Het is gewoon geldklopperij om je die test te laten doen, die instructeur weet na 30 minuten rijden met je best wel wat je beginstatus is. Ze proberen gewoon geld aan je te verdienen.quote:Op woensdag 11 maart 2009 18:42 schreef Sjibble het volgende:
Maar ik moet die intest doenDie vind in de simulator plaats, waar 9 op de 10 mensen misselijk van worden
Dus ik hoop er maar op dat het op de openbare weg moet gebeuren..
![]()
Om te zien hoe snel ik kan leren, wat ik al beheers en hoe snel ik me aanpas na fouten.quote:Op donderdag 12 maart 2009 10:19 schreef Kahlen het volgende:
[..]
Het is gewoon geldklopperij om je die test te laten doen, die instructeur weet na 30 minuten rijden met je best wel wat je beginstatus is. Ze proberen gewoon geld aan je te verdienen.
Echt, ik snap die simulator niet. Hier op het werk hebben we er diverse om te oefenen met rijden met blauw blauw (zwaailicht en sirene), maar voor een rijles heeft het echt geen toegevoegde waarde. Je wordt bijna altijd erg misselijk in dat ding en het kost je geld.
Wat hebben ze als reden opgegeven dat je in die simulator moet zitten?
Je zit alleen goed als je hetzelfde beeld hebt als het beeld dat ze over jou hebben.quote:Op donderdag 12 maart 2009 11:42 schreef Pizzabodem het volgende:
Ik heb van m'n instructeur het zelfreflectie formulier gekregen om in te vullen, maar ik vind het echt lastig om zoiets over mezelf in te vullen. Denk dat een instructeur beter zo'n formulier kan invullen, maar dan is het natuurlijk geen zelfreflectie meer.
Ik kan wel overal een 10 neerzetten, maar dat lijkt me ook niet de bedoeling.
bedankt voor de waarschuwingquote:Op donderdag 12 maart 2009 13:03 schreef Sjibble het volgende:
Net gebeld. Mijn intest is op de openbare wegZaterdagochtend begin ik
gelukkig was jij wel vanaf de 1ste les al wegkoninginquote:
Hoe eerder hoe beter. Je theorie is echt heel handig voor bij het rijden. Je kan het beste je theorie al gehaald hebben voordat je met de lessen begint, kan je het ook gelijk gaan toepassen en hoeft je instructeur je niet steeds te wijzen op fouten die je maakt omdat je de regels niet goed kent.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 12:18 schreef Sjibble het volgende:
Ik zit me te bedenken wanneer ik eigenlijk mijn theorie moet halen. Na mijn 10de les?
Het is het een of het ander. Aan de ene kant als ik voor de lessen al mn theorie zou hebben gehaald, gaan de autolessen beter. Maar als ik eerst 10 lessen heb dan heb ik ook weer meer theorie in mijn kop en valt het leren ook wel mee.
Ik rij zelf ook liever over de A9 als dat ik door het centrum rijKan niet wachten tot zaterdag!
Hoe moeilijk is de theorie? En welk boek had je?
Als het niet gaat kan ik over 2 weken een andere instructeur krijgen, maar ook een anderer autoquote:Op vrijdag 13 maart 2009 13:10 schreef Naamah het volgende:
ik weet niet of ik hem zelf nog een kans gegeven zou hebben!
Auto's die doen wat je wil zijn altijd fijnquote:Op vrijdag 13 maart 2009 13:19 schreef Kahlen het volgende:
[..]
Als het niet gaat kan ik over 2 weken een andere instructeur krijgen, maar ook een anderer autoen deze auto bevalt mij wel, die doet tenminste wat ik wil.
Je kan alvast met de theorie beginnen (te leren dan) en het examen doen als je wat lessen gehad hebt. Met die inzichtsvragen die je nu krijgt is het wel handig dat je wat rijervaring hebt opgedaan. Maar je moet niet een instructeur heben die de hele tijd vraagt of je het nu al gehaald hebt omdat je anders niet beter kan worden met rijdenquote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:31 schreef Sjibble het volgende:
@ Kahlen, Namaah
Kijk dat bedoel ik dus. 2 verschillende perspectieven.
Ervaring?quote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:38 schreef Kahlen het volgende:
[..]
Je kan alvast met de theorie beginnen (te leren dan) en het examen doen als je wat lessen gehad hebt. Met die inzichtsvragen die je nu krijgt is het wel handig dat je wat rijervaring hebt opgedaan. Maar je moet niet een instructeur heben die de hele tijd vraagt of je het nu al gehaald hebt omdat je anders niet beter kan worden met rijden
Ik blijf eerst wel bij deze vent rijden, maar ik hoop dat hij wat relaxter gaat doen. Ik ga wel gewoon mijn mond houden de volgende keer en nergens meer tegenin. Althans dat is het voornemen. En als hij ook zijn best doet komt het wel goed. Alleen weet ik niet wat hij er nu van gaat vinden dat ik geklaagd heb over zijn boosheid. Ik ken mensen die daar niet mee overweg kunnen, maar deze man is al meer dan 20 jaar instructeur en ik neem toch aan dat ik niet zijn meest lastige klant ben? Althans dat hoop ikquote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:49 schreef Sjibble het volgende:
Ervaring?Met zo'n vent naast je zoals jij hebt wordt je sowieso niet beter van. Maar weet je zeker dat je in dezelfde auto af zal rijden als waar je nu in rijdt? Anders kan je net zo goed een andere instructeur nemen
.
Hij had gewoon direct moeten zeggen dat hem de argumenten niet aanstonden. Dus het is gewoon zijn probleemquote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:58 schreef Kahlen het volgende:
[..]
Ik blijf eerst wel bij deze vent rijden, maar ik hoop dat hij wat relaxter gaat doen. Ik ga wel gewoon mijn mond houden de volgende keer en nergens meer tegenin. Althans dat is het voornemen. En als hij ook zijn best doet komt het wel goed. Alleen weet ik niet wat hij er nu van gaat vinden dat ik geklaagd heb over zijn boosheid. Ik ken mensen die daar niet mee overweg kunnen, maar deze man is al meer dan 20 jaar instructeur en ik neem toch aan dat ik niet zijn meest lastige klant ben? Althans dat hoop ik
dus ook weer zonde van je geld. Ik snap niet waarom jullie hier allemaal met die TTT akkoord gaan. Allemaal examenvrees ofzo? Het is GELDKLOPPERIJ!quote:Op vrijdag 13 maart 2009 20:27 schreef Frankii het volgende:
Vandaag TTT gehad, hier en daar bietje beter kijken en het komt helemaal goed. Speciale verrichtingen gehaald
over 3 weekjes examen.
Mwah, ik weet et niet hoor.. Ik kan het eventueel zelf proberen en mocht ik er niet uitkomen altijd zo'n theoriedag erbij nemen toch? Op mijn theorie zakken zal 40 euro kosten? Zo'n big deal is dat weer niet.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 11:38 schreef LadyC9 het volgende:
Sjibble, ik had de boeken van Smit. Een theorieboek en een vragenboek met 10 examens (500 vragen). Maar ik heb ook een theorieweekend gevolgd. Daar werd alles duidelijk uitgelegd en hierdoor heb ik alles toch wel makkelijk onthouden. Voor het theorieweekend had ik het hele boek doorgenomen en daarna oefentoetsen gemaakt.
Ja, dat wel, maar als de afspraak half 4 is, dan verwacht ik ook dat je om half 4 komt, en niet later.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 19:01 schreef Nouwk het volgende:
@ Hondenfluitje, nou, das dan lekker zo'n instructeur, ga je dan ook langer door? Anders betaal je continu voor niets en dan zou ik gewoon de knip dichthouden.
Waarom niet? Veel makkelijker lessen = makkelijker examen halen!quote:Op zaterdag 14 maart 2009 23:01 schreef Pizzabodem het volgende:
Wilde alleen geen rijles in een Alto of Aygo ofzo.
Zo moet je het niet zien vind ik, het gaat er uiteindelijk om dat je het voor jezelf en anderen zo veilig mogelijk maakt op de weg, zoiets leer je beter in een wat grotere auto.quote:Op zondag 15 maart 2009 02:52 schreef Bhuddy het volgende:
[..]
Waarom niet? Veel makkelijker lessen = makkelijker examen halen!
Blij dat ik niet de enige ben die zo'n geflipte gast naast zich heeft zitten. Ik ga het nog 1 keer proberen met die van mij, ik hoor maandag de uitkomsten van een gesprek dat hij gehad heeft na mijn klachten.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 12:17 schreef Hondenfluitje het volgende:
Ik heb vrijstelling gekregen, maar omdat ik af en toe wat te hard aan kwam rijden op kruispunten keek ik niet altijd even goed, hierover begon ze na afloop helemaal te flippen![]()
![]()
Ik heb me zo rustig mogelijk gehouden, maar zij ging maar door en begon weer allemaal ouwe koeien uit de sloot te halen. Toen tijdens de terugrit naar huis dus maar voor mezelf besloten dat ik na thuiskomst gelijk de rijschool ging bellen voor een andere instructeur.
Ik haal m'n rijbewijs liever snel (sneller = goedkoper) dan dat ik meer lessen nodig heb omdat ik zonodig in een grote auto moet kunnen rijden. Dat leer ik dan nadat ik m'n rijbewijs heb gehaald wel met m'n vader naast me ofzo, kost me iig geen geld meer..quote:Op zondag 15 maart 2009 10:31 schreef Hondenfluitje het volgende:
[..]
Zo moet je het niet zien vind ik, het gaat er uiteindelijk om dat je het voor jezelf en anderen zo veilig mogelijk maakt op de weg, zoiets leer je beter in een wat grotere auto.
Het is niet de bedoeling dat als je 1x in een wat grotere auto rijdt, je een fietser platrijdt, dan maar wat meer lessen.
Ga nu eerst maar eens lessen nemen ipv steeds te verkondigen dat je zo goedkoop uit bent. Je doet net alsof je het zo kan, maar filerijden of inparkeren is het moeilijke niet, verkeersinzicht gaat het om en dat leer je niet van je vader die naast je zit.quote:[b]Op zondag 15 maart 2009 14:54 schreef Bhuddy het volgende:[b/]
Ik haal m'n rijbewijs liever snel (sneller = goedkoper) dan dat ik meer lessen nodig heb omdat ik zonodig in een grote auto moet kunnen rijden. Dat leer ik dan nadat ik m'n rijbewijs heb gehaald wel met m'n vader naast me ofzo, kost me iig geen geld meer..
Indeed, auto rijden heb je al binnen een paar lessen onder de knie.quote:Op zondag 15 maart 2009 15:54 schreef Kahlen het volgende:
[..]
Ga nu eerst maar eens lessen nemen ipv steeds te verkondigen dat je zo goedkoop uit bent. Je doet net alsof je het zo kan, maar filerijden of inparkeren is het moeilijke niet, verkeersinzicht gaat het om en dat leer je niet van je vader die naast je zit.
Dat zeg ik toch ook niet? Ik bespaar gewoon lessen op die basistechnieken, en op het feit dat het makkelijker is om in een kleine auto te lessen dan een grote. Ik snap echt wel dat in verkeersinzicht de meeste tijd zit hoorquote:Op zondag 15 maart 2009 15:54 schreef Kahlen het volgende:
[..]
Ga nu eerst maar eens lessen nemen ipv steeds te verkondigen dat je zo goedkoop uit bent. Je doet net alsof je het zo kan, maar filerijden of inparkeren is het moeilijke niet,
Dat m'n pa nu al loopt te roepen waar ik op moet letten tijdens het rijden zal toch zeker wel helpen? Onbewust kijk ik nu al mee met m'n vader in spiegels, wat de gevolgen zijn van wat m'n pa doet met de auto. Ik denk dat ik daar zeker wat aan heb tijdens de lessen.quote:verkeersinzicht gaat het om en dat leer je niet van je vader die naast je zit.
Nou, de basistechnieken heb ik in 3 kwartier geleerdquote:Op zondag 15 maart 2009 15:57 schreef Bhuddy het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook niet? Ik bespaar gewoon lessen op die basistechnieken, en op het feit dat het makkelijker is om in een kleine auto te lessen dan een grote. Ik snap echt wel dat in verkeersinzicht de meeste tijd zit hoor![]()
Verkeersinzicht is in een grote auto niet veel anders dan een kleine auto, alleen de omgang met zo'n forse machine moet je leren. Daarom leg ik mijn examen liever af in een kleine auto.
[..]
Dat m'n pa nu al loopt te roepen waar ik op moet letten tijdens het rijden zal toch zeker wel helpen? Onbewust kijk ik nu al mee met m'n vader in spiegels, wat de gevolgen zijn van wat m'n pa doet met de auto. Ik denk dat ik daar zeker wat aan heb tijdens de lessen.
Maar goed, tegen de tijd dat ik m'n lessen heb zal ik de vorderingen hier wel plaatsen![]()
Jaquote:Op zondag 15 maart 2009 17:45 schreef msnk het volgende:
Ik zeg al ruim een jaar tegen mezelf dat ik eens moet beginnen aan lessen, en dat ik dat ook binnenkort ga doen... Maar ben iedere keer toch te zenuwachtig om überhaupt die eerste stap te zetten
Mensen die zich hier in herken(ne)(de)n?
Hoe heb je geleerd? Hoe gaan de oefen theorie examens ?quote:Op maandag 16 maart 2009 12:10 schreef Rensjebree het volgende:
donderdag theoriewaarom geven ze dit nou niet gewoon gratis weg
Ik heb een tijdje theorie les gehad, (was gratis)quote:Op maandag 16 maart 2009 12:21 schreef xminator het volgende:
[..]
Hoe heb je geleerd? Hoe gaan de oefen theorie examens ?
ja, meestal 3/5 foutquote:Op maandag 16 maart 2009 12:27 schreef xminator het volgende:
Heb je al toetsen gemaakt? Zoja hoeveel fouten?
Je moet zorgen dat je 2 tot 3 vragen fout hebt, dan haal je zeker het theorie examen. 5 fouten is riskant, je kent het nog niet goed genoeg en met wat pech mag je opnieuw.quote:
quote:Op maandag 16 maart 2009 12:56 schreef Kahlen het volgende:
[..]
Je moet zorgen dat je 2 tot 3 vragen fout hebt, dan haal je zeker het theorie examen. 5 fouten is riskant, je kent het nog niet goed genoeg en met wat pech mag je opnieuw.
Je kan natuurlijk ook de gok nemenquote:Op maandag 16 maart 2009 13:10 schreef Rensjebree het volgende:
[..]
mm oke, zal er nog even aan werken
\quote:Op maandag 16 maart 2009 13:56 schreef Kahlen het volgende:
[..]
Je kan natuurlijk ook de gok nemen
Maarja, het is wel 30 euro die je weggooit als je niet slaagt en dat is toch zonde.
Dat is altijd zo (ook bij examen als je geen TTT doet).quote:Op dinsdag 17 maart 2009 16:19 schreef Vjenne12345 het volgende:
Ik mocht op mijn TTT zelf bepalen hoe ik wou parkeren en hoe ik zou keren. Uiteraard heb ik hem gewoon vooruit geparkeerd en draaien heb ik gedaan door middel van een bocht achteruit.
Hellingproef!quote:Ik ga volgens mij volgende week ook een parkeergarage doen, hebben jullie dat ook in de les? Lijkt me best lastig, al die smalle gangen daar en ook steile hellingen....
Verstandige plek om het te oefenen, een drukke parkeergaragequote:
Ze moeten je gewoon precies op de kaart kunnen laten zien waar dat ligt.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 21:34 schreef Nouwk het volgende:
Wij oefenen het gewoon op een grote bult hier in de buurt, maar het komt zo vaak voor, op elke straathoek haast wel dat je het eigenlijk altijd wel oefent. Ik vind een 'gewone' bocht achteruit anders niet zo moeilijker, beter te zien dan keren via een (hoge) uitrit met stoepranden etc die ik niet altijd kan zien (gelukkig onthoud ik het altijd ongeveer qua afstand en dan komt het wel goed, maar dat maakt het niet altijd makkelijker). Bijzondere manoevres zijn het makkelijkste, dat scheelt weer op het examen dat dat iig wel goed zal gaan. Verkeersplein vond ik de eerste keren wat lastig, vooral met al die drukte en niemand die weet waar hij heen moet en maar switchen blijft. Gelukkig gaat dat soepel nu, dat zit er toch altijd weer in bij een examen hier. Ver vooruitkijken is ook zoiets wat ik echt merk dat ik train, maar toch denk ik nog wel eens van HUH?! wtf hoe loopt dit, maar ik ken mijn examenplaats dan ook niet, helaas, dat maakt het soms toch nog wat lastig. Zo ben ik drie keer op zoek geweest naar het belastingkantoor, wist echt niet waar dat ding stond :/
Oei, dat is een tegenvaller!quote:Op woensdag 18 maart 2009 10:28 schreef YPrue het volgende:
Ik kreeg gisteren een telefoontje van mijn rijschool. De instructeur die ik heb is ziek en komt ook niet meer terug.De rijschool kan alle mensen van woensdag en donderdag (de dagen waarop mijn instructeur lesgaf) geen les meer geven. Ik word nu naar een andere rijschool in de buurt overgeplaatst die mijn eigenlijke rijschool al vaker heeft geholpen. En hij zou met de nieuwe rijschool afspreken dat ik voor dezelfde prijs kan blijven rijden als dat ik nu doe. Ik ben eens benieuwd.
Mogen de examinatoren ook echt flink uit je buurt gaan?quote:Op woensdag 18 maart 2009 09:21 schreef Nouwk het volgende:
Dat vind ik dus ook, mijn rijschool gebruikt geen tomtom dus je moet ongeveer onthouden waar het zit in de buurt en dan rijd je een eind weg links rechts links rechts etc en dan moet je maar ongeveer terug kunnen komen :/ Super onhandig, ik zei al, ik neem gewoon een kaart mee hoor oid, maar dat was dan niet de bedoeling. 't was ook trouwens neit per se de bedoeling dat je het vond, ook zo'n onzin
Ik les in Zwolle! Ken er wel wat, maar niet zo heel veel. Maar bepaalde richtingen gaan ze nooit op, blijven wel in de stad. Richting Meppel bijvoorbeeld snelweg wel, want daar kun je snel af, maar richting Kampen moet je erg ver rijden, dus dat doen ze nooit etc! Maargoed, ik ga gewoon een zondag rondjes rijden in Zwolle en dan komt het wel goedquote:Op woensdag 18 maart 2009 11:51 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Mogen de examinatoren ook echt flink uit je buurt gaan?
Want ik ben namelijk pizzacourier in mijn buurt, en wij hebben een gigantisch bezorggebied dus ik ken letterlijk elke straat die ik maar zie en ken dus elke bocht en drempel. Dat moet ik maar geheim houden dan?
Gewoon bij het stoplicht je raampje opendraaien en vragen waar het zwembad ongeveer ligt.
Maar het zal er wel mee te maken hebben het zelf te kunnen vinden. Als je dan ook weet waar het ongeveer ligt en je hebt een beetje instinct dan kost het alleen tijd het te vinden.
Waar les je?
Inderdaad, ik hoop ook op zoiets. Ik vind het maar moeilijk om 2 dingen tegelijk te doen (dus autorijden en een route onthouden). Als je straks zelf gaat rijden ga je ook niet een route uit je hoofd leren, maar ga je ook gewoon zelf kijken of je er kan komen lijkt mij (of je gebruikt een tom tom of kaart als je er niet uitkomt).quote:Op woensdag 18 maart 2009 21:06 schreef Frankii het volgende:
Op mijn TTT kreeg ik een nieuwe opdracht. Op een gegeven moment reden we over een heuveltje en daardoor zag je in de verte een flat uit de bomen steken. Toen zei hij, ''probeer daar maar te komen''. Lijkt me toch veel chiller dan clusteropdracht.
Kwestie van bepalen tot waar je de borden kan volgen en waar je zelf de route moet volgen.quote:Op donderdag 19 maart 2009 09:58 schreef Kahlen het volgende:
[..]
Inderdaad, ik hoop ook op zoiets. Ik vind het maar moeilijk om 2 dingen tegelijk te doen (dus autorijden en een route onthouden). Als je straks zelf gaat rijden ga je ook niet een route uit je hoofd leren, maar ga je ook gewoon zelf kijken of je er kan komen lijkt mij (of je gebruikt een tom tom of kaart als je er niet uitkomt).
Dat mag dus niet op je examen he, dan rijd je alsnog een 'voorbepaalde' route. Tis gewoon de bedoeling dat je of ergens heen rijdt, er volgens een heel eind vanaf rijdt en vervolgens maar terug moet rijden, of dat ze zeggen 'zie je in de verte..' of tot slot 'weet je waar..'. Geen hulpmiddelen gebruiken, dat zijn weer andere onderdelen. Ik vind het maar beetje stom, ik zou gewoon stoppen en even vragen, als een echte vrouw zijnde. Mannen zijn daar te koppig voor dus die hebben dit vast bedacht.quote:Op donderdag 19 maart 2009 09:58 schreef Kahlen het volgende:
[..]
Inderdaad, ik hoop ook op zoiets. Ik vind het maar moeilijk om 2 dingen tegelijk te doen (dus autorijden en een route onthouden). Als je straks zelf gaat rijden ga je ook niet een route uit je hoofd leren, maar ga je ook gewoon zelf kijken of je er kan komen lijkt mij (of je gebruikt een tom tom of kaart als je er niet uitkomt).
Op een examen laat je zien dat je zelfstandig kan rijden zonder enige hulp tijdens het autorijden.quote:Op donderdag 19 maart 2009 10:26 schreef Nouwk het volgende:
[..]
Dat mag dus niet op je examen he, dan rijd je alsnog een 'voorbepaalde' route. Tis gewoon de bedoeling dat je of ergens heen rijdt, er volgens een heel eind vanaf rijdt en vervolgens maar terug moet rijden, of dat ze zeggen 'zie je in de verte..' of tot slot 'weet je waar..'. Geen hulpmiddelen gebruiken, dat zijn weer andere onderdelen. Ik vind het maar beetje stom, ik zou gewoon stoppen en even vragen, als een echte vrouw zijnde. Mannen zijn daar te koppig voor dus die hebben dit vast bedacht.
Is dat niet veel te veel? Je kan niet je concentratie zolang vasthouden en het 3e en 4e uur neem je daardoor weinig op. In iedergeval succes met het examen!quote:Op donderdag 19 maart 2009 11:28 schreef m3nster het volgende:
(4u per dag) en donderdag 2 uurtjes voor het examen. En dan *trommelgeroffel* slagen met pluim!
jaquote:Op donderdag 19 maart 2009 20:02 schreef xminator het volgende:
Moet je bij de theorie nog een bevestiging oid. mee nemen?
Of is alleen een id + pasfoto voldoende?
ik had hem voor de zekerheid mee, maar ze vroegen er niet naar. Wel id + pasfoto.quote:Op donderdag 19 maart 2009 20:02 schreef xminator het volgende:
Moet je bij de theorie nog een bevestiging oid. mee nemen?
Of is alleen een id + pasfoto voldoende?
damn, goed bezigquote:Op vrijdag 20 maart 2009 15:08 schreef xminator het volgende:Theorie binnen
![]()
1 fout bij de normale vragen (hele domme fout)
10 fout bij gevaarherkenning.
Gister 18 geworden vandaag theorie binnen
ha ik had bijna het zelfde gisterquote:Op vrijdag 20 maart 2009 15:08 schreef xminator het volgende:Theorie binnen
![]()
1 fout bij de normale vragen (hele domme fout)
10 fout bij gevaarherkenning.
Gister 18 geworden vandaag theorie binnen
Ook goed gedaan.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 20:09 schreef Rensjebree het volgende:
[..]
ha ik had bijna het zelfde gister
het ligt er ook net aan, sommige zijn wat moeilijker.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 20:10 schreef xminator het volgende:
[..]
Ook goed gedaan.
Wat me opviel is dat van de 50 mensen, ongeveer 40 waren gezakt .
Vond de de normale vragen wel te doen, iets simpeler dan de vragen op het vekabest cd-rom.
Vekabest is wat ik hoor van de meeste mensen toch wel het beste boekquote:Op maandag 23 maart 2009 01:18 schreef Sjibble het volgende:
Binnenkort moet ik maar een theorieboek halen!
Wat is echt een goed boek? Vekabest dus?Of ook andere? ANWB boeken?
Dat heeft dan niks met een boek van twee jaar oud te maken als je negen fouten te veel haalt.quote:Op zondag 22 maart 2009 18:32 schreef BrandBierMaaktGelukkig het volgende:
Ze zijn dus te downloaden?? Kut man heb ik 6 euro betaald![]()
Ik heb me scooter gefaald (1ste x) doordat ik ook een ''boekje uit 2004 had, toen was het 2006''
daar reden ze nog met paard en wagen volgens mij want had 15 fout op theorie.
Met de CD van verkabest ben ik de keer erop voor scooter geslaagd met 3 fout dus wil dat nu weer gebruiken om te leren,, PM me anders even
grtz
BrandBier
Maar de basis is hetszelfde; dus als je een eerste les in een andere auto kan doen, scheelt dat toch weer enkele lessen. Koppeling, versnelling enz.quote:Op maandag 23 maart 2009 07:58 schreef rene90 het volgende:
-In een auto van paps / mams te lessen stiekem heeft weinig nut, is een compleet andere auto, andere afstelling een ander formaat. Dus inparkeren en rijden is heel anders dan je lesauto.
Ik heb het in 30 minuten helemaal geleerdquote:Op maandag 23 maart 2009 08:40 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Maar de basis is hetszelfde; dus als je een eerste les in een andere auto kan doen, scheelt dat toch weer enkele lessen. Koppeling, versnelling enz.
Ik les in een grote auto (formaat bmw x5) en het afrijden zal straks gaan in een polo ofzo, dus het formaat waarin je het leert doet volgens mij niet echt ertoe.quote:Op maandag 23 maart 2009 07:58 schreef rene90 het volgende:
[knip]
-In een auto van paps / mams te lessen stiekem heeft weinig nut, is een compleet andere auto, andere afstelling een ander formaat. Dus inparkeren en rijden is heel anders dan je lesauto.
Gefeliciteerd!!!quote:
Zeker wel, een grote auto kost gemiddeld 6 lessen meer. Vraag maar na aan je instructeur.quote:Op maandag 23 maart 2009 11:25 schreef m3nster het volgende:
Ik les in een grote auto (formaat bmw x5) en het afrijden zal straks gaan in een polo ofzo, dus het formaat waarin je het leert doet volgens mij niet echt ertoe.
2e keer...quote:Op maandag 23 maart 2009 16:33 schreef xminator het volgende:
[..]
Feli, hoeveelste keer was het?
vertel is wat meer
Afrijden in dezelfde auto ?quote:Op maandag 23 maart 2009 12:46 schreef Kahlen het volgende:
[..]
Zeker wel, een grote auto kost gemiddeld 6 lessen meer. Vraag maar na aan je instructeur.
Waarom ga je niet afrijden in dezelfde auto? Ik vind het zeer onverstandig.
Je rijd gewoon in de auto waarin je lest af...quote:Op maandag 23 maart 2009 19:48 schreef m3nster het volgende:
[..]
Afrijden in dezelfde auto ?
Je weet van te voren toch niet wat voor auto je krijgt om in afterijden?
Maar hoe kan dat dan? 't CBR heeft toch eigen auto's? Of mis ik ietsquote:Op maandag 23 maart 2009 20:01 schreef xminator het volgende:
[..]
Je rijd gewoon in de auto waarin je lest af...
Wel veel tijd er tussen Qunix.
Je mist denk ik watquote:Op maandag 23 maart 2009 20:07 schreef m3nster het volgende:
[..]
Maar hoe kan dat dan? 't CBR heeft toch eigen auto's? Of mis ik iets
De stopoefening is zoals het luid. De examinator zegt dat je de stop oefening moet doen, dan aan jouw de taak de auto te stoppen op een veilige manier achter een andere auto, zodat je wel weer weg kan rijden...maar ook veilig kan uitstappen en bijvoorbeeld een pakketje kan afleveren.quote:Op maandag 23 maart 2009 20:19 schreef Kahlen het volgende:
[..]
Je mist denk ik wat
Je gaat gewoon in je lesauto afrijden. Dat is ook wel zo fijn.
Morgen ga ik de stop oefenen die je op het examen krijgt. Maar ik begrijp totaal niet wat dat is. Iemand die de stop oefening wat zegt? Ik heb al 16 lessen gehad, dus stoppen kan ik wel. En ook bochtje achteruit morgen voor het eerst. Zal wel weer wat worden, dat achteruitrijden lukt mij niet zo denderend (achteruit inparkeren dan). Maar morgen nieuwe ronde, nieuwe kansen.
Heb er verder wel weer zin in, het gaat elke week beter.
Je moet achter een 'obstakel' stoppen, dus niet perse achter een auto. Als je die opdracht krijgt moet je in de straat waar je in rijdt de auto even ergens achter (boompje, stoeprandje, geparkeerde auto, maakt niet uit wat) stop zetten en dan weer wegrijden.quote:Op maandag 23 maart 2009 20:51 schreef m3nster het volgende:
[..]
De stopoefening is zoals het luid. De examinator zegt dat je de stop oefening moet doen, dan aan jouw de taak de auto te stoppen op een veilige manier achter een andere auto, zodat je wel weer weg kan rijden...maar ook veilig kan uitstappen en bijvoorbeeld een pakketje kan afleveren.
Laat iemand mij verbeteren als ik het fout heb
Ik ben van mening dat het zeker veel scheelt als je in een ander formaat auto rijdt. Als je lest in een auto leer je die kennen. Je weet op den duur je wegligging en hoeft niet meer in de spiegels continue te kijken om te weten of je recht op de weg zit. Als voorbeeld; thuis rijd ik in een renault twingo van mijn zus. Sinds kort rijd ik in de volvo v70 van mijn pa die 30 cm breder is en 110 cm langer. Met inparkeren, wegligging en dergelijke is dat toch opeens heel anders dan.quote:Op maandag 23 maart 2009 11:25 schreef m3nster het volgende:
[..]
Ik les in een grote auto (formaat bmw x5) en het afrijden zal straks gaan in een polo ofzo, dus het formaat waarin je het leert doet volgens mij niet echt ertoe.
Het enige verschil om zelf te lessen in auto van iemand anders is dat er niet iemand naast je zit die je kan "helpen".. I guess
Is wat ze gewoon noemenquote:Op maandag 23 maart 2009 21:06 schreef Nouwk het volgende:
Wat jullie zeggen klopt niet helemaal. Het is de bedoeling zo kort mogelijk achter een ander voertuig stoppen om vervolgens in een keer weg te kunnen rijden, om te laten zien dat je bijvoorbeeld inzicht hebt in de lengte etc van de neus.
De basis is wel hetzelfde, alleen bij mijn 2e lesauto (na 20 lessen had mijn instructrice een nieuwe auto gekocht) lag de koppeling een stuk zwaarder, en een stuk lager. Dat was zeker weer even wennen om het weer goed op elkaar af te stemmen.quote:Op maandag 23 maart 2009 08:40 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Maar de basis is hetszelfde; dus als je een eerste les in een andere auto kan doen, scheelt dat toch weer enkele lessen. Koppeling, versnelling enz.
CBR gaat dat veranderen (de aanvraaging voor examens voor rijinstructeurs) als ze echt goed zijn lossen ze het probleem op en anders duurt het nog langer...quote:
niet met vaste punten, wel met wisselende punten volgens mij. Althans dat begreep ik. In de tom tom stonden de vaste punten, maar die werden niet meer gebruikt vertelde hij. Maar ze kunnen volgens mij nog wel zeggen: ga naar die kerktoren of rijd maar terug naar het CBR.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 12:41 schreef rene90 het volgende:
Orientatiepunt opdrachten worden toch niet meer afgenomen?
Maar dan krijg je wel een adres om gewoon op TOM TOM te rijden? Ze hadden juist die orientatiepunten afgeschaft (of dat gebeurd nog) omdat je dan te veel kan oefenen of iets. Maar ik kom zelf niet uit de stad waar ik moest afrijden, dus zou begot niet weten hoe ik bij "die kerktoren" komquote:Op dinsdag 24 maart 2009 12:49 schreef Kahlen het volgende:
[..]
niet met vaste punten, wel met wisselende punten volgens mij. Althans dat begreep ik. In de tom tom stonden de vaste punten, maar die werden niet meer gebruikt vertelde hij. Maar ze kunnen volgens mij nog wel zeggen: ga naar die kerktoren of rijd maar terug naar het CBR.
Dat soort dingen zegt mijn instructeur ook altijd en dan begrijp ik er echt niks van, maar dat zal wel aan mij liggenquote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:05 schreef m3nster het volgende:
Achter een auto is alleen makkelijk omdat je dan een betere indruk hebt van de ruimte aangezien je je ruimte inzicht kan orionteren met behulp van de auto voor je.
GESLAAGD!!!quote:Op maandag 23 maart 2009 16:54 schreef Alec690 het volgende:
Morgen 13:05 m'n tweede praktijkexamen. Net nog ff een les gehad en dat ging gewoon ontzettend goed.
We gaan er weer voor, hoop dat ik morgen dit bericht kan quoten met een dikke juichende smiley.![]()
Vorige keer faalde ik toch wel een beetje met m'n examen, niet dik gezakt, maar wel een optelsom van wat stomme foutjes.
Ik snap het wel, want als je de bumper van de auto voor je nog net kan zien sta je good!quote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:39 schreef Kahlen het volgende:
[..]
Dat soort dingen zegt mijn instructeur ook altijd en dan begrijp ik er echt niks van, maar dat zal wel aan mij liggen![]()
Duur weekje vor je m3nster! 8 lessen + examen, toch snel 500 euro.
Zo, gelijk maar even naar het gemeentehuis geweest.quote:
Op de website van het CBR staat toch echt 'voertuig' vermeld hoor!quote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:05 schreef m3nster het volgende:
om even terug te komen op de stop opdracht, heb net 4uur les gehad, dit uiteraard gevraagd aan de instructeur,
hij melde mij dat de stop opdracht achter een opstakel moet zijn, dit hoeft niet per se een auto te zijn het mag van alles zijn.
Achter een auto is alleen makkelijk omdat je dan een betere indruk hebt van de ruimte aangezien je je ruimte inzicht kan orionteren met behulp van de auto voor je.
Pff morgen nog 4uur en dan donderdag examen.
Het afrijden geschied wel in de lesauto, dat is makkelijk aangezien je die auto kent, zoals hier al vaker werd voorgedragen.
Vind ik prima, maar mijn instructeur zat er ook over te zeuren. Ik ging te snel over rotondes heen en hij kon het niet zien. Ik merkte gelijk op: je hoeft ook niet te kijken, heb ik al gedaanquote:Op dinsdag 24 maart 2009 17:40 schreef Alec690 het volgende:
Ik schoot voor een vrachtwagen, terwijl ik beter even had kunnen wachten. Ik had dit wel gelijk door, dus reageerde met een flinke stoot gas.
Dat kijken is verdomde lastig. Ik werd er soms gek van. Heeft ongeveer 3 x 2 uren gekost voordat het relaxed ging bij mij, maar mijn voertuigbeheersing was nog niet denderend toen. Dus misschien heb je het sneller onder de knie. Het rijden wordt trouwens een stuk leuker als het kijken goed gaat, de truuk is om nooit stil te staan, dus zo te rijden dat je altijd blijft rollen en dat is soms lastig (bij rotondes).quote:Op dinsdag 24 maart 2009 17:58 schreef YPrue het volgende:
Voertuigbeheersing en dergelijke is perfect zei hij, alleen moeten we nog werken aan het kijken (daar was ik bij de vorige rijschool pas mee begonnen) en nog wat andere dingetjes (bijvoorbeeld meer initiatief nemen).
niet zenuwachtig zijnquote:Op woensdag 25 maart 2009 12:03 schreef Juicyhil het volgende:
Ik heb woensdag examen en ben verdomde zenuwachtig.
Iemand nog tips?
Ik heb nu al 3 weken niet gereden omdat m`n instructeur iedere keer afzegt, nu gaan we dus vrijdag 3 uurtjes en zaterdag 3 uurtjes rijden en dan voor het examen nog een uurtje.quote:Op woensdag 25 maart 2009 12:05 schreef Kahlen het volgende:
[..]
niet zenuwachtig zijn
je moet het maar zo zien, als je examen mag doen, dan ben je er klaar voor en als je dus normaal gaat rijden is het examen in the pocket. En die zenuwachtigheid verlies je wel als je ervoor 2 uurtjes even gaat rijden met je instructeur.
Lekker dan dat hij steeds afzegt.. Pff! Die van mij is geen haar beter.. die liet gewoon een maand lang niks van zich horen, om ineens te bellen en te zeggen dat ik volgende week examen kon doen.. en dat ik dan voor dat ik het examen doe ook nog maar even 80% van de lessen doe..quote:Op woensdag 25 maart 2009 12:08 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Ik heb nu al 3 weken niet gereden omdat m`n instructeur iedere keer afzegt, nu gaan we dus vrijdag 3 uurtjes en zaterdag 3 uurtjes rijden en dan voor het examen nog een uurtje.
Bij m`n ttt was ik dus van de zenuwen m`n gordel vergeten om te doen, verder moest ik toen nog wat meer letten op het kijken.
Naar mijn idee is dat wel beter geworden.
Ik heb op woensdag 1 april examen in Harderwijkquote:Op woensdag 25 maart 2009 12:50 schreef m3nster het volgende:
[..]
Lekker dan dat hij steeds afzegt.. Pff! Die van mij is geen haar beter.. die liet gewoon een maand lang niks van zich horen, om ineens te bellen en te zeggen dat ik volgende week examen kon doen.. en dat ik dan voor dat ik het examen doe ook nog maar even 80% van de lessen doe..
Wanneer doe je examen??
Hoop ook echt dat ik ná morgen voorgoed van het lessen verlost ben!quote:Op woensdag 25 maart 2009 12:52 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Ik heb op woensdag 1 april examen in Harderwijk
Raar dat zo iemand niks van zich laat horen, die van mij die belt gewoon een uur tot zelfs 15 minuten voor de les op dat hij niet komt .
Is de reden dat ik bij 3 rijscholen weg ben gegaan. Gelukkig heb ik nu een goede. Hij heeft 1 keer afgebeld, uur van te voren, dus om 06:00 in de ochtendquote:Op woensdag 25 maart 2009 12:52 schreef Juicyhil het volgende:
die van mij die belt gewoon een uur tot zelfs 15 minuten voor de les op dat hij niet komt .
Zullen we ruilenquote:Op woensdag 25 maart 2009 13:10 schreef Kahlen het volgende:
[..]
Is de reden dat ik bij 3 rijscholen weg ben gegaan. Gelukkig heb ik nu een goede. Hij heeft 1 keer afgebeld, uur van te voren, dus om 06:00 in de ochtend![]()
Lag er teveel sneeuw. Volgende keer mag hij een kwartier van te voren afbellen, ben niet zo'n ochtendmensje
Jij examen dan?quote:Op woensdag 25 maart 2009 13:07 schreef m3nster het volgende:
[..]
Hoop ook echt dat ik ná morgen voorgoed van het lessen verlost ben!
Maar je had van tevoren toch al kunnen zien aankomen dat het een hoop geld zou zijn.quote:Op woensdag 25 maart 2009 13:40 schreef Pinterman het volgende:
Ik leg hem rustig uit dat ik het na 30 lessen wel best vind eigenlijk (en mijn portomonnee ook) en daar kan 'ie dan alleen maar op antwoorden met een glimlach![]()
Ik heb woensdag m`n 45ste uur.quote:Op woensdag 25 maart 2009 13:43 schreef rene90 het volgende:
Plus dat het gemiddelde aantal lessen voordat iemand slaagt ligt op 45.
Tja, ik ben nu 2000 euro kwijt, had een budget van 1200-1300 euro.quote:Op woensdag 25 maart 2009 14:26 schreef Pinterman het volgende:
Maargoed ik ben inmiddels 24 en had stiekem gehoopt dat ik na jaren ervaring in het verkeer zowel in het binnenland als in het buitenland (van die 150cc motorbrommers in de minder ontwikkelde delen van de wereld) toch een streepje voor op het gemiddelde zou hebben. Maar het schijnt dat ik vooral in het buitenland er nogal de kantjes vanaf heb leren rijden. Plaats op de weg enzo, bochten te kort/ruim, en geen geweldig kijkgedrag.
Naja. Kan het ook wel betalen allemaal maar wil het niet betalen. Bekend probleem
Ach, je kunt niet op een kwart van de lessen zeggen dat je er nog driekwart nodig hebt. Ik vind die schattingen altijd maar een beetje vreemd en zou er dus niet teveel aan vasthouden. Gewoon rijden, je best doen en anders stiekem wat oefenen, meer kun je niet. Beter 5 lessen te veel dan een keer gezakt ook!quote:Op woensdag 25 maart 2009 13:40 schreef Pinterman het volgende:
Net de 9e en 10e les gehad, en ik vond het wel een goed idee eens te praten over hoeveel extra lessen er nog bovenop de afgekochte 20 moesten komen voor ik examen kon doen. Was het gemiddelde twee weken geleden nog 30 lessen, nu is het ineens 40 geworden. Zegt 'ie dat ze vanwege het slagingspercentage natuurlijk ook niet te vroeg aan het examen willen beginnen.... Ja, dan kun je me ook 100 keer laten lessen, weet je het helemaal zeker.
Ik leg hem rustig uit dat ik het na 30 lessen wel best vind eigenlijk (en mijn portomonnee ook) en daar kan 'ie dan alleen maar op antwoorden met een glimlach![]()
Maarja, examengarantie gaat niet op als ik niet naar hem luister... Bah. 40 Lessen vind ik een beetje overdreven.
zou goed kunnen. Al kan ik na 30 lessen ongeveer examen doen, maar heb paar jaar terug ook 15 lessen gehad en als je dat bij elkaar optelt zit ik ook op 45. Maar als men ernaar vraagt zeg ik gewoon 30quote:Op woensdag 25 maart 2009 13:43 schreef rene90 het volgende:
Plus dat het gemiddelde aantal lessen voordat iemand slaagt ligt op 45.
Van harte gefeliciteerd!quote:Op donderdag 26 maart 2009 09:13 schreef Aventura het volgende:
Na veel bloed, zweet en tranen ben ik dan ook eindelijk geslaagd! Heb hier 6! jaar geleden ofzo eens gepost, maar ben ermee gestopt omdat ik het allemaal te vervelend begon te vinden. Zal er niet teveel over uitwijden maar ik heb heel veel ellende gehad met instructeurs die me lieten aanmodderen, die me lastig vielen, en eentje die een spookexamen aanvroeg en de dag van te voren ervandoorging met mijn geld. Na een pauze van een paar jaar ben ik na de zomer van 2008 weer begonnen met lessen en nu ben ik bij het derde examen dan toch geslaagd. Dat examen was bij het BNOR omdat ik in een periode van 4 jaar, 4x examen had gedaan. Het ging allemaal heel relaxt, de examinator stelde me zo goed op mijn gemak. Het leek wel alsof hij precies wist waarom ik (door) de voorgaande keren zoveel faal- en rijangst had. Mijn rit ging zeker niet perfect, maar ik mocht me na afloop nog verantwoorden. Hij stelde me vragen als'Waarom deed je toen dit'? En omdat ik mijn zelfreflectieformulier ook heel eerlijk had ingevuld (ik had bij 1 punt gewoon 'matig' ingevuld!), vond hij dat ik toch geslaagd was. Hij zei: 'Weetje wat jij moet doen? Jij moet uit dat examensfeertje. Jij moet gewoon nooit meer examen doen, maar gewoon lekker rijden'!
Ik ben nog nooit iemand zo dankbaar geweest. Ja, mijn rijinstructeur zelf, die mij goed heeft leren rijden en zeker heeft gemaakt in de auto.
Maar niet iedereen heeft zoveel geld, op een gegeven moment is het gespaarde geld op en wil je toch binnen je budget kunnen rijden.quote:Op donderdag 26 maart 2009 09:26 schreef Aventura het volgende:
Wat zijn jullie trouwens allemaal bezig met aantal lessen. Dat is toch helemaal niet belangrijk? Leren autorijden is zo individueel, dat kun je niet in uren vatten. Je moet net zoveel lessen nemen als dat jij en je instructeur nodig vinden om jou jezelf zeker en veilig te kunnen laten voelen. Haal dat prestatiesfeertje uit het autorijden; het gaat om jezelf, je eigen veiligheid en die van anderen. Dat is het belangrijkst. Niet belangrijk is hoeveel lessen je hebt gehad en hoe vaak je moest afrijden.
Maar kom op, van een 18 jarige vakkenvuller kun je niet verwachten dat hij of zij een budget van 2500 of 3000 euro hebben. Ze hebben misschien genoeg voor een pakketje van 30 uur a 1400 euro.quote:Op donderdag 26 maart 2009 09:30 schreef Aventura het volgende:
Dan moet je maar zorgen dat je wel een behoorlijk budget hebt. Want niks werkt zo stressverhogend als steeds geld tekort komen. Mijn budget was ongeveer 3000 euro. (Die dit keer lang niet is opgegaan; ik heb er 9 maanden over gedaan maar tussen de 3 examens had ik maar heel weinig gelest; ik had het niet echt meer nodig). Ik zou er nooit aan zijn begonnen als ik geen geld had. Die extra stress had ik er niet bij kunnen hebben.
Ik had een pakket van 1600 euro, 47 lessen (60 min), 1 TTT, 2 praktijk. Daar heb ik het mee gered. En dat was in Amsterdamquote:Op donderdag 26 maart 2009 09:47 schreef Aventura het volgende:
Nou ja, maar ik vind een budget van 1400 euro niet realistisch. Dan moet alles perfect gaan. In 1x slagen voor beide examens. En alles in een minimaal aantal uren (< 30) hebben opgepikt. Misschien lukt het als je en aanleg hebt en in Oost-Groningen of Zeeuws-Vlaanderen afrijdt, waar geen kip rijdt en je na een rondje parkeerplaats al slaagt.
Dan heb je een scherp geprijsde rijschool want ik was 2500 kwijt voor 44 lesuren van 60 minuten en 3 examens (geen TTT). Ook in Amsterdam. Dat was trouwens geen pakket, ik nam steeds een strippenkaart van 10 lessen. Een examen was ook vrij duur, 250 euro per keer, maar dan werd je wel gehaald en gebracht en reed je nog een uur van tevoren.quote:Op donderdag 26 maart 2009 10:00 schreef rene90 het volgende:
[..]
Ik had een pakket van 1600 euro, 47 lessen (60 min), 1 TTT, 2 praktijk. Daar heb ik het mee gered. En dat was in Amsterdam.
Ligt er gewoon veel aan of je aanleg hebt, wie je instructeur/trice is (als ik sommige verhalen hier lees..) en tja.
Ja ik hetzelfde eigenlijk. Maar sowieso was je dan wel erg veel kwijt. Maar ach wat maakt het uit, je hebt hemquote:Op donderdag 26 maart 2009 10:06 schreef Aventura het volgende:
[..]
Dan heb je een scherp geprijsde rijschool want ik was 2500 kwijt voor 44 lesuren van 60 minuten en 3 examens (geen TTT). Ook in Amsterdam. Dat was trouwens geen pakket, ik nam steeds een strippenkaart van 10 lessen. Een examen was ook vrij duur, 250 euro per keer, maar dan werd je wel gehaald en gebracht en reed je nog een uur van tevoren.
Ik deed het bewust zo omdat ik slechte ervaringen had/had gehoord over pakketten enzo. Moeilijkheden als je zou willen switchen van rijschool, met geld terugkrijgen etc. Met losse lessen heb je het naar mijn idee meer zelf in de hand, dan focus je je niet op hoeveel er nog in je pakket zit, maar puur op de vooruitgang zelf. Oke bleek duur uit te pakken maar zoals je zegt who cares; het pasje is binnenquote:Op donderdag 26 maart 2009 10:11 schreef rene90 het volgende:
[..]
Ja ik hetzelfde eigenlijk. Maar sowieso was je dan wel erg veel kwijt. Maar ach wat maakt het uit, je hebt hemEn het ding is voor je leven dus dat scheelt.
Je kan ook versneld aanvragen, heb je hem de volgende werkdag (en dat kost uiteraard 50 euro's extraquote:Op donderdag 26 maart 2009 10:12 schreef Aventura het volgende:
Het is trouwens wel teleurstellend dat het zo lang duurt voordat je je rijbewijs in handen hebt! Je kunt het dus pas de werkdag na je examen aanvragen. En daarna duut het nog 5 werkdagen voor je pasje klaar is. aangezien ik vandaag gewoon werk kan ik de aanvrag denk ik pas over een week doen. En dan moet ik nog een week wachten
Een examen bij cbr kost maar rond de 100 euro. alles erboven is voor de rijschoolquote:Op donderdag 26 maart 2009 10:06 schreef Aventura het volgende:
[..]
Dan heb je een scherp geprijsde rijschool want ik was 2500 kwijt voor 44 lesuren van 60 minuten en 3 examens (geen TTT). Ook in Amsterdam. Dat was trouwens geen pakket, ik nam steeds een strippenkaart van 10 lessen. Een examen was ook vrij duur, 250 euro per keer, maar dan werd je wel gehaald en gebracht en reed je nog een uur van tevoren.
Ja, en vind je dat gek? Een examen duurt 55 minuten. In die tijd kan de instructeur niets anders. Bovendien is hij/zij ervoor en erna ook nog tijd kwijt. En niet te vergeten brandstofkosten. Moeten ze dat dan voor niks doen?quote:Op donderdag 26 maart 2009 10:26 schreef m3nster het volgende:
[..]
Een examen bij cbr kost maar rond de 100 euro. alles erboven is voor de rijschool
55 minuten? Bij het CBR?quote:Op donderdag 26 maart 2009 10:32 schreef Aventura het volgende:
[..]
Ja, en vind je dat gek? Een examen duurt 55 minuten. In die tijd kan de instructeur niets anders. Bovendien is hij/zij ervoor en erna ook nog tijd kwijt. En niet te vergeten brandstofkosten. Moeten ze dat dan voor niks doen?
De instructeur moet worden betaald.quote:Op donderdag 26 maart 2009 10:32 schreef Aventura het volgende:
[..]
Ja, en vind je dat gek? Een examen duurt 55 minuten. In die tijd kan de instructeur niets anders. Bovendien is hij/zij ervoor en erna ook nog tijd kwijt. En niet te vergeten brandstofkosten. Moeten ze dat dan voor niks doen?
Toch ken ik mongolen die die 50 euro over hebben om een paar dagen eerder in de Twingo van hun moeder te rijdenquote:Op donderdag 26 maart 2009 10:14 schreef rene90 het volgende:
[..]
Je kan ook versneld aanvragen, heb je hem de volgende werkdag (en dat kost uiteraard 50 euro's extra).
Er is een nieuw systeem voor het reserveren van examens, waarschijnlijk komt het daardoor.quote:Op donderdag 26 maart 2009 12:06 schreef Nouwk het volgende:
55 minuten, waarvan 30 rijden. Mijn rijinstructeur zegt trouwens dat hij helemaal geen examens nog kan reserveren voor april, maar pas midden mei oid.. Dat zei hij 2 weken geleden bijna ook al. Ik baal ervan want wilde eigenlijk eind april afrijden, we doen nu niet zoveel meer als de stad verkennen etc en hij zegt ook dat ik er aan toe ben. Vind het maar een vreemd verhaal :/
Bij een spoedaanvraag betaalt u de kosten van het rijbewijs (¤ 45,--) plus een extra toeslag van ¤30,-- (tarief 2009).quote:Op donderdag 26 maart 2009 12:44 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Toch ken ik mongolen die die 50 euro over hebben om een paar dagen eerder in de Twingo van hun moeder te rijden
Evengoed die 30 euro.quote:Op donderdag 26 maart 2009 13:30 schreef m3nster het volgende:
[..]
Bij een spoedaanvraag betaalt u de kosten van het rijbewijs (¤ 45,--) plus een extra toeslag van ¤30,-- (tarief 2009).
Valt weer mee..
Ik heb ook met spoed aangevraagd? Heb je hem eindelijk mag je nog een week niet rijdenquote:Op donderdag 26 maart 2009 12:44 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Toch ken ik mongolen die die 50 euro over hebben om een paar dagen eerder in de Twingo van hun moeder te rijden
Naja, je leeft er naar toe hé.. Kan me heel goed voorstellen dat mensen die 30 euro graag betalen..quote:Op donderdag 26 maart 2009 13:37 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Evengoed die 30 euro.
Mocht je het voor je werk nodig hebben, oke.
Maar als je het niet nodig hebt, maar er alleen zin in hebt.
Hou die 30 euro dan voor je tank
Die ene week, man man manquote:Op donderdag 26 maart 2009 13:58 schreef Noshiba het volgende:
[..]
Ik heb ook met spoed aangevraagd? Heb je hem eindelijk mag je nog een week niet rijden
Wat is 30 euro in 2000 euro die je er toch al voor hebt uitgegeven?quote:Op donderdag 26 maart 2009 14:46 schreef m3nster het volgende:
[..]
Naja, je leeft er naar toe hé.. Kan me heel goed voorstellen dat mensen die 30 euro graag betalen..
Precies wat ik dacht dus!quote:Op donderdag 26 maart 2009 15:13 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Wat is 30 euro in 2000 euro die je er toch al voor hebt uitgegeven?
De vakantieperiode komt er ook weer aan, dus het word weer drukker met papieren aanvragen.
Ik ga liever op vrijdag, zaterdag en zondag scheuren in de auto dan dat ik het pas vanaf maandag kan.quote:Op donderdag 26 maart 2009 17:01 schreef BrandBierMaaktGelukkig het volgende:
Haha en maar incasseren denken de mensen die dit bedacht hebben.
Wat is 30 euro op 2000 euro? Voor hun 30x(pak hem beet) 13.000.000 mensen,
= lachende gezichten.
Achja voor diegene die het willen is het natuurlijk geen rare keuze want ook ik doe het als het zover is
- Hij kan zien hoe jij rijdt met iemand anders naast jequote:Op donderdag 26 maart 2009 18:13 schreef m3nster het volgende:
nu vraagt de instructeur aan mij of ik wil dat hij morgen tijdens het examen meerijd of niet. Ik weet het niet...
Advies? Wat zijn de voor en nadelen?
Je weet dat er nog iemand mee kijkt.quote:Op donderdag 26 maart 2009 18:13 schreef m3nster het volgende:
nu vraagt de instructeur aan mij of ik wil dat hij morgen tijdens het examen meerijd of niet. Ik weet het niet...
Advies? Wat zijn de voor en nadelen?
Bij m`n ttt zat m`n rijinstructeur op de achterbank, wel prettig. In elk geval iets vertrouwds.quote:Op donderdag 26 maart 2009 19:12 schreef rene90 het volgende:
Ik vond het juist wel fijn dat mijn instructrice niet mee was. Beetje een gevoelskwestie. Als jij het fijn vindt om twee lullende mensen te hebben moet je het doen.
Ja maar heb wel het gevoel eigenlijk dat ik aan het lijntje gehouden word, hij zegt het nu al twee weken maar onderneemt er niets tegen :/quote:Op donderdag 26 maart 2009 12:47 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Er is een nieuw systeem voor het reserveren van examens, waarschijnlijk komt het daardoor.
Het CBR geeft sinds dit jaar apart van elkaar dagen vrij waarop examens kunnen worden gereserveerd.quote:Op donderdag 26 maart 2009 19:56 schreef Nouwk het volgende:
[..]
Ja maar heb wel het gevoel eigenlijk dat ik aan het lijntje gehouden word, hij zegt het nu al twee weken maar onderneemt er niets tegen :/
Beetje same here, i guess..quote:Op donderdag 26 maart 2009 19:12 schreef rene90 het volgende:
Ik vond het juist wel fijn dat mijn instructrice niet mee was. Beetje een gevoelskwestie. Als jij het fijn vindt om twee lullende mensen te hebben moet je het doen.
Ja maar toch, hij zegt al ruim twee weken dat hij pas over twee maand reserveren kan en jaaa hij zal wel bellen... Binnenkort.. Als ik eind mei ga afrijden dan wacht ik nog even met lessen afspreken, aangezien ik wel bijna aan examen toe ben maar niet twee maanden voor niets ga rijden!quote:Op donderdag 26 maart 2009 19:59 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Het CBR geeft sinds dit jaar apart van elkaar dagen vrij waarop examens kunnen worden gereserveerd.
Voor kleine partijen is het dus moeilijk een examen te reserveren, want iedereen duikt er direct bovenop.
Het lijkt me daarbij sterk dat hij dat niet voor je zou doen.
Bij mij duurde het iets van een maand, maar ik zou maar niet stoppen in die tussentijd. Ik heb nou ook al 3 weken niet gelest, niet mijn schuld hoor, en ik heb nou wel zoiets van of het wel gaat lukken enzo.quote:Op donderdag 26 maart 2009 20:21 schreef Nouwk het volgende:
[..]
Ja maar toch, hij zegt al ruim twee weken dat hij pas over twee maand reserveren kan en jaaa hij zal wel bellen... Binnenkort.. Als ik eind mei ga afrijden dan wacht ik nog even met lessen afspreken, aangezien ik wel bijna aan examen toe ben maar niet twee maanden voor niets ga rijden!
Komt goed, een keer een korte pauze van een paar weken kan echt geen kwijt. Dan merk je juist of het echt al automatismen zijn geworden.quote:Op donderdag 26 maart 2009 20:24 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Bij mij duurde het iets van een maand, maar ik zou maar niet stoppen in die tussentijd. Ik heb nou ook al 3 weken niet gelest, niet mijn schuld hoor, en ik heb nou wel zoiets van of het wel gaat lukken enzo.
zou ik zeker doen. Je kent het nu wel. Als je nu 2 weken niet gaat rijden, dan rijd je niet opeens slechter (lijkt mij). Misschien even extra lesje voor het examen ofzo, maar verder zou ik stoppen en voor het examen 2 uurtjes rijden en dan examen doen, ook al zit er een maand tussen.quote:
Ik hoop die dag mn pasje (niks papiertje) op te kunnen halenquote:
Hoelaat moet je?quote:Op vrijdag 27 maart 2009 10:07 schreef m3nster het volgende:
Ik hoop vandaag mijn pasje te kunnen halen!
13.05 uur, en nog 2 uur les vooraf..quote:
Dan wens ik je heel veel succes, en wel verslag hier doen hequote:Op vrijdag 27 maart 2009 10:11 schreef m3nster het volgende:
[..]
13.05 uur, en nog 2 uur les vooraf..
Ik moet altijd een beetje huilen van dit soort posts.quote:Op donderdag 26 maart 2009 09:13 schreef Aventura het volgende:
Na veel bloed, zweet en tranen ben ik dan ook eindelijk geslaagd! Heb hier 6! jaar geleden ofzo eens gepost, maar ben ermee gestopt omdat ik het allemaal te vervelend begon te vinden. Zal er niet teveel over uitwijden maar ik heb heel veel ellende gehad met instructeurs die me lieten aanmodderen, die me lastig vielen, en eentje die een spookexamen aanvroeg en de dag van te voren ervandoorging met mijn geld. Na een pauze van een paar jaar ben ik na de zomer van 2008 weer begonnen met lessen en nu ben ik bij het derde examen dan toch geslaagd. Dat examen was bij het BNOR omdat ik in een periode van 4 jaar, 4x examen had gedaan. Het ging allemaal heel relaxt, de examinator stelde me zo goed op mijn gemak. Het leek wel alsof hij precies wist waarom ik (door) de voorgaande keren zoveel faal- en rijangst had. Mijn rit ging zeker niet perfect, maar ik mocht me na afloop nog verantwoorden. Hij stelde me vragen als'Waarom deed je toen dit'? En omdat ik mijn zelfreflectieformulier ook heel eerlijk had ingevuld (ik had bij 1 punt gewoon 'matig' ingevuld!), vond hij dat ik toch geslaagd was. Hij zei: 'Weetje wat jij moet doen? Jij moet uit dat examensfeertje. Jij moet gewoon nooit meer examen doen, maar gewoon lekker rijden'!
Ik ben nog nooit iemand zo dankbaar geweest. Ja, mijn rijinstructeur zelf, die mij goed heeft leren rijden en zeker heeft gemaakt in de auto.
Dan heb je wel geluk zeg!quote:Op vrijdag 27 maart 2009 14:16 schreef m3nster het volgende:
Nou mijn examen vandaag ging KUT!
Een voetganger die rechtdoor ging op dezelfde weg, op een zebrapad met groen licht liet ik niet voorgaan. Verder ging het wel okay.. dus ik ben wel geslaagd
OMFG! *Blijheid heerst*
Thanks!!, nee ik heb verder niks gehoord. Hij vroeg of ik zelf nog opmerkingen had, toen zei ik dat ik één keer het knipperlicht vergat toen ik wegreed, maar aangezien er geen ander verkeer was maakte dat hem niks uitquote:Op vrijdag 27 maart 2009 14:58 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Dan heb je wel geluk zeg!
Had hij verder nog opmerkingen?
Gefeli
Ik ben blij voor je dat je geslaagd bent hoor daar niet van. Alleen vind ik het wel een slechte zaak dat ze je laten slagen bij zo een fout, dat is niet een klein iets in mijn ogen.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 14:16 schreef m3nster het volgende:
Nou mijn examen vandaag ging KUT!
Een voetganger die rechtdoor ging op dezelfde weg, op een zebrapad met groen licht liet ik niet voorgaan. Verder ging het wel okay.. dus ik ben wel geslaagd
OMFG! *Blijheid heerst*
Ligt denk ik ook wel aan de situatie, als het moeilijk te overzien is begrijp ik wel dat ze het door de vingers zagen.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 15:55 schreef rene90 het volgende:
[..]
Ik ben blij voor je dat je geslaagd bent hoor daar niet van. Alleen vind ik het wel een slechte zaak dat ze je laten slagen bij zo een fout, dat is niet een klein iets in mijn ogen.
Dat maakt het wel iets anders, maar nog blijf ik van mening dat je dan juist moet anticiperen op de situatie en als je genoeg inzicht hebt zou je zoiets moeten inzien. Het is een zebrapad, je slaat af en ziet een stoep...quote:Op vrijdag 27 maart 2009 16:06 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Ligt denk ik ook wel aan de situatie, als het moeilijk te overzien is begrijp ik wel dat ze het door de vingers zagen.
Fouten zijn menselijk. En een examen is en blijft een momentopname. Maargoed het zit er gelukkig voor mij op. Ben blij dat ik van die instructeur af ben. Hahahquote:Op vrijdag 27 maart 2009 16:08 schreef rene90 het volgende:
[..]
Dat maakt het wel iets anders, maar nog blijf ik van mening dat je dan juist moet anticiperen op de situatie en als je genoeg inzicht hebt zou je zoiets moeten inzien. Het is een zebrapad, je slaat af en ziet een stoep...
Maar oké, we kunnen wel eindeloos blijven discussieren anders haha.
Wat zijn in godsnaam zijn redenen dan?quote:Op vrijdag 27 maart 2009 16:11 schreef Juicyhil het volgende:
M`n rijinstructeur heeft dus vandaag voor de 3e keer op rij afgezegd. Toch knap.
Dus ik ben wel een beetje boos op hem geworden,ik heb nl komende woensdag examen en ben er zeker weten nog niet klaarvoor.
Dus maar naar m`n werk gebeld om 2 uurtjes vrij te vragen om dinsdag nog te oefenen.
En morgen nog 3 uurtjes rijden.
Vandaag stond z`n auto bij de garage en was niet op tijd klaar.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 16:17 schreef rene90 het volgende:
[..]
Wat zijn in godsnaam zijn redenen dan?
Dus zijn auto stond bij de garage, en iemand was overleden van hem waardoor de monteurs niet konden doorwerkenquote:Op vrijdag 27 maart 2009 16:24 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Vandaag stond z`n auto bij de garage en was niet op tijd klaar.
En hij zei dus boos: "Ik hoef geen verantwoording aan je af te leggen als ik een les afzeg, maar als je het zo graag wilt weten, [fill in] is overleden."
Ik kan erin komen, maar hij heeft nu in totaal iets van 10 lessen al afgezegd. Lijkt me wel heel toevallig als er iedere keer iemand overlijd.
Ik heb wel aan de ene kant zoiets van dat ik er al zo dichtbij ben. Dingen zoals kijkgedrag e.d. wil ik gewoon nog goed oefenen. Zelf heb ik zoiets van dat ik ook maar 20 vakantiedagen heb, daarvan heb ik er nu al 5 aan autolessen gegeven en ben ik nog geen eens op vakantie geweest. En los daarvan heeft het me al 2000 euro gekost en wil ik nu wel resultaat zien.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 16:26 schreef rene90 het volgende:
[..]
Dus zijn auto stond bij de garage, en iemand was overleden van hem waardoor de monteurs niet konden doorwerken![]()
Dat terzijde, met zo een toon zou ik al iets hebben van, flikker dan maar op. 10 lessen al afzeggen van de 30 ingepland of iets was het toch?
Als jij niet vertrouwen hebt in het examen zou ik zoiets hebben van nou dan verplaatsen we dat ook want door zijn toedoen ben jij straks gezakt en kost het je weer een x bedrag.
Ik begrijp je "frustratie" (om het zo maar even te noemen) inderdaad, een nieuwe instructeur/trice is ook weer wennen en zo dus kost ook weer tijd. Tja dan maar goed je best doen en gewoon even verdomd goed rijden die 25 minuten en dan ben je er lekker vanafquote:Op vrijdag 27 maart 2009 16:30 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Ik heb wel aan de ene kant zoiets van dat ik er al zo dichtbij ben. Dingen zoals kijkgedrag e.d. wil ik gewoon nog goed oefenen. Zelf heb ik zoiets van dat ik ook maar 20 vakantiedagen heb, daarvan heb ik er nu al 5 aan autolessen gegeven en ben ik nog geen eens op vakantie geweest. En los daarvan heeft het me al 2000 euro gekost en wil ik nu wel resultaat zien.
Hij heeft zelfs gevraagd of ik me niet ziek kan melden.
Daar kies ik dan maar voor iddquote:Op vrijdag 27 maart 2009 16:33 schreef rene90 het volgende:
[..]
Ik begrijp je "frustratie" (om het zo maar even te noemen) inderdaad, een nieuwe instructeur/trice is ook weer wennen en zo dus kost ook weer tijd. Tja dan maar goed je best doen en gewoon even verdomd goed rijden die 25 minuten en dan ben je er lekker vanaf
Op een treinstation heb je van die hokjes meestal?quote:Op vrijdag 27 maart 2009 17:32 schreef DJKoster het volgende:
Beuh.. Waarom zit er niet gewoon een pasfoto zaakje in Enschede-Zuid?![]()
Morgenmiddag dan maar in de stad doen, na mijn theoriecursus van 9 tot 4
Juh, maar het dichtstbijzijnde treinstation ligt naast het centrum..quote:Op vrijdag 27 maart 2009 17:33 schreef rene90 het volgende:
[..]
Op een treinstation heb je van die hokjes meestal?
Ik had er eentje van 5 jaar oud uit de kast getoverdquote:Op vrijdag 27 maart 2009 17:32 schreef DJKoster het volgende:
Beuh.. Waarom zit er niet gewoon een pasfoto zaakje in Enschede-Zuid?![]()
Morgenmiddag dan maar in de stad doen, na mijn theoriecursus van 9 tot 4
Dat is gewoon een goede vraag, zo eentje kan je op theorie krijgen.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 18:41 schreef Sjibble het volgende:
Ik heb de CD van Vekabest gehaaldEn mijn 2de toets gemaakt.
[ afbeelding ]
Wat is dat voor een vraagU wilt wegrijden. Voor mij betekent dat dat ik begin met rijden en invoeg.
Ik snap er geen hol van
8 fout gevarenherkenning (25)
1 inzicht (30)
6 verkeerstheorie. (10)
En toch ben ik gezakt?1 fout minder ofzo en ik was wel geslaagd..
Als je nu zou gaan rijden en invoegen dan rijd je tegen die tegenligger aan die in aan het halen is, dus je wilt wel wegrijden maar je wacht natuurlijk nog even totdat het ook echt kan, en zet dan ook pas je richtingaanwijzer aan..quote:Op vrijdag 27 maart 2009 18:41 schreef Sjibble het volgende:
Ik heb de CD van Vekabest gehaaldEn mijn 2de toets gemaakt.
[ afbeelding ]
Wat is dat voor een vraagU wilt wegrijden. Voor mij betekent dat dat ik begin met rijden en invoeg.
Ik snap er geen hol van
Wat een k*tvragenquote:Op vrijdag 27 maart 2009 19:15 schreef Blurred86 het volgende:
[..]
Als je nu zou gaan rijden en invoegen dan rijd je tegen die tegenligger aan die in aan het halen is, dus je wilt wel wegrijden maar je wacht natuurlijk nog even totdat het ook echt kan, en zet dan ook pas je richtingaanwijzer aan..
Je kan je ook aanstellen hoorquote:Op vrijdag 27 maart 2009 20:13 schreef hanssk het volgende:
Ik heb er nu dus op het moment even helemaal geen geloof meer in, dat ik mn rijbewijs ooit nog ga halen. Tuurlijk, ook ik ga 'm halen, maar je begint zo aan jezelf te twijfelen.
Aaah dat is echt lullig.. Vooral om dat alles verder goed ging. Volgende keer moet het dus wel goed gaan allemaal! Als het verder goed ging kan er volgende keer weinig nog fout gaan!quote:Op vrijdag 27 maart 2009 20:13 schreef hanssk het volgende:
Dammmmn
vandaag voor mn 2e x gezakt!
Reed het zelfstandige deel goed, had er goed gevoel bij. Toen moest ik de snelweg op en invoegen, wat normaal áltijd wel goed gaat, 1 van mijn sterktste punten.
Dus ik kijk spiegels goed, dode hoek, richting aan, maar ik reed gewoon veel te zacht (80) ik mocht 100. Ik snap er niks van, normaal is dit echt wel iets waar ik op let als ik de snelweg op rij, mijn snelheid.
Dus met die snelheid wilde ik invoegen, gaat die auto die achter mij rijdt in 1x invoegen, hij reed wel lekker hard. Dus ik stuur naar links om in te voegen, trekt die examinator aan mn stuur omdat ik anders die auto achter me af kon snijden. Wel terecht, maar baal er gigantisch van. Verder was de rit dus nagenoeg wel foutloos
1e x had ik verder geen ingrepen, vond ie dat ik niet voor een juiste doorstroming van het verkeer zorgde en te laat een invoegstrook in reed, toen had ik er nog niet zo de balen van als nu. Ik had toen het idee; 2e x pak ik 'm
Ik heb er nu dus op het moment even helemaal geen geloof meer in, dat ik mn rijbewijs ooit nog ga halen. Tuurlijk, ook ik ga 'm halen, maar je begint zo aan jezelf te twijfelen.
De examinator kan zeker zien voor de hoeveelste keer je afrijd. Maar elke examinator is anders. De een let erg op bepaalde dingen, terwijl een andere daar soepel in is. Geen touw aan vast te knopen.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 20:35 schreef hanssk het volgende:
Ja dat is het juist. Ik ben nu echt bang dat de volgende x weer alles goed gaat, en dat er dan weer net iets is waar ik op zak..
had ook vraagje, weet de examinator al hoevaal je gezakt bent??
Het lijkt me wel dat als je dan voor de 3e x op moet, en hij weet dat je 2x gezakt bent wel ietsjes soepeler zal zijn. NIet dat hij je op iets kinderachtigs laat zakken. Maar misschien beoordelen ze elk examen ook wel weer geheel objectief?
volgens mij is dat niet te trainen.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 19:17 schreef DJKoster het volgende:
1e serie 4 fout, 2e 7 fout en de laatste serie foutloos, dat komt waarschijnlijk wel goed volgende week![]()
Gevaarherkenning is wel kut zeg, 9 van de 25 fout, daar moet ik nog wat op trainen..
Gastquote:Op vrijdag 27 maart 2009 20:13 schreef hanssk het volgende:
Dammmmn
vandaag voor mn 2e x gezakt!
Reed het zelfstandige deel goed, had er goed gevoel bij. Toen moest ik de snelweg op en invoegen, wat normaal áltijd wel goed gaat, 1 van mijn sterktste punten.
Dus ik kijk spiegels goed, dode hoek, richting aan, maar ik reed gewoon veel te zacht (80) ik mocht 100. Ik snap er niks van, normaal is dit echt wel iets waar ik op let als ik de snelweg op rij, mijn snelheid.
Dus met die snelheid wilde ik invoegen, gaat die auto die achter mij rijdt in 1x invoegen, hij reed wel lekker hard. Dus ik stuur naar links om in te voegen, trekt die examinator aan mn stuur omdat ik anders die auto achter me af kon snijden. Wel terecht, maar baal er gigantisch van. Verder was de rit dus nagenoeg wel foutloos
1e x had ik verder geen ingrepen, vond ie dat ik niet voor een juiste doorstroming van het verkeer zorgde en te laat een invoegstrook in reed, toen had ik er nog niet zo de balen van als nu. Ik had toen het idee; 2e x pak ik 'm
Ik heb er nu dus op het moment even helemaal geen geloof meer in, dat ik mn rijbewijs ooit nog ga halen. Tuurlijk, ook ik ga 'm halen, maar je begint zo aan jezelf te twijfelen.
Je moet er op leren denkenquote:
Dat is zeker niet het geval. Die vragen van het CBR zijn gewoon gelijk aan de CD. Althans, ik had vekabest en die kwam precies overeen met het CBR.quote:Op zondag 29 maart 2009 13:51 schreef xminator het volgende:
[..]
Inderdaad. Maar de vragen bij CBR zijn moeilijker dan dat van CD.
Haha ik moest niet praten met die examinator want ik weet dat ik dan al minder op het verkeer ging letten. Ik moest toch al mijn aandacht bij het verkeer houden. Ging sowieso als een trein voorbij, gok 20 minuutjes max.quote:Op zondag 29 maart 2009 14:27 schreef kurk_droog het volgende:
Gewoon veel met die examinator praten en laten zien dat je het leuk vind en goed kijken. En als je goed bezig ben duurt die rit ook minder lang omdat ze al snel zien of je het kan of niet. Was bij mij dan. Na 10minuten / kwartier was ik alweer terug
Ik moet ook op 1 april. En dat is geen grapquote:Op vrijdag 27 maart 2009 16:11 schreef Juicyhil het volgende:
M`n rijinstructeur heeft dus vandaag voor de 3e keer op rij afgezegd. Toch knap.
Dus ik ben wel een beetje boos op hem geworden,ik heb nl komende woensdag examen en ben er zeker weten nog niet klaarvoor.
Dus maar naar m`n werk gebeld om 2 uurtjes vrij te vragen om dinsdag nog te oefenen.
En morgen nog 3 uurtjes rijden.
Ook in Harderwijk?quote:Op zondag 29 maart 2009 22:05 schreef Glennz het volgende:
[..]
Ik moet ook op 1 april. En dat is geen grap
Vond ik juist niet, ik had met dat Vaka Best van de 15 toetsen was ik maar voor 4 toetsten of iets dergelijks geslaagd. En ging dus met een slecht gevoel dat theorie examen doen, maar wat was dat toch makkelijk in verhouding van mijn oefen toetsen.quote:Op zondag 29 maart 2009 13:51 schreef xminator het volgende:
[..]
Inderdaad. Maar de vragen bij CBR zijn moeilijker dan dat van CD.
Heb het over gevaarherkenning.quote:Op zondag 29 maart 2009 23:30 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Vond ik juist niet, ik had met dat Vaka Best van de 15 toetsen was ik maar voor 4 toetsten of iets dergelijks geslaagd. En ging dus met een slecht gevoel dat theorie examen doen, maar wat was dat toch makkelijk in verhouding van mijn oefen toetsen.
Morgen als ik wat beter te pas ben (ben ziek) pasfoto's maken en dan richting het gemeentehuis om mijn rijbewijs aan te vragen.
Niet lachen hè, haar naar achter en recht in de lens kijkenquote:Op zondag 29 maart 2009 23:30 schreef Vjenne12345 het volgende:
Morgen als ik wat beter te pas ben (ben ziek) pasfoto's maken en dan richting het gemeentehuis om mijn rijbewijs aan te vragen.
Sinds 1 maart zijn er geen vaste routes meer toch?quote:Op maandag 30 maart 2009 11:12 schreef Kahlen het volgende:
Ik mag morgen weer, om 0700 en de klok is een uur vooruitgegaan en ben geen ochtendmens.... mijn god.
Dit weekeinde nog met schoonvader in Leeuwarden (waar ik moet afrijden) gereden (ik niet zelf natuurlijk, maar ik vertelde mijn schoonvader hoe hij moest rijden). Van het voetbalstadion naar het CBR en terug. Dat moet ik morgen bij de les ook doen en hadden we vorige week geoefend. Nou, dat ging niet goed. Was al gelijk de weg kwijt en na een half uur zoeken zijn we maar naar huis gegaan
Straks maar even google maps bekijken om te zien welke afslag ik nu ook alweer moet nemen vanaf de rondweg.
In a'dam moesten de kinderen dacht ik 13.30 weer op school zijn dus met die tijd ben je niet veel beter uit. Maar enerzijds kan het een voordeel hebben, je weet dat je kinderen kan tegenkomen dus je let waarschijnlijk net even wat scherper op.quote:Op maandag 30 maart 2009 12:43 schreef jappas het volgende:
Nou, morgen kans 2 op het halen van m'n rijbewijs. Hoe het me de eerste keer is vergaan is te lezen in deeltje 110. Ik heb nu m'n examen om 13.05 ipv 08.00 uur. Lijkt me in iedergeval al iets schelen in de (kinderschooltijd) drukte. Ik merk alleen nu al dat ik me er al druk om maak :/. Iemand nog een tip om me niet druk te hoeven maken?.
Maar er zijn vast wel allerlei duidelijke punten. Dus als je weet waar ze ongeveer liggen is het toch beter als dat je et helemaal niet weetquote:Op maandag 30 maart 2009 11:21 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Sinds 1 maart zijn er geen vaste routes meer toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |