abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 april 2008 @ 23:08:06 #101
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57946155
quote:
Op woensdag 9 april 2008 22:55 schreef bork het volgende:
LOL, die ken ik dan weer niet, kijken of we een gaatje kunnen vinden om die even uit te proberen
eigenlijk moet je dat niet met vrouw en kind doen, maar met mij
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 9 april 2008 @ 23:33:09 #102
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_57946862
quote:
Op woensdag 9 april 2008 23:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

eigenlijk moet je dat niet met vrouw en kind doen, maar met mij
Ja ja, met dikke sigaren erbij, lijkt me wel leuk maar ben bang dat ik dan alleen maar in de pub zit/hang/lig en slaap.

Dit keer toch maar gezellig met de familie
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 9 april 2008 @ 23:39:03 #103
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57947044
quote:
Op woensdag 9 april 2008 23:33 schreef bork het volgende:
Ja ja, met dikke sigaren erbij, lijkt me wel leuk maar ben bang dat ik dan alleen maar in de pub zit/hang/lig en slaap.
Mwoa na een dag hard werken bordjes knallen lust ik wel een pint hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport donderdag 10 april 2008 @ 07:11:36 #104
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_57949775
dit is het treinentopic, het ierse pub-topic is een deurtje verderop
nee, en niet in PUB
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport donderdag 10 april 2008 @ 07:43:17 #105
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_57949912
Wat ik nou net las in de krant
Om in Enschede de noordzone van het spoor meer bij het centrum te betrekken, willen ze het spoor naar gronau omvormen tot een soort tramlijn, zodat ie op elk punt over te steken is
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 10 april 2008 @ 08:17:51 #106
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57950112
quote:
Op woensdag 9 april 2008 19:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee, serieus. Hoe moet ik het zeggen?

Ik ben opgescheept met een failliete boedel uit de jaren '90
Hèt excuus van de professionele prutser!

Over die ICE op de Betuweroute: volgens mij kan die alle spanningen aan, dus ook 25kV. Maar wat ik heel vreemd vind: die bogen zijn officieel buiten dienst gesteld spoor. Dat betekent o.a. dat de treindienstleider er geen treinen naartoe kan sturen. Tevens is de bovenleiding daar geaard. Ik snap echt niet hoe dit kan, en ik twijfel aan het waarheidsgehalte!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 10 april 2008 @ 08:59:22 #107
138563 bright_side_of_life_
bright side of life
pi_57950523
do 10 apr 2008, 05:30

Derde debacle megaspoorlijn door Harry van Gelder en Edwin Timmer

AMSTERDAM - Na de Betuwelijn en de HSL-Zuid dreigt ook het derde megaspoorproject in Nederland, Amsterdam Bijlmer-Utrecht, in een debacle te eindigen.

Het hypermoderne beveiligingssysteem van de ruim 1 miljard euro kostende spooruitbreiding van Amsterdam naar Utrecht staat op losse schroeven. Daardoor valt het oorspronkelijke plan in duigen om veel meer treinen vlak achter elkaar te laten rijden. Ook de maximale snelheid blijkt ineens gedaald van de oorspronkelijke 200 km/u tot 160 km/u.

Uitgesteld
SP-Kamerlid Emile Roemer wil vandaag opheldering van minister Eurlings. "Ik vind het behoorlijk dramatisch dat dit project almaar wordt uitgesteld. Eerst zou het in 2005 gereed zijn, toen in 2007 en nu spreekt de minister ineens over 2009", aldus Roemer.

Het spoor tussen Amsterdam en Utrecht was altijd bedoeld als proeftraject voor het nieuwe digitale beveiligingssysteem ERTMS. Dat maakt geen gebruik meer van de oude seinen, maar van digitale signalen die de trein sneller doen afremmen. Volgens ingewijden wordt er nu gewerkt aan een uitgeklede versie van ERTMS, waardoor de treinen niet meer vlak achter elkaar kunnen rijden. Ook is een snelheid van 200 kilometer per uur dan niet meer mogelijk. Spoorbeheerder ProRail en de NS vinden zelfs dat er helemaal geen dure ERTMS hoeft te komen, omdat de door de minister gewenste snelheid van 160 kilometer per uur ook met een traditioneel beveiligingssysteem kan worden bereikt. De visie van ProRail is opmerkelijk omdat het staatsbedrijf wel een contract met het Canadese Bombardier heeft getekend voor ERTMS en 200 kilometer per uur.

Bron : http://www.telegraaf.nl/b(...)orlijn__.html?p=14,2
Keep the Sunny Side Up
  donderdag 10 april 2008 @ 09:46:00 #108
86072 thatsme
and That's you!
pi_57951205
quote:
Op donderdag 10 april 2008 08:17 schreef Duvel het volgende:
Over die ICE op de Betuweroute: volgens mij kan die alle spanningen aan, dus ook 25kV. Maar wat ik heel vreemd vind: die bogen zijn officieel buiten dienst gesteld spoor. Dat betekent o.a. dat de treindienstleider er geen treinen naartoe kan sturen. Tevens is de bovenleiding daar geaard. Ik snap echt niet hoe dit kan, en ik twijfel aan het waarheidsgehalte!
Technisch gezien zal het geen enkel probleem zijn. Maarrrr de Betuweroute is niet geschikt voor vervoer van pasagiers. Dit omdat de veiligheidsvoorzieningen hiervoor niet toereikend zijn (te weinig vluchtwegen).
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
  donderdag 10 april 2008 @ 10:08:28 #109
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_57951619
Over de treinreiswinkel (TRW), volgens mij zijn zij de officiele vertegenwoordiger van DB in Nederland en is het handig om met hun de meer exotische reizen die via Duitsland gaan te regelen. Ik zou het liefst direct met DB zaken doen maar Utrecht-Warschau lukte me de vorige keer niet om online te regelen.
En uit eigen ervaring heb ik geleerd dat ik ver voor de uiteindelijke reisdatum zeker een ticket voor de beste Sparpreis krijg bij TRW, NS Internationaal (op Utrecht CS) garandeerde mij dit niet!!
Hi-Speed ook diverse malen gemaild over de nachtrein naar Warschau daar kreeg ik geeneens antwoord op!
Dus als iemand een beter alternatief heeft dan hoor ik het graag.

ps: TRW is overigens alleen kordaat bij fysieke aanwezigheid, telefoon en email zijn niet hun sterke kant.
pfff waarom ben je in dit digitale tijdperk toch aangewezen op zoveel tussenprutsers en telefoonmutsen? Het liefst zou ik gewoon alles zelf direct regelen maar dat kan imho dus niet.

[ Bericht 13% gewijzigd door bork op 10-04-2008 10:15:14 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 10 april 2008 @ 10:23:20 #110
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57951930
quote:
Op donderdag 10 april 2008 10:08 schreef bork het volgende:
En uit eigen ervaring heb ik geleerd dat ik ver voor de uiteindelijke reisdatum zeker een ticket voor de beste Sparpreis krijg bij TRW, NS Internationaal (op Utrecht CS) garandeerde mij dit niet!!
Dat hangt er maar net vanaf hoe je het brengt, en wie je spreekt natuurlijk

Ik heb 1 keer iets geregeld via TRW, en dat is uiteindelijk na wat extra kosten ter plaatse vanwege onvolledig afgeleverd product goedgekomen. Maar ik geef een volgende keer liever wat meer uit aan de balie van NSI, en dat ik dan meteen mijn tickets in de knuistjes heb.

Want ja, 3 maanden van tevoren over de telefoon te horen krijgen dat je de laagste prijs betaalt is natuurlijk hartstikke leuk, maar 5 dagen voor vertrek bellen om te vragen waar de tickets blijven en dan te horen krijgen "we gaan het uitzoeken" dat is weer wat minder, niewaar? En als het niet meteen de eerste keer klopt (wat eerder regel dan uitzondering lijkt), pech gehad, want voor het rechttrekken daarvan is dan allang geen tijd meer.

TRW
NSI

Maar goed, ieder zijn eigen voorkeuren natuurlijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_57952797
Shit heej, wanneer ga ik eens een serieus reisje Europa in maken per spoor.
  donderdag 10 april 2008 @ 11:03:57 #112
136283 knars
Teethgrinder
pi_57952853
geen slechte ervaringen met trw. Ervaring met NS internationaal dateert uit 1994, toen je nog op station Gouda een internationaal loket had. Láng geleden... ach en wee, waar blijft die tijd?
pi_57952970
quote:
Op donderdag 10 april 2008 08:59 schreef bright_side_of_life_ het volgende:
do 10 apr 2008, 05:30


Volgens ingewijden wordt er nu gewerkt aan een uitgeklede versie van ERTMS, waardoor de treinen niet meer vlak achter elkaar kunnen rijden. Ook is een snelheid van 200 kilometer per uur dan niet meer mogelijk. Spoorbeheerder ProRail en de NS vinden zelfs dat er helemaal geen dure ERTMS hoeft te komen, omdat de door de minister gewenste snelheid van 160 kilometer per uur ook met een traditioneel beveiligingssysteem kan worden bereikt. De visie van ProRail is opmerkelijk omdat het staatsbedrijf wel een contract met het Canadese Bombardier heeft getekend voor ERTMS en 200 kilometer per uur.

Bron : http://www.telegraaf.nl/b(...)orlijn__.html?p=14,2
focking NS en Prutsrail zijn beide van de overheid en MOETEN gewoon luisteren naar de minister anders moeten ze daar maar wat poppetjes vervangen
pi_57952993
quote:
Op donderdag 10 april 2008 11:03 schreef knars het volgende:
geen slechte ervaringen met trw. Ervaring met NS internationaal dateert uit 1994, toen je nog op station Gouda een internationaal loket had. Láng geleden... ach en wee, waar blijft die tijd?
Maak een ritje per Amsterdamse metro en je voelt die tijd weer
  donderdag 10 april 2008 @ 11:12:15 #115
136283 knars
Teethgrinder
pi_57953050
Ja, de spoorbedriijven zijn de laatste jaren inderdaad zwaar onder de indruk van wat er door het ministerie van VWS wordt geroepen...
pi_57953067
quote:
Op donderdag 10 april 2008 11:03 schreef knars het volgende:
geen slechte ervaringen met trw. Ervaring met NS internationaal dateert uit 1994, toen je nog op station Gouda een internationaal loket had. Láng geleden... ach en wee, waar blijft die tijd?
TRW zit op het Singel vlakbij de UB, maar ben er nooit geweest, enkel langsgelopen. Zijn zij nou echt goedkoop? Ik bedoel, zij moeten er toch ook wat aan verdienen via DB boeken is toch goedkoper
  donderdag 10 april 2008 @ 11:14:06 #117
136283 knars
Teethgrinder
pi_57953094
quote:
Op donderdag 10 april 2008 11:10 schreef Willy84 het volgende:

[..]

Maak een ritje per Amsterdamse metro en je voelt die tijd weer


Geef mij dan maar de Rotterdamse eMmetjes...
  donderdag 10 april 2008 @ 11:17:44 #118
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57953157
quote:
Op donderdag 10 april 2008 11:13 schreef Willy84 het volgende:
TRW zit op het Singel vlakbij de UB, maar ben er nooit geweest, enkel langsgelopen. Zijn zij nou echt goedkoop? Ik bedoel, zij moeten er toch ook wat aan verdienen via DB boeken is toch goedkoper
Ze hebben wel een heel goedkoop ticket in Frankrijk voor me kunnen regelen vorig jaar En vanuit mijn luie stoel Dat dan weer wel.

En toch sta ik liever even bij NSI een half uurtje in de wachtkamer zitten, en betaal ik nog wat meer.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_57953192
quote:
Op donderdag 10 april 2008 11:12 schreef knars het volgende:
Ja, de spoorbedriijven zijn de laatste jaren inderdaad zwaar onder de indruk van wat er door het ministerie van VWS wordt geroepen...
Ja oke, besturen van zo'n grote onderneming is inderdaad geen lichte taak. Zomaar de directeur ontslaan kan je veel problemen opleveren. Maar de eigenaar van een bedrijf heeft wel mogelijkheden om zijn bedrijf aan te sturen. Bijvoorbeeld door het geven van aanwijzingen.

Schiphol is ook eigendom van de staat en de gemeente Amsterdam en Rotterdam.
De staat is meerderheids aandeelhouder en heeft de directie van Schiphol een "aanwijzing" gegeven. Die ze dus niet kunnen en mogen negeren. Gevolg; Schiphol moet komende 2 jaar ongeveer 1 miljard aftikken

edit:
check: bron miljard euro

[ Bericht 7% gewijzigd door Willy84 op 10-04-2008 11:53:34 ]
  donderdag 10 april 2008 @ 11:46:52 #120
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57953811
quote:
Op donderdag 10 april 2008 08:59 schreef bright_side_of_life_ het volgende:
do 10 apr 2008, 05:30

<knip grote waanzin>

Bron : http://www.telegraaf.nl/b(...)orlijn__.html?p=14,2
Tendentieus, infaam en abject!

Het wordt tijd we iedere politicus die een grote bek open trekt over iets waar ie geen verstand van heeft op het Binnenhof aan de galg hangen. Dan zal het snel rustig zijn.

Maar hoe het wel zit: op Asd - Ut is de invoering van ERTMS Level 2 gepland. De indienststelling hiervan is voor 2009 voorzien. Er is geen sprake van uitgeklede beveiliging: er is altijd sprake geweest van Level 2, waarbij nog steeds van vaste blokken gebruik gemaakt wordt. Hogere levels, waarbij treinen dichter op elkaar kunnen rijden, bestaan eenvoudigweg nog niet, en het gaat er ook niet naar uitzien dat dat op korte termijn gerealiseerd wordt. De betreffende politicus moet dus gewoon zijn infantiele kutkop houden en eerst even informeren waar ie het over heeft.

Ik kots meer en meer op politieke onbenullen die om het minste of geringste hun mediatijd komen opeisen met problemen die niet bestaan.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 10 april 2008 @ 11:48:28 #121
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57953847
quote:
Op donderdag 10 april 2008 11:09 schreef Willy84 het volgende:

[..]

focking NS en Prutsrail zijn beide van de overheid en MOETEN gewoon luisteren naar de minister anders moeten ze daar maar wat poppetjes vervangen
Er is geen enkele politicus verstandig genoeg om hier iets zinnigs over te zeggen, laat staan om bevelen uit te delen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 10 april 2008 @ 11:56:36 #122
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57954053
quote:
Op donderdag 10 april 2008 11:46 schreef Duvel het volgende:

infaam en abject!
Mosterd en ketchup voor mij graag, hier opeten. Offeh..
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_57954306
quote:
Op donderdag 10 april 2008 11:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Mosterd en ketchup voor mij graag, hier opeten. Offeh..
Dit topic ontstijgt het universitaire niveau met grote regelmaat
  donderdag 10 april 2008 @ 12:39:09 #124
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57955085
Voor de n00bs...

"schandelijk en verwerpelijk"

Maar dat klinkt zo gewoon.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_57955480
Ik vond nog twee fotootjes gemaakt toen ik voor de wie is de mol fandag richting Amersfoort ging. Ik had nog niet in deze trein gezeten namelijk. Op de terugweg met mn reismaatje heerlijk in dat stukje gezeten wat doet denken aan de bar in de internationale treinen haha (waarbij ik me overigens kan voorstellen dat het in de spits een rottig stuk trein is).

Valleilijntje


+ een ander treintje die aankomt op Ede-Wageningen


Edit: gefixed
~ "That is the essence of a linear existence, each day affects the next"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')