Hoe bedoel je niet weten wanneer je af moet slaan. Op snelweg rijden heeft niks met richtingsgevoel te maken, maar met borden lezen. Als je van Amsterdam naar arnhem moet over de snelweg heb je toch geen richtingsgevoel nodig, gewoon borden Utrecht en daarna Arnhem.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 21:44 schreef Gkhn het volgende:
[..]
Ok bekijk het zo.
Je bent op de A1 en het is stervens druk op de weg. En omdat je dus helemaal geen richtingsgevoel hebt raak je in paniek omdat je niet weet wanneer je moet afslaan. Dat noem jij dan veilig?
Het begrip 'auto rijden' is niet alleen weten hoe je de auto tussen de lijnen houdt, het is ook wat er alles bij komt kijken. Zoals ook het richtingsgevoel dus.
of je koopt gewoon een tomtom...die wijst je zelfs in het donker de weg binnendoor langs allemaal plattelands weggetjes waar je echt niet weet waar je zit en amper iets kan zien.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 22:22 schreef larry91 het volgende:
[..]
Hoe bedoel je niet weten wanneer je af moet slaan. Op snelweg rijden heeft niks met richtingsgevoel te maken, maar met borden lezen. Als je van Amsterdam naar arnhem moet over de snelweg heb je toch geen richtingsgevoel nodig, gewoon borden Utrecht en daarna Arnhem.
Als je nou in binnendoor van Lelystad naar Arnhem rijd dan is richtingsgevoel wel wat belangrijker. Dan moet je wel weten wanneer je links of rechts moet etc.
Mwah, dat is niet echt geen richtingsgevoel hebben. Dat is meer dat je topografie niet zo best is. Troost je, ik weet ook niet alles te liggen.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 09:14 schreef Valori het volgende:
Volgens mij snappen mensen niet helemaal wat ik bedoel met als ik zeg dat ik een slecht richtingsgevoel heb. Laat me het uitleggen; Ik kan heel goed borden lezen, daar is niets mis mee, kaart lezen kan ik ook. Dus op snelwegen mijn afslagen vinden etc is geen probleem. Maar vraag me niet waar iets zo ligt uit mn hoofd. Als iemand vraagt waar staphorst ligt, weet ik alleen ergens in Drenthe. Dus eerst rijd ik naar drenthe voor mijn gewoon naar het oosten en dwars door utrecht ^^ en in drenthe zelf zet k mn tomtom aan.
Maar volgens sommige moet je jvan alles weten waar het precies ligt, want je moet er in 1 keer heen kunn en rijden, anders moet je een tom tom gebruiken en ben je onveilig?
BTW: in paniek raken omdat je een afslag niet kan vinden en dus zou missen is egt dom, dan ben je een zenuwpees
ga je al helemaal verkeerd naar Staphorst toe ...lol, dat ligt in Overijssel !quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 09:14 schreef Valori het volgende:
Volgens mij snappen mensen niet helemaal wat ik bedoel met als ik zeg dat ik een slecht richtingsgevoel heb. Laat me het uitleggen; Ik kan heel goed borden lezen, daar is niets mis mee, kaart lezen kan ik ook. Dus op snelwegen mijn afslagen vinden etc is geen probleem. Maar vraag me niet waar iets zo ligt uit mn hoofd. Als iemand vraagt waar staphorst ligt, weet ik alleen ergens in Drenthe. Dus eerst rijd ik naar drenthe voor mijn gewoon naar het oosten en dwars door utrecht ^^ en in drenthe zelf zet k mn tomtom aan.
Maar volgens sommige moet je jvan alles weten waar het precies ligt, want je moet er in 1 keer heen kunn en rijden, anders moet je een tom tom gebruiken en ben je onveilig?
BTW: in paniek raken omdat je een afslag niet kan vinden en dus zou missen is egt dom, dan ben je een zenuwpees
hahahahaha, serieusquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 13:18 schreef singlemetkids het volgende:
[..]
ga je al helemaal verkeerd naar Staphorst toe ...lol, dat ligt in Overijssel !
jep wel proefrit gemaakt, maar hier in de omgeving is geen snelweg te bekennen ! Haha, daarvoor moet ik minstens een half uur rijden. Dus vandaag dan maar.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 00:32 schreef Bhuddy het volgende:
Heb je geen proefrit gemaakt dan?Nou ja, veel plezier iig!
De move doet het niet zo heel best op de snelweg, grand move echter prima. Sterke motortjes in die auto's, gaan bijna nooit kapot. Degelijke auto.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 08:26 schreef singlemetkids het volgende:
jep wel proefrit gemaakt, maar hier in de omgeving is geen snelweg te bekennen ! Haha, daarvoor moet ik minstens een half uur rijden. Dus vandaag dan maar.
12 fout mag je hebben.. moet toch wel lukkenquote:Op zondag 1 november 2009 15:01 schreef Hippos het volgende:
Donderdag theorie; ik heb iets van 20 examens geoefend...maar die gevaarherkenningsvragen blijven lastig voor mij. Met name tussen 'gas los' en 'remmen.' Hmmm, nog even dooroefenen...
Ja, maar de ene keer heb ik in dat gedeelte 5 fout, dan weer 8...ik heb nu door al die examens wel geleerd om echt te kijken naar de snelheid + achteropkomend verkeer; die speelt ook een belangrijke rol. Ik zag 2 dezelfde situaties voorbij komen (zelfde foto) met een verschil van 10km/h. Ene keer was het gas los, andere keer remmen. Persoonlijk vind ik dat een grijs gebied...maar goed. Ik blijf oefenen en hopelijk gaat 't lukken donderdagquote:Op zondag 1 november 2009 16:32 schreef richbitch het volgende:
[..]
12 fout mag je hebben.. moet toch wel lukken.
Als je kinderen ziet altijd remmen of mensen die je niet zien.
Bij sneeuw nooit remmen (volgens mij)
Als je 18 bent wil je daar inderdaad niet in gezien worden. Zelf heb ik een Suzuki Wagon, volgens de laatste consumentengids de beste koop voor een gezin met 2 kinderen aangezien de auto erg goedkoop, zuinig, bijna geen onderhoud nodig heeft, een supermotortje heeft wat nooit kapot gaat en zijn waarde behoud. Maar daar wil je ook niet in gezien worden als je 18 bent.quote:
ze kunnen het vragen, maar ik heb nog nooit gehoord dat iemand het moest doen en waarom zouden ze ook? Net of je anders aan het rijden bent met tomtom dan zonder. Als een leraar/examinator zegt dat je naar rechts moet of een tomtom, het is hetzelfde toch?quote:Op zondag 1 november 2009 16:52 schreef Eenskijken het volgende:
Moet je nou al een Tomtom bij het examen gebruiken? Dat zou toch ingevoerd worden? Ik heb er iig niks meer van gehoord.
Ik doe hem over 2 weken. dan zit ik op 28 lessen ongeveerquote:Op zondag 1 november 2009 19:53 schreef Ice-Blue het volgende:
Na hoeveel lessen mochten jullie de TTT doen?
zelf heb ik een pakket van 32 en heb 19/20 lessen gehad,
en heb t horen gekregen dat ik deze maand die toets mag doen
Ik ben 18 en het kan me echt niet schele in wat voor een auto ik rij. Ik ben al lang blij dat ik mag rijden, ik rij daarom net zo lief in de Panda van mn moeder als in de V50 van mn vader.quote:Op zondag 1 november 2009 17:48 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Als je 18 bent wil je daar inderdaad niet in gezien worden. Zelf heb ik een Suzuki Wagon, volgens de laatste consumentengids de beste koop voor een gezin met 2 kinderen aangezien de auto erg goedkoop, zuinig, bijna geen onderhoud nodig heeft, een supermotortje heeft wat nooit kapot gaat en zijn waarde behoud. Maar daar wil je ook niet in gezien worden als je 18 bent.
Ben je echter boven de 30, dan zijn andere zaken belangrijk en hoef je geen indruk meer met een auto'tje te maken. Een gran move is net als de wagon ideaal voor iemand met kids.
Laat het weten hoe het gingquote:Op zondag 1 november 2009 21:11 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Ik doe hem over 2 weken. dan zit ik op 28 lessen ongeveer
Geen idee of dat goed is of niet. Doe het ook niet daarvoor maar meer om mijzelf te laten wennen aan het examen straks
Nee meestal is de TTT op 75% van je cursus/opleiding.quote:Op zondag 1 november 2009 22:00 schreef Ice-Blue het volgende:
[..]
Laat het weten hoe het ging.
-
ik wordt een beetje ongerust ... want ik ben nou laat met de TTT?
peugot 106je?quote:Op zondag 1 november 2009 22:27 schreef Yannick567 het volgende:
http://94.100.118.69/7585(...)58574535_5_NWvf.jpeg
Da's die van mij.
Voor mij ook best nutteloos. En een dure grap vind ik, als je nog niet fulltime werkt. Ik hou het nog wel een jaartje vol met mijn fietsquote:Op maandag 2 november 2009 11:22 schreef GuitarJJ het volgende:
Ik wil ook een auto'tje als ik mijn rijbewijs heb, maar het is niet nodig (aangezien ik er alleen maar 1 keer per week mee naar mijn werk hoef). Dan zijn de kosten toch wat te hoog
Heb een ov-kaart dus kan naar school met de trein.
quote:Op dinsdag 3 november 2009 14:14 schreef willempjewever het volgende:
Wie heeft van deze man les?
[ afbeelding ]
haha , dat is in groningen een jaar geleden ook al gebeurd !quote:Op dinsdag 3 november 2009 14:14 schreef willempjewever het volgende:
Wie heeft van deze man les?
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |