Thanx!quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 22:26 schreef Bhuddy het volgende:
Misslady, je kan het heel makkelijk zelf checken welke data nog vrij zijn! Gewoon even je BSN invoeren en je geboortedatum, een plaats kiezen waar je af wilt leggen en daarna kan je de data zien. Hoef je nog niks te betalen, pas als je daadwerkelijk wil reserveren
quote:Op zondag 25 oktober 2009 04:05 schreef appelsjap het volgende:
pfff, vandaag blaastest gehad terwijl ik mijn rijbewijs (nog) niet heb. Ik schrok me rot, gelukkig is er niet naar rijbewijs gevraagd. Maandag heb ik mijn rijbewijs pas.
hahaha sorry maar ik had het heel erg grappig gevonden als je nu gepakt was...quote:Op zondag 25 oktober 2009 04:05 schreef appelsjap het volgende:
pfff, vandaag blaastest gehad terwijl ik mijn rijbewijs (nog) niet heb. Ik schrok me rot, gelukkig is er niet naar rijbewijs gevraagd. Maandag heb ik mijn rijbewijs pas.
Ja omdat hij niet een overtreding (buiten het rijden zonder rijbewijs)was krijgt hij inderdaad alleen een boete(wel een hele dikke) maar had hij toevallig wel gedronken of zelfs maar een kapot achterlicht dan ben je de pineut hoor. Neef van me heeft ooit ook eens zoiets geflikt maar reed toen ruim 20 km te hard. Aan de kant gezet, belachelijk hoge boete (volgens mij in de 400 euro!!) en half jaar rijontzegging. Ja en dan baal je ff dat je niet nog die paar daagjes hebt gewacht he.quote:Op zondag 25 oktober 2009 09:20 schreef Bhuddy het volgende:
Ach hij zat iig blijkbaar niet dronken achter 't stuurEn als appelsjap gepakt werd omdat 'ie geen rijbewijs bij zich had, had hij daar hooguit een boete voor kunnen krijgen. Hij heeft 'em immers al aangevraagd (toch?) en staat dan ook als rijbevoegd geregistreerd. Geen zorgen
Oke dat zou goed kunnen. Ja mijn neef heeft toen ook nog een boete van 20km te hard gekregen+ 50 euro+ 190 euro(was volgens mij toen nog meer) en die rijontzegging was omdat hij terwijl hij zonder rijbewijs reed ook nog een 20 km dus te hard reed, dan ben je in hun ogen dus ook meteen een gevaar op de weg... Maar voor dat geld kun je beter 30 euro meer neerleggen voor een spoedje dan dat je evt gepakt word en dat kapitaal kwijt bent, heel verstandig Bhuddyquote:Op zondag 25 oktober 2009 09:32 schreef Bhuddy het volgende:
Volgens dit hier zou de boete 50 euro zijn voor het niet kunnen tonen. Rijden zonder rijbewijs (slechts) 190 euro..
Tuurlijk heb ik daar rekening meegehouden, en dan ging ik van het ergste uit, aangezien ik nog een AM rijbewijs heb en dat kan de politie in het systeem zien, de nieuwe nog niet. Pas als ik mijn oude inlever ziet de politie dat ik een nieuwe categorie erbij heb. Verder was het gewoon zuur geweest na een jaar lang zonder rijbewijs rijden gepakt te worden, en dan 230 euro boete (= rijden zonder rijbewijs)quote:Op zondag 25 oktober 2009 09:30 schreef Bhuddy het volgende:
Mja tuurlijkHoop dat appelsjap daar dan wel rekening mee houdt tijdens de rijden-zonder-rijbewijs-te-hebben-ontvangen-periode
Voor mij een reden om met spoed aan te vragen trouwens.
Voor trams is het heel simpel, ze hebben altijd voorrang tenzij doormiddel van borden of tekens op de weg anders aangegeven. Dus rijd een auto op een voorrangsweg en komt er een tram van bv links dan mag de auto eerst. Rijd de auto op een gelijkwaardig kruispunt en een tram komt van links of van rechts of slaat af, of wat dan ook, dan heeft de tram altijd voorrang.quote:Op zondag 25 oktober 2009 20:59 schreef GuitarJJ het volgende:
Dinsdag ochtend theorie examen
Enige waar ik nog wel eens problemen mee heb zijn vragen over trams en over lengte van voertuigen+lading etc.
Aaaah okequote:Op zondag 25 oktober 2009 21:05 schreef larry91 het volgende:
[..]
Voor trams is het heel simpel, ze hebben altijd voorrang tenzij doormiddel van borden of tekens op de weg anders aangegeven. Dus rijd een auto op een voorrangsweg en komt er een tram van bv links dan mag de auto eerst. Rijd de auto op een gelijkwaardig kruispunt en een tram komt van links of van rechts of slaat af, of wat dan ook, dan heeft de tram altijd voorrang.
Kan me wel iets herinneren dat trams voor hebben op gelijkwaardige kruispunten. Ook al komen ze van links.quote:Op zondag 25 oktober 2009 21:08 schreef TwyLight het volgende:
Nee toch? een tram moet toch hetzelfde behandeld worden als een auto? geen speciale regels voor trams dacht ik...
O jaa en vergeet niet dat voetgangers die bij een zebrapad staan ook voorrang moeten krijgen van een tram, heel vaak zit in een theorieexamen zo een situatie. Dan moet de tram de voetganger voor laten gaan.quote:
Je gelooft het of je gelooft het niet, maar er kruisde mij er eentje deze week.(4 jeeps/vrachtwagens) Ben maar stil gaan staan net als de auto voor me, maar had eigenlijk geen idee hoe het nu precies zatquote:Op zondag 25 oktober 2009 22:32 schreef Eenskijken het volgende:
toch moet je al die regels wel weten
Net als dat je die vlaggen en regels bij een militaire colonne moet weten.. maarja hoe vaak komt dat tegenwoordig nog voor?
kom ze hier regelmatig tegen, maar ja , zit vlakbij de marnewaard...quote:Op zondag 25 oktober 2009 22:53 schreef larry91 het volgende:
[..]
Je gelooft het of je gelooft het niet, maar er kruisde mij er eentje deze week.(4 jeeps/vrachtwagens) Ben maar stil gaan staan net als de auto voor me, maar had eigenlijk geen idee hoe het nu precies zat
hier wel dus duim voor je !quote:Op maandag 26 oktober 2009 09:40 schreef daffiieej het volgende:
straks hopelijk mijn laatste les van 12 tot 2 .
morgen afrijden om 2 uur hoop hem eindelijk te halen..
3x is scheepsrecht tog?
dankjewelquote:
Eet een banaan van te voren! Veel succesquote:Op maandag 26 oktober 2009 16:20 schreef daffiieej het volgende:
[..]
dankjewel![]()
neem morgen mijn beschermengel mee.
hopelijk gaat het beter als vandaag stond nu al stijf van de zenuwen![]()
jullie horen morgen wel hoe het ging
precies. Met goed verstand en logisch nadenken (veiligheid voorop) en goed bekijken van de afbeelding is al het halve werk!quote:Op maandag 26 oktober 2009 17:11 schreef Bhuddy het volgende:
Ach zo'n 70% van wat in 't boek staat weet je eigenlijk allemaal al joh! Vooral kleine feitjes als afmetingen enzo die je even erin moet stampen
Zon idee had ik ook al, nu ik al een jaar scooter rij en al meerdere jaren trekker... Maar toch maak ik nog best wel veel fouten bij de toetsen op de theorie examen en ook met het oefenen op de PC (via volkswagen rijbewijs etc) vind ik vooral de inzicht op gevaren lastig, omdat je van een enkel plaatje de situatie totaal niet goed kunt inschatten, vooral niet in zon korte tijd :squote:Op maandag 26 oktober 2009 17:11 schreef Bhuddy het volgende:
Ach zo'n 70% van wat in 't boek staat weet je eigenlijk allemaal al joh! Vooral kleine feitjes als afmetingen enzo die je even erin moet stampen
Succes, je kan hetquote:Op maandag 26 oktober 2009 19:12 schreef daffiieej het volgende:
ik slik valeriaan, eet banaan en krijg morgen soort spul dat je op je tong moet spuiten van een klasgenoot(word je ook rustig van) weet iemand wat voor spul dat is ( met natuurlijke producten)
nog een paar uur..;) zenuwen gieren door me buik
Hier spreekt je vader, niks opjutten, je bent gewoon uberdom als je hem niet in 1 keer haalt!quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:05 schreef GuitarJJ het volgende:
Morgen theorie-examen, moet hem gewoon halenMijn vader zegt elke dag dat het uberdom is als ik hem niet zou halen (beetje opjutten)
Bij mij nu ook! geslaagdquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:45 schreef singlemetkids het volgende:
dafieej en motorhoofd veel succes ! 3 keer is vaak scheepsrecht (bij mij vorige keer ook haha) dus ik hoop op een goede afloop voor beide..
Nee, ik zou het wel willen, maar ik durf het niet aanquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 12:52 schreef TeleluvR het volgende:
Gefeliciteerd! Ga je ook meteen rijden als je je rijbewijs in handen hebt?
Handig een rijbewijs en niet de weg op durven...quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 13:06 schreef Motorhoofd het volgende:
[..]
Nee, ik zou het wel willen, maar ik durf het niet aanDalijk krijg ik rijontzegging ofzo
Ik wilde dat juist, maar kon het niet. Ik ben wel gelijk een auto gaan kopen, maar adn moet je weer een week op de auto wachten...quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 12:52 schreef TeleluvR het volgende:
Gefeliciteerd! Ga je ook meteen rijden als je je rijbewijs in handen hebt?
die 30 euro is wel mooi een navigatiesysteempje! Hard nodig want anders eindig ik Friesland wanneer k naar Limburg moet.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 14:59 schreef TwyLight het volgende:
Ik zou met spoed aanvragendie extra 30 euro maakt nu ook niet meer uit!
Maar gefeliciteerd
Ik heb zo weer lesnet 20 min uit bed
Waar koop jij voor 30 euro een navigatiesysteem dan?quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 17:57 schreef Valori het volgende:
[..]
die 30 euro is wel mooi een navigatiesysteempje! Hard nodig want anders eindig ik Friesland wanneer k naar Limburg moet.
Ow, wachtquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 13:07 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Handig een rijbewijs en niet de weg op durven...
Dan verdien je toch geen rijbewijsquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 17:57 schreef Valori het volgende:
[..]
die 30 euro is wel mooi een navigatiesysteempje! Hard nodig want anders eindig ik Friesland wanneer k naar Limburg moet.
Okee, maar dan heb je wel een navigatie die niet meer up-to-date is etc.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 21:22 schreef Valori het volgende:
@ Mosterd. Marktplaats natuurlijkdaar komt alles toch vandaan?
haha dit had ik de vorige keer met mijn examen ook, ik werd er alleen ietswat duf van :p, mijn examinator zei nog; je komt een beetje dromerig over.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:55 schreef daffiieej het volgende:
dankje.. iedereen zegt het dus dan moet ik het maar waar maken ook die 3 x is scheepsrecht
heb allemaal kalmering spulletjes.
(dat wat je op je tong moet spuiten is iets van rescue) hopelijk helpt het...
nog 1 uur dan staat de lesauto voor de deur
Dan rijd je heel af en toe over een rotonde in plaats van een kruispunt, big dealquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:26 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Okee, maar dan heb je wel een navigatie die niet meer up-to-date is etc.
nou, sorry maar slecht richtingsgevoel is niet waar het cbr naar kijkt, of de meerderheid van NL, ALS je maar veilig rijdt. Je verdient geen rijbewijs en/of vrienden door veronderstelling te maken die niet kloppen.quote:
Mss wel, dan word het op zoek naar en torrentje met de recente softwarequote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:26 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Okee, maar dan heb je wel een navigatie die niet meer up-to-date is etc.
Ik persoonlijk vind richtingsgevoel toch ook wel horen bij het rijden: Minder op de weg, minder milieubelastend, minder files, enz. Zijn opmerking was wat bot, maar er zit wel degelijk iets in...quote:Op woensdag 28 oktober 2009 10:33 schreef Valori het volgende:
[..]
nou, sorry maar slecht richtingsgevoel is niet waar het cbr naar kijkt, of de meerderheid van NL, ALS je maar veilig rijdt. Je verdient geen rijbewijs en/of vrienden door veronderstelling te maken die niet kloppen.
Dan laat je je richtingsgevoel je rijen beinvloeden en ga je onveilig rijden. Mensen kunnen wel iets minded goed de weg weten en dus een afslag missen en dus 10 minuten langer rijden. Maar als je dat veilig en normaal doet vind k dat minder erg dan mezelf er tussen proppen en ongelukken veroorzaken.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 10:47 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ik persoonlijk vind richtingsgevoel toch ook wel horen bij het rijden: Minder op de weg, minder milieubelastend, minder files, enz. Zijn opmerking was wat bot, maar er zit wel degelijk iets in...
balen zeg kneusje ! jammer.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 22:08 schreef kneusje28 het volgende:
verdorie weer gezakt, examinator had een aantal kleine dingetjes waardoor ik toch gezakt was, geen dikke fouten, maar hij was over het algemeen niet tevreden.
hoiquote:Op donderdag 29 oktober 2009 06:21 schreef Heroinjunk het volgende:
Hoi, ik heb een vraagje. Ik heb volgende week donderdag praktijkexamen, alleen door omstandigheden - afgelopen dinsdag koorts en vandaag blaasontsteking erbij gekregen - kan ik deze week waarschijnlijk helemaal niet lessen. Is het nog mogelijk om het examen te verzetten of niet?
Voor een beetje koorts annuleren ze examen. Anders kunnen ze elk examen wel blijven verzetten van mensen die zich ziek voelen van de zenuwenquote:Op donderdag 29 oktober 2009 06:21 schreef Heroinjunk het volgende:
Hoi, ik heb een vraagje. Ik heb volgende week donderdag praktijkexamen, alleen door omstandigheden - afgelopen dinsdag koorts en vandaag blaasontsteking erbij gekregen - kan ik deze week waarschijnlijk helemaal niet lessen. Is het nog mogelijk om het examen te verzetten of niet?
Mijn instructrice gaf aan dat het gemiddeld 10 lessen duurt voordat je de voertuigbeheersing lekker onder de knie hebtquote:Op donderdag 29 oktober 2009 17:21 schreef PolkaDots het volgende:
Daarnet mijn 7e les gehad. Ik vind schakelen nog steeds irritant, en vooral bij rotondes en kruispunten moet ik nogal veel nadenken over wat ik nou precies moet doen.. Stom
OPSCHIETEN!! Je hebt nog maar 3 lessen de tijd om het onder de knie te krijgen!!!quote:Op donderdag 29 oktober 2009 17:28 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Mijn instructrice gaf aan dat het gemiddeld 10 lessen duurt voordat je de voertuigbeheersing lekker onder de knie hebtDus niets aan de hand
klopt, kan niet en je bent je geld ook kwijt... ik had het ook geprobeerd omdat ik ruzie had met mijn instructeur, maar uiteindelijk toch gedaan omdat ik ook niet zoveel geld wilde weggooien en toch geslaagd en toen was ik ook van mijn instructeur afquote:Op donderdag 29 oktober 2009 07:23 schreef singlemetkids het volgende:
volgens mij kan je je examen niet verzetten.
Ok bekijk het zo.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 11:18 schreef Valori het volgende:
[..]
Dan laat je je richtingsgevoel je rijen beinvloeden en ga je onveilig rijden. Mensen kunnen wel iets minded goed de weg weten en dus een afslag missen en dus 10 minuten langer rijden. Maar als je dat veilig en normaal doet vind k dat minder erg dan mezelf er tussen proppen en ongelukken veroorzaken.
Trouwens borden lezen kan k egt wel, maar vraag me niet waar dingen op de kaart liggen :p k heb wel een algemeen idee maar dan houdt het op. Maar dan volgens jullie niet rijden? Dan valt half nl af
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |