eigenlijk moet je dat niet met vrouw en kind doen, maar met mijquote:Op woensdag 9 april 2008 22:55 schreef bork het volgende:
![]()
LOL, die ken ik dan weer niet, kijken of we een gaatje kunnen vinden om die even uit te proberen
Ja ja, met dikke sigaren erbij, lijkt me wel leuk maar ben bang dat ik dan alleen maar in de pub zit/hang/lig en slaap.quote:Op woensdag 9 april 2008 23:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
eigenlijk moet je dat niet met vrouw en kind doen, maar met mij
Mwoaquote:Op woensdag 9 april 2008 23:33 schreef bork het volgende:
Ja ja, met dikke sigaren erbij, lijkt me wel leuk maar ben bang dat ik dan alleen maar in de pub zit/hang/lig en slaap.![]()
Hèt excuus van de professionele prutser!quote:Op woensdag 9 april 2008 19:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee, serieus. Hoe moet ik het zeggen?![]()
Ik ben opgescheept met een failliete boedel uit de jaren '90![]()
Technisch gezien zal het geen enkel probleem zijn. Maarrrr de Betuweroute is niet geschikt voor vervoer van pasagiers. Dit omdat de veiligheidsvoorzieningen hiervoor niet toereikend zijn (te weinig vluchtwegen).quote:Op donderdag 10 april 2008 08:17 schreef Duvel het volgende:
Over die ICE op de Betuweroute: volgens mij kan die alle spanningen aan, dus ook 25kV. Maar wat ik heel vreemd vind: die bogen zijn officieel buiten dienst gesteld spoor. Dat betekent o.a. dat de treindienstleider er geen treinen naartoe kan sturen. Tevens is de bovenleiding daar geaard. Ik snap echt niet hoe dit kan, en ik twijfel aan het waarheidsgehalte!
Dat hangt er maar net vanaf hoe je het brengt, en wie je spreekt natuurlijkquote:Op donderdag 10 april 2008 10:08 schreef bork het volgende:
En uit eigen ervaring heb ik geleerd dat ik ver voor de uiteindelijke reisdatum zeker een ticket voor de beste Sparpreis krijg bij TRW, NS Internationaal (op Utrecht CS) garandeerde mij dit niet!!![]()
focking NS en Prutsrail zijn beide van de overheid en MOETEN gewoon luisteren naar de ministerquote:Op donderdag 10 april 2008 08:59 schreef bright_side_of_life_ het volgende:
do 10 apr 2008, 05:30
Volgens ingewijden wordt er nu gewerkt aan een uitgeklede versie van ERTMS, waardoor de treinen niet meer vlak achter elkaar kunnen rijden. Ook is een snelheid van 200 kilometer per uur dan niet meer mogelijk. Spoorbeheerder ProRail en de NS vinden zelfs dat er helemaal geen dure ERTMS hoeft te komen, omdat de door de minister gewenste snelheid van 160 kilometer per uur ook met een traditioneel beveiligingssysteem kan worden bereikt. De visie van ProRail is opmerkelijk omdat het staatsbedrijf wel een contract met het Canadese Bombardier heeft getekend voor ERTMS en 200 kilometer per uur.
Bron : http://www.telegraaf.nl/b(...)orlijn__.html?p=14,2
Maak een ritje per Amsterdamse metro en je voelt die tijd weerquote:Op donderdag 10 april 2008 11:03 schreef knars het volgende:
geen slechte ervaringen met trw. Ervaring met NS internationaal dateert uit 1994, toen je nog op station Gouda een internationaal loket had. Láng geleden... ach en wee, waar blijft die tijd?
TRW zit op het Singel vlakbij de UB, maar ben er nooit geweest, enkel langsgelopen. Zijn zij nou echt goedkoop? Ik bedoel, zij moeten er toch ook wat aan verdienenquote:Op donderdag 10 april 2008 11:03 schreef knars het volgende:
geen slechte ervaringen met trw. Ervaring met NS internationaal dateert uit 1994, toen je nog op station Gouda een internationaal loket had. Láng geleden... ach en wee, waar blijft die tijd?
quote:Op donderdag 10 april 2008 11:10 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Maak een ritje per Amsterdamse metro en je voelt die tijd weer
Ze hebben wel een heel goedkoop ticket in Frankrijk voor me kunnen regelen vorig jaarquote:Op donderdag 10 april 2008 11:13 schreef Willy84 het volgende:
TRW zit op het Singel vlakbij de UB, maar ben er nooit geweest, enkel langsgelopen. Zijn zij nou echt goedkoop? Ik bedoel, zij moeten er toch ook wat aan verdienenvia DB boeken is toch goedkoper
Ja oke, besturen van zo'n grote onderneming is inderdaad geen lichte taak. Zomaar de directeur ontslaan kan je veel problemen opleveren. Maar de eigenaar van een bedrijf heeft wel mogelijkheden om zijn bedrijf aan te sturen. Bijvoorbeeld door het geven van aanwijzingen.quote:Op donderdag 10 april 2008 11:12 schreef knars het volgende:
Ja, de spoorbedriijven zijn de laatste jaren inderdaad zwaar onder de indruk van wat er door het ministerie van VWS wordt geroepen...
Tendentieus, infaam en abject!quote:Op donderdag 10 april 2008 08:59 schreef bright_side_of_life_ het volgende:
do 10 apr 2008, 05:30
<knip grote waanzin>
Bron : http://www.telegraaf.nl/b(...)orlijn__.html?p=14,2
Er is geen enkele politicus verstandig genoeg om hier iets zinnigs over te zeggen, laat staan om bevelen uit te delen.quote:Op donderdag 10 april 2008 11:09 schreef Willy84 het volgende:
[..]
focking NS en Prutsrail zijn beide van de overheid en MOETEN gewoon luisteren naar de ministeranders moeten ze daar maar wat poppetjes vervangen
Mosterd en ketchup voor mij graag, hier opeten. Offeh..quote:
Dit topic ontstijgt het universitaire niveau met grote regelmaatquote:Op donderdag 10 april 2008 11:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mosterd en ketchup voor mij graag, hier opeten. Offeh..
Oh juistquote:Op donderdag 10 april 2008 12:39 schreef Duvel het volgende:
Voor de n00bs...
"schandelijk en verwerpelijk"
Maar dat klinkt zo gewoon.
Dat was ook wel het belangrijkste.quote:Op donderdag 10 april 2008 13:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik begreep alleen dat stukkie met "kutkop" erin
De enige manier om 160 km/h met ATB-EG te bereiken is van de 130 km/h stap 140 km/h te maken en van de 140 km/h stap 160 km/h. Echter blijf je dan met een 'verouderd' beveiligingssysteem zitten, terwijl als je ERTMS aanlegt dit zodanig verder ontwikkeld kan worden dat het in heel Nederland op een goede manier ingevoerd kan worden.quote:Op donderdag 10 april 2008 13:21 schreef Duvel het volgende:
Dat was ook wel het belangrijkste.
Het enige dat opvalt is dat ProRail ineens zegt geen ERTMS meer nodig te hebben omdat ze toch geen 200 willen rijden.
Hé! Jij kunt in de politiek!quote:Op donderdag 10 april 2008 13:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De enige manier om 160 km/h met ATB-EG te bereiken is van de 130 km/h stap 140 km/h te maken en van de 140 km/h stap 160 km/h. Echter blijf je dan met een 'verouderd' beveiligingssysteem zitten, terwijl als je ERTMS aanlegt dit zodanig verder ontwikkeld kan worden dat het in heel Nederland op een goede manier ingevoerd kan worden.
Overwegen mogen wettelijk gezien niet meer in spoor waar 160km/u gereden wordt, dus dat is opgelost. De maximaal toegelaten snelheid van het mat is ook geen probleem: de hoogste stap is gewoon groen, dus ook als dat code is voor 160km/u, bewaakt de ATB de max. toegelaten snelheid vna het materieel. Bij de oude e-locs 11/12/1300 was dat ook zo: die mochten maar 130, dus de stap "geel 13" bestond niet in de ATB-apparatuur op de trein, die werd weergegeven als "groen".quote:Op donderdag 10 april 2008 14:02 schreef Peterselieman het volgende:
Mja, helaas is het natuurlijk niet zo gemakkelijk als even wat instellingen veranderen, omdat je met het aansturen van overwegen zit, de maximale toegelaten snelheid van het materieel, de hogere onderhoudskosten van het spoor en zo kan ik nog wel even doorgaan.
of je nou een aanrijding krijgt met 140 of 160, bij beiden kun je het niet meer navertellen volgens mij....quote:Op donderdag 10 april 2008 14:05 schreef Duvel het volgende:
[..]
Overwegen mogen wettelijk gezien niet meer in spoor waar 160km/u gereden wordt
Bij 140 is de kans dat de trein in het spoor blijft waarschijnlijk iets groter?quote:Op donderdag 10 april 2008 14:37 schreef dennistd het volgende:
[..]
of je nou een aanrijding krijgt met 140 of 160, bij beiden kun je het niet meer navertellen volgens mij....
Met jacobsdraaistellen zou dat geen verschil mogen maken, zonder zal die kans waarschijnlijk wel een stukje groter zijn ja.quote:Op donderdag 10 april 2008 14:43 schreef Duvel het volgende:
[..]
Bij 140 is de kans dat de trein in het spoor blijft waarschijnlijk iets groter?
Bij NSR zijn momenteel geen treinen in de reizigersdienst opgenomen die uitgerust zijn met jacobsdraaistellen.quote:Op donderdag 10 april 2008 14:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Met jacobsdraaistellen zou dat geen verschil mogen maken, zonder zal die kans waarschijnlijk wel een stukje groter zijn ja.
Pffff... 200 op dat traject? Dat wiebelen die trein zo uit het spoor! Zeker net na de tunnel voor amsterdam vanuit Utrecht....quote:Op donderdag 10 april 2008 08:59 schreef bright_side_of_life_ het volgende:
do 10 apr 2008, 05:30
Derde debacle megaspoorlijn door Harry van Gelder en Edwin Timmer
AMSTERDAM - Na de Betuwelijn en de HSL-Zuid dreigt ook het derde megaspoorproject in Nederland, Amsterdam Bijlmer-Utrecht, in een debacle te eindigen.
Het hypermoderne beveiligingssysteem van de ruim 1 miljard euro kostende spooruitbreiding van Amsterdam naar Utrecht staat op losse schroeven. Daardoor valt het oorspronkelijke plan in duigen om veel meer treinen vlak achter elkaar te laten rijden. Ook de maximale snelheid blijkt ineens gedaald van de oorspronkelijke 200 km/u tot 160 km/u.
Uitgesteld
SP-Kamerlid Emile Roemer wil vandaag opheldering van minister Eurlings. "Ik vind het behoorlijk dramatisch dat dit project almaar wordt uitgesteld. Eerst zou het in 2005 gereed zijn, toen in 2007 en nu spreekt de minister ineens over 2009", aldus Roemer.
Het spoor tussen Amsterdam en Utrecht was altijd bedoeld als proeftraject voor het nieuwe digitale beveiligingssysteem ERTMS. Dat maakt geen gebruik meer van de oude seinen, maar van digitale signalen die de trein sneller doen afremmen. Volgens ingewijden wordt er nu gewerkt aan een uitgeklede versie van ERTMS, waardoor de treinen niet meer vlak achter elkaar kunnen rijden. Ook is een snelheid van 200 kilometer per uur dan niet meer mogelijk. Spoorbeheerder ProRail en de NS vinden zelfs dat er helemaal geen dure ERTMS hoeft te komen, omdat de door de minister gewenste snelheid van 160 kilometer per uur ook met een traditioneel beveiligingssysteem kan worden bereikt. De visie van ProRail is opmerkelijk omdat het staatsbedrijf wel een contract met het Canadese Bombardier heeft getekend voor ERTMS en 200 kilometer per uur.
Bron : http://www.telegraaf.nl/b(...)orlijn__.html?p=14,2
Politici opzouten uit dit topic.quote:Op donderdag 10 april 2008 15:10 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Pffff... 200 op dat traject? Dat wiebelen die trein zo uit het spoor! Zeker net na de tunnel voor amsterdam vanuit Utrecht....
Wel jammer eigenlijkquote:Op donderdag 10 april 2008 14:57 schreef Duvel het volgende:
[..]
Bij NSR zijn momenteel geen treinen in de reizigersdienst opgenomen die uitgerust zijn met jacobsdraaistellen.
Dank! De kop helaas niet vast weten te leggen, deze even snel tijdens het overstappen gemaaktquote:Op donderdag 10 april 2008 13:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar leuke plaatjes SeraphOok de kop van de Protos geschoten?
Mwah, de laatste dingen met jacobsdraaistellen waren de DE2tjes geloof ik, en daarvoor de Mat'46, en dat spul blink niet uit comfort. Nu met de SLT zullen we zien of de techniek in 60 jaar vooruit is gegaan.quote:
Ik vind het wel fijne treinen, die Protossen, jammer dat ze relatief vaak stuk gaan.quote:Op donderdag 10 april 2008 17:27 schreef Seraphina het volgende:
[..]
Dank! De kop helaas niet vast weten te leggen, deze even snel tijdens het overstappen gemaakt.
Bij de TGV werkt het anders primaquote:Op donderdag 10 april 2008 18:54 schreef Duvel het volgende:
Mwah, de laatste dingen met jacobsdraaistellen waren de DE2tjes geloof ik, en daarvoor de Mat'46, en dat spul blink niet uit comfort. Nu met de SLT zullen we zien of de techniek in 60 jaar vooruit is gegaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |