Ja, maar als je nou zelf een afspraak maakt voor een examen. Dan gaan ze toch niet een minimum aantal lessen stellen? Je instructeur heeft er verder niks mee te maken toch.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:55 schreef Thralas het volgende:
Tuurlijk niet, denk alleen niet dat er ook maar een rijinstructeur is die overtuigd is van je kwaliteiten na slechts een les. Tenzij je Ken Block heet..
Nee, dat is zo, maar ik gok dat een instructeur wel beter kan inschatten wanneer je er klaar voor bent dan jijzelf. En ik ken ze die daar lekker eigenwijs in geweest zijn en daardoor gewoon zakten. Is zonde van het geld toch? Kun je er beter voor zorgen dat je alles goed onder de knie hebt.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 15:01 schreef Gkhn het volgende:
[..]
Ja, maar als je nou zelf een afspraak maakt voor een examen. Dan gaan ze toch niet een minimum aantal lessen stellen? Je instructeur heeft er verder niks mee te maken toch.
Misschien zie je er uit als een kluns ofzo, want als je met 20 lessen geen examen kan aanvragen zijn ze wel heeeeeel erg voorzichtigquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 18:39 schreef Bhuddy het volgende:
Ehm. ja zeker lekker belangrijk. Ik heb namelijk van de meeste rijscholen als antwoord gekregen op de vraag of ze nu mijn examen al konden reserveren (zelfs al nam ik 20 lessen)
Nee niet op die manier bedoel ik 'tquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 23:22 schreef ufopiloot het volgende:
[..]
Misschien zie je er uit als een kluns ofzo, want als je met 20 lessen geen examen kan aanvragen zijn ze wel heeeeeel erg voorzichtig
gedachte erachter snap ik wel, stel je blijkt als een maniak te rijden en continu problemen te hebben met de verkeersregels, dan kan hij je examen altijd nog omzetten in een TTT. En jou daarna vrolijk door laten lessen tot HIJ vind dat je toe bent aan je examen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 23:30 schreef Bhuddy het volgende:
[..]
Nee niet op die manier bedoel ik 'tmet die 20 lessen bedoelde ik dat zonder intake maar wel met de belofte om 20 lessen te nemen dat ze dan 't examen zouden reserveren voor me (dus nog vóórdat ik 18 ben) . En dat wou niemand (dus je kan dan al helemaal niet verwachten dat ze 'zomaar' je praktijkexamen reserveren zonder les), op één rijschool na. Bij die gozer neem ik dus 15 lessen ongeveer, maar hij heeft nu al wel m'n praktijk gereserveerd zonder dat hij mij ooit heeft zien rijden. Dat vind je amper dus
Ah dat wist ik niet dat 'ie hem om kon zetten in TTTquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 10:54 schreef singlemetkids het volgende:
[..]
gedachte erachter snap ik wel, stel je blijkt als een maniak te rijden en continu problemen te hebben met de verkeersregels, dan kan hij je examen altijd nog omzetten in een TTT. En jou daarna vrolijk door laten lessen tot HIJ vind dat je toe bent aan je examen.
Klinkt als mooie en goede plannen!quote:36. Wat verandert er precies voor mijn rijschool?
Voor alle B-kandidaten geldt:
• Quotering vervalt.
• Etalagemogelijkheid voor de rijschool vervalt.
• Kandidaat moet rijschool machtigen om praktijkexamens en toetsen te reserveren.
• 1e examens en TTT’s moeten binnen 0-7 weken voor de examendatum definitief op naam worden
gereserveerd.
• Het is wel mogelijk om twee examenkandidaten met een zelfde type examenproduct (TTT, eerste of
herexamen) binnen dezelfde rijschool eenmalig te wisselen. Ook kan een eerste examen op naam
van een kandidaat omgezet worden naar een TTT voor dezelfde kandidaat en vice versa.
• 1e examens en TTT’s kunnen tussen 7-26 weken voor de examendatum ook beperkt naamloos
gereserveerd worden.
• Staan naamloos gekochte blokken 7 weken voor de examendatum niet op naam, dan wordt deze
capaciteit door het CBR automatisch geëtaleerd. Hierdoor komt de capaciteit beschikbaar voor alle
rijscholen.
• Het CBR garandeert dat de rijschool voor de leerling op naam een eerste examen of toets kan
reserveren binnen 7 weken. Voor herexamens wordt een maximumtermijn van 5 weken
gegarandeerd.
• Daarnaast bestaat de mogelijkheid van een aparte garantieregeling.
38. Wat houdt de garantieregeling in?
• De garantieregeling is bedoeld om kandidaten in staat te stellen binnen afzienbare termijn examen te
doen. Als de rijschool aangeeft voor een kandidaat gebruik te willen maken van deze regeling, deelt
het CBR het examentijdstip als volgt in, op voorwaarde dat voldoende capaciteit beschikbaar is:
o eerste examen: in de zevende week
o herexamen: in de vijfde week
• Als er in deze 5e of 7e week onvoldoende capaciteit beschikbaar is, deelt het CBR de examens met
voorrang in op de eerstvolgende vrije plek.
• De rijschool ontvangt binnen één werkdag een terugkoppeling met het tijdstip van het ingedeelde
examen.
• Het CBR deelt de kandidaat in, de rijschool heeft geen keuze in de gewenste dag of tijdstip.
• Wel zorgen we ervoor dat de capaciteit niet wordt ingedeeld op een moment dat de rijschool al een
examen heeft gereserveerd. Indien bij de reservering een voertuignummer of instructeurnummer staat
vermeld, wordt ook daarmee rekening gehouden.
Achteruit inparkeren is echt een kwestie van gevoel. Dit krijg je pas als je door hebt hoe de assen van de auto werken. Ik had hier ten tijde van lessen ook last van. Nu met mijn eigen auto kan ik hem in de kleinste gaatjes proppen, vaak in 1 keer.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 11:01 schreef Aardappelbeertje het volgende:
Pffff, net gereden van 8 tot 10. Ookal werk ik 3x in de week vanaf 7 á 8 uur, ben toch niet zo'n ochtendmens merk ik.
Vooral het achteruit inparkeren ging heerlijk...Damn, echt wel 8x gedaan, laatste 2 gingen pas echt goed. Instructeur werkt ook een beetje gek van mij. Verder ging het wel lekker, snelweg doe ik op m'n sokken, omkeeropdracht mooi gedaan (halve draai op de centimeter nauwkeurig).
Over 2 weken wel al TTT
Voor achteruit parkeren zijn gewoon "foefjes" op basis van de achterdeurstijl en je linker spiegel, ik hoop dat je instructeur ze kent.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 11:01 schreef Aardappelbeertje het volgende:
Pffff, net gereden van 8 tot 10. Ookal werk ik 3x in de week vanaf 7 á 8 uur, ben toch niet zo'n ochtendmens merk ik.
Vooral het achteruit inparkeren ging heerlijk...Damn, echt wel 8x gedaan, laatste 2 gingen pas echt goed. Instructeur werkt ook een beetje gek van mij. Verder ging het wel lekker, snelweg doe ik op m'n sokken, omkeeropdracht mooi gedaan (halve draai op de centimeter nauwkeurig).
Over 2 weken wel al TTT
Ligt eraan hoe druk het bij dat CBR examencentrum is.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 21:41 schreef misslady83 het volgende:
Ik wil van de week online bij de website van het CBR een theorie examen reserveren. Hoe lang duurt het ongeveer voor je daadwerkelijk een examen af kan leggen (theorie?)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |