abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59825615
Mijn datum is begin september ergens. Ik moet om 8 uur afrijden (spits!).. een vriendin zei dat dat ideaal is, maar mij lijkt dat moeilijker? Ohh, ik ben nu al nerveus, haha! Trouwens, weet iemand hoe het zit met auto kopen/net je rijbewijs -> kan dit direct? Ik bedoel, zodra je je rijbewijs hebt opgehaald kan je een auto kopen en is hij officieel van jou en al? Of moet je dit nog ergens registreren (ik weet daar echt niets vanaf)
  dinsdag 1 juli 2008 @ 21:08:10 #202
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_59827420
Auto kopen en rijbewijs staan los van elkaar.

Je kan 10 auto's op je naam hebben staan, maar geen rijbewijs hebben

Je mag er dan alleen niet in rijden natuurlijk
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_59830647
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 19:50 schreef gliterroze het volgende:
Mijn datum is begin september ergens. Ik moet om 8 uur afrijden (spits!).. een vriendin zei dat dat ideaal is, maar mij lijkt dat moeilijker? Ohh, ik ben nu al nerveus, haha! Trouwens, weet iemand hoe het zit met auto kopen/net je rijbewijs -> kan dit direct? Ik bedoel, zodra je je rijbewijs hebt opgehaald kan je een auto kopen en is hij officieel van jou en al? Of moet je dit nog ergens registreren (ik weet daar echt niets vanaf)
Dat registreren doe je op het postkantoor.
Je neemt je rbw en het kentekenbewijs mee en zegt dat je een auto op jouw naam wil zetten.
De rest gebeurt vanzelf.

Maar eerst maar es slagen, succes!!
  dinsdag 1 juli 2008 @ 23:22:10 #204
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_59830723
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 23:19 schreef vannelle het volgende:

[..]

Dat registreren doe je op het postkantoor.
Je neemt je rbw en het kentekenbewijs mee en zegt dat je een auto op jouw naam wil zetten.
De rest gebeurt vanzelf.

Maar eerst maar es slagen, succes!!
rijbewijs is niet nodig toch? alleen je paspoort/id?
It's Time To Shine
  dinsdag 1 juli 2008 @ 23:24:55 #205
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_59830808
http://www.rdw.nl/nl/voer(...)n_voertuig_kopen.htm

Als u een voertuig koopt, moet u als nieuwe eigenaar het kentekenbewijs zelf op uw naam laten overschrijven. Iemand anders kan dit niet voor u doen.
Voor het overschrijven van een kentekenbewijs moet u tenminste 18 jaar zijn en in Nederland wonen.
U kunt het kentekenbewijs op verschillende manieren laten overschrijven:

* Overschrijven op postkantoor
U kunt het kentekenbewijs over laten schrijven op de grotere postkantoren.

* Overschrijven bij erkend bedrijf
Als u een voertuig koopt bij een door de RDW erkend voertuigbedrijf dat beschikt over de bevoegdheid Tenaamstellen Voertuigbranche (TV), dan kan de medewerker het kentekenbewijs daar direct op uw naam zetten.

* Benodigde documenten voor overschrijving
Om een kentekenbewijs op uw naam te laten zetten heeft u nodig:
+
Een geldig legitimatiebewijs
+
Het Tenaamstellingsbewijs
+
Het Overschrijvingsbewijs

It's Time To Shine
pi_59830872
@qu63:

De vraag ging specifiek over het kopen van een auto ná het halen van het rijbewijs, vandaar dat ik op deze manier antwoorde.
Wou het niet moeilijker maken dan nodig.
pi_59843347
Vrijdag theorie gehaald, 2 foutjes. Gelijk eerste rijles van 1,5 uur. Eerst enkel sturen, hij deed de rest. Daarna op een lang recht stuk zelf gas geven en naar een klein industrie terrein gereden. Daar oefnen met wegrijden en dergelijken. Nog geen een keer af laten slaan toen.
Daarna zondag, maandag en dinsdag telkens 2x50 minuten gereden, gaat best goed. Meeste dingen lukken al prima, ook snelweg gehad en dat ging ook prima. Nu morgen, vrijdag en zaterdag weer 2x50 minuten rijden. En eens over examen hebben, aangezien dat ook zo'n 4 weken duurt en ik dan waarschijnlijk wel aan de 40 lessen zit. Rijden is eigenlijk behoorlijk makkelijk, schakelen en dergelijken is geen kunst aan. Enkel goed opletten of er geen ander verkeer aankomt.
  woensdag 2 juli 2008 @ 22:07:49 #208
139483 arnold-d
Evolution
pi_59852529
Ben vandaag begonnen met lessen.

Heb al sinds half mei mijn Motor rijbewijs, en ben nu toch maar eens begonnen met auto rijbewijs.

Het optrekken, sturen, ging allemaal perfect.
En ik schijn maar 20 lessen nodig te hebben,... redelijk weinig?

En zijn er meer die de eerste les ook al de snelweg op mochten?
Volgens mij mag bijna niemand de eerste auto-les de snelweg op, ik lekker wel.
Back to the 70's
pi_59852676
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 22:07 schreef arnold-d het volgende:

Heb al sinds half mei mijn Motor rijbewijs, en ben nu toch maar eens begonnen met auto rijbewijs.

Je hebt je motorrijbewijs al he, dus kijken kun je wel. Verkeersinzicht ook, dus persoonlijk vind ik 20 lessen zelfs veel.
pi_59852932
quote:

Sommige die nog nooit in een auto achter het stuur hebben gezeten (in welke positie dan ook ) gaan al meteen alles doen op de snelweg...., of het veilig is heb ik mijn twijfels bij maar oke

20 lessen is nog redelijk veel denk ik hoor, aangezien je alleen de voertuigbeheersing/kennis nog nodig hebt lijkt me. Regels en alles zijn verder hetzelfde. Maar ach wacht gewoon af je merkt vanzelf wel of het al snel goed gaat.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  woensdag 2 juli 2008 @ 22:38:46 #211
199699 Impala-neuker
Aepyceros melampus
pi_59853392
quote:

Het kijken/verkeersinzicht heb je al vanwege je motorrijbewijs, dus je hoeft alleen nog te leren om de auto te besturen / onder controle te houden. Dan vind ik 20 lessen vrij veel hoor.
Passie voor kadavers, en hun anus in 't bijzonder.
pi_59855053
Ik mocht ook op de snelweg meteen, volgens mij is dat niet super zeldzaam?
pi_59855673
Ik ben vandaag geslaagd om kwart voor 9 vanmorgen

Edit: Ja voor mijn rbw dus.

Versneld aangevraagd, morgen om 9 uur ophalen.
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
pi_59862635
Ik mocht ook meteen de snelweg op, maar heb toch best lang over mijn rijbewijs gedaan... Het zegt dus niks
Klussen deel 1 en 2
pi_59878903
Snelweg is ook makkelijk.
Alles rijdt (als het goed is) dezelfde kant op.
Geen zijwegen, geen rotondes, kruisingen, onduidelijke voorrangssituaties, trams, voetgangers of wat dan ook.
pi_59879306
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 23:45 schreef gliterroze het volgende:
Ik mocht ook op de snelweg meteen, volgens mij is dat niet super zeldzaam?
Inderdaad, al zijn er ook mensen die pas na tig lessen de koppeling mogen gebruiken.
pi_59879902
Wat sowiezo fout is is om jezelf tijdens het lessen te vergelijken met een ander.
Ieder mens is uniek en leert op zijn/haar eigen wijze.
De 1e les snelweg of niet.....wat maakt het uit?
Blijkbaar best veel, men doet alsof het heel wat is. Echt een hot item in het lesserswereldje.
Juist omdat er zo tegenop gezien wordt is het een perfect middel om een iets onzekere leerling zelfvertrouwen te geven.
"Ik mocht de 1e les de snelweg op. HA!"
Snelweg is echt vele malen makkelijker met een beginnende leerling dan een andere locatie maar blijkbaar wel goed voor het zelfvertrouwen.
Neem van mij aan: als je binnen de bebouwde kom aardig kan rijden en inzicht hebt is de snelweg een makkie.

Hou er trouwens rekening mee dat voor instructeurs de snelweg een "rustpunt" is.
Als je te veel op de snelweg zit is je instructeur een lui varken.
pi_59881143
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 00:30 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Inderdaad, al zijn er ook mensen die pas na tig lessen de koppeling mogen gebruiken.
Top 5 China producten
pi_59881641
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 07:15 schreef rene90 het volgende:

[..]

Sorry rene
pi_59882256
Tja vriend van mij ook, mocht de eerste les de snelweg op en vond het helemaal leuk, maar mocht pas in de 2e les leren schakelen, terwijl ik de eerste lessen dat al leerde en pas de 5e les de snelweg op ging, maar wel gewoon zelf gas kon geven en schakelen.
Vind het zelf ook leuker om in de eerste les al gewoon te kunnen autorijden ipv even snel 120 rijden terwijl je eigenlijk verder nog niks kan.
pi_59907589
Hoe trek je nou technisch goed op? Eerst liet ik de koppeling opkomen en gaf tegelijk gas.. Dat ging wel goed tot hij een keer afsloeg. Nu moet ik hem steeds eerst laten rollen (koppeling laten opkomen), 2sec laten rollen en dan pas gas geven.. Dat is echt lastig als je ff snel ergens voorlangs wil, want hij slaat echt snel af. Hoe doen jullie dat?
pi_59907975
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 13:32 schreef Mallet het volgende:
Hoe trek je nou technisch goed op? Eerst liet ik de koppeling opkomen en gaf tegelijk gas.. Dat ging wel goed tot hij een keer afsloeg. Nu moet ik hem steeds eerst laten rollen (koppeling laten opkomen), 2sec laten rollen en dan pas gas geven.. Dat is echt lastig als je ff snel ergens voorlangs wil, want hij slaat echt snel af. Hoe doen jullie dat?
Hoe je het beste optrekt is een beetje afhankelijk van de auto / koppelingspunt. In de vorige renaul scenic waarin ik reed gooide je de koppeling omhoog en gas erop en hatsee die ging meteen weg die KON bijna gewoon niet afslaan.

Nu in de nieuwe renault scenic is het klein nipje gas, dan gelijkmatig koppeling opvoeren en gas opvoeren, bij het koppelingspunt koppeling vasthouden tot hij goed pakt terwijl je met het gas gewoon steeds wat dieper gaat. Misschien beetje krom omschreven maar oke
Top 5 China producten
pi_59917546
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 13:32 schreef Mallet het volgende:
Op gevoel van de koppeling. Dat komt na een aantal lessen vanzelf.
pi_59918367
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 23:42 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Op gevoel van de koppeling. Dat komt na een aantal lessen vanzelf.
Valt me nog van je mee dat je niet een extra opmerking daarbij maakte
Top 5 China producten
pi_59918781
quote:
Op zondag 6 juli 2008 00:27 schreef rene90 het volgende:

[..]

Valt me nog van je mee dat je niet een extra opmerking daarbij maakte
Hehe. Maar als je dat gevoel hebt is het net als fietsen, elke auto waar je in rijdt zal kinderspel zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')