abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 12 april 2008 @ 19:53:47 #201
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_58008746
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 19:27 schreef Dichterbijer het volgende:
Een rondje scandinavie binnen 14 dagen... wat is aan te bevelen.
Finland overslaan Er mist een stuk reizigerslijn boven de Botnische Golf zeg maar. Je houdt dan wel genoeg tijd over voor bijvoorbeeld de Malmbanen, vanuit Stockholm helemaal omhoog tot ver voorbij de Poolcirkel in Narvik (NOR). Overigens geëxploiteerd door, jawel, Veolia Maar in de zomer wordt het daar dus helemaal niet donker, wekenlang. Enorm gaaf lijkt me dat
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_58009143
Heey gasten, nog even een vraagje.. zag dat een enkeltje varsseveld - antwerpen volgens ns-site EUR 14,20 of zo kost. dat is goedkoper dan de kruidvat-kaart plus een enkeltje roosendaal - antwerpen (EUR 8,40). maar nu kwam ik er achter dat bij de kaartautomaat die kaartjes niet te verkrijgen zijn. weet iemand hoe ik aan een kaartje roosendaal - antwerpen kom? moet dat per se via internet of.. alvast heel hartelijk dank voor het antwoord!
  zaterdag 12 april 2008 @ 20:17:32 #203
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_58009263
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 20:12 schreef ghizzer het volgende:
zag dat een enkeltje varsseveld - antwerpen volgens ns-site EUR 14,20 of zo kost.
Mag ik vragen hoe je daarbij komt?
pi_58009667
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 20:17 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Mag ik vragen hoe je daarbij komt?
jazeker mag dat. via www.ns.nl enkele reis is overigens met 40 procent korting (heb een kortingskaart, echter niet voor internationale reizen).
  zaterdag 12 april 2008 @ 20:39:34 #205
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_58009710
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 20:37 schreef ghizzer het volgende:
jazeker mag dat. via www.ns.nl enkele reis is overigens met 40 procent korting (heb een kortingskaart, echter niet voor internationale reizen).
Probeer het nog maar eens dude, en dan goed lezen. Die 14,20 is een ENKELTJE korting naar Roosendaal.
pi_58009764
aj, goed dat je het zegt. minder man! maar weet jij dan op welke manieren ik aan een enkele reis antwerpen-brussel kan komen? hebben ze in roosendaal een loket oid?
  zaterdag 12 april 2008 @ 20:42:38 #207
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_58009768
pi_58009783
Gewoon uit de kaartautomaat tenzij je zo een ouderwetse hebt met codes intoetsen.
  zaterdag 12 april 2008 @ 20:43:58 #209
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_58009791
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 20:42 schreef ghizzer het volgende:
aj, goed dat je het zegt. minder man! maar weet jij dan op welke manieren ik aan een enkele reis antwerpen-brussel kan komen? hebben ze in roosendaal een loket oid?
Wat ben je allemaal van plan en waarom loop je zo te stuntelen? Geef eens gewoon je HELE voorgenomen reisschema, dan kunnen we wat.
  zaterdag 12 april 2008 @ 20:44:59 #210
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_58009816
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 20:43 schreef Willy84 het volgende:
Gewoon uit de kaartautomaat tenzij je zo een ouderwetse hebt met codes intoetsen.
Van Antwerpen naar Brussel? Hmm. Knap
pi_58010413
Ow fok, dacht dat bij van Varseveld naar Antwerp[en wilde. Nu ook van Antwerpen naar Brussel Gewoon in Belgie kopen lijkt me of je moet naar NS internationaal dat tegenwoordig Hispeed heet. Kun je gelijk de "lounge" uitproberen
  zaterdag 12 april 2008 @ 21:20:07 #212
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_58010478
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 21:17 schreef Willy84 het volgende:
Ow fok, dacht dat bij van Varseveld naar Antwerp[en wilde.
Ja, dat dacht ik ook eerst
quote:
Nu ook van Antwerpen naar Brussel Gewoon in Belgie kopen lijkt me
Nou ja, wie weet wat hij nog meer wil en of een Railpass of iets dergelijks goedkoper kan zijn bijvoorbeeld.
quote:
of je moet naar NS internationaal dat tegenwoordig Hispeed heet. Kun je gelijk de "lounge" uitproberen
Ik geloof niet dat hij daar langs komt..
pi_58011456
fucked! kut zeg.. heb het fout getypt. ik bedoel inderdaad dat ik graag van Varsseveld naar Antwerpen wil (en dus niet van Antwerpen naar Brussel, 1000x maal sorry). maar iemand een idee? moet ik dan in Roosendaal of zo een enkeltje Roosendaal Antwerpen kopen? Alvast hartelijk dank!
  zaterdag 12 april 2008 @ 22:08:37 #214
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_58011517
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 22:05 schreef ghizzer het volgende:
fucked! kut zeg.. heb het fout getypt. ik bedoel inderdaad dat ik graag van Varsseveld naar Antwerpen wil (en dus niet van Antwerpen naar Brussel, 1000x maal sorry). maar iemand een idee? moet ik dan in Roosendaal of zo een enkeltje Roosendaal Antwerpen kopen? Alvast hartelijk dank!
Als je van Varsseveld naar Antwerpen wilt, en je vraagt je af wat goedkoper is:

a) Een retourtje Varsseveld - Antwerpen met korting op het NLse deel OF
b) Een kruidvatkaartje en een retourtje roosendaal - antwerpen

dan is het juiste antwoord B
pi_58011686
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 22:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Als je van Varsseveld naar Antwerpen wilt, en je vraagt je af wat goedkoper is:

a) Een retourtje Varsseveld - Antwerpen met korting op het NLse deel OF
b) Een kruidvatkaartje en een retourtje roosendaal - antwerpen

dan is het juiste antwoord B
het gaat mij om het volgende
op zaterdag 19 april enkele reis Varsseveld - Antwerpen Centraal
op maandag 21 april enkele reis Antwerpen Centraal - Duivendrecht
  zaterdag 12 april 2008 @ 22:22:42 #216
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_58011782
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 22:18 schreef ghizzer het volgende:

[..]

het gaat mij om het volgende
op zaterdag 19 april enkele reis Varsseveld - Antwerpen Centraal
op maandag 21 april enkele reis Antwerpen Centraal - Duivendrecht
Kruidvatkaartje
Tweemaands retour Roosendaal - Antwerpen Agglo met korting op het Nederlandse deel
Enkeltje Roosendaal - Duivendrecht met korting
  zaterdag 12 april 2008 @ 22:27:34 #217
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_58011886
kan nog lastig worden qua terugweg. Of het wordt HEEL snel uitstappen en stempelen en dezelfde trein weer in, of je loopt een half uur op. Alternatief is dat kaartje bij het loket halen op 19 apr en vast op 21 laten dateren, maar dan betaal je weer die 50 cent "servicekosten".
  zaterdag 12 april 2008 @ 22:33:48 #218
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_58012025
Ik heb vandaag station Weidevenne eens beschouwd, parel der nieuwbouw. Maar mên, uit wat voor schelp komt deze parel? Afgeschraapt perron (waarschijnlijk eerder te glad), blindegeleidelijnen laten los van het perron, kabelgoten lopen duidelijk zichtbaar onder het perron, glazen deuren gesloopt, golfplaat op houten balkjes aan de achterkant, bouwplastic boven de liftdeur. Dat dit ooit is geopend! Het is nog niet eens af!

Oh, en verkeerd lettertype in de "e's" in "venne". Zie bordje van Fles.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 12 april 2008 @ 22:38:30 #219
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_58012131
Hij heeft gelijk

Redactie Sport zaterdag 12 april 2008 @ 22:40:13 #220
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_58012161
Foto's van de 1202 en 252 van vanmorgen:

PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 12 april 2008 @ 22:42:24 #221
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_58012198
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 22:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Hij heeft gelijk

[ afbeelding ]
Het viel mijn vader ook op. Die had zich opgeworpen om mee te gaan naar de nieuwe halte.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_58012208
Van een paar dagen terug, ik ben er even tussenuit geweest.
quote:
Op woensdag 9 april 2008 11:34 schreef Duvel het volgende:
Bij een systeemfout wil je toch dat de mens het kan overnemen van de machine? Dat zou, naast redundantie, het grote aandachtspunt moeten zijn.
Juist niet. De mens is een van de meest onbetrouwbare factoren in beslissingsprocessen. Bij rijkswaterstaat, en dan niet de delen verantwoordelijk voor het spoor, is dat compleet doorgerekend en is men erachter gekomen dat je veel beter een computer (met voldoende bakc-ups) de beslissingen kan laten nemen.

Mensen hebben last van stress en emotie die tot verkeerde beslissingen kunnen leiden. Als je de stormvloedkering in de westerschelde een dagje onnodig te lang dicht gooit is dat niet zo'n ramp. Doe je datzelfde met de Maeslantkering, dan spreken we over vele tientallen miljoenen aan economische schade. Er is maar één entiteit die dus beslist of dat ding dicht gaat en dat is een computer. Die berekend op basis van metingen of de Nieuwe Waterweg dicht gaat. Personeel kan hooguit een proefsluiting 'aanvragen' iets wat voor de jaarlijkse tests gedaan wordt.

Nu is treinverkeer regelen toch wel wat anders dan bepalen of er een deurtje open of dicht moet. En zijn er wat meer variabelen waar op korte termijn rekening mee gehouden moet worden. Een computer de meest efficiente treinenloop laten uitrekenen is een primaplan. Vermits ze het natuurlijk allemaal meervoudig uitvoeren en het niet van één servertje op één locatie met één kabeltje laten afhangen.
  zaterdag 12 april 2008 @ 22:44:57 #223
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_58012237
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 22:43 schreef Fixers het volgende:
Nu is treinverkeer regelen toch wel wat anders dan bepalen of er een deurtje open of dicht moet. En zijn er wat meer variabelen waar op korte termijn rekening mee gehouden moet worden. Een computer de meest efficiente treinenloop laten uitrekenen is een primaplan. Vermits ze het natuurlijk allemaal meervoudig uitvoeren en het niet van één servertje op één locatie met één kabeltje laten afhangen.
Ik had het dan ook specifiek over uitval. Voorts maak je met een slimmer systeem de mens nog dommer. Wil je dat?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 12 april 2008 @ 22:50:28 #224
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_58012320
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 22:43 schreef Fixers het volgende:

Juist niet. De mens is een van de meest onbetrouwbare factoren in beslissingsprocessen. Bij rijkswaterstaat, en dan niet de delen verantwoordelijk voor het spoor, is dat compleet doorgerekend en is men erachter gekomen dat je veel beter een computer (met voldoende bakc-ups) de beslissingen kan laten nemen.
Fundamentele onzin. Iedere computer is zo nauwkeurig als zijn eigen programmeur. En het toeval wil dat dat meestal een mens is.
pi_58012527
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 22:44 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik had het dan ook specifiek over uitval. Voorts maak je met een slimmer systeem de mens nog dommer. Wil je dat?
Eigenlijk wel.

Het treinverkeer is veel te complex om dat door een paar mensen in goede banen te laten leiden tijdens een calamiteit. Als er rondom een van de grote spoorknooppunten wat aan de hand is werkt dat zo ver door dat ze er tot in de alle uithoeken van het land problemen hebben. Volgens mij kan je mensen veel beter een passievere toezichtspositie geven en een goed automatish systeem de beste routes, omleidingen en prioriteiten laten uitrekenen.

Vergelijk het met schaken: een goed schaakprogramma kan vele zetten vooruit rekenen in fracties van een seconde, iets wat bij mensen maar is weggelegd voor een enkele grootmeester. Computerprogramma's zijn te kopieren, met het klonen van mensen zijn er nog wat problemen.

Ik weet nog een paar weken terug, na de pasen met dat gevalletje "verkeerde sneeuw" in rotterdam. Ik zat in Utrecht in een trein hopende in Den Haag te geraken. Om heen alleen maar verdwaasde NS-medewerkers met een ik-weet-het-ook-niet-meer-blik in hun ogen. Omdat ze bij de treindienstleiding ze iene-miene-mutte aan het spelen waren om te bepalen welke trein er nu waar heen zou gaan en wanneer wel niet. Dat heeft een ruim half uur geduurd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')