Het is misschien handiger, alleen ik vind het, denk ik, wel fijner als ik dingen goed aanleer in plaats van alles in 1 keer wat minder goed en het dan verbeteren. En op de snelweg ben ik de 1e paar lessen ook nog niet geweest hoorquote:Op woensdag 18 juni 2008 13:56 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Maar wees eens eerlijk, zou jij het niet handiger vinden als je na een enkele les de auto al volledig onder controle hebt? Vind je dat een heel stuk fijner, als je bv. op de snelweg in moet voegen?
Verder heb ik lessen van een uur, voor iets van 40 euro.
Ieder zijn ding. Zelf heb ik dus liever dat ik alles gelijk maar leer, en het in de loop van de lessen bijschaaf. Soepel schakelen lukt je toch niet in de eerste paar lessen, niet op jouw manier, niet op mijn manier. Dat is altijd een questie van blijven oefenen, totdat je hem perfect door hebt.quote:Op woensdag 18 juni 2008 14:02 schreef rene90 het volgende:
[..]
Het is misschien handiger, alleen ik vind het, denk ik, wel fijner als ik dingen goed aanleer in plaats van alles in 1 keer wat minder goed en het dan verbeteren. En op de snelweg ben ik de 1e paar lessen ook nog niet geweest hoor
Als we maar slagenquote:Op woensdag 18 juni 2008 14:34 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ieder zijn ding. Zelf heb ik dus liever dat ik alles gelijk maar leer, en het in de loop van de lessen bijschaaf. Soepel schakelen lukt je toch niet in de eerste paar lessen, niet op jouw manier, niet op mijn manier. Dat is altijd een questie van blijven oefenen, totdat je hem perfect door hebt.
Ik kan je verklappen dat je dat op de brommer heel erg snel door hebt. De versnellingen zijn veel korter, en gebaseerd op je snelheid en toerental kun je zo gokken in welke versnelling je zit.quote:Op woensdag 18 juni 2008 14:42 schreef rene90 het volgende:
Heb wel eens een keer op de schakel van een vriend gereden, alleen vind ik nog kutter dan een auto, bij de auto zie je tenminste welke versnelling je zit. Op gegeven moment zat ik op die oude zundap, en opeens rag ik 'm in ze vrij enzo ach:) rijdt wel een stuk leuker schakel.
Ach, het aantal versnellingen zegt niksquote:Op woensdag 18 juni 2008 15:17 schreef Geqxon het volgende:
6 versnellingen? Ik ben jaloers. Ik moet het met een stomme 5 bak doen. Niet leuk op de snelweg.
Precies, ik kan in mijn auto de 100 aantikken in zn 2, en dan maakt ie dus ongeveer 6000 toerenquote:Op woensdag 18 juni 2008 15:24 schreef Geqxon het volgende:
A, ik dacht dat ook gelijk de versnellingsratio's heel anders zouden zijn.
vandaar dat ik em ook aantikquote:
Ik kan 40 blijven rijden in zn 5, dan maakt ie net 1000 toerenquote:Mijn instructrice zegt dat je 100 in de 6 kan rijden, lager wordt het toch vrij lastig bij kleine helling, maar gewoon "recht zo die gaat" kan je lekker in ze 6.
Ik over een weekje..quote:Op woensdag 18 juni 2008 21:49 schreef Flowerbomb het volgende:
Morgen afrijden! En ben echt nu al heel erg zenuwachtig
Succes!quote:Op woensdag 18 juni 2008 21:49 schreef Flowerbomb het volgende:
Morgen afrijden! En ben echt nu al heel erg zenuwachtig
Heb ik dus ook. Veel twijfelen...quote:Op donderdag 19 juni 2008 21:43 schreef sander-3 het volgende:
alleen het snel doorrijden niet. Dus als je ziet dat er niets aankomt, niet blijven twijfelen, maar gelijk doorrijden, maar dat ging op het laatst ook wel ietsje beter.
Is dat een valide manier? Ik krijg 't geleerd zonder voetrem, met de handrem erop..quote:Op donderdag 19 juni 2008 21:53 schreef Geqxon het volgende:
Bij de hellingproef vooral veel gas erop, koppeling op laten komen en zodra hij aangrijpt je voet van de rem.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat zijn beide dingen die je moet kunnenquote:Op donderdag 19 juni 2008 21:55 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Is dat een valide manier? Ik krijg 't geleerd zonder voetrem, met de handrem erop..
Dus handrem met rechts vasthouden, gas/koppelen, aanhouden, handrem eraf en hoppakee.
In de theorie dus
Tot je dus een keer in een auto zit die dat niet heeft en je je handrem naar de klote rijdtquote:Op donderdag 19 juni 2008 22:11 schreef rene90 het volgende:
Wel ideaal de automatische handrem van de lesauto waar ik nu in rijdie gaat er automatisch af zodra je begint met rollen/genoeg gas geeft.
En daar rekenen ze je wel op af bij het examen, dat je niet besluitvaardig bent. Maar ik vind het zo'n bullshit, liever te voorzichtig dan dat je dadelijk overal voor wil schieten en ongelukken maakt, maar dat is mijn mening.quote:
Dan ben je niet besluitvaardig genoeg en kunnen andere weggebruikers niet 'zien' wat je gaat doen. De hele tijd wachten terwijl een ander al wel gegaan zou zijn, en dan toch ineens wel de weg op draaien is best gevaarlijkquote:Op donderdag 19 juni 2008 23:02 schreef sander-3 het volgende:
[..]
En daar rekenen ze je wel op af bij het examen, dat je niet besluitvaardig bent. Maar ik vind het zo'n bullshit, liever te voorzichtig dan dat je dadelijk overal voor wil schieten en ongelukken maakt, maar dat is mijn mening.
Ik dus met beide, en omhoog en omlaagquote:Op donderdag 19 juni 2008 23:08 schreef Geqxon het volgende:
Leren jullie de hellingsproef met de handrem? Pffff, ik moest het gewoon met de voet doen.
Ik vind het met de voet doen sowiezo fijner.quote:Op donderdag 19 juni 2008 23:08 schreef Geqxon het volgende:
Leren jullie de hellingsproef met de handrem? Pffff, ik moest het gewoon met de voet doen.
Ja, oke, maar ik bedoel dat dat gewoon vanzelf wel komt naarmate je een tijdje rijd. Met 1 keer in de week 2 uurtjes rijden kun je toch niet verwachten dat je precies kunt inschatten of je nu wel of niet vóór die auto erop kan. Dan kan je beter iets langer wachten, dan dat je er wel op gaat en dat het een keertje fout gaat. Maar zodra je je rijbewijs hebt en dus vaker op de weg zit, krijg je dat vanzelf lijkt mij..quote:Op donderdag 19 juni 2008 23:04 schreef qu63 het volgende:
[..]
Dan ben je niet besluitvaardig genoeg en kunnen andere weggebruikers niet 'zien' wat je gaat doen. De hele tijd wachten terwijl een ander al wel gegaan zou zijn, en dan toch ineens wel de weg op draaien is best gevaarlijk
Volgens mij bijvoorbeeld als je meer dan 0,2 promille blaast, toch?quote:Op donderdag 19 juni 2008 23:13 schreef mark2012 het volgende:
"Leren jullie de hellingsproef met de handrem? Pffff, ik moest het gewoon met de voet doen. "
Ik met allebei.
Ik zit hier een folder te lezen over beginnende bestuurders. Als je drie strafpunten hebt krijg een test bij cbr. Wanneer krijg je die strafpunten? Alleen bij hele zware overtredingen zeker?
quote:
Staat dat dan ook niet in de folder?quote:Op donderdag 19 juni 2008 23:13 schreef mark2012 het volgende:
Ik zit hier een folder te lezen over beginnende bestuurders. Als je drie strafpunten hebt krijg een test bij cbr. Wanneer krijg je die strafpunten? Alleen bij hele zware overtredingen zeker?
Ook ja, maar ook voorwaarts heuvel af, dus afremmen op je versnelling. Handig in parkeergaragesquote:Op donderdag 19 juni 2008 23:14 schreef sander-3 het volgende:
Wat houdt dat omlaag in dan? Dat je niet omhoog (naar achter) rolt terwijl je naar beneden moet?
![]()
Dat heb ik dus nooit gehad...quote:Op donderdag 19 juni 2008 23:19 schreef qu63 het volgende:
[..]
Ook ja, maar ook voorwaarts heuvel af, dus afremmen op je versnelling. Handig in parkeergarages
Het punt van invoegen vind ik soms wel "eng", als er weer zo'n suffe lease-lul van links naar rechts komt, net als jij gaat invoegen. Gelukkig mag ik van mijn instructeur zelfstandig de toeter gebruiken.quote:Op donderdag 19 juni 2008 23:26 schreef mark2012 het volgende:
"Weet iemand of de snelweg een verplicht onderdeel is bij een examen? Dus of dat dat altijd gedaan wordt?"
Ja, dat wordt altijd gedaan. Snelweg is 1 van de minst moeilijke onderdelen vind ik.
Gebeurd w.s.s. niet. En anders: Lage versnelling pakken, alles loslaten.quote:Op donderdag 19 juni 2008 23:21 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Dat heb ik dus nooit gehad...Als ze dat op mijn examen doen word ik gek, of gebeurd dat niet?
Ja precies! Ik weet vaak niet of ik er nu voor of erna moet.. zucht. Maar vandaag heb ik dat invoegen wel een paar keer gedaan, en toen ging het wel aardig. Gewoon kijken of er iemand links achter je zit, zoja, dan gas terug nemen, richting aangeven, en erachter gaan.. en anders gewoon gaan.quote:Op donderdag 19 juni 2008 23:28 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Het punt van invoegen vind ik soms wel "eng", als er weer zo'n suffe lease-lul van links naar rechts komt, net als jij gaat invoegen. Gelukkig mag ik van mijn instructeur zelfstandig de toeter gebruiken.
[..]
Het gaat via kenteken, alleen bij hoge snelheden (zoals +50km/u) krijg je een dagvaarding mee naar huis, dus ik denk dat je pa dan wel beroep aantekendquote:Op donderdag 19 juni 2008 23:24 schreef mark2012 het volgende:
Nog 1 vraag. Als ik in mijn vader zijn auto ga rijden en dan geflitst wordt bijvoorbeeld door te hard rijden (50 km/h te hard) kunnen ze dat niet zien dat ik dat was? en krijg ik ook geen strafpunt??
Bij mij en mijn auto gaat de hellingproef ook nog steeds niet echt geweldig (ik weet hoe het moet, maar dat vind ik zo ontzettend lang duren, dat als er achter mij auto''s staan, te veel haast heb en dan mislukt het natuurlijk).quote:Op vrijdag 20 juni 2008 08:08 schreef -Trinity- het volgende:
Veel succes vandaag qu!
Heb je je rijbewijs, kom je in een (zware) benzineauto te zitten, mislukt de hellingproef. Ik vind het maar lastig, koppelingspunt ligt in elke auto heel anders en ik moet echt ff wennen aan de overstap naar benzine wat betreft wegrijden enzo.
Ik heb ook echt in 3 verschillende auto's gereden sinds ik mijn rijbewijs heb.
Als je ook even zegt waar dat bij in de buurt is? Klinkt als A1-A10 richting Duivendrecht?quote:Op vrijdag 20 juni 2008 09:20 schreef rene90 het volgende:
Ik heb een klotepunt met invoegen, is in amsterdam misschien kent iemand het, is op de ring a10, je komt via een bocht erop, de bocht heeft al 2 rijbanen, als je paralel rijdt is de rechtsbaan een uitvoegstrook geworden en de links baan van die 2 (die in de bocht zaten) een neutrale als het ware, en links van di neutrale een invoeg, waar dus ook auto's rijden die eraf willenen dat is nog een kort stukje ook
Inderdaad, ik ben 't ook niet volgens de instructeur. Maarja, ga daar maar eens over in discussie.quote:Op donderdag 19 juni 2008 23:13 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Ja, oke, maar ik bedoel dat dat gewoon vanzelf wel komt naarmate je een tijdje rijd. Met 1 keer in de week 2 uurtjes rijden kun je toch niet verwachten dat je precies kunt inschatten of je nu wel of niet vóór die auto erop kan. Dan kan je beter iets langer wachten, dan dat je er wel op gaat en dat het een keertje fout gaat. Maar zodra je je rijbewijs hebt en dus vaker op de weg zit, krijg je dat vanzelf lijkt mij..
Bij een overschrijding van 30 (dacht ik) of meer is het geen mulderfeit meer maar krijgt de kentekenhouder een transactievoorstel. Als het echt een héél forse overtreding was mag je't uit komen leggen bij de rechter.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 07:37 schreef qu63 het volgende:
[..]
Het gaat via kenteken, alleen bij hoge snelheden (zoals +50km/u) krijg je een dagvaarding mee naar huis, dus ik denk dat je pa dan wel beroep aantekend
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
Nah, die hoef ik niet zo nodigquote:
Die zou ik gebruiken bij mn nieuwe baan (maar die baan heb ik niet meerquote:Op vrijdag 20 juni 2008 21:34 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Waar gebruik je E voor dan? Een caravan ofzoiets?
Hoe scheef kan je zijnquote:Op zondag 22 juni 2008 22:06 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Ik kan het niet vinden op de blog:(
misschien zn sig proberen?quote:Op zondag 22 juni 2008 22:31 schreef Geqxon het volgende:
Hoe scheef kan je zijn? Zorg er eerst maar eens voor dat je balletjes zijn ingedaald.
Wanneer je op zijn homepage icoon klikt, en doorklikt naar "Blog", staat het er toch echt niet.
quote:Op zondag 22 juni 2008 22:37 schreef qu63 het volgende:
[..]
misschien zn sig proberen?
http://blog.nietoverdrijven.com/
Nee, het is tijdelijk omdat ze (waarschijnlijk) een backgroundcheck doen (het is ook meteen je ID-kaart dus dat moet wel goed zitten, lijkt me).quote:Op zondag 22 juni 2008 21:43 schreef rene90 het volgende:
Leuk om te lezen wonderer
Maar dat rijbewijs voor 60 dagen, als je in die 60 dagen een ongeluk krijgt of een bekeuring of iets, zijn daar gevolgen aan verbonden?
gisteren nog een heel stuk langs de vecht gereden iddquote:Op maandag 23 juni 2008 11:59 schreef Luco het volgende:
Ga richting Weesp/Abcoude, die kant op, en rij dan langs de riviertjes daarzo? De Vecht, de Amstel ed. Zijn leuke routes!
de klompweg o.a.quote:Op maandag 23 juni 2008 12:43 schreef qu63 het volgende:
[..]
gisteren nog een heel stuk langs de vecht gereden idd
Keek gek op toen er een bord stond met einde 60-km zone, want als je daar 60 rijdt ben je echt gek
Dan stuurt ie je vooral langs de snelweg, das saaiquote:Op maandag 23 juni 2008 17:31 schreef rene90 het volgende:
Oke, ja ik ga een beetje een route uitstippelen, en dacht zelf dat het wel handig is om bijvoorbeeld van adam richting ...weet ik veel (een uur verderop) en dan de grote steden mee te pakken (kan in routenet volgens mij d.m.v. "via" ), en dan nog langs kleine stadjes misschien.
Lintdorpjes en oude stadskernenquote:Op maandag 23 juni 2008 19:09 schreef rene90 het volgende:
Oke ik ga zometeen (als er niks leuks op tv is) eens kijken op google maps waar ik dan ongeveer een beetje uit kom
. Nog leuke stadjes die leuk zijn om te rijden/goed om te oefenen?
Dan weet ik niet hoe je rijdt als je daar een uur over doetquote:Op maandag 23 juni 2008 22:58 schreef Luco het volgende:
Moet je wel tussendoor gaan, snelwegen zijn dan saai!
A'dam - Bussum - Hilversum is trouwens een best saai stuk. Ik zou voor Weesp/Driemond - Nigtevecht - Nederhorst den Berg - Wijdemeren - Hilversum gaan. Dat stuk ben je al meer dan uur aan zoet, en het zijn leuke stukjes langs de rivieren, door weilanden enzo! Vermijd de grote wegen, ga niet langs het A'dam Rijnkanaal, maar ga juist via de Vecht en de Ankeveense plassen.
Leuker is het trouwens om het via google-maps te doen, zie je ook meteen wat voor soort weg het isquote:Op maandag 23 juni 2008 21:06 schreef rene90 het volgende:
Oke nou ik ben even aan de gang geweest op routenet, werkt best lekker, met het toevoegen van tussenpunten. Ik ben uitgekomen op:
Rondje a'dam - a'dam uiteraard
140 km
2.11 uur
57 km snelweg
de rest N/S weggetjes
Even de stadjes van begin tot eindlocatie:
Amsterdam
Bussem
Hilversum
Baarn
Bunschoten spakenburg
Leusden
Utrecht
Maarssen
Breukelen
Amsterdam
jawel hoorquote:Op dinsdag 24 juni 2008 07:15 schreef rene90 het volgende:
Ja maar google maps kan je niet meteen een route maken ook of wel?
Als je pa geen verleden heeft zal hij een transactievoorstel krijgen. Betalen is afdoening. Heeft je pa een verleden (al vaker grotere snelheidsoverschrijdingen), dan krijgt ie eerst een bestuurdersverklaring. Kan ie zichzelf opgeven, maar da's niet handig. Geeft 'ie jou op, ben je alsnog het bokkie.quote:Op donderdag 19 juni 2008 23:24 schreef mark2012 het volgende:
Als ik in mijn vader zijn auto ga rijden en dan geflitst wordt bijvoorbeeld door te hard rijden (50 km/h te hard) kunnen ze dat niet zien dat ik dat was? en krijg ik ook geen strafpunt??
Zoals ik zei: vermijd de grotere doorgaande wegen... Dus pak juist de kleine binnendoorweggetjes! Vanaf Diemen naar Weesp/Driemond, dan dus langs de vecht, richting de ankeveense plassen!quote:Op dinsdag 24 juni 2008 01:48 schreef qu63 het volgende:
[..]
Dan weet ik niet hoe je rijdt als je daar een uur over doet
Althans, ik volg wel de N-weg dan he
En dan pauzeren bij Het Spiegelhuysquote:Op dinsdag 24 juni 2008 15:28 schreef Luco het volgende:
[..]
Zoals ik zei: vermijd de grotere doorgaande wegen... Dus pak juist de kleine binnendoorweggetjes! Vanaf Diemen naar Weesp/Driemond, dan dus langs de vecht, richting de ankeveense plassen!
Leuke autoroutesquote:Op dinsdag 24 juni 2008 20:04 schreef qu63 het volgende:
[..]
En dan pauzeren bij Het Spiegelhuysin Nederhorst den Berg
Lekkere broodjes daar
Leuk ideequote:Op dinsdag 24 juni 2008 20:14 schreef Luco het volgende:
[..]
Leuke autoroutes
Zullen we hier verder gaan?
Ik reed er vorige week vrijdag nog, maar dat was voor BE, dus ik kan je niet helpenquote:Op woensdag 25 juni 2008 23:33 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik ga morgen afrijden in Bussum,
maar ik ben de coördinatiepunten nu al vergeten
1quote:Op woensdag 25 juni 2008 23:33 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik ga morgen afrijden in Bussum,
maar ik ben de coördinatiepunten nu al vergeten
quote:Op woensdag 25 juni 2008 23:39 schreef qu63 het volgende:
[..]
Ik reed er vorige week vrijdag nog, maar dat was voor BE, dus ik kan je niet helpen
Maar ga je nog proefrijden met je instructeur? En woon je in de buurt?
Vandaar dat ik daar vandaag 3 lesauto's zag aanklooienquote:
Geef dan ff aan dat je dat nog ff wil oefenen, en of hij het nog een keer uit kan leggenquote:Op woensdag 25 juni 2008 23:41 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Nee 20 minuutjes rijden of zo. Ik ga een uurtje van te voren weg
Relax! Ga je nu niet druk makenquote:Op woensdag 25 juni 2008 23:46 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
er was ook 1 met 6e stoplicht naar rechts
en uhm... na de 3e rotonde naar rechts links rechts
ik verdwaal ALTIJD
Ja daar is niet echt tijd voorquote:Op woensdag 25 juni 2008 23:46 schreef qu63 het volgende:
[..]
Geef dan ff aan dat je dat nog ff wil oefenen, en of hij het nog een keer uit kan leggen
Ik heb geen idee waar Bussum, Eemnes, Huizen ten opzichte van elkaar liggen en of het noord oost zuid west is. En hoe ik er moet komen.quote:Op woensdag 25 juni 2008 23:48 schreef qu63 het volgende:
[..]
Relax! Ga je nu niet druk maken
Visualiseer de route. Ogen dicht en doen alsof je rijdt
Bekijk de linkjes van Geqxon eensquote:Op woensdag 25 juni 2008 23:49 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Ik heb geen idee waar Bussum, Eemnes, Huizen ten opzichte van elkaar liggen en of het noord oost zuid west is. En hoe ik er moet komen.
je bent er toch al wel eens heengereden? doe die route nog een keer. pak google maps erbij en volg je routequote:Op woensdag 25 juni 2008 23:48 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Ja daar is niet echt tijd voor![]()
zucht...
maar weet niemand het nog uit z'n hoofd toevallig?
eemnes is bij die school?
bussum is bij de kerk?
huizen is bij zo een rare straat?
quote:Op woensdag 25 juni 2008 23:50 schreef rene90 het volgende:
als je het adres hebt van je coordinatiepunt, en van het cbr, kan je op google maps gewoon zien hoe je moet rijden. En misschien handig ,als je het steeds vergeet, om eens een camera op een statiefje neer te zetten en zo de route opneemt. Klinkt misschien erg apart maar tja, als het je kan helpen, why not!
quote:
Ja heb ik gedaanquote:
De kaart is naar het Noorden gerichtquote:Op woensdag 25 juni 2008 23:53 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Ja heb ik gedaan
Ik herhaal: Ik ben een ramp in de weg.
Ik kan het echt niet voor me zien zo, echt niet..
eemnes&huizen is richting oost, dus richting utrecht?
bussum is richting west, dus richting amsterdam?
Niet nu al opgevenquote:Op donderdag 26 juni 2008 00:00 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
ik zie het gewoon niet voor me zo
doe wel een 2e keer examen
Ik verwijs er ook steeds naarquote:Op donderdag 26 juni 2008 00:03 schreef Geqxon het volgende:
Doe ik de moeite om keurig in Google maps alles aan te geven...
Vrouwen. *zucht*.
maar dat is van boven en er staan geen borden met richting etcquote:Op donderdag 26 juni 2008 00:03 schreef Geqxon het volgende:
Doe ik de moeite om keurig in Google maps alles aan te geven...
Vrouwen. *zucht*.
Pak de fiets dan morgenquote:Op donderdag 26 juni 2008 00:05 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik heb het ook al aan m'n instructrice gevraagd hoe ik moet rijden
richting dit, bij knooppunt zus er af, 6e stoplicht na dat ene huisje
maar. ze weet niets te vertellen
ik moet om half4
Pak de fiets? Bussum is twee uur fietsen!quote:Op donderdag 26 juni 2008 00:09 schreef qu63 het volgende:
[..]
Pak de fiets dan morgen
Je kan in ieder geval de route naar Bussum fietsen, dan weet je die zeker. En Eemnes en Huizen zijn ook nog te doen op de fiets
Het maakt toch niet uit hoe je ergens aankomt, maar dat je er aankomt, of het ik het nou verkeerd
Dat kan de rand van Naarden en Naarden-Vesting zijn jaquote:Op donderdag 26 juni 2008 00:07 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
het is toch van boven en niet of het nou richting almere of utrecht of iets anders is
ik haat de weg zoeken ik verdwaal ook altijd in mijn woonplaats
en ik herken nooit of ik nou in hilversum of bussum of laren of eemnes of huizen ben
die hertjes, dat is naarden toch?
Whoops! Sorry danquote:Op donderdag 26 juni 2008 00:10 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Pak de fiets? Bussum is twee uur fietsen!
Nee ruim 20m met de autoquote:Op donderdag 26 juni 2008 00:12 schreef qu63 het volgende:
[..]
Whoops! Sorry dan
Ik dacht 20 minuten met de fiets
Autorijdenquote:Op donderdag 26 juni 2008 00:12 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ja dat is dus het enige wat ik herken.
Ik heb geen zin.
Autorijden
Almere neem ik aan?quote:Op donderdag 26 juni 2008 00:13 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Nee ruim 20m met de auto
Heb er vaak genoeg gereden maar ik herken de weg echt niet.. Sowieso ook niet in m'n woonplaats.....quote:Op donderdag 26 juni 2008 00:16 schreef qu63 het volgende:
[..]
Almere neem ik aan?
Maar ik neem aan dat je met je lessen al genoeg inde buurt hebt gereden, dus je moet weer ff wat herkennen en dan kan je gaan
Bussum is richting Amsterdam, Eemnes en Huizen richting Utrechtquote:Op donderdag 26 juni 2008 00:16 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
waarom kan niemand mij vertellen
eemnes=bibliotheek
maar is die kerk nou bij bussum of bij huizen?
en
is huizen nu richting almere
en bussum en eemnes richting utrecht?
dan rij ik tenminste niet 180 graden de verkeerde kant op..
oké dus bussum is links-links.quote:Op donderdag 26 juni 2008 00:21 schreef qu63 het volgende:
[..]
Bussum is richting Amsterdam, Eemnes en Huizen richting Utrecht
Als je mij vraagt waar een bepaalde straat in Bussum is weet ik het ook niet, terwijl ik er al 22 jaar woonquote:Op donderdag 26 juni 2008 00:17 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Heb er vaak genoeg gereden maar ik herken de weg echt niet.. Sowieso ook niet in m'n woonplaats.....
Als je mij vraagt Bussum te vinden. Dan gaat dat dus niet (tenzij er overal borden staan)quote:Op donderdag 26 juni 2008 00:23 schreef qu63 het volgende:
[..]
Als je mij vraagt waar een bepaalde straat in Bussum is weet ik het ook niet, terwijl ik er al 22 jaar woon
En die staan er welquote:Op donderdag 26 juni 2008 00:24 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Als je mij vraagt Bussum te vinden. Dan gaat dat dus niet (tenzij er overal borden staan)
Nou niet echt vanaf het begin.. Ik denk wel dat ik morgen zak. Maar dan doe ik het gewoon nog een keer.quote:Op donderdag 26 juni 2008 00:26 schreef qu63 het volgende:
[..]
En die staan er wel
Ze hebben alleen nog geen routebordjes uitgevonden die je naar bepaalde straten sturen
Waarom zou je nog gaan dan morgen?quote:Op donderdag 26 juni 2008 00:27 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Nou niet echt vanaf het begin.. Ik denk wel dat ik morgen zak. Maar dan doe ik het gewoon nog een keer.
Mijn reactie was wat overdrevenquote:Op donderdag 26 juni 2008 00:42 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Omdat ik de weg vergeet en dan zak?
Of omdat ik weer tegen stoeprandjes rij
en bejaarden met rollators niet over laten steken
of haaientanden over het hoofd zie
of vergeet dat ik op een voorrangsweg zit
of tegelijk kijk en verplaats ipv eerst kijken dan verplaatsen
Ja geen idee. Ik zie het wel.
Zodat je weer met je skelter kan rijden?quote:Op donderdag 26 juni 2008 10:59 schreef Geqxon het volgende:
Vanmiddag de Aston Martin en de Jag maar even uit de garage rijden.
En daarna met de fiets naar het gemeentehuis.quote:Op donderdag 26 juni 2008 11:29 schreef qu63 het volgende:
[..]
Zodat je weer met je skelter kan rijden?
Hetzelfde bij mijn instructeur. Hij vond het de grootste onzin dat ooit is uitgevondenquote:Op donderdag 26 juni 2008 12:23 schreef Geqxon het volgende:
En bij mijn rijinstructeur was het zo van.... "Navigatie? Dat heb ik niet.".
Je vergat je richtingaanwijzer?quote:Op donderdag 26 juni 2008 12:27 schreef Geqxon het volgende:
Ik had wel een toffe examinatrice: "Zal ik mijn hand maar uitsteken?".
Ik moest om 2 uur examen doen, en was om kwart voor 3 weer bij mn rijschool (in bussum dan wel).quote:Op donderdag 26 juni 2008 13:00 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
als om 15:20 of 15:40 m'n examen begint
hoe laat ben ik dan klaar?
en stel dat ik slaag.. wanneer kan ik dan naar het gemeentehuis?
Ik kan natuurlijk mn auto voor de uitrit gooien en em dan niet meer startenquote:Op donderdag 26 juni 2008 13:15 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Nja stel eh. Ik loop niet te veel op de zaken vooruit
quote:
Tot ik een examinator kreeg die zei "Rij er maar heen, je móet het nu eenmaal kennen."quote:Op donderdag 26 juni 2008 09:00 schreef Nad-ja het volgende:
Principessa.Farfallus, ik heb tijdens mijn rijlessen nooit coordinatiepunten geoefend.
Mijn instructeur zei namelijk altijd dat je gerust tegen de eximinator kon zeggen dat je deze punten niet kende.
Hij/zij zou dan voor een andere manier van testen kiezen (clusteropdracht of navigatie).
Overigens maakte het volgens mijn instructeur ook niet uit of je aankomt op het coordinatiepunt/einde van de clusteropdracht, ze willen gewoon zien of jij zelfstandig kunt rijden.
Ik weet niet of hij gelijkt heeft hoor, het was een beetje een rare vent.
Heel erg veel succes vandaag!
Kun je een beetje acteren? Misschien kun je iets dan van... "Pfff, dat is toch bij die molen daar? Even denken hoe ik dan het beste kan rijden, of bedoeld u dat gebouw bij de kerktoren?".quote:Op donderdag 26 juni 2008 13:53 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
O dat is wel kut.
Kan ik niet roepen "black out"?
en? en? en?quote:Op donderdag 26 juni 2008 13:53 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
O dat is wel kut.
Kan ik niet roepen "black out"?
Ook stom!quote:Op donderdag 26 juni 2008 13:33 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Tot ik een examinator kreeg die zei "Rij er maar heen, je móet het nu eenmaal kennen."
das balenquote:Op vrijdag 27 juni 2008 01:13 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
gezakt omdat ik wel goed reed
maar toch net niet
Dat registreren doe je op het postkantoor.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 19:50 schreef gliterroze het volgende:
Mijn datum is begin september ergens. Ik moet om 8 uur afrijden (spits!).. een vriendin zei dat dat ideaal is, maar mij lijkt dat moeilijker? Ohh, ik ben nu al nerveus, haha! Trouwens, weet iemand hoe het zit met auto kopen/net je rijbewijs -> kan dit direct? Ik bedoel, zodra je je rijbewijs hebt opgehaald kan je een auto kopen en is hij officieel van jou en al? Of moet je dit nog ergens registreren (ik weet daar echt niets vanaf)
rijbewijs is niet nodig toch? alleen je paspoort/id?quote:Op dinsdag 1 juli 2008 23:19 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dat registreren doe je op het postkantoor.
Je neemt je rbw en het kentekenbewijs mee en zegt dat je een auto op jouw naam wil zetten.
De rest gebeurt vanzelf.
Maar eerst maar es slagen, succes!!
Je hebt je motorrijbewijs al he, dus kijken kun je wel. Verkeersinzicht ook, dus persoonlijk vind ik 20 lessen zelfs veel.quote:Op woensdag 2 juli 2008 22:07 schreef arnold-d het volgende:
Ben vandaag begonnen met lessen.
Heb al sinds half mei mijn Motor rijbewijs, en ben nu toch maar eens begonnen met auto rijbewijs.
Het optrekken, sturen, ging allemaal perfect.
En ik schijn maar 20 lessen nodig te hebben,... redelijk weinig?
En zijn er meer die de eerste les ook al de snelweg op mochten?![]()
Volgens mij mag bijna niemand de eerste auto-les de snelweg op, ik lekker wel.
Sommige die nog nooit in een auto achter het stuur hebben gezeten (in welke positie dan ookquote:Op woensdag 2 juli 2008 22:07 schreef arnold-d het volgende:
Ben vandaag begonnen met lessen.
Heb al sinds half mei mijn Motor rijbewijs, en ben nu toch maar eens begonnen met auto rijbewijs.
Het optrekken, sturen, ging allemaal perfect.
En ik schijn maar 20 lessen nodig te hebben,... redelijk weinig?
En zijn er meer die de eerste les ook al de snelweg op mochten?![]()
Volgens mij mag bijna niemand de eerste auto-les de snelweg op, ik lekker wel.
Het kijken/verkeersinzicht heb je al vanwege je motorrijbewijs, dus je hoeft alleen nog te leren om de auto te besturen / onder controle te houden. Dan vind ik 20 lessen vrij veel hoor.quote:Op woensdag 2 juli 2008 22:07 schreef arnold-d het volgende:
Ben vandaag begonnen met lessen.
Heb al sinds half mei mijn Motor rijbewijs, en ben nu toch maar eens begonnen met auto rijbewijs.
Het optrekken, sturen, ging allemaal perfect.
En ik schijn maar 20 lessen nodig te hebben,... redelijk weinig?
En zijn er meer die de eerste les ook al de snelweg op mochten?![]()
Volgens mij mag bijna niemand de eerste auto-les de snelweg op, ik lekker wel.
Inderdaad, al zijn er ook mensen die pas na tig lessen de koppeling mogen gebruiken.quote:Op woensdag 2 juli 2008 23:45 schreef gliterroze het volgende:
Ik mocht ook op de snelweg meteen, volgens mij is dat niet super zeldzaam?
quote:Op vrijdag 4 juli 2008 00:30 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Inderdaad, al zijn er ook mensen die pas na tig lessen de koppeling mogen gebruiken.
Hoe je het beste optrekt is een beetje afhankelijk van de auto / koppelingspunt. In de vorige renaul scenic waarin ik reed gooide je de koppeling omhoog en gas erop en hatsee die ging meteen weg die KON bijna gewoon niet afslaan.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 13:32 schreef Mallet het volgende:
Hoe trek je nou technisch goed op? Eerst liet ik de koppeling opkomen en gaf tegelijk gas.. Dat ging wel goed tot hij een keer afsloeg. Nu moet ik hem steeds eerst laten rollen (koppeling laten opkomen), 2sec laten rollen en dan pas gas geven.. Dat is echt lastig als je ff snel ergens voorlangs wil, want hij slaat echt snel af. Hoe doen jullie dat?
Op gevoel van de koppeling. Dat komt na een aantal lessen vanzelf.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 13:32 schreef Mallet het volgende:
Hoe trek je nou technisch goed op? Eerst liet ik de koppeling opkomen en gaf tegelijk gas.. Dat ging wel goed tot hij een keer afsloeg. Nu moet ik hem steeds eerst laten rollen (koppeling laten opkomen), 2sec laten rollen en dan pas gas geven.. Dat is echt lastig als je ff snel ergens voorlangs wil, want hij slaat echt snel af. Hoe doen jullie dat?
Valt me nog van je mee dat je niet een extra opmerking daarbij maaktequote:Op zaterdag 5 juli 2008 23:42 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Op gevoel van de koppeling. Dat komt na een aantal lessen vanzelf.
Hehe. Maar als je dat gevoel hebt is het net als fietsen, elke auto waar je in rijdt zal kinderspel zijn.quote:Op zondag 6 juli 2008 00:27 schreef rene90 het volgende:
[..]
Valt me nog van je mee dat je niet een extra opmerking daarbij maakte
Het lijkt me toch wel handig om eerst fatsoenlijk gas te geven voordat je de koppeling op laat komen hoor... Zeker in de auto waar ik op dit moment in rijd (een oude Laguna die eigenlijk veel te zwaar is) schiet het echt niet op als je eerst een stukje rolt en daarna pas gas gaat geven, bovendien slaat 'ie dan veel sneller af. Ik geef dus altijd eerst gewoon een dot gas voordat ik de koppeling op laat komen.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 13:32 schreef Mallet het volgende:
Hoe trek je nou technisch goed op? Eerst liet ik de koppeling opkomen en gaf tegelijk gas.. Dat ging wel goed tot hij een keer afsloeg. Nu moet ik hem steeds eerst laten rollen (koppeling laten opkomen), 2sec laten rollen en dan pas gas geven.. Dat is echt lastig als je ff snel ergens voorlangs wil, want hij slaat echt snel af. Hoe doen jullie dat?
Als je em te snel laat schieten gaat het alsnog fout hoorquote:Op zondag 6 juli 2008 01:55 schreef Geqxon het volgende:
Eerst 4000 toeren per minuut maken, en dan de koppeling laten schieten. Weet je zeker dat de motor niet af zal slaan.
En dat is nou precies wat ik doe als hij af is geslagen voor een stoplicht. Met een bloedvaart.quote:Op zondag 6 juli 2008 01:55 schreef Geqxon het volgende:
Eerst 4000 toeren per minuut maken, en dan de koppeling laten schieten. Weet je zeker dat de motor niet af zal slaan.
Ik ben zelf op 3 juni begonnen en heb er nu 9 lessen op zitten. Ik heb zelf ook wat moeite met de koppeling.. Ik laat me nog wel eens opjagen als ik mensen dicht achter me zie staan. Als ik er gewoon niet op let gaat het primaquote:Op maandag 7 juli 2008 15:10 schreef xxiessiexx het volgende:
Hoi, ik meld me ook aan voor dit topic
Ben op 9 juni begonnen met lessen en heb er nu 5 lessen op zitten!
Het sturen gaat me heel goed af, alleen met de koppeling blijf ik ruzie hebben, ik laat hem te snel opkomen
quote:Op maandag 7 juli 2008 20:58 schreef Geqxon het volgende:
Vandaag trouwens voor het eerste alleen gereden, en gelijk in enorme storm. Regen die zo hard ging dat ik op de snelweg mijn voorligger niet meer zag.
quote:Op maandag 7 juli 2008 20:37 schreef ZwarteMagika het volgende:
Ja kut is dat he
Ik begin de laatste tijd ook op te zien tegen lessen. Als ik eenmaal bezig ben vind ik het wel weer leuk, maar kan wel merken dat ik het een beetje zat begin te worden..
Maar waar zien jullie dan precies tegenop?quote:Op maandag 7 juli 2008 19:58 schreef gliterroze het volgende:
Hmpf. Soms vind ik de lessen echt leuk, maar soms ook totaal niet. Kan echt balen als het weer eens een les mega slecht ging (zoals vandaag).
Ach, het kan erger... Mijn instructeur zei vlak voor m'n examen (na een uurtje rijden om in te komen): Als je zo rijdt als de afgelopen lessen kan je het wel vergeten!quote:Op dinsdag 8 juli 2008 10:35 schreef gliterroze het volgende:
Soms gaat het gewoon niet goed, en dan benadrukt de instructeur dat, en wordt je nog onzekerder waardoor je nog meer fouten maakt etc. Ik heb idd ook weleens gehad dat ik er super tegenop zag. Het ligt echt aan de bui van mijn instructeur, als die een goede dag heeft gaat het perfect en als het dan toch fout gaat krijg ik eerder een 'kop op je kan het wel', bij een slechte dag is het 'jeetje gaat niet goed he? je hebt veel beter gereden eerst. Hoe komt het dat je niet meer kan rijden? je doet alles fout."
Dat kan ik me van mijn lessen ook nog wel herinneren.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 10:35 schreef gliterroze het volgende:
Soms gaat het gewoon niet goed, en dan benadrukt de instructeur dat, en wordt je nog onzekerder waardoor je nog meer fouten maakt etc.
Veel oefenexamens maken dan moet het wel goed komen. Al die vragen zijn vergelijkbaar met je oefenvragen, alleen heeft het autotje een ander kleurtje of is de fietser/auto omgekeerd. En die open vragen krijg je weinig / niet heb ik zelf gemerkt. Wel "wat is het alarm nummer van nederland"quote:Op dinsdag 8 juli 2008 16:30 schreef MaxC het volgende:
Morgenochtend theorie-examen. Niet echt heel hard geleerd maar hoop op het beste. De meeste vragen zijn erg makkelijk behalve dan die open vragen als: Hoeveel meter is een korte invoegstrook? Of hoe lang mag een personenauto maximaal zijn? Vind ik zo'n kutte en niet relevante vragen voor op de weg
Maar ja, komt goed. Mensen nog tips?
Ach, als je er van uit gaat dat je 300m aan invoegstrook hebt, terwijl het er maar 50 zijn, kan je toch met een veel te lage snelheid invoegen (met alle gevolgen van dien) En als jij gezellig naar de IKEA gaat en gewoon een kast in je auto pleurt en niet nadenkt of het allemaal wel mag, mag je oom agent betalen denk ikquote:Op dinsdag 8 juli 2008 16:30 schreef MaxC het volgende:
Morgenochtend theorie-examen. Niet echt heel hard geleerd maar hoop op het beste. De meeste vragen zijn erg makkelijk behalve dan die open vragen als: Hoeveel meter is een korte invoegstrook? Of hoe lang mag een personenauto maximaal zijn? Vind ik zo'n kutte en niet relevante vragen voor op de weg
Maar ja, komt goed. Mensen nog tips?
Voor zover ik uit de post van Stringer begreep, kwam die BMW uit een klein zijstraatje(?) en had Stringer gewoon voorrang. Als die BMW hem er dan plots voor gooit, kan ik me op zich wel indenken dat de examinator het Stringer niet aanrekent.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 01:12 schreef Geqxon het volgende:
Je bent geslaagd terwijl je bijna een ongeluk had veroorzaakt? Bizar.
Ja, dan begreep ik je post dus goed.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 01:33 schreef Stringer het volgende:
nee nee, die auto kwam van links, vanuit een hekwerk... dus ik als veroorzaker kan sowieso niet...?
Dat laatste is zeker waar inderdaad. Snel de draad weer oppikken, je niet door nutteloze dingen af laten leiden en er vooral ook niet teveel over nadenken. Gewoon lekker relaxed rijden dus, zoals je normaal ook zou doen (als je je rijbewijs al zou hebben).quote:Enerzijds ben ik gematst denk ik, omdat ik van wel meer mensen hoor: ingreep = ingreep. Maar anderzijds weet ik dat ik prima kan rijden, en dat de gehele rit ook heb laten zien... Dus je ziet maar weer hoe belangrijk het is om gewoon door te rijden na een ingreep/voorval/opmerking/foutje wat dan ook...
Juist niet volgens mij.quote:Op maandag 14 juli 2008 01:07 schreef Nzxt het volgende:
Mijn rij-instructeur blijft mij maar wijsmaken dat de CBR (in Amsterdam dan) helemaal vol is en dat ie daardoor geen datum voor mij kan vaststellen. Hij is notabene al 2 maanden op zoek. Je zou zeggen dat het met de zomermaanden toch echt veel rustiger is dan in de normale periode, wanneer iedereen terug is van zijn vakantie.
Snelweg, omdat rond 8:00 er veel kinderen op weg naar school zijn.quote:Op maandag 14 juli 2008 13:47 schreef gliterroze het volgende:
Ik moet om 8.00 afrijden, en mijn instructrice zei dat ik dan waarschijnlijk niet de snelweg op ga. Ze zij dat de examinator aan mij gaat vragen wat het slimste is om nu te doen, snelweg of binnendoor, en zij zei dat ik natuurlijk binnendoor moet zeggen, ivm file en dat dat beter is voor het milieu. Is dat echt zo? Zou het dus kunnen dat ik totaal niet over de snelweg zal gaan? ik vind dat juist wel relaxt, snelweg. Heeft iemand nog meer tips voor 8.00-examens?
Op 15 juli ?quote:Op maandag 14 juli 2008 13:53 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Snelweg, omdat rond 8:00 er veel kinderen op weg naar school zijn.
Veel mensen die hun vakantie voor een spoedopleiding gebruikenquote:Op maandag 14 juli 2008 03:44 schreef Omniej het volgende:
[..]
Juist niet volgens mij.
Ik heb in mijn omgeving (Arnhem) ook wel van een aantal mensen gehoord dat 't CBR tot aan september ofzo vrijwel vol zat. Zomermaanden schijnen dus blijkbaar zelfs nog drukker te zijn dan normaal? (lijkt me zelf ook vreemd, maar 't zal toch echt niet overdreven zijn denk ik)
Dat zal de meest logische verklaring wel zijn inderdaad.quote:Op maandag 14 juli 2008 15:33 schreef ZwarteMagika het volgende:
[..]
Veel mensen die hun vakantie voor een spoedopleiding gebruiken
Ik weet nog wel dat bij mijn TTT de instructeur mee was gegaan, vond dat toen inderdaad wel handig omdat hij dan precies kon zien waar het eventueel nog mis ging, en dus waar wellicht nog aandacht aan besteed moest worden.quote:Op maandag 14 juli 2008 19:33 schreef Gloeidoos het volgende:
Ik vroeg me af wat nu het beste was: rijinstructeur nu wel of niet mee tijdens het examen? Beide keuzes hebben eigenlijk wel voordelen. Rijinstructeur hijgt niet in je nek of in die van de examinator. Als ie wel meegaat en je zakt ziet hij in ieder geval wel wat je fout doet, en misschien kan ie ook nog een goed woordje voor je doen.
Is zo'n TTT eigenlijk voor onbepaalde tijd? Dus als je de eerste keer zakt gewoon kan meenemen naar de 2e?quote:Op maandag 14 juli 2008 19:49 schreef Omniej het volgende:
[..]
Ik weet nog wel dat bij mijn TTT de instructeur mee was gegaan, vond dat toen inderdaad wel handig omdat hij dan precies kon zien waar het eventueel nog mis ging, en dus waar wellicht nog aandacht aan besteed moest worden.
Bij m'n examen is hij niet meegegaan (noodgedwongen, want had een mentor-examen) en moet zeggen dat ik er geen last van heb gehad.Denk eigenlijk dat ik 't zelfs wel fijn vond om eens een keer zonder instructeur te rijden... Bovendien, bij je examen ga je er niet bij voorbaat al vanuit dat je zakt, dus dat je instructeur kan zien wat je fout doet zou als je het mij vraagt geen reden mogen zijn. (bij een TTT natuurlijk wel)
Kortom: waar je jezelf 't prettigst bij voelt. Zo ontzettend veel maakt het ook niet uit.
Ik had het met mijn examinator daarover. Ik stond in de file, en zei dat iedereen dacht dat je dan mazzel hebt, omdat je vrijwel niks hoeft te doen. Zegt hij doodleuk: Als ik niet genoeg gezien heb, dus als we lang in een file zitten, of een opstopping oid, dan blaas ik het examen af, en plan ik een nieuwe datum voor je... Dus ik zou maar hopen dat je gewoon door kan blijven rijden!quote:Op donderdag 17 juli 2008 00:29 schreef gliterroze het volgende:
Ah nee dat 8.00 is in September, wanneer de scholen alweer begonnen zijn. Ik rij af in Rijswijk, en één van de drie locaties is een basisschool :$ Hopelijk mag ik lekker lang wachten tot al die kinders overgestoken zijn, en dat mijn tijd dus zo voorbij vliegt.
Die basisschool vind ik wel het meest relaxte oriëntatiepunt. Het oude stadhuis (Laan van Hofrust) is pas écht een hel om heen te rijden imoquote:Op donderdag 17 juli 2008 00:29 schreef gliterroze het volgende:
Ah nee dat 8.00 is in September, wanneer de scholen alweer begonnen zijn. Ik rij af in Rijswijk, en één van de drie locaties is een basisschool :$ Hopelijk mag ik lekker lang wachten tot al die kinders overgestoken zijn, en dat mijn tijd dus zo voorbij vliegt.
Succes! Ik heb die routes nou al 500 keer geoefend, maar weet ze nog steeds niet uit mijn hoofd. Echt heel erg! Maar ik vind naar tv west de makkelijkste. Naar oud stadhuis ken ik het beste uit mijn hoofd en zou ik zo kunnen doen. Die school snap ik niet, en laten we het maar niet over de snelwegroutes hebben..quote:Op donderdag 17 juli 2008 11:13 schreef Apfelsaft het volgende:
[..]
Die basisschool vind ik wel het meest relaxte oriëntatiepunt. Het oude stadhuis (Laan van Hofrust) is pas écht een hel om heen te rijden imo
Ik moet btw morgen afrijden in Rijswijk, en uit de TTT bleek dat m'n kijkgedrag onvoldoende is... Dus dat wordt nog wat
geslaagdquote:Op maandag 21 juli 2008 13:59 schreef kloas_wokkel het volgende:
morgen praktijk![]()
afrijden in groningen zien of t voordeel oplevert nu t zo rustig is
De nieuwe scenic? met cruise control, links je handrem aan zo een hendeltje automatisch, een 6 versnellingen bak?quote:Op dinsdag 22 juli 2008 22:06 schreef TommyGun het volgende:
Zojuist voor 't eerst 'echt alleen' gereden. 4 uurtjes lang in een Renault Scénic getoetert. Relaxed zonder instructeur, ging super
In die oude scenic heb ik ook gelest, ook lekkere auto, daar kan je de koppeling (althans hoe het bij mij stond afgesteld) bijna in 1 keer laten opkomen, en hatseflats hij gaat.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 22:31 schreef TommyGun het volgende:
Nee, deze is een paar jaartjes oudDus niet die jij noemt
Ben ik niet met je eens, je leert immers zelf bepaalde vaardigheden aan, deze moet je onder de knie hebben wil je sowieso kunnen slagen. Daarnaast zit er uiteraard wel een bepaalde factor geluk/mazzel in met je examinator.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 22:33 schreef ilona-scuderia het volgende:
Geluk speelt gewoon een grote rol bij het praktijk-examen, ik ben de 2e keer ook met geluk geslaagd
En dat is alweer 3,5 jaar geleden...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |