abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69101916
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 23:02 schreef Siniti het volgende:

[..]

Iedereen heeft zo z'n 'topfilms' die hij 'kutfilms' vind
  zondag 17 mei 2009 @ 00:25:34 #127
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_69105288
Fright Night II

Charley Brewster gaat in therapie na zijn eerste aanvaring met de vampieren uit deel 1. Terwijl hij bezig is zijn ervaringen te ontkennen, om zo verder te kunnen gaan zonder angst. Komt plots het zusje van de 1000 jaar oude vampier, die hij heeft vermoord in het het vorige deel, in zijn stadje wonen.

Ik ben gek op jaren 80 films. Het acteerwerk is gewoon uit een andere hout gesneden. Er is meer emotie, meer commotie, het hoeft niet overstoer en scherp. Onvolmaaktheid geeft die films juist flair en een slag meer geloofwaardigheid. Itt. tot een Amerikaanse blanke superheld dat blijft vechten en rennen een anderhalf-uur lang. En aan het einde nog energie genoeg heeft om de 'eindboeven' te verslaan.

IMDB cijfer: 5.3
Mijn cijfer: 7

Army of Darkness (Evil Dead 3) Uncut

Deze derde Evil Dead kent een goede dosis humor in tegenstelling. zijn voorgangers. 'Ash' de hoofdrolspeker wordt door een zwart gat teruggestuurd naar de middeleeuwen. Waarin hij beland tenmidden van twee strijdende fronten die mekaar de schuld geven van het kwaad dat de mensen teistert. Ash zet met zijn 'boomstick' en kettingzaag zijn strijd tegen de vleesgeworden demonen voort omdat hij terug wilt naar zijn eigen tijd.

Het viel mij nu pas op dat de humor en acteer-stijl van acteur Bruce Campbell (Ash) als twee druppels water lijken op die van Jim Carrey. Het alternatieve einde bij deze uncut vond ik trouwens gaar.

IMDB cijfer: 7.6
Mijn cijfer: 7.5

Weird Science

Ik heb de kus-scene tussen de tiener en actrice Kelly le Brock 11x herhaalt. 'Nuff said. De tieners Wyatt en Gary besluiten zelf hun ideale vrouw te creeren met behulp van Wyatt's nieuwe computer. Hoezo stereotypen maar het blijft een leuk idee.

Het overgrote deel van de film wordt gedragen door de jongens en niet door actrice 'Kelly Le Brock'. Afgezien van het weinige dialoog dat Kelly krijgt doet deze film haar eigenlijk geen eer aan. Want acteren kan ze ws. wel. Blijft een leuke kinderfilm voor op verjaarspartijtjes. Die kus tussen Kelly en die tiener, zo moet mijn eerste kus ook worden, al geef ik dat heel weinig kans.

IMDB cijfer: 6.3
Mijn cijfer: 7

The Fly

Een onderzoeker raakt op celulair-niveau versmolten met een vlieg tijdens atomaire heropbouw bij een van zijn experimenten. Ik vond em dit keer een stuk minder dan bijna 30 jaar geleden. na 10 minuten en wat doorspoelen deed ik em uit.

IMDB cijfer: ?
Mijn cijfer: 5
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_69108177
Where God left his shoes

Genre = Drama

Erg indrukwekkende film die toch wel heel erg deed denken aan The Pursuit of Happyness , al vond ik deze film net iets rauwer en dramatischer in veel opzichten. Ook de band tussen de vader en de zoon was klaarblijkelijk veel aandacht aan besteed en dit kwam de film zeker ten goede.
Wederom een pareltje met John Leguizamo in de hoofdrol . You think your life sucks? Check dan deze film eens en kijk dan nog eens naar je eigen situatie.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cijfer = een dikke 8,5/10 voor deze ontroerende film.

http://www.imdb.com/title/tt0756725/
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_69108198
dubbel
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_69112801
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 08:49 schreef Viking84 het volgende:
Gisteren Angels & Demons gezien in de bios. Mijn verwachtingen waren niet erg hooggespannen na het tegenvallende DVC, maar het viel me 100 % mee, al zal het feit dat het boek niet meer zo vers in m'n geheugen zat ook wel meegespeeld hebben. Erg spannend iig! Robert Langdon was af en toe wel een beetje irritant met het tentoonspreiden van zijn eruditie, maar goed, overall toch een 7/10.
Is Angels & Demons een "losse" film, of moet je de Da Vinci Code ook gezien hebben?
  zondag 17 mei 2009 @ 12:24:58 #131
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_69113521

The Good, The Bad and The Ugly

Ik begin me af te vragen waarom ik er nu pas achter kom dat ik westerns echt brilliant vind .
Niet zo goed als once upon a time in the west, maar zeer zeker de moeite waard. De film heeft een road-trip achtige verhaallijn, waar de 3 hoofdkarakters (de goeie, de slechte en de lelijke) allemaal op zoek gaan naar een verborgen fortuin. Dit alles speelt zich af tijdens de amerikaande burgeroorlog. De climax is weer geweldig op alle fronten, muziek, acteerwerk, camerawerk. Perfectie...

imdb: 9.0/10
ik: 8.5/10
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  zondag 17 mei 2009 @ 13:26:54 #132
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_69115384
quote:
Op zondag 17 mei 2009 12:24 schreef kingmob het volgende:
[ afbeelding ]

The Good, The Bad and The Ugly

Ik begin me af te vragen waarom ik er nu pas achter kom dat ik westerns echt brilliant vind .
Niet zo goed als once upon a time in the west, maar zeer zeker de moeite waard. De film heeft een road-trip achtige verhaallijn, waar de 3 hoofdkarakters (de goeie, de slechte en de lelijke) allemaal op zoek gaan naar een verborgen fortuin. Dit alles speelt zich af tijdens de amerikaande burgeroorlog. De climax is weer geweldig op alle fronten, muziek, acteerwerk, camerawerk. Perfectie...

imdb: 9.0/10
ik: 8.5/10
Dit is perfectie ja. Maar er zijn zoveel rotzooi spaghetti-westerns gemaakt.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_69115583
Citizen Kane
Teleurstellende film, had er veel meer van verwacht.
7/10
pi_69116290
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 19:20 schreef RuneRose het volgende:
Angels & Demons Mijn God, dit was echt te slecht voor woorden. Hoe kan je een film maken, die meer dan 2 uur duurt, zonder enige vorm van karakter ontwikkeling? Die saaie drol van een Hanks, ze plukken hem uit het zwembad, en hij doet niets anders dan raadseltjes oplossen en moeilijk kijken? Ik heb zelden zo'n ongelofelijk oninteressant karakter mee mogen maken, en dat geldt eigenlijk voor ieder karakter in deze film. Ik kan nog beter twee uur lang mijn ouders filmen, als ze op zaterdagmiddag de cryptogram oplossen, dan valt er tenminste nog wat te lachen. De film is niet spannend (toch redelijk essentieel voor een thriller, lijkt me), niet grappig, niet romantisch, niet interessant. Er zit echt helemaal niets in.
Helemaal mee eens. Wat een bagger. Hanks speelt eigenlijk een beetje die vervelende oom op een verjaardag die denkt alles te weten. En verder weten we niet zoveel meer van het karakter.
  zondag 17 mei 2009 @ 14:05:51 #135
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_69116568
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 19:35 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Ik wacht met smacht op deze nu al filmklassieker.
We zijn nog bezig met de financiering.

Baraka Koyaanisqatsi (de schrijver/cameraman van Koyaanisqatsi zit ook achter deze film), maar dan wat minder negatief. Vond hem persoonlijk iets minder sterk, maar nog steeds erg mooi om te kijken. Ik zag hem op blu-ray, en de restauratie is echt prachtig. Hou je van natuurfilms en heb je een blu-ray speler + hd-tv moet je deze zeker aanschaffen. click.

Hm. Hij staat ook volledig op youtube.

[ Bericht 6% gewijzigd door RuneRose op 17-05-2009 14:13:57 ]
  zondag 17 mei 2009 @ 16:03:28 #136
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_69120386
quote:
Op zondag 17 mei 2009 13:33 schreef Siniti het volgende:
Citizen Kane
Teleurstellende film, had er veel meer van verwacht.
7/10
Opvallend! Dat soort berichten lees je vrijwel bij iedereen die Citizen Kane voor het eerst gezien hebben. Ikzelf vond het ook niet zo'n heel bijzondere film.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 17 mei 2009 @ 16:57:26 #137
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_69121970
quote:
Op zondag 17 mei 2009 16:03 schreef Falco het volgende:

[..]

Opvallend! Dat soort berichten lees je vrijwel bij iedereen die Citizen Kane voor het eerst gezien hebben. Ikzelf vond het ook niet zo'n heel bijzondere film.
ik ben dezelfde mening toebedeeld
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
pi_69122057
quote:

[..]

Het enige dat me wel opviel was de briljante overgangen van de ene naar de andere scene soms. Zoals met dat portret van al die journalisten waarop werd ingezoomd en dat ie ze dan ineens gehuurd had
pi_69122299

Wanted (2008)

De film gaat over iemand die op een kantoor werkt, hij word een soort huurmoordenaar omdat zijn vader doodgaat, hij moet zn vader vervangen
Dat zijn vader dood is weet hij zelf niet en er klopt vanalles niet matige actiefilm zoals er veel van zijn.
6/10

Defiance (2008)

Drama/oorlogsfilm.
Deze film gaat over de joden in de oorlog het draait vooral om de hoofdpersoon die een groepje joden leid die schuilen in het bos voor de duitsers, maar ondertussen werken ze wel met een ander leger samen.
Ook hier klopt niet alles maar wel een redelijke film.

7/10
pi_69122511
Dit weekend drie films gezien waarvan L.A Confidential het beste was, heerlijke neo noir met een uitstekende cast, een negen is wel op zijn plaats.
Charlie Wilson's War viel me erg tegen, de film probeert satire en drama te combineren maar bij mij wekte dit alleen maar ergernis op, Tom Hanks bijvoorbeeld speelde een man waarvan je je telkens afvroeg wat zijn beweegredenen waren, de film mist diepgang in de personage's, alleen Hoffman vond ik tof, een vijf.
En als laatste keek ik The Searchers met John Wayne in de hoofdrol, wel een leuke western maar het theatrale acteerwerk en de platte karakters maken dit tot een middelmatige film, een zes.

L.A Confidential

[ Bericht 0% gewijzigd door trebremmit op 17-05-2009 21:52:46 ]
pi_69122563
Australia

9/10

Een Engelse aristocratische dame (Nicole Kidman) reist af naar Australië en ontmoet daar een ruwe bolster (Hugh Jackman). Ze slaat met tegenzin de handen ineen met hem om het land te redden dat ze heeft geërfd. Samen leggen ze honderden kilometers af over het mooiste, doch meest meedogenloze terrein ter wereld. Uiteindelijk komen ze in Darwin terecht, dat wordt gebombardeerd door de Japanse strijdkrachten die eerder Pearl Harbor hebben aangevallen.

-Nou, ik heb genoten mooie film en toch goed geacteerd
geen moment gedacht, wat duurt die film lang
"Have you seen my Childhood?
I'm searching for the world that I come from
'Cause I've been looking around" M.J
  zondag 17 mei 2009 @ 21:43:28 #142
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_69132353
quote:

[..]

Is niet echt heel opvallend dat ie bij een eerste kijkbeurt licht teleurstelt. Hij wordt steeds beter naar mate je `m vaker kijkt
pi_69132847
quote:
Op zondag 17 mei 2009 17:07 schreef ScarFace- het volgende:

Defiance (2008)
[ afbeelding ]
Drama/oorlogsfilm.
Deze film gaat over de joden in de oorlog het draait vooral om de hoofdpersoon die een groepje joden leid die schuilen in het bos voor de duitsers, maar ondertussen werken ze wel met een ander leger samen.
Ook hier klopt niet alles maar wel een redelijke film.

Vandaag gezien maar het realisme was idd van een uiterst matig niveau.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarom een magere 6.5 , had veel meer mee gedaan kunnen worden.
  zondag 17 mei 2009 @ 22:46:27 #144
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_69134803
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 22:17 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik heb overigens een hoop gezeik gehad over alle zaadloze films die ik keek
En terecht

Ik zal morgen weer even wat posten, was dit even uit het oog verloren.
  zondag 17 mei 2009 @ 22:52:55 #145
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_69135025
quote:
Op zondag 17 mei 2009 17:14 schreef Treezz het volgende:

Australia
9/10

-Nou, ik heb genoten mooie film en toch goed geacteerd
geen moment gedacht, wat duurt die film lang

Ik neem aan dat je een dame bent en van romantische films houdt?
  zondag 17 mei 2009 @ 23:09:14 #146
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_69135687
Kijk eens wat voor obscure shit ik nu weer heb gezien:

Kono mune ippai no ai wo
Ook wel A Heartful of Love. Een zakenman keert voor het eerst sinds lang terug naar zijn geboortestreek. Daar aangekomen blijkt hij 20 jaar in het verleden te zijn gereisd en belandt hij in een hotel dat door zijn oma werd gerund, waar hij ook zijn jongere zelf tegen komt. Hij ontmoet er ook de jonge violiste waar hij vroeger verliefd op was, maar die op jonge leeftijd overleed. Hij besluit haar te redden. Op zich klinkt dit wel als een interessant romantisch drama waar die Japanners zo sterk in zijn, maar het wordt nooit erg beklijvend. Beetje dertien in een dozijn, de intenties zijn goed, maar alles al eerder en beter gezien.

Niji no megami
Rainbow Song is hier de Engelse titel. Vrij simpel verhaal. Jongen en meisje zijn verliefd op elkaar, maar durven het elkaar niet vertellen. Meisje sterft bij vliegtuigongeval. Jongen denkt een hele film weemoedig terug aan wat had kunnen zijn. De regisseur is een beschermeling van Shinji Iwai en zijn film lijkt dan ook erg op het werk van zijn mentor, al zit hij voorlopig nog wel een niveautje lager. Leuke en sterke bijrol voor Aoi Yû trouwens, een van de schattigste Japanse actrices die er rondlopen (ja, ik kan ze uit elkaar houden).

Pako to mahô no ehon
Deze is dan weer Paco and the Magical Picture Book. Nogal moeilijk om hier het verhaal te omschrijven. Een oude miljonair die kwaad is op de wereld komt in een fucked up ziekenhuis terecht, waar ook een klein meisje zit dat alle dagen haar geheugen verliest. Ze krijgen een band wanneer hij haar alle dagen voorleest uit haar plaatjesboek, ze hoort het verhaal elke dag opnieuw voor de eerste keer.

Voor degenen die wat bekend zijn met Japanse films -> dit is de nieuwste film van Tetsuya Nakashima en die maakte eerder Kamikaze Girls en Memories of Matsuko, 2 erg toffe films. Wel, deze is dus van hetzelfde hoge niveau . Onzettend kleurrijke sprookjesfilm met bizarre personages die een beetje vergelijkbaar is Pushing Daisies qua look en sfeer.

20-seiki shônen
20th Century Boys. Blijkbaar gebaseerd op een populaire manga en eerste deel van een trilogie. Ene Kenji schreef als kind samen met zijn vrienden een verhaal waarin een geheime organisatie via allerlei rampen de wereld probeerden te veroveren, waarna Kenji & co als ware helden voor de redding zorgden. Nu is hij volwassen en stelt hij vast dat de rampen die hij in zijn boekje had beschreven allemaal in het echt plaats vinden, met ene "Friend" als brein. Hij roept de oude kliek samen om de strijd aan te gaan en om te achterhalen wie die Friend dan wel mag zijn.

Het is één van de duurste Japanse films ooit en dat zie je wel. Desalniettemin valt het toch wat tegen. Men wil blijkbaar trouw blijven aan de manga, maar daardoor word je bestookt met een massa personages, waarvan er door allerlei flashbacks dan ook nog eens jonge en oude versies zijn, waardoor het allemaal niet erg overzichtelijk is. Verder zeker wel een sympathieke avonturenfilm.

Hu bao long she ying
Voor de verandering een kung fu film uit Taiwan, die ook bekend zou kunnen zijn als 7 Grandmasters. Een bijna gepensioneerde kung fu meester wil, voor hij ermee ophoudt, toch nog even bewijzen dat hij het mannetje is. In de streek schijnen er nog 7 andere sterke figuren rond te lopen en wat is er fijner voor onze held dat ze alle 7 even op hun gezicht te gaan slaan? Niets blijkbaar. Onderweg raapt hij uiteraard nog een talentloze nietsnut op die tot ieders verrassing uitgroeit tot een fantastische student. Tot slot wordt de film ook nog gekruid met wat oude vetes die terugkeren. Zoals de meeste films uit het genre is het verhaal belachelijk, lopen de stemmen niet gelijk met het bewegen der lippen en is de coördinatie van de vechtscenes zeer goed. Gelukkig voor de film weegt dat laatste element het zwaarst door en is 't daarom wel een van de betere kung fu films.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 18 mei 2009 @ 00:36:21 #147
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_69138270

The Island at Top of the World (1974)
Een man en een archeoloog gaan opzoek naar de zoon, die niet terug gekomen is van een Noordpool-expeditie. Samen gaan ze in een zeppelin richting de noordpool, waar volgens de mythes een eiland verstopt zou moet zitten. Na een mistige sneeuwstorm belanden ze op het ijs. Na wat gewandel zien ze het groene levendige gebied. Maar dan worden ze lastig gevallen door Vikingen, die honderden jaren er voor daar hun nederzetting hebben gebouwd. Uiteraard is de archeoloog in bezit van vloeiend Oudnoors zodat er geconverseerd kan worden.

Een best te pruimen adventure expeditie in de stijl van Time Machine (1960) en The Great Race (1965)
Ach wat maakt het uit dat de achtergrond wandschilderingen zijn.

Er zitten daarnaast best aardige shots van narwallen (nooit geweten dat deze walvissoort bestond) en walvissen. Ook de vulkaanuitbarsting en kapotgaande ijs-staligtieten is mooi in beeld gebracht.

Als je het mij vraagt is dit een film die wel een remake zou kunnen gebruiken. Tevens dat van The Great Race.

cijfer 6 / imdb 6
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_69139712
The Longest Day
Een van de beste WO2 films imo.
9/10
  maandag 18 mei 2009 @ 12:17:23 #149
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_69146564
Casablanca
DE klassieker uit 1942 had ik nog steeds niet gezien, dus het was een keer tijd ervoor. Nu kijk ik nog niet zo heel lang 'veel' films en zeker geen klassiekers...en dat was dan ook de eerste zwart-wit film voor mij. Ik had een slechtere start kunnen doen. Ik wist ook niet wat ik kon verwachten.

Humprey Bogard speelt geweldig. Scherpe dialogen, veel gevoel in de conversaties. De schoonheid van Ingrid Bergman daarbij is fenomenaal en de belichting, de zeer sterke belichting van de film moet ik zeggen, maakt het schouwspel compleet. Dikke vette aanrader.

Bij Peter Lorre moest ik denken aan een of ander tekenfilmfiguurtje, maar ik weet niet waar ik dat vandaan heb. Die Peter Lorre ("Ugarte") heeft zo'n zielige kop en zeikerig stemmertje; iets of iemand die altijd 'het gedaan heeft' en altijd loopt te janken. Dat beeld ken ik ergens van, weet alleen niet WAAR van.

IMDB: 8.8
Zelf: 8.2

Valkyrie
Stond nog op de computer, dus moest er ook een keer aan geloven. Onze 'eigen' Clarice die zoent met Tom Cruise...nou nou. Het verhaal is aardig: probeer Hitler dood te krijgen in de tweede Wereldoorlog, waar vele anderen gefaald hebben. De plannenmakerij hiervoor gebeurt in hoog tempo, al raakte ik af en toe de draad kwijt van het hoe/wie/wat. De rollen en verantworodleijkheden van mensen weet je niet altijd zomaar, terwijl dat volgensmij wel essentieel is voor de film. Wordt niet altijd helder uitgelegd.

Het acteerwerk is mwoah.... Er wordt niet gespetterd, de muziek is niet bijzonder en de conversatie is ook niet dat je zegt van YES. Aardige film, maar zeker niet meer dan dat.

IMDB: 7.4
Zelf: 7

In search of a midnight kiss
Op aanraden van volgensmij dit topic deze maar eens opgezocht en bekeken. Plot is als volgt: "Broke and alone on New Year's Eve, Wilson (Scoot McNairy) just wants to spend the rest of a very bad year in bed. But, when his best friend convinces him to post a personal ad, he meets a woman (Sara Simmonds) bent on finding the right guy to be with at midnight." Zowel Scoot McNairy als Sarah Simmonds kende ik eigenlijk totaal niet. Alex Holridge, de producer/director, heeft ook alleen maar vage titels op zjn naam staan, dus dat was ook niet een aanknopingspunt. Verhaal is echter wel geinig en begint ook leuk met een vent die masturbeert op de vriendin van zijn beste virend....en betrapt wordt.

Dat is de reden 'dat hij er een keer uit moet', ook aangezien hij een K-jaar heeft gehad. hij plaatst een advertentie op het net, op aanraden van zijn vriend, en de eerste die belt daar gaat hij mee uit. De date is vaag met een flink bij de handte-tante. Hierdoor leuke snelle conversaties...maar verder eigenlijk weinig. De film kabbelt voort en gaat echt voro 90% over de date die ze hebben en de angst om alleen te zijn.

Muziek is zeer zeer lekker en past geheel bij de film. Camerawerk is niet strak, maar geeft ook een gave dimensie aan de film; past er ook goed bij. Al met al een zekere aanrader, aangezien het acteerwerk lekker ongedwongen is.

IMDB: 7.4
Zelf: 8.2
pi_69148525
Crank 2 wat een geniale film is dat zeg ( wel eerst Crank (1) kijken! )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')