abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73947947
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 13:21 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Maar je kijkt serieus complete rijlessen van anderen op youtube?
Ehh ja Nou ja er staan geen complete rijlessen op, maar vaak delen van idd verrichtingen e.d. Filmpjes van eerste rijlessen of amerikanen die voor het eerst in een handgeschakelde autorijden, is vooral grappig

Deze is best geniaal :

Deze serie (meerdere filmpjes van deze gozer) vind ik trouwens tof (alleen zou ik zelf de camera de andere kant op richten ):

[ Bericht 20% gewijzigd door Bhuddy op 22-10-2009 14:17:15 ]
pi_73958436
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 00:23 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

Hoe kan je alleen sturen? Instructeur heeft toch geen gaspedaal.

en tvp

Jawel.. Ik moest mijn linkervoet helemaal aan de zijkant zetten en mijn andere voet op de grond, zodat hij dus de koppeling, rem en gaspedaal kon doen.
pi_73958604
Ik was net een theorietest aan het maken via die (gedownloade ) CD-Rom, krijg ik deze vraag:

Ik had ja. Ik bedoel, als je gaat inhalen moet je toch je knipperlicht aandoen!? Zegt dat programma dat het Nee moet zijn, want je mag alleen een lichtsignaal geven als je in een gevaarlijke wending komt. Wtf? Of bedoelen ze met lichtsignaal dat alarmsignaal (wat je aan doet als je pech hebt)?

5 fout trouwens, dus als het echt was was ik geslaagd
pi_73958979
Lichtsignaal is knipperen met je grootlicht (linker hendel naar je toe trekken). Beetje verwarrend idd, want ik dacht dat ze ook eerst knipperlicht bedoelden. Maar dat knipperen met je grootlicht mag dus niet, alleen bij gevaar.
pi_73959040
Oke, super! Bedankt
pi_73960029
Sommige vragen zijn ook enorm...hoe moet ik dat zeggen, beetje dubieus gesteld. Ik had ook Ja gezegd, doelen op knipperlicht.
Ik kwam ook een soortgelijke vraag tegen: 2 rijbanen in dezelfde richting, auto rijdt op rechter rijbaan. Vraag: mag u hier rijden? Ik: Ja, maar als dat kan aan de rechterkant. Dus "Nee" ingevuld (wat ook goed was) maar sommige vragen...
pi_73965158
Met lichtsignaal bedoelen ze standaard het flitsen met de koplampen. Dus als je het op het theorie examen krijgen nooit denken aan knipperlichten, alleen aan de koplampen.
pi_73965337
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 18:56 schreef GuitarJJ het volgende:
want je mag alleen een lichtsignaal geven als je in een gevaarlijke wending komt.
Wat is nu weer een gevaarlijke wending?

Ik knipper weleens met mijn grote licht als ik iemand voor wil laten gaan, bijv. vandaag een bus die de weg op wilde draaien, ik ga dan zachtjes rijden en geef een lichtsignaal en de buschauffeur steekt zijn duim op en gaat met de bus de weg op en ik tuf rustig door.

Maar een gevaarlijke wending?????
pi_73966913
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 22:06 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Wat is nu weer een gevaarlijke wending?
Een slechte verwoording. Om maar even een officieel documentje te quoten:
quote:
Bestuurders mogen slechts geluidssignalen en knippersignalen geven ter afwending van dreigend gevaar.
Lijkt me duidelijk. Dus eigenlijk mag het niet, maar het is wel algemeen geaccepteerd (en 'duidelijk'). Veel meer mogelijkheden heb je immers niet om te communiceren. Hoewel die bus eigenlijk natuurlijk vanzelfsprekend voorrang heeft als 'ie wegrijdt.
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 18:56 schreef GuitarJJ het volgende:
Ik was net een theorietest aan het maken via die (gedownloade ) CD-Rom, krijg ik deze vraag
Lichtsignaal lijkt me nogal open voor interpretatie, nogal een dubieuze vraag inderdaad. Is zeker niet versie 9.0? Heb zelf ook de CD van Veka Best gebruikt, maar kan me die vraag niet herinneren. Sowieso eigenlijk alleen een stel ontzettende obvious vragen (die kwamen ook wel weer terug op het examen) maar geen dubbelzinnige.

[ Bericht 0% gewijzigd door Thralas op 22-10-2009 22:49:54 ]
pi_73968723
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 22:41 schreef Thralas het volgende:

[..]

Een slechte verwoording. Om maar even een officieel documentje te quoten:
[..]

Lijkt me duidelijk. Dus eigenlijk mag het niet, maar het is wel algemeen geaccepteerd (en 'duidelijk'). Veel meer mogelijkheden heb je immers niet om te communiceren. Hoewel die bus eigenlijk natuurlijk vanzelfsprekend voorrang heeft als 'ie wegrijdt.
[..]

Lichtsignaal lijkt me nogal open voor interpretatie, nogal een dubieuze vraag inderdaad. Is zeker niet versie 9.0? Heb zelf ook de CD van Veka Best gebruikt, maar kan me die vraag niet herinneren. Sowieso eigenlijk alleen een stel ontzettende obvious vragen (die kwamen ook wel weer terug op het examen) maar geen dubbelzinnige.
Volgensmij heb ik de 2008 versie
pi_73971612
Hoi ik kwam dit topic tegen en misschien kan ik sommige mensen wel "helpen", mits in je in Den Haag woont.
Zelf heb ik een tijd geleden mijn rijbewijs gehaald, denk 1 jaar geleden ofzo en heb dit gedaan bij Gerard Eijsink.

Gerard staat er goed aangeschreven met een slagingspercentage van rond de 90%. Lessen zijn niet echt duur, geloof 35 euro per anderhalf uur. Hele relaxte wat oudere vent, erg kwiek en heeft technisch ook veel verstand van de wagen (dit ga je nodig hebben om je auto te begrijpen).

Heb zelf voor geloof ik 1500 euro betaald aan lessen. Ik heb 17 lessen genomen, TTT en praktijkexamen. In 1 keer geslaagd

Hoop dat jullie er wat aan hebben, verder succes he. Het is even doorbijten (zeker theorie, erg saai, maar doe het goed in 1x !!!!!), maar achteraf zoveel de moeite waard. Maargoed dit weten jullie ook wel denk ik, anders zou je hier niet posten.

Succes allemaal
pi_73971830
Je verhaal klopt niet helemaal

17x35 = 595, dan heb je 905 euro betaald voor je examen/TTT?
pi_73972463
Ik heb zometeen om 09:00 rijles moet nog slapen
pi_73973167
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 03:38 schreef TwyLight het volgende:
Ik heb zometeen om 09:00 rijles moet nog slapen
ik zit het zelfde.. ook van 9-10uur les..
ben alvast wakker. ga zo aan de koffie
Puur zonder Vuur in de Natuur.
pi_73980016
Jeej mocht vandaag de snelweg op
pi_73980464
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 01:54 schreef Thralas het volgende:
Je verhaal klopt niet helemaal

17x35 = 595, dan heb je 905 euro betaald voor je examen/TTT?
Nee ik had een basispakket gekocht in 1e instantie voor geloof 1000 euro. Daar heb je geloof ik 12 lessen mee. Daar redde ik het net niet mee, dus iets van 5 lessen bijgekocht en TTT was 300 euro ofzo geloof ik.

Maar hoe het precies zat weet ik niet meer. Alleen dat ik rond de 1500 euro klaar was

Ohja ik wil niet als een betweter overkomen (daar heb ik een hekel aan), maar als er mensen zijn bij wie de motor vaak afslaat, kan het handig zijn om voor dat je je koppeling laat opkomen, gas lichtelijk in de drukken. Hoevel verschilt per auto (iets meer toeren maken, maar niet boven de 2000, geeft zo een kutherrie ), maar als je dit goed onder de knie hebt zal je motor nooit meer afslaan.

[ Bericht 9% gewijzigd door Dario_ op 23-10-2009 12:55:55 ]
pi_73980533
12 lessen voor duizend euro (bijna 100 euro per les?!)?! Zelfs al zou dat inclusief examen zijn (à 200 euro) zou het nog bijna 80 euro per les zijn, absurd!
pi_73980594
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 12:52 schreef Bhuddy het volgende:
12 lessen voor duizend euro (bijna 100 euro per les?!)?! Zelfs al zou dat inclusief examen zijn (à 200 euro) zou het nog bijna 80 euro per les zijn, absurd!
Bij het basispakket zitten 12 lessen, 1 praktijkexamen en nog theorie. Het valt allemaal echt reuze mee hoor
pi_73980630
lezioni di azionamento gehad vandaag ging wel goed
pi_73981108
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 12:54 schreef Dario_ het volgende:

[..]

Bij het basispakket zitten 12 lessen, 1 praktijkexamen en nog theorie. Het valt allemaal echt reuze mee hoor
1000 euro
- 200 euro praktijkexamen
- 30 euro theorie

hou je 780 euro over voor 12 lessen van anderhalf uur (oftewel 18 lessen van een uur).
Is 43 euro. Nou vooruit, dat is nog redelijk normaal

@Twylight: wat heb je allemaal gedaan?
pi_73981222
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 12:55 schreef TwyLight het volgende:
lezioni di azionamento gehad vandaag ging wel goed
ik ook, stukje gereden van de route van TTT alleen (jammer genoeg) geen snelweg.
daar had ik toen namelijk beetje moeite mee maar daar was geen tijd meer voor.

Nacontrole deed ik nu bijna alleen binnenspiegel, mja ook nog ef buitenspiegel erbij pakken.
Nog net iets eerder klaar zijn met schakelen voor de bocht (persoonlijk schakel ik liever laat, doet me pa ook mja )
en het voorsorteren nog net iets nadrukkelijker.

Voor de rest ging het goed.. volgende week van 8-9 uurtje les.. hopelijk niet te lang meer tot examen.
Hoelang duurt dat reserveren? (vooral nu met de kerst en shit in aatocht)
Puur zonder Vuur in de Natuur.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 13:42:38 #72
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_73982229
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 13:14 schreef Knuks het volgende:

[..]

Hoelang duurt dat reserveren? (vooral nu met de kerst en shit in aatocht)
Ben in ook benieuwd naar!
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_73984185
In de winter is toch wel rustig omdat alle pussies dan niet durven, dus plek zat denk ik.
pi_73984721
Is er eigenlijk een maximaal aantal lessen die je moet hebben gedaan voordat je examen mag doen?
Of mag je ook gelijk na 1 les examen doen?
Dat is mijn mening en daar moet u het maar mee doen.
pi_73984927
Tuurlijk niet, denk alleen niet dat er ook maar een rijinstructeur is die overtuigd is van je kwaliteiten na slechts een les. Tenzij je Ken Block heet..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')