Finland overslaanquote:Op zaterdag 12 april 2008 19:27 schreef Dichterbijer het volgende:
Een rondje scandinavie binnen 14 dagen... wat is aan te bevelen.
Mag ik vragen hoe je daarbij komt?quote:Op zaterdag 12 april 2008 20:12 schreef ghizzer het volgende:
zag dat een enkeltje varsseveld - antwerpen volgens ns-site EUR 14,20 of zo kost.
jazeker mag dat. via www.ns.nl enkele reis is overigens met 40 procent korting (heb een kortingskaart, echter niet voor internationale reizen).quote:Op zaterdag 12 april 2008 20:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mag ik vragen hoe je daarbij komt?
Probeer het nog maar eens dude, en dan goed lezen. Die 14,20 is een ENKELTJE korting naar Roosendaal.quote:Op zaterdag 12 april 2008 20:37 schreef ghizzer het volgende:
jazeker mag dat. via www.ns.nl enkele reis is overigens met 40 procent korting (heb een kortingskaart, echter niet voor internationale reizen).
Wat ben je allemaal van plan en waarom loop je zo te stuntelen?quote:Op zaterdag 12 april 2008 20:42 schreef ghizzer het volgende:
aj, goed dat je het zegt. minder man! maar weet jij dan op welke manieren ik aan een enkele reis antwerpen-brussel kan komen? hebben ze in roosendaal een loket oid?
Van Antwerpen naar Brussel? Hmm. Knapquote:Op zaterdag 12 april 2008 20:43 schreef Willy84 het volgende:
Gewoon uit de kaartautomaat tenzij je zo een ouderwetse hebt met codes intoetsen.
Ja, dat dacht ik ook eerstquote:Op zaterdag 12 april 2008 21:17 schreef Willy84 het volgende:
Ow fok, dacht dat bij van Varseveld naar Antwerp[en wilde.
Nou ja, wie weet wat hij nog meer wil en of een Railpass of iets dergelijks goedkoper kan zijn bijvoorbeeld.quote:Nu ook van Antwerpen naar Brussel Gewoon in Belgie kopen lijkt me
Ik geloof niet dat hij daar langs komt..quote:of je moet naar NS internationaal dat tegenwoordig Hispeed heet. Kun je gelijk de "lounge" uitproberen
Als je van Varsseveld naar Antwerpen wilt, en je vraagt je af wat goedkoper is:quote:Op zaterdag 12 april 2008 22:05 schreef ghizzer het volgende:
fucked! kut zeg.. heb het fout getypt. ik bedoel inderdaad dat ik graag van Varsseveld naar Antwerpen wil (en dus niet van Antwerpen naar Brussel, 1000x maal sorry). maar iemand een idee? moet ik dan in Roosendaal of zo een enkeltje Roosendaal Antwerpen kopen? Alvast hartelijk dank!
het gaat mij om het volgendequote:Op zaterdag 12 april 2008 22:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als je van Varsseveld naar Antwerpen wilt, en je vraagt je af wat goedkoper is:
a) Een retourtje Varsseveld - Antwerpen met korting op het NLse deel OF
b) Een kruidvatkaartje en een retourtje roosendaal - antwerpen
dan is het juiste antwoord B
Kruidvatkaartjequote:Op zaterdag 12 april 2008 22:18 schreef ghizzer het volgende:
[..]
het gaat mij om het volgende
op zaterdag 19 april enkele reis Varsseveld - Antwerpen Centraal
op maandag 21 april enkele reis Antwerpen Centraal - Duivendrecht
quote:
Juist niet. De mens is een van de meest onbetrouwbare factoren in beslissingsprocessen. Bij rijkswaterstaat, en dan niet de delen verantwoordelijk voor het spoor, is dat compleet doorgerekend en is men erachter gekomen dat je veel beter een computer (met voldoende bakc-ups) de beslissingen kan laten nemen.quote:Op woensdag 9 april 2008 11:34 schreef Duvel het volgende:
Bij een systeemfout wil je toch dat de mens het kan overnemen van de machine? Dat zou, naast redundantie, het grote aandachtspunt moeten zijn.
Ik had het dan ook specifiek over uitval. Voorts maak je met een slimmer systeem de mens nog dommer. Wil je dat?quote:Op zaterdag 12 april 2008 22:43 schreef Fixers het volgende:
Nu is treinverkeer regelen toch wel wat anders dan bepalen of er een deurtje open of dicht moet. En zijn er wat meer variabelen waar op korte termijn rekening mee gehouden moet worden. Een computer de meest efficiente treinenloop laten uitrekenen is een primaplan. Vermits ze het natuurlijk allemaal meervoudig uitvoeren en het niet van één servertje op één locatie met één kabeltje laten afhangen.
Fundamentele onzin. Iedere computer is zo nauwkeurig als zijn eigen programmeur. En het toeval wil dat dat meestal een mens is.quote:Op zaterdag 12 april 2008 22:43 schreef Fixers het volgende:
Juist niet. De mens is een van de meest onbetrouwbare factoren in beslissingsprocessen. Bij rijkswaterstaat, en dan niet de delen verantwoordelijk voor het spoor, is dat compleet doorgerekend en is men erachter gekomen dat je veel beter een computer (met voldoende bakc-ups) de beslissingen kan laten nemen.
Eigenlijk wel.quote:Op zaterdag 12 april 2008 22:44 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik had het dan ook specifiek over uitval. Voorts maak je met een slimmer systeem de mens nog dommer. Wil je dat?
Daarvoor heb je intelligente agenten. Een zelflerend systeem is in dat opzicht ideaal, omdat deze goede oplossingen aandraagt en mocht eenzelfde situatie zich in de toekomst weer voordoen, dan kan er teruggegrepen worden op de opgedane kennis, maar wordt er ook gekeken naar nog betere oplossingen.quote:Op zaterdag 12 april 2008 22:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Fundamentele onzin. Iedere computer is zo nauwkeurig als zijn eigen programmeur. En het toeval wil dat dat meestal een mens is.
Dat kan ook niet, want er kunnen situaties zich voordoen waarbij de mens toch het systeem moet overrulen, omdat er betere oplossingen mogelijk zijn die het systeem niet kent.quote:Op zaterdag 12 april 2008 23:07 schreef Duvel het volgende:
Helaas worden de treinen vervolgens bestuurd door mensen. Het gaat er bij mij niet in dat je de mens rücksichtlos kunt vervangen.
Ja, da's allemaal leuk, maar dat soort systemen zijn maximaal net zo zelflerend als de mens ze gemaakt heeft.quote:Op zaterdag 12 april 2008 23:11 schreef Peterselieman het volgende:
Daarvoor heb je intelligente agenten. Een zelflerend systeem is in dat opzicht ideaal, omdat deze goede oplossingen aandraagt en mocht eenzelfde situatie zich in de toekomst weer voordoen, dan kan er teruggegrepen worden op de opgedane kennis, maar wordt er ook gekeken naar nog betere oplossingen.
Thanx! en dat kaartje maandsretour kan ik kopen op station Roosendaal? weet je misschien ook hoeveel deze (ongeveer) gaat kosten?quote:Op zaterdag 12 april 2008 22:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kruidvatkaartje
Tweemaands retour Roosendaal - Antwerpen Agglo met korting op het Nederlandse deel
Enkeltje Roosendaal - Duivendrecht met korting
kan je op ieder station met touchscreen automaat halen, gewoon ff proberen. Ik schat een euro of 18quote:Op zaterdag 12 april 2008 23:16 schreef ghizzer het volgende:
[..]
Thanx! en dat kaartje maandsretour kan ik kopen op station Roosendaal? weet je misschien ook hoeveel deze (ongeveer) gaat kosten?
ok thanx. heb het met het NS-oefending al gezien. Onderaan zo'n icoontje. thanx nogmaals!quote:Op zaterdag 12 april 2008 23:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
kan je op ieder station met touchscreen automaat halen, gewoon ff proberen. Ik schat een euro of 18
NS oefending geeft geen internationale tarievenquote:Op zaterdag 12 april 2008 23:26 schreef ghizzer het volgende:
[..]
ok thanx. heb het met het NS-oefending al gezien. Onderaan zo'n icoontje. thanx nogmaals!
dat klopt inderdaad, maar zag in ieder geval dat het qua kosten geen drol uitmaakt of je nou een enkeltje koopt (EUR 8,40) of een retoutje (EUR 16,80) naar Antwerpen (www.hispeed.nl). Dus het worden gewoon 2 enkeltjes denk ik. Even kijken hoe ik dat op de terugweg vanaf Antwerpen Centraal het daar bij kaartautomaat/loket ga regelen.quote:Op zaterdag 12 april 2008 23:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
NS oefending geeft geen internationale tarieven
nicequote:Op zaterdag 12 april 2008 22:40 schreef dennistd het volgende:
Foto's van de 1202 en 252 van vanmorgen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En dan mag jij me nog even vertellen waarom Tsjernobyl heeft plaatsgevonden en waarom die CXX Frogs tegen elkaar aan zijn geklapt.quote:Op zaterdag 12 april 2008 23:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ben het met je eens dat het treinverkeer veel te complex is om door een stel incompetente failliete-boedel-huilende prorail-josti's met een IQ van rond het vriespunt te laten bestieren. Dan kan inderdaad vrij vlot het beeld ontstaan dat de processor van een PalmPilot van 1996 het beter zou doen. En waarschijnlijk zou dat nog echt zo zijn ook. Maar dan hebben we het bepaald niet over het maximum aan werk- en denkniveau wat binnen de Homo Sapiens Sapiens mogelijk is, en ik vind het eigenlijk vrij schokkend dat je voetstoots aanneemt dat dat wel het geval zou zijn.
www.b-rail.bequote:Op zondag 13 april 2008 11:44 schreef ghizzer het volgende:
iemand enig idee wat de website is van de Belgische Spoorwegen?
Huh? Ehh.. Menselijke fouten zeker? Fouten die een computer niet gemaakt zou hebben? Zoiets?quote:Op zondag 13 april 2008 11:48 schreef en_door_slecht het volgende:
En dan mag jij me nog even vertellen waarom Tsjernobyl heeft plaatsgevonden en waarom die CXX Frogs tegen elkaar aan zijn geklapt.
Volgens mij kan dat zo ver ik weet alleen bij de Duitstalige landen. Duitsland, Oostenrijk iig wel, Zwitserland weet ik niet zeker, ivm de vele private bedrijven daar. Wist je trouwens dat er in Zwitserland meer private vervoerders zijn dan in Engeland. Dat werd tenminste zo verteld tijdens Rail Away afgelopen week.quote:Op zondag 13 april 2008 12:04 schreef Dr_Flash het volgende:
HiSpeed is avoidable, dat is duidelijk. Kan je bij de NMBS je ticket bijvoorbeeld meteen zelf afdrukken of zo?
En dat terwijl ik nog nooit echt fatsoenlijk in Zwitserland ben geweest. Hooguit enkele malen op doorreisquote:Op zondag 13 april 2008 12:31 schreef ghizzer het volgende:
was iig wel bekend ja.. ben een paar keer in Zwitserland geweest en het stikt er echt van de private vervoerders daar. oh ja.. weet iemand of Roosendaal een loket heeft?
Daar heb je helemaal gelijk in hoorquote:Op zondag 13 april 2008 13:20 schreef Zug-Chef het volgende:
Mwah, opzich heb je helemaal gelijk hoor! Maar ik vind hier de trein gewoon van ondergeschikt belang.
Tuurlijk kan dat. Maar hou er wel rekening mee dat je 3,50 transactiekosten betaalt omdat het internationaal is.quote:Op zondag 13 april 2008 14:11 schreef ghizzer het volgende:
Weet iemand of je bij het loket van Roosendaal ook tickets voor België/Antwerpen kan krijgen?
Vergeet niet dat de Achterhoek en alles wat boven Zwolle ligt (muv de grote steden) gemiddeld 30 jaar achterloopt. Wij hebben geen bovenleiding en ook geen touchscreenautomaat. Maar volgens mij heb ik in Arnhem een half uur de tijd met overstappen. Dan haal ik daar denk ik maar zo'n enkele reis van Roosendaal naar Antwerpen. weet alleen niet of dat kan (0000-code ook mogelijk op die automaat? dus dat je beginstation anders is dan het station waar je het kaartje koopt?)quote:Op zondag 13 april 2008 14:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tuurlijk kan dat. Maar hou er wel rekening mee dat je 3,50 transactiekosten betaalt omdat het internationaal is.
Snaai gewoon zo'n ticket uit de automaat op Varsseveld, wat doe je moeilijk?
ja dat kan. Je kan gewoon op dat vertrekstation tikken en dan kan je een ander vertrekstation kiezen.quote:Op zondag 13 april 2008 14:25 schreef ghizzer het volgende:
weet alleen niet of dat kan (0000-code ook mogelijk op die automaat? dus dat je beginstation anders is dan het station waar je het kaartje koopt?)
Arnhem heeft niet eens meer een drukknopautomaat maar allemaal touchscreensquote:Op zondag 13 april 2008 14:25 schreef ghizzer het volgende:
[..]
Vergeet niet dat de Achterhoek en alles wat boven Zwolle ligt (muv de grote steden) gemiddeld 30 jaar achterloopt. Wij hebben geen bovenleiding en ook geen touchscreenautomaat. Maar volgens mij heb ik in Arnhem een half uur de tijd met overstappen. Dan haal ik daar denk ik maar zo'n enkele reis van Roosendaal naar Antwerpen. weet alleen niet of dat kan (0000-code ook mogelijk op die automaat? dus dat je beginstation anders is dan het station waar je het kaartje koopt?)
vind ik prima(Y)quote:Op zondag 13 april 2008 19:10 schreef Brembo het volgende:
[..]
Arnhem heeft niet eens meer een drukknopautomaat maar allemaal touchscreens.
Wat hebben ze te veel verwijderd?quote:Op zondag 13 april 2008 18:48 schreef Willy84 het volgende:
Amsterdam-Utrecht ligt er dit weekend lekker uit. Geen treinen op mijn vaste station Amsterdam-Amstel.
Gelukkig grijpt NS deze kans om de al flnk wat weken aanwezige ontsierende beschilderingen te verwijderen![]()
Helaas, dit was toch wel een al te efficiente actie gebleken
Was copy-paste mennekequote:
Braaf zoquote:Op zondag 13 april 2008 20:03 schreef bork het volgende:
[..]
Was copy-paste menneke, zal het zo ff corrigeren.
Thanx!! Cool reisje trouwens! Tussen Bremen en Hamburg krijg je gegarandeerd ICE 1, te herkennen aan zn lengte, de motorwagens zonder reizigersdeel en het verhoogde restaurant.quote:Op zondag 13 april 2008 19:24 schreef von_Preussen het volgende:
Zo, voor Vrijdag staat een ritje Holten – Deventer – Zwolle – Groningen – Leer – Bremen Hbf – Hamburg Hbf geplanned. Heerlijk 1e klas, en het stuk van Bremen naar Hamburg ook nog eens in de ICE.
Eens kijken waar ik allemaal in terecht ga komen:
· Mat’ 64 (Plan V) NS Reizigers
· V-IRM VI NS Reizigers
· ICM-3 / ICM-4 NS Reizigers
· GTW Arriva
· ???? (Dosto’s) van DB Regio
· ICE 1 / 2 van DB Fernverkehr
@Zug-Chef, wederom prachtige foto’s kerel, zo gaat ie lekker! Hartelijk dank voor het hier posten.
Thanx! Wat betreft die dubbele g, was ik al van op de hoogte, maar niet dat de inhoud weer veranderd was. Stond iig nog niet op wikipediaquote:Op zondag 13 april 2008 19:43 schreef bork het volgende:
Mooie fotoos Zug-Chef, zit alleen een klein foutje in het begeleidend schrijven:
Op de achtergrond bevindt zich het Ooglijdersgasthuis, dat tegenwoordig deel uit maakt van het Universitair Medisch Centrum (UMC) van de Universiteit Utrecht.
Dat was vroeger zo, nu is het een locatie van de HU voor Institute for Life Sciences & Chemistry.
Mooie plek trouwens, ongeveer op de plek waar station Biltstraat heeft gestaan.
Wat een belachelijke naam zeg, waarom kan dat niet gewoon in het Nederlands?quote:Op zondag 13 april 2008 19:43 schreef bork het volgende:Dat was vroeger zo, nu is het een locatie van de HU voor Institute for Life Sciences & Chemistry.
Flandersbach Kalkquote:Op zondag 13 april 2008 23:49 schreef ReisT het volgende:
Flabaka??
Ze hebben helemaal niks verwijderdquote:Op zondag 13 april 2008 19:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Wat hebben ze te veel verwijderd?
Geen idee, iemand heeft zitten pitten blijkbaar!quote:Op maandag 14 april 2008 10:56 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Normaal let ik er niet op, maar de Frutiger-E's waren op zeker?
Rijdenquote:Op maandag 14 april 2008 15:18 schreef Ou-Tannu het volgende:
Wat deed een VIRM zaterdag nou opt spoor naar Leeuwarden?
hmm.. ja maar hij kwam later dan 19:13 door heerenveenquote:Op maandag 14 april 2008 17:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Rijden![]()
Is vaste prik op zaterdag en zondag. Vertrek om 7.45 uit Leeuwarden en aankomst om 19.13 uur.
Nope.quote:Op zondag 13 april 2008 14:19 schreef JDude het volgende:
Bij elk loket in Nederland zijn tickets voor België verkrijgbaar.
OMGquote:Op maandag 14 april 2008 22:45 schreef bork het volgende:
WTF! Ik sta nog altijd te turen naar de trein die vanaf de Maliebaan komt en dan komt er dit voorbij, wat het precies is, weet ik niet maar leek me wel leuk om ff te plaatsen.
Wel wat verstand, niet van oude Bentley's, Vroeger toen ons pap nog Noorman was en poep met de lange oe werd geschreven toen wist ik alles van auto's laten we zeggen en schrijven het hebben over het tijdperk 1984-1986 een paar jaar later zat ik zelf in en onder auto's, pakkingen vervangen en weet ik allemaal maar dat was van korte duur door de komst van de OV.quote:Op maandag 14 april 2008 23:28 schreef sander89 het volgende:
[..]
OMG![]()
Van treinen heb je wel wat verstand maar van auto's niet zo te merken![]()
Dat is toch duidelijk een Bentley en types ben ik ook niet zo goed in maar volgens RDW is het een: mark 6
mopperpotquote:Op dinsdag 15 april 2008 08:58 schreef Zug-Chef het volgende:
Leuke foto's Bork! Alleen dit is dan weer geen Flabaka maar gewoon de Kalktrein Beverwijk-België v.v.
dat is een SGM II die terugkomt uit Denemarken van de revisiequote:Op dinsdag 15 april 2008 15:16 schreef Duvel het volgende:
Wat is dat nou weer voor malle combi?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |