Er is geen enkele politicus verstandig genoeg om hier iets zinnigs over te zeggen, laat staan om bevelen uit te delen.quote:Op donderdag 10 april 2008 11:09 schreef Willy84 het volgende:
[..]
focking NS en Prutsrail zijn beide van de overheid en MOETEN gewoon luisteren naar de ministeranders moeten ze daar maar wat poppetjes vervangen
Mosterd en ketchup voor mij graag, hier opeten. Offeh..quote:
Dit topic ontstijgt het universitaire niveau met grote regelmaatquote:Op donderdag 10 april 2008 11:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mosterd en ketchup voor mij graag, hier opeten. Offeh..
Oh juistquote:Op donderdag 10 april 2008 12:39 schreef Duvel het volgende:
Voor de n00bs...
"schandelijk en verwerpelijk"
Maar dat klinkt zo gewoon.
Dat was ook wel het belangrijkste.quote:Op donderdag 10 april 2008 13:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik begreep alleen dat stukkie met "kutkop" erin
De enige manier om 160 km/h met ATB-EG te bereiken is van de 130 km/h stap 140 km/h te maken en van de 140 km/h stap 160 km/h. Echter blijf je dan met een 'verouderd' beveiligingssysteem zitten, terwijl als je ERTMS aanlegt dit zodanig verder ontwikkeld kan worden dat het in heel Nederland op een goede manier ingevoerd kan worden.quote:Op donderdag 10 april 2008 13:21 schreef Duvel het volgende:
Dat was ook wel het belangrijkste.
Het enige dat opvalt is dat ProRail ineens zegt geen ERTMS meer nodig te hebben omdat ze toch geen 200 willen rijden.
Hé! Jij kunt in de politiek!quote:Op donderdag 10 april 2008 13:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De enige manier om 160 km/h met ATB-EG te bereiken is van de 130 km/h stap 140 km/h te maken en van de 140 km/h stap 160 km/h. Echter blijf je dan met een 'verouderd' beveiligingssysteem zitten, terwijl als je ERTMS aanlegt dit zodanig verder ontwikkeld kan worden dat het in heel Nederland op een goede manier ingevoerd kan worden.
Overwegen mogen wettelijk gezien niet meer in spoor waar 160km/u gereden wordt, dus dat is opgelost. De maximaal toegelaten snelheid van het mat is ook geen probleem: de hoogste stap is gewoon groen, dus ook als dat code is voor 160km/u, bewaakt de ATB de max. toegelaten snelheid vna het materieel. Bij de oude e-locs 11/12/1300 was dat ook zo: die mochten maar 130, dus de stap "geel 13" bestond niet in de ATB-apparatuur op de trein, die werd weergegeven als "groen".quote:Op donderdag 10 april 2008 14:02 schreef Peterselieman het volgende:
Mja, helaas is het natuurlijk niet zo gemakkelijk als even wat instellingen veranderen, omdat je met het aansturen van overwegen zit, de maximale toegelaten snelheid van het materieel, de hogere onderhoudskosten van het spoor en zo kan ik nog wel even doorgaan.
of je nou een aanrijding krijgt met 140 of 160, bij beiden kun je het niet meer navertellen volgens mij....quote:Op donderdag 10 april 2008 14:05 schreef Duvel het volgende:
[..]
Overwegen mogen wettelijk gezien niet meer in spoor waar 160km/u gereden wordt
Bij 140 is de kans dat de trein in het spoor blijft waarschijnlijk iets groter?quote:Op donderdag 10 april 2008 14:37 schreef dennistd het volgende:
[..]
of je nou een aanrijding krijgt met 140 of 160, bij beiden kun je het niet meer navertellen volgens mij....
Met jacobsdraaistellen zou dat geen verschil mogen maken, zonder zal die kans waarschijnlijk wel een stukje groter zijn ja.quote:Op donderdag 10 april 2008 14:43 schreef Duvel het volgende:
[..]
Bij 140 is de kans dat de trein in het spoor blijft waarschijnlijk iets groter?
Bij NSR zijn momenteel geen treinen in de reizigersdienst opgenomen die uitgerust zijn met jacobsdraaistellen.quote:Op donderdag 10 april 2008 14:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Met jacobsdraaistellen zou dat geen verschil mogen maken, zonder zal die kans waarschijnlijk wel een stukje groter zijn ja.
Pffff... 200 op dat traject? Dat wiebelen die trein zo uit het spoor! Zeker net na de tunnel voor amsterdam vanuit Utrecht....quote:Op donderdag 10 april 2008 08:59 schreef bright_side_of_life_ het volgende:
do 10 apr 2008, 05:30
Derde debacle megaspoorlijn door Harry van Gelder en Edwin Timmer
AMSTERDAM - Na de Betuwelijn en de HSL-Zuid dreigt ook het derde megaspoorproject in Nederland, Amsterdam Bijlmer-Utrecht, in een debacle te eindigen.
Het hypermoderne beveiligingssysteem van de ruim 1 miljard euro kostende spooruitbreiding van Amsterdam naar Utrecht staat op losse schroeven. Daardoor valt het oorspronkelijke plan in duigen om veel meer treinen vlak achter elkaar te laten rijden. Ook de maximale snelheid blijkt ineens gedaald van de oorspronkelijke 200 km/u tot 160 km/u.
Uitgesteld
SP-Kamerlid Emile Roemer wil vandaag opheldering van minister Eurlings. "Ik vind het behoorlijk dramatisch dat dit project almaar wordt uitgesteld. Eerst zou het in 2005 gereed zijn, toen in 2007 en nu spreekt de minister ineens over 2009", aldus Roemer.
Het spoor tussen Amsterdam en Utrecht was altijd bedoeld als proeftraject voor het nieuwe digitale beveiligingssysteem ERTMS. Dat maakt geen gebruik meer van de oude seinen, maar van digitale signalen die de trein sneller doen afremmen. Volgens ingewijden wordt er nu gewerkt aan een uitgeklede versie van ERTMS, waardoor de treinen niet meer vlak achter elkaar kunnen rijden. Ook is een snelheid van 200 kilometer per uur dan niet meer mogelijk. Spoorbeheerder ProRail en de NS vinden zelfs dat er helemaal geen dure ERTMS hoeft te komen, omdat de door de minister gewenste snelheid van 160 kilometer per uur ook met een traditioneel beveiligingssysteem kan worden bereikt. De visie van ProRail is opmerkelijk omdat het staatsbedrijf wel een contract met het Canadese Bombardier heeft getekend voor ERTMS en 200 kilometer per uur.
Bron : http://www.telegraaf.nl/b(...)orlijn__.html?p=14,2
Politici opzouten uit dit topic.quote:Op donderdag 10 april 2008 15:10 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Pffff... 200 op dat traject? Dat wiebelen die trein zo uit het spoor! Zeker net na de tunnel voor amsterdam vanuit Utrecht....
Wel jammer eigenlijkquote:Op donderdag 10 april 2008 14:57 schreef Duvel het volgende:
[..]
Bij NSR zijn momenteel geen treinen in de reizigersdienst opgenomen die uitgerust zijn met jacobsdraaistellen.
Dank! De kop helaas niet vast weten te leggen, deze even snel tijdens het overstappen gemaaktquote:Op donderdag 10 april 2008 13:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar leuke plaatjes SeraphOok de kop van de Protos geschoten?
Mwah, de laatste dingen met jacobsdraaistellen waren de DE2tjes geloof ik, en daarvoor de Mat'46, en dat spul blink niet uit comfort. Nu met de SLT zullen we zien of de techniek in 60 jaar vooruit is gegaan.quote:
Ik vind het wel fijne treinen, die Protossen, jammer dat ze relatief vaak stuk gaan.quote:Op donderdag 10 april 2008 17:27 schreef Seraphina het volgende:
[..]
Dank! De kop helaas niet vast weten te leggen, deze even snel tijdens het overstappen gemaakt.
Bij de TGV werkt het anders primaquote:Op donderdag 10 april 2008 18:54 schreef Duvel het volgende:
Mwah, de laatste dingen met jacobsdraaistellen waren de DE2tjes geloof ik, en daarvoor de Mat'46, en dat spul blink niet uit comfort. Nu met de SLT zullen we zien of de techniek in 60 jaar vooruit is gegaan.
Ja klopt, was in de war want had op wiki gelezen, maar dit geldt voor 2de levering van de VIRM vanaf dit jaar. Dus die kunnen wel 200 km/h rijdenquote:Op donderdag 10 april 2008 21:32 schreef Duvel het volgende:
VIRM mag maar 160. Alleen ICE, Thalys en het vogelbekdier mogen 200.
Ja, ik stond er ook van te kijkenquote:Op donderdag 10 april 2008 22:37 schreef von_Preussen het volgende:
Grappig, ik wist niet dat Oosterhout precies éénzelfde station heeft als Oosterbeek!
Bron : http://www.telegraaf.nl/b(...)e_rails__.html?p=7,1quote:do 10 apr 2008, 21:16
Baby valt tussen de rails
ZURICH - Een bizar ongeluk met een baby op een Zwitsers station is relatief goed afgelopen. De zuigeling viel precies tussen de rails, waardoor de trein die over het kind reed geen kwaad kon aanrichten.
De baby zat in een kinderwagen die door een windvlaag van de naderende trein werd opgetild. De zes maanden oude zuigeling viel uit het wagentje en kwam op het spoor terecht. Het kind hield er slechts een bult op het hoofd aan over. De moeder is er erger aan toe. Zij liep een shock op, meldden Zwitserse media donderdag.
hm ik moet toch Mythbusters maar weer even mailen xD!quote:Op vrijdag 11 april 2008 01:41 schreef bright_side_of_life_ het volgende:
Ernstig gevalletje slordig .... Oeps
[..]
Bron : http://www.telegraaf.nl/b(...)e_rails__.html?p=7,1
Ik geloof er ook geen flikker vanquote:Op vrijdag 11 april 2008 08:14 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
hm ik moet toch Mythbusters maar weer even mailen xD!
die hadden die mythe ontkracht![]()
het stond vanmorgen ook in de TC Tubantia hoorquote:Op vrijdag 11 april 2008 10:33 schreef JeePee83 het volgende:
De bron is ook de Televaag. Dan geloof ik bij voorbaat al niets meer van het bericht
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |