Ja klopt, was in de war want had op wiki gelezen, maar dit geldt voor 2de levering van de VIRM vanaf dit jaar. Dus die kunnen wel 200 km/h rijdenquote:Op donderdag 10 april 2008 21:32 schreef Duvel het volgende:
VIRM mag maar 160. Alleen ICE, Thalys en het vogelbekdier mogen 200.
Ja, ik stond er ook van te kijkenquote:Op donderdag 10 april 2008 22:37 schreef von_Preussen het volgende:
Grappig, ik wist niet dat Oosterhout precies éénzelfde station heeft als Oosterbeek!
Bron : http://www.telegraaf.nl/b(...)e_rails__.html?p=7,1quote:do 10 apr 2008, 21:16
Baby valt tussen de rails
ZURICH - Een bizar ongeluk met een baby op een Zwitsers station is relatief goed afgelopen. De zuigeling viel precies tussen de rails, waardoor de trein die over het kind reed geen kwaad kon aanrichten.
De baby zat in een kinderwagen die door een windvlaag van de naderende trein werd opgetild. De zes maanden oude zuigeling viel uit het wagentje en kwam op het spoor terecht. Het kind hield er slechts een bult op het hoofd aan over. De moeder is er erger aan toe. Zij liep een shock op, meldden Zwitserse media donderdag.
hm ik moet toch Mythbusters maar weer even mailen xD!quote:Op vrijdag 11 april 2008 01:41 schreef bright_side_of_life_ het volgende:
Ernstig gevalletje slordig .... Oeps
[..]
Bron : http://www.telegraaf.nl/b(...)e_rails__.html?p=7,1
Ik geloof er ook geen flikker vanquote:Op vrijdag 11 april 2008 08:14 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
hm ik moet toch Mythbusters maar weer even mailen xD!
die hadden die mythe ontkracht![]()
het stond vanmorgen ook in de TC Tubantia hoorquote:Op vrijdag 11 april 2008 10:33 schreef JeePee83 het volgende:
De bron is ook de Televaag. Dan geloof ik bij voorbaat al niets meer van het bericht
Je bedoelt dat jij het wel gelooft?quote:Op vrijdag 11 april 2008 10:36 schreef dennistd het volgende:
[..]
het stond vanmorgen ook in de TC Tubantia hoor
quote:
vrijdag 11 april 2008 10:14 uur
Bom langs spoor in Vleuten
VLEUTEN - Bij het spoor tussen Vleuten en Harmelen is een explosief gevonden tijdens graafwerkzaamheden. Het gaat vermoedelijk om een bom uit de Tweede Wereldoorlog.
Het Explosieven Opruimingscommando gaat het explosief bij de Hamtoren onderzoeken.
De bom ligt in een weiland. Er staan geen huizen in de omgeving en er is dus geen direct gevaar voor omwonenden. Het treinverkeer wordt niet stilgelegd.
Laatste update: vrijdag 11 april 2008 10:24 uur
© RTV Utrecht
Met andere woorden: Waarom wordt dit een krantenbericht?quote:De bom ligt in een weiland. Er staan geen huizen in de omgeving en er is dus geen direct gevaar voor omwonenden. Het treinverkeer wordt niet stilgelegd.
die geloof ik meer dan de telegraaf jaquote:Op vrijdag 11 april 2008 10:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je bedoelt dat jij het wel gelooft?
Het zal wel een standaard ANP knip-plak-en-knutselwerkje zijn, denk je ook niet?quote:
Geinig, waar is dat te zien ongeveer? Stibans Blerick of zo? Of NSM?quote:Op vrijdag 11 april 2008 11:08 schreef dennistd het volgende:
die geloof ik meer dan de telegraaf ja
maar even ontopic: morgen ga ik nog even de 1202 met de 252 spotten, die combinatie zie je niet zo vaak volgens mij
eindhoven - den bosch - arnhem - deventer - bad bentheimquote:Op vrijdag 11 april 2008 11:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Geinig, waar is dat te zien ongeveer? Stibans Blerick of zo? Of NSM?
Waarom gaat de 252 naar Duitsland?quote:Op vrijdag 11 april 2008 12:04 schreef dennistd het volgende:
[..]
eindhoven - den bosch - arnhem - deventer - bad bentheim
zie http://somda.nl/www/drgls/279/
ik sta zelf op oldenzaal
Daar heb ik nou mijn personeel voorquote:
Leuk! Weekend lang cargo's via Rtd-Utquote:Op vrijdag 11 april 2008 11:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Breda is van vrijdagochtend 2 mei tot en met maandagochtend 5 mei onbereikbaar met de trein.
ANP
Even goed een pokke eind voor jou natuurlijkquote:Op vrijdag 11 april 2008 14:02 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Leuk! Weekend lang cargo's via Rtd-Ut
Tuurlijk wel. Vervangend busvervoer moet het ook geldig in zijn natuurlijk hequote:Op vrijdag 11 april 2008 15:23 schreef JDude het volgende:
Ah, dat wordt dus niet in het weekend van 3 mei onze Kruidvattickets inzetten, denk ik.
Mja, dat was op die foto's ook wel ongeveer te zien idd. Anders krijg je een stel echt niet zo snel zo dwars op de railsquote:Op vrijdag 11 april 2008 16:03 schreef bright_side_of_life_ het volgende:
Zojuist, bij het NOS journaal op NED 2, kwam het bericht dat het metro-ongeluk in Amsterdam werd veroorzaakt door een wissel. Door een 'zeldzame fout' ging de wissel om, terwijl het metrostel over de wissel reed.
Zeldzame fout toch? Ik las *elders* dat het 25 jaar geleden ook al eens gebeurd is. Nou, zeldzaam dusquote:Op vrijdag 11 april 2008 16:57 schreef Duvel het volgende:
Als dit waar is, is het wel ernstig...
Ik bedoel: dit mag eigenlijk nooit voorkomen. Een beveiligingssysteem is opgebouwd in verschillende lagen. Als ik 't zo lees is ergens in een basale laag iets verkeerd gegaan. Stel dat het gebeurt bij ProRail in een hogesnelheidswissel, net als er een trein met 130 overheen kachelt...quote:Op vrijdag 11 april 2008 23:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zeldzame fout toch? Ik las *elders* dat het 25 jaar geleden ook al eens gebeurd is. Nou, zeldzaam dus
In Breda al uitstappen en bus 19 pakkenquote:Op vrijdag 11 april 200821:02 schreef ghizzer het volgende:
iemand enig idee hoe ik aan een (goedkope) ticket van roosendaal naar antwerpen kom?
quote:AMSTERDAM - In Amsterdam dreigt een "catastrofale ineenstorting" van het openbaar vervoer. De status van het onderhoud aan metro en tram door gemeentevervoerbedrijf GVB is volstrekt onduidelijk.
Peter van Zetten
Dat meldt Het Parool zaterdag, naar aanleiding van een conceptrapport dat in handen is van de krant.
Conceptrapport
Het rapport is geschreven in opdracht van de Stadsregio Amsterdam. Volgens een woordvoerder van de gemeente Amsterdam gaat het om een conceptrapport, waarvan "de puntjes nog op de i moeten worden gezet". Gemeente en stadsregio zouden nog naar het rapport moeten kijken.
"Er is een zeer reëel risico dat de langetermijnconditie van het railnetwerk in Amsterdam sterk achteruitgaat," schrijven de consultants die het rapport schreven volgens Het Parool.
Rover
Reizigersvereniging Rover waarschuwde eerder deze week ook al voor slecht onderhoud van het Amsterdamse openbaar vervoer, nadat dinsdag bij het Centraal Station een metro ontspoorde.
Rover wilde zaterdag niet reageren op het rapport. De organisatie wil het stuk eerst zelf inzien.
Inderdaadquote:Op zaterdag 12 april 2008 12:39 schreef Dr_Flash het volgende:
ik las het jaGisteren al Windows, nu dit weer... De Dag des Oordeels komt naar je toe deze zomer
ja, nou, ik heb zo'n kruidvatkaartje en die kost me dus hoe dan ook 9,95 euro. zag dat de trein van roosendaal naar antwerpen 8,40 euro kost (hispeed.nl). is het met de bus uit breda goedkoper? ben benieuwd!quote:Op zaterdag 12 april 2008 09:58 schreef JDude het volgende:
[..]
In Breda al uitstappen en bus 19 pakken.
Een beetjequote:Op zaterdag 12 april 2008 16:37 schreef Dichterbijer het volgende:
MIjn vriendin en ik gaa waarschijnlijk treinen in de zomervakantie naar Scandinavie... iemand ervaringen daar?
in breda opstappen op de interliner naar Hulst die rijdt langs antwerpen en kun je met ov gratis inquote:Op vrijdag 11 april 2008 21:02 schreef ghizzer het volgende:
eej gasten, ik heb mijn plan enigszins gewijzigd. ga zaterdag 19 april van varsseveld naar antwerpen. iemand enig idee hoe ik aan een (goedkope) ticket van roosendaal naar antwerpen kom? thanx alvast!
Moet toch echt Oosterbeek zijnquote:Op donderdag 10 april 2008 22:30 schreef Willy84 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bovenstaande foto is gemaakt in Oosterhout
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
helaas heb ik al een paar maand geen OV-jaarkaart meerquote:Op zaterdag 12 april 2008 18:39 schreef densmee het volgende:
[..]
in breda opstappen op de interliner naar Hulst die rijdt langs antwerpen en kun je met ov gratis in
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |