Sja bij wijze van (of 2000 euro ofzo, is ook duizenden)quote:
Onverantwoord van dat ik onverzekerd rij, zeker. Dat ik echter onveilig rij, dat absoluut niet. Het is niet voor niets dat in Duitsland door het 'lessen met je eigen ouders-programma' het ongevallenaantal bij jongeren is gedaald. Juist doordat je zo op jezelf wordt overgelaten, ben je juist voorzichtiger. Althans, mijn ervaring. Ik zeg gerust tegen m'n vader dat ik 't eng vind om daar te rijden, omdat het smal is e.d. Moet niet overmoedig worden. M'n vader begeleidt me daar prima in.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 00:10 schreef Merkie het volgende:
Het is gewoon enorm onverantwoord. Als je nou 20 jaar zonder rijbewijs rijdt, dan zal het allemaal wel. Maar iemand van nog geen 20 die zelf even denkt te kunnen beoordelen of hij of zij veilig mee kan doen in het verkeer vertrouw ik niet zo.
Ik hoop dat ik dat nu niet meer doequote:Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.
A. Boete van 220 euro, klopt.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:03 schreef singlemetkids het volgende:
heb net eens gekeken wat de mogelijke consequenties kunnen zijn voor rijden zonder rijbewijs.
A boete
B als jij een artikel 5 aan je broek krijgt , kan al door een dom foutje , je wordt aangehouden en het blijkt dat je zonder rijbewijs rijdt kan je maatregel krijgen dat je jaren kan fluiten naar je papieren, plus hoge boete en/of gevangenisstraf
C als je al 2 keer betrapt bent op rijden zonder rbw wordt bij de volgende keer je auto in beslag genomen, of die nou van jou is of niet maakt op dat moment niet uit
Daarnaast al de eerder genoemde risico's, op het moment dat je iemand aanrijdt (en zelfs al het een ander zijn fout is) ben je niet verzekerd. Kan je vervolgd worden en gevangenisstraf krijgen. Daarnaast je leven lang loonbeslag omdat je de kosten moet betalen.
als je rijdt zonder rijbewijs toon je aan dat je grenzen niet respecteerd, de kans dat je een grens overgaat met alcohol, medicijnen of drugs in je lijf lijkt me dan ook lager.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:27 schreef appelsjap het volgende:
[..]
A. Boete van 220 euro, klopt.
B. Rijontzegging, klopt.
C. Oke, auto wordt in beslag genomen en na een week mag de eigenaar m weer ophalen.
Als je iemand doodrijdt dan wordt je failliet verklaard en zullen bepaalde (speciale) fondsen de schade betalen. Het is natuurlijk niet fijn om failliet verklaard te worden, maar toch.
En het zeggen dat mensen zonder rijbewijs dan wss ook dronken achter het stuur gaan zitten is echt een debiel argument. Hoop dat je dat zelf ook door hebt.
Oke dus als jij op de stoep fietst respecteer je de grenzen niet en zul je dus ook wel iemand vermoorden, toch?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:31 schreef singlemetkids het volgende:
[..]
als je rijdt zonder rijbewijs toon je aan dat je grenzen niet respecteerd, de kans dat je een grens overgaat met alcohol, medicijnen of drugs in je lijf lijkt me dan ook lager.
ik fiets dan ook niet op de stoep !quote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:35 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Oke dus als jij op de stoep fietst respecteer je de grenzen niet en zul je dus ook wel iemand vermoorden, toch?
Dit is jouw redenatie, wel iets overdreven maar toch.
Kan je niet gewoon opzouten hier? Doe je veel mensen hier een plezier mee.quote:
Toch zonde van je geld hoor. Ik betaalde 35 euro per les, was je voor 1250 (incl. examen klaar geweest) en met wat afspraken met een rijschool kan je best 5 uur per week lessen, was je in bijna dezelfde tijd klaar geweest.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:35 schreef TeleluvR het volgende:
Na de intest een 30 urig lessenpakket gekregen.
Resultaat: binnen 8,5 werkdag mijn rijbewijs en 2000 euro armer
Nee, het ging mij meer om de tijd. Bij een reguliere rijschool ben ik dan dus 6 weken bezig en daar heb ik geen zin in. Liever 2 weken vrijnemen, focussen en aan het eind gewoon klaar ermee. 3x per week 2 uur lessen heeft voor mij teveel invloed op mijn werk (50-60 uur per week). Nu ben ik gewoon klaar in 1 keer, geen gedoe. En in de wachttijd kan ik gewoon werken hoor, het is niet zo dat ik dan thuis zit te wachten...quote:Op woensdag 21 oktober 2009 14:47 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Toch zonde van je geld hoor. Ik betaalde 35 euro per les, was je voor 1250 (incl. examen klaar geweest) en met wat afspraken met een rijschool kan je best 5 uur per week lessen, was je in bijna dezelfde tijd klaar geweest.
Maak van die 8,6 werkdag maar 6 weken, 4 weken wachten en 2 weken lessen.
Maar je hebt vast geld genoeg dat je niet zo zit met 750 euro weggooien?
Haha hee kom op zeg, ik begin er niet telkens over als je de discussie was gevolgdquote:Op woensdag 21 oktober 2009 14:41 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Kan je niet gewoon opzouten hier? Doe je veel mensen hier een plezier mee.
Hoe grote loser kan je zijn zeg? Net zoals je vader![]()
Doe eens normaal, welk recht heb jij om iemand uit het topic te gooien? Kneusquote:Op woensdag 21 oktober 2009 14:41 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Kan je niet gewoon opzouten hier? Doe je veel mensen hier een plezier mee.
Hoe grote loser kan je zijn zeg? Net zoals je vader![]()
Via CBR.nl kun je je theorie aanvragen. Hoelang je dat van te voren moet doen hangt er vanaf of er nog plek is. Je moet betalen met Ideal (internetbankieren). Je kan zelf kiezen bij welk CBR centrum geexamineerd je wilt worden, alles is prima weergegeven.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:06 schreef PolkaDots het volgende:
Als je je theorie-examen wilt doen, hoe lang van tevoren moet je dat dan aanvragen en hoe? En ligt het er ook aan in welke stad je het doet?
Waarom?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:46 schreef Bhuddy het volgende:
Succes allemaal!
Ik heb ondertussen een statief (voor videocamera) met zuignap (aan de voorruit) besteld voor tijdens m'n rijlessen. Dat betekent dus al m'n rijlessen op Youtube straks
Wtf manquote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:46 schreef Bhuddy het volgende:
Succes allemaal!
Ik heb ondertussen een statief (voor videocamera) met zuignap (aan de voorruit) besteld voor tijdens m'n rijlessen. Dat betekent dus al m'n rijlessen op Youtube straks
Dan kunnen we zien hoe goed hij rijden kan.quote:
quote:
Haha, ja ik ookquote:Op woensdag 21 oktober 2009 23:49 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Dan kunnen we zien hoe goed hij rijden kan.
Ik ben wel oprecht benieuwd!
Hoe kan je alleen sturen?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 20:34 schreef PolkaDots het volgende:
Ik heb vanmiddag mijn 4e les gehad![]()
1e les: Alleen sturen (en in spiegels kijken). Wel meteen de snelweg op
2e les: Gasgeven, remmen
3e les: Koppeling
4e les: Schakelen
Dus iedere keer een stapje verder. Bij mijn volgende les aanstaande zaterdag mag ik in Rotterdam rijden
ga je dan tijdens de les ook zingen van I want hesitate no more ??quote:Op woensdag 21 oktober 2009 23:56 schreef Bhuddy het volgende:
[..]Omdat ik 't nu ook cool vind om filmpjes van andere mensen die rijles hebben te bekijken op Youtube en ik mss daarmee iemand anders ook blij kan maken. Ook leuk voor m'n vader die immers de rijlessen betaald
Statief was overigens maar 5 euro hoor, dus kon 't niet laten voor 't geld
Statief wordt ook gebruikt voor aankomende autovakantie naar Zwitserland, mooie landschappen tijdens 't rijden filmen enzo!
[..]
Haha, ja ik ookAls ik faal mogen jullie me kei-hard uitlachen
![]()
Dit vind ik ook zo vreemd, alleen sturen zou ik niet eens goed kunnen. Je moet toch direct weten hoe het voelt met gas en rem erbij? Dat werkt allemaal met elkaar samen.quote:1e les: Alleen sturen (en in spiegels kijken). Wel meteen de snelweg op
quote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:46 schreef Bhuddy het volgende:
Succes allemaal!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
De kneuzen hier zijn gasten zoals jij die gaan rijden zonder rijbewijs.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 17:44 schreef appelsjap het volgende:\
Doe eens normaal, welk recht heb jij om iemand uit het topic te gooien? Kneus
quote:Op donderdag 22 oktober 2009 12:21 schreef appelsjap het volgende:
[..]wheheSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Nee. Moeten we toch zelf weten, waar bemoei jij je mee?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 13:04 schreef willempjewever het volgende:
[..]
De kneuzen hier zijn gasten zoals jij die gaan rijden zonder rijbewijs.
quote:Op donderdag 22 oktober 2009 13:08 schreef appelsjap het volgende:
Nee. Moeten we toch zelf weten, waar bemoei jij je mee?
Maar je kijkt serieus complete rijlessen van anderen op youtube?quote:
Voor speciale verrichtingen is het aan te raden, staan veel hellingproeven, op/afritten e.d. op youtube en dan heb je instructeurs die vertellen wat je precies moet doen. Het wordt wat anders uitgelegd en het is gratis, dus even kijken als je ergens over twijfelt kan geen kwaad.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 13:21 schreef monsterd. het volgende:
Maar je kijkt serieus complete rijlessen van anderen op youtube?
Ehh jaquote:Op donderdag 22 oktober 2009 13:21 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Maar je kijkt serieus complete rijlessen van anderen op youtube?
quote:Op donderdag 22 oktober 2009 00:23 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
Hoe kan je alleen sturen?Instructeur heeft toch geen gaspedaal.
en tvp
Wat is nu weer een gevaarlijke wending?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 18:56 schreef GuitarJJ het volgende:
want je mag alleen een lichtsignaal geven als je in een gevaarlijke wending komt.
Een slechte verwoording. Om maar even een officieel documentje te quoten:quote:Op donderdag 22 oktober 2009 22:06 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Wat is nu weer een gevaarlijke wending?
Lijkt me duidelijk. Dus eigenlijk mag het niet, maar het is wel algemeen geaccepteerd (en 'duidelijk'). Veel meer mogelijkheden heb je immers niet om te communiceren. Hoewel die bus eigenlijk natuurlijk vanzelfsprekend voorrang heeft als 'ie wegrijdt.quote:Bestuurders mogen slechts geluidssignalen en knippersignalen geven ter afwending van dreigend gevaar.
Lichtsignaal lijkt me nogal open voor interpretatie, nogal een dubieuze vraag inderdaad. Is zeker niet versie 9.0? Heb zelf ook de CD van Veka Best gebruikt, maar kan me die vraag niet herinneren. Sowieso eigenlijk alleen een stel ontzettende obvious vragen (die kwamen ook wel weer terug op het examen) maar geen dubbelzinnige.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 18:56 schreef GuitarJJ het volgende:
Ik was net een theorietest aan het maken via die (gedownloade) CD-Rom, krijg ik deze vraag
Volgensmij heb ik de 2008 versiequote:Op donderdag 22 oktober 2009 22:41 schreef Thralas het volgende:
[..]
Een slechte verwoording. Om maar even een officieel documentje te quoten:
[..]
Lijkt me duidelijk. Dus eigenlijk mag het niet, maar het is wel algemeen geaccepteerd (en 'duidelijk'). Veel meer mogelijkheden heb je immers niet om te communiceren. Hoewel die bus eigenlijk natuurlijk vanzelfsprekend voorrang heeft als 'ie wegrijdt.
[..]
Lichtsignaal lijkt me nogal open voor interpretatie, nogal een dubieuze vraag inderdaad. Is zeker niet versie 9.0? Heb zelf ook de CD van Veka Best gebruikt, maar kan me die vraag niet herinneren. Sowieso eigenlijk alleen een stel ontzettende obvious vragen (die kwamen ook wel weer terug op het examen) maar geen dubbelzinnige.
ik zit het zelfde.. ook van 9-10uur les..quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 03:38 schreef TwyLight het volgende:
Ik heb zometeen om 09:00 rijlesmoet nog slapen
![]()
Nee ik had een basispakket gekocht in 1e instantie voor geloof 1000 euro. Daar heb je geloof ik 12 lessen mee. Daar redde ik het net niet mee, dus iets van 5 lessen bijgekocht en TTT was 300 euro ofzo geloof ik.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 01:54 schreef Thralas het volgende:
Je verhaal klopt niet helemaal
17x35 = 595, dan heb je 905 euro betaald voor je examen/TTT?
Bij het basispakket zitten 12 lessen, 1 praktijkexamen en nog theorie. Het valt allemaal echt reuze mee hoorquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 12:52 schreef Bhuddy het volgende:
12 lessen voor duizend euro (bijna 100 euro per les?!)?! Zelfs al zou dat inclusief examen zijn (à 200 euro) zou het nog bijna 80 euro per les zijn, absurd!
1000 euroquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 12:54 schreef Dario_ het volgende:
[..]
Bij het basispakket zitten 12 lessen, 1 praktijkexamen en nog theorie. Het valt allemaal echt reuze mee hoor
ik ook, stukje gereden van de route van TTT alleen (jammer genoeg) geen snelweg.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 12:55 schreef TwyLight het volgende:
lezioni di azionamento gehad vandaagging wel goed
Ben in ook benieuwd naar!quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 13:14 schreef Knuks het volgende:
[..]
Hoelang duurt dat reserveren? (vooral nu met de kerst en shit in aatocht)
Ja, maar als je nou zelf een afspraak maakt voor een examen. Dan gaan ze toch niet een minimum aantal lessen stellen? Je instructeur heeft er verder niks mee te maken toch.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:55 schreef Thralas het volgende:
Tuurlijk niet, denk alleen niet dat er ook maar een rijinstructeur is die overtuigd is van je kwaliteiten na slechts een les. Tenzij je Ken Block heet..
Nee, dat is zo, maar ik gok dat een instructeur wel beter kan inschatten wanneer je er klaar voor bent dan jijzelf. En ik ken ze die daar lekker eigenwijs in geweest zijn en daardoor gewoon zakten. Is zonde van het geld toch? Kun je er beter voor zorgen dat je alles goed onder de knie hebt.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 15:01 schreef Gkhn het volgende:
[..]
Ja, maar als je nou zelf een afspraak maakt voor een examen. Dan gaan ze toch niet een minimum aantal lessen stellen? Je instructeur heeft er verder niks mee te maken toch.
Misschien zie je er uit als een kluns ofzo, want als je met 20 lessen geen examen kan aanvragen zijn ze wel heeeeeel erg voorzichtigquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 18:39 schreef Bhuddy het volgende:
Ehm. ja zeker lekker belangrijk. Ik heb namelijk van de meeste rijscholen als antwoord gekregen op de vraag of ze nu mijn examen al konden reserveren (zelfs al nam ik 20 lessen)
Nee niet op die manier bedoel ik 'tquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 23:22 schreef ufopiloot het volgende:
[..]
Misschien zie je er uit als een kluns ofzo, want als je met 20 lessen geen examen kan aanvragen zijn ze wel heeeeeel erg voorzichtig
gedachte erachter snap ik wel, stel je blijkt als een maniak te rijden en continu problemen te hebben met de verkeersregels, dan kan hij je examen altijd nog omzetten in een TTT. En jou daarna vrolijk door laten lessen tot HIJ vind dat je toe bent aan je examen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 23:30 schreef Bhuddy het volgende:
[..]
Nee niet op die manier bedoel ik 'tmet die 20 lessen bedoelde ik dat zonder intake maar wel met de belofte om 20 lessen te nemen dat ze dan 't examen zouden reserveren voor me (dus nog vóórdat ik 18 ben) . En dat wou niemand (dus je kan dan al helemaal niet verwachten dat ze 'zomaar' je praktijkexamen reserveren zonder les), op één rijschool na. Bij die gozer neem ik dus 15 lessen ongeveer, maar hij heeft nu al wel m'n praktijk gereserveerd zonder dat hij mij ooit heeft zien rijden. Dat vind je amper dus
Ah dat wist ik niet dat 'ie hem om kon zetten in TTTquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 10:54 schreef singlemetkids het volgende:
[..]
gedachte erachter snap ik wel, stel je blijkt als een maniak te rijden en continu problemen te hebben met de verkeersregels, dan kan hij je examen altijd nog omzetten in een TTT. En jou daarna vrolijk door laten lessen tot HIJ vind dat je toe bent aan je examen.
Klinkt als mooie en goede plannen!quote:36. Wat verandert er precies voor mijn rijschool?
Voor alle B-kandidaten geldt:
• Quotering vervalt.
• Etalagemogelijkheid voor de rijschool vervalt.
• Kandidaat moet rijschool machtigen om praktijkexamens en toetsen te reserveren.
• 1e examens en TTT’s moeten binnen 0-7 weken voor de examendatum definitief op naam worden
gereserveerd.
• Het is wel mogelijk om twee examenkandidaten met een zelfde type examenproduct (TTT, eerste of
herexamen) binnen dezelfde rijschool eenmalig te wisselen. Ook kan een eerste examen op naam
van een kandidaat omgezet worden naar een TTT voor dezelfde kandidaat en vice versa.
• 1e examens en TTT’s kunnen tussen 7-26 weken voor de examendatum ook beperkt naamloos
gereserveerd worden.
• Staan naamloos gekochte blokken 7 weken voor de examendatum niet op naam, dan wordt deze
capaciteit door het CBR automatisch geëtaleerd. Hierdoor komt de capaciteit beschikbaar voor alle
rijscholen.
• Het CBR garandeert dat de rijschool voor de leerling op naam een eerste examen of toets kan
reserveren binnen 7 weken. Voor herexamens wordt een maximumtermijn van 5 weken
gegarandeerd.
• Daarnaast bestaat de mogelijkheid van een aparte garantieregeling.
38. Wat houdt de garantieregeling in?
• De garantieregeling is bedoeld om kandidaten in staat te stellen binnen afzienbare termijn examen te
doen. Als de rijschool aangeeft voor een kandidaat gebruik te willen maken van deze regeling, deelt
het CBR het examentijdstip als volgt in, op voorwaarde dat voldoende capaciteit beschikbaar is:
o eerste examen: in de zevende week
o herexamen: in de vijfde week
• Als er in deze 5e of 7e week onvoldoende capaciteit beschikbaar is, deelt het CBR de examens met
voorrang in op de eerstvolgende vrije plek.
• De rijschool ontvangt binnen één werkdag een terugkoppeling met het tijdstip van het ingedeelde
examen.
• Het CBR deelt de kandidaat in, de rijschool heeft geen keuze in de gewenste dag of tijdstip.
• Wel zorgen we ervoor dat de capaciteit niet wordt ingedeeld op een moment dat de rijschool al een
examen heeft gereserveerd. Indien bij de reservering een voertuignummer of instructeurnummer staat
vermeld, wordt ook daarmee rekening gehouden.
Achteruit inparkeren is echt een kwestie van gevoel. Dit krijg je pas als je door hebt hoe de assen van de auto werken. Ik had hier ten tijde van lessen ook last van. Nu met mijn eigen auto kan ik hem in de kleinste gaatjes proppen, vaak in 1 keer.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 11:01 schreef Aardappelbeertje het volgende:
Pffff, net gereden van 8 tot 10. Ookal werk ik 3x in de week vanaf 7 á 8 uur, ben toch niet zo'n ochtendmens merk ik.
Vooral het achteruit inparkeren ging heerlijk...Damn, echt wel 8x gedaan, laatste 2 gingen pas echt goed. Instructeur werkt ook een beetje gek van mij. Verder ging het wel lekker, snelweg doe ik op m'n sokken, omkeeropdracht mooi gedaan (halve draai op de centimeter nauwkeurig).
Over 2 weken wel al TTT
Voor achteruit parkeren zijn gewoon "foefjes" op basis van de achterdeurstijl en je linker spiegel, ik hoop dat je instructeur ze kent.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 11:01 schreef Aardappelbeertje het volgende:
Pffff, net gereden van 8 tot 10. Ookal werk ik 3x in de week vanaf 7 á 8 uur, ben toch niet zo'n ochtendmens merk ik.
Vooral het achteruit inparkeren ging heerlijk...Damn, echt wel 8x gedaan, laatste 2 gingen pas echt goed. Instructeur werkt ook een beetje gek van mij. Verder ging het wel lekker, snelweg doe ik op m'n sokken, omkeeropdracht mooi gedaan (halve draai op de centimeter nauwkeurig).
Over 2 weken wel al TTT
Ligt eraan hoe druk het bij dat CBR examencentrum is.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 21:41 schreef misslady83 het volgende:
Ik wil van de week online bij de website van het CBR een theorie examen reserveren. Hoe lang duurt het ongeveer voor je daadwerkelijk een examen af kan leggen (theorie?)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |