abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 april 2008 @ 11:48:28 #121
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57953847
quote:
Op donderdag 10 april 2008 11:09 schreef Willy84 het volgende:

[..]

focking NS en Prutsrail zijn beide van de overheid en MOETEN gewoon luisteren naar de minister anders moeten ze daar maar wat poppetjes vervangen
Er is geen enkele politicus verstandig genoeg om hier iets zinnigs over te zeggen, laat staan om bevelen uit te delen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 10 april 2008 @ 11:56:36 #122
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57954053
quote:
Op donderdag 10 april 2008 11:46 schreef Duvel het volgende:

infaam en abject!
Mosterd en ketchup voor mij graag, hier opeten. Offeh..
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_57954306
quote:
Op donderdag 10 april 2008 11:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Mosterd en ketchup voor mij graag, hier opeten. Offeh..
Dit topic ontstijgt het universitaire niveau met grote regelmaat
  donderdag 10 april 2008 @ 12:39:09 #124
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57955085
Voor de n00bs...

"schandelijk en verwerpelijk"

Maar dat klinkt zo gewoon.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_57955480
Ik vond nog twee fotootjes gemaakt toen ik voor de wie is de mol fandag richting Amersfoort ging. Ik had nog niet in deze trein gezeten namelijk. Op de terugweg met mn reismaatje heerlijk in dat stukje gezeten wat doet denken aan de bar in de internationale treinen haha (waarbij ik me overigens kan voorstellen dat het in de spits een rottig stuk trein is).

Valleilijntje


+ een ander treintje die aankomt op Ede-Wageningen


Edit: gefixed
~ "That is the essence of a linear existence, each day affects the next"
  donderdag 10 april 2008 @ 13:15:45 #126
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57955866
quote:
Op donderdag 10 april 2008 12:39 schreef Duvel het volgende:
Voor de n00bs...

"schandelijk en verwerpelijk"

Maar dat klinkt zo gewoon.
Oh juist

Ik begreep alleen dat stukkie met "kutkop" erin
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 10 april 2008 @ 13:21:32 #127
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57955975
quote:
Op donderdag 10 april 2008 13:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik begreep alleen dat stukkie met "kutkop" erin
Dat was ook wel het belangrijkste.

Het enige dat opvalt is dat ProRail ineens zegt geen ERTMS meer nodig te hebben omdat ze toch geen 200 willen rijden.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 10 april 2008 @ 13:23:47 #128
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57956023
Maar leuke plaatjes Seraph Ook de kop van de Protos geschoten?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 10 april 2008 @ 13:34:54 #129
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57956279
quote:
Op donderdag 10 april 2008 13:21 schreef Duvel het volgende:

Dat was ook wel het belangrijkste.

Het enige dat opvalt is dat ProRail ineens zegt geen ERTMS meer nodig te hebben omdat ze toch geen 200 willen rijden.
De enige manier om 160 km/h met ATB-EG te bereiken is van de 130 km/h stap 140 km/h te maken en van de 140 km/h stap 160 km/h. Echter blijf je dan met een 'verouderd' beveiligingssysteem zitten, terwijl als je ERTMS aanlegt dit zodanig verder ontwikkeld kan worden dat het in heel Nederland op een goede manier ingevoerd kan worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 10 april 2008 @ 13:37:13 #130
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57956340
quote:
Op donderdag 10 april 2008 13:34 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

De enige manier om 160 km/h met ATB-EG te bereiken is van de 130 km/h stap 140 km/h te maken en van de 140 km/h stap 160 km/h. Echter blijf je dan met een 'verouderd' beveiligingssysteem zitten, terwijl als je ERTMS aanlegt dit zodanig verder ontwikkeld kan worden dat het in heel Nederland op een goede manier ingevoerd kan worden.
Hé! Jij kunt in de politiek!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 10 april 2008 @ 13:50:54 #131
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57956639
Momenteel is 160km/u met ATB-EG gerealiseerd op Schiphol - Leiden - Den Haag Mariahoeve. Dit is gedaan door ATB-NG bakens tussen het spoor aan te brengen en in de trein dit ATB-NG signaal te laten opvangen. Als dit speciale signaal wordt opgevangen, schakelt de ATB in de trein naar een toegestane snelheid van 160km/u. Momenteel heeft alleen de Thalys dit systeem aan boord.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 10 april 2008 @ 13:52:54 #132
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57956682
Jeetje Selie idd zeg, dat klinkt echt als vakkundig vingerverven EN dan maken we van die 140stap gewoon straks 180, en van die 160stap lekker 200, en dan zijn we er ook En dat dan nog een paar keer, en ziedaar: 330 km/h over bestaand spoor, gewoon met ATB EN tegen veel minder kosten

Wie wil dat nou niet?

Relaiskastje van de Grontmij krijg je er gratis bij
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 10 april 2008 @ 14:02:36 #133
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57956889
Mja, helaas is het natuurlijk niet zo gemakkelijk als even wat instellingen veranderen, omdat je met het aansturen van overwegen zit, de maximale toegelaten snelheid van het materieel, de hogere onderhoudskosten van het spoor en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 10 april 2008 @ 14:05:43 #134
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57956961
quote:
Op donderdag 10 april 2008 14:02 schreef Peterselieman het volgende:
Mja, helaas is het natuurlijk niet zo gemakkelijk als even wat instellingen veranderen, omdat je met het aansturen van overwegen zit, de maximale toegelaten snelheid van het materieel, de hogere onderhoudskosten van het spoor en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Overwegen mogen wettelijk gezien niet meer in spoor waar 160km/u gereden wordt, dus dat is opgelost. De maximaal toegelaten snelheid van het mat is ook geen probleem: de hoogste stap is gewoon groen, dus ook als dat code is voor 160km/u, bewaakt de ATB de max. toegelaten snelheid vna het materieel. Bij de oude e-locs 11/12/1300 was dat ook zo: die mochten maar 130, dus de stap "geel 13" bestond niet in de ATB-apparatuur op de trein, die werd weergegeven als "groen".
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport donderdag 10 april 2008 @ 14:37:37 #135
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_57957655
quote:
Op donderdag 10 april 2008 14:05 schreef Duvel het volgende:

[..]

Overwegen mogen wettelijk gezien niet meer in spoor waar 160km/u gereden wordt
of je nou een aanrijding krijgt met 140 of 160, bij beiden kun je het niet meer navertellen volgens mij....
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 10 april 2008 @ 14:43:36 #136
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57957754
quote:
Op donderdag 10 april 2008 14:37 schreef dennistd het volgende:

[..]

of je nou een aanrijding krijgt met 140 of 160, bij beiden kun je het niet meer navertellen volgens mij....
Bij 140 is de kans dat de trein in het spoor blijft waarschijnlijk iets groter?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 10 april 2008 @ 14:49:50 #137
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57957883
quote:
Op donderdag 10 april 2008 14:43 schreef Duvel het volgende:

[..]

Bij 140 is de kans dat de trein in het spoor blijft waarschijnlijk iets groter?
Met jacobsdraaistellen zou dat geen verschil mogen maken, zonder zal die kans waarschijnlijk wel een stukje groter zijn ja.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 10 april 2008 @ 14:57:26 #138
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57958033
quote:
Op donderdag 10 april 2008 14:49 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Met jacobsdraaistellen zou dat geen verschil mogen maken, zonder zal die kans waarschijnlijk wel een stukje groter zijn ja.
Bij NSR zijn momenteel geen treinen in de reizigersdienst opgenomen die uitgerust zijn met jacobsdraaistellen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_57958313
quote:
Op donderdag 10 april 2008 08:59 schreef bright_side_of_life_ het volgende:
do 10 apr 2008, 05:30

Derde debacle megaspoorlijn door Harry van Gelder en Edwin Timmer

AMSTERDAM - Na de Betuwelijn en de HSL-Zuid dreigt ook het derde megaspoorproject in Nederland, Amsterdam Bijlmer-Utrecht, in een debacle te eindigen.

Het hypermoderne beveiligingssysteem van de ruim 1 miljard euro kostende spooruitbreiding van Amsterdam naar Utrecht staat op losse schroeven. Daardoor valt het oorspronkelijke plan in duigen om veel meer treinen vlak achter elkaar te laten rijden. Ook de maximale snelheid blijkt ineens gedaald van de oorspronkelijke 200 km/u tot 160 km/u.

Uitgesteld
SP-Kamerlid Emile Roemer wil vandaag opheldering van minister Eurlings. "Ik vind het behoorlijk dramatisch dat dit project almaar wordt uitgesteld. Eerst zou het in 2005 gereed zijn, toen in 2007 en nu spreekt de minister ineens over 2009", aldus Roemer.

Het spoor tussen Amsterdam en Utrecht was altijd bedoeld als proeftraject voor het nieuwe digitale beveiligingssysteem ERTMS. Dat maakt geen gebruik meer van de oude seinen, maar van digitale signalen die de trein sneller doen afremmen. Volgens ingewijden wordt er nu gewerkt aan een uitgeklede versie van ERTMS, waardoor de treinen niet meer vlak achter elkaar kunnen rijden. Ook is een snelheid van 200 kilometer per uur dan niet meer mogelijk. Spoorbeheerder ProRail en de NS vinden zelfs dat er helemaal geen dure ERTMS hoeft te komen, omdat de door de minister gewenste snelheid van 160 kilometer per uur ook met een traditioneel beveiligingssysteem kan worden bereikt. De visie van ProRail is opmerkelijk omdat het staatsbedrijf wel een contract met het Canadese Bombardier heeft getekend voor ERTMS en 200 kilometer per uur.

Bron : http://www.telegraaf.nl/b(...)orlijn__.html?p=14,2
Pffff... 200 op dat traject? Dat wiebelen die trein zo uit het spoor! Zeker net na de tunnel voor amsterdam vanuit Utrecht....
  donderdag 10 april 2008 @ 15:31:10 #140
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57958761
quote:
Op donderdag 10 april 2008 15:10 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]

Pffff... 200 op dat traject? Dat wiebelen die trein zo uit het spoor! Zeker net na de tunnel voor amsterdam vanuit Utrecht....
Politici opzouten uit dit topic.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 10 april 2008 @ 15:35:35 #141
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57958857
quote:
Op donderdag 10 april 2008 14:57 schreef Duvel het volgende:

[..]

Bij NSR zijn momenteel geen treinen in de reizigersdienst opgenomen die uitgerust zijn met jacobsdraaistellen.
Wel jammer eigenlijk
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_57959232
quote:
Op donderdag 10 april 2008 15:31 schreef Duvel het volgende:

[..]

Politici opzouten uit dit topic.
Als ik dat was, dan zat ik hier niet
Dan zat ik met mijn neus diep in de papieren
pi_57961155
quote:
Op donderdag 10 april 2008 13:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar leuke plaatjes Seraph Ook de kop van de Protos geschoten?
Dank! De kop helaas niet vast weten te leggen, deze even snel tijdens het overstappen gemaakt .
~ "That is the essence of a linear existence, each day affects the next"
  donderdag 10 april 2008 @ 18:54:52 #144
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57962925
quote:
Op donderdag 10 april 2008 15:35 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Wel jammer eigenlijk
Mwah, de laatste dingen met jacobsdraaistellen waren de DE2tjes geloof ik, en daarvoor de Mat'46, en dat spul blink niet uit comfort. Nu met de SLT zullen we zien of de techniek in 60 jaar vooruit is gegaan.
quote:
Op donderdag 10 april 2008 17:27 schreef Seraphina het volgende:

[..]

Dank! De kop helaas niet vast weten te leggen, deze even snel tijdens het overstappen gemaakt .
Ik vind het wel fijne treinen, die Protossen, jammer dat ze relatief vaak stuk gaan.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 10 april 2008 @ 19:01:59 #145
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57963072
quote:
Op donderdag 10 april 2008 18:54 schreef Duvel het volgende:

Mwah, de laatste dingen met jacobsdraaistellen waren de DE2tjes geloof ik, en daarvoor de Mat'46, en dat spul blink niet uit comfort. Nu met de SLT zullen we zien of de techniek in 60 jaar vooruit is gegaan.
Bij de TGV werkt het anders prima
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 10 april 2008 @ 19:09:10 #146
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57963242
Klopt, maar dat is wel een ingewikkelde constructie. De SLT is alweer veel eenvoudiger volgens mij.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_57965858
Vandaag meen ik de 4025 op de baan hebben gezien, voorzien van een nieuw interieur en dito verfje, onderweg als intercity van Utrecht naar Amersfoort (zag hem bij Groenekan).

Om de hoeveel tijd komt er eigenlijk een nieuw stel op de baan?

Ook zag ik dat een Proto’s al met vingerverf een alternatieve beschildering van jongeren met een leven dat zich ‘s nachts op verlaten rangeerterreinen afspeelt. Leuk, zo’n leven, dat zouden meer mensen moeten doen.
  Redactie Sport donderdag 10 april 2008 @ 21:25:24 #148
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_57966262
4025 is er al weer een tijdje, deze week was de 4023 klaar (de volgorde was iets anders )
volgens mij is het elke 3 weken ofzo
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_57966364
Jammer dat ze nog steeds niet 200 km/h gaan rijden tussen Asb en Ut.
Boeiend dat beetje schommelt die treinen moeten gewoon wat vaart krijgen

Vraag me wel af met welk materiaal ze allemaal 200 km/h gaan rijden, ICE3 en VIRM zijn volgens mij alleen officieel geschikt voor.
............................
  donderdag 10 april 2008 @ 21:32:54 #150
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57966506
VIRM mag maar 160. Alleen ICE, Thalys en het vogelbekdier mogen 200.

Overigens zit er nog ergens op het traject een boog die de snelheid beperkt geloof ik.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_57968345
quote:
Op donderdag 10 april 2008 21:32 schreef Duvel het volgende:
VIRM mag maar 160. Alleen ICE, Thalys en het vogelbekdier mogen 200.
Ja klopt, was in de war want had op wiki gelezen, maar dit geldt voor 2de levering van de VIRM vanaf dit jaar. Dus die kunnen wel 200 km/h rijden alleen vraag me af wat grote verschil technische gezien is, in vergelijking met oudere VIRM.

[ Bericht 0% gewijzigd door sander89 op 10-04-2008 22:29:53 ]
............................
pi_57968549



Bovenstaande foto is gemaakt in Oosterhout











pi_57968859
Grappig, ik wist niet dat Oosterhout precies éénzelfde station heeft als Oosterbeek!
pi_57969047
quote:
Op donderdag 10 april 2008 22:37 schreef von_Preussen het volgende:
Grappig, ik wist niet dat Oosterhout precies éénzelfde station heeft als Oosterbeek!
Ja, ik stond er ook van te kijken



En omdat ie in de bonus zat



  vrijdag 11 april 2008 @ 01:41:35 #155
138563 bright_side_of_life_
bright side of life
pi_57973185
Ernstig gevalletje slordig .... Oeps
quote:
do 10 apr 2008, 21:16

Baby valt tussen de rails

ZURICH - Een bizar ongeluk met een baby op een Zwitsers station is relatief goed afgelopen. De zuigeling viel precies tussen de rails, waardoor de trein die over het kind reed geen kwaad kon aanrichten.

De baby zat in een kinderwagen die door een windvlaag van de naderende trein werd opgetild. De zes maanden oude zuigeling viel uit het wagentje en kwam op het spoor terecht. Het kind hield er slechts een bult op het hoofd aan over. De moeder is er erger aan toe. Zij liep een shock op, meldden Zwitserse media donderdag.
Bron : http://www.telegraaf.nl/b(...)e_rails__.html?p=7,1
Keep the Sunny Side Up
  vrijdag 11 april 2008 @ 05:16:57 #156
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57974132
Door die ontsporing heeft GVB al z'n exotische werkwagens weer eens in het spoor kunnen zetten! Lollig!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_57974740
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 01:41 schreef bright_side_of_life_ het volgende:
Ernstig gevalletje slordig .... Oeps
[..]

Bron : http://www.telegraaf.nl/b(...)e_rails__.html?p=7,1
hm ik moet toch Mythbusters maar weer even mailen xD!

die hadden die mythe ontkracht
  vrijdag 11 april 2008 @ 08:41:53 #158
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57975063
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 08:14 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

hm ik moet toch Mythbusters maar weer even mailen xD!

die hadden die mythe ontkracht
Ik geloof er ook geen flikker van
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_57977076
De bron is ook de Televaag. Dan geloof ik bij voorbaat al niets meer van het bericht
  Redactie Sport vrijdag 11 april 2008 @ 10:36:45 #160
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_57977133
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 10:33 schreef JeePee83 het volgende:
De bron is ook de Televaag. Dan geloof ik bij voorbaat al niets meer van het bericht
het stond vanmorgen ook in de TC Tubantia hoor
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')