Het wisselvalig voorspelde weer in combinatie met de omleidingen van internationale treinen via Hilversum brachten mij tot een karateristieke spoorlijn welke in dit verhaal loopt van de Utrechtse Maliebaan naar Naarden-Bussum.
Laten we dan eerst maar beginnen met twee goederentreintjes, dan hebben we die maar vast gehad :--)
![]()
RN 6483 is met de Flabaka-trein (Flandersbach-kalk) op weg van Beverwijk naar Arnhem Goederen, als de Maliebaan wordt bereden. Op de achtergrond bevindt zich het Ooglijdersgasthuis, dat tegenwoordig deel uit maakt van het Universitair Medisch Centrum (UMC) van de Universiteit Utrecht.
![]()
ACTS 1254 en 6703 met de Leeuwarden-shuttle eveneens via de Maliebaan, nu met zon-uit.
Omdat de Staaltrein met grote vertraging aangekondigd is, besluit ik van standpunt te wisselen. Door middel van een snelle busrit naar het Hauptbahnhof van Utrecht en een sprint naar de Stoptrein richting Hilversum, besluit ik 'opeens' om op het stationnetje van Hollandsche Rading de trein te verlaten.
![]()
Daar komen even later een Plan V (885) en Plan T (514) voorbij als stoptrein naar Utrecht Centraal. Aangezien ik verder wilde naar Naarden-Bussum voor de omgeleide ICE, moest ik Hollandsche Rading weer verlaten. Net toen ik wegreed kwam de RD 189'er met Staaltrein langs.. Helaas..
![]()
Bij het station van Naarden-Bussum aangekomen nog een shotje gemaakt van de omgeleide Intercity Den Helder - Nijmegen. VIRM-stellen 8741 en 9481.
![]()
Later gevolgd door de enige ICE in de zon vandaag, NS Hispeed stel 4652 "Arnhem".
Ik vervolg mijn weg terug naar de karakteristieke bovenleidingsportalen tussen Hilversum en Utrecht-Groenekan. Ten zuiden van Maartensdijk bevindt zich een open stuk waar het o.a. ook mogelijk moet zijn lange reizigerstreinen op de foto te zetten. Eerst enkele reguliere treinen.
![]()
Eindelijk een DD-AR'tje met lok-voor. de 1702 met DD-AR 7418 is op weg naar Utrecht Centraal.
![]()
Later gevolgd door Plan T 508 en Plan V 906.
![]()
Pünktlich passeert MRCE 189 092 met Citynightline 301 naar Milano Centrale en Wien Westbahnhof.
De schaduwen beginnen langzaam wat te irriteren op de voorgrond, dus ik verplaats mij meer het open veld in. Wat overigens boerenland is, dus of het helemaal toegestaan is om hier te staan.... (?)
![]()
Plan V stellen 828, 927 en 444.
![]()
Zoals al eerder gezegd had ik weinig geluk met de omgeleide ICE's. Beide ICE's die op deze plek goed voor de zon rijden, passeerden met zon-uit. Ik heb de foto maar grijswit gemaakt, maar veel helpt het niet.
![]()
Uiteraard was het wachten op de Euronight 347 naar Warszawa Wschodnia, Praha hl.n., Koebenhavn H en doorgaande rijtuigen naar Rzepin, Minks(BY) en Moskva Belorusskaja. Railion 1615 brengt de lange reizigerstrein naar Emmerich.
![]()
Onverwacht hoogtepunt: Prachtige luchten met van ondergeschikt belang de passerende Intercity naar Nijmegen.
21 en 22 juni een nieuwe kans, hopelijk is er dan nog meer blauw en geen wolken op de -wrong time, wrong place-.
[ Bericht 0% gewijzigd door Zug-Chef op 13-04-2008 19:25:33 ]