Mega Shark Vs. Giant OctopusToen ik eerst de naam van deze film hoorde, dacht ik "die ga ik dus nooit zien". Toen ik een scene uit de film zag waarin een haai een fucking vliegtuig neerhaalde was dit verandert in "die moet ik zien". Ik bedoel kom op, een haai haalt een fucking vliegtuig neer

.
Maar het gaat dus over een grote haai en een grote inktvis uit de prehistorie die surprise surprise miljoenen jaren bevroren zijn geweest en door globalwarming (AL GORE HAD GELIJK!) weer ontdooit zijn. Wat volgt zijn een paar nutteloze scenes waarin de inktvis een boorplatform pwnt en onze helden dan worden opgepakt door de FBI omdat het geheim moet blijven (serieus

).
Daarna komt een van de beste scenes ooit: Een haai die een vliegtuig neerhaalt. Echt fucking briljant. Je krijgt 20 seconden lang ofzo het vliegtuig van binnen te zien waarin de stewardess een beetje aant lullen is, dan ineens BLIKSEM en het vliegtuig schud door elkaar. Een man zegt meteen tegen de stewardess "I'm getting married in two days" waarna hij met een dramatische draai naar buiten kijkt "holy shit" zegt en een fucking haai op hem af ziet komen. Ja, een haai die 100 meter uit het water springt om een vliegtuig neer te halen

.
Daarna allemaal onzin van ja we moeten ze levend houden maar dat lukt natuurlijk niet dus proberen ze ze te killen dat lukt ze niet dus dan maar tegen elkaar uitspelen etc etc en die twee beesten gaan dood. Want dat gebeurt altijd als twee beesten tegen elkaar vechten, ze gaan allebei dood. Animaties zijn ook echt hilarisch slecht trouwens. Alleen die haai met dat vliegtuig is prachtig

. Het acteerwerk is C R A P, de dialogen ook en het is ze nog gelukt om een romantisch verhaaltje erin te proppen dat nergens over gaat. Al met al een kutfilm, die gered word door de scene met de haai en het vliegtuig

.
Uiteindelijk word dat een 1 voor de film zelf, +5 voor de scene waar de haai het vliegtuig neerhaalt, is een 6/10.
In de categorie "unintentional comedy" zeer zeker een aanrader

En hier de briljante scene

Eervolle vermelding gaat trouwens naar de octopus die een straaljager wegtennist
[ Bericht 7% gewijzigd door Siniti op 20-05-2009 00:33:53 ]