abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59919047
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 13:32 schreef Mallet het volgende:
Hoe trek je nou technisch goed op? Eerst liet ik de koppeling opkomen en gaf tegelijk gas.. Dat ging wel goed tot hij een keer afsloeg. Nu moet ik hem steeds eerst laten rollen (koppeling laten opkomen), 2sec laten rollen en dan pas gas geven.. Dat is echt lastig als je ff snel ergens voorlangs wil, want hij slaat echt snel af. Hoe doen jullie dat?
Het lijkt me toch wel handig om eerst fatsoenlijk gas te geven voordat je de koppeling op laat komen hoor... Zeker in de auto waar ik op dit moment in rijd (een oude Laguna die eigenlijk veel te zwaar is) schiet het echt niet op als je eerst een stukje rolt en daarna pas gas gaat geven, bovendien slaat 'ie dan veel sneller af. Ik geef dus altijd eerst gewoon een dot gas voordat ik de koppeling op laat komen.

De enige momenten waarbij ik dat niet doe (en dus eerst de koppeling aan laat grijpen voordat ik gas geef) is als ik op een helling sta. Maar ja, dat is dan min of meer noodgedwongen omdat ik m'n rechtervoet dan nog nodig heb voor de rem.
pi_59919533
Eerst 4000 toeren per minuut maken, en dan de koppeling laten schieten. Weet je zeker dat de motor niet af zal slaan.
  zondag 6 juli 2008 @ 02:29:56 #228
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_59919892
quote:
Op zondag 6 juli 2008 01:55 schreef Geqxon het volgende:
Eerst 4000 toeren per minuut maken, en dan de koppeling laten schieten. Weet je zeker dat de motor niet af zal slaan.
Als je em te snel laat schieten gaat het alsnog fout hoor

Dan sta je helemaal voor paal
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_59919936
quote:
Op zondag 6 juli 2008 01:55 schreef Geqxon het volgende:
Eerst 4000 toeren per minuut maken, en dan de koppeling laten schieten. Weet je zeker dat de motor niet af zal slaan.
En dat is nou precies wat ik doe als hij af is geslagen voor een stoplicht. Met een bloedvaart.
pi_59942695
jezus man vandaag een BNOR-examen gehad en ging echte te slecht voor woorden grr het rijden voor het examen ging nog zo goed ik weet het echt niet meer telkens komt er weer iets waar ik een fout maak nu maar hopen dat ik zo snel mogelijk weer examen mag doen, want deze keer heb ik ook dikke 3 maanden moeten wachten op het kut staatsexamen
pi_59948933
Hoi, ik meld me ook aan voor dit topic

Ben op 9 juni begonnen met lessen en heb er nu 5 lessen op zitten!
Het sturen gaat me heel goed af, alleen met de koppeling blijf ik ruzie hebben, ik laat hem te snel opkomen
pi_59952222
quote:
Op maandag 7 juli 2008 15:10 schreef xxiessiexx het volgende:
Hoi, ik meld me ook aan voor dit topic

Ben op 9 juni begonnen met lessen en heb er nu 5 lessen op zitten!
Het sturen gaat me heel goed af, alleen met de koppeling blijf ik ruzie hebben, ik laat hem te snel opkomen
Ik ben zelf op 3 juni begonnen en heb er nu 9 lessen op zitten. Ik heb zelf ook wat moeite met de koppeling.. Ik laat me nog wel eens opjagen als ik mensen dicht achter me zie staan. Als ik er gewoon niet op let gaat het prima
pi_59955268
Hmpf. Soms vind ik de lessen echt leuk, maar soms ook totaal niet. Kan echt balen als het weer eens een les mega slecht ging (zoals vandaag).
pi_59956257
Ja kut is dat he

Ik begin de laatste tijd ook op te zien tegen lessen. Als ik eenmaal bezig ben vind ik het wel weer leuk, maar kan wel merken dat ik het een beetje zat begin te worden..
pi_59956826
Vandaag trouwens voor het eerste alleen gereden, en gelijk in enorme storm. Regen die zo hard ging dat ik op de snelweg mijn voorligger niet meer zag.
pi_59964355
quote:
Op maandag 7 juli 2008 20:58 schreef Geqxon het volgende:
Vandaag trouwens voor het eerste alleen gereden, en gelijk in enorme storm. Regen die zo hard ging dat ik op de snelweg mijn voorligger niet meer zag.


Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_59964358
quote:
Op maandag 7 juli 2008 20:37 schreef ZwarteMagika het volgende:
Ja kut is dat he

Ik begin de laatste tijd ook op te zien tegen lessen. Als ik eenmaal bezig ben vind ik het wel weer leuk, maar kan wel merken dat ik het een beetje zat begin te worden..
quote:
Op maandag 7 juli 2008 19:58 schreef gliterroze het volgende:
Hmpf. Soms vind ik de lessen echt leuk, maar soms ook totaal niet. Kan echt balen als het weer eens een les mega slecht ging (zoals vandaag).
Maar waar zien jullie dan precies tegenop?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_59966503
Soms gaat het gewoon niet goed, en dan benadrukt de instructeur dat, en wordt je nog onzekerder waardoor je nog meer fouten maakt etc. Ik heb idd ook weleens gehad dat ik er super tegenop zag. Het ligt echt aan de bui van mijn instructeur, als die een goede dag heeft gaat het perfect en als het dan toch fout gaat krijg ik eerder een 'kop op je kan het wel', bij een slechte dag is het 'jeetje gaat niet goed he? je hebt veel beter gereden eerst. Hoe komt het dat je niet meer kan rijden? je doet alles fout."
  dinsdag 8 juli 2008 @ 10:46:32 #239
164283 Luco
Buongiorno!
pi_59966717
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 10:35 schreef gliterroze het volgende:
Soms gaat het gewoon niet goed, en dan benadrukt de instructeur dat, en wordt je nog onzekerder waardoor je nog meer fouten maakt etc. Ik heb idd ook weleens gehad dat ik er super tegenop zag. Het ligt echt aan de bui van mijn instructeur, als die een goede dag heeft gaat het perfect en als het dan toch fout gaat krijg ik eerder een 'kop op je kan het wel', bij een slechte dag is het 'jeetje gaat niet goed he? je hebt veel beter gereden eerst. Hoe komt het dat je niet meer kan rijden? je doet alles fout."
Ach, het kan erger... Mijn instructeur zei vlak voor m'n examen (na een uurtje rijden om in te komen): Als je zo rijdt als de afgelopen lessen kan je het wel vergeten!

Uiteraard ging het examen soepel, en ben ik in 1 keer geslaagd . Instructeur ook blij natuurlijk. Verder was hij een toffe gast, alleen kon hij uit het niets heel boos worden, om 1 minuut later weer normaal te doen
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_59968206
Net eerste les gehad ... Rond 10 uur werd ik opgehaald, eerst mocht ik alleen sturen. Later toen we tussen de weilanden waren mocht ik zelf gaan gas geven, remmen en schakelen. Zo af en toe zat ik in zijn 3 ipv 1 (en vice versa) maarja het was ook de eerste keer . Bijna nog een vogel doodgereden, vloog voor de lesauto langs precies op een andere auto . Nouja morgen gelijk mijn 2e les .
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_59972099
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 10:35 schreef gliterroze het volgende:
Soms gaat het gewoon niet goed, en dan benadrukt de instructeur dat, en wordt je nog onzekerder waardoor je nog meer fouten maakt etc.
Dat kan ik me van mijn lessen ook nog wel herinneren.

Na één fout gemaakt te hebben maakte ik daarna vaak een hele hoop kleinere foutjes, helemaal als je een ingreep hebt gehad ofzo. Op zich wel logisch dat je er dan even niet meer 100% bij bent met je concentratie. Hoe dan ook helpt 't al een hoop als je gewoon áltijd rustig blijft...

Zelfde geldt voor de instructeur trouwens. Ik had altijd een enorm relaxte vent die er altijd heel rustig bij zat en bijvoorbeeld ook nooit boos werd. (je leest wel eens andere verhalen ) Zelfs na de meest extreme ingrepen vroeg hij gewoon heel rustig wat voor situatie het nou eigenlijk was, wat je verkeerd deed, hoe je het dus eigenlijk had moeten doen, etc.

Zo zat ik een keer achterin bij iemand die met een noodgang op een voorrangskruising afreed, waar op dat moment ook een Mercedes met hoge snelheid op afkwam (de Mercedes had voorrang). Ik heb nog nooit in een auto gezeten die zó snel stilstond, godverdomme zeg. Maar zelfs in die situatie bleef de instructeur rustig, dus dat helpt wel een hoop denk ik. Als je instructeur dan ook nog eens zenuwachtig gaat zitten doen wordt het al helemaal niks natuurlijk...
pi_59973711
En eindelijk kan ik ook in dit topic posten!
Ik ben gisteren 18 geworden en meteen met lessen begonnen. Ik heb gisteren één uur les gehad, en dat ging volgens mij best goed Ik mocht zelf wegrijden en zelf al een stuk op de snelweg gereden.
De komende dagen heb ik 1.5 uur les, en zondag twee blokken van twee. Helaas gaat mijn instructeur volgende week twee weken op vakantie en is het een eenmanszaak. Maar daar is verder niet veel aan te doen. Als het goed is heb ik eind augustus mijn TTT en begin september het examen!
pi_59975512
Morgenochtend theorie-examen. Niet echt heel hard geleerd maar hoop op het beste. De meeste vragen zijn erg makkelijk behalve dan die open vragen als: Hoeveel meter is een korte invoegstrook? Of hoe lang mag een personenauto maximaal zijn? Vind ik zo'n kutte en niet relevante vragen voor op de weg

Maar ja, komt goed. Mensen nog tips?
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_59979353
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 16:30 schreef MaxC het volgende:
Morgenochtend theorie-examen. Niet echt heel hard geleerd maar hoop op het beste. De meeste vragen zijn erg makkelijk behalve dan die open vragen als: Hoeveel meter is een korte invoegstrook? Of hoe lang mag een personenauto maximaal zijn? Vind ik zo'n kutte en niet relevante vragen voor op de weg

Maar ja, komt goed. Mensen nog tips?
Veel oefenexamens maken dan moet het wel goed komen. Al die vragen zijn vergelijkbaar met je oefenvragen, alleen heeft het autotje een ander kleurtje of is de fietser/auto omgekeerd. En die open vragen krijg je weinig / niet heb ik zelf gemerkt. Wel "wat is het alarm nummer van nederland"
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  dinsdag 8 juli 2008 @ 21:04:28 #245
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_59981659
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 16:30 schreef MaxC het volgende:
Morgenochtend theorie-examen. Niet echt heel hard geleerd maar hoop op het beste. De meeste vragen zijn erg makkelijk behalve dan die open vragen als: Hoeveel meter is een korte invoegstrook? Of hoe lang mag een personenauto maximaal zijn? Vind ik zo'n kutte en niet relevante vragen voor op de weg

Maar ja, komt goed. Mensen nog tips?
Ach, als je er van uit gaat dat je 300m aan invoegstrook hebt, terwijl het er maar 50 zijn, kan je toch met een veel te lage snelheid invoegen (met alle gevolgen van dien) En als jij gezellig naar de IKEA gaat en gewoon een kast in je auto pleurt en niet nadenkt of het allemaal wel mag, mag je oom agent betalen denk ik

Zorg maar dat je het weet, he takn altijd nog een keer van pas komen
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_59987300
Mijn instructeur is wel een toffe gast. Hij is ook nog nooit boos ofzo geworden. Hij let uiteraard wel altijd goed op, maar hij heeft nog nooit echt noodzakelijk ingegrepen. Ik heb wel een paar keer echt hard moeten remmen, maar dan was ik altijd een fractie eerder of tegelijk. Hij gaat alleen binnenkort 3 weken met vakantie en worden zijn lessen overgenomen door een andere instructeur. Daar heb ik mindere verhalen over gehoord, dus dat vind ik wel minder. Aan de andere kant zou ik me ook niet zomaar laten afbekken, ik bedoel je moet het toch leren?
pi_59992528
Net theorie gehaald, viel echt 100 % mee. Waren helemaal geen vragen over lengtes en gewicht etc. gelukkig
Vooral voorrang en inhaal vragen. 2 foutjes

Op naar praktijk!
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_59997937
Terug van les nummero 2! Ging naar mijn gevoel wel redelijk, 2 keer de auto af laten slaan en een paar keer misschakelen. De instructeur vond dat t best netjes ging want de versnellingen zitten vrij dicht bij elkaar. Alleen in het dorp is het soms zo druk dat je nergens tussen komt. Sta je 10 minuten te wachten voordat je eindelijk een weg op kan
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  vrijdag 11 juli 2008 @ 00:42:35 #249
20758 Stringer
You have a nice day
pi_60032976
Ben vorige week afgereden voor de tweede keer. Had een examinator die grondig te werk ging in tegenstelling tot m'n eerste examen. Toen had ik een vrouw die gelijk wou rijden, vroeg niets over de auto, had maar 1 bijzondere verrichting. Zakte helaas, omdat ik volgens haar niet doorstromings bevorderend reed. Kon ik destijds wel mee leven, vond mezelf ook niet fantastisch rijden.

Afijn,. de tweede keer dus. Deze sjaak wou alles van de auto weten, inclusief bandenprofiel, bandenspanning... Prima, als hij dat wil..
Vervolgens begonnen we met de rit. Op de eerste de beste kruising was het gelijk raak: Stoplichten stonden uit, en dat op één van Utrechts drukste kruispunten, vervolgens laat ik midden op de kruising de auto afslaan. 2 f**king keer achter elkaar! Had mazzel dat het redelijk rustig was (vrijdagochtend om half 9), maar dan begin je dus je examen heel kut....

Vervolgens lekker doorgereden naar de snelweg, ging verder goed. Inmiddels een dorpje ingereden en daar kreeg ik een parkeer opdracht bij een industrieterrein. Ik reed op een weg met aan beide kanten parkeervakken en géén enkele auto erop. Piece of cake dus, auto gewoon vooruit ingeparkeerd. Vervolgens rij ik monter weer verder, inmiddels het afslaan van de motor vergeten, als juist op dat moment de examinator KEIHARD op de rem trapt. Het eerste wat ik vervolgens zie is een dikke Bmw voor m'n neus, op nog geen centimeter afstand. Het eerste was ik kon uitbrengen was een luid: "godver, oke dit was het dan".

Wat was er nou gebeurd, Er kwam iemand met een noodgang vanachter een hekwerk gestoven, op de straat zonder te kijken. Maar ik had dus ook never nooit die kant op gekeken. Ik was bezig met het aankomende straatje van rechts. De examinator kijkt me aan en zegt doodleuk: "zo dat was even bijna een ongeluk!"
Nou toen kon ik het wel shaken dus, dacht ik... Ik reed vervolgens terug naar het CBR. Door een dorpje, rotondes, drukke straten, ging allemaal prima. Eenmaal bij het CBR stapte ik zwijgend uit de auto om vervolgens boven licht verbaasd te horen dat ik was geslaagd
De examinator vond dat het mij totaal geen blaam trof, en vond het nogal een grappig voorval, gezien de wijze op de lachende manier waarop ie het verhaal aan m'n instructeur vertelde...

Overigens bijna geen woord met m'n examinator gevoerd, was doodstil in die auto haha

[ Bericht 1% gewijzigd door Stringer op 11-07-2008 00:49:46 ]
"Als de toekomst een optelsom is van wat er mijn leven in het verleden is gebeurd, dan ga ik een ***vette tijd tegemoet."
pi_60033448
Je bent geslaagd terwijl je bijna een ongeluk had veroorzaakt? Bizar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')