Zoals ik, wat een kutfilm zegquote:Op vrijdag 15 mei 2009 00:33 schreef TJLinden het volgende:
[..]
Dan bedank ik je bij deze nog even voor het compliment, zelfs al heb je het zojuist weer ingetrokken.![]()
Gelukkig is smaak persoonlijk, vaak onbegrijpelijk en is alles bovendien heel 'relatief'.Er zijn namelijk ook mensen die ons allebei voor gek verklaren en Requiem For A Dream de grond in boren.
Bedankt voor het illustreren van mijn mijn punt.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 01:26 schreef Siniti het volgende:
[..]
Zoals ik, wat een kutfilm zegDeed mij persoonlijk echt helemaal niks
Triple post!
Totaal met je eens. Wat een quasi intelligente film zeg!!quote:Op donderdag 14 mei 2009 21:37 schreef macondo het volgende:
[ afbeelding ]
Garden State
Wat een deceptie. Hoge verwachtingen door de enthousiaste meningen her en der, een goed muzieknummer van Thievery Corporation dat ik al met de film associeerde en een fraaie start. Maar het bleek echter een soort romantische komedie annex coming of age drama te zijn. En helaas eentje boordevol quasi diepzinnige tegelwijsheden gecombineerd met over-the-top lachfilm-achtige grollen en een regisseur/hoofdrolspeler die de hele film een zombie blijft. Wel goede muziek. Dat dan weer wel.
5/10
Grappig, ik had deze bijna gekeken vanmiddag. Besloot toch om Mulholland Dr. opnieuw te bekijken.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 17:54 schreef Siniti het volgende:
[ afbeelding ]
Apocalypse Now Redux
Eerste keer dat ik de Redux heb gezien, en hij blijft bril-fucking-jant. Vind het nog steeds een van de beste films aller tijden
11/10
Mulholland Dr. is ook tofquote:Op vrijdag 15 mei 2009 18:03 schreef GuyFawkes het volgende:
[..]
Grappig, ik had deze bijna gekeken vanmiddag. Besloot toch om Mulholland Dr. opnieuw te bekijken.
9/10.
Ik dacht geen moment Sylar, behalve de twee keer dat je hem boos ziet worden! Dan verwacht je echt dat vingertje dat het hoofd open snijdt!quote:Op zaterdag 16 mei 2009 00:45 schreef resque het volgende:
Star Trek
net in de bios gezien... Ik vond de trailer al supergoed! en de film is alleen maar beter! Degene die Spock speelt(ook sylar in heroes) speelt zijn rol echt goed![]()
hele goede film! Introductie van de charakters is ook heel slim uitgewerkt!
8,5/10
Charlotte's web?quote:Op vrijdag 15 mei 2009 21:40 schreef mschol het volgende:
Coraline
Coraline is een avontuurlijk meisje dat een parallele wereld ontdekt achter een deurtje in haar huis..
alles is daar beter, de uitspraak "too good to be true" is ook erg toepasselijk....
geweldige film die zich kan meten met kaskrakers als Wall-E, Bolt, Ice-Age & Madagascar
de sfeer die wordt neergezet, de karakters, geweldig
9,5/10
(iemand nog tips voor films als dit?)
Hotel for dogs heb ik al gezien en was idd ook erg aardigquote:Op zaterdag 16 mei 2009 05:07 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Charlotte's web?
[ afbeelding ]
Ook was er recent (jaar geleden ofzo) een mooie film over een meisje die een soort eigen fantasie wereld creëerde ten tijde van de 2e wereldoorlog . Pans's Labyrinth dus![]()
Hotel for dogs zal je ook wel mooi vinden I think![]()
Die wilde ik ook nog zien.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 21:40 schreef mschol het volgende:
Coraline
Coraline is een avontuurlijk meisje dat een parallele wereld ontdekt achter een deurtje in haar huis..
alles is daar beter, de uitspraak "too good to be true" is ook erg toepasselijk....
geweldige film die zich kan meten met kaskrakers als Wall-E, Bolt, Ice-Age & Madagascar
de sfeer die wordt neergezet, de karakters, geweldig
9,5/10
(iemand nog tips voor films als dit?)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 7 / imdb 6.1Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Dude, die film verdient een 1 + een 6 voor de chicks en de voorgevelsquote:Op vrijdag 15 mei 2009 02:22 schreef Pacmaniac het volgende:
Crazy Girls Undercover
[ afbeelding ]
Tja ik wil hier niet teveel tijd aan besteden. Matige actiefilm met een matig verhaal en ronduit belabberde acteerprestaties en als klap op de vuurpijl vreselijk gare special effects die deden denken aan B films uit de jaren 80 .
Enigste positieve aan deze film was het feit dat er een enorm blik aan uitermate aantrekkelijke meiden is opengetrokken waardoor tussen de onzin het af toch best genieten was.
5.0/10 (eigenlijk een 4 maar + 1 voor de puike voorgevels)
http://www.imdb.com/title/tt1350917/
nice! ben hem nu aan het kijken op jouw aanraden. Die scene met de haai waarquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
nog meer tips in het genre?
quote:Op zaterdag 16 mei 2009 19:20 schreef RuneRose het volgende:
Angels & Demons Mijn God, dit was echt te slecht voor woorden. Hoe kan je een film maken, die meer dan 2 uur duurt, zonder enige vorm van karakter ontwikkeling? Die saaie drol van een Hanks, ze plukken hem uit het zwembad, en hij doet niets anders dan raadseltjes oplossen en moeilijk kijken? Ik heb zelden zo'n ongelofelijk oninteressant karakter mee mogen maken, en dat geldt eigenlijk voor ieder karakter in deze film. Ik kan nog beter twee uur lang mijn ouders filmen, als ze op zaterdagmiddag de cryptogram oplossen, dan valt er tenminste nog wat te lachen. De film is niet spannend (toch redelijk essentieel voor een thriller, lijkt me), niet grappig, niet romantisch, niet interessant. Er zit echt helemaal niets in.
Ik vond em eerlijk gezegd nog best vermakelijk, als je er niet bij nadenkt. Zoals de meeste 'blockbusters'quote:Op zaterdag 16 mei 2009 19:35 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]Ik wacht met smacht op deze nu al filmklassieker.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 7 / imdb 6,7
[ Bericht 3% gewijzigd door Lambiekje op 16-05-2009 22:13:08 ]Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Ik kende al Les Amants Criminels en Swimming Pool. De andere moet ik nog zien uit die box. Ik had deze ff geleend van m'n ouders (die de box ook weer geleend heeft).quote:Op zaterdag 16 mei 2009 22:09 schreef cultheld het volgende:
5x2 ga ik ook snel kijken.Ik heb die box van Ozon toen voor 35 euro gescoord; na mijn bestelling veranderden ze de prijs in 70 euro. Wel een aanrader overigens, met name 8 Femmes en Sous Le Sable zijn erg sterk.
die de box ook geleend hebben?quote:Op zaterdag 16 mei 2009 22:16 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Ik kende al Les Amants Criminels en Swimming Pool. De andere moet ik nog zien uit die box. Ik had deze ff geleend van m'n ouders (die de box ook weer geleend heeft).
een doodzondequote:Op zaterdag 16 mei 2009 22:58 schreef Edwinuss het volgende:
Slumdog Millionaire
Sorry, maar ik ben op de helft van de film gestopt. Totaal niet interessant.
Snap wel dat het mensen aanspreekt, maar niet voor mij.
Iedereen heeft zo z'n 'topfilms' die hij 'kutfilms' vindquote:Op zaterdag 16 mei 2009 23:00 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Helaas, maar niet alles spreekt mij aan.
quote:Op zaterdag 16 mei 2009 23:02 schreef Siniti het volgende:
[..]
Iedereen heeft zo z'n 'topfilms' die hij 'kutfilms' vind
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Cijfer = een dikke 8,5/10 voor deze ontroerende film.
http://www.imdb.com/title/tt0756725/k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
Is Angels & Demons een "losse" film, of moet je de Da Vinci Code ook gezien hebben?quote:Op zaterdag 16 mei 2009 08:49 schreef Viking84 het volgende:
Gisteren Angels & Demons gezien in de bios. Mijn verwachtingen waren niet erg hooggespannen na het tegenvallende DVC, maar het viel me 100 % mee, al zal het feit dat het boek niet meer zo vers in m'n geheugen zat ook wel meegespeeld hebben. Erg spannend iig! Robert Langdon was af en toe wel een beetje irritant met het tentoonspreiden van zijn eruditie, maar goed, overall toch een 7/10.
Dit is perfectie ja. Maar er zijn zoveel rotzooi spaghetti-westerns gemaakt.quote:Op zondag 17 mei 2009 12:24 schreef kingmob het volgende:
[ afbeelding ]
The Good, The Bad and The Ugly
Ik begin me af te vragen waarom ik er nu pas achter kom dat ik westerns echt brilliant vind.
Niet zo goed als once upon a time in the west, maar zeer zeker de moeite waard. De film heeft een road-trip achtige verhaallijn, waar de 3 hoofdkarakters (de goeie, de slechte en de lelijke) allemaal op zoek gaan naar een verborgen fortuin. Dit alles speelt zich af tijdens de amerikaande burgeroorlog. De climax is weer geweldig op alle fronten, muziek, acteerwerk, camerawerk. Perfectie...
imdb: 9.0/10
ik: 8.5/10
Helemaal mee eens. Wat een bagger. Hanks speelt eigenlijk een beetje die vervelende oom op een verjaardag die denkt alles te weten. En verder weten we niet zoveel meer van het karakter.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 19:20 schreef RuneRose het volgende:
Angels & Demons Mijn God, dit was echt te slecht voor woorden. Hoe kan je een film maken, die meer dan 2 uur duurt, zonder enige vorm van karakter ontwikkeling? Die saaie drol van een Hanks, ze plukken hem uit het zwembad, en hij doet niets anders dan raadseltjes oplossen en moeilijk kijken? Ik heb zelden zo'n ongelofelijk oninteressant karakter mee mogen maken, en dat geldt eigenlijk voor ieder karakter in deze film. Ik kan nog beter twee uur lang mijn ouders filmen, als ze op zaterdagmiddag de cryptogram oplossen, dan valt er tenminste nog wat te lachen. De film is niet spannend (toch redelijk essentieel voor een thriller, lijkt me), niet grappig, niet romantisch, niet interessant. Er zit echt helemaal niets in.
We zijn nog bezig met de financiering.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 19:35 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]Ik wacht met smacht op deze nu al filmklassieker.
Opvallend! Dat soort berichten lees je vrijwel bij iedereen die Citizen Kane voor het eerst gezien hebben. Ikzelf vond het ook niet zo'n heel bijzondere film.quote:Op zondag 17 mei 2009 13:33 schreef Siniti het volgende:
Citizen Kane
Teleurstellende film, had er veel meer van verwacht.
7/10
ik ben dezelfde mening toebedeeldquote:Op zondag 17 mei 2009 16:03 schreef Falco het volgende:
[..]
Opvallend! Dat soort berichten lees je vrijwel bij iedereen die Citizen Kane voor het eerst gezien hebben. Ikzelf vond het ook niet zo'n heel bijzondere film.
Het enige dat me wel opviel was de briljante overgangen van de ene naar de andere scene soms. Zoals met dat portret van al die journalisten waarop werd ingezoomd en dat ie ze dan ineens gehuurd hadquote:Op zondag 17 mei 2009 16:03 schreef Falco het volgende:
[..]
Opvallend! Dat soort berichten lees je vrijwel bij iedereen die Citizen Kane voor het eerst gezien hebben. Ikzelf vond het ook niet zo'n heel bijzondere film.
Is niet echt heel opvallend dat ie bij een eerste kijkbeurt licht teleurstelt. Hij wordt steeds beter naar mate je `m vaker kijktquote:Op zondag 17 mei 2009 16:03 schreef Falco het volgende:
[..]
Vandaag gezien maar het realisme was idd van een uiterst matig niveau.quote:Op zondag 17 mei 2009 17:07 schreef ScarFace- het volgende:
Defiance (2008)
[ afbeelding ]
Drama/oorlogsfilm.
Deze film gaat over de joden in de oorlog het draait vooral om de hoofdpersoon die een groepje joden leid die schuilen in het bos voor de duitsers, maar ondertussen werken ze wel met een ander leger samen.
Ook hier klopt niet alles maar wel een redelijke film.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarom een magere 6.5 , had veel meer mee gedaan kunnen worden.k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
En terechtquote:Op woensdag 13 mei 2009 22:17 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik heb overigens een hoop gezeik gehad over alle zaadloze films die ik keek
quote:Op zondag 17 mei 2009 17:14 schreef Treezz het volgende:
Australia
9/10
-Nou, ik heb genoten mooie film en toch goed geacteerd![]()
geen moment gedacht, wat duurt die film lang
En dan zeker ook The Fall kijken, ook een aanrader die ik ergens op dit topic heb opgeduikeld.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 10:19 schreef TJLinden het volgende:
[..]
Verder heb ik het idee dat je qua sfeer sowieso wel in het hoekje van Tim Burton en Guillermo Del Toro kan graaien (voor zover je zo nog niet gezien hebt).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |