Fright Night IICharley Brewster gaat in therapie na zijn eerste aanvaring met de vampieren uit deel 1. Terwijl hij bezig is zijn ervaringen te ontkennen, om zo verder te kunnen gaan zonder angst. Komt plots het zusje van de 1000 jaar oude vampier, die hij heeft vermoord in het het vorige deel, in zijn stadje wonen.
Ik ben gek op jaren 80 films. Het acteerwerk is gewoon uit een andere hout gesneden. Er is meer emotie, meer commotie, het hoeft niet overstoer en scherp. Onvolmaaktheid geeft die films juist flair en een slag meer geloofwaardigheid. Itt. tot een Amerikaanse blanke superheld dat blijft vechten en rennen een anderhalf-uur lang. En aan het einde nog energie genoeg heeft om de 'eindboeven' te verslaan.
IMDB cijfer: 5.3
Mijn cijfer: 7
Army of Darkness (Evil Dead 3) UncutDeze derde Evil Dead kent een goede dosis humor in tegenstelling. zijn voorgangers. 'Ash' de hoofdrolspeker wordt door een zwart gat teruggestuurd naar de middeleeuwen. Waarin hij beland tenmidden van twee strijdende fronten die mekaar de schuld geven van het kwaad dat de mensen teistert. Ash zet met zijn 'boomstick' en kettingzaag zijn strijd tegen de vleesgeworden demonen voort omdat hij terug wilt naar zijn eigen tijd.
Het viel mij nu pas op dat de humor en acteer-stijl van acteur Bruce Campbell (Ash) als twee druppels water lijken op die van Jim Carrey. Het alternatieve einde bij deze uncut vond ik trouwens gaar.
IMDB cijfer: 7.6
Mijn cijfer: 7.5
Weird ScienceIk heb de kus-scene tussen de tiener en actrice Kelly le Brock 11x herhaalt. 'Nuff said. De tieners Wyatt en Gary besluiten zelf hun ideale vrouw te creeren met behulp van Wyatt's nieuwe computer. Hoezo stereotypen maar het blijft een leuk idee.
Het overgrote deel van de film wordt gedragen door de jongens en niet door actrice 'Kelly Le Brock'. Afgezien van het weinige dialoog dat Kelly krijgt doet deze film haar eigenlijk geen eer aan. Want acteren kan ze ws. wel. Blijft een leuke kinderfilm voor op verjaarspartijtjes. Die kus tussen Kelly en die tiener, zo moet mijn eerste kus ook worden, al geef ik dat heel weinig kans.
IMDB cijfer: 6.3
Mijn cijfer: 7
The FlyEen onderzoeker raakt op celulair-niveau versmolten met een vlieg tijdens atomaire heropbouw bij een van zijn experimenten. Ik vond em dit keer een stuk minder dan bijna 30 jaar geleden. na 10 minuten en wat doorspoelen deed ik em uit.
IMDB cijfer: ?
Mijn cijfer: 5