abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 april 2008 @ 23:08:06 #101
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57946155
quote:
Op woensdag 9 april 2008 22:55 schreef bork het volgende:
LOL, die ken ik dan weer niet, kijken of we een gaatje kunnen vinden om die even uit te proberen
eigenlijk moet je dat niet met vrouw en kind doen, maar met mij
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 9 april 2008 @ 23:33:09 #102
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_57946862
quote:
Op woensdag 9 april 2008 23:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

eigenlijk moet je dat niet met vrouw en kind doen, maar met mij
Ja ja, met dikke sigaren erbij, lijkt me wel leuk maar ben bang dat ik dan alleen maar in de pub zit/hang/lig en slaap.

Dit keer toch maar gezellig met de familie
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 9 april 2008 @ 23:39:03 #103
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57947044
quote:
Op woensdag 9 april 2008 23:33 schreef bork het volgende:
Ja ja, met dikke sigaren erbij, lijkt me wel leuk maar ben bang dat ik dan alleen maar in de pub zit/hang/lig en slaap.
Mwoa na een dag hard werken bordjes knallen lust ik wel een pint hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport donderdag 10 april 2008 @ 07:11:36 #104
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_57949775
dit is het treinentopic, het ierse pub-topic is een deurtje verderop
nee, en niet in PUB
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport donderdag 10 april 2008 @ 07:43:17 #105
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_57949912
Wat ik nou net las in de krant
Om in Enschede de noordzone van het spoor meer bij het centrum te betrekken, willen ze het spoor naar gronau omvormen tot een soort tramlijn, zodat ie op elk punt over te steken is
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 10 april 2008 @ 08:17:51 #106
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57950112
quote:
Op woensdag 9 april 2008 19:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee, serieus. Hoe moet ik het zeggen?

Ik ben opgescheept met een failliete boedel uit de jaren '90
Hèt excuus van de professionele prutser!

Over die ICE op de Betuweroute: volgens mij kan die alle spanningen aan, dus ook 25kV. Maar wat ik heel vreemd vind: die bogen zijn officieel buiten dienst gesteld spoor. Dat betekent o.a. dat de treindienstleider er geen treinen naartoe kan sturen. Tevens is de bovenleiding daar geaard. Ik snap echt niet hoe dit kan, en ik twijfel aan het waarheidsgehalte!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 10 april 2008 @ 08:59:22 #107
138563 bright_side_of_life_
bright side of life
pi_57950523
do 10 apr 2008, 05:30

Derde debacle megaspoorlijn door Harry van Gelder en Edwin Timmer

AMSTERDAM - Na de Betuwelijn en de HSL-Zuid dreigt ook het derde megaspoorproject in Nederland, Amsterdam Bijlmer-Utrecht, in een debacle te eindigen.

Het hypermoderne beveiligingssysteem van de ruim 1 miljard euro kostende spooruitbreiding van Amsterdam naar Utrecht staat op losse schroeven. Daardoor valt het oorspronkelijke plan in duigen om veel meer treinen vlak achter elkaar te laten rijden. Ook de maximale snelheid blijkt ineens gedaald van de oorspronkelijke 200 km/u tot 160 km/u.

Uitgesteld
SP-Kamerlid Emile Roemer wil vandaag opheldering van minister Eurlings. "Ik vind het behoorlijk dramatisch dat dit project almaar wordt uitgesteld. Eerst zou het in 2005 gereed zijn, toen in 2007 en nu spreekt de minister ineens over 2009", aldus Roemer.

Het spoor tussen Amsterdam en Utrecht was altijd bedoeld als proeftraject voor het nieuwe digitale beveiligingssysteem ERTMS. Dat maakt geen gebruik meer van de oude seinen, maar van digitale signalen die de trein sneller doen afremmen. Volgens ingewijden wordt er nu gewerkt aan een uitgeklede versie van ERTMS, waardoor de treinen niet meer vlak achter elkaar kunnen rijden. Ook is een snelheid van 200 kilometer per uur dan niet meer mogelijk. Spoorbeheerder ProRail en de NS vinden zelfs dat er helemaal geen dure ERTMS hoeft te komen, omdat de door de minister gewenste snelheid van 160 kilometer per uur ook met een traditioneel beveiligingssysteem kan worden bereikt. De visie van ProRail is opmerkelijk omdat het staatsbedrijf wel een contract met het Canadese Bombardier heeft getekend voor ERTMS en 200 kilometer per uur.

Bron : http://www.telegraaf.nl/b(...)orlijn__.html?p=14,2
Keep the Sunny Side Up
  donderdag 10 april 2008 @ 09:46:00 #108
86072 thatsme
and That's you!
pi_57951205
quote:
Op donderdag 10 april 2008 08:17 schreef Duvel het volgende:
Over die ICE op de Betuweroute: volgens mij kan die alle spanningen aan, dus ook 25kV. Maar wat ik heel vreemd vind: die bogen zijn officieel buiten dienst gesteld spoor. Dat betekent o.a. dat de treindienstleider er geen treinen naartoe kan sturen. Tevens is de bovenleiding daar geaard. Ik snap echt niet hoe dit kan, en ik twijfel aan het waarheidsgehalte!
Technisch gezien zal het geen enkel probleem zijn. Maarrrr de Betuweroute is niet geschikt voor vervoer van pasagiers. Dit omdat de veiligheidsvoorzieningen hiervoor niet toereikend zijn (te weinig vluchtwegen).
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
  donderdag 10 april 2008 @ 10:08:28 #109
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_57951619
Over de treinreiswinkel (TRW), volgens mij zijn zij de officiele vertegenwoordiger van DB in Nederland en is het handig om met hun de meer exotische reizen die via Duitsland gaan te regelen. Ik zou het liefst direct met DB zaken doen maar Utrecht-Warschau lukte me de vorige keer niet om online te regelen.
En uit eigen ervaring heb ik geleerd dat ik ver voor de uiteindelijke reisdatum zeker een ticket voor de beste Sparpreis krijg bij TRW, NS Internationaal (op Utrecht CS) garandeerde mij dit niet!!
Hi-Speed ook diverse malen gemaild over de nachtrein naar Warschau daar kreeg ik geeneens antwoord op!
Dus als iemand een beter alternatief heeft dan hoor ik het graag.

ps: TRW is overigens alleen kordaat bij fysieke aanwezigheid, telefoon en email zijn niet hun sterke kant.
pfff waarom ben je in dit digitale tijdperk toch aangewezen op zoveel tussenprutsers en telefoonmutsen? Het liefst zou ik gewoon alles zelf direct regelen maar dat kan imho dus niet.

[ Bericht 13% gewijzigd door bork op 10-04-2008 10:15:14 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 10 april 2008 @ 10:23:20 #110
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57951930
quote:
Op donderdag 10 april 2008 10:08 schreef bork het volgende:
En uit eigen ervaring heb ik geleerd dat ik ver voor de uiteindelijke reisdatum zeker een ticket voor de beste Sparpreis krijg bij TRW, NS Internationaal (op Utrecht CS) garandeerde mij dit niet!!
Dat hangt er maar net vanaf hoe je het brengt, en wie je spreekt natuurlijk

Ik heb 1 keer iets geregeld via TRW, en dat is uiteindelijk na wat extra kosten ter plaatse vanwege onvolledig afgeleverd product goedgekomen. Maar ik geef een volgende keer liever wat meer uit aan de balie van NSI, en dat ik dan meteen mijn tickets in de knuistjes heb.

Want ja, 3 maanden van tevoren over de telefoon te horen krijgen dat je de laagste prijs betaalt is natuurlijk hartstikke leuk, maar 5 dagen voor vertrek bellen om te vragen waar de tickets blijven en dan te horen krijgen "we gaan het uitzoeken" dat is weer wat minder, niewaar? En als het niet meteen de eerste keer klopt (wat eerder regel dan uitzondering lijkt), pech gehad, want voor het rechttrekken daarvan is dan allang geen tijd meer.

TRW
NSI

Maar goed, ieder zijn eigen voorkeuren natuurlijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_57952797
Shit heej, wanneer ga ik eens een serieus reisje Europa in maken per spoor.
  donderdag 10 april 2008 @ 11:03:57 #112
136283 knars
Teethgrinder
pi_57952853
geen slechte ervaringen met trw. Ervaring met NS internationaal dateert uit 1994, toen je nog op station Gouda een internationaal loket had. Láng geleden... ach en wee, waar blijft die tijd?
pi_57952970
quote:
Op donderdag 10 april 2008 08:59 schreef bright_side_of_life_ het volgende:
do 10 apr 2008, 05:30


Volgens ingewijden wordt er nu gewerkt aan een uitgeklede versie van ERTMS, waardoor de treinen niet meer vlak achter elkaar kunnen rijden. Ook is een snelheid van 200 kilometer per uur dan niet meer mogelijk. Spoorbeheerder ProRail en de NS vinden zelfs dat er helemaal geen dure ERTMS hoeft te komen, omdat de door de minister gewenste snelheid van 160 kilometer per uur ook met een traditioneel beveiligingssysteem kan worden bereikt. De visie van ProRail is opmerkelijk omdat het staatsbedrijf wel een contract met het Canadese Bombardier heeft getekend voor ERTMS en 200 kilometer per uur.

Bron : http://www.telegraaf.nl/b(...)orlijn__.html?p=14,2
focking NS en Prutsrail zijn beide van de overheid en MOETEN gewoon luisteren naar de minister anders moeten ze daar maar wat poppetjes vervangen
pi_57952993
quote:
Op donderdag 10 april 2008 11:03 schreef knars het volgende:
geen slechte ervaringen met trw. Ervaring met NS internationaal dateert uit 1994, toen je nog op station Gouda een internationaal loket had. Láng geleden... ach en wee, waar blijft die tijd?
Maak een ritje per Amsterdamse metro en je voelt die tijd weer
  donderdag 10 april 2008 @ 11:12:15 #115
136283 knars
Teethgrinder
pi_57953050
Ja, de spoorbedriijven zijn de laatste jaren inderdaad zwaar onder de indruk van wat er door het ministerie van VWS wordt geroepen...
pi_57953067
quote:
Op donderdag 10 april 2008 11:03 schreef knars het volgende:
geen slechte ervaringen met trw. Ervaring met NS internationaal dateert uit 1994, toen je nog op station Gouda een internationaal loket had. Láng geleden... ach en wee, waar blijft die tijd?
TRW zit op het Singel vlakbij de UB, maar ben er nooit geweest, enkel langsgelopen. Zijn zij nou echt goedkoop? Ik bedoel, zij moeten er toch ook wat aan verdienen via DB boeken is toch goedkoper
  donderdag 10 april 2008 @ 11:14:06 #117
136283 knars
Teethgrinder
pi_57953094
quote:
Op donderdag 10 april 2008 11:10 schreef Willy84 het volgende:

[..]

Maak een ritje per Amsterdamse metro en je voelt die tijd weer


Geef mij dan maar de Rotterdamse eMmetjes...
  donderdag 10 april 2008 @ 11:17:44 #118
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57953157
quote:
Op donderdag 10 april 2008 11:13 schreef Willy84 het volgende:
TRW zit op het Singel vlakbij de UB, maar ben er nooit geweest, enkel langsgelopen. Zijn zij nou echt goedkoop? Ik bedoel, zij moeten er toch ook wat aan verdienen via DB boeken is toch goedkoper
Ze hebben wel een heel goedkoop ticket in Frankrijk voor me kunnen regelen vorig jaar En vanuit mijn luie stoel Dat dan weer wel.

En toch sta ik liever even bij NSI een half uurtje in de wachtkamer zitten, en betaal ik nog wat meer.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_57953192
quote:
Op donderdag 10 april 2008 11:12 schreef knars het volgende:
Ja, de spoorbedriijven zijn de laatste jaren inderdaad zwaar onder de indruk van wat er door het ministerie van VWS wordt geroepen...
Ja oke, besturen van zo'n grote onderneming is inderdaad geen lichte taak. Zomaar de directeur ontslaan kan je veel problemen opleveren. Maar de eigenaar van een bedrijf heeft wel mogelijkheden om zijn bedrijf aan te sturen. Bijvoorbeeld door het geven van aanwijzingen.

Schiphol is ook eigendom van de staat en de gemeente Amsterdam en Rotterdam.
De staat is meerderheids aandeelhouder en heeft de directie van Schiphol een "aanwijzing" gegeven. Die ze dus niet kunnen en mogen negeren. Gevolg; Schiphol moet komende 2 jaar ongeveer 1 miljard aftikken

edit:
check: bron miljard euro

[ Bericht 7% gewijzigd door Willy84 op 10-04-2008 11:53:34 ]
  donderdag 10 april 2008 @ 11:46:52 #120
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57953811
quote:
Op donderdag 10 april 2008 08:59 schreef bright_side_of_life_ het volgende:
do 10 apr 2008, 05:30

<knip grote waanzin>

Bron : http://www.telegraaf.nl/b(...)orlijn__.html?p=14,2
Tendentieus, infaam en abject!

Het wordt tijd we iedere politicus die een grote bek open trekt over iets waar ie geen verstand van heeft op het Binnenhof aan de galg hangen. Dan zal het snel rustig zijn.

Maar hoe het wel zit: op Asd - Ut is de invoering van ERTMS Level 2 gepland. De indienststelling hiervan is voor 2009 voorzien. Er is geen sprake van uitgeklede beveiliging: er is altijd sprake geweest van Level 2, waarbij nog steeds van vaste blokken gebruik gemaakt wordt. Hogere levels, waarbij treinen dichter op elkaar kunnen rijden, bestaan eenvoudigweg nog niet, en het gaat er ook niet naar uitzien dat dat op korte termijn gerealiseerd wordt. De betreffende politicus moet dus gewoon zijn infantiele kutkop houden en eerst even informeren waar ie het over heeft.

Ik kots meer en meer op politieke onbenullen die om het minste of geringste hun mediatijd komen opeisen met problemen die niet bestaan.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 10 april 2008 @ 11:48:28 #121
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57953847
quote:
Op donderdag 10 april 2008 11:09 schreef Willy84 het volgende:

[..]

focking NS en Prutsrail zijn beide van de overheid en MOETEN gewoon luisteren naar de minister anders moeten ze daar maar wat poppetjes vervangen
Er is geen enkele politicus verstandig genoeg om hier iets zinnigs over te zeggen, laat staan om bevelen uit te delen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 10 april 2008 @ 11:56:36 #122
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57954053
quote:
Op donderdag 10 april 2008 11:46 schreef Duvel het volgende:

infaam en abject!
Mosterd en ketchup voor mij graag, hier opeten. Offeh..
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_57954306
quote:
Op donderdag 10 april 2008 11:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Mosterd en ketchup voor mij graag, hier opeten. Offeh..
Dit topic ontstijgt het universitaire niveau met grote regelmaat
  donderdag 10 april 2008 @ 12:39:09 #124
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57955085
Voor de n00bs...

"schandelijk en verwerpelijk"

Maar dat klinkt zo gewoon.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_57955480
Ik vond nog twee fotootjes gemaakt toen ik voor de wie is de mol fandag richting Amersfoort ging. Ik had nog niet in deze trein gezeten namelijk. Op de terugweg met mn reismaatje heerlijk in dat stukje gezeten wat doet denken aan de bar in de internationale treinen haha (waarbij ik me overigens kan voorstellen dat het in de spits een rottig stuk trein is).

Valleilijntje


+ een ander treintje die aankomt op Ede-Wageningen


Edit: gefixed
~ "That is the essence of a linear existence, each day affects the next"
  donderdag 10 april 2008 @ 13:15:45 #126
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57955866
quote:
Op donderdag 10 april 2008 12:39 schreef Duvel het volgende:
Voor de n00bs...

"schandelijk en verwerpelijk"

Maar dat klinkt zo gewoon.
Oh juist

Ik begreep alleen dat stukkie met "kutkop" erin
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 10 april 2008 @ 13:21:32 #127
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57955975
quote:
Op donderdag 10 april 2008 13:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik begreep alleen dat stukkie met "kutkop" erin
Dat was ook wel het belangrijkste.

Het enige dat opvalt is dat ProRail ineens zegt geen ERTMS meer nodig te hebben omdat ze toch geen 200 willen rijden.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 10 april 2008 @ 13:23:47 #128
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57956023
Maar leuke plaatjes Seraph Ook de kop van de Protos geschoten?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 10 april 2008 @ 13:34:54 #129
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57956279
quote:
Op donderdag 10 april 2008 13:21 schreef Duvel het volgende:

Dat was ook wel het belangrijkste.

Het enige dat opvalt is dat ProRail ineens zegt geen ERTMS meer nodig te hebben omdat ze toch geen 200 willen rijden.
De enige manier om 160 km/h met ATB-EG te bereiken is van de 130 km/h stap 140 km/h te maken en van de 140 km/h stap 160 km/h. Echter blijf je dan met een 'verouderd' beveiligingssysteem zitten, terwijl als je ERTMS aanlegt dit zodanig verder ontwikkeld kan worden dat het in heel Nederland op een goede manier ingevoerd kan worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 10 april 2008 @ 13:37:13 #130
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57956340
quote:
Op donderdag 10 april 2008 13:34 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

De enige manier om 160 km/h met ATB-EG te bereiken is van de 130 km/h stap 140 km/h te maken en van de 140 km/h stap 160 km/h. Echter blijf je dan met een 'verouderd' beveiligingssysteem zitten, terwijl als je ERTMS aanlegt dit zodanig verder ontwikkeld kan worden dat het in heel Nederland op een goede manier ingevoerd kan worden.
Hé! Jij kunt in de politiek!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 10 april 2008 @ 13:50:54 #131
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57956639
Momenteel is 160km/u met ATB-EG gerealiseerd op Schiphol - Leiden - Den Haag Mariahoeve. Dit is gedaan door ATB-NG bakens tussen het spoor aan te brengen en in de trein dit ATB-NG signaal te laten opvangen. Als dit speciale signaal wordt opgevangen, schakelt de ATB in de trein naar een toegestane snelheid van 160km/u. Momenteel heeft alleen de Thalys dit systeem aan boord.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 10 april 2008 @ 13:52:54 #132
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57956682
Jeetje Selie idd zeg, dat klinkt echt als vakkundig vingerverven EN dan maken we van die 140stap gewoon straks 180, en van die 160stap lekker 200, en dan zijn we er ook En dat dan nog een paar keer, en ziedaar: 330 km/h over bestaand spoor, gewoon met ATB EN tegen veel minder kosten

Wie wil dat nou niet?

Relaiskastje van de Grontmij krijg je er gratis bij
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 10 april 2008 @ 14:02:36 #133
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57956889
Mja, helaas is het natuurlijk niet zo gemakkelijk als even wat instellingen veranderen, omdat je met het aansturen van overwegen zit, de maximale toegelaten snelheid van het materieel, de hogere onderhoudskosten van het spoor en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 10 april 2008 @ 14:05:43 #134
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57956961
quote:
Op donderdag 10 april 2008 14:02 schreef Peterselieman het volgende:
Mja, helaas is het natuurlijk niet zo gemakkelijk als even wat instellingen veranderen, omdat je met het aansturen van overwegen zit, de maximale toegelaten snelheid van het materieel, de hogere onderhoudskosten van het spoor en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Overwegen mogen wettelijk gezien niet meer in spoor waar 160km/u gereden wordt, dus dat is opgelost. De maximaal toegelaten snelheid van het mat is ook geen probleem: de hoogste stap is gewoon groen, dus ook als dat code is voor 160km/u, bewaakt de ATB de max. toegelaten snelheid vna het materieel. Bij de oude e-locs 11/12/1300 was dat ook zo: die mochten maar 130, dus de stap "geel 13" bestond niet in de ATB-apparatuur op de trein, die werd weergegeven als "groen".
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport donderdag 10 april 2008 @ 14:37:37 #135
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_57957655
quote:
Op donderdag 10 april 2008 14:05 schreef Duvel het volgende:

[..]

Overwegen mogen wettelijk gezien niet meer in spoor waar 160km/u gereden wordt
of je nou een aanrijding krijgt met 140 of 160, bij beiden kun je het niet meer navertellen volgens mij....
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 10 april 2008 @ 14:43:36 #136
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57957754
quote:
Op donderdag 10 april 2008 14:37 schreef dennistd het volgende:

[..]

of je nou een aanrijding krijgt met 140 of 160, bij beiden kun je het niet meer navertellen volgens mij....
Bij 140 is de kans dat de trein in het spoor blijft waarschijnlijk iets groter?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 10 april 2008 @ 14:49:50 #137
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57957883
quote:
Op donderdag 10 april 2008 14:43 schreef Duvel het volgende:

[..]

Bij 140 is de kans dat de trein in het spoor blijft waarschijnlijk iets groter?
Met jacobsdraaistellen zou dat geen verschil mogen maken, zonder zal die kans waarschijnlijk wel een stukje groter zijn ja.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 10 april 2008 @ 14:57:26 #138
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57958033
quote:
Op donderdag 10 april 2008 14:49 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Met jacobsdraaistellen zou dat geen verschil mogen maken, zonder zal die kans waarschijnlijk wel een stukje groter zijn ja.
Bij NSR zijn momenteel geen treinen in de reizigersdienst opgenomen die uitgerust zijn met jacobsdraaistellen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_57958313
quote:
Op donderdag 10 april 2008 08:59 schreef bright_side_of_life_ het volgende:
do 10 apr 2008, 05:30

Derde debacle megaspoorlijn door Harry van Gelder en Edwin Timmer

AMSTERDAM - Na de Betuwelijn en de HSL-Zuid dreigt ook het derde megaspoorproject in Nederland, Amsterdam Bijlmer-Utrecht, in een debacle te eindigen.

Het hypermoderne beveiligingssysteem van de ruim 1 miljard euro kostende spooruitbreiding van Amsterdam naar Utrecht staat op losse schroeven. Daardoor valt het oorspronkelijke plan in duigen om veel meer treinen vlak achter elkaar te laten rijden. Ook de maximale snelheid blijkt ineens gedaald van de oorspronkelijke 200 km/u tot 160 km/u.

Uitgesteld
SP-Kamerlid Emile Roemer wil vandaag opheldering van minister Eurlings. "Ik vind het behoorlijk dramatisch dat dit project almaar wordt uitgesteld. Eerst zou het in 2005 gereed zijn, toen in 2007 en nu spreekt de minister ineens over 2009", aldus Roemer.

Het spoor tussen Amsterdam en Utrecht was altijd bedoeld als proeftraject voor het nieuwe digitale beveiligingssysteem ERTMS. Dat maakt geen gebruik meer van de oude seinen, maar van digitale signalen die de trein sneller doen afremmen. Volgens ingewijden wordt er nu gewerkt aan een uitgeklede versie van ERTMS, waardoor de treinen niet meer vlak achter elkaar kunnen rijden. Ook is een snelheid van 200 kilometer per uur dan niet meer mogelijk. Spoorbeheerder ProRail en de NS vinden zelfs dat er helemaal geen dure ERTMS hoeft te komen, omdat de door de minister gewenste snelheid van 160 kilometer per uur ook met een traditioneel beveiligingssysteem kan worden bereikt. De visie van ProRail is opmerkelijk omdat het staatsbedrijf wel een contract met het Canadese Bombardier heeft getekend voor ERTMS en 200 kilometer per uur.

Bron : http://www.telegraaf.nl/b(...)orlijn__.html?p=14,2
Pffff... 200 op dat traject? Dat wiebelen die trein zo uit het spoor! Zeker net na de tunnel voor amsterdam vanuit Utrecht....
  donderdag 10 april 2008 @ 15:31:10 #140
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57958761
quote:
Op donderdag 10 april 2008 15:10 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]

Pffff... 200 op dat traject? Dat wiebelen die trein zo uit het spoor! Zeker net na de tunnel voor amsterdam vanuit Utrecht....
Politici opzouten uit dit topic.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 10 april 2008 @ 15:35:35 #141
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57958857
quote:
Op donderdag 10 april 2008 14:57 schreef Duvel het volgende:

[..]

Bij NSR zijn momenteel geen treinen in de reizigersdienst opgenomen die uitgerust zijn met jacobsdraaistellen.
Wel jammer eigenlijk
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_57959232
quote:
Op donderdag 10 april 2008 15:31 schreef Duvel het volgende:

[..]

Politici opzouten uit dit topic.
Als ik dat was, dan zat ik hier niet
Dan zat ik met mijn neus diep in de papieren
pi_57961155
quote:
Op donderdag 10 april 2008 13:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar leuke plaatjes Seraph Ook de kop van de Protos geschoten?
Dank! De kop helaas niet vast weten te leggen, deze even snel tijdens het overstappen gemaakt .
~ "That is the essence of a linear existence, each day affects the next"
  donderdag 10 april 2008 @ 18:54:52 #144
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57962925
quote:
Op donderdag 10 april 2008 15:35 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Wel jammer eigenlijk
Mwah, de laatste dingen met jacobsdraaistellen waren de DE2tjes geloof ik, en daarvoor de Mat'46, en dat spul blink niet uit comfort. Nu met de SLT zullen we zien of de techniek in 60 jaar vooruit is gegaan.
quote:
Op donderdag 10 april 2008 17:27 schreef Seraphina het volgende:

[..]

Dank! De kop helaas niet vast weten te leggen, deze even snel tijdens het overstappen gemaakt .
Ik vind het wel fijne treinen, die Protossen, jammer dat ze relatief vaak stuk gaan.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 10 april 2008 @ 19:01:59 #145
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57963072
quote:
Op donderdag 10 april 2008 18:54 schreef Duvel het volgende:

Mwah, de laatste dingen met jacobsdraaistellen waren de DE2tjes geloof ik, en daarvoor de Mat'46, en dat spul blink niet uit comfort. Nu met de SLT zullen we zien of de techniek in 60 jaar vooruit is gegaan.
Bij de TGV werkt het anders prima
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 10 april 2008 @ 19:09:10 #146
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57963242
Klopt, maar dat is wel een ingewikkelde constructie. De SLT is alweer veel eenvoudiger volgens mij.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_57965858
Vandaag meen ik de 4025 op de baan hebben gezien, voorzien van een nieuw interieur en dito verfje, onderweg als intercity van Utrecht naar Amersfoort (zag hem bij Groenekan).

Om de hoeveel tijd komt er eigenlijk een nieuw stel op de baan?

Ook zag ik dat een Proto’s al met vingerverf een alternatieve beschildering van jongeren met een leven dat zich ‘s nachts op verlaten rangeerterreinen afspeelt. Leuk, zo’n leven, dat zouden meer mensen moeten doen.
  Redactie Sport donderdag 10 april 2008 @ 21:25:24 #148
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_57966262
4025 is er al weer een tijdje, deze week was de 4023 klaar (de volgorde was iets anders )
volgens mij is het elke 3 weken ofzo
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_57966364
Jammer dat ze nog steeds niet 200 km/h gaan rijden tussen Asb en Ut.
Boeiend dat beetje schommelt die treinen moeten gewoon wat vaart krijgen

Vraag me wel af met welk materiaal ze allemaal 200 km/h gaan rijden, ICE3 en VIRM zijn volgens mij alleen officieel geschikt voor.
............................
  donderdag 10 april 2008 @ 21:32:54 #150
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57966506
VIRM mag maar 160. Alleen ICE, Thalys en het vogelbekdier mogen 200.

Overigens zit er nog ergens op het traject een boog die de snelheid beperkt geloof ik.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')