abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74205384
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 21:44 schreef Gkhn het volgende:

[..]

Ok bekijk het zo.
Je bent op de A1 en het is stervens druk op de weg. En omdat je dus helemaal geen richtingsgevoel hebt raak je in paniek omdat je niet weet wanneer je moet afslaan. Dat noem jij dan veilig?
Het begrip 'auto rijden' is niet alleen weten hoe je de auto tussen de lijnen houdt, het is ook wat er alles bij komt kijken. Zoals ook het richtingsgevoel dus.
Hoe bedoel je niet weten wanneer je af moet slaan. Op snelweg rijden heeft niks met richtingsgevoel te maken, maar met borden lezen. Als je van Amsterdam naar arnhem moet over de snelweg heb je toch geen richtingsgevoel nodig, gewoon borden Utrecht en daarna Arnhem.
Als je nou in binnendoor van Lelystad naar Arnhem rijd dan is richtingsgevoel wel wat belangrijker. Dan moet je wel weten wanneer je links of rechts moet etc.
pi_74212951
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 22:22 schreef larry91 het volgende:

[..]

Hoe bedoel je niet weten wanneer je af moet slaan. Op snelweg rijden heeft niks met richtingsgevoel te maken, maar met borden lezen. Als je van Amsterdam naar arnhem moet over de snelweg heb je toch geen richtingsgevoel nodig, gewoon borden Utrecht en daarna Arnhem.
Als je nou in binnendoor van Lelystad naar Arnhem rijd dan is richtingsgevoel wel wat belangrijker. Dan moet je wel weten wanneer je links of rechts moet etc.
of je koopt gewoon een tomtom...die wijst je zelfs in het donker de weg binnendoor langs allemaal plattelands weggetjes waar je echt niet weet waar je zit en amper iets kan zien.
Single mama met 2 prachtige en lieve dochters van 5 en 11 jaar.
motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
pi_74214114
Volgens mij snappen mensen niet helemaal wat ik bedoel met als ik zeg dat ik een slecht richtingsgevoel heb. Laat me het uitleggen; Ik kan heel goed borden lezen, daar is niets mis mee, kaart lezen kan ik ook. Dus op snelwegen mijn afslagen vinden etc is geen probleem. Maar vraag me niet waar iets zo ligt uit mn hoofd. Als iemand vraagt waar staphorst ligt, weet ik alleen ergens in Drenthe. Dus eerst rijd ik naar drenthe voor mijn gewoon naar het oosten en dwars door utrecht ^^ en in drenthe zelf zet k mn tomtom aan.
Maar volgens sommige moet je jvan alles weten waar het precies ligt, want je moet er in 1 keer heen kunn en rijden, anders moet je een tom tom gebruiken en ben je onveilig?
BTW: in paniek raken omdat je een afslag niet kan vinden en dus zou missen is egt dom, dan ben je een zenuwpees
pi_74215088
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 09:14 schreef Valori het volgende:
Volgens mij snappen mensen niet helemaal wat ik bedoel met als ik zeg dat ik een slecht richtingsgevoel heb. Laat me het uitleggen; Ik kan heel goed borden lezen, daar is niets mis mee, kaart lezen kan ik ook. Dus op snelwegen mijn afslagen vinden etc is geen probleem. Maar vraag me niet waar iets zo ligt uit mn hoofd. Als iemand vraagt waar staphorst ligt, weet ik alleen ergens in Drenthe. Dus eerst rijd ik naar drenthe voor mijn gewoon naar het oosten en dwars door utrecht ^^ en in drenthe zelf zet k mn tomtom aan.
Maar volgens sommige moet je jvan alles weten waar het precies ligt, want je moet er in 1 keer heen kunn en rijden, anders moet je een tom tom gebruiken en ben je onveilig?
BTW: in paniek raken omdat je een afslag niet kan vinden en dus zou missen is egt dom, dan ben je een zenuwpees
Mwah, dat is niet echt geen richtingsgevoel hebben. Dat is meer dat je topografie niet zo best is. Troost je, ik weet ook niet alles te liggen.
pi_74215160
maar laten we die hele discussie over richtingsgevoel maar liggen ik heb mn rijbewijs en ben dus bevoegd om auto te rijden, ga vandaag lekker toeren en als je bang ben dat ik je van de druk omdat me afslag niej kan vinden blijf je maar uit de buurt van noord-holland
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 10:20:41 #206
271079 stelus
nee heb je, ja kan je krijgen.
pi_74215527
heb me aangemeld!

5 nov intake les.
9 nov theorie examen
30 nov - 5 dec praktijklessen + examen.

ben benieuwd!
pi_74216159
heb dalijk 11 uur weer een uurtje les

EDIT
zo.
Vooruit gepland en kan (met 1 les p/w) over 8 weken examen doen.

hopelijk is het beetje te handelen met de situatie thuis,
anders ben ik bang dat ik maar andere keer examen moet doen

[ Bericht 26% gewijzigd door Knuks op 30-10-2009 12:44:48 ]
Puur zonder Vuur in de Natuur.
pi_74221626
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 09:14 schreef Valori het volgende:
ga je al helemaal verkeerd naar Staphorst toe ...lol, dat ligt in Overijssel !
motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
pi_74221870
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 13:18 schreef singlemetkids het volgende:

[..]

ga je al helemaal verkeerd naar Staphorst toe ...lol, dat ligt in Overijssel !
hahahahaha, serieus dat bedoel k dus! Goed dat er zoiets als maarten zijn dus, hahahahaha
pi_74221909
Kan me eigen berichten niej eens edite, maar k bedoelde dus kaarten :p
pi_74237401
Mijn richtingsgevoel is ook behoorlijk kut, ik zat hem echt te knijpen op het examen toen ik een opdracht kreerg om naar een kerktoren in de verte te rijden en reed dus ook 10 minuten om

Maar met een tomtom gaat het prima hoor
En als ik 3 keer de weg heb gereden kan ik het ook zonder tomtom.

Enige nadeel is wel dat ik soms vergeet naar de tomtom te luisteren en dan nog verkeerd rij, vooral als ik ook met een luisterboek bezig ben of aan het meezingen ben met muziek.

Gelukkig oefen je dan ook weer met omkeren e.d.
pi_74242848
morgen ga ik weer van bovenuit nederland naar het midden. Dit keer met mijn gran move. Ben benieuwd of die een beetje tegen de snelweg opgewassen is...
pi_74243442
Heb je geen proefrit gemaakt dan? Nou ja, veel plezier iig!
pi_74245848
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 00:32 schreef Bhuddy het volgende:
Heb je geen proefrit gemaakt dan? Nou ja, veel plezier iig!
jep wel proefrit gemaakt, maar hier in de omgeving is geen snelweg te bekennen ! Haha, daarvoor moet ik minstens een half uur rijden. Dus vandaag dan maar.
pi_74252043
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 08:26 schreef singlemetkids het volgende:
jep wel proefrit gemaakt, maar hier in de omgeving is geen snelweg te bekennen ! Haha, daarvoor moet ik minstens een half uur rijden. Dus vandaag dan maar.
De move doet het niet zo heel best op de snelweg, grand move echter prima. Sterke motortjes in die auto's, gaan bijna nooit kapot. Degelijke auto.
pi_74254215
theorie gehaald, praktijk waarschijnlijk dinsdag inplannen
x
pi_74263202

oh shit
Puur zonder Vuur in de Natuur.
pi_74263496
TVPtje nog even in dit (voor mij) nieuwe topic.

Woensdag afrijden
Het zou mooi zijn als het deze eerste keer lukt, ben de bagger OV-aansluitingen naar en van mn werk behoorlijk zat!
pi_74278327
Donderdag theorie; ik heb iets van 20 examens geoefend...maar die gevaarherkenningsvragen blijven lastig voor mij. Met name tussen 'gas los' en 'remmen.' Hmmm, nog even dooroefenen...
pi_74279015
Ik ga beginnen met mijn rijbewijs in België .
Eerst theorie, dan 6 lessen + 3 maanden (of meer) met ouders oefenen en dan examen.
Ja en dus?
pi_74281137
quote:
Op zondag 1 november 2009 15:01 schreef Hippos het volgende:
Donderdag theorie; ik heb iets van 20 examens geoefend...maar die gevaarherkenningsvragen blijven lastig voor mij. Met name tussen 'gas los' en 'remmen.' Hmmm, nog even dooroefenen...
12 fout mag je hebben.. moet toch wel lukken .
Als je kinderen ziet altijd remmen of mensen die je niet zien.
Bij sneeuw nooit remmen (volgens mij)
x
pi_74281831
Moet je nou al een Tomtom bij het examen gebruiken? Dat zou toch ingevoerd worden? Ik heb er iig niks meer van gehoord.
There are only 151 Pokémon.
pi_74283161
quote:
Op zondag 1 november 2009 16:32 schreef richbitch het volgende:

[..]

12 fout mag je hebben.. moet toch wel lukken .
Als je kinderen ziet altijd remmen of mensen die je niet zien.
Bij sneeuw nooit remmen (volgens mij)
Ja, maar de ene keer heb ik in dat gedeelte 5 fout, dan weer 8...ik heb nu door al die examens wel geleerd om echt te kijken naar de snelheid + achteropkomend verkeer; die speelt ook een belangrijke rol. Ik zag 2 dezelfde situaties voorbij komen (zelfde foto) met een verschil van 10km/h. Ene keer was het gas los, andere keer remmen. Persoonlijk vind ik dat een grijs gebied...maar goed. Ik blijf oefenen en hopelijk gaat 't lukken donderdag
pi_74283544
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 21:50 schreef Knuks het volgende:
[ afbeelding ]

oh shit
Als je 18 bent wil je daar inderdaad niet in gezien worden. Zelf heb ik een Suzuki Wagon, volgens de laatste consumentengids de beste koop voor een gezin met 2 kinderen aangezien de auto erg goedkoop, zuinig, bijna geen onderhoud nodig heeft, een supermotortje heeft wat nooit kapot gaat en zijn waarde behoud. Maar daar wil je ook niet in gezien worden als je 18 bent.

Ben je echter boven de 30, dan zijn andere zaken belangrijk en hoef je geen indruk meer met een auto'tje te maken. Een gran move is net als de wagon ideaal voor iemand met kids.
quote:
Op zondag 1 november 2009 16:52 schreef Eenskijken het volgende:
Moet je nou al een Tomtom bij het examen gebruiken? Dat zou toch ingevoerd worden? Ik heb er iig niks meer van gehoord.
ze kunnen het vragen, maar ik heb nog nooit gehoord dat iemand het moest doen en waarom zouden ze ook? Net of je anders aan het rijden bent met tomtom dan zonder. Als een leraar/examinator zegt dat je naar rechts moet of een tomtom, het is hetzelfde toch?

Zo, vrijdag ga ik voor het eerst voor een kleine beurt naar de garage. Gelijk even een probleempje met mijn rechterraam laten repareren (gaat niet meer open, handig die elektrische dingen ), zal wel 300 euro worden, wil ook nog boxjes achterin laten zetten, duur duur duur. Een auto kopen is makkelijk, maar goedkoop is het niet. En de benzineprijs is ook alweer 1,40 hier voor euro95 terwijl dat een week of 3 geleden nog 1,31 was, scheelt mij fucking een paar euro per dag

[ Bericht 19% gewijzigd door willempjewever op 01-11-2009 17:53:51 ]
pi_74285165
Niet zo zeuren over die benzineprijs, ik heb vandaag euro 95 getankt voor 1.46/6 getankt
pi_74286249
die van mij is effen van kleur...
en hij hield zich prima op de snelweg. Zelfs vandaag terugweg in storm, regen en wind. Grote voordeel is dat je enorm veel zicht hebt met de Gran Move.En hij heeft daarnaast gewoon een zee van zitruimte voor en achter.

die van mijn heeft de meeste snufjes al wel. 136000 op de teller. APK , airbags enz enz.
Mij gaat het vnl om de veiligheid, duurzaamheid en ruimte in een auto.
En leuke is, ga veel om met stel jonge knullen en die vinden hem toch wel te gek nadat ze hem getest hebben. Viel ze niks tegen.
pi_74287412
Ik ben op zoek naar een link om de theorie cd van Vekabest te downloaden (met gevaarherkenning) want ik moet binnenkort op voor theorie. Weet iemand waar ik deze kan downloaden, alvast bedankt!
pi_74287438
Na hoeveel lessen mochten jullie de TTT doen?
zelf heb ik een pakket van 32 en heb 19/20 lessen gehad,
en heb t horen gekregen dat ik deze maand die toets mag doen
Just Do it
  zondag 1 november 2009 @ 21:11:25 #229
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_74291926
quote:
Op zondag 1 november 2009 19:53 schreef Ice-Blue het volgende:
Na hoeveel lessen mochten jullie de TTT doen?
zelf heb ik een pakket van 32 en heb 19/20 lessen gehad,
en heb t horen gekregen dat ik deze maand die toets mag doen
Ik doe hem over 2 weken. dan zit ik op 28 lessen ongeveer

Geen idee of dat goed is of niet. Doe het ook niet daarvoor maar meer om mijzelf te laten wennen aan het examen straks
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_74293846
quote:
Op zondag 1 november 2009 17:48 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Als je 18 bent wil je daar inderdaad niet in gezien worden. Zelf heb ik een Suzuki Wagon, volgens de laatste consumentengids de beste koop voor een gezin met 2 kinderen aangezien de auto erg goedkoop, zuinig, bijna geen onderhoud nodig heeft, een supermotortje heeft wat nooit kapot gaat en zijn waarde behoud. Maar daar wil je ook niet in gezien worden als je 18 bent.

Ben je echter boven de 30, dan zijn andere zaken belangrijk en hoef je geen indruk meer met een auto'tje te maken. Een gran move is net als de wagon ideaal voor iemand met kids.
Ik ben 18 en het kan me echt niet schele in wat voor een auto ik rij. Ik ben al lang blij dat ik mag rijden, ik rij daarom net zo lief in de Panda van mn moeder als in de V50 van mn vader.
pi_74295459
quote:
Op zondag 1 november 2009 21:11 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Ik doe hem over 2 weken. dan zit ik op 28 lessen ongeveer

Geen idee of dat goed is of niet. Doe het ook niet daarvoor maar meer om mijzelf te laten wennen aan het examen straks
Laat het weten hoe het ging .

-

ik wordt een beetje ongerust ... want ik ben nou laat met de TTT?
Just Do it
pi_74296052
quote:
Op zondag 1 november 2009 22:00 schreef Ice-Blue het volgende:

[..]

Laat het weten hoe het ging .

-

ik wordt een beetje ongerust ... want ik ben nou laat met de TTT?
Nee meestal is de TTT op 75% van je cursus/opleiding.
Hoe later hoe beter, want dan kun je dus beter rijden en dus meer vrijstellingen halen.. toch>?
x
  zondag 1 november 2009 @ 23:31:52 #234
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_74301013
quote:
Op zondag 1 november 2009 22:27 schreef Yannick567 het volgende:
http://94.100.118.69/7585(...)58574535_5_NWvf.jpeg

Da's die van mij.
peugot 106je?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_74302152
quote:
Op zondag 1 november 2009 23:31 schreef monsterd. het volgende:

[..]

peugot 106je?

sport uitvoering
pi_74303689
(hopelijk) mijn toekomstige auto'tje:

pi_74309076
Wat die C1 betreft, van het CBR te Leeuwarden kreeg ik een mapje met allerlei voordeelkaarten toen ik geslaagd was (in het voorjaar van 2009) en daarin zat een aanbieding voor de C1, was iets van 5000 euro en de rest kon je renteloos lenen en heel relaxed afbetalen (echt heel relaxed, was een heel laag bedrag per maand).

Had het bijna gedaan, maar voor ons is de auto te klein (met 2 kinderen). Maar die aanbieding is super, kan je gelijk een mooi auto'tje rijden en gelijk een nieuwe auto, wel zo fijn.

Ik zal eens zien of ik die aanbieding nog heb thuis.
pi_74309644
Ik wil ook een auto'tje als ik mijn rijbewijs heb, maar het is niet nodig (aangezien ik er alleen maar 1 keer per week mee naar mijn werk hoef). Dan zijn de kosten toch wat te hoog
Heb een ov-kaart dus kan naar school met de trein.
pi_74348132
9 nov rijexamen, spannend
pi_74349061
Wie heeft van deze man les?

pi_74349366

Wat een dummy
pi_74352251
quote:
Op maandag 2 november 2009 11:22 schreef GuitarJJ het volgende:
Ik wil ook een auto'tje als ik mijn rijbewijs heb, maar het is niet nodig (aangezien ik er alleen maar 1 keer per week mee naar mijn werk hoef). Dan zijn de kosten toch wat te hoog
Heb een ov-kaart dus kan naar school met de trein.
Voor mij ook best nutteloos. En een dure grap vind ik, als je nog niet fulltime werkt. Ik hou het nog wel een jaartje vol met mijn fiets
pi_74355017
Mijn vader had al een autootje voor me gekocht, nu moet ik overmorgen examen doen en hoor ik gisteren dat 'mijn' auto toch eigenlijk voor meer geld moet worden opgeknapt dan dat hij waard is.
Dus het eerste wat ik kan doen als ik mijn rijbewijs heb is mijn auto naar de sloop rijden
"Well-behaved women seldom make history." - Laurel Thatcher Ulrich
  dinsdag 3 november 2009 @ 17:00:58 #244
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_74355118
Eerst maar eens slagen, dan verder kijken...
pi_74355184
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 14:14 schreef willempjewever het volgende:

[ afbeelding ]

pi_74356051
Rij-examen gepland op maandag 21 december om 09.50 's ochtends (Eerste dag van de schoolvakanties, hopelijk dus wat minder druk [en geen fietsende scholieren])
pi_74356690
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 14:14 schreef willempjewever het volgende:

[ afbeelding ]

haha , dat is in groningen een jaar geleden ook al gebeurd !
Ging dus niet bij die rijschool lessen (ondanks anwb bovenaan staat maar qua prijs ook).

http://www.112groningen.n(...)loot-in-glijden.html
pi_74365737
Heb vandaag mijn eerste boete in de bus gekregen. Overschrijding van 6km(na correctie) op een weg buiten de bebouwde kom. Mooie mijlpaal na twee maanden rijbewijs
pi_74366403
Beter rondkijken hè
pi_74366864
6 km te hard buiten de bebouwde kom Waar praten we over? Ze moeten zeker hun jaarlijke quota weer halen... zucht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')