abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69315017
Perfume: The Story of a Murderer
Best een toffe film, alleen jammer van het verschrikkelijke kuteinde die het cijfer toch van een 8 naar een 6 haalt.
6/10
  zaterdag 23 mei 2009 @ 02:44:39 #202
202216 Mitchell-K
Noord=Moord
pi_69316738
Ik heb net Crank 2: High Voltage gekeken, ik heb Crank 1 nooit gezien maar tering wat een rare film is dat. Ik hou daar wel van, veel actie en een film die van geen kant klopt.
First you visualize the action then you actualize the vision
Faal.
pi_69316833
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 02:44 schreef Mitchell-K het volgende:
Ik heb net Crank 2: High Voltage gekeken, ik heb Crank 1 nooit gezien maar tering wat een rare film is dat. Ik hou daar wel van, veel actie en een film die van geen kant klopt.
Je had beter Crank 1 kunnen zien en daarna Crank 2.
pi_69317849
Shaft ( 2000 )

Hoe meer ik van Samuel L. Jackson zie hoe beter ik hem ga vinden, ik vind het echt een goede acteur, ook in deze film.
De meeste dialogen zijn niet saai en over het algemeen zijn de acteer prestaties goed. Christian Bale vult de rol goed in. De film is op geen enkel moment saai ( Bedenk me nu dat het niet saai is vanwege mijn toestand op dit moment ) en er zijn genoeg grappige momenten in de film, vooral Jeffrey Wright die Peoples Hernandez de dopedealer speelt.

Al met al een toffe film die lekker weg kijkt!

IMDB geeft het een 5,9 geeft. Zelf vind ik dit nogal aan de magere kant, hij krijgt van mij een 7.5

[ Bericht 6% gewijzigd door Edwinuss op 23-05-2009 06:49:01 ]
  zaterdag 23 mei 2009 @ 06:41:04 #205
202216 Mitchell-K
Noord=Moord
pi_69317850
Ik heb net oook Angels & Demons gekeken en ik heb hem eigenlijk al na de helft uitgezet. Hij is te slow en te langdradig vind ik. Hij komt ook wat nep over.
First you visualize the action then you actualize the vision
Faal.
  zaterdag 23 mei 2009 @ 09:46:09 #206
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_69318694
Mega Shark vs Giant Octopuss (2009)
Naar aanleiding van reacties hier dacht ik, ik ga hem ook kijken. idd de graphics zijn wel benedenmaats het had al bv iets realistischer kunnen bewegen. De time-frame klopt niet.
Maar desalniettemin great fun met deze onzinnigheid.

cijfer 5 / imdb 4
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_69319738
Gisteren The day the earth stood still gekeken.
+punten:
Graphics en special effects waren wel aardig
acteerwerk was ook wel redelijk

-Punten:
Goed verhaal wat slecht uitgewerkt is.
Bagger einde
Had veel spectaculairder gekunt

Beoordeling van 0 tot 10: Een kleine 6
Geen aanrader
  zaterdag 23 mei 2009 @ 13:19:27 #208
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_69322830
Patton (1970, VS, Franklin J. Schaffner)

George C. Scott. Wat draagt deze man de film. Soms passen een rol en acteur perfect bij elkaar. Georg C. Scott is Patton.
Vorm en inhoud passen ook precies bij elkaar in deze film. Qua vorm een film, die zich als een klassieke heldenepos richt op het wel en wee van een generaal i.p.v de gewone soldaat. Het is een klassieke glorificatie van de oorlog, die met de komst van de massamedia in de 20e eeuw niet meer bestaat. Ook de manier waarop de actie is gefilmd werkt hier aan mee. Die voelen aan als een vogelzicht op grote veldslagen zoals een 19e eeuws schilderij en niet als de persoonlijke strijd van de soldaten op de grond, zoals in bijv. Saving Private Ryan.
Wat precies past bji de inhoud, een ouderwetse generaal. Die zich juist ook meer verbonden voelt met de grote krijgsheren van vroegere eeuwen dan met zijn tijdgenoten. Een man, die geboren is voor en alleen maar leeft voor het leger en de strijd. Daardoor was het gedeelte, waarin hij juist niet mocht meedoen aan de oorlog, het beste gedeelte van de film.
Je zou dus al kritiek kunnen hebben dat de film geweld en oorlog verheerlijkt. Maar dat is precies zoals Patton het zag, als het beste wat hem ooit overkomen was.
cijfer: 8

Soom (Breath) (2007, ZK, Ki-duk Kim)
Ki-duk Kim levert sinds 2000 al minimaal één film per jaar af. Met zo'n hoge productiviteit zou je verwachten dat dat ten koste van de kwaliteit gaat. Maar Kim heeft zijn magic touch nog steeds niet verloren. Oké, er is een hele lichte daling sinds zijn absolute meesterwerken Spring, Summer, etc. en Bin-jip, maar Soom is nog steeds een prachtig ontroerende film.
De film gaat in het kort en simplistisch gezegd over een vrouw, Yeon, die in vastgelopen relatie zit, en een affaire begint met een ten dood veroordeelde gevangene, Jang, die een paar keer zelfmoord heeft proberen te plegen. Maar simpel zijn Kims film nooit. Onderhuids speelt er veel meer.
Omdat Yeon, toen ze jong ook een bijna dood ervaring heeft gehad, voelt ze een diepere zielsverwantschap met Jang. Waardoor de bezoeken iets therapeutisch krijgen voor beiden. Niet de materieële maar de spirituele gevangenis is de gevangenis waar ze beide echt in vast zitten en met hulp van elkaar uit komen.
Yeon begint elk bezoek door de bezoekerskamer te behangen met een behang van een seizoen en een liedje daarover te zingen. Deze scene's fleuren de film wat op. Maar geven ook aan hoe vrijer en opener Yeon steeds wordt. Wat ook te merken is aan het feit dat Yeon tijdens de bezoeken het woord voert, terwijl ze tegen haar echtgenoot constant zwijgt. (Zoals altijd spreken Kim's karakters weinig tot niet. Jang spreekt heel de film niet.)
Het plot wordt iets ingewikkelder doordat het celmaatje ook gevoelens voor Jang heeft en haar echtgenoot achter de affaire komt.
pi_69334659
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 01:20 schreef Siniti het volgende:
Perfume: The Story of a Murderer
Best een toffe film, alleen jammer van het verschrikkelijke kuteinde die het cijfer toch van een 8 naar een 6 haalt.
6/10
Gisteren ook gezien, maar ik geef hem een 7 omdat het een goed verhaal is. Idd wel jammer van het einde, wat het cijfer iets naar beneden haalt.
  zaterdag 23 mei 2009 @ 22:39:40 #210
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_69337207
Strictly Sexual
Twee vrouwen die wel eens wat anders in hun leven willen 'huren' 2 mannen in, just for the sex. Slap verhaal, slap geacteerd, en het is allemaal weer vrouwengezeik ten top ("Boehoehoe ik hou niet van hem"...."Oh nee wacht, toch wel, maar ik wil het niet laten blijken!") en nog meer van die meuk. En je ziet geen tiet of wat. Boe-hoe wat slecht.

IMDB: 6.4
Zelf: 5.2

Analyze This
De Niro speelt een maffia-baas die een shrink nodig heeft. Slap verhaal, maar uitvoering is wel aardig. Zitten zeker een aantal aardige grappen in. Niets hoogstaands, maar onderhoudend. Het einde is wel geniaal, op die 'meeting'.

IMDB: 6.6
Zelf: 6.2
pi_69342962
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 13:19 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[ afbeelding ]
George C. Scott. Wat draagt deze man de film. Soms passen een rol en acteur perfect bij elkaar. Georg C. Scott is Patton.
Vorm en inhoud passen ook precies bij elkaar in deze film. Qua vorm een film, die zich als een klassieke heldenepos richt op het wel en wee van een generaal i.p.v de gewone soldaat. Het is een klassieke glorificatie van de oorlog, die met de komst van de massamedia in de 20e eeuw niet meer bestaat. Ook de manier waarop de actie is gefilmd werkt hier aan mee. Die voelen aan als een vogelzicht op grote veldslagen zoals een 19e eeuws schilderij en niet als de persoonlijke strijd van de soldaten op de grond, zoals in bijv. Saving Private Ryan.
Wat precies past bji de inhoud, een ouderwetse generaal. Die zich juist ook meer verbonden voelt met de grote krijgsheren van vroegere eeuwen dan met zijn tijdgenoten. Een man, die geboren is voor en alleen maar leeft voor het leger en de strijd. Daardoor was het gedeelte, waarin hij juist niet mocht meedoen aan de oorlog, het beste gedeelte van de film.
Je zou dus al kritiek kunnen hebben dat de film geweld en oorlog verheerlijkt. Maar dat is precies zoals Patton het zag, als het beste wat hem ooit overkomen was.
Niet veel aan toe te voegen, alleen geef ik em zelfs een 9.
pi_69344869
The Departed

Voor de tweede keer gezien en het blijft een goede/toffe film. Jack Nicholson is perfect als smerige maffiabaas.

Imdb: 8,5
Daar ben ik het wel mee eens
pi_69346774
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 22:39 schreef SnuggLe het volgende:
Strictly Sexual
Twee vrouwen die wel eens wat anders in hun leven willen 'huren' 2 mannen in, just for the sex. Slap verhaal, slap geacteerd, en het is allemaal weer vrouwengezeik ten top ("Boehoehoe ik hou niet van hem"...."Oh nee wacht, toch wel, maar ik wil het niet laten blijken!") en nog meer van die meuk. En je ziet geen tiet of wat. Boe-hoe wat slecht.
[ afbeelding ]
IMDB: 6.4
Zelf: 5.2

Analyze This
De Niro speelt een maffia-baas die een shrink nodig heeft. Slap verhaal, maar uitvoering is wel aardig. Zitten zeker een aantal aardige grappen in. Niets hoogstaands, maar onderhoudend. Het einde is wel geniaal, op die 'meeting'.
[ afbeelding ]
IMDB: 6.6
Zelf: 6.2
Analyze this is wel leuk inderdaad.
Films met robert de niro springen alle kanten op.
As good as it gets is heel goed.
Anger manangement en what just happened zijn vrij slecht.
Analyze this zit er tussenin wat mij betreft.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 24 mei 2009 @ 12:16:16 #214
862 Arcee
Look closer
pi_69347066
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 13:19 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[ afbeelding ]
Ja, zo sterk zelfs dat hij de Oscar die hij voor deze rol kreeg geweigerd heeft, omdat hij het onzin vond dat er überhaupt andere acteurs voor die Oscar genomineerd waren.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_69347504
quote:
Op zondag 24 mei 2009 12:05 schreef ScarFace- het volgende:

[..]

Analyze this is wel leuk inderdaad.
Films met robert de niro springen alle kanten op.
As good as it gets is heel goed.
Anger manangement en what just happened zijn vrij slecht.
Analyze this zit er tussenin wat mij betreft.
Volgens mij haal je, met het noemen van As Good As It Gets, Robert de Niro even door de war met Jack Nicholson.
  zondag 24 mei 2009 @ 12:35:06 #216
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_69347569
quote:
Op zondag 24 mei 2009 12:16 schreef Arcee het volgende:

[..]

Ja, zo sterk zelfs dat hij de Oscar die hij voor deze rol kreeg geweigerd heeft, omdat hij het onzin vond dat er überhaupt andere acteurs voor die Oscar genomineerd waren.
Volgens mij weigerde die omdat hij het vergelijken van acteers onzin vond en het gebeuren een vleesparade.
pi_69347594
quote:
Op zondag 24 mei 2009 12:32 schreef TJLinden het volgende:

[..]

Volgens mij haal je, met het noemen van As Good As It Gets, Robert de Niro even door de war met Jack Nicholson.
Je hebt gelijk ben nog niet helemaal wakker.
pi_69353151
quote:
Op zondag 24 mei 2009 12:35 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Volgens mij weigerde die omdat hij het vergelijken van acteers onzin vond en het gebeuren een vleesparade.
Dat is al heel wat minder arrogant
  zondag 24 mei 2009 @ 17:06:38 #219
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_69354899
quote:
Op zondag 24 mei 2009 12:16 schreef Arcee het volgende:

[..]

! over arrogantie gesproken
pi_69355152
quote:
Having declined an Academy Award nomination for his appearance in the 1961 film The Hustler, Scott returned his Oscar for Patton, stating in a letter to the Academy that he didn't feel himself to be in competition with other actors.
Van de wiki. Vind ik eigenlijk best een goede gedachte, film maken hoort geen competitie te zijn.
  zondag 24 mei 2009 @ 17:31:15 #221
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_69355734
quote:
Op zondag 24 mei 2009 17:13 schreef Siniti het volgende:

[..]

Van de wiki. Vind ik eigenlijk best een goede gedachte, film maken hoort geen competitie te zijn.
quote:
Hollywood never learns. Or anyway, it forgets easily. Ten years ago, George C. Scott received his second nomination for an Academy Award as Best Supporting Actor for The Hustler. He sent a wire to the Academy and quietly declined. He still remains unimpressed by Oscars. Nominated once again, as Best Actor for his part in Patton, Scott once again dispatched a telegram.

It read in part, "I respectfully request that you withdraw my name from the list of nominees. My request is in no way intended to denigrate my colleagues. Furthermore, peculiar as it may seem, I mean no offense to the Academy. I simply do not wish to be involved." It was a polite request. Elsewhere, however, Scott was a little more explicit. "The whole thing is a goddam meat parade," he said. "I don't want any part of it."
http://www.time.com/time/magazine/article/0,9171,904789,00.html
quote:
I have nothing against Oscar. I know what he stands for and it's terrific. And I think when people used to hang around and pat each other on the back over a drink and dinner it was wonderful. But when it became an international hoopla, where careers lived and died on whether or not you did or didn't get an Oscar, then it got out of hand.
Scott was iemand, die ver van het hele Hollywood gedoe afstond en daar niks mee te maken wilde hebben.

[ Bericht 11% gewijzigd door Lonewolf2003 op 24-05-2009 17:45:32 ]
pi_69356518
Sunshine Cleaning
Film van de makers van Little Miss Sunshine. Viel me op zich niks tegen al had er wel iets meer humor in gemogen. Acteerwerk was sterk, ook het jonge acteurtje wist te overtuigen. 7.5

Husbands and Wives
Zeker niet de beste film van Woody Allen, maar toch vermakelijk. Bevat ook alle typische kenmerken van een Allen film en de film beschikt over een ijzersterke gast. Toch wist de film me met moeite twee uur te boeien, na een tijdje had ik het eigenlijk wel gezien. 7.0

Do the Right Thing
Prima film van Spike Lee, die van een vrolijke film weet te transformeren in een drama. Leuke rol trouwens van Samuel L. Jackson. 7.8

Tropa de Elite
Zeer sterke film van de makers van City of God. De films hebben zeker veel gemeen, maar in plaats van de kinderen in drugsbendes ligt de focus nu op het special forces team van de politie de Tropa de Elite. Goede opbouw en enkele harde schokkende scenes zorgen ervoor dat de film je nog wel even bij blijft. 8.0
  zondag 24 mei 2009 @ 20:35:21 #223
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_69361515
Gisteren in de bios:
Los Abrazos Rotos
Na het geweldige Volver brengt Pedro Almoldóvar ons nu zijn nieuwste film, Los abrazos rotos, met opnieuw Penelope Cruz in één van de hoofdrollen.

Almoldóvar vertelt ons het verhaal van een blinde scenario schrijver die onder het pseudoniem Harry Caine z`n werk uitbrengt. Wanneer één van z`n assistenten, Diego, iets ernstigs overkomt, vindt Harry het tijd om Diego z`n levensverhaal te vertellen. En dan met name over Lena, de liefde van z`n leven, prachtig neergezet door een weergaloze Penelope Cruz.
Door middel van uitgebreide flashbacks en flashforwards wordt ons duidelijk gemaakt hoe Harry en Lena elkaar hebben ontmoet en wat de eigenaardige jonge film regisseur Ray X daar mee te maken heeft.

Net als met Volver geeft Almoldóvar ons hier opnieuw een prachtig drama dat zorgvuldig is opgebouwd. De gebruikte flashbacks werken goed en komen nergens geforceerd over. Het verhaal wordt zo duidelijk en rustig vertelt, waar Almoldóvar ruim z`n tijd voor neemt. De mix van drama, thriller en romance komt goed uit de verf. Vooral de wellicht wat rare keuze om er ook een deel thriller van te maken is erg sterk doordat Almoldóvar er een film in een film (in een film) van te maken.
Daarnaast wordt de film bevolkt door, zoals gebruikelijk is, excentrieke personages die stuk voor stuk prachtig worden neergezet door de cast. Vooral, zoals gezegd, Penelope Cruz is geweldig, net als Lluís Homar die de rol van Harry Caine voor z`n rekening neemt.

Los Abrazos Rotos is Almoldóvar`s beste werk tot nu toe. Een pracht van een film, een bloedstollend mooie ode aan het leven, aan de liefde en aan de cinema zelf.

IMDB Cijfer: 7,0/10
Mijn Cijfer: 9,0/10
  zondag 24 mei 2009 @ 20:46:50 #224
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_69361871
Il gattopardo (The Leopard)
Op aanraden van Doff kwam ik twee jaar geleden in het bezit van Il gattopardo, een 3 uur durende film over een adelijke familie met op de achtergrond de historie rond de Italiaanse eenwording. Heel lang uitgesteld om het te zien, besloot ik het toch een kans te geven. Ik ben altijd huiverig voor 3 uur durende films. Vrijwel altijd kan een verhaal boeiender en compacter verteld worden dan daarvoor zo'n lange speelduur te gebruiken. Il Gattopardo is geen uitzondering op die regel vind ik. Wisselingen tussen saaie en interessantere passages kwamen dikwijls voor.
Desondanks heeft deze film zijn momenten en uiteindelijk vond ik het geen straf om dit te zien, zeker niet wanneer Claudia Cardinale haar entree maakt . Wat een babe! De cinematografie zag er ook picobello uit. Alle scenes hadden wel iets van een geeloranje-achtige gloed, dat wel aangenaam overkomt. Cijfer: 7

Signs
Wat een rare films maakt die Night-Shyamalan-dude zeg! Signs was geen uitzondering op zijn opmerkelijke oeuvre. Eigenlijk was alleen The Sixth Sense van hem een goede film, de rest daarna is onverklaarbaar matig tot slecht. De buitenaardse wezens en het hele invasie-gebeuren vond ik wel tof in deze film. Sowieso zijn films met dit soort thema's cool, maar ik wist van te voren wel dat ik geen Independence Day-achtig spektakel hoefde te verwachten. Het was weer eens typisch Night-saaiachtig met een climax, waar maar één smilie voor past: . Cijfer: 5,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 24 mei 2009 @ 21:30:28 #225
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_69363600
War, Inc.
De film werd aangeprezen als een soort informeel vervolg op Grosse Pointe Blank, een film die ik erg leuk vond. Een aantal acteurs komt overeen en John Cussack speelt ook hier weer een niet-geheel-gevoelloze huurmoordenaar. In dit geval is het thema echter de commerciële kant van de oorlog in Irak.
De film was voor mij een enorme tegenvaller, zelfs als je hem niet vergelijkt met GPB. Ik kon het geen subtiele satire noemen, de boodschap lag er echt veel te dik bovenop, de rol van John Cusack was compleet ongeloofwaardig en dan werd er ook nog eens een 'familiedrama' met de haren bijgesleept. Omdat ik toch nog af en toe enigszins gelachen heb krijgt de film toch nog een 4.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')