Volgens mij is dat echt een zwaar oninteressant onderwerp.quote:Op dinsdag 8 april 2008 18:36 schreef ghizzer het volgende:
iemand foto's van het nieuwe treinperron in deventer? alvast bedankt voor het posten voor het geval dat iemand ze heeft!(Y)
Foto's van het oude postperron daarentegen... MET opschrift "Welkom in Moskou aan de IJssel"....quote:Op dinsdag 8 april 2008 19:09 schreef Duvel het volgende:
[..]
Volgens mij is dat echt een zwaar oninteressant onderwerp.
Filmen bedoel je?quote:Op dinsdag 8 april 2008 20:30 schreef Dichterbijer het volgende:
wat treinen op de lopende band vastleggen.
Ja, jij hebt hem doorquote:Op dinsdag 8 april 2008 20:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Filmen bedoel je?
De laatste (?) diesellocs over de Montzenroute
Goederenlijn van Luik naar Aken, praktisch onder het 3landenpunt door. Was altijd diesel, maar ze maken nu haast met de Electrificage, en de verwachting is dat er over weinig tijd alleen nog maar BR189 en dat soort troep rijdt. NMBS 55 diesellocs tegen een helling op, dat moet je meemakenquote:Op dinsdag 8 april 2008 20:35 schreef Dichterbijer het volgende:
Ja, jij hebt hem door
Montzenroute?... ik ben geen trein-o-fiel..dus enige uitleg?
quote:Op dinsdag 8 april 2008 21:00 schreef Socios het volgende:
Nog meer treinennieuws op lokaal niveau: station Harlingen heeft sinds een week of wat geen stationsklok meerHeeft de krant zelfs gehaald.
!!11eins
Zo gebeurt er nogeens wat in Laplandquote:Op dinsdag 8 april 2008 21:00 schreef Socios het volgende:
Nog meer treinennieuws op lokaal niveau: station Harlingen heeft sinds een week of wat geen stationsklok meerHeeft de krant zelfs gehaald.
!!11eins
Cool!quote:Op dinsdag 8 april 2008 20:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Goederenlijn van Luik naar Aken, praktisch onder het 3landenpunt door. Was altijd diesel, maar ze maken nu haast met de Electrificage, en de verwachting is dat er over weinig tijd alleen nog maar BR189 en dat soort troep rijdt. NMBS 55 diesellocs tegen een helling op, dat moet je meemaken![]()
![]()
Ik had geen idee wat me overkwam de eerste keerIk hoorde een tyfoon in de verte, en het ging maar door, en door, en door.... bleek dat dus het motorgeluid van dat ding te zijn
Nou, nee.quote:
Weeniet, ik ben er zelf nog nooit specifiek heen geweest. Maar ik dacht dat het een heel eind onder het 3LP lag, en dat je er echt niet zomaar bij komt. Gemmenich schijnt wel een goeie spotplek te zijn. Google Urf en zoquote:Op dinsdag 8 april 2008 21:09 schreef Socios het volgende:
Ik zie ook een stuk spoor vlak onder het drielandenpunt. Dat is te lopen neem ik aan... Heb je daar (een mooi stuk) van die spoorlijn al?
quote:Op dinsdag 8 april 2008 21:36 schreef knars het volgende:
[ afbeelding ]
Het enige mooie aan het Amstelstation.
er staat dus niks in over deze stijl, maar volgens mij was deze schilder wel actief binnen "De Stijl".quote:Peter Alma (Medan, 18 januari 1886 — Amsterdam, 23 mei 1969) was een Nederlands beeldend kunstenaar die actief was in de communistische beweging.
Alma was verbonden met de strijd van de linkse arbeidersbeweging in de periode tussen de wereldoorlogen. Hij volgde een scholing aan de Academie van Beeldende Kunsten in Den Haag (1904-1906) en aan de Académie Humbert in Parijs (1907-1914). Hij raakte daar bevriend met schilders als Fernand Léger, Henri le Fauconnier en Piet Mondriaan. Op 11 mei 1922 trad hij te Amsterdam met Brecht Willemse in het huwelijk. Het werd op 21 december 1938 ontbonden.
Alma overleed op 83-jarige leeftijd te Amsterdam. Enkele wandschilderingen van zijn hand zijn te bewonderen in het Amstelstation. Na de sloop van het oude zwembad aan de Marnixstraat in 2003 werd het tegeltableau ontworpen door Alma uit het zwembad overgebracht naar dit station.
Dat is op zich allebei die uitroeptekens waard, welquote:Op dinsdag 8 april 2008 22:04 schreef Zug-Chef het volgende:
Vaste tractie daarbij, ook nieuw sinds 7 april, is de RN232!!.
Poeh ja zeg dat wel, dit nieuwtje hadden 'wij' cargoliefhebbers wel even nodig, nadat afgelopen maand zeker 4 of 5 Ludmilla's een enkele reis Duitsland hebben gekregen. Er zijn er nu niet zo heel veel meer over in Nederland. Vaste inzet is nu naast deze autotransporttrein nog met de UC Onnen-Leer en met de Kalktrein Arnhem Goederen - Duitsland. Wat dat betreft dus zeer goed nieuws, leuke bijkomstigheid dat de trein ook nog eens erg goed te combineren is met mijn werk in Deventer :--)quote:Op dinsdag 8 april 2008 22:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is op zich allebei die uitroeptekens waard, welLyudmila's zie je steeds meer verdwijnen voor BR189 idd.
Kansen genoeg nu om hem eens vast te leggen :--) Ding rijdt elke werkdag vanaf nu.quote:Op dinsdag 8 april 2008 22:16 schreef thats-me het volgende:
Dat heb ik dus door Wierden zien komen iets na 17.30uur. Dacht namelijk een rode Lok te zien(zag net de achterkant van de lok), maar wist niet wat het was :p.. Nu dus wel... Mooie foto trouwens
Zoveel nut heeft dat ook niet qua vermogen. Misschien qua koppel of zo?quote:Op dinsdag 8 april 2008 22:42 schreef Brembo het volgende:
Zag vandaag twee nieuwe van die nieuwe railion e-locs rijden op Ah centraal met een leuke sloot goederen er achter. Maar ik zag dat de voorste de bovenste pantograaf gebruikte en de tweede loc de achterste pantograaf gebruikte. Het ging met een gangetje van 40 ~ 50 km/h....
Maar het verbaast mij dat het nut heeft om in plaats van met enkele loc te rijden met twee locs te rijden
Heeft te maken met het gewicht van de trein in combinatie met 'slecht weer'. 1 zo'n lok kan altijd wel de trein optrekken en afremmen, maar met ietwat slecht weer is het beter voor een boel omstandigheden om met 2 loks te rijden.quote:Op dinsdag 8 april 2008 22:42 schreef Brembo het volgende:
Zag vandaag twee nieuwe van die nieuwe railion e-locs rijden op Ah centraal met een leuke sloot goederen er achter. Maar ik zag dat de voorste de bovenste pantograaf gebruikte en de tweede loc de achterste pantograaf gebruikte. Het ging met een gangetje van 40 ~ 50 km/h....
Maar het verbaast mij dat het nut heeft om in plaats van met enkele loc te rijden met twee locs te rijden
Tof. Nooit geweten dat daar een spoorlijn liep, terwijl ik er redelijk vaak kom. Binnenkort maar eens kijken dan.quote:Op dinsdag 8 april 2008 21:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Weeniet, ik ben er zelf nog nooit specifiek heen geweest. Maar ik dacht dat het een heel eind onder het 3LP lag, en dat je er echt niet zomaar bij komt. Gemmenich schijnt wel een goeie spotplek te zijn. Google Urf en zo
Bron: Blik op Nieuwsquote:Minder vertragingen op het spoor door automatisch advies
Delft - Door treinverkeersleiders te adviseren met een geautomatiseerd systeem, zijn de gevolgen van verstoringen op het spoor te beperken. Dat stelt Andrea D’Ariano, die maandag 7 april op dit onderwerp promoveert aan de TU Delft.
De NS zoekt naar mogelijkheden om de punctualiteit van de treinen te verhogen. Een van de mogelijkheden is het stroomlijnen van de gang van zaken bij verstoringen en vertragingen. Eén vertraagde trein kan immers leiden tot vele andere vertragingen.
Op dit moment beslissen de treindienstleiders in het geval van verstoringen zelfstandig welke treinen voorrang krijgen en welke bijvoorbeeld moeten worden omgeleid. Hierbij wordt geen eenduidige strategie gehanteerd.
ROMA
De Delftse promovendus Andrea D’Ariano heeft dit onderwerp veel gestructureerder aangepakt. Hij ontwikkelde op basis van wiskundige modellen en algoritmes ROMA (Railway traffic Optimization Means of Alternative graphs).
Dit is een geautomatiseerd systeem dat verkeersleiders in hun taak kan assisteren, optimale rijwegen en volgordes geeft en voorkomt dat de treindienstleider minder effectieve beslissingen neemt. In simulatiestudies bleek het gebruik van ROMA te leiden tot minder en kortere vertragingen.
Dit betekent nog niet dat ROMA snel zal worden toegepast op het spoor. Om betrouwbare voorspellingen te doen, moet namelijk alle actuele treininformatie continu tot in detail beschikbaar zijn. Dat is in de spoorwereld nu nog niet het geval. Wel is de verwachting dat steeds meer treinen met GPS zullen worden uitgerust, wat de informatievoorziening zal verbeteren.
Schiphol
Volgens D’Ariano zijn de NS en ProRail ondanks dit bezwaar al geïnteresseerd in het systeem en het verder uitwerken ervan. ‘Het is voor hen een relatief goedkope mogelijkheid om de punctualiteit van de treinen te verhogen.’
De ontwikkeling van een systeem als ROMA past in een trend van toenemend ‘dynamisch verkeersmanagement’. Deze strategie geeft de treindienstleiders wat meer flexibiliteit. In heel bescheiden vorm is dit al te zien op bijvoorbeeld station Schiphol, waar pas op het laatste moment wordt bepaald op welk perron een trein binnenkomt.
Helaas staan de DH's nog niet op de foto op de Dijksgrachtquote:Op dinsdag 8 april 2008 23:57 schreef bork het volgende:
Wel goed gevonden die foto, ik vond iets heel anders op de zaanstraat.
hoe werkt dat nu ook al weer met die tags om het net zo mooi te maken als psm?
Geen slecht verhaal! Alleen dat van die stoorstromen klopt niet helemaal.quote:Op dinsdag 8 april 2008 23:14 schreef Zug-Chef het volgende:
Nog maar een schopje: http://opeenshadikhetforum.nl/viewtopic.php?p=206490#206490 hier vind je meer informatie :--)
Sowieso is alles wat ervoor zorgt voor een vermindering van de invloed van de verstandelijke vermogens van prorail-medewerkers, een goed idee.quote:Op woensdag 9 april 2008 00:58 schreef Peterselieman het volgende:
Bron: Blik op Nieuws
Liever vandaag dan morgen nog zo'n systeem. Het moet toch mogelijk zijn om binnen niet al te lange tijd een systeem te maken wat werkt om bij calamiteiten de optimale inzet van treinen te bepalen gegeven de beperkingen die er zijn, omdat het treinpositiebepalingssysteem waardevolle data daar voor kan leveren. Zeker als ze algoritme zodanig maken dat het rekening gaat houden met de snelheid waarmee verschillende treinen rondrijden.
Je bent alleen volkomen TERECHT direct de lul als zoeen systeem voor de 380ste keer plat gaat en je hebt nog steeds niet het licht gezien van "laten we eens iets aan failover/redundancy doen"quote:Op woensdag 9 april 2008 09:58 schreef Duvel het volgende:
Je bent alleen direct extra de lul als zo'n systeem uitvalt, kijk naar ARI: als dat eruit ligt, weten ze meteen niet meer wat ze moeten doen. Dat is het gevaar van automatisering.
De eerste keer ja. Dan denk je "hoe kunnen we dit in het vervolg voorkomen?" en ga je een backupsysteem aanleggen wat, desnoods volledig transparant, de alle functies overneemt. Datkan toch?quote:Op woensdag 9 april 2008 11:25 schreef Duvel het volgende:
automatisering heeft gezorgd voor een verlaging van de functie-eisen van een treindienstleider, zodat nu bij de kleinste storing paniek uitbreekt.
Klopt. Je verstand gebruiken is er kennelijk voor sommigen niet bij. Je zou toch mogen verwachten dat als er een storing op een baanvak optreedt dat de procedures duidelijk zijn toch?quote:Op woensdag 9 april 2008 11:25 schreef Duvel het volgende:
Ben ik niet met je eens. Er kunnen ook andere omstandigheden zijn waardoor ARI niet werkt (verstoringen, weet ik veel wat), en dan moet je dat ook op kunnen vangen, en daarmoet je personeel op getraind zijn. Maar momenteel lijkt daar de bottleneck te zitten: automatisering heeft gezorgd voor een verlaging van de functie-eisen van een treindienstleider, zodat nu bij de kleinste storing paniek uitbreekt.
Echt lachen dit nummerquote:Op woensdag 9 april 2008 12:26 schreef en_door_slecht het volgende:
Wha ha ha, die tekst is werkelijk geweldig. Daar bij ProRail kunnen ze wel iets!
Ja ja, maar ik lees altijd met veel plezier jullie strakke oneliners over brak materiaal en klein uitstapje mag toch wel?quote:Op woensdag 9 april 2008 12:54 schreef Peterselieman het volgende:
Dit is een treinentopic, geen metrotopic
quote:Op woensdag 9 april 2008 13:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Echt lachen dit nummer
http://www.dingdingding.nl
Liedje
Zeur niet. Metro komt van "Train métropolitain", dus ook trein.quote:Op woensdag 9 april 2008 12:54 schreef Peterselieman het volgende:
Dit is een treinentopic, geen metrotopic
Ja man, kut. Alles. En vingerverf.quote:Op woensdag 9 april 2008 13:02 schreef bork het volgende:
[..]
Ja ja, maar ik lees altijd met veel plezier jullie strakke oneliners over brak materiaal en klein uitstapje mag toch wel?
Geen idee, ik ga niet naar liedjes over platgereden kinderkopjes luisteren terwijl mijn exchange server voor de achtmiljoen-honderdtwaalfde keer deze week omver sodemietertquote:Op woensdag 9 april 2008 16:07 schreef Wadloper het volgende:
Snap werkelijk waar niet wat hier zo erg aan is met dat liedje, dit is toch gewoon humor?
quote:Op woensdag 9 april 2008 16:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Geen idee, ik ga niet naar liedjes over platgereden kinderkopjes luisteren terwijl mijn exchange server voor de achtmiljoen-honderdtwaalfde keer deze week omver sodemietert
Moet je ook opzouten over die trams uit verwegistanquote:Op woensdag 9 april 2008 12:54 schreef Peterselieman het volgende:
Dit is een treinentopic, geen metrotopic
quote:Op woensdag 9 april 2008 18:01 schreef Socios het volgende:
Leuke foto´s van het Amstelstation! Hierbij een filmpje van de opening van dat station destijds.
http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/ibg/sn044005-bb.wmv
Op 1 minuut en ook nog later in het filmpje is ook die muurschildering te zien.
Dat MS-examen heeft echt geholpen hè?quote:Op woensdag 9 april 2008 16:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Geen idee, ik ga niet naar liedjes over platgereden kinderkopjes luisteren terwijl mijn exchange server voor de achtmiljoen-honderdtwaalfde keer deze week omver sodemietert
En toen is het stel samen naar Arnhem gereden ofzo?quote:Op woensdag 9 april 2008 19:58 schreef Peterselieman het volgende:
Vandaag wel een hele vreemde reden dat er tussen Ede-Wageningen en Lunteren geen treinen reden. Waren op station Ede-Wageningen V'tjes aan de rol gegaan en in onvrijwillige aanraking met een Protos gekomen, waarbij de verschillende treintypes gecombineerd werden
en ontkoppelen gaat zeker niet zo 123?quote:Op woensdag 9 april 2008 19:58 schreef Peterselieman het volgende:
Vandaag wel een hele vreemde reden dat er tussen Ede-Wageningen en Lunteren geen treinen reden. Waren op station Ede-Wageningen V'tjes aan de rol gegaan en in onvrijwillige aanraking met een Protos gekomen, waarbij de verschillende treintypes gecombineerd werden
Dat zou wel een beetje raar zijnquote:Op woensdag 9 april 2008 20:02 schreef Peterselieman het volgende:
Verder schijnt er vandaag een ICE komende vanuit Duitsland de Betuweroute opgestuurd te zijn [ afbeelding ]
Railionquote:Op woensdag 9 april 2008 20:37 schreef bork het volgende:
een hele vieze NS-loc.
Dat van 189 klopt, heb net een plaatje gezien op flickr, die gele loc. was denk ik inderdaad een 1600 van railion.quote:Op woensdag 9 april 2008 20:40 schreef dennistd het volgende:
Die 189 is van MRCE ofzo, iig een leasebedrijf
Die ES-nogwat is het type dacht ik
En die gore loc was een railion-1600 vermoed ik zo
Updatequote:Op woensdag 9 april 2008 21:46 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ga je nou eerder, is is mijn planner nu opeens langer geldig @ bork
waardeloze kutclub is datquote:Op woensdag 9 april 2008 21:43 schreef bork het volgende:
Door getreuzel bij de treinreiswinkel mbt de terugreis, heb ik vann8 maar een vlucht geboekt van Krakow naar Schiphol (aankomen daar is nog te doen) als terugreis.
Servers van de UU of zo?quote:Op woensdag 9 april 2008 19:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee, serieus. Hoe moet ik het zeggen?![]()
Ik ben opgescheept met een failliete boedel uit de jaren '90![]()
De Rhijnspoorweg kan volgens mij zeker geen HSL worden genoemd, zeker als de ICE achter de Rhenen - AmsterdamZuid--stopper komt te zitten.quote:With the High-Speed Train network (HST), Utrecht gains
an important position in the Netherlands as a European
terminal.
Ja, de peuterspeelzaal van de kleine is die week dicht en we kunnen niet weg in de meivakantie en ziehier een gaatje en boeken maar.quote:Op woensdag 9 april 2008 21:46 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ga je nou eerder, is is mijn planner nu opeens langer geldig @ bork
Alternatief? NS Internationaal?? Hispeed bellen, Hispeed mailen?quote:
Is dat aan het Rynek toevallig? Zeg maar aan de westkant van de Sukiennica?quote:Op woensdag 9 april 2008 22:35 schreef bork het volgende:
Krakow is al geregeld, 4 nachten 110m2 appartament in de oude stad, schuinboven mijn favoriete Ierse pub in Krakow.
Kijk hoever je met NSinternationaal kan komen, en de rest ter plekke regelenquote:Alternatief? NS Internationaal?? Hispeed bellen, Hispeed mailen?
Volgens mij is dit de minst erge![]()
Oh okee, niet dus. Een straatje achter de Florianska. Ik was in de war met een ander tentjequote:Op woensdag 9 april 2008 22:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Is dat aan het Rynek toevallig? Zeg maar aan de westkant van de Sukiennica?
Zit daar een Ierse pub dan??quote:Is dat aan het Rynek toevallig? Zeg maar aan de westkant van de Sukiennica?
Nee dat is Nic Nowego (Niets nieuws) die is sjiek vergeleken met Irish armsquote:Op woensdag 9 april 2008 22:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh okee, niet dus. Een straatje achter de Florianska. Ik was in de war met een ander tentje
Nee ik bedoel dezequote:Op woensdag 9 april 2008 22:52 schreef bork het volgende:
[..]
Nee dat is Nic Nowego (Niets nieuws) die is sjiek vergeleken met Irish arms
quote:Op woensdag 9 april 2008 22:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee ik bedoel deze
http://www.cracow-life.com/drink/pubs_cafes_details/146-Irish_Pub
eigenlijk moet je dat niet met vrouw en kind doen, maar met mijquote:Op woensdag 9 april 2008 22:55 schreef bork het volgende:
![]()
LOL, die ken ik dan weer niet, kijken of we een gaatje kunnen vinden om die even uit te proberen
Ja ja, met dikke sigaren erbij, lijkt me wel leuk maar ben bang dat ik dan alleen maar in de pub zit/hang/lig en slaap.quote:Op woensdag 9 april 2008 23:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
eigenlijk moet je dat niet met vrouw en kind doen, maar met mij
Mwoaquote:Op woensdag 9 april 2008 23:33 schreef bork het volgende:
Ja ja, met dikke sigaren erbij, lijkt me wel leuk maar ben bang dat ik dan alleen maar in de pub zit/hang/lig en slaap.![]()
Hèt excuus van de professionele prutser!quote:Op woensdag 9 april 2008 19:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee, serieus. Hoe moet ik het zeggen?![]()
Ik ben opgescheept met een failliete boedel uit de jaren '90![]()
Technisch gezien zal het geen enkel probleem zijn. Maarrrr de Betuweroute is niet geschikt voor vervoer van pasagiers. Dit omdat de veiligheidsvoorzieningen hiervoor niet toereikend zijn (te weinig vluchtwegen).quote:Op donderdag 10 april 2008 08:17 schreef Duvel het volgende:
Over die ICE op de Betuweroute: volgens mij kan die alle spanningen aan, dus ook 25kV. Maar wat ik heel vreemd vind: die bogen zijn officieel buiten dienst gesteld spoor. Dat betekent o.a. dat de treindienstleider er geen treinen naartoe kan sturen. Tevens is de bovenleiding daar geaard. Ik snap echt niet hoe dit kan, en ik twijfel aan het waarheidsgehalte!
Dat hangt er maar net vanaf hoe je het brengt, en wie je spreekt natuurlijkquote:Op donderdag 10 april 2008 10:08 schreef bork het volgende:
En uit eigen ervaring heb ik geleerd dat ik ver voor de uiteindelijke reisdatum zeker een ticket voor de beste Sparpreis krijg bij TRW, NS Internationaal (op Utrecht CS) garandeerde mij dit niet!!![]()
focking NS en Prutsrail zijn beide van de overheid en MOETEN gewoon luisteren naar de ministerquote:Op donderdag 10 april 2008 08:59 schreef bright_side_of_life_ het volgende:
do 10 apr 2008, 05:30
Volgens ingewijden wordt er nu gewerkt aan een uitgeklede versie van ERTMS, waardoor de treinen niet meer vlak achter elkaar kunnen rijden. Ook is een snelheid van 200 kilometer per uur dan niet meer mogelijk. Spoorbeheerder ProRail en de NS vinden zelfs dat er helemaal geen dure ERTMS hoeft te komen, omdat de door de minister gewenste snelheid van 160 kilometer per uur ook met een traditioneel beveiligingssysteem kan worden bereikt. De visie van ProRail is opmerkelijk omdat het staatsbedrijf wel een contract met het Canadese Bombardier heeft getekend voor ERTMS en 200 kilometer per uur.
Bron : http://www.telegraaf.nl/b(...)orlijn__.html?p=14,2
Maak een ritje per Amsterdamse metro en je voelt die tijd weerquote:Op donderdag 10 april 2008 11:03 schreef knars het volgende:
geen slechte ervaringen met trw. Ervaring met NS internationaal dateert uit 1994, toen je nog op station Gouda een internationaal loket had. Láng geleden... ach en wee, waar blijft die tijd?
TRW zit op het Singel vlakbij de UB, maar ben er nooit geweest, enkel langsgelopen. Zijn zij nou echt goedkoop? Ik bedoel, zij moeten er toch ook wat aan verdienenquote:Op donderdag 10 april 2008 11:03 schreef knars het volgende:
geen slechte ervaringen met trw. Ervaring met NS internationaal dateert uit 1994, toen je nog op station Gouda een internationaal loket had. Láng geleden... ach en wee, waar blijft die tijd?
quote:Op donderdag 10 april 2008 11:10 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Maak een ritje per Amsterdamse metro en je voelt die tijd weer
Ze hebben wel een heel goedkoop ticket in Frankrijk voor me kunnen regelen vorig jaarquote:Op donderdag 10 april 2008 11:13 schreef Willy84 het volgende:
TRW zit op het Singel vlakbij de UB, maar ben er nooit geweest, enkel langsgelopen. Zijn zij nou echt goedkoop? Ik bedoel, zij moeten er toch ook wat aan verdienenvia DB boeken is toch goedkoper
Ja oke, besturen van zo'n grote onderneming is inderdaad geen lichte taak. Zomaar de directeur ontslaan kan je veel problemen opleveren. Maar de eigenaar van een bedrijf heeft wel mogelijkheden om zijn bedrijf aan te sturen. Bijvoorbeeld door het geven van aanwijzingen.quote:Op donderdag 10 april 2008 11:12 schreef knars het volgende:
Ja, de spoorbedriijven zijn de laatste jaren inderdaad zwaar onder de indruk van wat er door het ministerie van VWS wordt geroepen...
Tendentieus, infaam en abject!quote:Op donderdag 10 april 2008 08:59 schreef bright_side_of_life_ het volgende:
do 10 apr 2008, 05:30
<knip grote waanzin>
Bron : http://www.telegraaf.nl/b(...)orlijn__.html?p=14,2
Er is geen enkele politicus verstandig genoeg om hier iets zinnigs over te zeggen, laat staan om bevelen uit te delen.quote:Op donderdag 10 april 2008 11:09 schreef Willy84 het volgende:
[..]
focking NS en Prutsrail zijn beide van de overheid en MOETEN gewoon luisteren naar de ministeranders moeten ze daar maar wat poppetjes vervangen
Mosterd en ketchup voor mij graag, hier opeten. Offeh..quote:
Dit topic ontstijgt het universitaire niveau met grote regelmaatquote:Op donderdag 10 april 2008 11:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mosterd en ketchup voor mij graag, hier opeten. Offeh..
Oh juistquote:Op donderdag 10 april 2008 12:39 schreef Duvel het volgende:
Voor de n00bs...
"schandelijk en verwerpelijk"
Maar dat klinkt zo gewoon.
Dat was ook wel het belangrijkste.quote:Op donderdag 10 april 2008 13:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik begreep alleen dat stukkie met "kutkop" erin
De enige manier om 160 km/h met ATB-EG te bereiken is van de 130 km/h stap 140 km/h te maken en van de 140 km/h stap 160 km/h. Echter blijf je dan met een 'verouderd' beveiligingssysteem zitten, terwijl als je ERTMS aanlegt dit zodanig verder ontwikkeld kan worden dat het in heel Nederland op een goede manier ingevoerd kan worden.quote:Op donderdag 10 april 2008 13:21 schreef Duvel het volgende:
Dat was ook wel het belangrijkste.
Het enige dat opvalt is dat ProRail ineens zegt geen ERTMS meer nodig te hebben omdat ze toch geen 200 willen rijden.
Hé! Jij kunt in de politiek!quote:Op donderdag 10 april 2008 13:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De enige manier om 160 km/h met ATB-EG te bereiken is van de 130 km/h stap 140 km/h te maken en van de 140 km/h stap 160 km/h. Echter blijf je dan met een 'verouderd' beveiligingssysteem zitten, terwijl als je ERTMS aanlegt dit zodanig verder ontwikkeld kan worden dat het in heel Nederland op een goede manier ingevoerd kan worden.
Overwegen mogen wettelijk gezien niet meer in spoor waar 160km/u gereden wordt, dus dat is opgelost. De maximaal toegelaten snelheid van het mat is ook geen probleem: de hoogste stap is gewoon groen, dus ook als dat code is voor 160km/u, bewaakt de ATB de max. toegelaten snelheid vna het materieel. Bij de oude e-locs 11/12/1300 was dat ook zo: die mochten maar 130, dus de stap "geel 13" bestond niet in de ATB-apparatuur op de trein, die werd weergegeven als "groen".quote:Op donderdag 10 april 2008 14:02 schreef Peterselieman het volgende:
Mja, helaas is het natuurlijk niet zo gemakkelijk als even wat instellingen veranderen, omdat je met het aansturen van overwegen zit, de maximale toegelaten snelheid van het materieel, de hogere onderhoudskosten van het spoor en zo kan ik nog wel even doorgaan.
of je nou een aanrijding krijgt met 140 of 160, bij beiden kun je het niet meer navertellen volgens mij....quote:Op donderdag 10 april 2008 14:05 schreef Duvel het volgende:
[..]
Overwegen mogen wettelijk gezien niet meer in spoor waar 160km/u gereden wordt
Bij 140 is de kans dat de trein in het spoor blijft waarschijnlijk iets groter?quote:Op donderdag 10 april 2008 14:37 schreef dennistd het volgende:
[..]
of je nou een aanrijding krijgt met 140 of 160, bij beiden kun je het niet meer navertellen volgens mij....
Met jacobsdraaistellen zou dat geen verschil mogen maken, zonder zal die kans waarschijnlijk wel een stukje groter zijn ja.quote:Op donderdag 10 april 2008 14:43 schreef Duvel het volgende:
[..]
Bij 140 is de kans dat de trein in het spoor blijft waarschijnlijk iets groter?
Bij NSR zijn momenteel geen treinen in de reizigersdienst opgenomen die uitgerust zijn met jacobsdraaistellen.quote:Op donderdag 10 april 2008 14:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Met jacobsdraaistellen zou dat geen verschil mogen maken, zonder zal die kans waarschijnlijk wel een stukje groter zijn ja.
Pffff... 200 op dat traject? Dat wiebelen die trein zo uit het spoor! Zeker net na de tunnel voor amsterdam vanuit Utrecht....quote:Op donderdag 10 april 2008 08:59 schreef bright_side_of_life_ het volgende:
do 10 apr 2008, 05:30
Derde debacle megaspoorlijn door Harry van Gelder en Edwin Timmer
AMSTERDAM - Na de Betuwelijn en de HSL-Zuid dreigt ook het derde megaspoorproject in Nederland, Amsterdam Bijlmer-Utrecht, in een debacle te eindigen.
Het hypermoderne beveiligingssysteem van de ruim 1 miljard euro kostende spooruitbreiding van Amsterdam naar Utrecht staat op losse schroeven. Daardoor valt het oorspronkelijke plan in duigen om veel meer treinen vlak achter elkaar te laten rijden. Ook de maximale snelheid blijkt ineens gedaald van de oorspronkelijke 200 km/u tot 160 km/u.
Uitgesteld
SP-Kamerlid Emile Roemer wil vandaag opheldering van minister Eurlings. "Ik vind het behoorlijk dramatisch dat dit project almaar wordt uitgesteld. Eerst zou het in 2005 gereed zijn, toen in 2007 en nu spreekt de minister ineens over 2009", aldus Roemer.
Het spoor tussen Amsterdam en Utrecht was altijd bedoeld als proeftraject voor het nieuwe digitale beveiligingssysteem ERTMS. Dat maakt geen gebruik meer van de oude seinen, maar van digitale signalen die de trein sneller doen afremmen. Volgens ingewijden wordt er nu gewerkt aan een uitgeklede versie van ERTMS, waardoor de treinen niet meer vlak achter elkaar kunnen rijden. Ook is een snelheid van 200 kilometer per uur dan niet meer mogelijk. Spoorbeheerder ProRail en de NS vinden zelfs dat er helemaal geen dure ERTMS hoeft te komen, omdat de door de minister gewenste snelheid van 160 kilometer per uur ook met een traditioneel beveiligingssysteem kan worden bereikt. De visie van ProRail is opmerkelijk omdat het staatsbedrijf wel een contract met het Canadese Bombardier heeft getekend voor ERTMS en 200 kilometer per uur.
Bron : http://www.telegraaf.nl/b(...)orlijn__.html?p=14,2
Politici opzouten uit dit topic.quote:Op donderdag 10 april 2008 15:10 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Pffff... 200 op dat traject? Dat wiebelen die trein zo uit het spoor! Zeker net na de tunnel voor amsterdam vanuit Utrecht....
Wel jammer eigenlijkquote:Op donderdag 10 april 2008 14:57 schreef Duvel het volgende:
[..]
Bij NSR zijn momenteel geen treinen in de reizigersdienst opgenomen die uitgerust zijn met jacobsdraaistellen.
Dank! De kop helaas niet vast weten te leggen, deze even snel tijdens het overstappen gemaaktquote:Op donderdag 10 april 2008 13:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar leuke plaatjes SeraphOok de kop van de Protos geschoten?
Mwah, de laatste dingen met jacobsdraaistellen waren de DE2tjes geloof ik, en daarvoor de Mat'46, en dat spul blink niet uit comfort. Nu met de SLT zullen we zien of de techniek in 60 jaar vooruit is gegaan.quote:
Ik vind het wel fijne treinen, die Protossen, jammer dat ze relatief vaak stuk gaan.quote:Op donderdag 10 april 2008 17:27 schreef Seraphina het volgende:
[..]
Dank! De kop helaas niet vast weten te leggen, deze even snel tijdens het overstappen gemaakt.
Bij de TGV werkt het anders primaquote:Op donderdag 10 april 2008 18:54 schreef Duvel het volgende:
Mwah, de laatste dingen met jacobsdraaistellen waren de DE2tjes geloof ik, en daarvoor de Mat'46, en dat spul blink niet uit comfort. Nu met de SLT zullen we zien of de techniek in 60 jaar vooruit is gegaan.
Ja klopt, was in de war want had op wiki gelezen, maar dit geldt voor 2de levering van de VIRM vanaf dit jaar. Dus die kunnen wel 200 km/h rijdenquote:Op donderdag 10 april 2008 21:32 schreef Duvel het volgende:
VIRM mag maar 160. Alleen ICE, Thalys en het vogelbekdier mogen 200.
Ja, ik stond er ook van te kijkenquote:Op donderdag 10 april 2008 22:37 schreef von_Preussen het volgende:
Grappig, ik wist niet dat Oosterhout precies éénzelfde station heeft als Oosterbeek!
Bron : http://www.telegraaf.nl/b(...)e_rails__.html?p=7,1quote:do 10 apr 2008, 21:16
Baby valt tussen de rails
ZURICH - Een bizar ongeluk met een baby op een Zwitsers station is relatief goed afgelopen. De zuigeling viel precies tussen de rails, waardoor de trein die over het kind reed geen kwaad kon aanrichten.
De baby zat in een kinderwagen die door een windvlaag van de naderende trein werd opgetild. De zes maanden oude zuigeling viel uit het wagentje en kwam op het spoor terecht. Het kind hield er slechts een bult op het hoofd aan over. De moeder is er erger aan toe. Zij liep een shock op, meldden Zwitserse media donderdag.
hm ik moet toch Mythbusters maar weer even mailen xD!quote:Op vrijdag 11 april 2008 01:41 schreef bright_side_of_life_ het volgende:
Ernstig gevalletje slordig .... Oeps
[..]
Bron : http://www.telegraaf.nl/b(...)e_rails__.html?p=7,1
Ik geloof er ook geen flikker vanquote:Op vrijdag 11 april 2008 08:14 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
hm ik moet toch Mythbusters maar weer even mailen xD!
die hadden die mythe ontkracht![]()
het stond vanmorgen ook in de TC Tubantia hoorquote:Op vrijdag 11 april 2008 10:33 schreef JeePee83 het volgende:
De bron is ook de Televaag. Dan geloof ik bij voorbaat al niets meer van het bericht
Je bedoelt dat jij het wel gelooft?quote:Op vrijdag 11 april 2008 10:36 schreef dennistd het volgende:
[..]
het stond vanmorgen ook in de TC Tubantia hoor
quote:
vrijdag 11 april 2008 10:14 uur
Bom langs spoor in Vleuten
VLEUTEN - Bij het spoor tussen Vleuten en Harmelen is een explosief gevonden tijdens graafwerkzaamheden. Het gaat vermoedelijk om een bom uit de Tweede Wereldoorlog.
Het Explosieven Opruimingscommando gaat het explosief bij de Hamtoren onderzoeken.
De bom ligt in een weiland. Er staan geen huizen in de omgeving en er is dus geen direct gevaar voor omwonenden. Het treinverkeer wordt niet stilgelegd.
Laatste update: vrijdag 11 april 2008 10:24 uur
© RTV Utrecht
Met andere woorden: Waarom wordt dit een krantenbericht?quote:De bom ligt in een weiland. Er staan geen huizen in de omgeving en er is dus geen direct gevaar voor omwonenden. Het treinverkeer wordt niet stilgelegd.
die geloof ik meer dan de telegraaf jaquote:Op vrijdag 11 april 2008 10:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je bedoelt dat jij het wel gelooft?
Het zal wel een standaard ANP knip-plak-en-knutselwerkje zijn, denk je ook niet?quote:
Geinig, waar is dat te zien ongeveer? Stibans Blerick of zo? Of NSM?quote:Op vrijdag 11 april 2008 11:08 schreef dennistd het volgende:
die geloof ik meer dan de telegraaf ja
maar even ontopic: morgen ga ik nog even de 1202 met de 252 spotten, die combinatie zie je niet zo vaak volgens mij
eindhoven - den bosch - arnhem - deventer - bad bentheimquote:Op vrijdag 11 april 2008 11:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Geinig, waar is dat te zien ongeveer? Stibans Blerick of zo? Of NSM?
Waarom gaat de 252 naar Duitsland?quote:Op vrijdag 11 april 2008 12:04 schreef dennistd het volgende:
[..]
eindhoven - den bosch - arnhem - deventer - bad bentheim
zie http://somda.nl/www/drgls/279/
ik sta zelf op oldenzaal
Daar heb ik nou mijn personeel voorquote:
Leuk! Weekend lang cargo's via Rtd-Utquote:Op vrijdag 11 april 2008 11:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Breda is van vrijdagochtend 2 mei tot en met maandagochtend 5 mei onbereikbaar met de trein.
ANP
Even goed een pokke eind voor jou natuurlijkquote:Op vrijdag 11 april 2008 14:02 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Leuk! Weekend lang cargo's via Rtd-Ut
Tuurlijk wel. Vervangend busvervoer moet het ook geldig in zijn natuurlijk hequote:Op vrijdag 11 april 2008 15:23 schreef JDude het volgende:
Ah, dat wordt dus niet in het weekend van 3 mei onze Kruidvattickets inzetten, denk ik.
Mja, dat was op die foto's ook wel ongeveer te zien idd. Anders krijg je een stel echt niet zo snel zo dwars op de railsquote:Op vrijdag 11 april 2008 16:03 schreef bright_side_of_life_ het volgende:
Zojuist, bij het NOS journaal op NED 2, kwam het bericht dat het metro-ongeluk in Amsterdam werd veroorzaakt door een wissel. Door een 'zeldzame fout' ging de wissel om, terwijl het metrostel over de wissel reed.
Zeldzame fout toch? Ik las *elders* dat het 25 jaar geleden ook al eens gebeurd is. Nou, zeldzaam dusquote:Op vrijdag 11 april 2008 16:57 schreef Duvel het volgende:
Als dit waar is, is het wel ernstig...
Ik bedoel: dit mag eigenlijk nooit voorkomen. Een beveiligingssysteem is opgebouwd in verschillende lagen. Als ik 't zo lees is ergens in een basale laag iets verkeerd gegaan. Stel dat het gebeurt bij ProRail in een hogesnelheidswissel, net als er een trein met 130 overheen kachelt...quote:Op vrijdag 11 april 2008 23:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zeldzame fout toch? Ik las *elders* dat het 25 jaar geleden ook al eens gebeurd is. Nou, zeldzaam dus
In Breda al uitstappen en bus 19 pakkenquote:Op vrijdag 11 april 200821:02 schreef ghizzer het volgende:
iemand enig idee hoe ik aan een (goedkope) ticket van roosendaal naar antwerpen kom?
quote:AMSTERDAM - In Amsterdam dreigt een "catastrofale ineenstorting" van het openbaar vervoer. De status van het onderhoud aan metro en tram door gemeentevervoerbedrijf GVB is volstrekt onduidelijk.
Peter van Zetten
Dat meldt Het Parool zaterdag, naar aanleiding van een conceptrapport dat in handen is van de krant.
Conceptrapport
Het rapport is geschreven in opdracht van de Stadsregio Amsterdam. Volgens een woordvoerder van de gemeente Amsterdam gaat het om een conceptrapport, waarvan "de puntjes nog op de i moeten worden gezet". Gemeente en stadsregio zouden nog naar het rapport moeten kijken.
"Er is een zeer reëel risico dat de langetermijnconditie van het railnetwerk in Amsterdam sterk achteruitgaat," schrijven de consultants die het rapport schreven volgens Het Parool.
Rover
Reizigersvereniging Rover waarschuwde eerder deze week ook al voor slecht onderhoud van het Amsterdamse openbaar vervoer, nadat dinsdag bij het Centraal Station een metro ontspoorde.
Rover wilde zaterdag niet reageren op het rapport. De organisatie wil het stuk eerst zelf inzien.
Inderdaadquote:Op zaterdag 12 april 2008 12:39 schreef Dr_Flash het volgende:
ik las het jaGisteren al Windows, nu dit weer... De Dag des Oordeels komt naar je toe deze zomer
ja, nou, ik heb zo'n kruidvatkaartje en die kost me dus hoe dan ook 9,95 euro. zag dat de trein van roosendaal naar antwerpen 8,40 euro kost (hispeed.nl). is het met de bus uit breda goedkoper? ben benieuwd!quote:Op zaterdag 12 april 2008 09:58 schreef JDude het volgende:
[..]
In Breda al uitstappen en bus 19 pakken.
Een beetjequote:Op zaterdag 12 april 2008 16:37 schreef Dichterbijer het volgende:
MIjn vriendin en ik gaa waarschijnlijk treinen in de zomervakantie naar Scandinavie... iemand ervaringen daar?
in breda opstappen op de interliner naar Hulst die rijdt langs antwerpen en kun je met ov gratis inquote:Op vrijdag 11 april 2008 21:02 schreef ghizzer het volgende:
eej gasten, ik heb mijn plan enigszins gewijzigd. ga zaterdag 19 april van varsseveld naar antwerpen. iemand enig idee hoe ik aan een (goedkope) ticket van roosendaal naar antwerpen kom? thanx alvast!
Moet toch echt Oosterbeek zijnquote:Op donderdag 10 april 2008 22:30 schreef Willy84 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bovenstaande foto is gemaakt in Oosterhout
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
helaas heb ik al een paar maand geen OV-jaarkaart meerquote:Op zaterdag 12 april 2008 18:39 schreef densmee het volgende:
[..]
in breda opstappen op de interliner naar Hulst die rijdt langs antwerpen en kun je met ov gratis in
Finland overslaanquote:Op zaterdag 12 april 2008 19:27 schreef Dichterbijer het volgende:
Een rondje scandinavie binnen 14 dagen... wat is aan te bevelen.
Mag ik vragen hoe je daarbij komt?quote:Op zaterdag 12 april 2008 20:12 schreef ghizzer het volgende:
zag dat een enkeltje varsseveld - antwerpen volgens ns-site EUR 14,20 of zo kost.
jazeker mag dat. via www.ns.nl enkele reis is overigens met 40 procent korting (heb een kortingskaart, echter niet voor internationale reizen).quote:Op zaterdag 12 april 2008 20:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mag ik vragen hoe je daarbij komt?
Probeer het nog maar eens dude, en dan goed lezen. Die 14,20 is een ENKELTJE korting naar Roosendaal.quote:Op zaterdag 12 april 2008 20:37 schreef ghizzer het volgende:
jazeker mag dat. via www.ns.nl enkele reis is overigens met 40 procent korting (heb een kortingskaart, echter niet voor internationale reizen).
Wat ben je allemaal van plan en waarom loop je zo te stuntelen?quote:Op zaterdag 12 april 2008 20:42 schreef ghizzer het volgende:
aj, goed dat je het zegt. minder man! maar weet jij dan op welke manieren ik aan een enkele reis antwerpen-brussel kan komen? hebben ze in roosendaal een loket oid?
Van Antwerpen naar Brussel? Hmm. Knapquote:Op zaterdag 12 april 2008 20:43 schreef Willy84 het volgende:
Gewoon uit de kaartautomaat tenzij je zo een ouderwetse hebt met codes intoetsen.
Ja, dat dacht ik ook eerstquote:Op zaterdag 12 april 2008 21:17 schreef Willy84 het volgende:
Ow fok, dacht dat bij van Varseveld naar Antwerp[en wilde.
Nou ja, wie weet wat hij nog meer wil en of een Railpass of iets dergelijks goedkoper kan zijn bijvoorbeeld.quote:Nu ook van Antwerpen naar Brussel Gewoon in Belgie kopen lijkt me
Ik geloof niet dat hij daar langs komt..quote:of je moet naar NS internationaal dat tegenwoordig Hispeed heet. Kun je gelijk de "lounge" uitproberen
Als je van Varsseveld naar Antwerpen wilt, en je vraagt je af wat goedkoper is:quote:Op zaterdag 12 april 2008 22:05 schreef ghizzer het volgende:
fucked! kut zeg.. heb het fout getypt. ik bedoel inderdaad dat ik graag van Varsseveld naar Antwerpen wil (en dus niet van Antwerpen naar Brussel, 1000x maal sorry). maar iemand een idee? moet ik dan in Roosendaal of zo een enkeltje Roosendaal Antwerpen kopen? Alvast hartelijk dank!
het gaat mij om het volgendequote:Op zaterdag 12 april 2008 22:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als je van Varsseveld naar Antwerpen wilt, en je vraagt je af wat goedkoper is:
a) Een retourtje Varsseveld - Antwerpen met korting op het NLse deel OF
b) Een kruidvatkaartje en een retourtje roosendaal - antwerpen
dan is het juiste antwoord B
Kruidvatkaartjequote:Op zaterdag 12 april 2008 22:18 schreef ghizzer het volgende:
[..]
het gaat mij om het volgende
op zaterdag 19 april enkele reis Varsseveld - Antwerpen Centraal
op maandag 21 april enkele reis Antwerpen Centraal - Duivendrecht
quote:
Juist niet. De mens is een van de meest onbetrouwbare factoren in beslissingsprocessen. Bij rijkswaterstaat, en dan niet de delen verantwoordelijk voor het spoor, is dat compleet doorgerekend en is men erachter gekomen dat je veel beter een computer (met voldoende bakc-ups) de beslissingen kan laten nemen.quote:Op woensdag 9 april 2008 11:34 schreef Duvel het volgende:
Bij een systeemfout wil je toch dat de mens het kan overnemen van de machine? Dat zou, naast redundantie, het grote aandachtspunt moeten zijn.
Ik had het dan ook specifiek over uitval. Voorts maak je met een slimmer systeem de mens nog dommer. Wil je dat?quote:Op zaterdag 12 april 2008 22:43 schreef Fixers het volgende:
Nu is treinverkeer regelen toch wel wat anders dan bepalen of er een deurtje open of dicht moet. En zijn er wat meer variabelen waar op korte termijn rekening mee gehouden moet worden. Een computer de meest efficiente treinenloop laten uitrekenen is een primaplan. Vermits ze het natuurlijk allemaal meervoudig uitvoeren en het niet van één servertje op één locatie met één kabeltje laten afhangen.
Fundamentele onzin. Iedere computer is zo nauwkeurig als zijn eigen programmeur. En het toeval wil dat dat meestal een mens is.quote:Op zaterdag 12 april 2008 22:43 schreef Fixers het volgende:
Juist niet. De mens is een van de meest onbetrouwbare factoren in beslissingsprocessen. Bij rijkswaterstaat, en dan niet de delen verantwoordelijk voor het spoor, is dat compleet doorgerekend en is men erachter gekomen dat je veel beter een computer (met voldoende bakc-ups) de beslissingen kan laten nemen.
Eigenlijk wel.quote:Op zaterdag 12 april 2008 22:44 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik had het dan ook specifiek over uitval. Voorts maak je met een slimmer systeem de mens nog dommer. Wil je dat?
Daarvoor heb je intelligente agenten. Een zelflerend systeem is in dat opzicht ideaal, omdat deze goede oplossingen aandraagt en mocht eenzelfde situatie zich in de toekomst weer voordoen, dan kan er teruggegrepen worden op de opgedane kennis, maar wordt er ook gekeken naar nog betere oplossingen.quote:Op zaterdag 12 april 2008 22:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Fundamentele onzin. Iedere computer is zo nauwkeurig als zijn eigen programmeur. En het toeval wil dat dat meestal een mens is.
Dat kan ook niet, want er kunnen situaties zich voordoen waarbij de mens toch het systeem moet overrulen, omdat er betere oplossingen mogelijk zijn die het systeem niet kent.quote:Op zaterdag 12 april 2008 23:07 schreef Duvel het volgende:
Helaas worden de treinen vervolgens bestuurd door mensen. Het gaat er bij mij niet in dat je de mens rücksichtlos kunt vervangen.
Ja, da's allemaal leuk, maar dat soort systemen zijn maximaal net zo zelflerend als de mens ze gemaakt heeft.quote:Op zaterdag 12 april 2008 23:11 schreef Peterselieman het volgende:
Daarvoor heb je intelligente agenten. Een zelflerend systeem is in dat opzicht ideaal, omdat deze goede oplossingen aandraagt en mocht eenzelfde situatie zich in de toekomst weer voordoen, dan kan er teruggegrepen worden op de opgedane kennis, maar wordt er ook gekeken naar nog betere oplossingen.
Thanx! en dat kaartje maandsretour kan ik kopen op station Roosendaal? weet je misschien ook hoeveel deze (ongeveer) gaat kosten?quote:Op zaterdag 12 april 2008 22:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kruidvatkaartje
Tweemaands retour Roosendaal - Antwerpen Agglo met korting op het Nederlandse deel
Enkeltje Roosendaal - Duivendrecht met korting
kan je op ieder station met touchscreen automaat halen, gewoon ff proberen. Ik schat een euro of 18quote:Op zaterdag 12 april 2008 23:16 schreef ghizzer het volgende:
[..]
Thanx! en dat kaartje maandsretour kan ik kopen op station Roosendaal? weet je misschien ook hoeveel deze (ongeveer) gaat kosten?
ok thanx. heb het met het NS-oefending al gezien. Onderaan zo'n icoontje. thanx nogmaals!quote:Op zaterdag 12 april 2008 23:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
kan je op ieder station met touchscreen automaat halen, gewoon ff proberen. Ik schat een euro of 18
NS oefending geeft geen internationale tarievenquote:Op zaterdag 12 april 2008 23:26 schreef ghizzer het volgende:
[..]
ok thanx. heb het met het NS-oefending al gezien. Onderaan zo'n icoontje. thanx nogmaals!
dat klopt inderdaad, maar zag in ieder geval dat het qua kosten geen drol uitmaakt of je nou een enkeltje koopt (EUR 8,40) of een retoutje (EUR 16,80) naar Antwerpen (www.hispeed.nl). Dus het worden gewoon 2 enkeltjes denk ik. Even kijken hoe ik dat op de terugweg vanaf Antwerpen Centraal het daar bij kaartautomaat/loket ga regelen.quote:Op zaterdag 12 april 2008 23:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
NS oefending geeft geen internationale tarieven
nicequote:Op zaterdag 12 april 2008 22:40 schreef dennistd het volgende:
Foto's van de 1202 en 252 van vanmorgen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En dan mag jij me nog even vertellen waarom Tsjernobyl heeft plaatsgevonden en waarom die CXX Frogs tegen elkaar aan zijn geklapt.quote:Op zaterdag 12 april 2008 23:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ben het met je eens dat het treinverkeer veel te complex is om door een stel incompetente failliete-boedel-huilende prorail-josti's met een IQ van rond het vriespunt te laten bestieren. Dan kan inderdaad vrij vlot het beeld ontstaan dat de processor van een PalmPilot van 1996 het beter zou doen. En waarschijnlijk zou dat nog echt zo zijn ook. Maar dan hebben we het bepaald niet over het maximum aan werk- en denkniveau wat binnen de Homo Sapiens Sapiens mogelijk is, en ik vind het eigenlijk vrij schokkend dat je voetstoots aanneemt dat dat wel het geval zou zijn.
www.b-rail.bequote:Op zondag 13 april 2008 11:44 schreef ghizzer het volgende:
iemand enig idee wat de website is van de Belgische Spoorwegen?
Huh? Ehh.. Menselijke fouten zeker? Fouten die een computer niet gemaakt zou hebben? Zoiets?quote:Op zondag 13 april 2008 11:48 schreef en_door_slecht het volgende:
En dan mag jij me nog even vertellen waarom Tsjernobyl heeft plaatsgevonden en waarom die CXX Frogs tegen elkaar aan zijn geklapt.
Volgens mij kan dat zo ver ik weet alleen bij de Duitstalige landen. Duitsland, Oostenrijk iig wel, Zwitserland weet ik niet zeker, ivm de vele private bedrijven daar. Wist je trouwens dat er in Zwitserland meer private vervoerders zijn dan in Engeland. Dat werd tenminste zo verteld tijdens Rail Away afgelopen week.quote:Op zondag 13 april 2008 12:04 schreef Dr_Flash het volgende:
HiSpeed is avoidable, dat is duidelijk. Kan je bij de NMBS je ticket bijvoorbeeld meteen zelf afdrukken of zo?
En dat terwijl ik nog nooit echt fatsoenlijk in Zwitserland ben geweest. Hooguit enkele malen op doorreisquote:Op zondag 13 april 2008 12:31 schreef ghizzer het volgende:
was iig wel bekend ja.. ben een paar keer in Zwitserland geweest en het stikt er echt van de private vervoerders daar. oh ja.. weet iemand of Roosendaal een loket heeft?
Daar heb je helemaal gelijk in hoorquote:Op zondag 13 april 2008 13:20 schreef Zug-Chef het volgende:
Mwah, opzich heb je helemaal gelijk hoor! Maar ik vind hier de trein gewoon van ondergeschikt belang.
Tuurlijk kan dat. Maar hou er wel rekening mee dat je 3,50 transactiekosten betaalt omdat het internationaal is.quote:Op zondag 13 april 2008 14:11 schreef ghizzer het volgende:
Weet iemand of je bij het loket van Roosendaal ook tickets voor België/Antwerpen kan krijgen?
Vergeet niet dat de Achterhoek en alles wat boven Zwolle ligt (muv de grote steden) gemiddeld 30 jaar achterloopt. Wij hebben geen bovenleiding en ook geen touchscreenautomaat. Maar volgens mij heb ik in Arnhem een half uur de tijd met overstappen. Dan haal ik daar denk ik maar zo'n enkele reis van Roosendaal naar Antwerpen. weet alleen niet of dat kan (0000-code ook mogelijk op die automaat? dus dat je beginstation anders is dan het station waar je het kaartje koopt?)quote:Op zondag 13 april 2008 14:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tuurlijk kan dat. Maar hou er wel rekening mee dat je 3,50 transactiekosten betaalt omdat het internationaal is.
Snaai gewoon zo'n ticket uit de automaat op Varsseveld, wat doe je moeilijk?
ja dat kan. Je kan gewoon op dat vertrekstation tikken en dan kan je een ander vertrekstation kiezen.quote:Op zondag 13 april 2008 14:25 schreef ghizzer het volgende:
weet alleen niet of dat kan (0000-code ook mogelijk op die automaat? dus dat je beginstation anders is dan het station waar je het kaartje koopt?)
Arnhem heeft niet eens meer een drukknopautomaat maar allemaal touchscreensquote:Op zondag 13 april 2008 14:25 schreef ghizzer het volgende:
[..]
Vergeet niet dat de Achterhoek en alles wat boven Zwolle ligt (muv de grote steden) gemiddeld 30 jaar achterloopt. Wij hebben geen bovenleiding en ook geen touchscreenautomaat. Maar volgens mij heb ik in Arnhem een half uur de tijd met overstappen. Dan haal ik daar denk ik maar zo'n enkele reis van Roosendaal naar Antwerpen. weet alleen niet of dat kan (0000-code ook mogelijk op die automaat? dus dat je beginstation anders is dan het station waar je het kaartje koopt?)
vind ik prima(Y)quote:Op zondag 13 april 2008 19:10 schreef Brembo het volgende:
[..]
Arnhem heeft niet eens meer een drukknopautomaat maar allemaal touchscreens.
Wat hebben ze te veel verwijderd?quote:Op zondag 13 april 2008 18:48 schreef Willy84 het volgende:
Amsterdam-Utrecht ligt er dit weekend lekker uit. Geen treinen op mijn vaste station Amsterdam-Amstel.
Gelukkig grijpt NS deze kans om de al flnk wat weken aanwezige ontsierende beschilderingen te verwijderen![]()
Helaas, dit was toch wel een al te efficiente actie gebleken
Was copy-paste mennekequote:
Braaf zoquote:Op zondag 13 april 2008 20:03 schreef bork het volgende:
[..]
Was copy-paste menneke, zal het zo ff corrigeren.
Thanx!! Cool reisje trouwens! Tussen Bremen en Hamburg krijg je gegarandeerd ICE 1, te herkennen aan zn lengte, de motorwagens zonder reizigersdeel en het verhoogde restaurant.quote:Op zondag 13 april 2008 19:24 schreef von_Preussen het volgende:
Zo, voor Vrijdag staat een ritje Holten – Deventer – Zwolle – Groningen – Leer – Bremen Hbf – Hamburg Hbf geplanned. Heerlijk 1e klas, en het stuk van Bremen naar Hamburg ook nog eens in de ICE.
Eens kijken waar ik allemaal in terecht ga komen:
· Mat’ 64 (Plan V) NS Reizigers
· V-IRM VI NS Reizigers
· ICM-3 / ICM-4 NS Reizigers
· GTW Arriva
· ???? (Dosto’s) van DB Regio
· ICE 1 / 2 van DB Fernverkehr
@Zug-Chef, wederom prachtige foto’s kerel, zo gaat ie lekker! Hartelijk dank voor het hier posten.
Thanx! Wat betreft die dubbele g, was ik al van op de hoogte, maar niet dat de inhoud weer veranderd was. Stond iig nog niet op wikipediaquote:Op zondag 13 april 2008 19:43 schreef bork het volgende:
Mooie fotoos Zug-Chef, zit alleen een klein foutje in het begeleidend schrijven:
Op de achtergrond bevindt zich het Ooglijdersgasthuis, dat tegenwoordig deel uit maakt van het Universitair Medisch Centrum (UMC) van de Universiteit Utrecht.
Dat was vroeger zo, nu is het een locatie van de HU voor Institute for Life Sciences & Chemistry.
Mooie plek trouwens, ongeveer op de plek waar station Biltstraat heeft gestaan.
Wat een belachelijke naam zeg, waarom kan dat niet gewoon in het Nederlands?quote:Op zondag 13 april 2008 19:43 schreef bork het volgende:Dat was vroeger zo, nu is het een locatie van de HU voor Institute for Life Sciences & Chemistry.
Flandersbach Kalkquote:Op zondag 13 april 2008 23:49 schreef ReisT het volgende:
Flabaka??
Ze hebben helemaal niks verwijderdquote:Op zondag 13 april 2008 19:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Wat hebben ze te veel verwijderd?
Geen idee, iemand heeft zitten pitten blijkbaar!quote:Op maandag 14 april 2008 10:56 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Normaal let ik er niet op, maar de Frutiger-E's waren op zeker?
Rijdenquote:Op maandag 14 april 2008 15:18 schreef Ou-Tannu het volgende:
Wat deed een VIRM zaterdag nou opt spoor naar Leeuwarden?
hmm.. ja maar hij kwam later dan 19:13 door heerenveenquote:Op maandag 14 april 2008 17:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Rijden![]()
Is vaste prik op zaterdag en zondag. Vertrek om 7.45 uit Leeuwarden en aankomst om 19.13 uur.
Nope.quote:Op zondag 13 april 2008 14:19 schreef JDude het volgende:
Bij elk loket in Nederland zijn tickets voor België verkrijgbaar.
OMGquote:Op maandag 14 april 2008 22:45 schreef bork het volgende:
WTF! Ik sta nog altijd te turen naar de trein die vanaf de Maliebaan komt en dan komt er dit voorbij, wat het precies is, weet ik niet maar leek me wel leuk om ff te plaatsen.
Wel wat verstand, niet van oude Bentley's, Vroeger toen ons pap nog Noorman was en poep met de lange oe werd geschreven toen wist ik alles van auto's laten we zeggen en schrijven het hebben over het tijdperk 1984-1986 een paar jaar later zat ik zelf in en onder auto's, pakkingen vervangen en weet ik allemaal maar dat was van korte duur door de komst van de OV.quote:Op maandag 14 april 2008 23:28 schreef sander89 het volgende:
[..]
OMG![]()
Van treinen heb je wel wat verstand maar van auto's niet zo te merken![]()
Dat is toch duidelijk een Bentley en types ben ik ook niet zo goed in maar volgens RDW is het een: mark 6
mopperpotquote:Op dinsdag 15 april 2008 08:58 schreef Zug-Chef het volgende:
Leuke foto's Bork! Alleen dit is dan weer geen Flabaka maar gewoon de Kalktrein Beverwijk-België v.v.
dat is een SGM II die terugkomt uit Denemarken van de revisiequote:Op dinsdag 15 april 2008 15:16 schreef Duvel het volgende:
Wat is dat nou weer voor malle combi?
quote:Bouwer Valleitrein is bijna failliet
BARNEVELD - Het Duitse bedrijf Fahrzeugtechnik Dessau zit in financieel zwaar weer. Dat melden verschillende Duitse kranten. Er dreigt een faillissement voor het bedrijf, waar de vijf nieuwe treinen van Connexxion op de Valleilijn vandaan komen.
Fahrzeugtechnik Dessau (FTD) leverde vorig jaar de vijf blauwe Protostreinen af, die nu tussen Amersfoort, Barneveld en Ede-Wageningen rijden. Op dit moment wordt de onderneming, die om verschillende redenen economische schade heeft geleden, door-gelicht, meldt Financial Times Deutschland. Volgens de Mitteldeutschen Zeitung wachten de 168 medewerkers van het bedrijf nog op hun loon van februari.
Bij Connexxion zijn de problemen van de leverancier bekend. ,,Het bedrijf heeft surséance (een tijdelijk betalingsuitstel, red) aange-vraagd om te pogen een faillissement af te wenden", reageert woordvoerster Daniëlle Meijne van Connexxion. ,,Het is nog onzeker hoe dat afloopt.
Mocht FTD failliet gaan, dan hoeft dit volgens Meijne geen consequenties te hebben voor de Valleilijn. ,,Voor reserve-onderdelen van de trein zijn we dan afhankelijk van de leveranciers die FTD ook gebruikt. Het onderhoud van de treinen hebben we al ondergebracht bij Techno Service Nederland. Ook het ombouwen van de zesde Protostrein - nu nog een prototype - moet volgens Meijne in Neder-land uit te voeren zijn. Deze trein wil Connexxion vanaf december inzetten, wanneer de Valleitrein volgens plan vier keer per uur tussen Barneveld-Centrum en Amersfoort gaat rijdt.
Wel is duidelijk dat de Protos bij een faillissement van FTD een zeer kleine treinserie blijft. De trein is naast Connexxion aan geen enkele andere vervoerder verkocht
Bron: Barneveldse Krant, 10 april 2008
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |