Naar aanleiding van een redelijke offtopic discussie in
[Centraal] Rijbewijs/Rijlestopic Nummer 106 , lijkt het mij handig om hier maar verder te gaan!
Het begon met Rene90, die vroeg naar een leuke route. Ik opperde A'dam - Diemen - Weesp, maar Rene90 was eigenwijs, en besloot het volgende:
quote:
Op maandag 23 juni 2008 21:06 schreef rene90 het volgende:Oke nou ik ben even aan de gang geweest op routenet, werkt best lekker, met het toevoegen van tussenpunten. Ik ben uitgekomen op:
Rondje a'dam - a'dam uiteraard
140 km
2.11 uur
57 km snelweg
de rest N/S weggetjes
Even de stadjes van begin tot eindlocatie:
Amsterdam
Bussem
Hilversum
Baarn
Bunschoten spakenburg
Leusden
Utrecht
Maarssen
Breukelen
Amsterdam
Dit is vervolgens afgeschoten, en nu zijn ik en qu63 het eens dat een van de leukste routes in de regio van A'dam is om via Diemen naar Weesp/Driemond - Nigtevecht - Nederhorst den Berg en verder richting Hilversum te reizen.
Dit is gewoon een leuk stuk, lekker langs de Vecht. Eventueel kan je vanaf Abcoude beginnen, dan de Amstel volgen, daarna klein stukje ring (A10) en vervolgens in Diemen verder te gaan.
Weet jij leuke routes? Meld het hier, eventueel met fotoverslag! Leukste zijn routes door lintdorpjes (Nigtevecht, Ankeveen), oude stadskernen (Weesp, Naarden-Vesting) en landelijke plekjes (langs de Vecht). Natuurlijk mogen ook routes uit andere delen van het land geplaatst worden!
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>