Sja bij wijze van (of 2000 euro ofzo, is ook duizenden)quote:
Onverantwoord van dat ik onverzekerd rij, zeker. Dat ik echter onveilig rij, dat absoluut niet. Het is niet voor niets dat in Duitsland door het 'lessen met je eigen ouders-programma' het ongevallenaantal bij jongeren is gedaald. Juist doordat je zo op jezelf wordt overgelaten, ben je juist voorzichtiger. Althans, mijn ervaring. Ik zeg gerust tegen m'n vader dat ik 't eng vind om daar te rijden, omdat het smal is e.d. Moet niet overmoedig worden. M'n vader begeleidt me daar prima in.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 00:10 schreef Merkie het volgende:
Het is gewoon enorm onverantwoord. Als je nou 20 jaar zonder rijbewijs rijdt, dan zal het allemaal wel. Maar iemand van nog geen 20 die zelf even denkt te kunnen beoordelen of hij of zij veilig mee kan doen in het verkeer vertrouw ik niet zo.
Ik hoop dat ik dat nu niet meer doequote:Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.
A. Boete van 220 euro, klopt.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:03 schreef singlemetkids het volgende:
heb net eens gekeken wat de mogelijke consequenties kunnen zijn voor rijden zonder rijbewijs.
A boete
B als jij een artikel 5 aan je broek krijgt , kan al door een dom foutje , je wordt aangehouden en het blijkt dat je zonder rijbewijs rijdt kan je maatregel krijgen dat je jaren kan fluiten naar je papieren, plus hoge boete en/of gevangenisstraf
C als je al 2 keer betrapt bent op rijden zonder rbw wordt bij de volgende keer je auto in beslag genomen, of die nou van jou is of niet maakt op dat moment niet uit
Daarnaast al de eerder genoemde risico's, op het moment dat je iemand aanrijdt (en zelfs al het een ander zijn fout is) ben je niet verzekerd. Kan je vervolgd worden en gevangenisstraf krijgen. Daarnaast je leven lang loonbeslag omdat je de kosten moet betalen.
als je rijdt zonder rijbewijs toon je aan dat je grenzen niet respecteerd, de kans dat je een grens overgaat met alcohol, medicijnen of drugs in je lijf lijkt me dan ook lager.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:27 schreef appelsjap het volgende:
[..]
A. Boete van 220 euro, klopt.
B. Rijontzegging, klopt.
C. Oke, auto wordt in beslag genomen en na een week mag de eigenaar m weer ophalen.
Als je iemand doodrijdt dan wordt je failliet verklaard en zullen bepaalde (speciale) fondsen de schade betalen. Het is natuurlijk niet fijn om failliet verklaard te worden, maar toch.
En het zeggen dat mensen zonder rijbewijs dan wss ook dronken achter het stuur gaan zitten is echt een debiel argument. Hoop dat je dat zelf ook door hebt.
Oke dus als jij op de stoep fietst respecteer je de grenzen niet en zul je dus ook wel iemand vermoorden, toch?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:31 schreef singlemetkids het volgende:
[..]
als je rijdt zonder rijbewijs toon je aan dat je grenzen niet respecteerd, de kans dat je een grens overgaat met alcohol, medicijnen of drugs in je lijf lijkt me dan ook lager.
ik fiets dan ook niet op de stoep !quote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:35 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Oke dus als jij op de stoep fietst respecteer je de grenzen niet en zul je dus ook wel iemand vermoorden, toch?
Dit is jouw redenatie, wel iets overdreven maar toch.
Kan je niet gewoon opzouten hier? Doe je veel mensen hier een plezier mee.quote:
Toch zonde van je geld hoor. Ik betaalde 35 euro per les, was je voor 1250 (incl. examen klaar geweest) en met wat afspraken met een rijschool kan je best 5 uur per week lessen, was je in bijna dezelfde tijd klaar geweest.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:35 schreef TeleluvR het volgende:
Na de intest een 30 urig lessenpakket gekregen.
Resultaat: binnen 8,5 werkdag mijn rijbewijs en 2000 euro armer
Nee, het ging mij meer om de tijd. Bij een reguliere rijschool ben ik dan dus 6 weken bezig en daar heb ik geen zin in. Liever 2 weken vrijnemen, focussen en aan het eind gewoon klaar ermee. 3x per week 2 uur lessen heeft voor mij teveel invloed op mijn werk (50-60 uur per week). Nu ben ik gewoon klaar in 1 keer, geen gedoe. En in de wachttijd kan ik gewoon werken hoor, het is niet zo dat ik dan thuis zit te wachten...quote:Op woensdag 21 oktober 2009 14:47 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Toch zonde van je geld hoor. Ik betaalde 35 euro per les, was je voor 1250 (incl. examen klaar geweest) en met wat afspraken met een rijschool kan je best 5 uur per week lessen, was je in bijna dezelfde tijd klaar geweest.
Maak van die 8,6 werkdag maar 6 weken, 4 weken wachten en 2 weken lessen.
Maar je hebt vast geld genoeg dat je niet zo zit met 750 euro weggooien?
Haha hee kom op zeg, ik begin er niet telkens over als je de discussie was gevolgdquote:Op woensdag 21 oktober 2009 14:41 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Kan je niet gewoon opzouten hier? Doe je veel mensen hier een plezier mee.
Hoe grote loser kan je zijn zeg? Net zoals je vader![]()
Doe eens normaal, welk recht heb jij om iemand uit het topic te gooien? Kneusquote:Op woensdag 21 oktober 2009 14:41 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Kan je niet gewoon opzouten hier? Doe je veel mensen hier een plezier mee.
Hoe grote loser kan je zijn zeg? Net zoals je vader![]()
Via CBR.nl kun je je theorie aanvragen. Hoelang je dat van te voren moet doen hangt er vanaf of er nog plek is. Je moet betalen met Ideal (internetbankieren). Je kan zelf kiezen bij welk CBR centrum geexamineerd je wilt worden, alles is prima weergegeven.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:06 schreef PolkaDots het volgende:
Als je je theorie-examen wilt doen, hoe lang van tevoren moet je dat dan aanvragen en hoe? En ligt het er ook aan in welke stad je het doet?
Waarom?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:46 schreef Bhuddy het volgende:
Succes allemaal!
Ik heb ondertussen een statief (voor videocamera) met zuignap (aan de voorruit) besteld voor tijdens m'n rijlessen. Dat betekent dus al m'n rijlessen op Youtube straks
Wtf manquote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:46 schreef Bhuddy het volgende:
Succes allemaal!
Ik heb ondertussen een statief (voor videocamera) met zuignap (aan de voorruit) besteld voor tijdens m'n rijlessen. Dat betekent dus al m'n rijlessen op Youtube straks
Dan kunnen we zien hoe goed hij rijden kan.quote:
quote:
Haha, ja ik ookquote:Op woensdag 21 oktober 2009 23:49 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Dan kunnen we zien hoe goed hij rijden kan.
Ik ben wel oprecht benieuwd!
Hoe kan je alleen sturen?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 20:34 schreef PolkaDots het volgende:
Ik heb vanmiddag mijn 4e les gehad![]()
1e les: Alleen sturen (en in spiegels kijken). Wel meteen de snelweg op
2e les: Gasgeven, remmen
3e les: Koppeling
4e les: Schakelen
Dus iedere keer een stapje verder. Bij mijn volgende les aanstaande zaterdag mag ik in Rotterdam rijden
ga je dan tijdens de les ook zingen van I want hesitate no more ??quote:Op woensdag 21 oktober 2009 23:56 schreef Bhuddy het volgende:
[..]Omdat ik 't nu ook cool vind om filmpjes van andere mensen die rijles hebben te bekijken op Youtube en ik mss daarmee iemand anders ook blij kan maken. Ook leuk voor m'n vader die immers de rijlessen betaald
Statief was overigens maar 5 euro hoor, dus kon 't niet laten voor 't geld
Statief wordt ook gebruikt voor aankomende autovakantie naar Zwitserland, mooie landschappen tijdens 't rijden filmen enzo!
[..]
Haha, ja ik ookAls ik faal mogen jullie me kei-hard uitlachen
![]()
Dit vind ik ook zo vreemd, alleen sturen zou ik niet eens goed kunnen. Je moet toch direct weten hoe het voelt met gas en rem erbij? Dat werkt allemaal met elkaar samen.quote:1e les: Alleen sturen (en in spiegels kijken). Wel meteen de snelweg op
quote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:46 schreef Bhuddy het volgende:
Succes allemaal!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
De kneuzen hier zijn gasten zoals jij die gaan rijden zonder rijbewijs.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 17:44 schreef appelsjap het volgende:\
Doe eens normaal, welk recht heb jij om iemand uit het topic te gooien? Kneus
quote:Op donderdag 22 oktober 2009 12:21 schreef appelsjap het volgende:
[..]wheheSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Nee. Moeten we toch zelf weten, waar bemoei jij je mee?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 13:04 schreef willempjewever het volgende:
[..]
De kneuzen hier zijn gasten zoals jij die gaan rijden zonder rijbewijs.
quote:Op donderdag 22 oktober 2009 13:08 schreef appelsjap het volgende:
Nee. Moeten we toch zelf weten, waar bemoei jij je mee?
Maar je kijkt serieus complete rijlessen van anderen op youtube?quote:
Voor speciale verrichtingen is het aan te raden, staan veel hellingproeven, op/afritten e.d. op youtube en dan heb je instructeurs die vertellen wat je precies moet doen. Het wordt wat anders uitgelegd en het is gratis, dus even kijken als je ergens over twijfelt kan geen kwaad.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 13:21 schreef monsterd. het volgende:
Maar je kijkt serieus complete rijlessen van anderen op youtube?
Ehh jaquote:Op donderdag 22 oktober 2009 13:21 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Maar je kijkt serieus complete rijlessen van anderen op youtube?
quote:Op donderdag 22 oktober 2009 00:23 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
Hoe kan je alleen sturen?Instructeur heeft toch geen gaspedaal.
en tvp
Wat is nu weer een gevaarlijke wending?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 18:56 schreef GuitarJJ het volgende:
want je mag alleen een lichtsignaal geven als je in een gevaarlijke wending komt.
Een slechte verwoording. Om maar even een officieel documentje te quoten:quote:Op donderdag 22 oktober 2009 22:06 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Wat is nu weer een gevaarlijke wending?
Lijkt me duidelijk. Dus eigenlijk mag het niet, maar het is wel algemeen geaccepteerd (en 'duidelijk'). Veel meer mogelijkheden heb je immers niet om te communiceren. Hoewel die bus eigenlijk natuurlijk vanzelfsprekend voorrang heeft als 'ie wegrijdt.quote:Bestuurders mogen slechts geluidssignalen en knippersignalen geven ter afwending van dreigend gevaar.
Lichtsignaal lijkt me nogal open voor interpretatie, nogal een dubieuze vraag inderdaad. Is zeker niet versie 9.0? Heb zelf ook de CD van Veka Best gebruikt, maar kan me die vraag niet herinneren. Sowieso eigenlijk alleen een stel ontzettende obvious vragen (die kwamen ook wel weer terug op het examen) maar geen dubbelzinnige.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 18:56 schreef GuitarJJ het volgende:
Ik was net een theorietest aan het maken via die (gedownloade) CD-Rom, krijg ik deze vraag
Volgensmij heb ik de 2008 versiequote:Op donderdag 22 oktober 2009 22:41 schreef Thralas het volgende:
[..]
Een slechte verwoording. Om maar even een officieel documentje te quoten:
[..]
Lijkt me duidelijk. Dus eigenlijk mag het niet, maar het is wel algemeen geaccepteerd (en 'duidelijk'). Veel meer mogelijkheden heb je immers niet om te communiceren. Hoewel die bus eigenlijk natuurlijk vanzelfsprekend voorrang heeft als 'ie wegrijdt.
[..]
Lichtsignaal lijkt me nogal open voor interpretatie, nogal een dubieuze vraag inderdaad. Is zeker niet versie 9.0? Heb zelf ook de CD van Veka Best gebruikt, maar kan me die vraag niet herinneren. Sowieso eigenlijk alleen een stel ontzettende obvious vragen (die kwamen ook wel weer terug op het examen) maar geen dubbelzinnige.
ik zit het zelfde.. ook van 9-10uur les..quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 03:38 schreef TwyLight het volgende:
Ik heb zometeen om 09:00 rijlesmoet nog slapen
![]()
Nee ik had een basispakket gekocht in 1e instantie voor geloof 1000 euro. Daar heb je geloof ik 12 lessen mee. Daar redde ik het net niet mee, dus iets van 5 lessen bijgekocht en TTT was 300 euro ofzo geloof ik.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 01:54 schreef Thralas het volgende:
Je verhaal klopt niet helemaal
17x35 = 595, dan heb je 905 euro betaald voor je examen/TTT?
Bij het basispakket zitten 12 lessen, 1 praktijkexamen en nog theorie. Het valt allemaal echt reuze mee hoorquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 12:52 schreef Bhuddy het volgende:
12 lessen voor duizend euro (bijna 100 euro per les?!)?! Zelfs al zou dat inclusief examen zijn (à 200 euro) zou het nog bijna 80 euro per les zijn, absurd!
1000 euroquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 12:54 schreef Dario_ het volgende:
[..]
Bij het basispakket zitten 12 lessen, 1 praktijkexamen en nog theorie. Het valt allemaal echt reuze mee hoor
ik ook, stukje gereden van de route van TTT alleen (jammer genoeg) geen snelweg.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 12:55 schreef TwyLight het volgende:
lezioni di azionamento gehad vandaagging wel goed
Ben in ook benieuwd naar!quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 13:14 schreef Knuks het volgende:
[..]
Hoelang duurt dat reserveren? (vooral nu met de kerst en shit in aatocht)
Ja, maar als je nou zelf een afspraak maakt voor een examen. Dan gaan ze toch niet een minimum aantal lessen stellen? Je instructeur heeft er verder niks mee te maken toch.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:55 schreef Thralas het volgende:
Tuurlijk niet, denk alleen niet dat er ook maar een rijinstructeur is die overtuigd is van je kwaliteiten na slechts een les. Tenzij je Ken Block heet..
Nee, dat is zo, maar ik gok dat een instructeur wel beter kan inschatten wanneer je er klaar voor bent dan jijzelf. En ik ken ze die daar lekker eigenwijs in geweest zijn en daardoor gewoon zakten. Is zonde van het geld toch? Kun je er beter voor zorgen dat je alles goed onder de knie hebt.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 15:01 schreef Gkhn het volgende:
[..]
Ja, maar als je nou zelf een afspraak maakt voor een examen. Dan gaan ze toch niet een minimum aantal lessen stellen? Je instructeur heeft er verder niks mee te maken toch.
Misschien zie je er uit als een kluns ofzo, want als je met 20 lessen geen examen kan aanvragen zijn ze wel heeeeeel erg voorzichtigquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 18:39 schreef Bhuddy het volgende:
Ehm. ja zeker lekker belangrijk. Ik heb namelijk van de meeste rijscholen als antwoord gekregen op de vraag of ze nu mijn examen al konden reserveren (zelfs al nam ik 20 lessen)
Nee niet op die manier bedoel ik 'tquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 23:22 schreef ufopiloot het volgende:
[..]
Misschien zie je er uit als een kluns ofzo, want als je met 20 lessen geen examen kan aanvragen zijn ze wel heeeeeel erg voorzichtig
gedachte erachter snap ik wel, stel je blijkt als een maniak te rijden en continu problemen te hebben met de verkeersregels, dan kan hij je examen altijd nog omzetten in een TTT. En jou daarna vrolijk door laten lessen tot HIJ vind dat je toe bent aan je examen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 23:30 schreef Bhuddy het volgende:
[..]
Nee niet op die manier bedoel ik 'tmet die 20 lessen bedoelde ik dat zonder intake maar wel met de belofte om 20 lessen te nemen dat ze dan 't examen zouden reserveren voor me (dus nog vóórdat ik 18 ben) . En dat wou niemand (dus je kan dan al helemaal niet verwachten dat ze 'zomaar' je praktijkexamen reserveren zonder les), op één rijschool na. Bij die gozer neem ik dus 15 lessen ongeveer, maar hij heeft nu al wel m'n praktijk gereserveerd zonder dat hij mij ooit heeft zien rijden. Dat vind je amper dus
Ah dat wist ik niet dat 'ie hem om kon zetten in TTTquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 10:54 schreef singlemetkids het volgende:
[..]
gedachte erachter snap ik wel, stel je blijkt als een maniak te rijden en continu problemen te hebben met de verkeersregels, dan kan hij je examen altijd nog omzetten in een TTT. En jou daarna vrolijk door laten lessen tot HIJ vind dat je toe bent aan je examen.
Klinkt als mooie en goede plannen!quote:36. Wat verandert er precies voor mijn rijschool?
Voor alle B-kandidaten geldt:
• Quotering vervalt.
• Etalagemogelijkheid voor de rijschool vervalt.
• Kandidaat moet rijschool machtigen om praktijkexamens en toetsen te reserveren.
• 1e examens en TTT’s moeten binnen 0-7 weken voor de examendatum definitief op naam worden
gereserveerd.
• Het is wel mogelijk om twee examenkandidaten met een zelfde type examenproduct (TTT, eerste of
herexamen) binnen dezelfde rijschool eenmalig te wisselen. Ook kan een eerste examen op naam
van een kandidaat omgezet worden naar een TTT voor dezelfde kandidaat en vice versa.
• 1e examens en TTT’s kunnen tussen 7-26 weken voor de examendatum ook beperkt naamloos
gereserveerd worden.
• Staan naamloos gekochte blokken 7 weken voor de examendatum niet op naam, dan wordt deze
capaciteit door het CBR automatisch geëtaleerd. Hierdoor komt de capaciteit beschikbaar voor alle
rijscholen.
• Het CBR garandeert dat de rijschool voor de leerling op naam een eerste examen of toets kan
reserveren binnen 7 weken. Voor herexamens wordt een maximumtermijn van 5 weken
gegarandeerd.
• Daarnaast bestaat de mogelijkheid van een aparte garantieregeling.
38. Wat houdt de garantieregeling in?
• De garantieregeling is bedoeld om kandidaten in staat te stellen binnen afzienbare termijn examen te
doen. Als de rijschool aangeeft voor een kandidaat gebruik te willen maken van deze regeling, deelt
het CBR het examentijdstip als volgt in, op voorwaarde dat voldoende capaciteit beschikbaar is:
o eerste examen: in de zevende week
o herexamen: in de vijfde week
• Als er in deze 5e of 7e week onvoldoende capaciteit beschikbaar is, deelt het CBR de examens met
voorrang in op de eerstvolgende vrije plek.
• De rijschool ontvangt binnen één werkdag een terugkoppeling met het tijdstip van het ingedeelde
examen.
• Het CBR deelt de kandidaat in, de rijschool heeft geen keuze in de gewenste dag of tijdstip.
• Wel zorgen we ervoor dat de capaciteit niet wordt ingedeeld op een moment dat de rijschool al een
examen heeft gereserveerd. Indien bij de reservering een voertuignummer of instructeurnummer staat
vermeld, wordt ook daarmee rekening gehouden.
Achteruit inparkeren is echt een kwestie van gevoel. Dit krijg je pas als je door hebt hoe de assen van de auto werken. Ik had hier ten tijde van lessen ook last van. Nu met mijn eigen auto kan ik hem in de kleinste gaatjes proppen, vaak in 1 keer.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 11:01 schreef Aardappelbeertje het volgende:
Pffff, net gereden van 8 tot 10. Ookal werk ik 3x in de week vanaf 7 á 8 uur, ben toch niet zo'n ochtendmens merk ik.
Vooral het achteruit inparkeren ging heerlijk...Damn, echt wel 8x gedaan, laatste 2 gingen pas echt goed. Instructeur werkt ook een beetje gek van mij. Verder ging het wel lekker, snelweg doe ik op m'n sokken, omkeeropdracht mooi gedaan (halve draai op de centimeter nauwkeurig).
Over 2 weken wel al TTT
Voor achteruit parkeren zijn gewoon "foefjes" op basis van de achterdeurstijl en je linker spiegel, ik hoop dat je instructeur ze kent.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 11:01 schreef Aardappelbeertje het volgende:
Pffff, net gereden van 8 tot 10. Ookal werk ik 3x in de week vanaf 7 á 8 uur, ben toch niet zo'n ochtendmens merk ik.
Vooral het achteruit inparkeren ging heerlijk...Damn, echt wel 8x gedaan, laatste 2 gingen pas echt goed. Instructeur werkt ook een beetje gek van mij. Verder ging het wel lekker, snelweg doe ik op m'n sokken, omkeeropdracht mooi gedaan (halve draai op de centimeter nauwkeurig).
Over 2 weken wel al TTT
Ligt eraan hoe druk het bij dat CBR examencentrum is.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 21:41 schreef misslady83 het volgende:
Ik wil van de week online bij de website van het CBR een theorie examen reserveren. Hoe lang duurt het ongeveer voor je daadwerkelijk een examen af kan leggen (theorie?)
Thanx!quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 22:26 schreef Bhuddy het volgende:
Misslady, je kan het heel makkelijk zelf checken welke data nog vrij zijn! Gewoon even je BSN invoeren en je geboortedatum, een plaats kiezen waar je af wilt leggen en daarna kan je de data zien. Hoef je nog niks te betalen, pas als je daadwerkelijk wil reserveren
quote:Op zondag 25 oktober 2009 04:05 schreef appelsjap het volgende:
pfff, vandaag blaastest gehad terwijl ik mijn rijbewijs (nog) niet heb. Ik schrok me rot, gelukkig is er niet naar rijbewijs gevraagd. Maandag heb ik mijn rijbewijs pas.
hahaha sorry maar ik had het heel erg grappig gevonden als je nu gepakt was...quote:Op zondag 25 oktober 2009 04:05 schreef appelsjap het volgende:
pfff, vandaag blaastest gehad terwijl ik mijn rijbewijs (nog) niet heb. Ik schrok me rot, gelukkig is er niet naar rijbewijs gevraagd. Maandag heb ik mijn rijbewijs pas.
Ja omdat hij niet een overtreding (buiten het rijden zonder rijbewijs)was krijgt hij inderdaad alleen een boete(wel een hele dikke) maar had hij toevallig wel gedronken of zelfs maar een kapot achterlicht dan ben je de pineut hoor. Neef van me heeft ooit ook eens zoiets geflikt maar reed toen ruim 20 km te hard. Aan de kant gezet, belachelijk hoge boete (volgens mij in de 400 euro!!) en half jaar rijontzegging. Ja en dan baal je ff dat je niet nog die paar daagjes hebt gewacht he.quote:Op zondag 25 oktober 2009 09:20 schreef Bhuddy het volgende:
Ach hij zat iig blijkbaar niet dronken achter 't stuurEn als appelsjap gepakt werd omdat 'ie geen rijbewijs bij zich had, had hij daar hooguit een boete voor kunnen krijgen. Hij heeft 'em immers al aangevraagd (toch?) en staat dan ook als rijbevoegd geregistreerd. Geen zorgen
Oke dat zou goed kunnen. Ja mijn neef heeft toen ook nog een boete van 20km te hard gekregen+ 50 euro+ 190 euro(was volgens mij toen nog meer) en die rijontzegging was omdat hij terwijl hij zonder rijbewijs reed ook nog een 20 km dus te hard reed, dan ben je in hun ogen dus ook meteen een gevaar op de weg... Maar voor dat geld kun je beter 30 euro meer neerleggen voor een spoedje dan dat je evt gepakt word en dat kapitaal kwijt bent, heel verstandig Bhuddyquote:Op zondag 25 oktober 2009 09:32 schreef Bhuddy het volgende:
Volgens dit hier zou de boete 50 euro zijn voor het niet kunnen tonen. Rijden zonder rijbewijs (slechts) 190 euro..
Tuurlijk heb ik daar rekening meegehouden, en dan ging ik van het ergste uit, aangezien ik nog een AM rijbewijs heb en dat kan de politie in het systeem zien, de nieuwe nog niet. Pas als ik mijn oude inlever ziet de politie dat ik een nieuwe categorie erbij heb. Verder was het gewoon zuur geweest na een jaar lang zonder rijbewijs rijden gepakt te worden, en dan 230 euro boete (= rijden zonder rijbewijs)quote:Op zondag 25 oktober 2009 09:30 schreef Bhuddy het volgende:
Mja tuurlijkHoop dat appelsjap daar dan wel rekening mee houdt tijdens de rijden-zonder-rijbewijs-te-hebben-ontvangen-periode
Voor mij een reden om met spoed aan te vragen trouwens.
Voor trams is het heel simpel, ze hebben altijd voorrang tenzij doormiddel van borden of tekens op de weg anders aangegeven. Dus rijd een auto op een voorrangsweg en komt er een tram van bv links dan mag de auto eerst. Rijd de auto op een gelijkwaardig kruispunt en een tram komt van links of van rechts of slaat af, of wat dan ook, dan heeft de tram altijd voorrang.quote:Op zondag 25 oktober 2009 20:59 schreef GuitarJJ het volgende:
Dinsdag ochtend theorie examen
Enige waar ik nog wel eens problemen mee heb zijn vragen over trams en over lengte van voertuigen+lading etc.
Aaaah okequote:Op zondag 25 oktober 2009 21:05 schreef larry91 het volgende:
[..]
Voor trams is het heel simpel, ze hebben altijd voorrang tenzij doormiddel van borden of tekens op de weg anders aangegeven. Dus rijd een auto op een voorrangsweg en komt er een tram van bv links dan mag de auto eerst. Rijd de auto op een gelijkwaardig kruispunt en een tram komt van links of van rechts of slaat af, of wat dan ook, dan heeft de tram altijd voorrang.
Kan me wel iets herinneren dat trams voor hebben op gelijkwaardige kruispunten. Ook al komen ze van links.quote:Op zondag 25 oktober 2009 21:08 schreef TwyLight het volgende:
Nee toch? een tram moet toch hetzelfde behandeld worden als een auto? geen speciale regels voor trams dacht ik...
O jaa en vergeet niet dat voetgangers die bij een zebrapad staan ook voorrang moeten krijgen van een tram, heel vaak zit in een theorieexamen zo een situatie. Dan moet de tram de voetganger voor laten gaan.quote:
Je gelooft het of je gelooft het niet, maar er kruisde mij er eentje deze week.(4 jeeps/vrachtwagens) Ben maar stil gaan staan net als de auto voor me, maar had eigenlijk geen idee hoe het nu precies zatquote:Op zondag 25 oktober 2009 22:32 schreef Eenskijken het volgende:
toch moet je al die regels wel weten
Net als dat je die vlaggen en regels bij een militaire colonne moet weten.. maarja hoe vaak komt dat tegenwoordig nog voor?
kom ze hier regelmatig tegen, maar ja , zit vlakbij de marnewaard...quote:Op zondag 25 oktober 2009 22:53 schreef larry91 het volgende:
[..]
Je gelooft het of je gelooft het niet, maar er kruisde mij er eentje deze week.(4 jeeps/vrachtwagens) Ben maar stil gaan staan net als de auto voor me, maar had eigenlijk geen idee hoe het nu precies zat
hier wel dus duim voor je !quote:Op maandag 26 oktober 2009 09:40 schreef daffiieej het volgende:
straks hopelijk mijn laatste les van 12 tot 2 .
morgen afrijden om 2 uur hoop hem eindelijk te halen..
3x is scheepsrecht tog?
dankjewelquote:
Eet een banaan van te voren! Veel succesquote:Op maandag 26 oktober 2009 16:20 schreef daffiieej het volgende:
[..]
dankjewel![]()
neem morgen mijn beschermengel mee.
hopelijk gaat het beter als vandaag stond nu al stijf van de zenuwen![]()
jullie horen morgen wel hoe het ging
precies. Met goed verstand en logisch nadenken (veiligheid voorop) en goed bekijken van de afbeelding is al het halve werk!quote:Op maandag 26 oktober 2009 17:11 schreef Bhuddy het volgende:
Ach zo'n 70% van wat in 't boek staat weet je eigenlijk allemaal al joh! Vooral kleine feitjes als afmetingen enzo die je even erin moet stampen
Zon idee had ik ook al, nu ik al een jaar scooter rij en al meerdere jaren trekker... Maar toch maak ik nog best wel veel fouten bij de toetsen op de theorie examen en ook met het oefenen op de PC (via volkswagen rijbewijs etc) vind ik vooral de inzicht op gevaren lastig, omdat je van een enkel plaatje de situatie totaal niet goed kunt inschatten, vooral niet in zon korte tijd :squote:Op maandag 26 oktober 2009 17:11 schreef Bhuddy het volgende:
Ach zo'n 70% van wat in 't boek staat weet je eigenlijk allemaal al joh! Vooral kleine feitjes als afmetingen enzo die je even erin moet stampen
Succes, je kan hetquote:Op maandag 26 oktober 2009 19:12 schreef daffiieej het volgende:
ik slik valeriaan, eet banaan en krijg morgen soort spul dat je op je tong moet spuiten van een klasgenoot(word je ook rustig van) weet iemand wat voor spul dat is ( met natuurlijke producten)
nog een paar uur..;) zenuwen gieren door me buik
Hier spreekt je vader, niks opjutten, je bent gewoon uberdom als je hem niet in 1 keer haalt!quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:05 schreef GuitarJJ het volgende:
Morgen theorie-examen, moet hem gewoon halenMijn vader zegt elke dag dat het uberdom is als ik hem niet zou halen (beetje opjutten)
Bij mij nu ook! geslaagdquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:45 schreef singlemetkids het volgende:
dafieej en motorhoofd veel succes ! 3 keer is vaak scheepsrecht (bij mij vorige keer ook haha) dus ik hoop op een goede afloop voor beide..
Nee, ik zou het wel willen, maar ik durf het niet aanquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 12:52 schreef TeleluvR het volgende:
Gefeliciteerd! Ga je ook meteen rijden als je je rijbewijs in handen hebt?
Handig een rijbewijs en niet de weg op durven...quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 13:06 schreef Motorhoofd het volgende:
[..]
Nee, ik zou het wel willen, maar ik durf het niet aanDalijk krijg ik rijontzegging ofzo
Ik wilde dat juist, maar kon het niet. Ik ben wel gelijk een auto gaan kopen, maar adn moet je weer een week op de auto wachten...quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 12:52 schreef TeleluvR het volgende:
Gefeliciteerd! Ga je ook meteen rijden als je je rijbewijs in handen hebt?
die 30 euro is wel mooi een navigatiesysteempje! Hard nodig want anders eindig ik Friesland wanneer k naar Limburg moet.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 14:59 schreef TwyLight het volgende:
Ik zou met spoed aanvragendie extra 30 euro maakt nu ook niet meer uit!
Maar gefeliciteerd
Ik heb zo weer lesnet 20 min uit bed
Waar koop jij voor 30 euro een navigatiesysteem dan?quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 17:57 schreef Valori het volgende:
[..]
die 30 euro is wel mooi een navigatiesysteempje! Hard nodig want anders eindig ik Friesland wanneer k naar Limburg moet.
Ow, wachtquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 13:07 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Handig een rijbewijs en niet de weg op durven...
Dan verdien je toch geen rijbewijsquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 17:57 schreef Valori het volgende:
[..]
die 30 euro is wel mooi een navigatiesysteempje! Hard nodig want anders eindig ik Friesland wanneer k naar Limburg moet.
Okee, maar dan heb je wel een navigatie die niet meer up-to-date is etc.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 21:22 schreef Valori het volgende:
@ Mosterd. Marktplaats natuurlijkdaar komt alles toch vandaan?
haha dit had ik de vorige keer met mijn examen ook, ik werd er alleen ietswat duf van :p, mijn examinator zei nog; je komt een beetje dromerig over.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:55 schreef daffiieej het volgende:
dankje.. iedereen zegt het dus dan moet ik het maar waar maken ook die 3 x is scheepsrecht
heb allemaal kalmering spulletjes.
(dat wat je op je tong moet spuiten is iets van rescue) hopelijk helpt het...
nog 1 uur dan staat de lesauto voor de deur
Dan rijd je heel af en toe over een rotonde in plaats van een kruispunt, big dealquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:26 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Okee, maar dan heb je wel een navigatie die niet meer up-to-date is etc.
nou, sorry maar slecht richtingsgevoel is niet waar het cbr naar kijkt, of de meerderheid van NL, ALS je maar veilig rijdt. Je verdient geen rijbewijs en/of vrienden door veronderstelling te maken die niet kloppen.quote:
Mss wel, dan word het op zoek naar en torrentje met de recente softwarequote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:26 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Okee, maar dan heb je wel een navigatie die niet meer up-to-date is etc.
Ik persoonlijk vind richtingsgevoel toch ook wel horen bij het rijden: Minder op de weg, minder milieubelastend, minder files, enz. Zijn opmerking was wat bot, maar er zit wel degelijk iets in...quote:Op woensdag 28 oktober 2009 10:33 schreef Valori het volgende:
[..]
nou, sorry maar slecht richtingsgevoel is niet waar het cbr naar kijkt, of de meerderheid van NL, ALS je maar veilig rijdt. Je verdient geen rijbewijs en/of vrienden door veronderstelling te maken die niet kloppen.
Dan laat je je richtingsgevoel je rijen beinvloeden en ga je onveilig rijden. Mensen kunnen wel iets minded goed de weg weten en dus een afslag missen en dus 10 minuten langer rijden. Maar als je dat veilig en normaal doet vind k dat minder erg dan mezelf er tussen proppen en ongelukken veroorzaken.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 10:47 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ik persoonlijk vind richtingsgevoel toch ook wel horen bij het rijden: Minder op de weg, minder milieubelastend, minder files, enz. Zijn opmerking was wat bot, maar er zit wel degelijk iets in...
balen zeg kneusje ! jammer.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 22:08 schreef kneusje28 het volgende:
verdorie weer gezakt, examinator had een aantal kleine dingetjes waardoor ik toch gezakt was, geen dikke fouten, maar hij was over het algemeen niet tevreden.
hoiquote:Op donderdag 29 oktober 2009 06:21 schreef Heroinjunk het volgende:
Hoi, ik heb een vraagje. Ik heb volgende week donderdag praktijkexamen, alleen door omstandigheden - afgelopen dinsdag koorts en vandaag blaasontsteking erbij gekregen - kan ik deze week waarschijnlijk helemaal niet lessen. Is het nog mogelijk om het examen te verzetten of niet?
Voor een beetje koorts annuleren ze examen. Anders kunnen ze elk examen wel blijven verzetten van mensen die zich ziek voelen van de zenuwenquote:Op donderdag 29 oktober 2009 06:21 schreef Heroinjunk het volgende:
Hoi, ik heb een vraagje. Ik heb volgende week donderdag praktijkexamen, alleen door omstandigheden - afgelopen dinsdag koorts en vandaag blaasontsteking erbij gekregen - kan ik deze week waarschijnlijk helemaal niet lessen. Is het nog mogelijk om het examen te verzetten of niet?
Mijn instructrice gaf aan dat het gemiddeld 10 lessen duurt voordat je de voertuigbeheersing lekker onder de knie hebtquote:Op donderdag 29 oktober 2009 17:21 schreef PolkaDots het volgende:
Daarnet mijn 7e les gehad. Ik vind schakelen nog steeds irritant, en vooral bij rotondes en kruispunten moet ik nogal veel nadenken over wat ik nou precies moet doen.. Stom
OPSCHIETEN!! Je hebt nog maar 3 lessen de tijd om het onder de knie te krijgen!!!quote:Op donderdag 29 oktober 2009 17:28 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Mijn instructrice gaf aan dat het gemiddeld 10 lessen duurt voordat je de voertuigbeheersing lekker onder de knie hebtDus niets aan de hand
klopt, kan niet en je bent je geld ook kwijt... ik had het ook geprobeerd omdat ik ruzie had met mijn instructeur, maar uiteindelijk toch gedaan omdat ik ook niet zoveel geld wilde weggooien en toch geslaagd en toen was ik ook van mijn instructeur afquote:Op donderdag 29 oktober 2009 07:23 schreef singlemetkids het volgende:
volgens mij kan je je examen niet verzetten.
Ok bekijk het zo.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 11:18 schreef Valori het volgende:
[..]
Dan laat je je richtingsgevoel je rijen beinvloeden en ga je onveilig rijden. Mensen kunnen wel iets minded goed de weg weten en dus een afslag missen en dus 10 minuten langer rijden. Maar als je dat veilig en normaal doet vind k dat minder erg dan mezelf er tussen proppen en ongelukken veroorzaken.
Trouwens borden lezen kan k egt wel, maar vraag me niet waar dingen op de kaart liggen :p k heb wel een algemeen idee maar dan houdt het op. Maar dan volgens jullie niet rijden? Dan valt half nl af
Hoe bedoel je niet weten wanneer je af moet slaan. Op snelweg rijden heeft niks met richtingsgevoel te maken, maar met borden lezen. Als je van Amsterdam naar arnhem moet over de snelweg heb je toch geen richtingsgevoel nodig, gewoon borden Utrecht en daarna Arnhem.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 21:44 schreef Gkhn het volgende:
[..]
Ok bekijk het zo.
Je bent op de A1 en het is stervens druk op de weg. En omdat je dus helemaal geen richtingsgevoel hebt raak je in paniek omdat je niet weet wanneer je moet afslaan. Dat noem jij dan veilig?
Het begrip 'auto rijden' is niet alleen weten hoe je de auto tussen de lijnen houdt, het is ook wat er alles bij komt kijken. Zoals ook het richtingsgevoel dus.
of je koopt gewoon een tomtom...die wijst je zelfs in het donker de weg binnendoor langs allemaal plattelands weggetjes waar je echt niet weet waar je zit en amper iets kan zien.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 22:22 schreef larry91 het volgende:
[..]
Hoe bedoel je niet weten wanneer je af moet slaan. Op snelweg rijden heeft niks met richtingsgevoel te maken, maar met borden lezen. Als je van Amsterdam naar arnhem moet over de snelweg heb je toch geen richtingsgevoel nodig, gewoon borden Utrecht en daarna Arnhem.
Als je nou in binnendoor van Lelystad naar Arnhem rijd dan is richtingsgevoel wel wat belangrijker. Dan moet je wel weten wanneer je links of rechts moet etc.
Mwah, dat is niet echt geen richtingsgevoel hebben. Dat is meer dat je topografie niet zo best is. Troost je, ik weet ook niet alles te liggen.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 09:14 schreef Valori het volgende:
Volgens mij snappen mensen niet helemaal wat ik bedoel met als ik zeg dat ik een slecht richtingsgevoel heb. Laat me het uitleggen; Ik kan heel goed borden lezen, daar is niets mis mee, kaart lezen kan ik ook. Dus op snelwegen mijn afslagen vinden etc is geen probleem. Maar vraag me niet waar iets zo ligt uit mn hoofd. Als iemand vraagt waar staphorst ligt, weet ik alleen ergens in Drenthe. Dus eerst rijd ik naar drenthe voor mijn gewoon naar het oosten en dwars door utrecht ^^ en in drenthe zelf zet k mn tomtom aan.
Maar volgens sommige moet je jvan alles weten waar het precies ligt, want je moet er in 1 keer heen kunn en rijden, anders moet je een tom tom gebruiken en ben je onveilig?
BTW: in paniek raken omdat je een afslag niet kan vinden en dus zou missen is egt dom, dan ben je een zenuwpees
ga je al helemaal verkeerd naar Staphorst toe ...lol, dat ligt in Overijssel !quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 09:14 schreef Valori het volgende:
Volgens mij snappen mensen niet helemaal wat ik bedoel met als ik zeg dat ik een slecht richtingsgevoel heb. Laat me het uitleggen; Ik kan heel goed borden lezen, daar is niets mis mee, kaart lezen kan ik ook. Dus op snelwegen mijn afslagen vinden etc is geen probleem. Maar vraag me niet waar iets zo ligt uit mn hoofd. Als iemand vraagt waar staphorst ligt, weet ik alleen ergens in Drenthe. Dus eerst rijd ik naar drenthe voor mijn gewoon naar het oosten en dwars door utrecht ^^ en in drenthe zelf zet k mn tomtom aan.
Maar volgens sommige moet je jvan alles weten waar het precies ligt, want je moet er in 1 keer heen kunn en rijden, anders moet je een tom tom gebruiken en ben je onveilig?
BTW: in paniek raken omdat je een afslag niet kan vinden en dus zou missen is egt dom, dan ben je een zenuwpees
hahahahaha, serieusquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 13:18 schreef singlemetkids het volgende:
[..]
ga je al helemaal verkeerd naar Staphorst toe ...lol, dat ligt in Overijssel !
jep wel proefrit gemaakt, maar hier in de omgeving is geen snelweg te bekennen ! Haha, daarvoor moet ik minstens een half uur rijden. Dus vandaag dan maar.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 00:32 schreef Bhuddy het volgende:
Heb je geen proefrit gemaakt dan?Nou ja, veel plezier iig!
De move doet het niet zo heel best op de snelweg, grand move echter prima. Sterke motortjes in die auto's, gaan bijna nooit kapot. Degelijke auto.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 08:26 schreef singlemetkids het volgende:
jep wel proefrit gemaakt, maar hier in de omgeving is geen snelweg te bekennen ! Haha, daarvoor moet ik minstens een half uur rijden. Dus vandaag dan maar.
12 fout mag je hebben.. moet toch wel lukkenquote:Op zondag 1 november 2009 15:01 schreef Hippos het volgende:
Donderdag theorie; ik heb iets van 20 examens geoefend...maar die gevaarherkenningsvragen blijven lastig voor mij. Met name tussen 'gas los' en 'remmen.' Hmmm, nog even dooroefenen...
Ja, maar de ene keer heb ik in dat gedeelte 5 fout, dan weer 8...ik heb nu door al die examens wel geleerd om echt te kijken naar de snelheid + achteropkomend verkeer; die speelt ook een belangrijke rol. Ik zag 2 dezelfde situaties voorbij komen (zelfde foto) met een verschil van 10km/h. Ene keer was het gas los, andere keer remmen. Persoonlijk vind ik dat een grijs gebied...maar goed. Ik blijf oefenen en hopelijk gaat 't lukken donderdagquote:Op zondag 1 november 2009 16:32 schreef richbitch het volgende:
[..]
12 fout mag je hebben.. moet toch wel lukken.
Als je kinderen ziet altijd remmen of mensen die je niet zien.
Bij sneeuw nooit remmen (volgens mij)
Als je 18 bent wil je daar inderdaad niet in gezien worden. Zelf heb ik een Suzuki Wagon, volgens de laatste consumentengids de beste koop voor een gezin met 2 kinderen aangezien de auto erg goedkoop, zuinig, bijna geen onderhoud nodig heeft, een supermotortje heeft wat nooit kapot gaat en zijn waarde behoud. Maar daar wil je ook niet in gezien worden als je 18 bent.quote:
ze kunnen het vragen, maar ik heb nog nooit gehoord dat iemand het moest doen en waarom zouden ze ook? Net of je anders aan het rijden bent met tomtom dan zonder. Als een leraar/examinator zegt dat je naar rechts moet of een tomtom, het is hetzelfde toch?quote:Op zondag 1 november 2009 16:52 schreef Eenskijken het volgende:
Moet je nou al een Tomtom bij het examen gebruiken? Dat zou toch ingevoerd worden? Ik heb er iig niks meer van gehoord.
Ik doe hem over 2 weken. dan zit ik op 28 lessen ongeveerquote:Op zondag 1 november 2009 19:53 schreef Ice-Blue het volgende:
Na hoeveel lessen mochten jullie de TTT doen?
zelf heb ik een pakket van 32 en heb 19/20 lessen gehad,
en heb t horen gekregen dat ik deze maand die toets mag doen
Ik ben 18 en het kan me echt niet schele in wat voor een auto ik rij. Ik ben al lang blij dat ik mag rijden, ik rij daarom net zo lief in de Panda van mn moeder als in de V50 van mn vader.quote:Op zondag 1 november 2009 17:48 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Als je 18 bent wil je daar inderdaad niet in gezien worden. Zelf heb ik een Suzuki Wagon, volgens de laatste consumentengids de beste koop voor een gezin met 2 kinderen aangezien de auto erg goedkoop, zuinig, bijna geen onderhoud nodig heeft, een supermotortje heeft wat nooit kapot gaat en zijn waarde behoud. Maar daar wil je ook niet in gezien worden als je 18 bent.
Ben je echter boven de 30, dan zijn andere zaken belangrijk en hoef je geen indruk meer met een auto'tje te maken. Een gran move is net als de wagon ideaal voor iemand met kids.
Laat het weten hoe het gingquote:Op zondag 1 november 2009 21:11 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Ik doe hem over 2 weken. dan zit ik op 28 lessen ongeveer
Geen idee of dat goed is of niet. Doe het ook niet daarvoor maar meer om mijzelf te laten wennen aan het examen straks
Nee meestal is de TTT op 75% van je cursus/opleiding.quote:Op zondag 1 november 2009 22:00 schreef Ice-Blue het volgende:
[..]
Laat het weten hoe het ging.
-
ik wordt een beetje ongerust ... want ik ben nou laat met de TTT?
peugot 106je?quote:Op zondag 1 november 2009 22:27 schreef Yannick567 het volgende:
http://94.100.118.69/7585(...)58574535_5_NWvf.jpeg
Da's die van mij.
Voor mij ook best nutteloos. En een dure grap vind ik, als je nog niet fulltime werkt. Ik hou het nog wel een jaartje vol met mijn fietsquote:Op maandag 2 november 2009 11:22 schreef GuitarJJ het volgende:
Ik wil ook een auto'tje als ik mijn rijbewijs heb, maar het is niet nodig (aangezien ik er alleen maar 1 keer per week mee naar mijn werk hoef). Dan zijn de kosten toch wat te hoog
Heb een ov-kaart dus kan naar school met de trein.
quote:Op dinsdag 3 november 2009 14:14 schreef willempjewever het volgende:
Wie heeft van deze man les?
[ afbeelding ]
haha , dat is in groningen een jaar geleden ook al gebeurd !quote:Op dinsdag 3 november 2009 14:14 schreef willempjewever het volgende:
Wie heeft van deze man les?
[ afbeelding ]
Ja, je kan vrijstelling krijgen voor bijzondere verrichtingen.quote:Op zondag 1 november 2009 22:07 schreef richbitch het volgende:
[..]
Nee meestal is de TTT op 75% van je cursus/opleiding.
Hoe later hoe beter, want dan kun je dus beter rijden en dus meer vrijstellingen halen.. toch>?
Ja inderdaad. Stonden op een standaard plek waar ik best vaak rij, normaal hou ik me daar precies aan de snelheid omdat ik weet waar ze staan. Maar toen ff vergeten.quote:
Ach ja, ik snap het wel. Te hard is te hard, maar ja 6 km is lullig ja vooral buiten de bebouwde kom. Als het bij een keer blijft vind ik prima, maar heb geen zin om iedere week die brief in de bus te hebbenquote:Op dinsdag 3 november 2009 22:15 schreef Eenskijken het volgende:
6 km te hard buiten de bebouwde komWaar praten we over? Ze moeten zeker hun jaarlijke quota weer halen... zucht
Vind het een leuke auto, alleen de voorkant vind ik jammer. Ideale combi zou zijn Aygo-voorkant & C1 achterkant. Weet niet hoe oud je bent, maar als beginner gelijk een nieuwe auto... Dat ga je voelen in je portemonnee qua verzekering. (beginnend bestuurder, wellicht ook nog risicogroep én een nieuwe bak)quote:Op maandag 2 november 2009 00:57 schreef Eenskijken het volgende:
(hopelijk) mijn toekomstige auto'tje:![]()
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 3 november 2009 23:29 schreef TwyLight het volgende:
Al die mensen zonder avatarneem eens een plaatje mensen!
Ik denk dat ik daar straks ook beland. Wat een rampenweer.quote:
Over een tijdje ligt er sneeuw, dan kun je pas gaan glijdenquote:Op woensdag 4 november 2009 09:53 schreef Tijgertje. het volgende:
[..]
Ik denk dat ik daar straks ook beland. Wat een rampenweer.![]()
Het hagelt hier nu gewoon en ik heb over een halfuur rijles.
Maar tegen die tijd hoop ik mijn rijbewijs te hebben.quote:Op woensdag 4 november 2009 10:11 schreef Pannenkoeken het volgende:
[..]
Over een tijdje ligt er sneeuw, dan kun je pas gaan glijden.
quote:Op woensdag 4 november 2009 10:21 schreef Tijgertje. het volgende:
[..]
Maar tegen die tijd hoop ik mijn rijbewijs te hebben.
Tussen de 1300-1400 ongeveer incl. theorie, heb wat lessen los betaald (na mn pakket van 25 lesuur) maar heb het niet exact meer bijgehoudenquote:Op woensdag 4 november 2009 15:22 schreef TwyLight het volgende:
Oken hoeveel geld ben je in totaal kwijt?
s
En hellingproefquote:Op woensdag 4 november 2009 16:47 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Bijzondere verrichtingen zijn stopopdracht, parkeeropdracht en omkeren?
Ik hoop het. Als ik het examen gewoon net zo zie als een gewone rijles dan moet het goed komen. Afgelopen twee lessen vond de instructeur het nagenoeg foutloos gaan. Op die ene keer dat ik per ongeluk met slippende banden voor het stoplicht wegreed na.quote:Op woensdag 4 november 2009 16:55 schreef CyclingGirl het volgende:
Maak je niet druk dat komt heus wel goed.
Hellingproef is niet moeilijkquote:Op woensdag 4 november 2009 16:58 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Die heb ik nog heul niet gehad. Maar even vragen dan.
Wat doe je als op een klein hellinkje stilstaat? Bijvoorbeeld bij een stoplicht waar het wegdek omhoog loopt.. Dan doe je gewoon je rem in toch.. Als je dan wegrijd dan laat je de koppeling opkomen tot het aangrijpingspunt met de rem erbij. daarna laat je de rem rustig los en doe je gas erbij.quote:Op woensdag 4 november 2009 16:58 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Die heb ik nog heul niet gehad. Maar even vragen dan.
Hellingproef wordt niet appart getest. (omdat je tijdens het rijden ook al een soort hellingproef hebt als je vanaf een drempel o.i.d. moet optrekken)quote:
Inderdaad, denk dat je t wel gehad hebt maar dan niet onder de "naam" hellingproefquote:Op woensdag 4 november 2009 17:13 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Wat doe je als op een klein hellinkje stilstaat? Bijvoorbeeld bij een stoplicht waar het wegdek omhoog loopt.. Dan doe je gewoon je rem in toch.. Als je dan wegrijd dan laat je de koppeling opkomen tot het aangrijpingspunt met de rem erbij. daarna laat je de rem rustig los en doe je gas erbij.
Dat heb je toch wel gehad ?
quote:Op woensdag 4 november 2009 17:15 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Hellingproef wordt niet appart getest. (omdat je tijdens het rijden ook al een soort hellingproef hebt als je vanaf een drempel o.i.d. moet optrekken)
Tenminste, zo is het bij mij.
Oh sorry hoor, het was maar even ter infoquote:Op woensdag 4 november 2009 17:16 schreef Pannenkoeken het volgende:
[..]
Het gaat er toch niet om of het apart getest wordt. Maar dat het getest wordt.
quote:Op woensdag 4 november 2009 17:20 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Oh sorry hoor, het was maar even ter info
Mooiquote:Op woensdag 4 november 2009 17:21 schreef Pannenkoeken het volgende:
[..]
Ow het was niet om je aan te vallen ofzo![]()
![]()
Jawel, tenzij je een ttt doet en die haalt. Dan hoef je dat tijdens je "echte" rijexamen niet te doen. Tenzij je zakt dan vervalt de vrijstelling voor de bijzondere verrichtingen.quote:Op woensdag 4 november 2009 18:28 schreef monsterd. het volgende:
Maar je hoeft dus niet in te parkeren etc. tijdens examen of ttt?
Oke, ik wist niet dat de hellingproef geen bijzondere verrichting meer isquote:Op woensdag 4 november 2009 18:33 schreef Bhuddy het volgende:
Idd, behalve dat de hellingproef nu niet meer als bijzondere verrichting gezien wordtDan kan je die nog wel doen tijdens je TTT, maar daar krijg je geen vrijstelling voor
Mag je tegenwoordig al rijles hebben op je 17e? Ik dacht dat je alleen je theorie al mocht doen als je 17 was o.i.d.quote:Op woensdag 4 november 2009 20:10 schreef Gkhn het volgende:
Vrijdag eerste les.
Welliswaar een intaketest die gratis is. Maar als het me bevalt heb ik dus met mijn 17e al rijles.
(1x in de 2 weken, mag niet meer).
Dat dacht ik dus ook.quote:Op woensdag 4 november 2009 20:12 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Mag je tegenwoordig al rijles hebben op je 17e? Ik dacht dat je alleen je theorie al mocht doen als je 17 was o.i.d.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |