abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 23:10:56 #101
165333 misslady83
Can't you see im waving..
pi_74029514
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 22:26 schreef Bhuddy het volgende:
Misslady, je kan het heel makkelijk zelf checken welke data nog vrij zijn! Gewoon even je BSN invoeren en je geboortedatum, een plaats kiezen waar je af wilt leggen en daarna kan je de data zien. Hoef je nog niks te betalen, pas als je daadwerkelijk wil reserveren
Thanx!
Waving.....can be positive or negative!..:)
  zondag 25 oktober 2009 @ 04:05:19 #102
167923 appelsjap
All the above
pi_74035060
pfff, vandaag blaastest gehad terwijl ik mijn rijbewijs (nog) niet heb. Ik schrok me rot, gelukkig is er niet naar rijbewijs gevraagd. Maandag heb ik mijn rijbewijs pas.
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_74035333
waarom ga je dan al de weg op, die paar daagjes kan je toch wel wachten
There are only 151 Pokémon.
pi_74035338
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 04:05 schreef appelsjap het volgende:
pfff, vandaag blaastest gehad terwijl ik mijn rijbewijs (nog) niet heb. Ik schrok me rot, gelukkig is er niet naar rijbewijs gevraagd. Maandag heb ik mijn rijbewijs pas.
dat zou wel zwaar gepwned zijn als je rijbewijs afgepakt werd
pi_74035996
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 04:05 schreef appelsjap het volgende:
hahaha sorry maar ik had het heel erg grappig gevonden als je nu gepakt was...
Single mama met 2 prachtige en lieve dochters van 5 en 11 jaar.
motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
pi_74036051
Ach hij zat iig blijkbaar niet dronken achter 't stuur En als appelsjap gepakt werd omdat 'ie geen rijbewijs bij zich had, had hij daar hooguit een boete voor kunnen krijgen. Hij heeft 'em immers al aangevraagd (toch?) en staat dan ook als rijbevoegd geregistreerd. Geen zorgen

[ Bericht 13% gewijzigd door Bhuddy op 25-10-2009 09:28:48 ]
pi_74036140
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 09:20 schreef Bhuddy het volgende:
Ach hij zat iig blijkbaar niet dronken achter 't stuur En als appelsjap gepakt werd omdat 'ie geen rijbewijs bij zich had, had hij daar hooguit een boete voor kunnen krijgen. Hij heeft 'em immers al aangevraagd (toch?) en staat dan ook als rijbevoegd geregistreerd. Geen zorgen
Ja omdat hij niet een overtreding (buiten het rijden zonder rijbewijs)was krijgt hij inderdaad alleen een boete(wel een hele dikke) maar had hij toevallig wel gedronken of zelfs maar een kapot achterlicht dan ben je de pineut hoor. Neef van me heeft ooit ook eens zoiets geflikt maar reed toen ruim 20 km te hard. Aan de kant gezet, belachelijk hoge boete (volgens mij in de 400 euro!!) en half jaar rijontzegging. Ja en dan baal je ff dat je niet nog die paar daagjes hebt gewacht he.
Ik moet zeggen, dat iemand rijd als hij nog niet eens bezig is met lessen ja dat boeit me niet zoveel. Maar rijden terwijl je je rijbewijs gehaald hebt maar nog niet binnen is en dus gewoon niet ff kunt wachten, is gewoon(sorry ) oerstom(buiten noodgevallen om natuurlijk), je zult maar daadwerkelijk zo een ontzegging krijgen. Kun je een hele tijd niet rijden( en ook echt niet rijden want dan ben je je rijbewiijs definitief kwijt bij een evt aanhouding) en je hebt een punt op je nog te krijgen rijbewijs.
pi_74036173
Mja tuurlijk Hoop dat appelsjap daar dan wel rekening mee houdt tijdens de rijden-zonder-rijbewijs-te-hebben-ontvangen-periode Voor mij een reden om met spoed aan te vragen trouwens.
pi_74036196
Volgens dit hier zou de boete 50 euro zijn voor het niet kunnen tonen. Rijden zonder rijbewijs (slechts) 190 euro..
pi_74036243
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 09:32 schreef Bhuddy het volgende:
Volgens dit hier zou de boete 50 euro zijn voor het niet kunnen tonen. Rijden zonder rijbewijs (slechts) 190 euro..
Oke dat zou goed kunnen. Ja mijn neef heeft toen ook nog een boete van 20km te hard gekregen+ 50 euro+ 190 euro(was volgens mij toen nog meer) en die rijontzegging was omdat hij terwijl hij zonder rijbewijs reed ook nog een 20 km dus te hard reed, dan ben je in hun ogen dus ook meteen een gevaar op de weg... Maar voor dat geld kun je beter 30 euro meer neerleggen voor een spoedje dan dat je evt gepakt word en dat kapitaal kwijt bent, heel verstandig Bhuddy .
  zondag 25 oktober 2009 @ 10:54:44 #111
167923 appelsjap
All the above
pi_74037643
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 09:30 schreef Bhuddy het volgende:
Mja tuurlijk Hoop dat appelsjap daar dan wel rekening mee houdt tijdens de rijden-zonder-rijbewijs-te-hebben-ontvangen-periode Voor mij een reden om met spoed aan te vragen trouwens.
Tuurlijk heb ik daar rekening meegehouden, en dan ging ik van het ergste uit, aangezien ik nog een AM rijbewijs heb en dat kan de politie in het systeem zien, de nieuwe nog niet. Pas als ik mijn oude inlever ziet de politie dat ik een nieuwe categorie erbij heb. Verder was het gewoon zuur geweest na een jaar lang zonder rijbewijs rijden gepakt te worden, en dan 230 euro boete (= rijden zonder rijbewijs)
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_74045208
Pfff appelsjap, heb jij ff mooi geluk gehad

Ik ben nu ook mijn theorie examen aan het aanvragen, volgens mij moet je toch 32 euro via iDeal aan het CBR betalen voor het reserveren? Tenminste, dat heb ik meegekregen, klopt dat?
pi_74045282
Dat klopt, 32,45 euro
pi_74054317
heey ik ben nieuw hierzo heb dit topic beetje laat ontdekt

ik zal even wat vertellen:

ik ben 1 mei begonnen met lessen.
ik heb nu 24 lessen van 2 uur gehad.(morgen les 25)
ik heb een ttt gedaan op 5 augustus. toen had ik als commentaar meer kijken.
daarna heb ik al 2 x afgereden 2 september en 28 september helaas met onvoldoende als resultaat
ik heb echt een onwijs goede rijinstructeur maar op me examen word ik zo zenuwachtig als er een examinator naast zit.
in de lessen rijd ik super( met hier en daar een foutje)
ook in me broers auto heb ik 1 x gereden op parkeerterrein en ging ook heel goed.

nu mag ik as dinsdag (27 oktober) weer afrijden en hoop dat ik het haal.
heb geen zin meer in die lessen wil zelf lekker rond rijden

t is allemaal al duur zat..
ik ben voor 25 lessen een ttt en 3 x examen nu ¤2805,- kwijt
ik had met ¤1975,- al klaar kunnen zijn
en voor die ¤830,- extra een leuk autotje kunnen kopen. maar helaas is dat nu niet het geval...
pi_74056228
Dinsdag ochtend theorie examen
Enige waar ik nog wel eens problemen mee heb zijn vragen over trams en over lengte van voertuigen+lading etc.
pi_74056590
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 20:59 schreef GuitarJJ het volgende:
Dinsdag ochtend theorie examen
Enige waar ik nog wel eens problemen mee heb zijn vragen over trams en over lengte van voertuigen+lading etc.
Voor trams is het heel simpel, ze hebben altijd voorrang tenzij doormiddel van borden of tekens op de weg anders aangegeven. Dus rijd een auto op een voorrangsweg en komt er een tram van bv links dan mag de auto eerst. Rijd de auto op een gelijkwaardig kruispunt en een tram komt van links of van rechts of slaat af, of wat dan ook, dan heeft de tram altijd voorrang.
pi_74056724
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 21:05 schreef larry91 het volgende:

[..]

Voor trams is het heel simpel, ze hebben altijd voorrang tenzij doormiddel van borden of tekens op de weg anders aangegeven. Dus rijd een auto op een voorrangsweg en komt er een tram van bv links dan mag de auto eerst. Rijd de auto op een gelijkwaardig kruispunt en een tram komt van links of van rechts of slaat af, of wat dan ook, dan heeft de tram altijd voorrang.
Aaaah oke Simpel dus! Bedankt!
pi_74056792
Nee toch? een tram moet toch hetzelfde behandeld worden als een auto? geen speciale regels voor trams dacht ik...
pi_74056832
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 21:08 schreef TwyLight het volgende:
Nee toch? een tram moet toch hetzelfde behandeld worden als een auto? geen speciale regels voor trams dacht ik...
Kan me wel iets herinneren dat trams voor hebben op gelijkwaardige kruispunten. Ook al komen ze van links.
pi_74056944
Tram heeft idd altijd voorang indien er geen andere tekens aangeven dat dit niet het geval is.

Volgens het ANWB boek 2009:

'op kruispunten van gelijkwaardige wegen moet u bestuurders van trams van links en rechts voor laten gaan'

Vaak bij oefenexamens: kruising, tram met haaientanden. Dan moet de tram voorrang verlenen.
pi_74058975
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 21:07 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

Aaaah oke Simpel dus! Bedankt!
O jaa en vergeet niet dat voetgangers die bij een zebrapad staan ook voorrang moeten krijgen van een tram, heel vaak zit in een theorieexamen zo een situatie. Dan moet de tram de voetganger voor laten gaan.
En mensen die uitstappen uit een tram ,waarbij geen vluchtheuvel voor deze mensen aanwezig is om op te wachten, hebben ook voorrang op al het verkeer.
pi_74059265
Er gaat toch nooit een zebrapad over tramrails heen. Het is leuk voor op een oefenexamen, maar in de praktijk is bijna geen enkele gemeente zo dom om een zebrapad over tramrails heen te leggen. En als ze dat wel doen, zetten ze er een voetgangers-stoplicht of oranje knipperlicht bij zodat de tram alsnog voorrang heeft.
pi_74061905
toch moet je al die regels wel weten

Net als dat je die vlaggen en regels bij een militaire colonne moet weten.. maarja hoe vaak komt dat tegenwoordig nog voor?
pi_74062755
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 22:32 schreef Eenskijken het volgende:
toch moet je al die regels wel weten

Net als dat je die vlaggen en regels bij een militaire colonne moet weten.. maarja hoe vaak komt dat tegenwoordig nog voor?
Je gelooft het of je gelooft het niet, maar er kruisde mij er eentje deze week.(4 jeeps/vrachtwagens) Ben maar stil gaan staan net als de auto voor me, maar had eigenlijk geen idee hoe het nu precies zat
pi_74063526
Heeft volgens mij te maken met groene en blauwe vlaggen
En de linker koplamp is in de kleur van de vlag gekleurd.
En de laatste auto heeft 2 koplampen + een vlag ofzo.
pi_74066307
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 22:53 schreef larry91 het volgende:

[..]

Je gelooft het of je gelooft het niet, maar er kruisde mij er eentje deze week.(4 jeeps/vrachtwagens) Ben maar stil gaan staan net als de auto voor me, maar had eigenlijk geen idee hoe het nu precies zat
kom ze hier regelmatig tegen, maar ja , zit vlakbij de marnewaard...
motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
pi_74068005
Zometeen eerste rijles!
pi_74068130
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 08:05 schreef IrCute het volgende:
Zometeen eerste rijles!
Succes!
pi_74068179
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 08:18 schreef LangeJan het volgende:

[..]

Succes!
Dankje!
Ben wel beetje zenuwachtig, maarja komt wel goed
pi_74069376
straks hopelijk mijn laatste les van 12 tot 2 .

morgen afrijden om 2 uur hoop hem eindelijk te halen..

3x is scheepsrecht tog?
pi_74072123
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 09:40 schreef daffiieej het volgende:
straks hopelijk mijn laatste les van 12 tot 2 .

morgen afrijden om 2 uur hoop hem eindelijk te halen..

3x is scheepsrecht tog?
hier wel dus duim voor je !
pi_74081317
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 11:26 schreef singlemetkids het volgende:

[..]

hier wel dus duim voor je !
dankjewel

neem morgen mijn beschermengel mee.
hopelijk gaat het beter als vandaag stond nu al stijf van de zenuwen

jullie horen morgen wel hoe het ging
pi_74082773
Woei! Theorie gereserveerd! Eerste keer dat ik dat online moest doen, met de brommer en trekker was dat totaal anders

Donderdag de 19e oktober om half 11, in de Kruisberg @ Doetinchem. Heb ik nog even de tijd om te leren... Ik heb echt te weinig tijd om te leren, had eigenlijk mijn theorie al eerder moeten doen.... Ben pas op 1/3de van het boek na enkele weken
pi_74083162
Ach zo'n 70% van wat in 't boek staat weet je eigenlijk allemaal al joh! Vooral kleine feitjes als afmetingen enzo die je even erin moet stampen
pi_74083171
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 16:20 schreef daffiieej het volgende:

[..]

dankjewel

neem morgen mijn beschermengel mee.
hopelijk gaat het beter als vandaag stond nu al stijf van de zenuwen

jullie horen morgen wel hoe het ging
Eet een banaan van te voren! Veel succes

[ Bericht 7% gewijzigd door Bhuddy op 26-10-2009 17:17:22 ]
pi_74083538
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 17:11 schreef Bhuddy het volgende:
Ach zo'n 70% van wat in 't boek staat weet je eigenlijk allemaal al joh! Vooral kleine feitjes als afmetingen enzo die je even erin moet stampen
precies. Met goed verstand en logisch nadenken (veiligheid voorop) en goed bekijken van de afbeelding is al het halve werk!
pi_74083705
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 17:11 schreef Bhuddy het volgende:
Zon idee had ik ook al, nu ik al een jaar scooter rij en al meerdere jaren trekker... Maar toch maak ik nog best wel veel fouten bij de toetsen op de theorie examen en ook met het oefenen op de PC (via volkswagen rijbewijs etc) vind ik vooral de inzicht op gevaren lastig, omdat je van een enkel plaatje de situatie totaal niet goed kunt inschatten, vooral niet in zon korte tijd :s

Helpt dat echt met die banaan? Ik las het van de week al ergens anders maar kon het zelf nauwelijks geloven
pi_74085477
Ik doe 't altijd voor presentaties enzo en dat werkt best tegen de zenuwen Kan ook placebo zijn, maar er schijnen daadwerkelijk ontspannende stoffen in te zitten, vitamine B en Kalium
pi_74087118
ik slik valeriaan, eet banaan en krijg morgen soort spul dat je op je tong moet spuiten van een klasgenoot(word je ook rustig van) weet iemand wat voor spul dat is ( met natuurlijke producten)

nog een paar uur..;) zenuwen gieren door me buik
pi_74093250
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 19:12 schreef daffiieej het volgende:
ik slik valeriaan, eet banaan en krijg morgen soort spul dat je op je tong moet spuiten van een klasgenoot(word je ook rustig van) weet iemand wat voor spul dat is ( met natuurlijke producten)

nog een paar uur..;) zenuwen gieren door me buik
Succes, je kan het
pi_74093826
Morgen theorie-examen, moet hem gewoon halen Mijn vader zegt elke dag dat het uberdom is als ik hem niet zou halen (beetje opjutten)
pi_74094071
Succes iedereen.
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 20:59 schreef GuitarJJ het volgende:
lengte van voertuigen+lading etc.
Daar heb ik ook moeite mee, wat een onzin is dat.
pi_74098638
Succes met je theorie examen morgen (eigenlijk vandaag, nu), GuitarJJ.

Overigens, kan je met je personenauto theorie certificaat (dus theorie-examen B) een rijbewijs AM aanvragen? Of moet je daarvoor echt brommer theorie doen?
pi_74100901
Alleen een rijbewijs telt als AM, theorie niet.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 09:20:43 #145
271079 stelus
nee heb je, ja kan je krijgen.
pi_74101953
ik meld me nu ook

heb 9 nov theorie examen en als dat goed verloopt doe ik de week erop of 2 weken erop indien mogelijk de 6daagse cursus!

ben benieuwd
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 09:35:03 #146
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_74102254
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 22:05 schreef GuitarJJ het volgende:
Morgen theorie-examen, moet hem gewoon halen Mijn vader zegt elke dag dat het uberdom is als ik hem niet zou halen (beetje opjutten)
Hier spreekt je vader, niks opjutten, je bent gewoon uberdom als je hem niet in 1 keer haalt!

pi_74102255
Net een uurtje gereden van 8 tot 9, volgende week mijn examen om dezelfde tijd.
Viel me eigenlijk heel erg mee, veel fietsers maar met gewoon goed kijken was het echt prima te doen.
Ik hoop dat ik volgende week niet te zenuwachtig word! Heb tot die tijd nog één les en dan is het hopelijk afgelopen met rijles!
"Well-behaved women seldom make history." - Laurel Thatcher Ulrich
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 10:21:26 #148
178311 Motorhoofd
Do you feel lucky, punk
pi_74103374
Ik moet om kwart voor 12 afrijden voor de 3e keer
Hopelijk is 3 keer scheepsrecht bij mij! Ik ben wel zenuwachtig
pi_74105873
dafieej en motorhoofd veel succes ! 3 keer is vaak scheepsrecht (bij mij vorige keer ook haha) dus ik hoop op een goede afloop voor beide..
pi_74106240
dankje.. iedereen zegt het dus dan moet ik het maar waar maken ook die 3 x is scheepsrecht

heb allemaal kalmering spulletjes.
(dat wat je op je tong moet spuiten is iets van rescue) hopelijk helpt het...
nog 1 uur dan staat de lesauto voor de deur
pi_74107202
Yes, theorie gehaald! Wat een enorm makkelijk examen! Maar 1 vraag over voorrang verlenen op een kruispunt. Verder geen openvragen waar je getallen o.i.d. moet invullen!

Theorie+inzicht: 1 fout van de 40 (5 toegestaan)
Gevaarherkenning: 5 fout van de 25 (13 toegestaan)

, kan vandaag meteen het praktijkexamen inplannen!
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 12:30:39 #152
98135 TeleluvR
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 12:49:43 #153
178311 Motorhoofd
Do you feel lucky, punk
pi_74107830
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 11:45 schreef singlemetkids het volgende:
dafieej en motorhoofd veel succes ! 3 keer is vaak scheepsrecht (bij mij vorige keer ook haha) dus ik hoop op een goede afloop voor beide..
Bij mij nu ook! geslaagd Succes voor degene die nog moeten afrijden
Ik was wel heel zenuwachtig, maar kon ze nu wel beter in bedwang houden.
Gewoon rustig rijden en overal een beetje de tijd voor nemen is denk de beste tip.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 12:52:06 #154
98135 TeleluvR
pi_74107904
Gefeliciteerd! Ga je ook meteen rijden als je je rijbewijs in handen hebt?
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 13:06:53 #155
178311 Motorhoofd
Do you feel lucky, punk
pi_74108343
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 12:52 schreef TeleluvR het volgende:
Nee, ik zou het wel willen, maar ik durf het niet aan Dalijk krijg ik rijontzegging ofzo
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 13:07:55 #156
98135 TeleluvR
pi_74108378
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 13:06 schreef Motorhoofd het volgende:

[..]

Nee, ik zou het wel willen, maar ik durf het niet aan Dalijk krijg ik rijontzegging ofzo
Handig een rijbewijs en niet de weg op durven...
pi_74111366
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 12:52 schreef TeleluvR het volgende:
Ik wilde dat juist, maar kon het niet. Ik ben wel gelijk een auto gaan kopen, maar adn moet je weer een week op de auto wachten...

En vreemd genoeg wilde niemand een auto uitlenen aan iemand die net zijn rijbewijs heeft
pi_74112137
Gisteren dan eindelijk mn rijbewijs gehaald na 60 uur lessen en 4 examens! man man man, wat was ik nerveus (dat nekte me ook die vorige keren) maar gelukkig ging mn instructeur mee en die ging een gezellig praatje maken met mn examinatrice. Nog nooit zo relaxt gereden . Nu tot volgende week maandag wachten op de gemeente mooi dak vrijdag al langs ga!
pi_74112192
Ik zou met spoed aanvragen die extra 30 euro maakt nu ook niet meer uit!

Maar gefeliciteerd

Ik heb zo weer les net 20 min uit bed
pi_74112336
Gefeliciteerd allemaal
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 15:47:00 #161
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_74113941
Gefeliciteerd iedereen
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_74114187
En jaa hoor ik heb het waar gemaakt vandaag 3 x is echt scheepsrecht:D

Ik ben geslaagd vandaag voor me rijbewijs

Had het zo makkelijk had geen vrijstelling maar ik hoefde geen byzondere verichtingen te doen, hoefde niks te benoemen in of buiten de auto, had geen cluster opdracht navigatie of orientatie punt gewoon heerlijk stukje rijden en geslaagd

Nu sparen voor een auto en natuurlijk wachten op me rijbewijs
pi_74115062
gefeliciteerd iedereen!
pi_74116740
Gefeliciteerd allemaal!!!
pi_74117583
gefeliciteerd allemaal !!! En dat op het einde vd maand gewoon 3 geslaagden, super !
pi_74118519
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 14:59 schreef TwyLight het volgende:
Ik zou met spoed aanvragen die extra 30 euro maakt nu ook niet meer uit!

Maar gefeliciteerd

Ik heb zo weer les net 20 min uit bed
die 30 euro is wel mooi een navigatiesysteempje! Hard nodig want anders eindig ik Friesland wanneer k naar Limburg moet.
pi_74119565
haha inderdaad ik doe het ook niet met spoed aanvragen of ik nou nog ff tjes wacht of niet. heb tog nog geen auto dus 30 euro hou ik lekker in me zak
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 18:41:32 #168
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_74120111
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 17:57 schreef Valori het volgende:

[..]

die 30 euro is wel mooi een navigatiesysteempje! Hard nodig want anders eindig ik Friesland wanneer k naar Limburg moet.
Waar koop jij voor 30 euro een navigatiesysteem dan?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_74123015
ik heb gisteren een andere auto gekocht ! Knap , 3 weken mijn rijbewijs en al mijn 2 e auto lol.
Maar goed, nu een wat moderne, met electrische ramen (voor en achter) elec. verstelbare spiegels, airco , stuurbekrachtiging enz enz. Mijn renault voor gepaste prijs ingeleverd , bijna zelfde prijs als ik ervoor betaald heb.
pi_74124094
Morgen voor de 2de keer rij examen en heb sinds vorige week een andere rijinstructeur, echt ontzettend wennen, mijn rijles ging ook bar slecht vandaag, terwijl ik morgen dus moet afrijden. hoop dat het morgen toch echt anders gaat, tevens heb ik morgen nog 1 les voor het examen weer van een andere rijinstructeur. beetje kut. hoop dat ik t haal
pi_74124275
Waarom ben je zo laat nog van rijinstructeur gewisseld?
"Well-behaved women seldom make history." - Laurel Thatcher Ulrich
pi_74125058
is niet mijn eigen keuze, mijn vorige rijinstructeur heeft een blessure
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 20:18:00 #173
178311 Motorhoofd
Do you feel lucky, punk
pi_74125463
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 13:07 schreef TeleluvR het volgende:

[..]

Handig een rijbewijs en niet de weg op durven...
Ow, wacht Ik dacht dat je bedoelde die week dat ik me rijbewijs nog niet heb, verkeerd gelezen. Nee, ik heb me rijbewijs met spoed aangevraagd, dus donderdag kan ik al gaan rijden. Kan niet wachten
pi_74128534
@ Mosterd. Marktplaats natuurlijk daar komt alles toch vandaan?
pi_74131272
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 17:57 schreef Valori het volgende:

[..]

Dan verdien je toch geen rijbewijs .
Dat is mijn mening en daar moet u het maar mee doen.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:26:00 #176
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_74131400
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 21:22 schreef Valori het volgende:
@ Mosterd. Marktplaats natuurlijk daar komt alles toch vandaan?
Okee, maar dan heb je wel een navigatie die niet meer up-to-date is etc.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_74137862
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 11:55 schreef daffiieej het volgende:
dankje.. iedereen zegt het dus dan moet ik het maar waar maken ook die 3 x is scheepsrecht

heb allemaal kalmering spulletjes.
(dat wat je op je tong moet spuiten is iets van rescue) hopelijk helpt het...
nog 1 uur dan staat de lesauto voor de deur
haha dit had ik de vorige keer met mijn examen ook, ik werd er alleen ietswat duf van :p, mijn examinator zei nog; je komt een beetje dromerig over.
pi_74138470
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:26 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Dan rijd je heel af en toe over een rotonde in plaats van een kruispunt, big deal
  woensdag 28 oktober 2009 @ 09:22:33 #179
167923 appelsjap
All the above
pi_74139396
vandaag rijbewijs ophalen
pi_74139582
Jaaaah geslaagd! Ben eigenlijk al heel lang niet meer in dit topic gekomen Als een topic uit de MyAt verdwijnt vergeet ik het nog wel eens

Het examen ging helemaal perfect zo'n beetje, valt eigenlijk weinig over te zeggen. Na 20 minuten waren we alweer terug. De examinator zei nog dat hij na 10 minuten wel gezien had dat ik goed kon rijden. Vandaag word ik 19, ik ben om tien over half 9 's avonds geboren dus heb nog op mijn 18e mijn rijbewijs gehaald vind ik

Vind een spoedaanvraag wel een mooi verjaardagscadeau eigenlijk, heb verder nog niets gevraagd
What Would Goku Do
pi_74141285
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:23 schreef Gkhn het volgende:

[..]

Dan verdien je toch geen rijbewijs .
nou, sorry maar slecht richtingsgevoel is niet waar het cbr naar kijkt, of de meerderheid van NL, ALS je maar veilig rijdt. Je verdient geen rijbewijs en/of vrienden door veronderstelling te maken die niet kloppen.
pi_74141468
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:26 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Mss wel, dan word het op zoek naar en torrentje met de recente software
  woensdag 28 oktober 2009 @ 10:47:33 #183
98135 TeleluvR
pi_74141717
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 10:33 schreef Valori het volgende:

[..]

nou, sorry maar slecht richtingsgevoel is niet waar het cbr naar kijkt, of de meerderheid van NL, ALS je maar veilig rijdt. Je verdient geen rijbewijs en/of vrienden door veronderstelling te maken die niet kloppen.
Ik persoonlijk vind richtingsgevoel toch ook wel horen bij het rijden: Minder op de weg, minder milieubelastend, minder files, enz. Zijn opmerking was wat bot, maar er zit wel degelijk iets in...
pi_74142814
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 10:47 schreef TeleluvR het volgende:

[..]

Ik persoonlijk vind richtingsgevoel toch ook wel horen bij het rijden: Minder op de weg, minder milieubelastend, minder files, enz. Zijn opmerking was wat bot, maar er zit wel degelijk iets in...
Dan laat je je richtingsgevoel je rijen beinvloeden en ga je onveilig rijden. Mensen kunnen wel iets minded goed de weg weten en dus een afslag missen en dus 10 minuten langer rijden. Maar als je dat veilig en normaal doet vind k dat minder erg dan mezelf er tussen proppen en ongelukken veroorzaken.
Trouwens borden lezen kan k egt wel, maar vraag me niet waar dingen op de kaart liggen :p k heb wel een algemeen idee maar dan houdt het op. Maar dan volgens jullie niet rijden? Dan valt half nl af
  woensdag 28 oktober 2009 @ 11:21:45 #185
98135 TeleluvR
pi_74142926
Ik ben ook heilig van overtuigd dat ze de helft van de automobilisten gewoon van de weg moeten halen, maar dat is een heel ander verhaal...
2 jaarlijks herexamen FTW!
pi_74167415
verdorie weer gezakt , examinator had een aantal kleine dingetjes waardoor ik toch gezakt was, geen dikke fouten, maar hij was over het algemeen niet tevreden.
pi_74168518
Heejj mensen,

Ik ben voor het eerst in dit topic, omdat ik een vraagje aan jullie had... Zijn er mensen hier die ervaringen hebben met een motorrijschool in Delft of eventueel in Haarlem (daar zit ik ook vaak ). Ik ben namelijk niet zo tevreden over mijn huidige instructeur en ben eigenlijk een beetje op zoek naar een andere rijschool, maar er zijn er zo veel...!

Alvast bedankt!
pi_74168935
kga beginnen met de intest, morgen belt het cbr, naar aanleiding van mijn gesprek met de persoon over de telefoon zei hij dat ik in aanmerking kom voor een verkort pakket van 5,5 uur inclusief rijexamen
pi_74171629
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 22:08 schreef kneusje28 het volgende:
verdorie weer gezakt , examinator had een aantal kleine dingetjes waardoor ik toch gezakt was, geen dikke fouten, maar hij was over het algemeen niet tevreden.
balen zeg kneusje ! jammer.
hoeveelste examen was dit ?
volgende keer slaag je gewoon moet je maar denken.
pi_74175222
Hoi, ik heb een vraagje. Ik heb volgende week donderdag praktijkexamen, alleen door omstandigheden - afgelopen dinsdag koorts en vandaag blaasontsteking erbij gekregen - kan ik deze week waarschijnlijk helemaal niet lessen. Is het nog mogelijk om het examen te verzetten of niet?
pi_74175375
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 06:21 schreef Heroinjunk het volgende:
Hoi, ik heb een vraagje. Ik heb volgende week donderdag praktijkexamen, alleen door omstandigheden - afgelopen dinsdag koorts en vandaag blaasontsteking erbij gekregen - kan ik deze week waarschijnlijk helemaal niet lessen. Is het nog mogelijk om het examen te verzetten of niet?
hoi

volgens mij kan je je examen niet verzetten. Maar weet ik niet 100% zeker. Zelf had ik de week voor mijn 2e examen voorhoofdholte ontsteking. Mijn instructeur zei , ziek kan je ook afrijden, is niet anders, anders gooi je je geld weg. Maar goed, kan ook zijn dat hij me wou opbeuren.
Gewoon ff bellen naar de rijschool. En anders kan je misschien begin volgende week nog extra lessen ?
pi_74175814
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 06:21 schreef Heroinjunk het volgende:
Voor een beetje koorts annuleren ze examen. Anders kunnen ze elk examen wel blijven verzetten van mensen die zich ziek voelen van de zenuwen
pi_74185974
Heb inmiddels een maand of twee mijn rijbewijs. Binnenkort eens die gratis slipcursus aanvragen die ik bij mijn pakket kreeg.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 17:21:39 #194
263519 PolkaDots
inevitability
pi_74194062
Daarnet mijn 7e les gehad. Ik vind schakelen nog steeds irritant, en vooral bij rotondes en kruispunten moet ik nogal veel nadenken over wat ik nou precies moet doen.. Stom
  donderdag 29 oktober 2009 @ 17:28:28 #195
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_74194286
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 17:21 schreef PolkaDots het volgende:
Daarnet mijn 7e les gehad. Ik vind schakelen nog steeds irritant, en vooral bij rotondes en kruispunten moet ik nogal veel nadenken over wat ik nou precies moet doen.. Stom
Mijn instructrice gaf aan dat het gemiddeld 10 lessen duurt voordat je de voertuigbeheersing lekker onder de knie hebt Dus niets aan de hand
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  donderdag 29 oktober 2009 @ 19:22:28 #196
165333 misslady83
Can't you see im waving..
pi_74197883
Hoi allemaal, ben druk aan het leren voor mijn theorie met de CD rom van traffic explorer. Mijn vraag is hierover zijn er mensen geslaagd met deze cd rom of krijg je totaal andere vragen op het theorie examen?
Alvast heel erg bedankt!
Waving.....can be positive or negative!..:)
pi_74199076
Hebben jullie misschien wat tips om de zenuwen onder bedwang te houden tijdens het praktijk examen? Want ik kan best wel rijden, alleen ik ben erg zenuwachtig - ik wil eigenlijk ook als ik zak een faalangstexamen aanvragen. Tips zoals met je examinator praten werken bij mij juist averechts.
pi_74201463
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 17:28 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Mijn instructrice gaf aan dat het gemiddeld 10 lessen duurt voordat je de voertuigbeheersing lekker onder de knie hebt Dus niets aan de hand
OPSCHIETEN!! Je hebt nog maar 3 lessen de tijd om het onder de knie te krijgen!!!

pi_74202776
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 07:23 schreef singlemetkids het volgende:
volgens mij kan je je examen niet verzetten.
klopt, kan niet en je bent je geld ook kwijt... ik had het ook geprobeerd omdat ik ruzie had met mijn instructeur, maar uiteindelijk toch gedaan omdat ik ook niet zoveel geld wilde weggooien en toch geslaagd en toen was ik ook van mijn instructeur af
pi_74203633
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 11:18 schreef Valori het volgende:

[..]

Dan laat je je richtingsgevoel je rijen beinvloeden en ga je onveilig rijden. Mensen kunnen wel iets minded goed de weg weten en dus een afslag missen en dus 10 minuten langer rijden. Maar als je dat veilig en normaal doet vind k dat minder erg dan mezelf er tussen proppen en ongelukken veroorzaken.
Trouwens borden lezen kan k egt wel, maar vraag me niet waar dingen op de kaart liggen :p k heb wel een algemeen idee maar dan houdt het op. Maar dan volgens jullie niet rijden? Dan valt half nl af
Ok bekijk het zo.
Je bent op de A1 en het is stervens druk op de weg. En omdat je dus helemaal geen richtingsgevoel hebt raak je in paniek omdat je niet weet wanneer je moet afslaan. Dat noem jij dan veilig?
Het begrip 'auto rijden' is niet alleen weten hoe je de auto tussen de lijnen houdt, het is ook wat er alles bij komt kijken. Zoals ook het richtingsgevoel dus.
Dat is mijn mening en daar moet u het maar mee doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')