abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57925372
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 21:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Weeniet, ik ben er zelf nog nooit specifiek heen geweest. Maar ik dacht dat het een heel eind onder het 3LP lag, en dat je er echt niet zomaar bij komt. Gemmenich schijnt wel een goeie spotplek te zijn. Google Urf en zo
Tof. Nooit geweten dat daar een spoorlijn liep, terwijl ik er redelijk vaak kom. Binnenkort maar eens kijken dan.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 9 april 2008 @ 00:58:45 #42
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57925517
quote:
Minder vertragingen op het spoor door automatisch advies

Delft - Door treinverkeersleiders te adviseren met een geautomatiseerd systeem, zijn de gevolgen van verstoringen op het spoor te beperken. Dat stelt Andrea D’Ariano, die maandag 7 april op dit onderwerp promoveert aan de TU Delft.

De NS zoekt naar mogelijkheden om de punctualiteit van de treinen te verhogen. Een van de mogelijkheden is het stroomlijnen van de gang van zaken bij verstoringen en vertragingen. Eén vertraagde trein kan immers leiden tot vele andere vertragingen.

Op dit moment beslissen de treindienstleiders in het geval van verstoringen zelfstandig welke treinen voorrang krijgen en welke bijvoorbeeld moeten worden omgeleid. Hierbij wordt geen eenduidige strategie gehanteerd.

ROMA
De Delftse promovendus Andrea D’Ariano heeft dit onderwerp veel gestructureerder aangepakt. Hij ontwikkelde op basis van wiskundige modellen en algoritmes ROMA (Railway traffic Optimization Means of Alternative graphs).

Dit is een geautomatiseerd systeem dat verkeersleiders in hun taak kan assisteren, optimale rijwegen en volgordes geeft en voorkomt dat de treindienstleider minder effectieve beslissingen neemt. In simulatiestudies bleek het gebruik van ROMA te leiden tot minder en kortere vertragingen.

Dit betekent nog niet dat ROMA snel zal worden toegepast op het spoor. Om betrouwbare voorspellingen te doen, moet namelijk alle actuele treininformatie continu tot in detail beschikbaar zijn. Dat is in de spoorwereld nu nog niet het geval. Wel is de verwachting dat steeds meer treinen met GPS zullen worden uitgerust, wat de informatievoorziening zal verbeteren.

Schiphol
Volgens D’Ariano zijn de NS en ProRail ondanks dit bezwaar al geīnteresseerd in het systeem en het verder uitwerken ervan. ‘Het is voor hen een relatief goedkope mogelijkheid om de punctualiteit van de treinen te verhogen.’

De ontwikkeling van een systeem als ROMA past in een trend van toenemend ‘dynamisch verkeersmanagement’. Deze strategie geeft de treindienstleiders wat meer flexibiliteit. In heel bescheiden vorm is dit al te zien op bijvoorbeeld station Schiphol, waar pas op het laatste moment wordt bepaald op welk perron een trein binnenkomt.
Bron: Blik op Nieuws

Liever vandaag dan morgen nog zo'n systeem. Het moet toch mogelijk zijn om binnen niet al te lange tijd een systeem te maken wat werkt om bij calamiteiten de optimale inzet van treinen te bepalen gegeven de beperkingen die er zijn, omdat het treinpositiebepalingssysteem waardevolle data daar voor kan leveren. Zeker als ze algoritme zodanig maken dat het rekening gaat houden met de snelheid waarmee verschillende treinen rondrijden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 9 april 2008 @ 06:26:04 #43
148385 Wadloper
Noorderling
pi_57926679
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 23:57 schreef bork het volgende:
Wel goed gevonden die foto, ik vond iets heel anders op de zaanstraat.
hoe werkt dat nu ook al weer met die tags om het net zo mooi te maken als psm?
Helaas staan de DH's nog niet op de foto op de Dijksgracht
  woensdag 9 april 2008 @ 08:35:15 #44
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57927289
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 23:14 schreef Zug-Chef het volgende:
Nog maar een schopje: http://opeenshadikhetforum.nl/viewtopic.php?p=206490#206490 hier vind je meer informatie :--)
Geen slecht verhaal! Alleen dat van die stoorstromen klopt niet helemaal.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 9 april 2008 @ 09:17:58 #45
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57927773
quote:
Op woensdag 9 april 2008 00:58 schreef Peterselieman het volgende:
Bron: Blik op Nieuws

Liever vandaag dan morgen nog zo'n systeem. Het moet toch mogelijk zijn om binnen niet al te lange tijd een systeem te maken wat werkt om bij calamiteiten de optimale inzet van treinen te bepalen gegeven de beperkingen die er zijn, omdat het treinpositiebepalingssysteem waardevolle data daar voor kan leveren. Zeker als ze algoritme zodanig maken dat het rekening gaat houden met de snelheid waarmee verschillende treinen rondrijden.
Sowieso is alles wat ervoor zorgt voor een vermindering van de invloed van de verstandelijke vermogens van prorail-medewerkers, een goed idee.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 9 april 2008 @ 09:58:36 #46
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57928455
Je bent alleen direct extra de lul als zo'n systeem uitvalt, kijk naar ARI: als dat eruit ligt, weten ze meteen niet meer wat ze moeten doen. Dat is het gevaar van automatisering.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 9 april 2008 @ 10:27:33 #47
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57929050
quote:
Op woensdag 9 april 2008 09:58 schreef Duvel het volgende:
Je bent alleen direct extra de lul als zo'n systeem uitvalt, kijk naar ARI: als dat eruit ligt, weten ze meteen niet meer wat ze moeten doen. Dat is het gevaar van automatisering.
Je bent alleen volkomen TERECHT direct de lul als zoeen systeem voor de 380ste keer plat gaat en je hebt nog steeds niet het licht gezien van "laten we eens iets aan failover/redundancy doen"
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 9 april 2008 @ 11:25:20 #48
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57930416
Ben ik niet met je eens. Er kunnen ook andere omstandigheden zijn waardoor ARI niet werkt (verstoringen, weet ik veel wat), en dan moet je dat ook op kunnen vangen, en daarmoet je personeel op getraind zijn. Maar momenteel lijkt daar de bottleneck te zitten: automatisering heeft gezorgd voor een verlaging van de functie-eisen van een treindienstleider, zodat nu bij de kleinste storing paniek uitbreekt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 9 april 2008 @ 11:29:33 #49
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57930524
quote:
Op woensdag 9 april 2008 11:25 schreef Duvel het volgende:
automatisering heeft gezorgd voor een verlaging van de functie-eisen van een treindienstleider, zodat nu bij de kleinste storing paniek uitbreekt.
De eerste keer ja. Dan denk je "hoe kunnen we dit in het vervolg voorkomen?" en ga je een backupsysteem aanleggen wat, desnoods volledig transparant, de alle functies overneemt. Datkan toch?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 9 april 2008 @ 11:34:24 #50
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57930633
Bij een systeemfout wil je toch dat de mens het kan overnemen van de machine? Dat zou, naast redundantie, het grote aandachtspunt moeten zijn.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 9 april 2008 @ 11:56:50 #51
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57931133
quote:
Op woensdag 9 april 2008 11:25 schreef Duvel het volgende:
Ben ik niet met je eens. Er kunnen ook andere omstandigheden zijn waardoor ARI niet werkt (verstoringen, weet ik veel wat), en dan moet je dat ook op kunnen vangen, en daarmoet je personeel op getraind zijn. Maar momenteel lijkt daar de bottleneck te zitten: automatisering heeft gezorgd voor een verlaging van de functie-eisen van een treindienstleider, zodat nu bij de kleinste storing paniek uitbreekt.
Klopt. Je verstand gebruiken is er kennelijk voor sommigen niet bij. Je zou toch mogen verwachten dat als er een storing op een baanvak optreedt dat de procedures duidelijk zijn toch?
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 9 april 2008 @ 12:13:48 #52
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57931528
KLIK

Klacht over 'traumatiserend' lied ProRail

AMSTERDAM - Het lespakket van ProRail is in slechte aarde gevallen op de Groen van Prinstererschool in Kampen. In het materiaal is een liedje opgenomen dat leerlingen moet wijzen op de gevaren van spelen bij het spoor. Volgens de directeur van de school werkt de tekst 'traumatiserend'.

In het zogenaamd 'Ding Ding Dinglied' wordt gezongen dat iemand die onder de spoorbomen doorloopt een bal gehakt is en dat de moeder maar vast de pan moet klaarzetten voor een steak tartaar.

In een ander couplet wordt gesproken over een meisje dat verandert in een 'vieze brij, papa zet de pan maar klaar en maak een omelet'.

Afschuwelijk

Directeur C. van Eckeveld heeft een klacht ingediend bij de spoorwegbeheerder. "In het lied wordt op een afschuwelijke manier over het menselijk leven gesproken. Het lespakket is een supergoed initiatief, maar dit gaan wij zeker niet aan onze leerlingen voorleggen."

Doelgroep

ProRail lanceerde dinsdag een speciaal lespakket om leerlingen van de basisschool te wijzen op de gevaren van het spoor. Het materiaal, een cd-rom met het lied en een boekje met opdrachten, is bedoeld voor kinderen van 9 tot 12 jaar. Ruim tweeduizend scholen hebben het lespakket volgens ProRail aangevraagd.

Volgens een woordvoerder van de spoorwegbeheerder is de tekst van het lied juist speciaal geschreven voor de doelgroep. "Die houdt wel van grappige, spannende en vieze teksten. We hebben juist heel veel positieve reacties op het liedje gekregen."
Op de klacht van de school volgt een reactie, maar het is voor de organisatie geen reden om de tekst aan te passen. "Het is een vrije keuze van scholen om het lespakket toe te passen of niet."
De tekst van het liedje is geschreven door presentator Bas Westerweel en cabaretier Mike Boddé.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_57931836
Wha ha ha, die tekst is werkelijk geweldig. Daar bij ProRail kunnen ze wel iets!
  woensdag 9 april 2008 @ 12:29:17 #54
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_57931901
2x metro Amsterdam, 1e stukje uit de krant van vandaag over de trieste toestand van het metromatriaal, tweede over opgang komen van de metro

KLIK

Geweldig stukje zit er in:

Zeker is dat het GVB zit te springen om nieuw materieel. Veel van de treinstellen, ook wel zilvermeeuwen genoemd, dateren nog van de opening van de eerste lijnen naar Zuidoost in oktober 1977. Volgens Rover zijn deze treinstellen ‘tot op de draad versleten’, volgens de Amsterdamse verkeerswethouder Tjeerd Herrema (PvdA) zijn ze ‘over de tijd’, en het GVB zegt dat alleen goed onderhouden treinenstellen worden ingezet, maar dat het wel een ‘uitdaging’ is ze nog jarenlang rijdend te houden. ‘Dat vergt steeds meer onderhoud.’

en

klikkerdeklik
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 9 april 2008 @ 12:43:26 #55
138563 bright_side_of_life_
bright side of life
pi_57932219
wo 09 apr 2008, 12:07

Metro rond A'dam CS rijdt weer

AMSTERDAM - De metro tussen het Centraal Station en station Nieuwmarkt in Amsterdam rijdt woensdag vanaf 12.00 uur weer volgens de dienstregeling. Tot die tijd rijden er ook metro's, maar nog niet op schema. Dat liet het openbaarvervoerbedrijf GVB weten.

Het metroverkeer in de hoofdstad is sinds maandagavond ontregeld, toen bij het Centraal Station een toestel ontspoorde. Het metrostel moest met een krik centimeter voor centimeter terug op de rails worden gezet. De metro staat nog op het station, omdat het anders nog langer zou duren voordat reizigers weer gebruik kunnen maken van de ondergrondse. De GVB haalt de beschadigde metro in de nacht van woensdag op donderdag weg.

Bron : http://www.telegraaf.nl/b(...)CS_rijdt_weer__.html
Keep the Sunny Side Up
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 9 april 2008 @ 12:54:24 #56
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57932490
Dit is een treinentopic, geen metrotopic
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 9 april 2008 @ 13:01:09 #57
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57932623
quote:
Op woensdag 9 april 2008 12:26 schreef en_door_slecht het volgende:
Wha ha ha, die tekst is werkelijk geweldig. Daar bij ProRail kunnen ze wel iets!
Echt lachen dit nummer

http://www.dingdingding.nl
Liedje
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 9 april 2008 @ 13:02:38 #58
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_57932649
quote:
Op woensdag 9 april 2008 12:54 schreef Peterselieman het volgende:
Dit is een treinentopic, geen metrotopic
Ja ja, maar ik lees altijd met veel plezier jullie strakke oneliners over brak materiaal en klein uitstapje mag toch wel?

Er is al eerder over de metro gepost in deze draad btw.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 9 april 2008 @ 13:12:08 #59
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_57932846
quote:
Op woensdag 9 april 2008 13:01 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Echt lachen dit nummer

http://www.dingdingding.nl
Liedje
  woensdag 9 april 2008 @ 13:57:04 #60
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57933866
quote:
Op woensdag 9 april 2008 12:54 schreef Peterselieman het volgende:
Dit is een treinentopic, geen metrotopic
Zeur niet. Metro komt van "Train métropolitain", dus ook trein.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 9 april 2008 @ 14:40:30 #61
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57934784
quote:
Op woensdag 9 april 2008 13:02 schreef bork het volgende:

[..]

Ja ja, maar ik lees altijd met veel plezier jullie strakke oneliners over brak materiaal en klein uitstapje mag toch wel?
Ja man, kut. Alles. En vingerverf.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 9 april 2008 @ 15:01:32 #62
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57935223
quote:
Op woensdag 9 april 2008 14:40 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja man, kut. Alles. En vingerverf.
Met van die kutsmileys!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 9 april 2008 @ 16:07:58 #63
148385 Wadloper
Noorderling
pi_57936541
Snap werkelijk waar niet wat hier zo erg aan is met dat liedje, dit is toch gewoon humor?
  woensdag 9 april 2008 @ 16:16:29 #64
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57936700
quote:
Op woensdag 9 april 2008 16:07 schreef Wadloper het volgende:
Snap werkelijk waar niet wat hier zo erg aan is met dat liedje, dit is toch gewoon humor?
Geen idee, ik ga niet naar liedjes over platgereden kinderkopjes luisteren terwijl mijn exchange server voor de achtmiljoen-honderdtwaalfde keer deze week omver sodemietert
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 9 april 2008 @ 16:18:26 #65
148385 Wadloper
Noorderling
pi_57936733
quote:
Op woensdag 9 april 2008 16:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Geen idee, ik ga niet naar liedjes over platgereden kinderkopjes luisteren terwijl mijn exchange server voor de achtmiljoen-honderdtwaalfde keer deze week omver sodemietert
pi_57937895
quote:
Op woensdag 9 april 2008 12:54 schreef Peterselieman het volgende:
Dit is een treinentopic, geen metrotopic
Moet je ook opzouten over die trams uit verwegistan

Heb trouwens nog wat pics wat werkmaterieel gemaakt, dat ik zelfs nooit in actie heb gezien, terwijl ik hier toch ook alweer een aantal jaartjes woon
edit: kan ze nog niet uploaden vanwege "omstandigheden"
pi_57938035
Omelet
Dan zullen de mensen die jou van de voorkant van de trein schrappen wel lekker kunnen eten...
pi_57938120
dat negertje
heerlijck
pi_57938726
Leuke foto´s van het Amstelstation! Hierbij een filmpje van de opening van dat station destijds.

http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/ibg/sn044005-bb.wmv

Op 1 minuut en ook nog later in het filmpje is ook die muurschildering te zien.
pi_57938841
quote:
Op woensdag 9 april 2008 18:01 schreef Socios het volgende:
Leuke foto´s van het Amstelstation! Hierbij een filmpje van de opening van dat station destijds.

http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/ibg/sn044005-bb.wmv

Op 1 minuut en ook nog later in het filmpje is ook die muurschildering te zien.
Geweldig filmpje! Ik herken nu nog steeds Muiderpoort en Amstelstation erin. Zo cool!
Wat een publiek ook, allemaal nette heren .
Heden ten dage is dat verleden tijd
  woensdag 9 april 2008 @ 19:09:09 #71
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57940213
quote:
Op woensdag 9 april 2008 16:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Geen idee, ik ga niet naar liedjes over platgereden kinderkopjes luisteren terwijl mijn exchange server voor de achtmiljoen-honderdtwaalfde keer deze week omver sodemietert
Dat MS-examen heeft echt geholpen hč?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 9 april 2008 @ 19:13:07 #72
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57940315
Shut up
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 9 april 2008 @ 19:16:08 #73
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57940370
Nee, serieus. Hoe moet ik het zeggen?

Ik ben opgescheept met een failliete boedel uit de jaren '90
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 9 april 2008 @ 19:58:47 #74
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57941401
Vandaag wel een hele vreemde reden dat er tussen Ede-Wageningen en Lunteren geen treinen reden. Waren op station Ede-Wageningen V'tjes aan de rol gegaan en in onvrijwillige aanraking met een Protos gekomen, waarbij de verschillende treintypes gecombineerd werden
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 9 april 2008 @ 20:02:53 #75
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57941484
Verder schijnt er vandaag een ICE komende vanuit Duitsland de Betuweroute opgestuurd te zijn
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 9 april 2008 @ 20:03:19 #76
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57941494
quote:
Op woensdag 9 april 2008 19:58 schreef Peterselieman het volgende:
Vandaag wel een hele vreemde reden dat er tussen Ede-Wageningen en Lunteren geen treinen reden. Waren op station Ede-Wageningen V'tjes aan de rol gegaan en in onvrijwillige aanraking met een Protos gekomen, waarbij de verschillende treintypes gecombineerd werden
En toen is het stel samen naar Arnhem gereden ofzo?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport woensdag 9 april 2008 @ 20:03:25 #77
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_57941496
quote:
Op woensdag 9 april 2008 19:58 schreef Peterselieman het volgende:
Vandaag wel een hele vreemde reden dat er tussen Ede-Wageningen en Lunteren geen treinen reden. Waren op station Ede-Wageningen V'tjes aan de rol gegaan en in onvrijwillige aanraking met een Protos gekomen, waarbij de verschillende treintypes gecombineerd werden
en ontkoppelen gaat zeker niet zo 123?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 9 april 2008 @ 20:04:46 #78
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57941521
quote:
Op woensdag 9 april 2008 20:02 schreef Peterselieman het volgende:
Verder schijnt er vandaag een ICE komende vanuit Duitsland de Betuweroute opgestuurd te zijn [ afbeelding ]
Dat zou wel een beetje raar zijn Trekt dat spul 25 kV wel? Die waren toch gebouwd voor 1500 en 15 kV?

Bron?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 9 april 2008 @ 20:11:00 #79
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57941679
Deze berichten staan op Somda, dus ja ...

De ICE zat waarschijnlijk nog in de spanningssluis, waardoor deze terug heeft kunnen keren richting normaal spoor en de reis verder naar Amsterdam aan heeft kunnen vangen.

En ik denk dat het ontkoppelen van de V'tjes en de Protos niet gemakkelijk zal zijn geweest. Verder moesten natuurlijk de toezichthouders even ter plekke komen, omdat er wat aan de hand was ...

Zou trouwens wel een foto willen zien van die V'tjes met de Protos aan de haak.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_57941993
1 pot nat :p
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')