Maar goed dat jij de lapo had dan.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:22 schreef Moody het volgende:
[..]
Sigur Ros is al te vaak geweest
MUZ / (Indie Central LXXX) Kveikur-Indie
Ik luister 'm zo. Zit nu nog midden in m'n CB - trip,quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:22 schreef Moody het volgende:
Maar goed, Herby Hancock
Is het wat DO2?
Hier heb je deels wel een punt. Echter, jazzopnames zijn niets meer dan verkapte improvisaties. Ik vind dat je die dynamiek juist extreem goed voelt. De muzikanten krijgen wat bladmuziek voor hun neus geflikkerd, en daarbij allemaal ruimte om te improviseren. Het blijft natuurlijk een momentopname, maar de energie kan wel degelijk gevangen worden. Mijn favoriete moment in de jazz qua opnames is Giant Steps. Coltrane had daar een tamelijk revolutionaire manier van akkoordprogressies, maar had de sessiemuzikanten van tevoren niet ingelicht, waardoor ze hopeloos achter 'm aan snellen. De pianosolo van Flanagan op 2.56 is tamelijk hilarisch, je hoort 'm wanhopig zoeken naar houvast, maar de akkoordprogressies zijn 'm te vreemd.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:16 schreef Tchock het volgende:
Ik kies voor Kamp Moody. Sommige muziek is bedoeld voor live. Op een album is het 'gevangen'. Wat het juist zo bijzonder maakt is de onvoorspelbaarheid, de dynamiek, de moeite. Dat verdwijnt allemaal op een CD.
Hetzelfde heb ik met Jimi Hendrix. Zijn solo's zijn wereldbekend en niemand lijkt zich te beseffen dat dat helemaal niet de solo's zijn. Die waren elke keer totaal anders, want dat is wat hij het beste deed. De muziek is als het ware niet bedoeld om uit te geven. Wat je op de albums hoort is niets meer dan wat er toevallig in zijn hoofd zat, en dat is eigenlijk heel zonde.
Ik ben volledig met je eens dat het briljante en prachtige resultaten op kan leveren, maar je bevestigt mijn punt alleen maar meer. Jazz-opnames zijn improvisatie, zeg je zelf. Is het dan niet heel erg tegen de essentie van de muziek en artiest in er ééntje uit te pakken, die vast te leggen en duizend keer te luisteren? Waarmee nogmaals absoluut niet gezegd is dat die ene improvisatie niet heel goed kan zijn.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:32 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Hier heb je deels wel een punt. Echter, jazzopnames zijn niets meer dan verkapte improvisaties. Ik vind dat je die dynamiek juist extreem goed voelt. De muzikanten krijgen wat bladmuziek voor hun neus geflikkerd, en daarbij allemaal ruimte om te improviseren. Het blijft natuurlijk een momentopname, maar de energie kan wel degelijk gevangen worden. Mijn favoriete moment in de jazz qua opnames is Giant Steps. Coltrane had daar een tamelijk revolutionaire manier van akkoordprogressies, maar had de sessiemuzikanten van tevoren niet ingelicht, waardoor ze hopeloos achter 'm aan snellen. De pianosolo van Flanagan op 2.56 is tamelijk hilarisch, je hoort 'm wanhopig zoeken naar houvast, maar de akkoordprogressies zijn 'm te vreemd.
Als je dan Hendrix als voorbeeld pakt, ik vind bijvoorbeeld dat deze 'battle' met Winwood juist extreem goed op plaat is gevangen.
Compliment voor het niet gebruiken van het woord pretentieusquote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:39 schreef DO2 het volgende:
Ik ben anders maar wat blij met die studioalbums, hoor. Stelletje snobs,.
Vraag het zijn zoonquote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:38 schreef Tchock het volgende:
Ik vraag me bijvoorbeeld af wat iemand als Coltrane er van gevonden zou hebben dat mensen zijn nummers mee kunnen neuriën.
Staat zijn telefoonnummer op Wikipedia of zo?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:40 schreef Moody het volgende:
[..]
Vraag het zijn zoon
http://en.wikipedia.org/wiki/Ravi_Coltrane
Oh, dat geldt voor mij sowieso. Ik wil zo graag meer jazz ontdekken en leren kennen maar op een of andere manier... kom er nooit aan toe. Geen wonder ook dat ik het gesprek richting Hendrix trokquote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:41 schreef Moody het volgende:
[..]
Eigenlijk ben ik jaloers op je dat je zoveel voorloopt op het gebied van Jazz
Niet echt. Dit geldt tot aan de jaren '60, maar daarna krijg je een duidelijke switch naar composities, waar jazzmuzikanten ook echt over de plaat zelf nadachten. Tot aan het eind van de jaren '50 nam men gewoon wat nummers op, en dan kieperde de platenmaatschappij het bij elkaar. Het was een soort promotiemateriaal. Dit is niet meer het geval bij artiesten als Mingus, Davis, Hill, Dolphy en Coltrane op den duur. Die platen werden echt goed uitgedacht, vergis je niet.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:35 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik ben volledig met je eens dat het briljante en prachtige resultaten op kan leveren, maar je bevestigt mijn punt alleen maar meer. Jazz-opnames zijn improvisatie, zeg je zelf. Is het dan niet heel erg tegen de essentie van de muziek en artiest in er ééntje uit te pakken, die vast te leggen en duizend keer te luisteren? Waarmee nogmaals absoluut niet gezegd is dat die ene improvisatie niet heel goed kan zijn.
Het laatste nummer van A Love Supreme is een muzikale bewerking van een gedicht dat Coltrane schreef over God.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:43 schreef Tchock het volgende:
Wisten jullie dat Coltrane heilige is? Ik niet in elk geval.
[ afbeelding ]
Er zijn ook duizenden heiligen die homosexualiteit ontkennen.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:43 schreef Tchock het volgende:
Wisten jullie dat Coltrane heilige is? Ik niet in elk geval.
[ afbeelding ]
Haha heb een tijd geleden een week exclusief jazz geluisterd, daarna ben ik er buiten Fela Kuti (wat toch heel iets anders is ook) niet meer aan toegekomen.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:41 schreef Tchock het volgende:
[..]
Oh, dat geldt voor mij sowieso. Ik wil zo graag meer jazz ontdekken en leren kennen maar op een of andere manier... kom er nooit aan toe. Geen wonder ook dat ik het gesprek richting Hendrix trok![]()
http://www.musicmeter.nl/list/topmisc/jazzquote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:47 schreef Tchock het volgende:
Nou, doe eens de belangrijkste vijf jazz-albums en ik beloof dat ik ze allemaal ga luisteren.
Oké.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:48 schreef Moody het volgende:
[..]
http://www.musicmeter.nl/list/topmisc/jazz
Eerste 3 sowieso klassiekers. Zou ik mee beginnenquote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:49 schreef Tchock het volgende:
[..]
Oké.
[ afbeelding ]
Aan- of opmerkingen?
SPOILER: op eigen risicoOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 12 mei 2013 16:35 schreef Maxerazzi het volgende:
Na wat schaven en nog meer schaven, is dit mijn uiteindelijke Top 30 geworden.
1. Charles Mingus - The Black Saint & the Sinner Lady
2. John Coltrane - A Love Supreme
3. Andrew Hill - Point of Departure
4. Miles Davis - In A Silent Way
5. Christian Scott - Christian a Tunde Adjuah
6. Keith Jarrett - The Köln Concert
7. John Coltrane - Africa
8. Charles Mingus - Tijuana Moods
9. Bill Evans & Jim Hall - Undercurrent
10. Christian Scott - Yesterday You Said Tomorrow
11. Herbie Hancock - Head Hunters
12. Portico Quartet - Isla
13. Pharoah Sanders - Karma
14. E.S.T. - Live In Hamburg
15. Wayne Shorter - Speak No Evil
16. Duke Ellington (Mingus & Roach) - Money Jungle
17. Eric Dolphy - Out To Lunch
18. Miles Davis - Miles Smiles
19. John Coltrane - My Favorite Things
20. Portico Quartet - Portico Quartet
21. Lee Morgan - The Sidewinder
22. Cannonball Adderley - Somethin' Else
23. Thelonious Monk - Brilliant Corners
24. Bill Evans - Sunday at the Village Vanguard
25. Charles Mingus - Blues & Roots
26. Miles Davis - Kind of Blue
27. The Komeda Quintet - Astigmatic
28. Oliver Nelson - The Blues and the Abstract Truth
29. McCoy Tyner - The Real McCoy
30. Hidden Orchestra - Night Walks
quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:53 schreef Tchock het volgende:
Ik kan het woord doo-bop niet lezen zonderJij ook al.SPOILER: op eigen risicoOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dé lijst der albums: https://rateyourmusic.com(...)st_i_mean_the_list_/
Is mijn favoriete Miles Davis album.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:53 schreef DO2 het volgende:
Ik ben van het kamp Max. Jazz is natuurlijk niet alleen maar improvisatie. Da's ook gelul, als je het mij vraagt.
Daarbij, er is genoeg fantastische jazz te vinden die zich heel slecht leent voor een live-uitvoering.
Neem Sketches of Spain van Miles Davis - wat mij betreft een van de absolute hoogtepunten - met een compleet orkest erbij... Daar gaan wel wat opname-sessies overheen voordat het klinkt zoals het klinkt, ja.
Maar het gaat uiteindelijk toch om het resultaat, lijkt me. En dat resultaat mag er zijn, hoor:
Magnifieke plaat is dat:
Kind of Blue is een prachtig album, maar ik vind In A Silent Way en Miles Smiles een stuk spannender persoonlijk.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:56 schreef Moody het volgende:
[..]
Dank. Die gaan we gebruiken
Waarom de klassieker der klassiekers pas op plek 26? Gewoon benieuwd
Ja, bij mij ook, denk ik. Als ik echt zou moeten kiezen.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:56 schreef Felagund het volgende:
[..]
Is mijn favoriete Miles Davis album.
Dat vind ik juist een lastige plaat.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:53 schreef DO2 het volgende:
Ik ben van het kamp Max. Jazz is natuurlijk niet alleen maar improvisatie. Da's ook gelul, als je het mij vraagt.
Daarbij, er is genoeg fantastische jazz te vinden die zich heel slecht leent voor een live-uitvoering.
Neem Sketches of Spain van Miles Davis - wat mij betreft een van de absolute hoogtepunten - met een compleet orkest erbij... Daar gaan wel wat opname-sessies overheen voordat het klinkt zoals het klinkt, ja.
Maar het gaat uiteindelijk toch om het resultaat, lijkt me. En dat resultaat mag er zijn, hoor:
Magnifieke plaat is dat:
... die gewoon van a tot z zijn ding uitvoert...quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:58 schreef Moody het volgende:
[..]
Dat vind ik juist een lastige plaat.
Hij speelt hier mee met een orkest die gewoon van a tot z zijn ding uitvoert. Maakt het minder spontaan.
Ja bladmuziek heet zoiets. Vind ik niet bij jazz passen.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:59 schreef DO2 het volgende:
[..]
... die gewoon van a tot z zijn ding uitvoert...
...
...
Zeg ik. Geweldig. Maar niet helemaal mijn ding. Een mensenleven is te kort om 40 Miles Davis albums te aanbidden en wekelijks te draaienquote:Op donderdag 17 oktober 2013 01:00 schreef DO2 het volgende:
Ja, het is uitgedacht, ja. So what?
Het klinkt fuckin fantastisch, man!
Toch wel?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 01:02 schreef Moody het volgende:
[..]
Zeg ik. Geweldig. Maar niet helemaal mijn ding. Een mensenleven is te kort om 40 Miles Davis albums te aanbidden en wekelijks te draaien
Meestal in stereo opgenomen en daarna mono gemastered.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 01:15 schreef Tchock het volgende:
Jazznoobvraag. Als ik een album download, wat doet de muziek meer recht? Stereo of mono?Ik begrijp uiteraard wat de voor- en nadelen van elk zijn maar ik neem aan dat het in de jaren '50-60 allemaal mono werd opgenomen.
Wijsneus.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 01:16 schreef Moody het volgende:
[..]
Meestal in stereo opgenomen en daarna mono gemastered.
Dan ga ik gewoon voor het beste geluid > stereo.quote:Vergeet niet: Live optreden zijn nooit mono
Heel kort door de bocht:
Als je het gevoel wilt beleven zoals kopers van de platen toen hadden -> mono
Als je het gevoel wilt beleven zoals concert-bezoekers toen hadden -> stereo
quote:Op donderdag 17 oktober 2013 09:33 schreef Maxerazzi het volgende:
Hoezo heb ik gemist dat er een nieuwe Bonnie Prince Billy uitgekomen is...
Tom Waits ertussenquote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:49 schreef Tchock het volgende:
[..]
Oké.
[ afbeelding ]
Aan- of opmerkingen?
Survivor's Suitequote:Op donderdag 17 oktober 2013 09:53 schreef brooklyndodger het volgende:
Worden deze geweldige klassiekers vergeten:
oh, nog niet gehoordquote:Op donderdag 17 oktober 2013 21:59 schreef Moody het volgende:
Indie fakers
Wat vind jij van Polica? Is jouw genre
Tis wel een beetje eentonig vind je niet? Het is een leuk geluid, maar kan me geen drie kwartier boeien op deze manier...quote:Op donderdag 17 oktober 2013 21:59 schreef Moody het volgende:
[..]
Indie fakers
Wat vind jij van Polica? Is jouw genre
hm... volgens mij moet ik mijn genre nog eens herdefinierenquote:
Tijd dat je jouw genre uitbreidquote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:09 schreef ranja het volgende:
[..]
hm... volgens mij moet ik mijn genre nog eens herdefinierenklinkt redelijk maar niet bijzonder
Ik snap die ontdekking van Moody ook niet zoquote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:07 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Tis wel een beetje eentonig vind je niet? Het is een leuk geluid, maar kan me geen drie kwartier boeien op deze manier...
Naja, als je een artiest afschrijft op 1 nummer, ben je snel klaarquote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:14 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik snap die ontdekking van Moody ook niet zoPrecies hetzelfde gevoel heb ik erbij
één nummer is prima vol te houden, dat moet ik je toegevenquote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:09 schreef Moody het volgende:
[..]
Daarom duurt dat nummer ook maar 4 minuten.
Ik snap je wel, maar ik snap je nietquote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:21 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
één nummer is prima vol te houden, dat moet ik je toegeven![]()
Ik doe het op basis van wat ik van ze ken: het 2012 albumquote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:20 schreef Moody het volgende:
[..]
Naja, als je een artiest afschrijft op 1 nummer, ben je snel klaar
Het is vrij populair dingetje in diverse blogs, wellicht doe ik er anderen nog een plezier mee
quote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:26 schreef ranja het volgende:
[..]
en dat zou mijn genre moeten zijn?
ah, een mix tussen Coldplay en Keane, daar zat de wereld op te wachtenquote:
als iets wordt aangekondigs als 'mijn genre' dan verwacht ik niet dat ik iets out of the box krijgquote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:30 schreef Moody het volgende:
Het *zou* kunnen dat je af en toe out of the box zou denken. Niet gelukt deze keer.
Ik was er niet ofzo?quote:
Zelfs mensen die van Anouk kunnen genieten konden dat niet deze weekquote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:35 schreef Moody het volgende:
[..]
Ik ben blij dat ik van iets meer dingen kan genieten dan enkel van Nederlandse rockchicks
Ik heb iets gemist. Heeft Anouk een poliepquote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:36 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Zelfs mensen die van Anouk kunnen genieten konden dat niet deze week
Stembandproblemenquote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:39 schreef Moody het volgende:
[..]
Ik heb iets gemist. Heeft Anouk een poliep
Florencequote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:46 schreef Dagoduck het volgende:
Wat is dit toch een lekker nummerDat stuk met 'lay me down'
![]()
Naja kan gebeuren. Weinig mis met Anouk.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:47 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Stembandproblemen
http://www.telegraaf.nl/f(...)fzeggen_Anouk__.html![]()
Vind je haar laatste album leuk dan?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:51 schreef Moody het volgende:
[..]
Naja kan gebeuren. Weinig mis met Anouk. Jah, ze had iets beter haar best kunnen doen om in Amerika door te breken. Had gekund.
Nee de jaren '90 waren aardigquote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:51 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Vind je haar laatste album leuk dan?
Ik zag Florence + The Machine in Dusseldorf vorig jaar, wat een gedoe zeg. Als eerste waren parkeerplekken onduidelijk aangegeven en er waren er gewoon te weinig. Toen kwamen we eindelijk bij het gebouw aan (Mitsubishi Electric Halle), was de support act al aan het spelen. Stonden er 3 rijen van minimaal 100 meter per rij. Toen ze er achter kwamen dat het toch wel lang duurde namen ze zonder te scannen gewoon de tickets in zodat iedereen door kon lopenquote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:48 schreef Moody het volgende:
[..]
Florence
Soms iets te bombastisch, maar deze is geweldig
Conclusie: Je hebt het hele concert van Florence + The Machine gezienquote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:56 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ik zag Florence + The Machine in Dusseldorf vorig jaar, wat een gedoe zeg. Als eerste waren parkeerplekken onduidelijk aangegeven en er waren er gewoon te weinig. Toen kwamen we eindelijk bij het gebouw aan (Mitsubishi Electric Halle), was de support act al aan het spelen. Stonden er 3 rijen van minimaal 100 meter per rij. Toen ze er achter kwamen dat het toch wel lang duurde namen ze zonder te scannen gewoon de tickets in zodat iedereen door kon lopenHad gewoon aan meerdere kopiën van één ticket genoeg gehad dus... Kwamen we binnen speelde Voict (support act) nog één nummer en was alweer klaar
Wat een gedoe..
Ik stond redelijk achterin doordat we zo laat waren, was ook weinig doorkomen aan zo druk als het was en stond achter twee britse vrouwen die alles meegilden. Ik vond het goed maar ik had een betere mening kunnen hebben als ik meer vooraan had gestaanquote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:57 schreef Moody het volgende:
[..]
Conclusie: Je hebt het hele concert van Florence + The Machine gezien
Is het live wat?
Zei ik dat niet? > Heb het aangepastquote:
Dat weet ik ook wel! Ik wilde ze ook wel even zien eigenlijkquote:Op donderdag 17 oktober 2013 23:04 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ja met spelfoutDie zijn Nederlands man
Duitsers zijn wat rustiger en beleefder dan Nederlanders, vergeet dat nietquote:Op donderdag 17 oktober 2013 23:03 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ik stond redelijk achterin doordat we zo laat waren, was ook weinig doorkomen aan zo druk als het was en stond achter twee britse vrouwen die alles meegilden. Ik vond het goed maar ik had een betere mening kunnen hebben als ik meer vooraan had gestaanDe akoestiek was ook niet geweldig in die hal. Ga daar iig. niet meer heen
Ik ben daarnaast van de zomer naar een concert van Neil Young geweest in Keulen. Stonden we daar vooraan in de rij buiten. Maar je had 2 ingangen, mochten we naar binnen, kwamen we binnen moesten we in rijen van 2 gaan staan voor de deur naar de zaal. WTF! Laat ons gewoon op de rail afstormen! Uiteindelijk mochten we naar binnen maar toen was de ingang aan de andere kant al open dus die stonden al allemaal aan de rail! Fucking bastards! Ik moet wel heel goed nadenken om nog een keer naar een concert in Duitsland te gaanIk doe het niet meer denk ik.
Je hebt nog nooit Duitsers in de trein gezien?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 23:06 schreef Moody het volgende:
[..]
Duitsers zijn wat rustiger en beleefder dan Nederlanders, vergeet dat niet
In het verkeer zijn ze ook veel gemoederlijker dan Nederlanders. Ik rijd gemiddeld 10 uur per week op de Deutsche autobahn en ik schaam me soms dood voor NederlandersMaar dat terzijde
Dat doen Nederlanders ook toch? Verschilt wel met de Randstad en "de provincies". In de Randstad hebben reizigers vaak een mentaliteit alsof ze in f*cking New York of Tokio wonenquote:Op donderdag 17 oktober 2013 23:25 schreef Felagund het volgende:
[..]
Je hebt nog nooit Duitsers in de trein gezien?Stappen altijd in terwijl er nog mensen uitstappen. Voor de rest heb je wel gelijk.
Niet zo vaak als in Duitsland heb ik het idee. Daar doen ze het altijd, zelfs in een provinciestadje als Bonn. Dan zijn de treinen hier een verademing. (Hoewel het bij de ICE's ook al een stuk beter is).quote:Op donderdag 17 oktober 2013 23:30 schreef Moody het volgende:
[..]
Dat doen Nederlanders ook toch? Verschilt wel met de Randstad en "de provincies". In de Randstad hebben reizigers vaak een mentaliteit alsof ze in f*cking New York of Tokio wonen
Man, je woont in een gehucht dat Amsterdam heet, doe normaal. Kleine frustratie
En ze praten altijd hardop als het niet gewenst isquote:Op donderdag 17 oktober 2013 23:25 schreef Felagund het volgende:
[..]
Je hebt nog nooit Duitsers in de trein gezien?Stappen altijd in terwijl er nog mensen uitstappen. Voor de rest heb je wel gelijk.
Provinciestadje Bonn is bijv. groter dan onze 4e stad Utrecht, wellicht komt het daardoorquote:Op donderdag 17 oktober 2013 23:36 schreef Felagund het volgende:
[..]
Niet zo vaak als in Duitsland heb ik het idee. Daar doen ze het altijd, zelfs in een provinciestadje als Bonn. Dan zijn de treinen hier een verademing. (Hoewel het bij de ICE's ook al een stuk beter is).
Broken Social Scenequote:Op donderdag 17 oktober 2013 23:36 schreef Kerftminister het volgende:
Zit nu aan Broken Social Scene. Erg originele muziek, moet het wel nog vaker luisteren denk ik want vind het nog niet heel geweldig, maar het zit heel leuk in elkaar dus niks dan lof.
Ja dit vooral, ene nummer denk ik ja! en dan komt er een andere en die bevalt me dan veel minder. Ga het na deze listen even paar weken/maandjes laten rusten en dan weer proberen ofzo.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 23:46 schreef Norrage het volgende:
[..]
Broken Social Scene
Daar moet je wel even inkomen ja. Beetje onsamenhangende albums, maar de ze hebben sommige nummers die zo waanzinnig fantastisch zijn met als hoogtepunt voor mij deze:
Best goed voor iemand van 71 toch?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 23:57 schreef debeterebob het volgende:
Nieuwe Paul McCartney is best prima
Nou, ik ga uit van én het 2012 album en wat ik bij Jools gezien heb. Daar speelde ze drie nummers en zelfs toen vond ik al wat teveel van het goede bij het derde album. Zal het album zeker checken wanneer het beschikbaar, misschien verander ik nog van meningquote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:22 schreef Moody het volgende:
[..]
Ik snap je wel, maar ik snap je niet
Ik begrijp dat je de stijl ietwat eentonig vindt, maar ik begrijp niet dat je het hele album dan al gehoord hebt zonder het album gehoord te hebben
Deze motie steun ik. Klinkt inderdaad behoorlijk vitaal voor zo'n oude knar. Hij gaat in ieder geval het avontuur aan, iets wat niet gezegd kan worden van ál die andere comebacks van de afgelopen jaren. (ik noem een Dylan, Kristofferson, Bowie of John)quote:Op donderdag 17 oktober 2013 23:57 schreef debeterebob het volgende:
Nieuwe Paul McCartney is best prima
Wat vond je eigenlijk van het album van Mark Knopfler vorig jaar? Kwam ineens in me opquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 00:12 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Deze motie steun ik. Klinkt inderdaad behoorlijk vitaal voor zo'n oude knar. Hij gaat in ieder geval het avontuur aan, iets wat niet gezegd kan worden van ál die andere comebacks van de afgelopen jaren. (ik noem een Dylan, Kristofferson, Bowie of John)
Vond ik persoonlijk een hele behoorlijke plaat, alleen zoveel van hetzelfde.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 00:26 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Wat vond je eigenlijk van het album van Mark Knopfler vorig jaar? Kwam ineens in me op
Eigenlijk nooit beluisterd. Ik zal em eens op het lijstje zetten. Ik zag dat ie bovenaan stond in de album top zoveel, dat beloofd nooit veel goedsquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 00:26 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Wat vond je eigenlijk van het album van Mark Knopfler vorig jaar? Kwam ineens in me op
CD: BlackboxRed - The Gunner and the Ghostquote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:35 schreef Moody het volgende:
Ik ben blij dat ik van iets meer dingen kan genieten dan enkel van Nederlandse rockchicks
Klinkt erg goed. Net een nieuw album uit zie ik. Even proberenquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 13:48 schreef neohu het volgende:
Flying Horseman, hier al voorbij gekomen?
Niet het mooiste nummer van het nieuwe album, dit was de enige die ik op youtube kon vinden.
Las er helemaal overheen. Wowquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 14:51 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik zit hier op Covent Garden Market, geeft Paul McCartney hier even een fucking surprise gig!
quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 14:51 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik zit hier op Covent Garden Market, geeft Paul McCartney hier even een fucking surprise gig!
Wat?!quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 14:51 schreef Maxerazzi het volgende:
quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 15:14 schreef Tchock het volgende:
5 minuten lang F5'en en ik had raakNiet al te beste plekken zo te zien maar dat maakt me weinig meer uit.
[ afbeelding ]
Superversiequote:
Die wil ik niet horen. Origineel is té perfect. All You Need Is Love nu luisterenquote:
neejoh.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:43 schreef DO2 het volgende:
TKOL van Radiohead is stiekem best lekker.
Nah, goede plaatquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 23:37 schreef Kerftminister het volgende:
Wat is de nieuwe MGMT ONGELOOFLIJK kut zeg.
Is sarcastisch hoop ik? Het kabbelt maar een beetje voort, ze zingen of ze er geen zin in hebben. In elk nummer van die scheetgeluiden op de achtergrond en random bliepjes. Klinkt net alsof mijn schildpadden dit geproduceerd hebben.quote:
Haha tja, ieder zijn mening. Het album brengt wel wat gemengde reacties voort ja, maar ik vind het erg vet. Maar dat vond ik al van de Your Life Is A Lie single. Geen hapklare anthems zoals op Oracular Spectacular, dat niet nee.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 23:44 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Is sarcastisch hoop ik? Het kabbelt maar een beetje voort, ze zingen of ze er geen zin in hebben. In elk nummer van die scheetgeluiden op de achtergrond en random bliepjes. Klinkt net alsof mijn schildpadden dit geproduceerd hebben.
Nou ik ben een enorm liefhebber van complexe muziek en ook van psychedelische muziek, maar kan hier helemaal niks mee. Zit geen climax in of niks.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 23:49 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Haha tja, ieder zijn mening. Het album brengt wel wat gemengde reacties voort ja, maar ik vind het erg vet. Maar dat vond ik al van de Your Life Is A Lie single. Geen hapklare anthems zoals op Oracular Spectacular, dat niet nee.
Zag ze net bij Jools... Op een gigantische cowbell na niet veel aan nee.. Zelfde als het album dusquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 23:53 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Nou ik ben een enorm liefhebber van complexe muziek en ook van psychedelische muziek, maar kan hier helemaal niks mee. Zit geen climax in of niks.
Mja ieder zijn smaak he.
quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 00:58 schreef Tchock het volgende:
Darkside![]()
Tyfuschristus wat was dat vet.
lulquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 00:58 schreef Tchock het volgende:
Darkside![]()
Tyfuschristus wat was dat vet.
Ze begonnen met een berg ruis met radiofragmenten er door, volledig in het donker. De lichten gingen pas na een minuut of twintig aan. Toen werd er een soundscape gemaakt met allemaal lagen en gitaren en toetsen en weet ik veel wat. Daar druppelden heel langzaam dingen in die ik herkende als het intro van Golden Arrow. Na een kwartier waren ze bij een beat aanbeland. Vanaf dat punt gingen ze op chronologische volgorde praktisch het hele album door, maar het had niets weg van een normaal concert. Er zat geen seconde stilte in, alleen maar improvisatie, chaos en een muur van geluid. Ze bouwen elke keer een enorm uitgebreid geluid op, waarna ze een nummer in meanderen, dat een paar minuten aanhouden en er dan weer langzaam uit vliegen. Minpunt; herkenningswaarde lag heel erg laag. Het publiek was merkbaar opgelucht toen na een halfuur of zo de super herkenbare gitaar van Heart er doorheen scheurde. Ik had het idee dat Nico en Dave op een of andere manier ook meer los waren vanaf dat moment; de focus ging meer naar melodieën spelen op piano en gitaar dan naar alléén maar geluid maken.quote:
Ik ben er ook nog niet over uit of ik het heel leuk vind. Tot nu zijn andere elektronische albums uit dit jaar meer mijn favoriet (o.a. Autechre).quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 01:27 schreef Moody het volgende:
Darkside is ook de popmuziek onder de electronica. Niet vernieuwend, niet uitdagend. Dat is niet echt likeable voor ultieme hipsters natuurlijk.
Die laatste k moet een h zijn.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 01:27 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ze begonnen met een berg ruis met radiofragmenten er door, volledig in het donker. De lichten gingen pas na een minuut of twintig aan. Toen werd er een soundscape gemaakt met allemaal lagen en gitaren en toetsen en weet ik veel wat. Daar druppelden heel langzaam dingen in die ik herkende als het intro van Golden Arrow. Na een kwartier waren ze bij een beat aanbeland. Vanaf dat punt gingen ze op chronologische volgorde praktisch het hele album door, maar het had niets weg van een normaal concert. Er zat geen seconde stilte in, alleen maar improvisatie, chaos en een muur van geluid. Ze bouwen elke keer een enorm uitgebreid geluid op, waarna ze een nummer in meanderen, dat een paar minuten aanhouden en er dan weer langzaam uit vliegen. Minpunt; herkenningswaarde lag heel erg laag. Het publiek was merkbaar opgelucht toen na een halfuur of zo de super herkenbare gitaar van Heart er doorheen scheurde. Ik had het idee dat Nico en Dave op een of andere manier ook meer los waren vanaf dat moment; de focus ging meer naar melodieën spelen op piano en gitaar dan naar alléén maar geluid maken.
Paper Trails had een stampende, snoeiharde housebeat waar je hele lichaam van ging trillen. Het kostte merkbaar moeite voor me om stil te blijven zitten, en daar was ik absoluut niet de enige in. Vanaf dat moment zat ik écht in het concert, de tijd vloog. Voor ik het wist was Greek Light een zeldzaam rustpuntje. Afsluiter Metatron knalde en beukte als een woest monster, stierf een keer een teleurstellende dood, om vervolgens weer op te leven tot een geweldige finale
Opmerkelijk hoe hárd (niet qua volume, daar kom ik later op) de muziek kan zijn als ze dat willen. Ze doorbreken een hypnotische muur van geluid met beats die overal doorheen snijden en pompen. Het is godverdomme dánsmuziek! Overigens was dat een keer of drie/vier, voor de rest is het niet echt dansbaar en ik was dus wel blij dat het een concert met zitplaatsen was.
Het podium was op één lamp in een luxaflex-patroon na helemaal donker. Wat soms wel jammer was, want ondanks dat ze beiden op talloze instrumenten stonden te rammen was daar bijzonder weinig van te zien. Boven ze hing aan het plafond een enorme ronde spiegel waar constant een enorm felle lamp op stond in allerlei patronen. De spiegel draaide rond en schoot als een vuurtoren draden en bundels van licht de zaal in.
Minpunt: het stond echt te hard. Ik begrijp dat je om de muziek echt intens te maken nogal wat volume nodig hebt maar dit was te veel. Soms deed het zeer aan je oren, vooral aan het begin. Ik weet niet of het toen echt harder was of dat je er gewoon aan gewend raakt.
Al met al ongelofelijk vet. Vloog voorbij
edit: Het is nogal een verhaal geworden. Kuck.
Het is ábsoluut geen popmuziek. Of je het goed of slecht vindt is verder niet mijn zaak maar iets wat zo lang opbouwt, zo weinig climaxen bevat en live zo verwrongen en verdraaid wordt kun je geen popmuziek noemenquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 01:27 schreef Moody het volgende:
Darkside is ook de popmuziek onder de electronica. Niet vernieuwend, niet uitdagend. Dat is niet echt likeable voor ultieme hipsters natuurlijk.
Je bent net een dag te laat voor McCartneyquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 01:30 schreef Felagund het volgende:
Maar ik ga nu slapen, morgen naar Londen.![]()
Op het album is het vrij toegankelijke electronica, dat bedoel ik te zeggen. Het kan dat ze live veel meer los gaan, dat is natuurlijk alleen maar te prijzenquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 01:29 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het is ábsoluut geen popmuziek. Of je het goed of slecht vindt is verder niet mijn zaak maar iets wat zo lang opbouwt, zo weinig climaxen bevat en live zo verwrongen en verdraaid wordt kun je geen popmuziek noemen
Er zaten trouwens wel wat mensen in de zaal die Space Is Only Noise-achtig geluid hadden verwacht, denk ik. Die gingen er snel vandoor toen er een muur van onherkenbare herrie op ze af kwam
Een beetje ver weg van hier (hoewel het niet heel ver van mijn ouders is). Wel mooie namen. Komen er nog meer of is dit alles?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 01:39 schreef Moody het volgende:
Iets anders.
Glen Hansard, Phosphorescent, Villagers, Radical Face, John Grant op Crossing Border (Enschede, Den Haag)
Wie gaat er nog meer?
Nee, dat is een persoonlijke greep uit de line-upquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 01:44 schreef Felagund het volgende:
[..]
Een beetje ver weg van hier (hoewel het niet heel ver van mijn ouders is). Wel mooie namen. Komen er nog meer of is dit alles?
Warpaint, sexy.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 01:48 schreef Moody het volgende:
[..]
Nee, dat is een persoonlijke greep uit de line-up(wel de meest interessante namen)
http://enschede.crossingborder.nl/
Voordeel: kost geen drol en Enschede is altijd zeer relaxt.
Heb 1 of 2 slaapplekken, dus wees er snel bij
Wat heb ik voor connectie met Enschede?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 01:52 schreef Moody het volgende:
[..]
Toch geen verkeerd idee om eens te "meeten" (gay woord) met wat Fok!kers op dat festival.
Jij hebt een connectie met Enschede, dus jij gaat zeker toch?
Ik ben er twee weken geleden voor het eerst geweest, is dat de connectie?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 01:57 schreef Moody het volgende:
[..]
Oh dat dacht ik eens gelezen te hebben. Nofi
Vooruit.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 01:59 schreef Moody het volgende:
[..]
Sorry, blijkbaar verkeerde voor me. Hoop dat je me vergeeft enzo.
Ik wilde bijna voor White Denim gaan, maar ik ga toch maar niet.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 01:39 schreef Moody het volgende:
Iets anders.
Glen Hansard, Phosphorescent, Villagers, Radical Face, John Grant op Crossing Border (Enschede, Den Haag)
Wie gaat er nog meer?
Dat doet pijnquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 01:29 schreef Tchock het volgende:
[..]
Er zaten trouwens wel wat mensen in de zaal die Space Is Only Noise-achtig geluid hadden verwacht, denk ik. Die gingen er snel vandoor toen er een muur van onherkenbare herrie op ze af kwam
Darkside is te hipster voor hemquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 13:06 schreef BoerBert het volgende:
Atzegod doet z'n naam weinig eer aan en kijkt Darkside niet af.
Wie?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 13:06 schreef BoerBert het volgende:
Atzegod doet z'n naam weinig eer aan en kijkt Darkside niet af.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ga vanuit daar naar de Bebop. Deze vorm is voornamelijk in New York ontstaan in de jaren '40. Jazzmuzikanten zaten vrijwel allemaal in swingorkesten, omdat het de meest lucratieve baan voor ze was. Uitdagend was het al lang niet meer. Ze kwamen na de optredens van een swingorkest samen in kleine café's, waarbij in jamsessies men elkaar testte op virtuositeit. Het kenmerkt zich door een ontzettend hoog tempo en een scheller geluid. Hierin zie je hele kleine bezettingen ontstaan: meestal een blazer, pianist, percussionist en bassist; gitaristen ook wel, maar met minder regelmaat. Het is een breuk met jazz voor het grote publiek, dat blijft voorbehouden aan de swing. Belangrijke namen hier zijn Charlie Parker, Dizzy Gillespie, Max Roach, Roy Haynes, Charlie Christian en Bud Powell.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Aan het eind van de jaren '40 krijg je een antwoord vanuit de West Coast: Cool Jazz. Slow tempo, warm en lyrisch vergeleken met het gehaaste, virtuoze van de bebop. Miles Davis en Chet Baker noem ik hier even.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In de loop van de jaren '50 ontstaat de Hard Bop. Het is simpel gezegd een extensie van bebop: de bezetting wordt weer groter en daarmee ook een voller geluid. De virtuositeit als principieel element wordt echter behouden. Een paar belangrijke namen zijn Art Blakey, Sonny Rollins en Cannonball Adderley.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bebop, Cool Jazz en Hard Bop zijn grofweg de genres waarin Davis, Coltrane en Mingus zijn gevormd als muzikanten. Naast deze stijlen - die eigenlijk veels te kort door de bocht zijn, as usual met muziek in hokjes stoppen - noem ik ook even Thelonious Monk en Bill Evans als zéér invloedrijk. Ik ga zelf Charlie Parker verder benoemen als de ábsolute invloed voor vrijwel alle muzikanten in de jaren '50 en '60.
Het is eigenlijk heel simpel, je moet ook - in ieder geval dat vind ik - de evolutie van jazz zelf begrijpen. Het is zo'n fascinerend iets, het liefst had ik nog pagina's door lopen kalken, maar ik moet weer verder met de studie hier. Hopelijk heb je er iets aan, Tchock.![]()
O, ik zie ook dat je alsnog naar Darkside bent geweest. Awesome!![]()
Het is live zo ongelooflijk vet, hé?![]()
Jaaaquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 16:39 schreef Maxerazzi het volgende:
O, ik zie ook dat je alsnog naar Darkside bent geweest. Awesome!![]()
Het is live zo ongelooflijk vet, hé?![]()
![]()
![]()
Overigens, als je en keer nog tijd over hebt; ik sta altijd open voor meer geschiedenis en muziekonderwijsquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 16:38 schreef Maxerazzi het volgende:
Het is zo'n fascinerend iets, het liefst had ik nog pagina's door lopen kalken, maar ik moet weer verder met de studie hier.![]()
![]()
Zo maxi, die post mag ook wel in de jazz OP
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds![]()
Ziet er goed uit ja, misschien ook maar eens een tripje doorheen maken.Dé lijst der albums: https://rateyourmusic.com(...)st_i_mean_the_list_/![]()
Wat Kerftminster zegt.
Voor de rest is er vandaag niet veel gebeurd?You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024![]()
Gaan we eens verandering in brengen dan. Ben enorm kwaad door het resultaat van Feyenoord dus dat los ik op met een lekker hard album. Uncle Acid & The Deadbeats - Blood Lust. Heavy psychedelische rock/doom metal. Klinkt erg goed zeg, zie ook dat het op RYM in de top 4000 aller tijden staat terwijl het album uit 2011 komt.Dé lijst der albums: https://rateyourmusic.com(...)st_i_mean_the_list_/![]()
Ja sorry ik ben druk dus topic gaat minder snel
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds![]()
Ik was bij Darksidequote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:13 schreef Felagund het volgende:
Wat Kerftminster zegt.
Voor de rest is er vandaag niet veel gebeurd?![]()
![]()
Vreemde competitie, niemand lijkt echt afstand te kunnen nemen. Morgen PSV misschien, maar Groningen is ook niet makkelijk.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:14 schreef Kerftminister het volgende:
Gaan we eens verandering in brengen dan. Ben enorm kwaad door het resultaat van Feyenoord dus dat los ik op met een lekker hard album. Uncle Acid & The Deadbeats - Blood Lust. Heavy psychedelische rock/doom metal. Klinkt erg goed zeg, zie ook dat het op RYM in de top 4000 aller tijden staat terwijl het album uit 2011 komt.Was je daar gisteren ook niet al? Of heb ik mij dat verbeeld?quote:You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024![]()
Jaquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:27 schreef Felagund het volgende:
[..]
Vreemde competitie, niemand lijkt echt afstand te kunnen nemen. Morgen PSV misschien, maar Groningen is ook niet makkelijk.
[..]
Was je daar gisteren ook niet al? Of heb ik mij dat verbeeld?Maar het was na twaalven dus ook vandaag.
![]()
![]()
Tja elk team heeft gewoon een legioen aan prutsers erinstaan, dan krijg je dat. Domineer je 90 minuten in die houten schuur in Deventer en weet je nog puntverlies te lijden, tja.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:27 schreef Felagund het volgende:
[..]
Vreemde competitie, niemand lijkt echt afstand te kunnen nemen. Morgen PSV misschien, maar Groningen is ook niet makkelijk.
[..]
Was je daar gisteren ook niet al? Of heb ik mij dat verbeeld?
Morgen trouwens beginnen met leren voor tentamens aankomende week, kan dat ik dan wat Jazz erdoorheen ga jagen.
Begin er iig niet mee, als blijkt dat het nodig is doe ik het wel.Dé lijst der albums: https://rateyourmusic.com(...)st_i_mean_the_list_/![]()
Mooie woordgrapquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:30 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Tja elk team heeft gewoon een legioen aan prutsers erinstaan, dan krijg je dat. Domineer je 90 minuten in die houten schuur in Deventer en weet je nog puntverlies te lijden, tja.
Morgen trouwens beginnen met leren voor tentamens aankomende week, kan dat ik dan wat Jazz erdoorheen ga jagen.
Begin er iig niet mee, als blijkt dat het nodig is doe ik het wel.![]()
![]()
Tja van zulke wedstrijden word je erg snel cynisch, ik al helemaal.quote:
Nu maar weer het geweldige tricot-album opzetten om me wat op te vrolijken.
Dé lijst der albums: https://rateyourmusic.com(...)st_i_mean_the_list_/![]()
Ik kan je The Flaming Lips aanradenquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:45 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Tja van zulke wedstrijden word je erg snel cynisch, ik al helemaal.
Nu maar weer het geweldige tricot-album opzetten om me wat op te vrolijken.![]()
![]()
Ja er is momenteel geen club die er wat van kan. Tenzij Frank de Boer nou eens zn oogkleppen verwijderd, dan is het kampioenschap wel weer beslist.
![]()
Flaming Lips nu niet echt in de stemming voor, was sowieso een beetje een deceptie omdat deze week bleek dat Yoshimi Battles the Pink Robots helemaal niet zo vet was als ik dacht. Terwijl ik hem de eerste 3 keren luisteren enorm vet vond.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:46 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik kan je The Flaming Lips aanraden
[ Bericht 3% gewijzigd door Kerftminister op 20-10-2013 00:11:28 ]Dé lijst der albums: https://rateyourmusic.com(...)st_i_mean_the_list_/![]()
Wat? Was je ongesteld?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:55 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Flaming Lips nu niet echt in de stemming voor, was sowieso een beetje een deceptie omdat deze week bleek dat Yoshimi Battles the Pink Robots helemaal niet zo vet was als ik dacht. Terwijl ik hem de eerste 3 keren luisteren enorm vet vond."Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
Ja geen idee, vind Fight Test, Yoshimi Battles the Pink Robots 1 en 2 en Ego Tripping nog steeds vet, maar bij de rest had ik toch behoorlijk veel moeite mijn aandacht erbij te houden.quote:Dé lijst der albums: https://rateyourmusic.com(...)st_i_mean_the_list_/![]()
Tijd voor wat Peruviaanse post-punk á la The Cure.Dé lijst der albums: https://rateyourmusic.com(...)st_i_mean_the_list_/![]()
Dolores Delirio toevallig?quote:Op zondag 20 oktober 2013 15:04 schreef Kerftminister het volgende:
Tijd voor wat Peruviaanse post-punk á la The Cure.![]()
Goed gespiekt op mijn Last.fm.quote:
Nee, eerste googlehitquote:Op zondag 20 oktober 2013 16:07 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Goed gespiekt op mijn Last.fm.![]()
![]()
Haha, kan ook.
Was overigens tweede keer dat ik het luisterde, maar vond het niet heel bijzonder.Dé lijst der albums: https://rateyourmusic.com(...)st_i_mean_the_list_/![]()
Ja ben verliefdquote:Het klinkt aan de ene kant als een plaat die minimaal uit de 60ies moet komen en het is toch nog steeds verrassend
![]()
![]()
Die zijn leuk jaquote:Op zondag 20 oktober 2013 20:06 schreef debeterebob het volgende:
Ik vind 'Looking At Her' tot nu toe het leukst2e plaats I Can Bet.
Save Us had Brandon Flowers graag gemaakt
New is een verwijzing naar de '60-Beatles. Everybody Out There is misschien wel het beste nr op deze plaat imo.![]()
Ik zag dat je van Elbow houdt, Moody, getuige je jaarlijstenWist je dat ze een nieuw live albumpje hebben?
![]()
Ah. Thnxquote:Op zondag 20 oktober 2013 20:18 schreef debeterebob het volgende:
Ik zag dat je van Elbow houdt, Moody, getuige je jaarlijstenWist je dat ze een nieuw live albumpje hebben?
Ben wel een beetje uitge-elleboogd naar het laatste album, die was echt heeeel matig
Zie dat er veel oudere nummers opstaan. Dus ga 'm wel ff proberen.![]()
Haha die plaat kwam vandeweek nog in me op, wat is het een beetje?quote:Op zondag 20 oktober 2013 20:48 schreef brooklyndodger het volgende:
Ben gigantisch laat met deze band maar dit plaatje bevalt me erg goed.Dé lijst der albums: https://rateyourmusic.com(...)st_i_mean_the_list_/![]()
Ik weet niet maar het valt een beetje tussen indierock en poppy screamo in.quote:Op zondag 20 oktober 2013 20:50 schreef Kerftminister het volgende:
Ben gigantisch laat met deze band maar dit plaatje bevalt me erg goed.
Haha die plaat kwam vandeweek nog in me op, wat is het een beetje?![]()
Hmm, eens proberen dan.quote:Op zondag 20 oktober 2013 20:51 schreef brooklyndodger het volgende:
[..]
Ik weet niet maar het valt een beetje tussen indierock en poppy screamo in.
Ik zit zelf allerlei albums af te gaan die ik al maanden heb maar nog nooit geluisterd heb, meestal zijn die platen ook niet echt de moeite waard.
Wat heb je allemaal wel geluisterd. Dan heb ik wat aanvullingen. Zeker en vast.quote:Op zondag 20 oktober 2013 20:52 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Hmm, eens proberen dan.
Ik zit zelf allerlei albums af te gaan die ik al maanden heb maar nog nooit geluisterd heb, meestal zijn die platen ook niet echt de moeite waard.![]()
Die eerste krijgt een seal of approval van mijquote:Op zondag 20 oktober 2013 21:02 schreef Moody het volgende:
Jonathan Wilson en Turin Brakes zijn de veelgedraaide platen in huize Moody op het moment.![]()
![]()
Ik heb Jonathan al een beetje kapot geluisterdquote:Op zondag 20 oktober 2013 21:02 schreef Moody het volgende:
Jonathan Wilson en Turin Brakes zijn de veelgedraaide platen in huize Moody op het moment.
quote:Op zondag 20 oktober 2013 21:03 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Die eerste krijgt een seal of approval van mij
Die tweede?
![]()
Moet ik nog luisterenquote:![]()
![]()
Ik luister geen albums kapotquote:Op zondag 20 oktober 2013 21:04 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik heb Jonathan al een beetje kapot geluisterdIk zoek gewoon continu nieuwe muziek
![]()
![]()
Blindsided Again zit in de top-3 van beste nummers van dit jaar. Is helaas nog geen tuubje vanquote:![]()
![]()
Volgens mij bestaat je top 3 inmiddels al uit 20 albumsquote:Op zondag 20 oktober 2013 21:06 schreef Moody het volgende:
[..]
Blindsided Again zit in de top-3 van beste nummers van dit jaar. Is helaas nog geen tuubje van![]()
![]()
Beste nummers zei ik. Wel lezen hequote:Op zondag 20 oktober 2013 21:07 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Volgens mij bestaat je top 3 inmiddels al uit 20 albums
Luister zelf: http://www.rollingstone.c(...)ng-premiere-20130923
En bied daarna je excuses maar aan![]()
![]()
Ik zal eens luisteren binnenkortquote:Op zondag 20 oktober 2013 21:07 schreef Moody het volgende:
[..]
Beste nummers zei ik. Wel lezen he
Luister zelf: http://www.rollingstone.c(...)ng-premiere-20130923![]()
![]()
Gemiste kansquote:Op zondag 20 oktober 2013 21:08 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik zal eens luisteren binnenkort![]()
![]()
Pff Darkside nog niet geluisterdquote:Op zondag 20 oktober 2013 21:10 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Afspeelwachtrij zegt: Modest Mouse, The Firemen, Darkside, Turin Brakes...
Besteed je meer tijd aan je studie dan aan muziek luisteren ofzo?![]()
![]()
Tijd aan muziek besteden = tijd aan studie besteden .quote:Op zondag 20 oktober 2013 21:15 schreef Moody het volgende:
[..]
Pff Darkside nog niet geluisterd
Besteed je meer tijd aan je studie dan aan muziek luisteren ofzo?
Vul het antwoord op de vraag maar in he![]()
![]()
Luistert toch anders.quote:Op zondag 20 oktober 2013 21:17 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Tijd aan besteden muziek = tijd besteden aan studie.
Vul het antwoord op de vraag maar in he
Ik kan niet werken en aandachtig luisteren naar muziek tegelijk. Moet echt in een relaxte setting. Dacht dat het een mannending was![]()
![]()
Ik luister nooit echt aandachtigquote:Op zondag 20 oktober 2013 21:18 schreef Moody het volgende:
[..]
Luistert toch anders.
Ik kan niet werken en aandachtig luisteren naar muziek tegelijk. Moet echt in een relaxte setting. Dacht dat het een mannending wasAlleen als ik een leuk nummer hoor sla ik hem ergens op
![]()
![]()
Gewoon radio opzetten dan toch?quote:Op zondag 20 oktober 2013 21:19 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik luister nooit echt aandachtigAlleen als ik een leuk nummer hoor sla ik hem ergens op
![]()
![]()
![]()
Ik ben de laatste tijd weer helemaal verslingerd aan The Decemberists. Al zijn die laatste twee platen niet echt mijn favorieten, de EP's zijn wel top (dus ze kunnen het nog wel). Maar vooral de oudere albums blijven genieten![]()
Kwam ook nog dit fraaie optreden tegen van één van de bands die voor de zoveelste keer in de top 10 van mijn eindejaarslijstje gaat eindigen. KEXP heeft sowieso veel goede live optredens/ nummers online staan.
![]()
Decemberist
The Decemberists - The Island: Come and See - The Landlord's Daughter - You'll Not Feel the Drowning
Maar ook het nieuwe album bevat een pareltje:
![]()
Nee, het is 20 oktoberquote:Op zondag 20 oktober 2013 22:11 schreef debeterebob het volgende:
Zeg hebben jullie mijn jaarlijstje gezien![]()
![]()
quote:Op zondag 20 oktober 2013 22:08 schreef Moody het volgende:
Decemberist
The Decemberists - The Island: Come and See - The Landlord's Daughter - You'll Not Feel the Drowning
Maar ook het nieuwe album bevat een pareltje:![]()
![]()
MUZ / FOK! album top 100 allertijden 2013 #1quote:Op zondag 20 oktober 2013 22:21 schreef kciR het volgende:
[..]
Waar staat die?
Oh! Ik heb dat topic helemaal gemist, even snel een lijstje maken morgen..
Ctr+F op Decemberists![]()
![]()
Nee doe dat juist zodat ik de komende dagen weer een hoop albums in een keer kan binnenhalen, wat ruimte vrijmaken zeg maar, heb al erg veel dingen die ik graag wil beluisteren.quote:Op zondag 20 oktober 2013 20:56 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Wat heb je allemaal wel geluisterd. Dan heb ik wat aanvullingen. Zeker en vast.
Nu trouwens aan Rain Dogs begonnen, instrumentaal erg leuk en de stem kan ik toch wel hebben.
Zo, daar ga je danquote:Op zondag 20 oktober 2013 22:52 schreef Kerftminister het volgende:
Nu trouwens aan Rain Dogs begonnen, instrumentaal erg leuk en de stem kan ik toch wel hebben.
Zal wel niet moeilijk worden om het beste album van de dag hier te worden, alleen maar 6jes en 7tjes gehad vandaag, Wel enorm veel gehad vandaag, want morgen tentamen en nog totaal niet tevreden met hoe ik geleerd heb.quote:
Ik ook niet, ach heb ook geen verstand van zulke muziek.quote:Op zondag 20 oktober 2013 22:54 schreef debeterebob het volgende:
Ik snap de Darksidehype vooralsnog niet
Darkside nog steeds op 4.10+ op MM, dat is ongekend
Kom ik alsnog snel aan bij Turin Brakesquote:Op zondag 20 oktober 2013 22:55 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ik ook niet, ach heb ook geen verstand van zulke muziek.![]()
![]()
Met alle respect, als je dit album een keer luistert en dan naar de volgende gaat zoals het hier vaak overkomt ga je het ook nooit snappen.quote:Op zondag 20 oktober 2013 22:54 schreef debeterebob het volgende:
Ik snap de Darksidehype vooralsnog niet![]()
![]()
Pfff het klinkt zo geforceerd. Echt weer typisch zo'n sound die het hier goed doetquote:Op zondag 20 oktober 2013 22:56 schreef Norrage het volgende:
Darkside nog steeds op 4.10+ op MM, dat is ongekend![]()
![]()
Nou, niet alleen hier dus :/quote:Op zondag 20 oktober 2013 22:56 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Pfff het klinkt zo geforceerd. Echt weer typisch zo'n sound die het hier goed doet"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
Waarom zou ik door gaan luisteren als het me nu al tegen gaat staan? Dan probeer ik het later nog wel een keer. Zolang het hier hard genoeg gehypt wordt doe ik dat welquote:Op zondag 20 oktober 2013 22:56 schreef Tchock het volgende:
[..]
Met alle respect, als je dit album een keer luistert en dan naar de volgende gaat zoals het hier vaak overkomt ga je het ook nooit snappen.![]()
![]()
Nee, maar je mag het prima niks vinden hoorGeen probleem
Omdat niet alle muziek meteen bij de eerste luisterbeurt helemaal duidelijk en waardeerbaar wordt. Sommige dingen gaat meer (luister)tijd overheen.quote:Op zondag 20 oktober 2013 22:58 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Waarom zou ik door gaan luisteren als het me nu al tegen gaat staan? Dan probeer ik het later nog wel een keer. Zolang het hier hard genoeg gehypt wordt doe ik dat wel![]()
Oh en dit natuurlijk. Wat dat betreft heb ik liever dat je het niet vaker luistert dan nog vijf keer met tegenzin.quote:Op zondag 20 oktober 2013 22:59 schreef Norrage het volgende:
Nee, maar je mag het prima niks vinden hoorGeen probleem
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik beweer ook niet anders. Het komt nu alleen totaal niet over.quote:Op zondag 20 oktober 2013 22:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Omdat niet alle muziek meteen bij de eerste luisterbeurt helemaal duidelijk en waardeerbaar wordt. Sommige dingen gaat meer (luister)tijd overheen.
The National vind ik nu wel leuk bijv.![]()
![]()
Over 2 weken ga ik naar The National
Over twee wekenquote:Op zondag 20 oktober 2013 23:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
Verrek. Helemaal vergeten. Wanneer is dat?![]()
![]()
En over 2 weken min 3 dagen naar Nick Cave
Bizar...Ga zelden naar zulke dure concerten, en dan 2x in 1 week
quote:Op zondag 20 oktober 2013 23:09 schreef Norrage het volgende:
En over 2 weken min 3 dagen naar Nick Cave
Bizar...Ga zelden naar zulke dure concerten, en dan 2x in 1 week
Mazzelpik![]()
![]()
vol"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
Forum Opties Forumhop: Hop naar: