abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 12 april 2008 @ 19:53:47 #201
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_58008746
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 19:27 schreef Dichterbijer het volgende:
Een rondje scandinavie binnen 14 dagen... wat is aan te bevelen.
Finland overslaan Er mist een stuk reizigerslijn boven de Botnische Golf zeg maar. Je houdt dan wel genoeg tijd over voor bijvoorbeeld de Malmbanen, vanuit Stockholm helemaal omhoog tot ver voorbij de Poolcirkel in Narvik (NOR). Overigens geëxploiteerd door, jawel, Veolia Maar in de zomer wordt het daar dus helemaal niet donker, wekenlang. Enorm gaaf lijkt me dat
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_58009143
Heey gasten, nog even een vraagje.. zag dat een enkeltje varsseveld - antwerpen volgens ns-site EUR 14,20 of zo kost. dat is goedkoper dan de kruidvat-kaart plus een enkeltje roosendaal - antwerpen (EUR 8,40). maar nu kwam ik er achter dat bij de kaartautomaat die kaartjes niet te verkrijgen zijn. weet iemand hoe ik aan een kaartje roosendaal - antwerpen kom? moet dat per se via internet of.. alvast heel hartelijk dank voor het antwoord!
  zaterdag 12 april 2008 @ 20:17:32 #203
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_58009263
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 20:12 schreef ghizzer het volgende:
zag dat een enkeltje varsseveld - antwerpen volgens ns-site EUR 14,20 of zo kost.
Mag ik vragen hoe je daarbij komt?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_58009667
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 20:17 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Mag ik vragen hoe je daarbij komt?
jazeker mag dat. via www.ns.nl enkele reis is overigens met 40 procent korting (heb een kortingskaart, echter niet voor internationale reizen).
  zaterdag 12 april 2008 @ 20:39:34 #205
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_58009710
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 20:37 schreef ghizzer het volgende:
jazeker mag dat. via www.ns.nl enkele reis is overigens met 40 procent korting (heb een kortingskaart, echter niet voor internationale reizen).
Probeer het nog maar eens dude, en dan goed lezen. Die 14,20 is een ENKELTJE korting naar Roosendaal.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_58009764
aj, goed dat je het zegt. minder man! maar weet jij dan op welke manieren ik aan een enkele reis antwerpen-brussel kan komen? hebben ze in roosendaal een loket oid?
  zaterdag 12 april 2008 @ 20:42:38 #207
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_58009768
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_58009783
Gewoon uit de kaartautomaat tenzij je zo een ouderwetse hebt met codes intoetsen.
  zaterdag 12 april 2008 @ 20:43:58 #209
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_58009791
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 20:42 schreef ghizzer het volgende:
aj, goed dat je het zegt. minder man! maar weet jij dan op welke manieren ik aan een enkele reis antwerpen-brussel kan komen? hebben ze in roosendaal een loket oid?
Wat ben je allemaal van plan en waarom loop je zo te stuntelen? Geef eens gewoon je HELE voorgenomen reisschema, dan kunnen we wat.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 12 april 2008 @ 20:44:59 #210
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_58009816
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 20:43 schreef Willy84 het volgende:
Gewoon uit de kaartautomaat tenzij je zo een ouderwetse hebt met codes intoetsen.
Van Antwerpen naar Brussel? Hmm. Knap
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_58010413
Ow fok, dacht dat bij van Varseveld naar Antwerp[en wilde. Nu ook van Antwerpen naar Brussel Gewoon in Belgie kopen lijkt me of je moet naar NS internationaal dat tegenwoordig Hispeed heet. Kun je gelijk de "lounge" uitproberen
  zaterdag 12 april 2008 @ 21:20:07 #212
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_58010478
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 21:17 schreef Willy84 het volgende:
Ow fok, dacht dat bij van Varseveld naar Antwerp[en wilde.
Ja, dat dacht ik ook eerst
quote:
Nu ook van Antwerpen naar Brussel Gewoon in Belgie kopen lijkt me
Nou ja, wie weet wat hij nog meer wil en of een Railpass of iets dergelijks goedkoper kan zijn bijvoorbeeld.
quote:
of je moet naar NS internationaal dat tegenwoordig Hispeed heet. Kun je gelijk de "lounge" uitproberen
Ik geloof niet dat hij daar langs komt..
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_58011456
fucked! kut zeg.. heb het fout getypt. ik bedoel inderdaad dat ik graag van Varsseveld naar Antwerpen wil (en dus niet van Antwerpen naar Brussel, 1000x maal sorry). maar iemand een idee? moet ik dan in Roosendaal of zo een enkeltje Roosendaal Antwerpen kopen? Alvast hartelijk dank!
  zaterdag 12 april 2008 @ 22:08:37 #214
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_58011517
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 22:05 schreef ghizzer het volgende:
fucked! kut zeg.. heb het fout getypt. ik bedoel inderdaad dat ik graag van Varsseveld naar Antwerpen wil (en dus niet van Antwerpen naar Brussel, 1000x maal sorry). maar iemand een idee? moet ik dan in Roosendaal of zo een enkeltje Roosendaal Antwerpen kopen? Alvast hartelijk dank!
Als je van Varsseveld naar Antwerpen wilt, en je vraagt je af wat goedkoper is:

a) Een retourtje Varsseveld - Antwerpen met korting op het NLse deel OF
b) Een kruidvatkaartje en een retourtje roosendaal - antwerpen

dan is het juiste antwoord B
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_58011686
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 22:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Als je van Varsseveld naar Antwerpen wilt, en je vraagt je af wat goedkoper is:

a) Een retourtje Varsseveld - Antwerpen met korting op het NLse deel OF
b) Een kruidvatkaartje en een retourtje roosendaal - antwerpen

dan is het juiste antwoord B
het gaat mij om het volgende
op zaterdag 19 april enkele reis Varsseveld - Antwerpen Centraal
op maandag 21 april enkele reis Antwerpen Centraal - Duivendrecht
  zaterdag 12 april 2008 @ 22:22:42 #216
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_58011782
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 22:18 schreef ghizzer het volgende:

[..]

het gaat mij om het volgende
op zaterdag 19 april enkele reis Varsseveld - Antwerpen Centraal
op maandag 21 april enkele reis Antwerpen Centraal - Duivendrecht
Kruidvatkaartje
Tweemaands retour Roosendaal - Antwerpen Agglo met korting op het Nederlandse deel
Enkeltje Roosendaal - Duivendrecht met korting
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 12 april 2008 @ 22:27:34 #217
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_58011886
kan nog lastig worden qua terugweg. Of het wordt HEEL snel uitstappen en stempelen en dezelfde trein weer in, of je loopt een half uur op. Alternatief is dat kaartje bij het loket halen op 19 apr en vast op 21 laten dateren, maar dan betaal je weer die 50 cent "servicekosten".
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 12 april 2008 @ 22:33:48 #218
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_58012025
Ik heb vandaag station Weidevenne eens beschouwd, parel der nieuwbouw. Maar mên, uit wat voor schelp komt deze parel? Afgeschraapt perron (waarschijnlijk eerder te glad), blindegeleidelijnen laten los van het perron, kabelgoten lopen duidelijk zichtbaar onder het perron, glazen deuren gesloopt, golfplaat op houten balkjes aan de achterkant, bouwplastic boven de liftdeur. Dat dit ooit is geopend! Het is nog niet eens af!

Oh, en verkeerd lettertype in de "e's" in "venne". Zie bordje van Fles.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 12 april 2008 @ 22:38:30 #219
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_58012131
Hij heeft gelijk


Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport zaterdag 12 april 2008 @ 22:40:13 #220
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_58012161
Foto's van de 1202 en 252 van vanmorgen:


PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 12 april 2008 @ 22:42:24 #221
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_58012198
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 22:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Hij heeft gelijk


[ afbeelding ]
Het viel mijn vader ook op. Die had zich opgeworpen om mee te gaan naar de nieuwe halte.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_58012208
Van een paar dagen terug, ik ben er even tussenuit geweest.
quote:
Op woensdag 9 april 2008 11:34 schreef Duvel het volgende:
Bij een systeemfout wil je toch dat de mens het kan overnemen van de machine? Dat zou, naast redundantie, het grote aandachtspunt moeten zijn.
Juist niet. De mens is een van de meest onbetrouwbare factoren in beslissingsprocessen. Bij rijkswaterstaat, en dan niet de delen verantwoordelijk voor het spoor, is dat compleet doorgerekend en is men erachter gekomen dat je veel beter een computer (met voldoende bakc-ups) de beslissingen kan laten nemen.

Mensen hebben last van stress en emotie die tot verkeerde beslissingen kunnen leiden. Als je de stormvloedkering in de westerschelde een dagje onnodig te lang dicht gooit is dat niet zo'n ramp. Doe je datzelfde met de Maeslantkering, dan spreken we over vele tientallen miljoenen aan economische schade. Er is maar één entiteit die dus beslist of dat ding dicht gaat en dat is een computer. Die berekend op basis van metingen of de Nieuwe Waterweg dicht gaat. Personeel kan hooguit een proefsluiting 'aanvragen' iets wat voor de jaarlijkse tests gedaan wordt.

Nu is treinverkeer regelen toch wel wat anders dan bepalen of er een deurtje open of dicht moet. En zijn er wat meer variabelen waar op korte termijn rekening mee gehouden moet worden. Een computer de meest efficiente treinenloop laten uitrekenen is een primaplan. Vermits ze het natuurlijk allemaal meervoudig uitvoeren en het niet van één servertje op één locatie met één kabeltje laten afhangen.
  zaterdag 12 april 2008 @ 22:44:57 #223
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_58012237
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 22:43 schreef Fixers het volgende:
Nu is treinverkeer regelen toch wel wat anders dan bepalen of er een deurtje open of dicht moet. En zijn er wat meer variabelen waar op korte termijn rekening mee gehouden moet worden. Een computer de meest efficiente treinenloop laten uitrekenen is een primaplan. Vermits ze het natuurlijk allemaal meervoudig uitvoeren en het niet van één servertje op één locatie met één kabeltje laten afhangen.
Ik had het dan ook specifiek over uitval. Voorts maak je met een slimmer systeem de mens nog dommer. Wil je dat?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 12 april 2008 @ 22:50:28 #224
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_58012320
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 22:43 schreef Fixers het volgende:

Juist niet. De mens is een van de meest onbetrouwbare factoren in beslissingsprocessen. Bij rijkswaterstaat, en dan niet de delen verantwoordelijk voor het spoor, is dat compleet doorgerekend en is men erachter gekomen dat je veel beter een computer (met voldoende bakc-ups) de beslissingen kan laten nemen.
Fundamentele onzin. Iedere computer is zo nauwkeurig als zijn eigen programmeur. En het toeval wil dat dat meestal een mens is.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_58012527
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 22:44 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik had het dan ook specifiek over uitval. Voorts maak je met een slimmer systeem de mens nog dommer. Wil je dat?
Eigenlijk wel.

Het treinverkeer is veel te complex om dat door een paar mensen in goede banen te laten leiden tijdens een calamiteit. Als er rondom een van de grote spoorknooppunten wat aan de hand is werkt dat zo ver door dat ze er tot in de alle uithoeken van het land problemen hebben. Volgens mij kan je mensen veel beter een passievere toezichtspositie geven en een goed automatish systeem de beste routes, omleidingen en prioriteiten laten uitrekenen.

Vergelijk het met schaken: een goed schaakprogramma kan vele zetten vooruit rekenen in fracties van een seconde, iets wat bij mensen maar is weggelegd voor een enkele grootmeester. Computerprogramma's zijn te kopieren, met het klonen van mensen zijn er nog wat problemen.

Ik weet nog een paar weken terug, na de pasen met dat gevalletje "verkeerde sneeuw" in rotterdam. Ik zat in Utrecht in een trein hopende in Den Haag te geraken. Om heen alleen maar verdwaasde NS-medewerkers met een ik-weet-het-ook-niet-meer-blik in hun ogen. Omdat ze bij de treindienstleiding ze iene-miene-mutte aan het spelen waren om te bepalen welke trein er nu waar heen zou gaan en wanneer wel niet. Dat heeft een ruim half uur geduurd.
  zaterdag 12 april 2008 @ 23:07:07 #226
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_58012611
Helaas worden de treinen vervolgens bestuurd door mensen. Het gaat er bij mij niet in dat je de mens rücksichtlos kunt vervangen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 12 april 2008 @ 23:09:04 #227
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_58012641
Ik ben het met je eens dat het treinverkeer veel te complex is om door een stel incompetente failliete-boedel-huilende prorail-josti's met een IQ van rond het vriespunt te laten bestieren. Dan kan inderdaad vrij vlot het beeld ontstaan dat de processor van een PalmPilot van 1996 het beter zou doen. En waarschijnlijk zou dat nog echt zo zijn ook. Maar dan hebben we het bepaald niet over het maximum aan werk- en denkniveau wat binnen de Homo Sapiens Sapiens mogelijk is, en ik vind het eigenlijk vrij schokkend dat je voetstoots aanneemt dat dat wel het geval zou zijn.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 12 april 2008 @ 23:11:12 #228
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_58012683
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 22:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Fundamentele onzin. Iedere computer is zo nauwkeurig als zijn eigen programmeur. En het toeval wil dat dat meestal een mens is.
Daarvoor heb je intelligente agenten. Een zelflerend systeem is in dat opzicht ideaal, omdat deze goede oplossingen aandraagt en mocht eenzelfde situatie zich in de toekomst weer voordoen, dan kan er teruggegrepen worden op de opgedane kennis, maar wordt er ook gekeken naar nog betere oplossingen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 12 april 2008 @ 23:14:16 #229
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_58012746
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 23:07 schreef Duvel het volgende:
Helaas worden de treinen vervolgens bestuurd door mensen. Het gaat er bij mij niet in dat je de mens rücksichtlos kunt vervangen.
Dat kan ook niet, want er kunnen situaties zich voordoen waarbij de mens toch het systeem moet overrulen, omdat er betere oplossingen mogelijk zijn die het systeem niet kent.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 12 april 2008 @ 23:16:52 #230
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_58012788
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 23:11 schreef Peterselieman het volgende:
Daarvoor heb je intelligente agenten. Een zelflerend systeem is in dat opzicht ideaal, omdat deze goede oplossingen aandraagt en mocht eenzelfde situatie zich in de toekomst weer voordoen, dan kan er teruggegrepen worden op de opgedane kennis, maar wordt er ook gekeken naar nog betere oplossingen.
Ja, da's allemaal leuk, maar dat soort systemen zijn maximaal net zo zelflerend als de mens ze gemaakt heeft.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_58012792
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 22:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Kruidvatkaartje
Tweemaands retour Roosendaal - Antwerpen Agglo met korting op het Nederlandse deel
Enkeltje Roosendaal - Duivendrecht met korting
Thanx! en dat kaartje maandsretour kan ik kopen op station Roosendaal? weet je misschien ook hoeveel deze (ongeveer) gaat kosten?
  zaterdag 12 april 2008 @ 23:17:55 #232
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_58012805
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 23:16 schreef ghizzer het volgende:

[..]

Thanx! en dat kaartje maandsretour kan ik kopen op station Roosendaal? weet je misschien ook hoeveel deze (ongeveer) gaat kosten?
kan je op ieder station met touchscreen automaat halen, gewoon ff proberen. Ik schat een euro of 18
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_58012975
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 23:17 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

kan je op ieder station met touchscreen automaat halen, gewoon ff proberen. Ik schat een euro of 18
ok thanx. heb het met het NS-oefending al gezien. Onderaan zo'n icoontje. thanx nogmaals!
  zaterdag 12 april 2008 @ 23:33:28 #234
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_58013087
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 23:26 schreef ghizzer het volgende:

[..]

ok thanx. heb het met het NS-oefending al gezien. Onderaan zo'n icoontje. thanx nogmaals!
NS oefending geeft geen internationale tarieven
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_58013219
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 23:33 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

NS oefending geeft geen internationale tarieven
dat klopt inderdaad, maar zag in ieder geval dat het qua kosten geen drol uitmaakt of je nou een enkeltje koopt (EUR 8,40) of een retoutje (EUR 16,80) naar Antwerpen (www.hispeed.nl). Dus het worden gewoon 2 enkeltjes denk ik. Even kijken hoe ik dat op de terugweg vanaf Antwerpen Centraal het daar bij kaartautomaat/loket ga regelen.
  zondag 13 april 2008 @ 00:01:32 #236
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_58013598
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 22:40 schreef dennistd het volgende:
Foto's van de 1202 en 252 van vanmorgen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
nice

Voor reizen naar Belgie, even checken voor werkzaamheden ->

http://werfinftrv.infrabel.be/website_prd/map.aspx?lang=1
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_58017706
Was trouwens eergister van Amsterdam-Amstel naar Maastricht gegaan. Daar overgestapt op een Veolia Plan V tje en naar Heerlen toe. Leuk lijntje blijft het toch .
Wat minder dat alle plan V's van Veoliavla gewoon bogger goor zijn. De wasmachine van Maastricht zou stuk zijn . Je kan amper naar buiten kijken .
Vandaar maar weer terug naar Amsterdam-Amstel
pi_58018117
iemand enig idee wat de website is van de Belgische Spoorwegen?
pi_58018166
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 23:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ben het met je eens dat het treinverkeer veel te complex is om door een stel incompetente failliete-boedel-huilende prorail-josti's met een IQ van rond het vriespunt te laten bestieren. Dan kan inderdaad vrij vlot het beeld ontstaan dat de processor van een PalmPilot van 1996 het beter zou doen. En waarschijnlijk zou dat nog echt zo zijn ook. Maar dan hebben we het bepaald niet over het maximum aan werk- en denkniveau wat binnen de Homo Sapiens Sapiens mogelijk is, en ik vind het eigenlijk vrij schokkend dat je voetstoots aanneemt dat dat wel het geval zou zijn.
En dan mag jij me nog even vertellen waarom Tsjernobyl heeft plaatsgevonden en waarom die CXX Frogs tegen elkaar aan zijn geklapt.
pi_58018191
quote:
Op zondag 13 april 2008 11:44 schreef ghizzer het volgende:
iemand enig idee wat de website is van de Belgische Spoorwegen?
www.b-rail.be
Dat lijkt me nu weer niet al te moeilijk op te zoeken.
  zondag 13 april 2008 @ 12:00:19 #241
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_58018351
quote:
Op zondag 13 april 2008 11:48 schreef en_door_slecht het volgende:
En dan mag jij me nog even vertellen waarom Tsjernobyl heeft plaatsgevonden en waarom die CXX Frogs tegen elkaar aan zijn geklapt.
Huh? Ehh.. Menselijke fouten zeker? Fouten die een computer niet gemaakt zou hebben? Zoiets?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_58018385
thanx. wel vaag zeg.. bij B-Rail kun je wel Benelux Jongere Homeprint doen. scheelt op Antwerpen - Roosendaal 3 euro per persoon, maar via Hispeed betaal ik voor Roosendaal - Antwerpen EUR 8,40. hmmmz
  zondag 13 april 2008 @ 12:04:56 #243
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_58018415
HiSpeed is avoidable, dat is duidelijk. Kan je bij de NMBS je ticket bijvoorbeeld meteen zelf afdrukken of zo?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_58018429
-laat maar-

[ Bericht 95% gewijzigd door Socios op 13-04-2008 12:06:23 (Al gezegd) ]
pi_58018620
quote:
Op zondag 13 april 2008 12:04 schreef Dr_Flash het volgende:
HiSpeed is avoidable, dat is duidelijk. Kan je bij de NMBS je ticket bijvoorbeeld meteen zelf afdrukken of zo?
Volgens mij kan dat zo ver ik weet alleen bij de Duitstalige landen. Duitsland, Oostenrijk iig wel, Zwitserland weet ik niet zeker, ivm de vele private bedrijven daar. Wist je trouwens dat er in Zwitserland meer private vervoerders zijn dan in Engeland. Dat werd tenminste zo verteld tijdens Rail Away afgelopen week.
pi_58018776
was iig wel bekend ja.. ben een paar keer in Zwitserland geweest en het stikt er echt van de private vervoerders daar. oh ja.. weet iemand of Roosendaal een loket heeft?
pi_58018820
quote:
Op zondag 13 april 2008 12:31 schreef ghizzer het volgende:
was iig wel bekend ja.. ben een paar keer in Zwitserland geweest en het stikt er echt van de private vervoerders daar. oh ja.. weet iemand of Roosendaal een loket heeft?
En dat terwijl ik nog nooit echt fatsoenlijk in Zwitserland ben geweest. Hooguit enkele malen op doorreis

In Roosendaal hebben ze wel een loket, dacht ik.
pi_58018858
Heb je gisteren nog foto´s gemaakt?
pi_58018918
Jup, komen er zo aan :--)
  zondag 13 april 2008 @ 12:46:49 #250
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_58019004
in Roosendaal hebben ze een winkeltje wat behalve broodjes, bier en tijdschriften ook kaartjes verkoopt
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_58019036
Het wisselvalig voorspelde weer in combinatie met de omleidingen van internationale treinen via Hilversum brachten mij tot een karateristieke spoorlijn welke in dit verhaal loopt van de Utrechtse Maliebaan naar Naarden-Bussum.

Laten we dan eerst maar beginnen met twee goederentreintjes, dan hebben we die maar vast gehad :--)


RN 6483 is met de Flabaka-trein (Flandersbach-kalk) op weg van Beverwijk naar Arnhem Goederen, als de Maliebaan wordt bereden. Op de achtergrond bevindt zich het Ooglijdersgasthuis, dat tegenwoordig deel uit maakt van het Universitair Medisch Centrum (UMC) van de Universiteit Utrecht.


ACTS 1254 en 6703 met de Leeuwarden-shuttle eveneens via de Maliebaan, nu met zon-uit.

Omdat de Staaltrein met grote vertraging aangekondigd is, besluit ik van standpunt te wisselen. Door middel van een snelle busrit naar het Hauptbahnhof van Utrecht en een sprint naar de Stoptrein richting Hilversum, besluit ik 'opeens' om op het stationnetje van Hollandsche Rading de trein te verlaten.


Daar komen even later een Plan V (885) en Plan T (514) voorbij als stoptrein naar Utrecht Centraal. Aangezien ik verder wilde naar Naarden-Bussum voor de omgeleide ICE, moest ik Hollandsche Rading weer verlaten. Net toen ik wegreed kwam de RD 189'er met Staaltrein langs.. Helaas..


Bij het station van Naarden-Bussum aangekomen nog een shotje gemaakt van de omgeleide Intercity Den Helder - Nijmegen. VIRM-stellen 8741 en 9481.


Later gevolgd door de enige ICE in de zon vandaag, NS Hispeed stel 4652 "Arnhem".

Ik vervolg mijn weg terug naar de karakteristieke bovenleidingsportalen tussen Hilversum en Utrecht-Groenekan. Ten zuiden van Maartensdijk bevindt zich een open stuk waar het o.a. ook mogelijk moet zijn lange reizigerstreinen op de foto te zetten. Eerst enkele reguliere treinen.


Eindelijk een DD-AR'tje met lok-voor. de 1702 met DD-AR 7418 is op weg naar Utrecht Centraal.


Later gevolgd door Plan T 508 en Plan V 906.


Pünktlich passeert MRCE 189 092 met Citynightline 301 naar Milano Centrale en Wien Westbahnhof.

De schaduwen beginnen langzaam wat te irriteren op de voorgrond, dus ik verplaats mij meer het open veld in. Wat overigens boerenland is, dus of het helemaal toegestaan is om hier te staan.... (?)


Plan V stellen 828, 927 en 444.


Zoals al eerder gezegd had ik weinig geluk met de omgeleide ICE's. Beide ICE's die op deze plek goed voor de zon rijden, passeerden met zon-uit. Ik heb de foto maar grijswit gemaakt, maar veel helpt het niet.


Uiteraard was het wachten op de Euronight 347 naar Warszawa Wschodnia, Praha hl.n., Koebenhavn H en doorgaande rijtuigen naar Rzepin, Minks(BY) en Moskva Belorusskaja. Railion 1615 brengt de lange reizigerstrein naar Emmerich.


Onverwacht hoogtepunt: Prachtige luchten met van ondergeschikt belang de passerende Intercity naar Nijmegen.

21 en 22 juni een nieuwe kans, hopelijk is er dan nog meer blauw en geen wolken op de -wrong time, wrong place-.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zug-Chef op 13-04-2008 19:25:33 ]
  zondag 13 april 2008 @ 12:50:57 #252
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_58019079
Netjes hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_58019425
Jammer van de VIRM , was het ICM(m) geweest, dan was het een bureaubladachtergrond waardig geweest...

Maarja, dat is ZC's fout niet, voor de rest prima foto's!
Socialist in Mercedes
pi_58019529
Mwah, opzich heb je helemaal gelijk hoor! Maar ik vind hier de trein gewoon van ondergeschikt belang. En juist de lengte van de trein is hier eigenlijk best mooi. Zoiets lukt je met ICM haast niet, zeker niet op deze locatie
  zondag 13 april 2008 @ 13:27:04 #255
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_58019613
quote:
Op zondag 13 april 2008 13:20 schreef Zug-Chef het volgende:
Mwah, opzich heb je helemaal gelijk hoor! Maar ik vind hier de trein gewoon van ondergeschikt belang.
Daar heb je helemaal gelijk in hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_58019615
Weet je zeker dat je 'm niet aan de NS wilt verkopen? Wellicht zit er een cover van DRGL 2009 in
Socialist in Mercedes
  zondag 13 april 2008 @ 13:27:58 #257
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_58019619
Even een paar bordjes:

Treintjes uit hetzelfde land zullen wel in het volgende topic komen.
  zondag 13 april 2008 @ 13:35:06 #258
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_58019703


Hämeenlinna ben ik ook geweest Maar vergeten bordje te scoren
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_58020153
@Zug-Chef en ReisT. Chapeau voor de foto's!

Weet iemand of je bij het loket van Roosendaal ook tickets voor België/Antwerpen kan krijgen?
  zondag 13 april 2008 @ 14:17:32 #260
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_58020220
quote:
Op zondag 13 april 2008 14:11 schreef ghizzer het volgende:
Weet iemand of je bij het loket van Roosendaal ook tickets voor België/Antwerpen kan krijgen?
Tuurlijk kan dat. Maar hou er wel rekening mee dat je 3,50 transactiekosten betaalt omdat het internationaal is.

Snaai gewoon zo'n ticket uit de automaat op Varsseveld, wat doe je moeilijk?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 13 april 2008 @ 14:19:04 #261
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_58020236
Bij elk loket in Nederland zijn tickets voor België verkrijgbaar.
pi_58020321
quote:
Op zondag 13 april 2008 14:17 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Tuurlijk kan dat. Maar hou er wel rekening mee dat je 3,50 transactiekosten betaalt omdat het internationaal is.

Snaai gewoon zo'n ticket uit de automaat op Varsseveld, wat doe je moeilijk?
Vergeet niet dat de Achterhoek en alles wat boven Zwolle ligt (muv de grote steden) gemiddeld 30 jaar achterloopt. Wij hebben geen bovenleiding en ook geen touchscreenautomaat. Maar volgens mij heb ik in Arnhem een half uur de tijd met overstappen. Dan haal ik daar denk ik maar zo'n enkele reis van Roosendaal naar Antwerpen. weet alleen niet of dat kan (0000-code ook mogelijk op die automaat? dus dat je beginstation anders is dan het station waar je het kaartje koopt?)
  zondag 13 april 2008 @ 14:29:34 #263
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_58020380
quote:
Op zondag 13 april 2008 14:25 schreef ghizzer het volgende:

weet alleen niet of dat kan (0000-code ook mogelijk op die automaat? dus dat je beginstation anders is dan het station waar je het kaartje koopt?)
ja dat kan. Je kan gewoon op dat vertrekstation tikken en dan kan je een ander vertrekstation kiezen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_58025279
Amsterdam-Utrecht ligt er dit weekend lekker uit. Geen treinen op mijn vaste station Amsterdam-Amstel.
Gelukkig grijpt NS deze kans om de al flnk wat weken aanwezige ontsierende beschilderingen te verwijderen
Helaas, dit was toch wel een al te efficiente actie gebleken
pi_58025775
quote:
Op zondag 13 april 2008 14:25 schreef ghizzer het volgende:

[..]

Vergeet niet dat de Achterhoek en alles wat boven Zwolle ligt (muv de grote steden) gemiddeld 30 jaar achterloopt. Wij hebben geen bovenleiding en ook geen touchscreenautomaat. Maar volgens mij heb ik in Arnhem een half uur de tijd met overstappen. Dan haal ik daar denk ik maar zo'n enkele reis van Roosendaal naar Antwerpen. weet alleen niet of dat kan (0000-code ook mogelijk op die automaat? dus dat je beginstation anders is dan het station waar je het kaartje koopt?)
Arnhem heeft niet eens meer een drukknopautomaat maar allemaal touchscreens .
pi_58025903
quote:
Op zondag 13 april 2008 19:10 schreef Brembo het volgende:

[..]

Arnhem heeft niet eens meer een drukknopautomaat maar allemaal touchscreens .
vind ik prima(Y)
  zondag 13 april 2008 @ 19:24:21 #267
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_58026094
Zo, voor Vrijdag staat een ritje Holten – Deventer – Zwolle – Groningen – Leer – Bremen Hbf – Hamburg Hbf geplanned. Heerlijk 1e klas, en het stuk van Bremen naar Hamburg ook nog eens in de ICE.

Eens kijken waar ik allemaal in terecht ga komen:

· Mat’ 64 (Plan V) NS Reizigers
· V-IRM VI NS Reizigers
· ICM-3 / ICM-4 NS Reizigers
· GTW Arriva
· ???? (Dosto’s) van DB Regio
· ICE 1 / 2 van DB Fernverkehr

@Zug-Chef, wederom prachtige foto’s kerel, zo gaat ie lekker! Hartelijk dank voor het hier posten.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 13 april 2008 @ 19:25:41 #268
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_58026120
quote:
Op zondag 13 april 2008 18:48 schreef Willy84 het volgende:
Amsterdam-Utrecht ligt er dit weekend lekker uit. Geen treinen op mijn vaste station Amsterdam-Amstel.
Gelukkig grijpt NS deze kans om de al flnk wat weken aanwezige ontsierende beschilderingen te verwijderen
Helaas, dit was toch wel een al te efficiente actie gebleken
Wat hebben ze te veel verwijderd?
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 13 april 2008 @ 19:43:42 #269
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_58026607
Mooie fotoos Zug-Chef, zit alleen een klein foutje in het begeleidend schrijven:

Op de achtergrond bevindt zich het Ooglijdersgasthuis, dat tegenwoordig deel uit maakt van het Universitair Medisch Centrum (UMC) van de Universiteit Utrecht.
Dat was vroeger zo, nu is het een locatie van de HU voor Institute for Life Sciences & Chemistry.

Mooie plek trouwens, ongeveer op de plek waar station Biltstraat heeft gestaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door bork op 13-04-2008 20:03:43 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zondag 13 april 2008 @ 19:46:17 #270
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_58026682
en het is met een enkele G bork


Zo
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 13 april 2008 @ 20:03:11 #271
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_58027070
quote:
Op zondag 13 april 2008 19:46 schreef Dr_Flash het volgende:
en het is met een enkele G bork


Zo
Was copy-paste menneke , zal het zo ff corrigeren.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zondag 13 april 2008 @ 20:05:37 #272
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_58027129
quote:
Op zondag 13 april 2008 20:03 schreef bork het volgende:

[..]

Was copy-paste menneke , zal het zo ff corrigeren.
Braaf zo
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_58027576
quote:
Op zondag 13 april 2008 19:24 schreef von_Preussen het volgende:
Zo, voor Vrijdag staat een ritje Holten – Deventer – Zwolle – Groningen – Leer – Bremen Hbf – Hamburg Hbf geplanned. Heerlijk 1e klas, en het stuk van Bremen naar Hamburg ook nog eens in de ICE.

Eens kijken waar ik allemaal in terecht ga komen:

· Mat’ 64 (Plan V) NS Reizigers
· V-IRM VI NS Reizigers
· ICM-3 / ICM-4 NS Reizigers
· GTW Arriva
· ???? (Dosto’s) van DB Regio
· ICE 1 / 2 van DB Fernverkehr

@Zug-Chef, wederom prachtige foto’s kerel, zo gaat ie lekker! Hartelijk dank voor het hier posten.
Thanx!! Cool reisje trouwens! Tussen Bremen en Hamburg krijg je gegarandeerd ICE 1, te herkennen aan zn lengte, de motorwagens zonder reizigersdeel en het verhoogde restaurant.
quote:
Op zondag 13 april 2008 19:43 schreef bork het volgende:
Mooie fotoos Zug-Chef, zit alleen een klein foutje in het begeleidend schrijven:

Op de achtergrond bevindt zich het Ooglijdersgasthuis, dat tegenwoordig deel uit maakt van het Universitair Medisch Centrum (UMC) van de Universiteit Utrecht.
Dat was vroeger zo, nu is het een locatie van de HU voor Institute for Life Sciences & Chemistry.

Mooie plek trouwens, ongeveer op de plek waar station Biltstraat heeft gestaan.
Thanx! Wat betreft die dubbele g, was ik al van op de hoogte, maar niet dat de inhoud weer veranderd was. Stond iig nog niet op wikipedia Thanx iig!
  zondag 13 april 2008 @ 23:01:52 #274
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_58032262
Vandaag ook Flabaka-trein gezien en vastgelegd met een DD-AR die er bovenlangs sjeesde. Ook nog een stilstaande VIRM bewonderd op een spoorwegovergang een paar minuten lang op een zonnige plek in het midden des lands*.



Morgen meer, vanavond lukt niet meer.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zondag 13 april 2008 @ 23:49:29 #275
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_58033781
quote:
Op zondag 13 april 2008 19:43 schreef bork het volgende:Dat was vroeger zo, nu is het een locatie van de HU voor Institute for Life Sciences & Chemistry.
Wat een belachelijke naam zeg, waarom kan dat niet gewoon in het Nederlands?


Maar weer ontopic, Flabaka??
  maandag 14 april 2008 @ 00:10:13 #276
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_58034343
quote:
Op zondag 13 april 2008 23:49 schreef ReisT het volgende:
Flabaka??
Flandersbach Kalk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_58037419
quote:
Op zondag 13 april 2008 19:25 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Wat hebben ze te veel verwijderd?
Ze hebben helemaal niks verwijderd
  maandag 14 april 2008 @ 10:56:19 #278
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_58039000
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 22:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Hij heeft gelijk


[ afbeelding ]
Normaal let ik er niet op, maar de Frutiger-E's waren op zeker?
  maandag 14 april 2008 @ 11:22:04 #279
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_58039490
quote:
Op maandag 14 april 2008 10:56 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Normaal let ik er niet op, maar de Frutiger-E's waren op zeker?
Geen idee, iemand heeft zitten pitten blijkbaar!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_58043914
Wat deed een VIRM zaterdag nou opt spoor naar Leeuwarden?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 14 april 2008 @ 17:43:41 #281
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_58046368
quote:
Op maandag 14 april 2008 15:18 schreef Ou-Tannu het volgende:
Wat deed een VIRM zaterdag nou opt spoor naar Leeuwarden?
Rijden

Is vaste prik op zaterdag en zondag. Vertrek om 7.45 uit Leeuwarden en aankomst om 19.13 uur.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_58046432
quote:
Op maandag 14 april 2008 17:43 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Rijden

Is vaste prik op zaterdag en zondag. Vertrek om 7.45 uit Leeuwarden en aankomst om 19.13 uur.
hmm.. ja maar hij kwam later dan 19:13 door heerenveen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 14 april 2008 @ 17:51:23 #283
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_58046536
Hoe laat was dat dan?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_58046852
rond 8
pi_58051499
Ledig mat terug via Mp naar On, duh
pi_58053089
quote:
Op maandag 14 april 2008 20:58 schreef Zug-Chef het volgende:
Ledig mat terug via Mp naar On, duh
eh ja.. als die richting Mp ging wel
pi_58053644
Dan zal ie wel vertraging gehad hebben
  maandag 14 april 2008 @ 22:08:18 #288
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_58054126
quote:
Op zondag 13 april 2008 14:19 schreef JDude het volgende:
Bij elk loket in Nederland zijn tickets voor België verkrijgbaar.
Nope.

Laatst is mijn oma naar de kaartautomaat gestuurd hier in Sittard voor een retourtje Antwerpen omdat het loket slechts uitsluitend binnenlandse tickets verkoopt. Vervolgens lukt het mijn oma ook warempel om een retourtje Antwerpen uit de automaat te trekken om vervolgens in de trein bij de controle erachter te komen dat de automaat standaard Visé als grensovergang pakt terwijl via Roosendaal grens toch echt sneller is en ook in de reisadviezen als beste optie gegeven wordt. Lang leve tickets & service nep loketten die alleen binnenlandse tickets verkopen.

Ze konden me een tijd terug ook niet helpen aan een retourtje Sittard - Venlo grens, kon ik weer extra in de buidel tasten voor een Zusats ticket.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_58054816
quote:
Op maandag 14 april 2008 21:54 schreef Zug-Chef het volgende:
Dan zal ie wel vertraging gehad hebben
ik heb geen idee

19:50 ofzo en remde ook af voor t station
  maandag 14 april 2008 @ 22:45:08 #290
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_58055433
Voordorpsedijk, afgelopen zondagmiddag, de bedoeling was een (omgeleide) ICE voor Bram, helaas was dit ivm zijn slaapje niet de doen maar kijken is altijd leuk.

Op dit punt staan veel palen en kasten en andere sta-in-de-weg-objecten maar het aantal treinen en trein-foto-combinaties-mogelijkheden compenseren veel.

Wat van een mat'64 (dacht V en een T) onderweg naar Leiden met daarlangs een DD-AR richting Utrecht?



Er komt iets van de Maliebaan (achterin) maar het lijkt wel of deze trein stilstaat, aan de linkerkant komt er vanaf Amersfoort een voor mij onbekende goederentrein die richtin Maliebaan gaat.



Al wachtend op wat er in de verte gaat gebeuren (turend door mijn oculair) komt er vanaf Amersfoort een Koploper aangesneld, geen tijd om goed uit te lijnen dus klikken maar.



WTF! Ik sta nog altijd te turen naar de trein die vanaf de Maliebaan komt en dan komt er dit voorbij, wat het precies is, weet ik niet maar leek me wel leuk om ff te plaatsen.



Terug naar het zuiden, staat dat ding er nog steeds??



Hehe daar istie dan een Kalktrein Beverwijk-België (met dank aan Zug Chef, hoe weettie dat toch allemaal ). Daarboven een DD-AR vanuit Zwolle.



DD-AR richting Amersfoort/Zwolle.



Stilstaande (omgeleide) VIRM richting Amsterdam via Hilversum, bleef netjes voor onze neus stilstaan, heb daar een hele trits fotoos van gemaakt, was moeilijk kiezen op de meeste staan ook mensen die voor de spoorweg overgang stonden te wachten.



Nou 22 juni herkansing voor de ICE of toch maar naar Groenekan?

[ Bericht 3% gewijzigd door bork op 15-04-2008 09:36:33 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  maandag 14 april 2008 @ 23:26:41 #291
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_58056903
Dat is een Bentley Mark 6 van 1950, volgens de RDW-site
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_58056931
quote:
Op maandag 14 april 2008 22:45 schreef bork het volgende:


WTF! Ik sta nog altijd te turen naar de trein die vanaf de Maliebaan komt en dan komt er dit voorbij, wat het precies is, weet ik niet maar leek me wel leuk om ff te plaatsen.

OMG
Van treinen heb je wel wat verstand maar van auto's niet zo te merken

Dat is toch duidelijk een Bentley en types ben ik ook niet zo goed in maar volgens RDW is het een: mark 6
............................
  dinsdag 15 april 2008 @ 00:09:44 #293
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_58057780
quote:
Op maandag 14 april 2008 23:28 schreef sander89 het volgende:

[..]

OMG
Van treinen heb je wel wat verstand maar van auto's niet zo te merken

Dat is toch duidelijk een Bentley en types ben ik ook niet zo goed in maar volgens RDW is het een: mark 6
Wel wat verstand, niet van oude Bentley's, Vroeger toen ons pap nog Noorman was en poep met de lange oe werd geschreven toen wist ik alles van auto's laten we zeggen en schrijven het hebben over het tijdperk 1984-1986 een paar jaar later zat ik zelf in en onder auto's, pakkingen vervangen en weet ik allemaal maar dat was van korte duur door de komst van de OV.
Sindsdien nooit meer een auto gehad, wel gereden en we hebben een Greenwheels abonnement

Vorige week 2 verschillende Rolls Royces gezien rijdend op straat binnen 1 minuut dat vond ik wel opvallend, had ik nog niet eerder meegemaakt.

[ Bericht 6% gewijzigd door bork op 15-04-2008 00:23:15 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_58059596
Gisteren gingen de deuren van de VIRM waar ik in zat niet open op Eindhoven... mochten we de trein via de cabine verlaten
pi_58060303
Leuke foto's Bork! Alleen dit is dan weer geen Flabaka maar gewoon de Kalktrein Beverwijk-België v.v.
pi_58062116
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 08:58 schreef Zug-Chef het volgende:
Leuke foto's Bork! Alleen dit is dan weer geen Flabaka maar gewoon de Kalktrein Beverwijk-België v.v.
mopperpot
  Redactie Sport dinsdag 15 april 2008 @ 13:36:23 #297
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_58065773
blij dat ik net in hengelo niet heb gewacht op de motorpost + SGM II...
ding schijnt 330 minuten vertraging te hebben
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 15 april 2008 @ 15:16:08 #298
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_58067570
Wat is dat nou weer voor malle combi?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport dinsdag 15 april 2008 @ 15:46:25 #299
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_58068060
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 15:16 schreef Duvel het volgende:
Wat is dat nou weer voor malle combi?
dat is een SGM II die terugkomt uit Denemarken van de revisie
en Railion heeft schijnbaar geen andere loc beschikbaar, dus hebben de maar een motorpost uit de mottenballen gehaald
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_58070305
Zelden vertoond; twee Spurts op station Harlingen. (Brakke fotokwaliteit, snel genomen met GSM etc.)





De trein van 07.31u reed niet omdat de deuren niet meer dichtgingen. Rechts de volgende trein van 08.06u die net uit Leeuwarden binnen is gereden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')