abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68998895
Blade Runner (director's cut)

Dikke 9

Ik had em nog nooit eerder gezien. Hele mooie sfeer en het verhaal is best wel diep. Expres de director's cut bijgezet omdat andere versie's, zoals bijna alle film-noir films, een voiceover/narration heeft. Harrison Ford was van mening dat dit de hele film verneukte. Moet de andere versie dus nog zien om te beslissen welke beter is. Al wordt misschien één en ander sneller duidelijk met de orginiele versie, maar volgens mij is de film veel echter/sfeervoller/Fucking awesomer zonder narration.

Ook nog Appaloosa en Star Trek gezien, beide ook heel vet.
pi_68998955
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 23:15 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
duplicity gister

http://www.imdb.com/title/tt1135487/

was wel grappig
Die trailer was zo slecht
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 23:15 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:

[..]

Dit topic is eerder. dus de rechtmatige opvolger
Tjsa mij boeit het niet echt
pi_68999028
Ik heb aardig wat films gezien de afgelopen periode, maar geen idee wat ik erover zou moeten vertellen. Het moet uiteraard wel interessant zijn voor jullie
pi_69002266
ivm met het feit dat ik morgen weer een aantal uur in de trein moet zitten een aantal films klaargezet voor de lange reis. Kon het alleen niet laten om 1 van m'n favo komedies te zien.

How High 2001

Dit blijft 1 van mn' favo komedies van all time. 2 druggies die een toets maken zo stoned als de tievus een ultra hoge score halen en daardoor beide naar Harvard University mogen en daar de boel op stelten zetten. De film heeft zoveel grappige momenten Method man en redman zijn hier echt op hun best.

9.0!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_69003026
Seven Pounds
Kutfilm met een leuk plot en leuke ontknoping. Het acteerwerk is redelijk, de dialogen en scenes zijn echt ronduit kut. Scenes die totaal niet in de film passen, scenes die totaal niet op elkaar overlopen, kutscenes met kutdialogen is het toppunt van kutheid van deze film. Erg zonde want met een goede regisseur had het volgens mij in potentie een toffe film kunnen worden, het plot vind ik erg goed.
5/10
pi_69003168
Clubbed

Vette Britse dramafilm . Beetje Rise of the footsoldier achtig zeg maar alleen dan wat meer drama zoals in Kidulthood en Trainspotting.
Voor de liefhebbers van Britse films een absolute must .

http://www.imdb.com/title/tt0856778/
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
  donderdag 14 mei 2009 @ 03:21:20 #57
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_69003270
Bolt
http://www.imdb.com/title/tt0397892/

"Beware of the styrofoam!" Ik houd niet van Disney-films maar ik heb wel gelachen. Die Hamster in dat balletje had zijn gekke momenten. En vooral die duiven vond ik leuk. "you talkin to me pal?"
Naar verhouding was dat meisje wel heel erg klein getekend. En wat een klein hondje moest voorstellen wel heel erg groot uitgebeeld in vergelijking met dat meisje van 12 ofzo. Naja.. buitenproportioneel overdrijven van verhoudingen is een vak bij Disney..
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  donderdag 14 mei 2009 @ 10:43:39 #58
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_69007561
Star Trek De perfecte blockbuster.

Il Divo Onmogelijk te volgen, maar dat is dan ook de bedoeling geweest. Het maakte het er voor mij niet interessanter op, hier en daar wel wat toffe momenten, maar na anderhalf uur snakte ik naar het einde. Ik was ook erg moe, dat zal niet veel geholpen hebben. Ik denk wel dat er met deze Sorrentino eindelijk weer een nieuwe interessante filmmaker is in Europa, daar hebben we echt een gebrek aan.

Fasterm Pussycat! Kill! Kill! Heerlijke trash klassieker van Russ Meyer. Snelle autos, grote chicks, geweldig dialoog, toffe muziek. Wat wil een mens nog meer?
Mondo Topless Goed, wat een film. Deze moest Russ maken voor het geld. We beginnen met een introductie van San Francisco, om vervolgens het nachtleven in te duiken. Gogo dancers. Maar dan niet in de club, we zien ze nu buiten hun normale omgeving. Ze rennen rond in het bos, liggen thuis op bed, dansen op treinrails, rollen door de modder. En dat doen ze topless, een uur lang, met rock 'n roll muziek. Verbonden door de radio schieten we van de een naar de ander, ze worden allemaal geïntroduceerd door een vrij hilarische voice-over en vervolgens vertellen ze wat over zichzelf tijdens het 'dansen'. De film is eigenlijk niets anders dan 50 minuten lang tieten kijken. Dus, hou je van tieten dan moet je deze film kijken.

Céline et Julie vont en bateau Eindeloos fascinerende film in een film over de kijk ervaring. Ik weet nu al dat ik deze magische wereld nog vaak zal bezoeken, het is onmogelijk om deze film na 1 keer volledig te doorgronden. Een must voor de David Lynch liefhebbers.

Malibu High Haha, deze film start wel heel bizar. We zijn in een slaapkamer, aan de muur hangt een zelfgemaakt hartje met een pijl en de namen Kim en Kevin. Een moeder roept "Kim, tijd om uit bed te komen!", ik verwachte een meisje van een jaar of 10. Komt er een of ander vies wijf met een ontbloot bovenlijf (helemaal wit van het badpak dat ze draagt tijdens het zonnen) onder het dekbed vandaan, het eerste wat ze doet is een sigaret opsteken, vervolgens maakt ze wat ruzie met haar moeder om daarna naar school te gaan. Daar doet ze het ook niet al te best. Eigenlijk zit alles tegen. Haar vriendje heeft haar laten zitten voor een ander, het gaat kut op school, thuis is het ook niet veel beter, ze zijn arm en ze heeft een trauma overgehouden aan de zelfmoord van haar vader. Ze besluit om haar leven te gaan veranderen. Maar of dat nu zo verstandig is weet ik ook niet. Echt een bijzonder vreemde film, maar wel vermakelijk.
pi_69009064
Blow

George neemt zich als kind voor om nooit in armoede te leven. Als jonge volwasenne begint hij een carrière in de drugshandel en gaat voor het grote geld, dit natuurlijk met alle gevolgen van dien . Erg degelijke film en zeker het kijken waard gezien het gebaseerd is op een waargebeurd verhaal.
Cijfer: 7,5

[ Bericht 0% gewijzigd door Darkzell op 14-05-2009 13:54:31 ]
  donderdag 14 mei 2009 @ 11:30:14 #60
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_69009399

STAR TREK
Hoe een alsmaar dieper wegzinkende franchise als Star Trek te redden? De oplossing van Paramount: Stuur alle oude gezichten weg en geef de franchise aan JJ Abrams en zijn team voor een grondige re-imaging.

De ooit grootse melkkoe van Paramount is de laatste 10 jaar alsmaar verder weggezakt tot een product voor absolute fans met bijbehorend (negatief) imago.
Aan JJ Abrams de lastige taak om een geek-show om te toveren tot een blockbuster van formaat.

En het mag gezegd worden, daar lijkt hij in geslaagd te zijn. Star Trek oogt groots, de Enterprise spettert van het scherm en de special effects van ILM zijn adembenemend.
Een relatief onbekende groep acteurs als leads wierp zijn vragen op, maar zij slagen voor dit examen. Chris Pine zet Kirk geweldig neer als een eigenwijze, zelfverzekerde en tikkeltje arrogante 'Iowa farmboy'.
Zachary Quinto overtuigt als Spock, maar het is Leonard Nimoy die echt voor kippevel zorgt als 'oude' Spock. Een scène tussen Nimoy en Pine levert één van de mooiste momenten van de film op.
Complimenten ook voor Zoe Saldana, Simon Pegg, Karl Urban, John Cho en Anton Yelchin.

Minpunt:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Score: 8/10
IMDB: 8.6/10

[ Bericht 4% gewijzigd door Kleffe_Dop op 14-05-2009 11:38:53 ]
  donderdag 14 mei 2009 @ 12:03:05 #61
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_69010644

Frost / Nixon (2008)

Ik heb de film lang verhaspeld met Milk (Milk/Frost, Milk/Nixon ) en nu blijkt ook wel waarom. Goede interessante film van regisseur Howard, normaal ben ik niet zijn grootste fan. Evenals Milk soort biografische film uit de jaren zeventig.

8/10
Overal verstand van.
  donderdag 14 mei 2009 @ 16:10:30 #62
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_69019469
Crank 1
Crank 2
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
  donderdag 14 mei 2009 @ 19:22:20 #63
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_69026245
The Dark Knight
Tijdens m`n tweede kijkbeurt maakte hij iets minder indruk dan toen ik `m vorig jaar voor het eerst zag, maar dat neemt niet weg dat ik het nog steeds een absoluut geweldige film vind. Heerlijk hoog tempo, een zeer sterk verhaal, sterk acteerwerk van met name Bale en vooral uiteraard Ledger (die de show steelt met z`n performance van de meest psychopatische schurk ooit) en een prachtige soundtrack.
Alleen de Batman stem van Bale had wat minder gemogen.
Buiten dat is dit één van de beste films van de afgelopen jaren en veruit de beste comic verfilming ooit.

IMDB Cijfer: 8,9/10
Mijn Cijfer: 9,0/10
pi_69030916

It Happened One Night(1934, Frank Capra)

Nadat ik gisteren erg positief verrast werd door Clark Gable in 'Mutiny On The Bounty', heb ik vandaag de film die goed was voor zijn oscarrol (en tevens de oscar ving voor Best Film, Best Director, Best Actrice en Best Adapted Screenplay) maar eens opgezet.

Opnieuw heb ik heerlijk mogen genieten. Een heerlijke romantische komedie met erg herkenbare (en in dit geval dus wél originele) elementen uit de hedendaagse romcoms en roadtripmovies. De chemie tussen Clark Gable en Claudette Colbert is fantastisch, de film tuft in een lekker tempo door en het einde is heerlijk zoetsappig (alhoewel ik het niet helemaal zo aan zag komen). En de laatste scene is een prachtige kers op de taart die me met een brede grijns de aftiteling in stuurde.

Cijfer: 8,0 (IMDb: 8,3)

De volgende Gable op het lijstje is natuurlijk 'Gone With The Wind', maar daar moet ik wel even een dag voor vrij maken met z'n 4 uur. Tevens moet ik nu toch ook echt wel Frank Capra's 'It's A Wonderful Life' gaan bekijken.
pi_69032134
Ik hou wel van die feelgood films van Capra, You can't take it with you is ook wel een aanrader.
pi_69032363
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 21:32 schreef trebremmit het volgende:
Ik hou wel van die feelgood films van Capra, You can't take it with you is ook wel een aanrader.
Bedankt! Hij staat genoteerd.
Even opgezocht op IMDb en het lijkt me inderdaad een erg fijne film.
  donderdag 14 mei 2009 @ 21:37:46 #67
57047 macondo
pi_69032431

Garden State

Wat een deceptie. Hoge verwachtingen door de enthousiaste meningen her en der, een goed muzieknummer van Thievery Corporation dat ik al met de film associeerde en een fraaie start. Maar het bleek echter een soort romantische komedie annex coming of age drama te zijn. En helaas eentje boordevol quasi diepzinnige tegelwijsheden gecombineerd met over-the-top lachfilm-achtige grollen en een regisseur/hoofdrolspeler die de hele film een zombie blijft. Wel goede muziek. Dat dan weer wel.

5/10
Overal verstand van.
pi_69034871
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 21:37 schreef macondo het volgende:
[ afbeelding ]

Garden State

Wat een deceptie. Hoge verwachtingen door de enthousiaste meningen her en der, een goed muzieknummer van Thievery Corporation dat ik al met de film associeerde en een fraaie start. Maar het bleek echter een soort romantische komedie annex coming of age drama te zijn. En helaas eentje boordevol quasi diepzinnige tegelwijsheden gecombineerd met over-the-top lachfilm-achtige grollen en een regisseur/hoofdrolspeler die de hele film een zombie blijft. Wel goede muziek. Dat dan weer wel.

5/10

Je hebt recht op je mening hoor, maar deze film een 5 geven? Dat is volgens mij ook niet helemaal eerlijk. Zelfs als je de film degradeert tot een ' soort romantische komedie/coming of age drama' verdient het toch zeker nog wel een voldoende. Of heb jij gewoon zo'n strenge schaal?

-edit-
Ps. Ja, ik ben een fanboy

[ Bericht 5% gewijzigd door TJLinden op 14-05-2009 22:19:54 ]
  donderdag 14 mei 2009 @ 22:17:17 #69
235428 di0r1
foto_van_mij.jpg .exe
pi_69035187
Ik ga straks 'Taxi Driver' kijken...Ben benieuwd. En ja, ik had deze al heel lang terug moeten zien.
Sterk Topic || Lekker nummertje
"Als oprecht democraat eerbiedig ik iedere mening: het is immers het goed recht van mijn buurman om ongelijk te hebben."- Jan Greshoff
pi_69035575
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 02:15 schreef Siniti het volgende:
Seven Pounds
Kutfilm met een leuk plot en leuke ontknoping. Het acteerwerk is redelijk, de dialogen en scenes zijn echt ronduit kut. Scenes die totaal niet in de film passen, scenes die totaal niet op elkaar overlopen, kutscenes met kutdialogen is het toppunt van kutheid van deze film. Erg zonde want met een goede regisseur had het volgens mij in potentie een toffe film kunnen worden, het plot vind ik erg goed.
5/10
Je had moeite met het begrijpen van de film?
  donderdag 14 mei 2009 @ 22:48:08 #71
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_69037376
Spion van Oranje (2009)
Waarom waarom waarom.

Plien van Bennekom wat een walgelijke en snoeilelijke vrouw
Hans Kesting als nicht-robot.

Kortom misdadig en beledigend SLECHT!

cijfer 2 / imdb 4.0
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  donderdag 14 mei 2009 @ 23:07:34 #72
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_69038856
Adaptation. (2002, VS, Spike Jonze)

Ik kan me herinneren dat toen ik de film voor het eerst zag, ik het wel een aardige film vond. Maar het was vooral een teleurstelling. Dat kwam doordat de stijlbreuk op het einde toen nogal hard aan kwam. Dat de film verandert op het einde in een overmatig cliché Hollywood film, wat ik niet had verwacht bij zo'n arthouse film, deed imo toen afbreuk aan het leuke begin van film. Toch had ik altijd het idee dat ik de film nog een keer wou zien, omdat ik wou snappen waarom anderen er hem de lucht inprezen.
Nu ik de film na weer wat jaartjes ouder en wijzer weer zie, kan ik de film maar met één woord beschrijven: Geniaal! Nu snap ik dat die stijlbreuk juist het punt is van de film. Dat die stijlbreuk onderdeel is van wat de film zo ingenieus maakt. Om uit te leggen waarom dan en op hoeveel lagen de film speelt, zou waarschijnlijk resulteren in vijf kantjes onvolgbaar gebrabbel. Dus dat doe ik maar niet.
cijfer: 9

Seom (The Isle) (2000, ZK, Ki-duk Kim)

Nog een herkijk. Dit keer omdat die hier in de bios draaide. Zo'n kans laatt ik niet liggen.
Op het grote witte doek komt de pracht van deze film nog meer tot zijn recht. Verder blijft het geweldig hoe Ki-duk (bijna) zonder dialoog de emoties van zijn karakters overbrengt. Hoe hij de muziek hiervoor gebruikt is briljant. Ook wordt hij geholpen door het fantastisch acteerwerk van Jung Suh en Yoosuk Kim. Qua genre is de film totaal ondefinieerbaar. Is het nu een horror of een liefdesfilm of iets anders. Het is het allemaal tegelijkertijd.
De afschuwelijke scene, waarin zij hem aan een vishaak binnenhaalt, is een perfect voorbeeld hiervan. Het heeft natuurlijk iets spannend eng en weerzinswekkends. Maar tegelijkertijd heeft de onderliggende boodschap van dat zij hem erdoor redt iets romantisch. Het is een pracht manier om de verbondenheid en aantrekking tussen de twee duidelijk te maken. Die afhankelijkheid van hem aan haar, hoe zij hem binnenhaalt, heeft zelfs ook iets van een zwart komische commentaar op man-vrouw relatie. Een vrouw die een man lettelijk binnenvist en een man, die machteloos staat daartegenover. (Met de vislijn als metafoor voor de aantrekkingskracht van de vrouw).
Genoeg geluld weer. Kortom een prachtige niet te definiëren film.
cijfer: 8.5
  donderdag 14 mei 2009 @ 23:10:12 #73
57047 macondo
pi_69039027
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 22:12 schreef TJLinden het volgende:

[..]

Je hebt recht op je mening hoor, maar deze film een 5 geven? Dat is volgens mij ook niet helemaal eerlijk. Zelfs als je de film degradeert tot een ' soort romantische komedie/coming of age drama' verdient het toch zeker nog wel een voldoende. Of heb jij gewoon zo'n strenge schaal?

-edit-
Ps. Ja, ik ben een fanboy
Ik was nog vergeten dat het ook nog een soort avonturenfilm is met ridders en kastelen.. Het spijt me, ik vond hem nauwelijks grappig, romantisch of spannend maar vooral quasi-filosofisch. Meestal is mijn schaal juist heel positief. En weet je, ik heb juist deze film gekeken omdat jij hem zo hoog waardeerde. Iemand die Requiem for a Dream zo goed vindt dat ie hem in zijn avatar zet heeft smaak. Dacht ik...

edit: It's a wonderful life, ik zou je adviseren om daar een half jaar mee te wachten tot het bijna kerstmis is. Dat had ik zelf ten minste moeten doen achteraf

[ Bericht 4% gewijzigd door macondo op 14-05-2009 23:30:15 ]
Overal verstand van.
pi_69039190
Ik vond Seven Pounds nogal kitscherig, eigenlijk. Maar Will Smith en films vind ik sowieso een erg slechte combinatie .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_69040018
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 23:13 schreef cultheld het volgende:
Ik vond Seven Pounds nogal kitscherig, eigenlijk. Maar Will Smith en films vind ik sowieso een erg slechte combinatie .
Ik vond het een prachtige film..
pi_69040347
Het idee is best leuk en ik begrijp dat het einde veel kijkers over de streep heeft getrokken, maar de film miste m.i. samenhang, een realistisch script en, nog belangrijker: zelfreflectie bij de Jezus-achtige hoofdpersoon.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_69040465
Kan ik me ook voorstellen

Maar ieder z'n eigen smaak, had vandaag ook die discussie met mijn vader

Ben nu The Departures aan het kijken.
pi_69042388
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 23:10 schreef macondo het volgende:

[..]

Ik was nog vergeten dat het ook nog een soort avonturenfilm is met ridders en kastelen.. Het spijt me, ik vond hem nauwelijks grappig, romantisch of spannend maar vooral quasi-filosofisch. Meestal is mijn schaal juist heel positief. En weet je, ik heb juist deze film gekeken omdat jij hem zo hoog waardeerde. Iemand die Requiem for a Dream zo goed vindt dat ie hem in zijn avatar zet heeft smaak. Dacht ik...

edit: It's a wonderful life, ik zou je adviseren om daar een half jaar mee te wachten tot het bijna kerstmis is. Dat had ik zelf ten minste moeten doen achteraf
Dan bedank ik je bij deze nog even voor het compliment, zelfs al heb je het zojuist weer ingetrokken.
Gelukkig is smaak persoonlijk, vaak onbegrijpelijk en is alles bovendien heel 'relatief'. Er zijn namelijk ook mensen die ons allebei voor gek verklaren en Requiem For A Dream de grond in boren.

En bedankt voor de tip over It's A Wonderful Life, ik zal 'm dan misschien nog maar even in de ijskast zetten.
pi_69043152
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 22:21 schreef Edwinuss het volgende:

[..]

Je had moeite met het begrijpen van de film?
Nee, ik snapte de hele film precies. Dan zijn de dialogen nog wel kut.
pi_69043195
Pink Floyd The Wall
Tja kan je toch het best beschrijven als één lange videoclip. Ik vond em tof, mede doordat ik een groot Pink Floyd fan ben
8/10

The Illusionist
Vermakelijke film. Enige smet was
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
8/10
pi_69043207
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 00:33 schreef TJLinden het volgende:

[..]

Dan bedank ik je bij deze nog even voor het compliment, zelfs al heb je het zojuist weer ingetrokken.
Gelukkig is smaak persoonlijk, vaak onbegrijpelijk en is alles bovendien heel 'relatief'. Er zijn namelijk ook mensen die ons allebei voor gek verklaren en Requiem For A Dream de grond in boren.
Zoals ik, wat een kutfilm zeg Deed mij persoonlijk echt helemaal niks

Triple post!
pi_69043671
Hotel for dogs

Af en toe een lichte ergernis in de trant van "ja hoor tuuuuuuurlijk" ! Echter is dit een kinderfilm waar dergelijke momenten natuurlijk bijhoren dus een onterechte klacht . Positief was met name het uitwerken en verdiepen van karakters van de honden en de verschillen in karakter en de hele opzet van het verhaal zijn in zijn totaliteit gewoon erg leuk om te zien.

8.0/10

http://www.imdb.com/title/tt0785006/

Crazy Girls Undercover

Tja ik wil hier niet teveel tijd aan besteden. Matige actiefilm met een matig verhaal en ronduit belabberde acteerprestaties en als klap op de vuurpijl vreselijk gare special effects die deden denken aan B films uit de jaren 80 .
Enigste positieve aan deze film was het feit dat er een enorm blik aan uitermate aantrekkelijke meiden is opengetrokken waardoor tussen de onzin het af toch best genieten was.

5.0/10 (eigenlijk een 4 maar + 1 voor de puike voorgevels)

http://www.imdb.com/title/tt1350917/
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_69044875
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 01:26 schreef Siniti het volgende:

[..]

Zoals ik, wat een kutfilm zeg Deed mij persoonlijk echt helemaal niks

Triple post!
Bedankt voor het illustreren van mijn mijn punt.

En gefeliciteerd met de triple post.
  vrijdag 15 mei 2009 @ 09:16:04 #84
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_69045789
The Butterfly Effect 3: Revelations

6/10

Vond hem niet al te denderend.
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_69045950
Gister Gran Torino maar eens gekeken.
Ik vond 'm verbazingwekkend goed, dat had ik niet verwacht! Sommige dingen lagen nogal voor de hand, maar dat kon mijn enthousiasme niet deren, ook weer een briljante rol van Clint Eastwood.
IMDB cijfer 8,4
Mijn cijfer 8,5

Daarna heb ik Wild At Heart opgezet, maar die kon me niet echt boeien. Ik was ook al moe, veel bier gehad, dus ik heb 'm op een gegeven moment afgezet, en ga een nieuwe poging wagen (later, zodra ik ben vergeten dat hij me niet zo kon boeien )
  vrijdag 15 mei 2009 @ 09:53:47 #86
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_69046730
Gisteren in de sneak:

Fighting
Je hebt films waarbij je al meteen vanaf het begin ziet dat het geweldige film wordt, je hebt films waarbij alles op het einde pas op z`n plaats valt en dan films waarbij je na 10 minuten al weet dat het op he-le-maal niets uitdraait. Fighting behoort thuis in die laatste categorie.
Wat een drama. Het "verhaal" heeft werkelijk niets om het lijf, bevat geen spanning en is zo voorspelbaar als maar kan.
Ook het acteerwerk van de complete cast is om te huilen. Ze maken de personages (voor zover dat al niet door de schrijvers van het script is gedaan) tot bordkartonnen figuren en hebben stuk voor stuk de uitstraling waar zelfs een stoeptegel zich nog voor zou schamen, met Channing Tatum voorop.
En wat the hell was de bedoeling van dat ontzettend irritante stemmetje van Terrence Howard.
Regisseur Montiel dacht door het grotendeels weglaten van muziek tijdens het grootste deel van de film zeker kunstzinnig bezig te zijn, maar het enige resultaat daarvan is dat er zo mogelijk nog minder spanning in komt.
Als je jezelf wilt martelen ga deze dan zien. Als je slim bent en een beetje IQ hebt loop je er echter met een ontzettend grote boog omheen.

IMDB Cijfer: 5,0/10
Mijn Cijfer: 3,5/10
pi_69062051
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 21:37 schreef macondo het volgende:
[ afbeelding ]

Garden State

5/10
Totaal met je eens. Wat een quasi intelligente film zeg!!
pi_69063347

Apocalypse Now Redux
Eerste keer dat ik de Redux heb gezien, en hij blijft bril-fucking-jant. Vind het nog steeds een van de beste films aller tijden
11/10
pi_69063552
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 17:54 schreef Siniti het volgende:
[ afbeelding ]
Apocalypse Now Redux
Eerste keer dat ik de Redux heb gezien, en hij blijft bril-fucking-jant. Vind het nog steeds een van de beste films aller tijden
11/10
Grappig, ik had deze bijna gekeken vanmiddag. Besloot toch om Mulholland Dr. opnieuw te bekijken.

9/10.
pi_69064299
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 18:03 schreef GuyFawkes het volgende:

[..]

Grappig, ik had deze bijna gekeken vanmiddag. Besloot toch om Mulholland Dr. opnieuw te bekijken.

9/10.
Mulholland Dr. is ook tof
pi_69064323
Solas, voor de tweede keer, 9/10 .
  vrijdag 15 mei 2009 @ 19:42:37 #92
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_69066729

philosophy of a knife door Andrey Iskanov.

Ik heb deze experimentele pornografische horrordocumentaire zojuist zitten bekijken.Het is een documentaire over de exprimenten die hebben plaatsgevonden bij de japanse unit 731. Een cijfer geven vind ik moeilijk vanwege de vertoonde gruwelheden. Onderstaande waardering is om die reden gestaafd op de "ervaring" die je als kijker doormaakt.

***/*****

[ Bericht 8% gewijzigd door LENUS op 15-05-2009 19:49:42 ]
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
  vrijdag 15 mei 2009 @ 21:20:28 #93
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_69070256
Mega Shark Vs Giant Octopus

Ik heb een zwak voor alles wat met vampieren, weerwolven, grote inktvissen en haaien te maken heeft. Dinosauriers laten mij dan weer koud Verwacht geen hoogstaande acteer-prestaties. Maar gewoon afentoe genieten van een inktvis groter dan een boortoren, een haai vele malen groter dan een volwassen onderzeer, en cheesy cliche-momenten. De hoofdrolspeelster niemand minder dan Debbie Gibson! Je weetwel van de hits "foolish beat" en "lost in your eyes". Wat me trouwens opvalt is dat dit soort low-budget verhalen best uitgewerkt kunnen worden.

IMDB Cijfer: 4.6/10
Mijn Cijfer: 7.0/10

[ Bericht 3% gewijzigd door Schenkstroop op 15-05-2009 21:29:56 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  vrijdag 15 mei 2009 @ 21:28:06 #94
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_69070545
Oorlogswinter
Eén van de beroemdste Nederlandse boeken krijgt de verfilming die het verdient. Het resultaat is een ontzettend goede, solide film waarin debutant en hoofdrolspeler Martijn Lakemeier een geweldige rol neerzet.Aan alle kanten druipt het respect dat Martin Koolhoven voor het origineel heeft, eraf. Het production design ziet er mooi uit, het camera werk is sterk (waarbij de P.O.V. shots erg goed werken, het weer eens een andere manier om het verhaal te vertellen) en de soundtrack is, ondanks de clichématige viool, prachtig.
Een zeer sterke film die het verdient gezien te worden.

IMDB Cijfer: 7,5/10
Mijn Cijfer: 8,0/10
pi_69070991
Coraline
Coraline is een avontuurlijk meisje dat een parallele wereld ontdekt achter een deurtje in haar huis..
alles is daar beter, de uitspraak "too good to be true" is ook erg toepasselijk....

geweldige film die zich kan meten met kaskrakers als Wall-E, Bolt, Ice-Age & Madagascar
de sfeer die wordt neergezet, de karakters, geweldig
9,5/10
(iemand nog tips voor films als dit?)

the Burning Plain
bizarre, en vooral de eerste helft erg onduidelijke, film..
maar wel mooi in beeld gebracht...
7,5/10

de laatste dagen van Emma Blank
Emma wacht op haar dood, en zo ook haar "personeel"....

Origineel plot, dat moet ik de makers nageven.
voor de rest een middelmatig filmpje...
6/10

[ Bericht 2% gewijzigd door mschol op 15-05-2009 22:10:47 ]
  vrijdag 15 mei 2009 @ 22:34:42 #96
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_69072814
De Kollega's maken de brug
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_69075878
Kingdom of Heaven
Teleurstellende film, alleen het eindgevecht was wel tof.
6/10
pi_69077062
Star Trek

net in de bios gezien... Ik vond de trailer al supergoed! en de film is alleen maar beter! Degene die Spock speelt(ook sylar in heroes) speelt zijn rol echt goed

hele goede film! Introductie van de charakters is ook heel slim uitgewerkt!

8,5/10
  zaterdag 16 mei 2009 @ 04:54:06 #99
78964 Luuksor
[ Curacao ]
pi_69079330
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 00:45 schreef resque het volgende:
Star Trek

net in de bios gezien... Ik vond de trailer al supergoed! en de film is alleen maar beter! Degene die Spock speelt(ook sylar in heroes) speelt zijn rol echt goed

hele goede film! Introductie van de charakters is ook heel slim uitgewerkt!

8,5/10
Ik dacht geen moment Sylar, behalve de twee keer dat je hem boos ziet worden! Dan verwacht je echt dat vingertje dat het hoofd open snijdt!
pi_69079341
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 21:40 schreef mschol het volgende:
Coraline
Coraline is een avontuurlijk meisje dat een parallele wereld ontdekt achter een deurtje in haar huis..
alles is daar beter, de uitspraak "too good to be true" is ook erg toepasselijk....

geweldige film die zich kan meten met kaskrakers als Wall-E, Bolt, Ice-Age & Madagascar
de sfeer die wordt neergezet, de karakters, geweldig
9,5/10
(iemand nog tips voor films als dit?)

Charlotte's web?

Ook was er recent (jaar geleden ofzo) een mooie film over een meisje die een soort eigen fantasie wereld creëerde ten tijde van de 2e wereldoorlog . Pans's Labyrinth dus
Hotel for dogs zal je ook wel mooi vinden I think

Into the Blue 2

Ondanks de slechte recensies toch gekeken en vond het een uitermate vermakelijke film. Verwacht geen hoogstaand acteerwerk maar wel een leuk verhaal met veel actie waardoor hij prima te hachelen was. Leuke scenes en op bepaalde momenten zeker niet het standaard Hollywood "feel good" filmpje dat je na het lezen van het plot en de cover zou verwachten.
Kijkt gewoon lekker weg en verveelde mij geen moment.

http://www.imdb.com/title/tt0865907/
7.0 uit 10 voor mij.

[ Bericht 3% gewijzigd door Pacmaniac op 16-05-2009 05:20:48 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')