Succes!quote:Op woensdag 18 juni 2008 21:49 schreef Flowerbomb het volgende:
Morgen afrijden! En ben echt nu al heel erg zenuwachtig
Heb ik dus ook. Veel twijfelen...quote:Op donderdag 19 juni 2008 21:43 schreef sander-3 het volgende:
alleen het snel doorrijden niet. Dus als je ziet dat er niets aankomt, niet blijven twijfelen, maar gelijk doorrijden, maar dat ging op het laatst ook wel ietsje beter.
Is dat een valide manier? Ik krijg 't geleerd zonder voetrem, met de handrem erop..quote:Op donderdag 19 juni 2008 21:53 schreef Geqxon het volgende:
Bij de hellingproef vooral veel gas erop, koppeling op laten komen en zodra hij aangrijpt je voet van de rem.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat zijn beide dingen die je moet kunnenquote:Op donderdag 19 juni 2008 21:55 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Is dat een valide manier? Ik krijg 't geleerd zonder voetrem, met de handrem erop..
Dus handrem met rechts vasthouden, gas/koppelen, aanhouden, handrem eraf en hoppakee.
In de theorie dus
Tot je dus een keer in een auto zit die dat niet heeft en je je handrem naar de klote rijdtquote:Op donderdag 19 juni 2008 22:11 schreef rene90 het volgende:
Wel ideaal de automatische handrem van de lesauto waar ik nu in rijdie gaat er automatisch af zodra je begint met rollen/genoeg gas geeft.
En daar rekenen ze je wel op af bij het examen, dat je niet besluitvaardig bent. Maar ik vind het zo'n bullshit, liever te voorzichtig dan dat je dadelijk overal voor wil schieten en ongelukken maakt, maar dat is mijn mening.quote:
Dan ben je niet besluitvaardig genoeg en kunnen andere weggebruikers niet 'zien' wat je gaat doen. De hele tijd wachten terwijl een ander al wel gegaan zou zijn, en dan toch ineens wel de weg op draaien is best gevaarlijkquote:Op donderdag 19 juni 2008 23:02 schreef sander-3 het volgende:
[..]
En daar rekenen ze je wel op af bij het examen, dat je niet besluitvaardig bent. Maar ik vind het zo'n bullshit, liever te voorzichtig dan dat je dadelijk overal voor wil schieten en ongelukken maakt, maar dat is mijn mening.
Ik dus met beide, en omhoog en omlaagquote:Op donderdag 19 juni 2008 23:08 schreef Geqxon het volgende:
Leren jullie de hellingsproef met de handrem? Pffff, ik moest het gewoon met de voet doen.
Ik vind het met de voet doen sowiezo fijner.quote:Op donderdag 19 juni 2008 23:08 schreef Geqxon het volgende:
Leren jullie de hellingsproef met de handrem? Pffff, ik moest het gewoon met de voet doen.
Ja, oke, maar ik bedoel dat dat gewoon vanzelf wel komt naarmate je een tijdje rijd. Met 1 keer in de week 2 uurtjes rijden kun je toch niet verwachten dat je precies kunt inschatten of je nu wel of niet vóór die auto erop kan. Dan kan je beter iets langer wachten, dan dat je er wel op gaat en dat het een keertje fout gaat. Maar zodra je je rijbewijs hebt en dus vaker op de weg zit, krijg je dat vanzelf lijkt mij..quote:Op donderdag 19 juni 2008 23:04 schreef qu63 het volgende:
[..]
Dan ben je niet besluitvaardig genoeg en kunnen andere weggebruikers niet 'zien' wat je gaat doen. De hele tijd wachten terwijl een ander al wel gegaan zou zijn, en dan toch ineens wel de weg op draaien is best gevaarlijk
Volgens mij bijvoorbeeld als je meer dan 0,2 promille blaast, toch?quote:Op donderdag 19 juni 2008 23:13 schreef mark2012 het volgende:
"Leren jullie de hellingsproef met de handrem? Pffff, ik moest het gewoon met de voet doen. "
Ik met allebei.
Ik zit hier een folder te lezen over beginnende bestuurders. Als je drie strafpunten hebt krijg een test bij cbr. Wanneer krijg je die strafpunten? Alleen bij hele zware overtredingen zeker?
quote:
Staat dat dan ook niet in de folder?quote:Op donderdag 19 juni 2008 23:13 schreef mark2012 het volgende:
Ik zit hier een folder te lezen over beginnende bestuurders. Als je drie strafpunten hebt krijg een test bij cbr. Wanneer krijg je die strafpunten? Alleen bij hele zware overtredingen zeker?
Ook ja, maar ook voorwaarts heuvel af, dus afremmen op je versnelling. Handig in parkeergaragesquote:Op donderdag 19 juni 2008 23:14 schreef sander-3 het volgende:
Wat houdt dat omlaag in dan? Dat je niet omhoog (naar achter) rolt terwijl je naar beneden moet?
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |