getuige) komen. Mensen (en dan voornamelijk vrouwen) die in deze staat verkeren kunnen "zien" wat het leven na de dood inhoudt. Dit lukt niet bij iedereen, de meeste vrouwen worden, voordat deze staat is bereikt, krankzinnig van de pijn.

Als je van horror en veel bloed houdt, zeker aan te bevelen. Vooral op het eind, het meisje dat gevild op tafel ligt ziet er echt heel eng uit.
[ afbeelding ]
gelukkig verklap je niet veel.
  Moderator maandag 25 mei 2009 @ 14:34:29 #241
9859 crew  Karina
Woman
pi_69382182
quote:
Op maandag 25 mei 2009 14:31 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

gelukkig verklap je niet veel.
Je hebt eigenlijk wel gelijk, nu ik het nog eens nalees
niet zo tof doen
pi_69390834
Afgelopen Weekend gekeken:

Vacancy 2 (2009)
http://www.imdb.com/title/tt1204979/

Ik geef het een 4.5
Het is vermakelijk als een achtergrond film wanneer iemand je haren aan het vlechten is(zoals bij mij)
Maar voor de rest vind ik het slecht.

Defiance. (2009)
http://www.imdb.com/title/tt1034303/

Die geef ik een 7
Een goede film, alleen het duurt een kwartier te lang, je krijgt veel sympathie voor dat groepje joden die strugglen om te overleven.
Daniel Craig acteerde heel goed!!! hij overtuigde me regelmatig met dat Russische accent.
telkens als ik Liev Schreiber zag, dacht ik telkens aan Sabrethooth (ik kon er niet an denken)

Obsessed (2009)
http://www.imdb.com/title/tt1198138/

verdiend maximaal een 5
Een slecht geregisseerde film, alsof er weinig video tape over was om te schieten.
De rollen waren ook matig, de hoofd acteur(Idris Elba) vind ik een goede acteur, maar hij had een slechte rol en irriteerde me mateloos. die blonde chick van de serie Heroes acteerde nog wel redelijk.
Maar Beyonce moet het houden met musical achtigefilms, want zij bakte er niet veel van.

The International (2009)
http://www.imdb.com/title/tt0963178/

geef het een 6.5
Redelijke film, misschien een beetje saai op momenten maar ik vond em wel oke
verassende einde.

Deze week check ik waarschijnlijk::
- Gomorra (Italiaanse flick)
- The Horseman
- The Punisher War Zone??
a regular guy who does special things
  maandag 25 mei 2009 @ 20:33:21 #243
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_69394765
quote:
Op zondag 24 mei 2009 21:44 schreef Doff het volgende:

[..]

Leuk dat je die hebt gekeken . Waar ik wel benieuwd naar ben; welke passages vond je wat minder interessant?
Dat bal was wel enorm uitgerekt, had wel wat korter gekund, ook wat zijverhaaltjes werden te lang uitgesponnen. Wat ik wel interessant vond was de 'lijdensweg' van Fabrizio, die alles maar berustend over zich heen laat komen. Zijn gesprekken met de priester vond ik ook boeiend, de vechtscenes van de roodhemden van Garibaldi waren mooi uitgevoerd en tot slot waren alle scenes met Claudia Cardinale natuurlijk de moeite waard.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  maandag 25 mei 2009 @ 21:26:31 #244
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_69397131
quote:
Op zondag 24 mei 2009 21:32 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

In Belgie draait ie sinds vorige woensdag. In augustus pas in Nederland

Net gezien:
The Last King Of Scotland
Het fictieve verhaal van een Schotse doctor (James McAvoy) die naar Uganda gaat en daar een hechte vriend en persoonlijke doctor van Idi Amin (Forest Withaker) wordt, wordt alom gelauwerd om het acteerspel van Withaker. Dat is dan ook gelijk het hoogtepunt van de film. Hij kruipt echt in de huid van Amin, al neigt het op sommige momenten wel naar overacting. James McAvoy probeert `m bij te houden maar slaagt daar niet in, hoewel hij zeker niet slecht is.

Het grote minpunt van de film zijn de uitermate clichématige beelden van Afrika, met haar arme kindjes en de typisch Afrikaanse muziek. Na een tijdje gaat het meer irriteren dan dat het de film ten goede komt.
Ook de beeldspraak van regisseur McDonald ligt er regelmatig veel te dik op. Het regent wanneer er moeilijke tijden dreigen voor de doctor en de belichting is te vaak zo cliché en dus zelden vernieuwend.

Dat is erg jammer, verder is er namelijk niet heel veel op aan te merken. Het is een zeer degelijke film, maar zeker niet meer dan dat, die door de tour de force van Whitaker boven de middelmaat wordt uitgetild.

IMDB Cijfer: 7,8/10
Mijn Cijfer: 7,0/10
  maandag 25 mei 2009 @ 21:38:09 #245
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_69397704
quote:
Op zondag 24 mei 2009 20:46 schreef Falco het volgende:Signs
Wat een rare films maakt die Night-Shyamalan-dude zeg! Signs was geen uitzondering op zijn opmerkelijke oeuvre. Eigenlijk was alleen The Sixth Sense van hem een goede film, de rest daarna is onverklaarbaar matig tot slecht. De buitenaardse wezens en het hele invasie-gebeuren vond ik wel tof in deze film. Sowieso zijn films met dit soort thema's cool, maar ik wist van te voren wel dat ik geen Independence Day-achtig spektakel hoefde te verwachten. Het was weer eens typisch Night-saaiachtig met een climax, waar maar één smilie voor past: . Cijfer: 5,5
Ik snap nooit zo wat iedereen tegen deze film heeft. Ik zag de film toen in de bioscoop, en ik was zelden zo bang geweest tijdens het kijken van een film. Een paar jaar later zag ik hem nog eens op DVD en ook toen vond ik het een bijzonder toffe film. Ik zou hem nog eens moeten kijken.

Wat heb ik nog gezien sinds Canyon Passage?

138. The Leopard Man (Jacques Tourneur, 1943) :: 8.0
Wederom een ondergewaardeerde film van Tourneur. Dit is de laatste film die hij samen met Val Lewton heeft gemaakt (als ik het goed heb). Een erg bijzonder filmpje (duur maar 66 minuten). Wat deze film zo leuk (en invloedrijk) maakt is zijn structuur, kijk na deze film Psycho maar eens. Ook is het weer bijzonder sfeervol, en met vlagen vreselijk spannend.
139. Milk (Gus Van Sant, 2008) :: 9.0
Nog steeds de beste film van 2008.
140. Meshes of the Afternoon (Maya Deren, Alexander Hammid, 1943) :: 10.0
Mooie reis door het hoofd van Maya
141. Ils (David Moreau, Xavier Palud, 2006) :: 8.0
Lekker eng. Vooral het gedeelte in het huis, daarna is het allemaal wat minder spannend.

[ Bericht 45% gewijzigd door RuneRose op 25-05-2009 21:46:28 ]
  maandag 25 mei 2009 @ 21:51:56 #246
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_69398375
Paris, Texas (1984, Dl, Wim Wenders)

Prachtige en ontroerende roadmovie over Travis, een man die totaal verdwaasd ergens in een woestijn ineenstort. Zijn broer, Walt, haalt hem op. Enigszins verbaasd want niemand heeft 4 jaar iets van Travis gehoord. Ook Travis zoontje Hunter woont al 4 jaar bij Walt en zijn vrouw. Aangekomen thuis probeert Travis langzaam het contact met Hunter te herstellen. Daarna gaat hij samen met Hunter opzoek naar Jane, Travis ex en Hunters moeder.
Het is duidelijk dat Travis een paar grote fouten in zijn leven heeft gemaakt. Op het einde van de film wordt helemaal duidelijk dat het eigenlijk best een nare vent was. Maar Harry Dean Stanton laat met zo veel overtuiging zien hoe Travis daar duidelijk grote spijt van heeft en gebukt gaat onder zijn schuldgevoel. Dat het karakter grote medeleving opriep in mij. Nastassja Kinski zit maar in een paar scenés, maar maakt daarin een verpletterende indruk. Wat kan die mooi langzaam tranen in haar ogen krijgen, terwijl Stanton één van de meest ontroerende monologen ooit in een film aflevert.
De film doet ook herinneren wat voor prachtig landschappen de VS toch heeft.
cijfer: 9
pi_69398468
quote:
Op maandag 25 mei 2009 21:51 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Paris, Texas (1984, Dl, Wim Wenders)
[ afbeelding ]
Prachtige en ontroerende roadmovie over Travis, een man die totaal verdwaasd ergens in een woestijn ineenstort. Zijn broer, Walt, haalt hem op. Enigszins verbaasd want niemand heeft 4 jaar iets van Travis gehoord. Ook Travis zoontje Hunter woont al 4 jaar bij Walt en zijn vrouw. Aangekomen thuis probeert Travis langzaam het contact met Hunter te herstellen. Daarna gaat hij samen met Hunter opzoek naar Jane, Travis ex en Hunters moeder.
Het is duidelijk dat Travis een paar grote fouten in zijn leven heeft gemaakt. Op het einde van de film wordt helemaal duidelijk dat het eigenlijk best een nare vent was. Maar Harry Dean Stanton laat met zo veel overtuiging zien hoe Travis daar duidelijk grote spijt van heeft en gebukt gaat onder zijn schuldgevoel. Dat het karakter grote medeleving opriep in mij. Nastassja Kinski zit maar in een paar scenés, maar maakt daarin een verpletterende indruk. Wat kan die mooi langzaam tranen in haar ogen krijgen, terwijl Stanton één van de meest ontroerende monologen ooit in een film aflevert.
De film doet ook herinneren wat voor prachtig landschappen de VS toch heeft.
cijfer: 9
Hé kut had ik em toch op tv moeten kijken. Ik zat te twijfelen of ik em zou kijken en uiteindelijk niet gedaan, maar nu wil ik em toch wel zien
  maandag 25 mei 2009 @ 21:56:12 #248
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_69398566
quote:
Op maandag 25 mei 2009 21:53 schreef Siniti het volgende:

[..]

Hé kut had ik em toch op tv moeten kijken. Ik zat te twijfelen of ik em zou kijken en uiteindelijk niet gedaan, maar nu wil ik em toch wel zien
ik zat ook te twijfel of ik hem wel zou gaan kijken. Maar ik wou het begin even proberen en voor ik het wist was het diep in de nacht.
pi_69406351
The Conversation
Met zo'n cast en zo'n regisseur kan je moeilijk de mist in gaan, en dat gingen ze gelukkig ook niet. Prachtige film waar volgens mij Das Leben der Anderen veel inspiratie vandaan heeft gehaald. Tevens heb ik nu de hele filmografie van John Cazale gezien, en in al zijn vijf films speelt hij de sterren van de hemel. Verschrikkelijk zonde dat ie zo vroeg overleed.
9/10
  Moderator dinsdag 26 mei 2009 @ 08:39:10 #250
9859 crew  Karina
Woman
pi_69408041
Ils
Franse horror/thriller

Een meisje en haar moeder krijgen autopech en worden op mysterieuze wijze vermoord in de bossen.
Een echtpaar in een landhuis in dezelfde bossen overkomt hetzelfde lot.

Spannende film, dit keer amper bloed te zien, maar misschien daardoor nog veel griezeliger. Het schijnt waargebeurd te zijn.
niet zo tof doen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')