Ja, je kan vrijstelling krijgen voor bijzondere verrichtingen.quote:Op zondag 1 november 2009 22:07 schreef richbitch het volgende:
[..]
Nee meestal is de TTT op 75% van je cursus/opleiding.
Hoe later hoe beter, want dan kun je dus beter rijden en dus meer vrijstellingen halen.. toch>?
Ja inderdaad. Stonden op een standaard plek waar ik best vaak rij, normaal hou ik me daar precies aan de snelheid omdat ik weet waar ze staan. Maar toen ff vergeten.quote:
Ach ja, ik snap het wel. Te hard is te hard, maar ja 6 km is lullig ja vooral buiten de bebouwde kom. Als het bij een keer blijft vind ik prima, maar heb geen zin om iedere week die brief in de bus te hebbenquote:Op dinsdag 3 november 2009 22:15 schreef Eenskijken het volgende:
6 km te hard buiten de bebouwde komWaar praten we over? Ze moeten zeker hun jaarlijke quota weer halen... zucht
Vind het een leuke auto, alleen de voorkant vind ik jammer. Ideale combi zou zijn Aygo-voorkant & C1 achterkant. Weet niet hoe oud je bent, maar als beginner gelijk een nieuwe auto... Dat ga je voelen in je portemonnee qua verzekering. (beginnend bestuurder, wellicht ook nog risicogroep én een nieuwe bak)quote:Op maandag 2 november 2009 00:57 schreef Eenskijken het volgende:
(hopelijk) mijn toekomstige auto'tje:![]()
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 3 november 2009 23:29 schreef TwyLight het volgende:
Al die mensen zonder avatarneem eens een plaatje mensen!
Ik denk dat ik daar straks ook beland. Wat een rampenweer.quote:
Over een tijdje ligt er sneeuw, dan kun je pas gaan glijdenquote:Op woensdag 4 november 2009 09:53 schreef Tijgertje. het volgende:
[..]
Ik denk dat ik daar straks ook beland. Wat een rampenweer.![]()
Het hagelt hier nu gewoon en ik heb over een halfuur rijles.
Maar tegen die tijd hoop ik mijn rijbewijs te hebben.quote:Op woensdag 4 november 2009 10:11 schreef Pannenkoeken het volgende:
[..]
Over een tijdje ligt er sneeuw, dan kun je pas gaan glijden.
quote:Op woensdag 4 november 2009 10:21 schreef Tijgertje. het volgende:
[..]
Maar tegen die tijd hoop ik mijn rijbewijs te hebben.
Tussen de 1300-1400 ongeveer incl. theorie, heb wat lessen los betaald (na mn pakket van 25 lesuur) maar heb het niet exact meer bijgehoudenquote:Op woensdag 4 november 2009 15:22 schreef TwyLight het volgende:
Oken hoeveel geld ben je in totaal kwijt?
s
En hellingproefquote:Op woensdag 4 november 2009 16:47 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Bijzondere verrichtingen zijn stopopdracht, parkeeropdracht en omkeren?
Ik hoop het. Als ik het examen gewoon net zo zie als een gewone rijles dan moet het goed komen. Afgelopen twee lessen vond de instructeur het nagenoeg foutloos gaan. Op die ene keer dat ik per ongeluk met slippende banden voor het stoplicht wegreed na.quote:Op woensdag 4 november 2009 16:55 schreef CyclingGirl het volgende:
Maak je niet druk dat komt heus wel goed.
Hellingproef is niet moeilijkquote:Op woensdag 4 november 2009 16:58 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Die heb ik nog heul niet gehad. Maar even vragen dan.
Wat doe je als op een klein hellinkje stilstaat? Bijvoorbeeld bij een stoplicht waar het wegdek omhoog loopt.. Dan doe je gewoon je rem in toch.. Als je dan wegrijd dan laat je de koppeling opkomen tot het aangrijpingspunt met de rem erbij. daarna laat je de rem rustig los en doe je gas erbij.quote:Op woensdag 4 november 2009 16:58 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Die heb ik nog heul niet gehad. Maar even vragen dan.
Hellingproef wordt niet appart getest. (omdat je tijdens het rijden ook al een soort hellingproef hebt als je vanaf een drempel o.i.d. moet optrekken)quote:
Inderdaad, denk dat je t wel gehad hebt maar dan niet onder de "naam" hellingproefquote:Op woensdag 4 november 2009 17:13 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Wat doe je als op een klein hellinkje stilstaat? Bijvoorbeeld bij een stoplicht waar het wegdek omhoog loopt.. Dan doe je gewoon je rem in toch.. Als je dan wegrijd dan laat je de koppeling opkomen tot het aangrijpingspunt met de rem erbij. daarna laat je de rem rustig los en doe je gas erbij.
Dat heb je toch wel gehad ?
quote:Op woensdag 4 november 2009 17:15 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Hellingproef wordt niet appart getest. (omdat je tijdens het rijden ook al een soort hellingproef hebt als je vanaf een drempel o.i.d. moet optrekken)
Tenminste, zo is het bij mij.
Oh sorry hoor, het was maar even ter infoquote:Op woensdag 4 november 2009 17:16 schreef Pannenkoeken het volgende:
[..]
Het gaat er toch niet om of het apart getest wordt. Maar dat het getest wordt.
quote:Op woensdag 4 november 2009 17:20 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Oh sorry hoor, het was maar even ter info
Mooiquote:Op woensdag 4 november 2009 17:21 schreef Pannenkoeken het volgende:
[..]
Ow het was niet om je aan te vallen ofzo![]()
![]()
Jawel, tenzij je een ttt doet en die haalt. Dan hoef je dat tijdens je "echte" rijexamen niet te doen. Tenzij je zakt dan vervalt de vrijstelling voor de bijzondere verrichtingen.quote:Op woensdag 4 november 2009 18:28 schreef monsterd. het volgende:
Maar je hoeft dus niet in te parkeren etc. tijdens examen of ttt?
Oke, ik wist niet dat de hellingproef geen bijzondere verrichting meer isquote:Op woensdag 4 november 2009 18:33 schreef Bhuddy het volgende:
Idd, behalve dat de hellingproef nu niet meer als bijzondere verrichting gezien wordtDan kan je die nog wel doen tijdens je TTT, maar daar krijg je geen vrijstelling voor
Mag je tegenwoordig al rijles hebben op je 17e? Ik dacht dat je alleen je theorie al mocht doen als je 17 was o.i.d.quote:Op woensdag 4 november 2009 20:10 schreef Gkhn het volgende:
Vrijdag eerste les.
Welliswaar een intaketest die gratis is. Maar als het me bevalt heb ik dus met mijn 17e al rijles.
(1x in de 2 weken, mag niet meer).
Dat dacht ik dus ook.quote:Op woensdag 4 november 2009 20:12 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Mag je tegenwoordig al rijles hebben op je 17e? Ik dacht dat je alleen je theorie al mocht doen als je 17 was o.i.d.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |