abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 12:52:06 #154
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_74107904
Gefeliciteerd! Ga je ook meteen rijden als je je rijbewijs in handen hebt?
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 13:06:53 #155
178311 Motorhoofd
Do you feel lucky, punk
pi_74108343
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 12:52 schreef TeleluvR het volgende:
Nee, ik zou het wel willen, maar ik durf het niet aan Dalijk krijg ik rijontzegging ofzo
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 13:07:55 #156
98135 TeleluvR
pi_74108378
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 13:06 schreef Motorhoofd het volgende:

[..]

Nee, ik zou het wel willen, maar ik durf het niet aan Dalijk krijg ik rijontzegging ofzo
Handig een rijbewijs en niet de weg op durven...
pi_74111366
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 12:52 schreef TeleluvR het volgende:
Ik wilde dat juist, maar kon het niet. Ik ben wel gelijk een auto gaan kopen, maar adn moet je weer een week op de auto wachten...

En vreemd genoeg wilde niemand een auto uitlenen aan iemand die net zijn rijbewijs heeft
pi_74112137
Gisteren dan eindelijk mn rijbewijs gehaald na 60 uur lessen en 4 examens! man man man, wat was ik nerveus (dat nekte me ook die vorige keren) maar gelukkig ging mn instructeur mee en die ging een gezellig praatje maken met mn examinatrice. Nog nooit zo relaxt gereden . Nu tot volgende week maandag wachten op de gemeente mooi dak vrijdag al langs ga!
pi_74112192
Ik zou met spoed aanvragen die extra 30 euro maakt nu ook niet meer uit!

Maar gefeliciteerd

Ik heb zo weer les net 20 min uit bed
pi_74112336
Gefeliciteerd allemaal
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 15:47:00 #161
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_74113941
Gefeliciteerd iedereen
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_74114187
En jaa hoor ik heb het waar gemaakt vandaag 3 x is echt scheepsrecht:D

Ik ben geslaagd vandaag voor me rijbewijs

Had het zo makkelijk had geen vrijstelling maar ik hoefde geen byzondere verichtingen te doen, hoefde niks te benoemen in of buiten de auto, had geen cluster opdracht navigatie of orientatie punt gewoon heerlijk stukje rijden en geslaagd

Nu sparen voor een auto en natuurlijk wachten op me rijbewijs
pi_74115062
gefeliciteerd iedereen!
There are only 151 Pokémon.
pi_74116740
Gefeliciteerd allemaal!!!
pi_74117583
gefeliciteerd allemaal !!! En dat op het einde vd maand gewoon 3 geslaagden, super !
Single mama met 2 prachtige en lieve dochters van 5 en 11 jaar.
motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
pi_74118519
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 14:59 schreef TwyLight het volgende:
Ik zou met spoed aanvragen die extra 30 euro maakt nu ook niet meer uit!

Maar gefeliciteerd

Ik heb zo weer les net 20 min uit bed
die 30 euro is wel mooi een navigatiesysteempje! Hard nodig want anders eindig ik Friesland wanneer k naar Limburg moet.
pi_74119565
haha inderdaad ik doe het ook niet met spoed aanvragen of ik nou nog ff tjes wacht of niet. heb tog nog geen auto dus 30 euro hou ik lekker in me zak
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 18:41:32 #168
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_74120111
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 17:57 schreef Valori het volgende:

[..]

die 30 euro is wel mooi een navigatiesysteempje! Hard nodig want anders eindig ik Friesland wanneer k naar Limburg moet.
Waar koop jij voor 30 euro een navigatiesysteem dan?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_74123015
ik heb gisteren een andere auto gekocht ! Knap , 3 weken mijn rijbewijs en al mijn 2 e auto lol.
Maar goed, nu een wat moderne, met electrische ramen (voor en achter) elec. verstelbare spiegels, airco , stuurbekrachtiging enz enz. Mijn renault voor gepaste prijs ingeleverd , bijna zelfde prijs als ik ervoor betaald heb.
motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
pi_74124094
Morgen voor de 2de keer rij examen en heb sinds vorige week een andere rijinstructeur, echt ontzettend wennen, mijn rijles ging ook bar slecht vandaag, terwijl ik morgen dus moet afrijden. hoop dat het morgen toch echt anders gaat, tevens heb ik morgen nog 1 les voor het examen weer van een andere rijinstructeur. beetje kut. hoop dat ik t haal
pi_74124275
Waarom ben je zo laat nog van rijinstructeur gewisseld?
"Well-behaved women seldom make history." - Laurel Thatcher Ulrich
pi_74125058
is niet mijn eigen keuze, mijn vorige rijinstructeur heeft een blessure
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 20:18:00 #173
178311 Motorhoofd
Do you feel lucky, punk
pi_74125463
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 13:07 schreef TeleluvR het volgende:

[..]

Handig een rijbewijs en niet de weg op durven...
Ow, wacht Ik dacht dat je bedoelde die week dat ik me rijbewijs nog niet heb, verkeerd gelezen. Nee, ik heb me rijbewijs met spoed aangevraagd, dus donderdag kan ik al gaan rijden. Kan niet wachten
pi_74128534
@ Mosterd. Marktplaats natuurlijk daar komt alles toch vandaan?
pi_74131272
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 17:57 schreef Valori het volgende:

[..]

Dan verdien je toch geen rijbewijs .
Dat is mijn mening en daar moet u het maar mee doen.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:26:00 #176
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_74131400
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 21:22 schreef Valori het volgende:
@ Mosterd. Marktplaats natuurlijk daar komt alles toch vandaan?
Okee, maar dan heb je wel een navigatie die niet meer up-to-date is etc.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_74137862
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 11:55 schreef daffiieej het volgende:
dankje.. iedereen zegt het dus dan moet ik het maar waar maken ook die 3 x is scheepsrecht

heb allemaal kalmering spulletjes.
(dat wat je op je tong moet spuiten is iets van rescue) hopelijk helpt het...
nog 1 uur dan staat de lesauto voor de deur
haha dit had ik de vorige keer met mijn examen ook, ik werd er alleen ietswat duf van :p, mijn examinator zei nog; je komt een beetje dromerig over.
pi_74138470
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:26 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Dan rijd je heel af en toe over een rotonde in plaats van een kruispunt, big deal
  woensdag 28 oktober 2009 @ 09:22:33 #179
167923 appelsjap
All the above
pi_74139396
vandaag rijbewijs ophalen
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_74139582
Jaaaah geslaagd! Ben eigenlijk al heel lang niet meer in dit topic gekomen Als een topic uit de MyAt verdwijnt vergeet ik het nog wel eens

Het examen ging helemaal perfect zo'n beetje, valt eigenlijk weinig over te zeggen. Na 20 minuten waren we alweer terug. De examinator zei nog dat hij na 10 minuten wel gezien had dat ik goed kon rijden. Vandaag word ik 19, ik ben om tien over half 9 's avonds geboren dus heb nog op mijn 18e mijn rijbewijs gehaald vind ik

Vind een spoedaanvraag wel een mooi verjaardagscadeau eigenlijk, heb verder nog niets gevraagd
What Would Goku Do
pi_74141285
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:23 schreef Gkhn het volgende:

[..]

Dan verdien je toch geen rijbewijs .
nou, sorry maar slecht richtingsgevoel is niet waar het cbr naar kijkt, of de meerderheid van NL, ALS je maar veilig rijdt. Je verdient geen rijbewijs en/of vrienden door veronderstelling te maken die niet kloppen.
pi_74141468
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:26 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Mss wel, dan word het op zoek naar en torrentje met de recente software
  woensdag 28 oktober 2009 @ 10:47:33 #183
98135 TeleluvR
pi_74141717
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 10:33 schreef Valori het volgende:

[..]

nou, sorry maar slecht richtingsgevoel is niet waar het cbr naar kijkt, of de meerderheid van NL, ALS je maar veilig rijdt. Je verdient geen rijbewijs en/of vrienden door veronderstelling te maken die niet kloppen.
Ik persoonlijk vind richtingsgevoel toch ook wel horen bij het rijden: Minder op de weg, minder milieubelastend, minder files, enz. Zijn opmerking was wat bot, maar er zit wel degelijk iets in...
pi_74142814
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 10:47 schreef TeleluvR het volgende:

[..]

Ik persoonlijk vind richtingsgevoel toch ook wel horen bij het rijden: Minder op de weg, minder milieubelastend, minder files, enz. Zijn opmerking was wat bot, maar er zit wel degelijk iets in...
Dan laat je je richtingsgevoel je rijen beinvloeden en ga je onveilig rijden. Mensen kunnen wel iets minded goed de weg weten en dus een afslag missen en dus 10 minuten langer rijden. Maar als je dat veilig en normaal doet vind k dat minder erg dan mezelf er tussen proppen en ongelukken veroorzaken.
Trouwens borden lezen kan k egt wel, maar vraag me niet waar dingen op de kaart liggen :p k heb wel een algemeen idee maar dan houdt het op. Maar dan volgens jullie niet rijden? Dan valt half nl af
  woensdag 28 oktober 2009 @ 11:21:45 #185
98135 TeleluvR
pi_74142926
Ik ben ook heilig van overtuigd dat ze de helft van de automobilisten gewoon van de weg moeten halen, maar dat is een heel ander verhaal...
2 jaarlijks herexamen FTW!
pi_74167415
verdorie weer gezakt , examinator had een aantal kleine dingetjes waardoor ik toch gezakt was, geen dikke fouten, maar hij was over het algemeen niet tevreden.
pi_74168518
Heejj mensen,

Ik ben voor het eerst in dit topic, omdat ik een vraagje aan jullie had... Zijn er mensen hier die ervaringen hebben met een motorrijschool in Delft of eventueel in Haarlem (daar zit ik ook vaak ). Ik ben namelijk niet zo tevreden over mijn huidige instructeur en ben eigenlijk een beetje op zoek naar een andere rijschool, maar er zijn er zo veel...!

Alvast bedankt!
pi_74168935
kga beginnen met de intest, morgen belt het cbr, naar aanleiding van mijn gesprek met de persoon over de telefoon zei hij dat ik in aanmerking kom voor een verkort pakket van 5,5 uur inclusief rijexamen
pi_74171629
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 22:08 schreef kneusje28 het volgende:
verdorie weer gezakt , examinator had een aantal kleine dingetjes waardoor ik toch gezakt was, geen dikke fouten, maar hij was over het algemeen niet tevreden.
balen zeg kneusje ! jammer.
hoeveelste examen was dit ?
volgende keer slaag je gewoon moet je maar denken.
pi_74175222
Hoi, ik heb een vraagje. Ik heb volgende week donderdag praktijkexamen, alleen door omstandigheden - afgelopen dinsdag koorts en vandaag blaasontsteking erbij gekregen - kan ik deze week waarschijnlijk helemaal niet lessen. Is het nog mogelijk om het examen te verzetten of niet?
pi_74175375
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 06:21 schreef Heroinjunk het volgende:
Hoi, ik heb een vraagje. Ik heb volgende week donderdag praktijkexamen, alleen door omstandigheden - afgelopen dinsdag koorts en vandaag blaasontsteking erbij gekregen - kan ik deze week waarschijnlijk helemaal niet lessen. Is het nog mogelijk om het examen te verzetten of niet?
hoi

volgens mij kan je je examen niet verzetten. Maar weet ik niet 100% zeker. Zelf had ik de week voor mijn 2e examen voorhoofdholte ontsteking. Mijn instructeur zei , ziek kan je ook afrijden, is niet anders, anders gooi je je geld weg. Maar goed, kan ook zijn dat hij me wou opbeuren.
Gewoon ff bellen naar de rijschool. En anders kan je misschien begin volgende week nog extra lessen ?
pi_74175814
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 06:21 schreef Heroinjunk het volgende:
Voor een beetje koorts annuleren ze examen. Anders kunnen ze elk examen wel blijven verzetten van mensen die zich ziek voelen van de zenuwen
pi_74185974
Heb inmiddels een maand of twee mijn rijbewijs. Binnenkort eens die gratis slipcursus aanvragen die ik bij mijn pakket kreeg.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 17:21:39 #194
263519 PolkaDots
inevitability
pi_74194062
Daarnet mijn 7e les gehad. Ik vind schakelen nog steeds irritant, en vooral bij rotondes en kruispunten moet ik nogal veel nadenken over wat ik nou precies moet doen.. Stom
  donderdag 29 oktober 2009 @ 17:28:28 #195
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_74194286
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 17:21 schreef PolkaDots het volgende:
Daarnet mijn 7e les gehad. Ik vind schakelen nog steeds irritant, en vooral bij rotondes en kruispunten moet ik nogal veel nadenken over wat ik nou precies moet doen.. Stom
Mijn instructrice gaf aan dat het gemiddeld 10 lessen duurt voordat je de voertuigbeheersing lekker onder de knie hebt Dus niets aan de hand
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  donderdag 29 oktober 2009 @ 19:22:28 #196
165333 misslady83
Can't you see im waving..
pi_74197883
Hoi allemaal, ben druk aan het leren voor mijn theorie met de CD rom van traffic explorer. Mijn vraag is hierover zijn er mensen geslaagd met deze cd rom of krijg je totaal andere vragen op het theorie examen?
Alvast heel erg bedankt!
Waving.....can be positive or negative!..:)
pi_74199076
Hebben jullie misschien wat tips om de zenuwen onder bedwang te houden tijdens het praktijk examen? Want ik kan best wel rijden, alleen ik ben erg zenuwachtig - ik wil eigenlijk ook als ik zak een faalangstexamen aanvragen. Tips zoals met je examinator praten werken bij mij juist averechts.
pi_74201463
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 17:28 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Mijn instructrice gaf aan dat het gemiddeld 10 lessen duurt voordat je de voertuigbeheersing lekker onder de knie hebt Dus niets aan de hand
OPSCHIETEN!! Je hebt nog maar 3 lessen de tijd om het onder de knie te krijgen!!!

pi_74202776
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 07:23 schreef singlemetkids het volgende:
volgens mij kan je je examen niet verzetten.
klopt, kan niet en je bent je geld ook kwijt... ik had het ook geprobeerd omdat ik ruzie had met mijn instructeur, maar uiteindelijk toch gedaan omdat ik ook niet zoveel geld wilde weggooien en toch geslaagd en toen was ik ook van mijn instructeur af
pi_74203633
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 11:18 schreef Valori het volgende:

[..]

Dan laat je je richtingsgevoel je rijen beinvloeden en ga je onveilig rijden. Mensen kunnen wel iets minded goed de weg weten en dus een afslag missen en dus 10 minuten langer rijden. Maar als je dat veilig en normaal doet vind k dat minder erg dan mezelf er tussen proppen en ongelukken veroorzaken.
Trouwens borden lezen kan k egt wel, maar vraag me niet waar dingen op de kaart liggen :p k heb wel een algemeen idee maar dan houdt het op. Maar dan volgens jullie niet rijden? Dan valt half nl af
Ok bekijk het zo.
Je bent op de A1 en het is stervens druk op de weg. En omdat je dus helemaal geen richtingsgevoel hebt raak je in paniek omdat je niet weet wanneer je moet afslaan. Dat noem jij dan veilig?
Het begrip 'auto rijden' is niet alleen weten hoe je de auto tussen de lijnen houdt, het is ook wat er alles bij komt kijken. Zoals ook het richtingsgevoel dus.
Dat is mijn mening en daar moet u het maar mee doen.
pi_74205384
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 21:44 schreef Gkhn het volgende:

[..]

Ok bekijk het zo.
Je bent op de A1 en het is stervens druk op de weg. En omdat je dus helemaal geen richtingsgevoel hebt raak je in paniek omdat je niet weet wanneer je moet afslaan. Dat noem jij dan veilig?
Het begrip 'auto rijden' is niet alleen weten hoe je de auto tussen de lijnen houdt, het is ook wat er alles bij komt kijken. Zoals ook het richtingsgevoel dus.
Hoe bedoel je niet weten wanneer je af moet slaan. Op snelweg rijden heeft niks met richtingsgevoel te maken, maar met borden lezen. Als je van Amsterdam naar arnhem moet over de snelweg heb je toch geen richtingsgevoel nodig, gewoon borden Utrecht en daarna Arnhem.
Als je nou in binnendoor van Lelystad naar Arnhem rijd dan is richtingsgevoel wel wat belangrijker. Dan moet je wel weten wanneer je links of rechts moet etc.
pi_74212951
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 22:22 schreef larry91 het volgende:

[..]

Hoe bedoel je niet weten wanneer je af moet slaan. Op snelweg rijden heeft niks met richtingsgevoel te maken, maar met borden lezen. Als je van Amsterdam naar arnhem moet over de snelweg heb je toch geen richtingsgevoel nodig, gewoon borden Utrecht en daarna Arnhem.
Als je nou in binnendoor van Lelystad naar Arnhem rijd dan is richtingsgevoel wel wat belangrijker. Dan moet je wel weten wanneer je links of rechts moet etc.
of je koopt gewoon een tomtom...die wijst je zelfs in het donker de weg binnendoor langs allemaal plattelands weggetjes waar je echt niet weet waar je zit en amper iets kan zien.
pi_74214114
Volgens mij snappen mensen niet helemaal wat ik bedoel met als ik zeg dat ik een slecht richtingsgevoel heb. Laat me het uitleggen; Ik kan heel goed borden lezen, daar is niets mis mee, kaart lezen kan ik ook. Dus op snelwegen mijn afslagen vinden etc is geen probleem. Maar vraag me niet waar iets zo ligt uit mn hoofd. Als iemand vraagt waar staphorst ligt, weet ik alleen ergens in Drenthe. Dus eerst rijd ik naar drenthe voor mijn gewoon naar het oosten en dwars door utrecht ^^ en in drenthe zelf zet k mn tomtom aan.
Maar volgens sommige moet je jvan alles weten waar het precies ligt, want je moet er in 1 keer heen kunn en rijden, anders moet je een tom tom gebruiken en ben je onveilig?
BTW: in paniek raken omdat je een afslag niet kan vinden en dus zou missen is egt dom, dan ben je een zenuwpees
pi_74215088
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 09:14 schreef Valori het volgende:
Volgens mij snappen mensen niet helemaal wat ik bedoel met als ik zeg dat ik een slecht richtingsgevoel heb. Laat me het uitleggen; Ik kan heel goed borden lezen, daar is niets mis mee, kaart lezen kan ik ook. Dus op snelwegen mijn afslagen vinden etc is geen probleem. Maar vraag me niet waar iets zo ligt uit mn hoofd. Als iemand vraagt waar staphorst ligt, weet ik alleen ergens in Drenthe. Dus eerst rijd ik naar drenthe voor mijn gewoon naar het oosten en dwars door utrecht ^^ en in drenthe zelf zet k mn tomtom aan.
Maar volgens sommige moet je jvan alles weten waar het precies ligt, want je moet er in 1 keer heen kunn en rijden, anders moet je een tom tom gebruiken en ben je onveilig?
BTW: in paniek raken omdat je een afslag niet kan vinden en dus zou missen is egt dom, dan ben je een zenuwpees
Mwah, dat is niet echt geen richtingsgevoel hebben. Dat is meer dat je topografie niet zo best is. Troost je, ik weet ook niet alles te liggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')