Het lijkt me toch wel handig om eerst fatsoenlijk gas te geven voordat je de koppeling op laat komen hoor... Zeker in de auto waar ik op dit moment in rijd (een oude Laguna die eigenlijk veel te zwaar is) schiet het echt niet op als je eerst een stukje rolt en daarna pas gas gaat geven, bovendien slaat 'ie dan veel sneller af. Ik geef dus altijd eerst gewoon een dot gas voordat ik de koppeling op laat komen.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 13:32 schreef Mallet het volgende:
Hoe trek je nou technisch goed op? Eerst liet ik de koppeling opkomen en gaf tegelijk gas.. Dat ging wel goed tot hij een keer afsloeg. Nu moet ik hem steeds eerst laten rollen (koppeling laten opkomen), 2sec laten rollen en dan pas gas geven.. Dat is echt lastig als je ff snel ergens voorlangs wil, want hij slaat echt snel af. Hoe doen jullie dat?
Als je em te snel laat schieten gaat het alsnog fout hoorquote:Op zondag 6 juli 2008 01:55 schreef Geqxon het volgende:
Eerst 4000 toeren per minuut maken, en dan de koppeling laten schieten. Weet je zeker dat de motor niet af zal slaan.
En dat is nou precies wat ik doe als hij af is geslagen voor een stoplicht. Met een bloedvaart.quote:Op zondag 6 juli 2008 01:55 schreef Geqxon het volgende:
Eerst 4000 toeren per minuut maken, en dan de koppeling laten schieten. Weet je zeker dat de motor niet af zal slaan.
Ik ben zelf op 3 juni begonnen en heb er nu 9 lessen op zitten. Ik heb zelf ook wat moeite met de koppeling.. Ik laat me nog wel eens opjagen als ik mensen dicht achter me zie staan. Als ik er gewoon niet op let gaat het primaquote:Op maandag 7 juli 2008 15:10 schreef xxiessiexx het volgende:
Hoi, ik meld me ook aan voor dit topic
Ben op 9 juni begonnen met lessen en heb er nu 5 lessen op zitten!
Het sturen gaat me heel goed af, alleen met de koppeling blijf ik ruzie hebben, ik laat hem te snel opkomen
quote:Op maandag 7 juli 2008 20:58 schreef Geqxon het volgende:
Vandaag trouwens voor het eerste alleen gereden, en gelijk in enorme storm. Regen die zo hard ging dat ik op de snelweg mijn voorligger niet meer zag.
quote:Op maandag 7 juli 2008 20:37 schreef ZwarteMagika het volgende:
Ja kut is dat he
Ik begin de laatste tijd ook op te zien tegen lessen. Als ik eenmaal bezig ben vind ik het wel weer leuk, maar kan wel merken dat ik het een beetje zat begin te worden..
Maar waar zien jullie dan precies tegenop?quote:Op maandag 7 juli 2008 19:58 schreef gliterroze het volgende:
Hmpf. Soms vind ik de lessen echt leuk, maar soms ook totaal niet. Kan echt balen als het weer eens een les mega slecht ging (zoals vandaag).
Ach, het kan erger... Mijn instructeur zei vlak voor m'n examen (na een uurtje rijden om in te komen): Als je zo rijdt als de afgelopen lessen kan je het wel vergeten!quote:Op dinsdag 8 juli 2008 10:35 schreef gliterroze het volgende:
Soms gaat het gewoon niet goed, en dan benadrukt de instructeur dat, en wordt je nog onzekerder waardoor je nog meer fouten maakt etc. Ik heb idd ook weleens gehad dat ik er super tegenop zag. Het ligt echt aan de bui van mijn instructeur, als die een goede dag heeft gaat het perfect en als het dan toch fout gaat krijg ik eerder een 'kop op je kan het wel', bij een slechte dag is het 'jeetje gaat niet goed he? je hebt veel beter gereden eerst. Hoe komt het dat je niet meer kan rijden? je doet alles fout."
Dat kan ik me van mijn lessen ook nog wel herinneren.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 10:35 schreef gliterroze het volgende:
Soms gaat het gewoon niet goed, en dan benadrukt de instructeur dat, en wordt je nog onzekerder waardoor je nog meer fouten maakt etc.
Veel oefenexamens maken dan moet het wel goed komen. Al die vragen zijn vergelijkbaar met je oefenvragen, alleen heeft het autotje een ander kleurtje of is de fietser/auto omgekeerd. En die open vragen krijg je weinig / niet heb ik zelf gemerkt. Wel "wat is het alarm nummer van nederland"quote:Op dinsdag 8 juli 2008 16:30 schreef MaxC het volgende:
Morgenochtend theorie-examen. Niet echt heel hard geleerd maar hoop op het beste. De meeste vragen zijn erg makkelijk behalve dan die open vragen als: Hoeveel meter is een korte invoegstrook? Of hoe lang mag een personenauto maximaal zijn? Vind ik zo'n kutte en niet relevante vragen voor op de weg
Maar ja, komt goed. Mensen nog tips?
Ach, als je er van uit gaat dat je 300m aan invoegstrook hebt, terwijl het er maar 50 zijn, kan je toch met een veel te lage snelheid invoegen (met alle gevolgen van dien) En als jij gezellig naar de IKEA gaat en gewoon een kast in je auto pleurt en niet nadenkt of het allemaal wel mag, mag je oom agent betalen denk ikquote:Op dinsdag 8 juli 2008 16:30 schreef MaxC het volgende:
Morgenochtend theorie-examen. Niet echt heel hard geleerd maar hoop op het beste. De meeste vragen zijn erg makkelijk behalve dan die open vragen als: Hoeveel meter is een korte invoegstrook? Of hoe lang mag een personenauto maximaal zijn? Vind ik zo'n kutte en niet relevante vragen voor op de weg
Maar ja, komt goed. Mensen nog tips?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |