Dat registreren doe je op het postkantoor.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 19:50 schreef gliterroze het volgende:
Mijn datum is begin september ergens. Ik moet om 8 uur afrijden (spits!).. een vriendin zei dat dat ideaal is, maar mij lijkt dat moeilijker? Ohh, ik ben nu al nerveus, haha! Trouwens, weet iemand hoe het zit met auto kopen/net je rijbewijs -> kan dit direct? Ik bedoel, zodra je je rijbewijs hebt opgehaald kan je een auto kopen en is hij officieel van jou en al? Of moet je dit nog ergens registreren (ik weet daar echt niets vanaf)
rijbewijs is niet nodig toch? alleen je paspoort/id?quote:Op dinsdag 1 juli 2008 23:19 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dat registreren doe je op het postkantoor.
Je neemt je rbw en het kentekenbewijs mee en zegt dat je een auto op jouw naam wil zetten.
De rest gebeurt vanzelf.
Maar eerst maar es slagen, succes!!
Je hebt je motorrijbewijs al he, dus kijken kun je wel. Verkeersinzicht ook, dus persoonlijk vind ik 20 lessen zelfs veel.quote:Op woensdag 2 juli 2008 22:07 schreef arnold-d het volgende:
Ben vandaag begonnen met lessen.
Heb al sinds half mei mijn Motor rijbewijs, en ben nu toch maar eens begonnen met auto rijbewijs.
Het optrekken, sturen, ging allemaal perfect.
En ik schijn maar 20 lessen nodig te hebben,... redelijk weinig?
En zijn er meer die de eerste les ook al de snelweg op mochten?![]()
Volgens mij mag bijna niemand de eerste auto-les de snelweg op, ik lekker wel.
Sommige die nog nooit in een auto achter het stuur hebben gezeten (in welke positie dan ookquote:Op woensdag 2 juli 2008 22:07 schreef arnold-d het volgende:
Heb al sinds half mei mijn Motor rijbewijs, en ben nu toch maar eens begonnen met auto rijbewijs.
Het kijken/verkeersinzicht heb je al vanwege je motorrijbewijs, dus je hoeft alleen nog te leren om de auto te besturen / onder controle te houden. Dan vind ik 20 lessen vrij veel hoor.quote:Op woensdag 2 juli 2008 22:07 schreef arnold-d het volgende:
Inderdaad, al zijn er ook mensen die pas na tig lessen de koppeling mogen gebruiken.quote:Op woensdag 2 juli 2008 23:45 schreef gliterroze het volgende:
Ik mocht ook op de snelweg meteen, volgens mij is dat niet super zeldzaam?
quote:Op vrijdag 4 juli 2008 00:30 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Inderdaad, al zijn er ook mensen die pas na tig lessen de koppeling mogen gebruiken.
Hoe je het beste optrekt is een beetje afhankelijk van de auto / koppelingspunt. In de vorige renaul scenic waarin ik reed gooide je de koppeling omhoog en gas erop en hatsee die ging meteen weg die KON bijna gewoon niet afslaan.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 13:32 schreef Mallet het volgende:
Hoe trek je nou technisch goed op? Eerst liet ik de koppeling opkomen en gaf tegelijk gas.. Dat ging wel goed tot hij een keer afsloeg. Nu moet ik hem steeds eerst laten rollen (koppeling laten opkomen), 2sec laten rollen en dan pas gas geven.. Dat is echt lastig als je ff snel ergens voorlangs wil, want hij slaat echt snel af. Hoe doen jullie dat?
Op gevoel van de koppeling. Dat komt na een aantal lessen vanzelf.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 13:32 schreef Mallet het volgende:
Hoe trek je nou technisch goed op? Eerst liet ik de koppeling opkomen en gaf tegelijk gas.. Dat ging wel goed tot hij een keer afsloeg. Nu moet ik hem steeds eerst laten rollen (koppeling laten opkomen), 2sec laten rollen en dan pas gas geven.. Dat is echt lastig als je ff snel ergens voorlangs wil, want hij slaat echt snel af. Hoe doen jullie dat?
Valt me nog van je mee dat je niet een extra opmerking daarbij maaktequote:Op zaterdag 5 juli 2008 23:42 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Op gevoel van de koppeling. Dat komt na een aantal lessen vanzelf.
Hehe. Maar als je dat gevoel hebt is het net als fietsen, elke auto waar je in rijdt zal kinderspel zijn.quote:Op zondag 6 juli 2008 00:27 schreef rene90 het volgende:
[..]
Valt me nog van je mee dat je niet een extra opmerking daarbij maakte
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |