abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66928388

De lessers:

Meld hier:
› wanneer je begonnen bent of wanneer je gaat beginnen met lessen;
› hoeveel lessen je hebt gehad;
› hoe vaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen en wat je denkt daaraan te gaan doen;
› wanneer je examen hebt en mentale steun kunt gebruiken;
› of en wanneer je geslaagd bent (en de nodige felicitaties);
› natuurlijk ook alles over je motor-/brommerrijbewijs en al het andere dat met je rijbewijs te maken heeft.

Veel gestelde vragen
Hoe kies ik een rijschool uit?
Op deze site kun je ervaringen van anderen lezen en slagingspercentages van rijscholen vergelijken.

Waar staat TTT voor?
Tussentijdse toets; het is een toets die verloopt als een echt praktijkexamen. Hiermee kun je alvast wennen aan het examen, en een vrijstelling verdienen voor bijzondere verrichtingen zoals fileparkeren of bochtje achteruit.

Wat moet je meenemen naar je TTT?
Je theoriecertificaat en een identiteitsbewijs.

Wat moet je meenemen naar je Theorie-examen?
Een geldige theoriekaart (te verkrijgen bij het CBR op de dag zelf of vooraf bij je instructeur), een pasfoto en een identiteitsbewijs. En een pinpas als je nog geen theoriekaart hebt, want die kost ¤30,80 en contant betalen kan niet.

Wat moet je meenemen naar je Praktijk-examen?
Je theoriecertificaat, een identiteitsbewijs, oproepkaart praktijkexamen en eventueel het uitslagformulier van je TTT.

Wat moet je meenemen om je rijbewijs aan te vragen?
Een identiteitsbewijs, een pasfoto en geld. Een bewijs dat je geslaagd bent krijg je niet, het CBR geeft je gegevens door aan de gemeente.

Waar staat BNOR voor?
Voor Bureau Nader Onderzoek Rijvaardigheid, vroeger Staatsexamen geheten.

Wanneer kan ik praktijkexamen doen bij het BNOR?
Als je in de afgelopen vijf jaar vier keer bent gezakt voor een praktijkexamen bij het CBR, moet je het vijfde praktijkexamen bij het BNOR afleggen. Dat geldt ook voor de eventuele volgende examens in diezelfde categorie rijbewijs. Voor theorie bestaat er geen BNOR-examen, wel een individueel examen.

Hoe vaak kan ik praktijkexamen doen bij het BNOR?
Als je de eerste keer gezakt bent voor het praktijkexamen bij het BNOR, neemt het BNOR ook de volgende praktijkexamens in die categorie af. Je kunt bij het BNOR examen doen tot je geslaagd bent; er is geen wettelijke limiet.

Wat is het verschil tussen een CBR- en een BNOR-praktijkexamen?
Het BNOR-examen duurt iets langer dan het reguliere CBR examen, daardoor is er meer tijd om de kandidaat op zijn gemak te stellen.

Wat kan ik doen tegen de zenuwen?
Er zijn veel dingen die je tegen de zenuwen kunt doen. Je kunt bananen eten vlak voor dat je op moet (of thuis vertrekt), voor sommigen helpt het knabbelen op pepermunt.. Maar voor weer anderen werken middelen van de huisarts beter. Hierbij kun je denken aan o.a. Nervovit. Een aantal van deze middelen zijn alleen op doktersrecept beschikbaar, maar andere kun je gewoon bij de drogist op de hoek halen.

Ik draag een bril, krijg ik nu een aantekening op mijn rijbewijs?
NEE! Dat krijg je niet. Je krijgt pas een aantekening als je, ondanks je bril/lenzen/ooglasering, slecht ziet.

Eerdere topics van deze reeks:
01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 |

De geslaagden van 2004 en 2005 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2006 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2007 zijn o.a. hier te vinden.

Geslaagden 2008:
- Addict89 (3 januari)
- Reki (7 januari)
- Thom123 (8 januari)
- MaddoxX (9 januari)
- lj_lightning (21 januari)
- kurk_droog (25 januari)
- Borkydude (7 februari)
- Urquhart (7 februari)
- Gitanki (11 februari)
- Phaelanx_NL (18 februari)
- Credence (19 februari)
- Battlefan (6 maart)
- CasB (11 maart)
- Miasan (19 maart)
- Doagere (13 mei)
- sheonlydreams86 (13 mei)
- Liebe (29 mei)
- Breaker.Faker (29 mei)
- timp0e (29 mei)
- godigita (6 juni)
- -Trinity- (11 juni)
- Flowerbomb (19 juni)
- qu63 (BE) (20 juni)
- TommyGun (14 juli)
- Ireth (10 september)
- Naamah (begin november)
- rene90 (14 oktober)
- MaxC (10 december)
- Switchboy (15 december)
- Cappp (16 december)

Geslaagden 2009:
- Morellow (26 februari)
- Aventura (25 maart)

Geslaagden: Gefeliciteerd!

Aankomende examens:

Iedereen die de komende tijd theorie- en/of praktijkexamen heeft: Succes!

Ben je ook begonnen met lessen? Dan kun je jouw avatar toevoegen in de OP.
Heb je jouw rijbewijs dit jaar ook in the pocket? Dan kun je jouw naam en de datum toevoegen in de OP.
De OP (openingspost) kan hier teruggevonden worden! Klik op bewerken (bovenaan) en sla de pagina op. Het volgende topic sta jij er dan bij. Zorg ook even dat je jouw avatar weghaalt bij de lessers als je geslaagd bent.

[ Bericht 0% gewijzigd door Aventura op 26-03-2009 09:49:49 ]
pi_66928653
Wat noem jij kleine dingen?
pi_66928846
Ontkoppelen, wegrijden, achteruitrijden, hellingproef.
pi_66929506
Even een tvp , nog geen bericht van mijn rijschool gehad na klacht over boosheid leraar in de auto tijdens mijn lessen. Heb wel van een stagaire het boek rijopleiding in stappen geleend, dat ga ik even door de kopieermachine halen straks. Misschien helpt dat om het aantal lessen dat ik nodig heb omlaag te brengen.
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
pi_66931815
Hallo allemaal, laat ik maar even reageren in dit topic aangezien ik net begonnen ben met rijlessen. De derde rijles zat er deze week op. Gas geven, remmen, koppeling gebruiken en schakelen doe ik allemaal. Maar de laatste keer was een ramp, heel onhandig. Kwam denk ik door de zenuwen. Morgen een nieuwe les dus ga proberen wat minder zenuwachtig te zijn.
Ook heb ik morgen mijn theorie examen
  woensdag 11 maart 2009 @ 14:09:00 #6
168979 Plasterk
Is de plas sterk?
pi_66934356
tvp, net mn zevende gehad, en veel geoefend met bochten, remmen, koppelen en gas geven. Gaat nog niet vlekkeloos.
pi_66944109
Proeflesje van 30 minuten gehad. Eerst een rondje op de parkeerplaats en dan gelijk de weg op.
Ging verassend goed. Complimenten op mn remmen en bochten .
Ik ben aan mn lot overgelaten, wat de instructeur deed was ingrijpen mocht het nodig zijn en de ogen voor mij spelen, dus kon ik ze op de weg houden.

Fouten:
Het welbekende met de pols-handpalm sturen ipv overpakken. 2x gedaan.
Nog laatste, onnodige dingetjes voor een kruispunt doen.. (Ik vind het TE gemakkelijk gaan..)
Te ruig schakelen
Te snel koppeling los
Knipperlicht soms vergeten
Door een weg met volle bochten niet altijd op de rechterhelft rijden (dus vaak in het midden).

Wat kleine dingen waar ik op moet letten, en was dus ook de eerste keer op de openbare weg. Heb wel een uurtje les gehad van mn oom op een parkeerplaats en die heeft me de meeste basic spul geleerd .
Helaas heb ik ook zijn rijgedrag overgenomen..

Dus binnenkort neem ik echte rijlessen . Ik heb er een goed gevoel over!
Maar ik moet die intest doen Die vind in de simulator plaats, waar 9 op de 10 mensen misselijk van worden Dus ik hoop er maar op dat het op de openbare weg moet gebeuren..

Mijn stomste fout vond ik wel dat ik mn motor liet uitvallen bij het 2de stoplicht en er wel 20 auto's achter me stonden. Damn, wat voelde ik me klote!

De ene deed er 21 lessen over, de ander 36.. Ik ben dus benieuwd hoeveel ik er nodig heb .
Het boeit me ook niks hoeveel ik er doe, als ik het maar goed zal doen. Want ik ben tenslotte degene die in zn eentje mag rijden en er niemand naast je zit om in te grijpen mocht je het verkloten .

[ Bericht 16% gewijzigd door Sjibble op 11-03-2009 20:54:12 ]
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_66961783
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 18:42 schreef Sjibble het volgende:
Maar ik moet die intest doen Die vind in de simulator plaats, waar 9 op de 10 mensen misselijk van worden Dus ik hoop er maar op dat het op de openbare weg moet gebeuren..
Het is gewoon geldklopperij om je die test te laten doen, die instructeur weet na 30 minuten rijden met je best wel wat je beginstatus is. Ze proberen gewoon geld aan je te verdienen.

Echt, ik snap die simulator niet. Hier op het werk hebben we er diverse om te oefenen met rijden met blauw blauw (zwaailicht en sirene), maar voor een rijles heeft het echt geen toegevoegde waarde. Je wordt bijna altijd erg misselijk in dat ding en het kost je geld.

Wat hebben ze als reden opgegeven dat je in die simulator moet zitten?
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
pi_66963338
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 10:19 schreef Kahlen het volgende:

[..]

Het is gewoon geldklopperij om je die test te laten doen, die instructeur weet na 30 minuten rijden met je best wel wat je beginstatus is. Ze proberen gewoon geld aan je te verdienen.

Echt, ik snap die simulator niet. Hier op het werk hebben we er diverse om te oefenen met rijden met blauw blauw (zwaailicht en sirene), maar voor een rijles heeft het echt geen toegevoegde waarde. Je wordt bijna altijd erg misselijk in dat ding en het kost je geld.

Wat hebben ze als reden opgegeven dat je in die simulator moet zitten?
Om te zien hoe snel ik kan leren, wat ik al beheers en hoe snel ik me aanpas na fouten.
En daarop baseren ze hoeveel lessen ik ongeveer nodig zal hebben.
In uitzonderlijke gevallen gebeurt de in-test op de openbare weg. Maar met de open dag heb ik toch wel in die 30 minuten bewezen dat ik het wel goed doe op de openbare weg. Dus ik vraag of ik niet gelijk mag beginnen met lessen en ze het daar maar op baseren. Want zo'n simulator trek ik denk ik echt niet

[ Bericht 14% gewijzigd door Sjibble op 12-03-2009 11:15:28 ]
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
  donderdag 12 maart 2009 @ 11:37:45 #10
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_66964363
Simulator is idd ellende. Naast dat je jezelf dingen verkeerd aanleert heb je gewoon ronduit geen gevoel en word je er misselijk van en krijg je koppijn.

Gelukkig kon ik het meeste gewoon IRL doen, thank god.
pi_66964582
Ik heb van m'n instructeur het zelfreflectie formulier gekregen om in te vullen, maar ik vind het echt lastig om zoiets over mezelf in te vullen. Denk dat een instructeur beter zo'n formulier kan invullen, maar dan is het natuurlijk geen zelfreflectie meer.

Ik kan wel overal een 10 neerzetten, maar dat lijkt me ook niet de bedoeling.
.
pi_66964776
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 11:42 schreef Pizzabodem het volgende:
Ik heb van m'n instructeur het zelfreflectie formulier gekregen om in te vullen, maar ik vind het echt lastig om zoiets over mezelf in te vullen. Denk dat een instructeur beter zo'n formulier kan invullen, maar dan is het natuurlijk geen zelfreflectie meer.

Ik kan wel overal een 10 neerzetten, maar dat lijkt me ook niet de bedoeling.
Je zit alleen goed als je hetzelfde beeld hebt als het beeld dat ze over jou hebben.
[/quote]
pi_66964822
Maar je kan zakken om zo'n papiertje he?

Waarom willen ze het dan hebben...
.
pi_66964955
Dat zelfreflectieformulier?? Dat gaat echt nergens over.. Ze bespreken het ná de examenuitslag, dus het doet hélémáál niks! Ik heb het maar gewoon een beetje leuk ingevuld, een ding wat hoger, een ding wat lager en de rest een beetje gemiddeld. Onzin. Vond m'n rijinstructrice trouwens ook.
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_66967280
Net gebeld. Mijn intest is op de openbare weg Zaterdagochtend begin ik
[/quote]
pi_66972133
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 13:03 schreef Sjibble het volgende:
Net gebeld. Mijn intest is op de openbare weg Zaterdagochtend begin ik
bedankt voor de waarschuwing
pi_66994310
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 15:25 schreef Kahlen het volgende:

[..]

bedankt voor de waarschuwing
gelukkig was jij wel vanaf de 1ste les al wegkoningin
Amsterdam toch? Het KAN zijn dat ik daar ook moet rijden
[/quote]
pi_67000846
Net even gebeld met mijn rijschool, vanavond krijgt mijn instructeur een gesprek over het boos worden bij mij in de auto. Dinsdag ga ik gewoon weer met hem rijden. Als het niet beter wordt krijg ik over 2 weken een andere instructeur, maar dan ook een andere auto en dat heb ik liever ook niet.

Ik hoop dat we het dinsdag weer wat gezellig in de auto krijgen, wat een gedoe met die rijlessen. Ik heb nu wel dat rijboek gekopieerd en ga dat doorlezen dit weekeinde. Ik vond het wat triest dat er rijscholen zijn die een boek erbij gebruiken (praktijkboek), maar nu ik het bekeken heb vind ik het wel handig. Er staat heel goed in beschreven hoe je moet kijken, welke stappen je moet nemen bij speciale verrichtingen etc. Kan je zo een paar lessen schelen en ik leer beter uit een boek dan van een schreeuwende instructeur naast mij
pi_67003766
Zo, mijn theorie is binnen. In 1x geslaagd! Wat ben ik blij zeg, pff en wat zenuwachtig was ik. Ook ging mijn rijles stukken beter! Het was de vierde les. Over wat rotondes gereden, en een 80km weg. Dat is toch stukken fijner dan in het centrum. Ook ik ben erg benieuwd hoeveel lessen ik nodig zal hebben om het rijbewijs te kunnen krijgen. We zullen zien.
pi_67004212
Ik zit me te bedenken wanneer ik eigenlijk mijn theorie moet halen. Na mijn 10de les?
Het is het een of het ander. Aan de ene kant als ik voor de lessen al mn theorie zou hebben gehaald, gaan de autolessen beter. Maar als ik eerst 10 lessen heb dan heb ik ook weer meer theorie in mijn kop en valt het leren ook wel mee.

Ik rij zelf ook liever over de A9 als dat ik door het centrum rij Kan niet wachten tot zaterdag!

Hoe moeilijk is de theorie? En welk boek had je?
[/quote]
pi_67005648
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 12:18 schreef Sjibble het volgende:
Ik zit me te bedenken wanneer ik eigenlijk mijn theorie moet halen. Na mijn 10de les?
Het is het een of het ander. Aan de ene kant als ik voor de lessen al mn theorie zou hebben gehaald, gaan de autolessen beter. Maar als ik eerst 10 lessen heb dan heb ik ook weer meer theorie in mijn kop en valt het leren ook wel mee.

Ik rij zelf ook liever over de A9 als dat ik door het centrum rij Kan niet wachten tot zaterdag!

Hoe moeilijk is de theorie? En welk boek had je?
Hoe eerder hoe beter. Je theorie is echt heel handig voor bij het rijden. Je kan het beste je theorie al gehaald hebben voordat je met de lessen begint, kan je het ook gelijk gaan toepassen en hoeft je instructeur je niet steeds te wijzen op fouten die je maakt omdat je de regels niet goed kent.

Zelf heb ik het boek van de anwb gehad en dat vond ik goed. Daarnaast oefeningen van de anwb cd, de veka best cd en de verjo cd gemaakt en ik vond daarvan de veka best cd het beste. Ik vond het piitig, ik heb met gemak mijn hbo diploma gehaald, maar theorie was soms vrij saai en het oefenen kost veel tijd. Bij elkaar was ik rond de 30 uur kwijt waarvan 20 uur aan oefeneningen maken. Maar ik heb het wel zo gedaan dat ik het perfecct kende.
pi_67005896
Sjibble: ik zou inderdaad zeggen na een les of 8 ofzo, niet omdat je dan al wat meer theorie in je hoofd hebt zitten, maar omdat het allemaal wat meer gaat leven als je ook echt op de weg zit, dan heeft het wat meer betekenis. Als het echt dramatisch gaat kun je ook wat langer wachten, het ding verloopt namelijk wel na een jaar. Nu is het meestal niet zo dat je een jaar of langer aan het lessen bent, zelfs als het dramatisch gaat, maar dat kan wel reden zijn om tussendoor te stoppen (geld op, even niet meer zien zitten) waarop dat ding kan verlopen.
Hoe moeilijk het is hangt er vanaf hoe makkelijk je leert, verschilt voor iedereen. Vekabest wordt door de meeste de beste methode gevonden, oefenexamens lijken ook het meest op die van het CBR.

LadyC9 gefeliciteerd! En Kahlen.. hoop dat het beter wordt met die instructeur, ik weet niet of ik hem zelf nog een kans gegeven zou hebben!
pi_67006189
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 13:10 schreef Naamah het volgende:
ik weet niet of ik hem zelf nog een kans gegeven zou hebben!
Als het niet gaat kan ik over 2 weken een andere instructeur krijgen, maar ook een anderer auto en deze auto bevalt mij wel, die doet tenminste wat ik wil.
pi_67006973
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 13:19 schreef Kahlen het volgende:

[..]

Als het niet gaat kan ik over 2 weken een andere instructeur krijgen, maar ook een anderer auto en deze auto bevalt mij wel, die doet tenminste wat ik wil.
Auto's die doen wat je wil zijn altijd fijn Maar ik heb in best wel veel verschillende auto's gelest en da's altijd wel goed gekomen en een beetje rij-ervaring opdoen in verschillende auto's is ook niet verkeerd. Maar als je in de fijne auto kan blijven is dat natuurlijk ook fijn!
pi_67008538
@ Kahlen, Namaah

Kijk dat bedoel ik dus . 2 verschillende perspectieven.
Maar het valt wel mee. Ik heb nog nooit in mijn lesauto gereden en toch ging het aardig. Gas is gas en remmen kunnen wat gevoeliger zijn. Eigenlijk zat ik het meest met de breedte van de auto en de schakelpook die anders aanvoelde. De rest is voor mij 1 pot nat Binnenkort maar zo'n boek kopen en een beetje doorheen knallen voor de 2de les. Dus ik neem de tussenweg wel Praktijk gaat bij mij altijd goed. Maar zodra ik theorie voor mijn kiezen krijg val ik gewoon letterlijk in slaap.. Dus vandaar dat ik er ook aan dacht om het halverwege te doen, in de hoop dat ik de helft al weet
[/quote]
pi_67008726
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 14:31 schreef Sjibble het volgende:
@ Kahlen, Namaah

Kijk dat bedoel ik dus . 2 verschillende perspectieven.
Je kan alvast met de theorie beginnen (te leren dan) en het examen doen als je wat lessen gehad hebt. Met die inzichtsvragen die je nu krijgt is het wel handig dat je wat rijervaring hebt opgedaan. Maar je moet niet een instructeur heben die de hele tijd vraagt of je het nu al gehaald hebt omdat je anders niet beter kan worden met rijden
pi_67009054
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 14:38 schreef Kahlen het volgende:

[..]

Je kan alvast met de theorie beginnen (te leren dan) en het examen doen als je wat lessen gehad hebt. Met die inzichtsvragen die je nu krijgt is het wel handig dat je wat rijervaring hebt opgedaan. Maar je moet niet een instructeur heben die de hele tijd vraagt of je het nu al gehaald hebt omdat je anders niet beter kan worden met rijden
Ervaring? Met zo'n vent naast je zoals jij hebt wordt je sowieso niet beter van. Maar weet je zeker dat je in dezelfde auto af zal rijden als waar je nu in rijdt? Anders kan je net zo goed een andere instructeur nemen .
[/quote]
pi_67009386
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 14:49 schreef Sjibble het volgende:
Ervaring? Met zo'n vent naast je zoals jij hebt wordt je sowieso niet beter van. Maar weet je zeker dat je in dezelfde auto af zal rijden als waar je nu in rijdt? Anders kan je net zo goed een andere instructeur nemen .
Ik blijf eerst wel bij deze vent rijden, maar ik hoop dat hij wat relaxter gaat doen. Ik ga wel gewoon mijn mond houden de volgende keer en nergens meer tegenin. Althans dat is het voornemen. En als hij ook zijn best doet komt het wel goed. Alleen weet ik niet wat hij er nu van gaat vinden dat ik geklaagd heb over zijn boosheid. Ik ken mensen die daar niet mee overweg kunnen, maar deze man is al meer dan 20 jaar instructeur en ik neem toch aan dat ik niet zijn meest lastige klant ben? Althans dat hoop ik
pi_67009773
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 14:58 schreef Kahlen het volgende:

[..]

Ik blijf eerst wel bij deze vent rijden, maar ik hoop dat hij wat relaxter gaat doen. Ik ga wel gewoon mijn mond houden de volgende keer en nergens meer tegenin. Althans dat is het voornemen. En als hij ook zijn best doet komt het wel goed. Alleen weet ik niet wat hij er nu van gaat vinden dat ik geklaagd heb over zijn boosheid. Ik ken mensen die daar niet mee overweg kunnen, maar deze man is al meer dan 20 jaar instructeur en ik neem toch aan dat ik niet zijn meest lastige klant ben? Althans dat hoop ik
Hij had gewoon direct moeten zeggen dat hem de argumenten niet aanstonden. Dus het is gewoon zijn probleem .

Ouwe knarren... Mocht ik een keer van de buurman de compressor lenen om zand dat tussen mn brommer zat weg te blazen. Ik heb nog gezegd dat ik er niet mee door wil gaan als ik hun stoor. 5 minuten later vroeg ik toch nog een keer of het echt niet tot last is. "Welnee man, ik hoor het bijna niet. Ga maar gerust door." Maar wel de volgende dag op mijn kop krijgen van mijn ouders omdat de buurman last had van de compressor
[/quote]
  vrijdag 13 maart 2009 @ 19:19:48 #30
168979 Plasterk
Is de plas sterk?
pi_67017876
net nmr 8 gehad. Rijinstructeur had de lesauto kapot gereden en kwam met een reserve, een huge toyota. In het begin even wennen maar hij reed verdomd lekker. Les ging ook goed en volgende keer gaan we met kijken beginnen.
pi_67018150
Hehe, in grote auto's leren rijden is altijd goed Ik durf nog steeds niet in de station van mijn papa te rijden.... Naja.. durf... het is meer dat ik het waar mogelijk uitstel
pi_67018263
Beroepsmatige TV.
pi_67019988
Vandaag TTT gehad, hier en daar bietje beter kijken en het komt helemaal goed. Speciale verrichtingen gehaald

over 3 weekjes examen.
I am the Milkman! My milk is delicious!
pi_67022462
Heb zelf nu een stuk of 13-14 lessen gehad. Gaat wel lekker, maar moet nog wel wat beter kijken.

O had ik maar een rijbewijs!
And it feels like me on a good day...
pi_67028679
nog 8,5 uur tot mij n intest
[/quote]
pi_67032648
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 20:27 schreef Frankii het volgende:
Vandaag TTT gehad, hier en daar bietje beter kijken en het komt helemaal goed. Speciale verrichtingen gehaald

over 3 weekjes examen.
dus ook weer zonde van je geld. Ik snap niet waarom jullie hier allemaal met die TTT akkoord gaan. Allemaal examenvrees ofzo? Het is GELDKLOPPERIJ!
pi_67033952
over geldklopperij gesproken. Ik krijg een pakket voor 2100 euro.. waarvan 24 lessen waarvan ik daadwerkelijk in de auto zit

En Kahlen, ik leef met je mee. Had net zo'n instructeur die ik wel kon schieten. Hij bleef maar lullen.
Ik snap z'n punt, maar een debiel ben ik niet. En om gezeik van em te voorkomen maakte ik juist weer fouten
Alles voldoende op sturen en terugschakelen na. Maar de echte onvoldoende was mijn kijktechniek.
De instructeur die ik eerst had was relaxt Kon ik op mijn gemak in rijden en was kort en duidelijk op mijn fouten en wist precies waar ie het over had.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sjibble op 14-03-2009 11:39:38 ]
[/quote]
pi_67034416
Sjibble, ik had de boeken van Smit. Een theorieboek en een vragenboek met 10 examens (500 vragen). Maar ik heb ook een theorieweekend gevolgd. Daar werd alles duidelijk uitgelegd en hierdoor heb ik alles toch wel makkelijk onthouden. Voor het theorieweekend had ik het hele boek doorgenomen en daarna oefentoetsen gemaakt.
pi_67034621
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 11:38 schreef LadyC9 het volgende:
Sjibble, ik had de boeken van Smit. Een theorieboek en een vragenboek met 10 examens (500 vragen). Maar ik heb ook een theorieweekend gevolgd. Daar werd alles duidelijk uitgelegd en hierdoor heb ik alles toch wel makkelijk onthouden. Voor het theorieweekend had ik het hele boek doorgenomen en daarna oefentoetsen gemaakt.
Mwah, ik weet et niet hoor.. Ik kan het eventueel zelf proberen en mocht ik er niet uitkomen altijd zo'n theoriedag erbij nemen toch? Op mijn theorie zakken zal 40 euro kosten? Zo'n big deal is dat weer niet.
Ik hoor van vrienden die hebben gemiddeld 30 lessen gehad (dan zal ik er meer, minder hebben), en hebben iets van 1300-1500 gedokt. Simpel 30 rijlessen, theorie, afrijden. Dan had ik er stuk of 8 dingen op staan?
Eentje had zelfs 2000 rijminuten voor 1400 van begin tot afrijden, compleet pakket. Ik weet dat een rijbewijs duur is maar 2000 euro waarvan ik 24 uur daadwerkelijk in de auto rij vind ik overdreven. Tuurlijk moet ik aan het kijken werken en het terugschakelen. Maar als ik op mn brommertje aan het bezorgen ben (2x in de week a 15 uur in het verkeer, 2 jaar lang) dan zie ik ook direct of ik een rotonde in kan rijden of zo de bocht door kan. Puur omdat die auto gewoon totaal anders is als een brommer. Ja tuurlijk kijk ik dan belabberd . Vind het dan ook wel krom dat je niet na 5 lessen te horen krijgt hoeveel lessen je zal krijgen ipv een uurtje rijden.

Mja, van de week voor boeken kijken. Ik zal naar die van Smit zeker kijken
[/quote]
  zaterdag 14 maart 2009 @ 12:17:35 #40
246179 Hondenfluitje
Bodof, kom onder de paraplof
pi_67035238
Ik meld me hier ook maar ff

Theorie heb ik ongeveer een maand geleden gehaald met 2 fouten, vond het hardstikke makkelijk en ook wel leuk om te leren, 1x lezen en het zat in m'n kop.

Mijn rij-instructrice kwam de laatste paar lessen voor de TTT iedere keer een kwartier te laat, ik zei er dus wat van en zij helemaal verontwaardigd Vanaf toen begon me steeds meer te irriteren aan haar.

Met de TTT vorige week vrijdag was ze dus ook weer te laat, ik heb er toen maar niks van gezegd omdat ik geen zin had om nog meer olie op het vuur te gooien (er was ondertussen nog meer voorgevallen).
Ik heb vrijstelling gekregen, maar omdat ik af en toe wat te hard aan kwam rijden op kruispunten keek ik niet altijd even goed, hierover begon ze na afloop helemaal te flippen
Ik heb me zo rustig mogelijk gehouden, maar zij ging maar door en begon weer allemaal ouwe koeien uit de sloot te halen. Toen tijdens de terugrit naar huis dus maar voor mezelf besloten dat ik na thuiskomst gelijk de rijschool ging bellen voor een andere instructeur.

Deze week niet gelest, maar woensdag om half 5 moet ik weer Een weekje niet rijden vind ik helemaal niet erg, had het wel een beetje gehad Maar nu heb ik er weer zin in.
Ik denk alleen dat ik in een andere auto moet gaan rijden, maar dat ben je snel weer gewend denk ik.
pi_67035319
Bij mij zat het theorieweekend in het pakket. Wel zal ik nog apart lessen moeten gaan betalen aangezien er maar 23 in mijn pakket zitten.
Maargoed, een keertje theorie overdoen kost inderdaad niet veel. Als je goed kan leren dan lukt het ook wel zonder zo'n theorieweekend. Al geef ik toe dat ik het wel heel fijn vond.

In welke auto lessen jullie trouwens? En hoe bevalt ie?
Ik les zelf in een Ford Mondeo. Ik heb eigenlijk maar 1x in een andere auto gereden maar die was een stuk ouder dus niet echt te vergelijken. Ik merk wel dat het gas en de rem heeel erg gevoelig zijn, is dat bij iedere auto zo?

[ Bericht 6% gewijzigd door LadyC9 op 14-03-2009 12:28:30 ]
  zaterdag 14 maart 2009 @ 12:28:21 #42
246179 Hondenfluitje
pi_67035485
Ik reed in een Seat Ibiza, heb ook 1x in de nieuwste Seat Ibiza gereden, een paar weken geleden, die stuurde veel lichter, alleen die schakelde weer wat zwaarder.

Ik vind 'm opzich wel lekker rijden, maar eigenlijk hebben we geen recht van spreken, als je constant in 1 auto rijdt. Er zijn vast auto's die lekkerder rijden, maar daar moet ik nog achter komen

Woensdag rij ik denk ik in een andere auto, dan weet ik meer.
pi_67037385
Ik reed in een Toyota Auris en net in een Corolla. De Auris rijdt stukken lekkerder (zit haast geen verschil in die 2 bakken, maargoed). Ik vond de Corolla niet lekker zitten, hoe ik em ook verstelde.. Maar ging wel..
Jammer dat ik voor gevoel maar in totaal een half uur heb gereden..
[/quote]
pi_67046916
Ik les in een Corolla (vind hem lekker zitten hoor), maar heb in zowel auto's met als zonder stuurbekrachtiging gereden (niet te doen met inparkeren ). Ga dinsdag vragen of ik afrijden mag aanvragen, denk het wel. Nu 16 uur, ik haal in 5 weken tijd x 2 x 1,5 uur ook 15 uur dus ik verwacht niet zo heeel snel een nee. Heb er wel zin in, ben het ook wel zat nu!

@ Hondenfluitje, nou, das dan lekker zo'n instructeur, ga je dan ook langer door? Anders betaal je continu voor niets en dan zou ik gewoon de knip dichthouden.
  zaterdag 14 maart 2009 @ 20:01:29 #45
246179 Hondenfluitje
pi_67048805
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 19:01 schreef Nouwk het volgende:
@ Hondenfluitje, nou, das dan lekker zo'n instructeur, ga je dan ook langer door? Anders betaal je continu voor niets en dan zou ik gewoon de knip dichthouden.
Ja, dat wel, maar als de afspraak half 4 is, dan verwacht ik ook dat je om half 4 komt, en niet later.
Dan kon ik net zo goed langer doorwerken...
pi_67054766
Ik heb rijles in een Honda Civic. Wel leuke auto, geen idee hoe hij rijdt in vergelijking met andere auto's want dit is de eerste auto waar ik in les/stuur. 140Pk diesel is het volgens mij.

Heb met het kiezen van een rijschool niet echt gelet op de auto. Wilde alleen geen rijles in een Alto of Aygo ofzo.
.
pi_67057941
Ik twijfel nu echt welke school ik nou moet nemen... damn..
[/quote]
pi_67059979
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 23:01 schreef Pizzabodem het volgende:
Wilde alleen geen rijles in een Alto of Aygo ofzo.
Waarom niet? Veel makkelijker lessen = makkelijker examen halen!
  zondag 15 maart 2009 @ 10:31:08 #49
246179 Hondenfluitje
pi_67062293
quote:
Op zondag 15 maart 2009 02:52 schreef Bhuddy het volgende:

[..]

Waarom niet? Veel makkelijker lessen = makkelijker examen halen!
Zo moet je het niet zien vind ik, het gaat er uiteindelijk om dat je het voor jezelf en anderen zo veilig mogelijk maakt op de weg, zoiets leer je beter in een wat grotere auto.
Het is niet de bedoeling dat als je 1x in een wat grotere auto rijdt, je een fietser platrijdt, dan maar wat meer lessen.
pi_67063172
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 12:17 schreef Hondenfluitje het volgende:
Ik heb vrijstelling gekregen, maar omdat ik af en toe wat te hard aan kwam rijden op kruispunten keek ik niet altijd even goed, hierover begon ze na afloop helemaal te flippen
Ik heb me zo rustig mogelijk gehouden, maar zij ging maar door en begon weer allemaal ouwe koeien uit de sloot te halen. Toen tijdens de terugrit naar huis dus maar voor mezelf besloten dat ik na thuiskomst gelijk de rijschool ging bellen voor een andere instructeur.
Blij dat ik niet de enige ben die zo'n geflipte gast naast zich heeft zitten. Ik ga het nog 1 keer proberen met die van mij, ik hoor maandag de uitkomsten van een gesprek dat hij gehad heeft na mijn klachten.

Die van mij flipt over precies hetzelfde trouwens
pi_67063955
Volgende week dinsdag 2e keer afrijden. We zien het wel weer.
pi_67070271
Foutje
pi_67070327
quote:
Op zondag 15 maart 2009 10:31 schreef Hondenfluitje het volgende:

[..]

Zo moet je het niet zien vind ik, het gaat er uiteindelijk om dat je het voor jezelf en anderen zo veilig mogelijk maakt op de weg, zoiets leer je beter in een wat grotere auto.
Het is niet de bedoeling dat als je 1x in een wat grotere auto rijdt, je een fietser platrijdt, dan maar wat meer lessen.
Ik haal m'n rijbewijs liever snel (sneller = goedkoper) dan dat ik meer lessen nodig heb omdat ik zonodig in een grote auto moet kunnen rijden. Dat leer ik dan nadat ik m'n rijbewijs heb gehaald wel met m'n vader naast me ofzo, kost me iig geen geld meer..

Gisteren met m'n vader naast me op een industrieterrein gereden (Corolla). Alles ging perfect, file parkeren (tussen denkbeeldige obstakels), niet afgeslagen - wat een boutkoppeling heeft die Corolla - en voor de rest geprobeerd 'file te rijden', dus langzaam opkomen tot lage snelheid en weer afremmen/gas los , telkens weer. Dat is toch wel 't moeilijkst qua koppelingbeheersing, dus erg blij dat ik 't nu al leer. Scheelt me weer wat lessen

Corolla heeft een ontzettend hoog en vaag aangrijpingspunt (itt Opel Corsa waar ik ook in heb gereden), en de snelheid vertraagd echt heeeeel langzaam wanneer je het gas loslaat. Vereist nogal veel anticiperen, vroeg gas los laten anders moet je constant remmen...

[ Bericht 1% gewijzigd door Bhuddy op 15-03-2009 14:59:48 ]
pi_67072142
Ik moet 1 april voor de 2e keer afrijden. Ik heb sinds 15 februari al niet meer geleden. Ik ga morgen bellen om een afspraak te maken voor een rijles. Ik moest van m'n instructeur namelijk in half maart bellen voor lessen.
Alleen nu weet ik niet hoeveel lessen ik moet nemen. En ik heb al een tijdje niet meer gereden, dus ik weet niet of ik het weer snel op kan pakken. Heeft iemand advies voor mij?
pi_67072284
Ik zou een stuk of 2/3 lessen nemen om alles weer even op te frissen
pi_67072312
quote:
[b]Op zondag 15 maart 2009 14:54 schreef Bhuddy het volgende:[b/]
Ik haal m'n rijbewijs liever snel (sneller = goedkoper) dan dat ik meer lessen nodig heb omdat ik zonodig in een grote auto moet kunnen rijden. Dat leer ik dan nadat ik m'n rijbewijs heb gehaald wel met m'n vader naast me ofzo, kost me iig geen geld meer..
Ga nu eerst maar eens lessen nemen ipv steeds te verkondigen dat je zo goedkoop uit bent. Je doet net alsof je het zo kan, maar filerijden of inparkeren is het moeilijke niet, verkeersinzicht gaat het om en dat leer je niet van je vader die naast je zit.
pi_67072445
quote:
Op zondag 15 maart 2009 15:54 schreef Kahlen het volgende:

[..]

Ga nu eerst maar eens lessen nemen ipv steeds te verkondigen dat je zo goedkoop uit bent. Je doet net alsof je het zo kan, maar filerijden of inparkeren is het moeilijke niet, verkeersinzicht gaat het om en dat leer je niet van je vader die naast je zit.
Indeed, auto rijden heb je al binnen een paar lessen onder de knie.
Het toepassen van de regels e.d. neemt tijd in beslag.
pi_67072449
quote:
Op zondag 15 maart 2009 15:54 schreef Kahlen het volgende:

[..]

Ga nu eerst maar eens lessen nemen ipv steeds te verkondigen dat je zo goedkoop uit bent. Je doet net alsof je het zo kan, maar filerijden of inparkeren is het moeilijke niet,
Dat zeg ik toch ook niet? Ik bespaar gewoon lessen op die basistechnieken, en op het feit dat het makkelijker is om in een kleine auto te lessen dan een grote. Ik snap echt wel dat in verkeersinzicht de meeste tijd zit hoor

Verkeersinzicht is in een grote auto niet veel anders dan een kleine auto, alleen de omgang met zo'n forse machine moet je leren. Daarom leg ik mijn examen liever af in een kleine auto.
quote:
verkeersinzicht gaat het om en dat leer je niet van je vader die naast je zit.
Dat m'n pa nu al loopt te roepen waar ik op moet letten tijdens het rijden zal toch zeker wel helpen? Onbewust kijk ik nu al mee met m'n vader in spiegels, wat de gevolgen zijn van wat m'n pa doet met de auto. Ik denk dat ik daar zeker wat aan heb tijdens de lessen.

Maar goed, tegen de tijd dat ik m'n lessen heb zal ik de vorderingen hier wel plaatsen

[ Bericht 8% gewijzigd door Bhuddy op 15-03-2009 16:09:08 ]
  zondag 15 maart 2009 @ 17:45:22 #59
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_67076001
Ik zeg al ruim een jaar tegen mezelf dat ik eens moet beginnen aan lessen, en dat ik dat ook binnenkort ga doen... Maar ben iedere keer toch te zenuwachtig om überhaupt die eerste stap te zetten

Mensen die zich hier in herken(ne)(de)n?
AFC AJAX
pi_67076089
Nee, je bent gewoon een pussy
  zondag 15 maart 2009 @ 17:52:13 #61
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_67076187
Oh...

Nou bedankt, gelukkig weet ik dat nu
AFC AJAX
pi_67076214
Oftewel gewoon doen.

Je bent toch geen wijf dat je op je 20e gaat beginnen met lessen
  zondag 15 maart 2009 @ 17:57:43 #63
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_67076372
Ken mensen die het nog na hun 30ste hebben gehaald
AFC AJAX
pi_67077901
Mijn rijinstructeur heeft ook een vrouw van 64 hoor die rijlest
pi_67091244
quote:
Op zondag 15 maart 2009 15:57 schreef Bhuddy het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch ook niet? Ik bespaar gewoon lessen op die basistechnieken, en op het feit dat het makkelijker is om in een kleine auto te lessen dan een grote. Ik snap echt wel dat in verkeersinzicht de meeste tijd zit hoor

Verkeersinzicht is in een grote auto niet veel anders dan een kleine auto, alleen de omgang met zo'n forse machine moet je leren. Daarom leg ik mijn examen liever af in een kleine auto.
[..]

Dat m'n pa nu al loopt te roepen waar ik op moet letten tijdens het rijden zal toch zeker wel helpen? Onbewust kijk ik nu al mee met m'n vader in spiegels, wat de gevolgen zijn van wat m'n pa doet met de auto. Ik denk dat ik daar zeker wat aan heb tijdens de lessen.

Maar goed, tegen de tijd dat ik m'n lessen heb zal ik de vorderingen hier wel plaatsen

Nou, de basistechnieken heb ik in 3 kwartier geleerd
Meekijken was ook handig bij mijn oom. Bleek na een lesje dat al mijn fouten ook zijn fouten waren
En ik kon het ook zo goed op een parkeerplaats, tot je in het verkeer overal op moet letten. Dan valt je basis ook even flink tegen. En wat je pa zal roepen, zal je instructeur ook roepen. Spiegelkijken kan ook iedereen wel. Maar combineer dat eens met de andere handelingen die je moet verrichten
Ik weet niet of je al les hebt gehad. Maar het valt soms vies tegen
[/quote]
pi_67091256
quote:
Op zondag 15 maart 2009 17:45 schreef msnk het volgende:
Ik zeg al ruim een jaar tegen mezelf dat ik eens moet beginnen aan lessen, en dat ik dat ook binnenkort ga doen... Maar ben iedere keer toch te zenuwachtig om überhaupt die eerste stap te zetten

Mensen die zich hier in herken(ne)(de)n?
Ja

Ik zei een jaar lang tegen mezelf dat ik mijn rijbewijs wel op mijn 20ste of 21ste haal als ik een redelijke baan heb.
Ik ben net 18 en na een proefles heb ik besloten dat ding voor de zomer te halen
[/quote]
pi_67097746
donderdag theorie waarom geven ze dit nou niet gewoon gratis weg
JA!
pi_67097997
quote:
Op maandag 16 maart 2009 12:10 schreef Rensjebree het volgende:
donderdag theorie waarom geven ze dit nou niet gewoon gratis weg
Hoe heb je geleerd? Hoe gaan de oefen theorie examens ?
pi_67098155
quote:
Op maandag 16 maart 2009 12:21 schreef xminator het volgende:

[..]

Hoe heb je geleerd? Hoe gaan de oefen theorie examens ?
Ik heb een tijdje theorie les gehad, (was gratis)
Ik ga het wel halen
JA!
pi_67098184
Heb je al toetsen gemaakt? Zoja hoeveel fouten?
pi_67098318
Ik heb net het praktijkboek van Verjo doorgenomen, echt een aanrader als je liever van papier leert dan van een instructeur naast je. Vooral de speciale verrichtingen staan erg goed uitgelegd. Werkt voor mij goed, die instructeur legt het ook wel uit, maar ik vergeet steeds wat hij zegt omdat ik niet kan rijden en tegeiljk kan luisteren (althans dat vermoed ik). Dat moet ook eens beter gaan, straks kan ik niet rijden met anderen in de auto omdat ik dan afgeleid ben
pi_67098386
quote:
Op maandag 16 maart 2009 12:27 schreef xminator het volgende:
Heb je al toetsen gemaakt? Zoja hoeveel fouten?
ja, meestal 3/5 fout
JA!
pi_67098851
quote:
Op maandag 16 maart 2009 12:37 schreef Rensjebree het volgende:

[..]

ja, meestal 3/5 fout
Je moet zorgen dat je 2 tot 3 vragen fout hebt, dan haal je zeker het theorie examen. 5 fouten is riskant, je kent het nog niet goed genoeg en met wat pech mag je opnieuw.
pi_67099201
quote:
Op maandag 16 maart 2009 12:56 schreef Kahlen het volgende:

[..]

Je moet zorgen dat je 2 tot 3 vragen fout hebt, dan haal je zeker het theorie examen. 5 fouten is riskant, je kent het nog niet goed genoeg en met wat pech mag je opnieuw.

mm oke, zal er nog even aan werken
JA!
pi_67100543
quote:
Op maandag 16 maart 2009 13:10 schreef Rensjebree het volgende:

[..]

mm oke, zal er nog even aan werken
Je kan natuurlijk ook de gok nemen
Maarja, het is wel 30 euro die je weggooit als je niet slaagt en dat is toch zonde.
pi_67102871
Afgelopen vrijdag mijn eerste proefles gehad, en vond het gelijk leuk; ging ook wel aardig. Volgens mijn instructeur heb ik voldoende aan 30 lessen, maar we zien het wel. Kost me 1295 inclusief examen; volgens mij wel een nette prijs.

Rijdt overigens in een citroën C4, een prima auto (al heb ik natuurlijk totaal geen referentie )
pi_67103716
quote:
Op maandag 16 maart 2009 13:56 schreef Kahlen het volgende:

[..]

Je kan natuurlijk ook de gok nemen
Maarja, het is wel 30 euro die je weggooit als je niet slaagt en dat is toch zonde.
\

Ik neem ook wel gedeeltelijk de gok, omdat het bij mijn theorie les super goed gaat.
maar ik ga nog even hard leren!
JA!
pi_67129314
Een maat van me heeft zijn theorie gehaald. Stelde niet veel voor zei hij Dus echt veel moeilijker zal het wel niet wezen..
[/quote]
pi_67130941
Zo , vandaag weer rijles gehad. Eerst alles even besproken wat er vorige week was voorgevallen, daarna 2 uur gereden en het ging echt heel goed. Ben helemaal tevreden. 3 Speciale verrichtingen gedaan, verkeersinzicht was veel beter en mijn kijktechniek ook. Een echt goede stijgende lijn dus.

Als het zo doorgaat ben ik vast snel klaar om af te rijden. Volgende keer ga ik maar eens vragen hoeveel lessen ik nog nodig heb.

Ik ga volgende keer nog achteruitrijdend een bocht nemen, dat moet lastig zijn begreep ik.

Verder ben ik wat aan het sparen gegaan voor een auto, met wat geluk (geen kapotte wasmachine of dat soort ongein kan ik voglend jaar een auto'tje kopen van rond de zes tot zevenduizend euro
pi_67137907
Gehaald: 7 juli 2008
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 15:43:32 #81
246179 Hondenfluitje
pi_67138812
Achteruitrijdend een bocht in stelt niet zoveel voor vind ik, iig als ik het moet doen is het met de omkeeropdracht en dat gaat een stuk makkelijker dan steken vind ik, alleen een U-turn maken is natuurlijk het meest makkelijke.
Als je gewoon goed in de spiegels blijft kijken heb je al meer dan de helft goed gedaan
pi_67140228
Vrijdag nog 2 lessen en dan volgende week heb ik mijn examen. Vorige week had ik mijn tussentijdse toets wat vrij goed ging, heb vrijstelling gekregen voor bijzondere verrichtingen. Ik mocht op mijn TTT zelf bepalen hoe ik wou parkeren en hoe ik zou keren. Uiteraard heb ik hem gewoon vooruit geparkeerd en draaien heb ik gedaan door middel van een bocht achteruit.
pi_67142839
Zet hem op! Vandaag gevraagd wanneer ik mag afrijden, nu 17 of 18 uur gehad en vrijdag nog 1,5 uur. Daarna donderdag les en de maandag erop, een van die twee dagen gaan we een planning maken voor het examen en aanvragen en dan hopelijk voor 20 april afrijden Ging vandaag wel lekker, beetje gebabbeld over zijn vakantie en rondjes gereden, bijzondere manoevres gehad, verkeersplein etc en allemaal erg netjes, twee keer een auto die ergens voorschoot en wegreed zonder kijken/richting aangeven en netjes ingegrepen door mij, voordat hij dat hoefde te doen dus hij was helemaal tevreden, en ik gelukkig ook ^^
pi_67149390
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 16:19 schreef Vjenne12345 het volgende:
Ik mocht op mijn TTT zelf bepalen hoe ik wou parkeren en hoe ik zou keren. Uiteraard heb ik hem gewoon vooruit geparkeerd en draaien heb ik gedaan door middel van een bocht achteruit.
Dat is altijd zo (ook bij examen als je geen TTT doet).

Je krijgt gewoon opdracht: keren, je kan dan kiezen of je wilt steken, een halve bocht wil maken of dat je met achteruitrijden via een zijstraat het doet. Volgens mijn instructeur is de bocht achteruit het moeilijkste van de 3!

Ik ga volgens mij volgende week ook een parkeergarage doen, hebben jullie dat ook in de les? Lijkt me best lastig, al die smalle gangen daar en ook steile hellingen....
  dinsdag 17 maart 2009 @ 21:04:05 #85
168979 Plasterk
Is de plas sterk?
pi_67149943
quote:
Ik ga volgens mij volgende week ook een parkeergarage doen, hebben jullie dat ook in de les? Lijkt me best lastig, al die smalle gangen daar en ook steile hellingen....
Hellingproef!
pi_67150526
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 21:04 schreef Plasterk het volgende:
Hellingproef!
Verstandige plek om het te oefenen, een drukke parkeergarage

Mijn stagiaire doet het oefenen van een hellingproef op een drempel, maar dat vind ik wat vreemd. Vandaag had ik een groep scholieren voor mijn auto die voorrang hadden en ik stond stil met mijn voorwielen op een drempel (komt door mijn goede verkeersinzicht ) en kreeg geen uitleg, zelf maar gedaan en het lukte prima. Maar hellingproef is volgens mij ook met de handrem.

Die instructeur van mij zoekt ook nooit rustige straatjes op, gewoon achteruit inparkeren op een 50 km weg die druk is en dat soort gein. Zo vind hij dat je het sneller leert, maar ik zie iedereen achter mij denken: zucht, weer een lesauto.
pi_67151011
Wij oefenen het gewoon op een grote bult hier in de buurt, maar het komt zo vaak voor, op elke straathoek haast wel dat je het eigenlijk altijd wel oefent. Ik vind een 'gewone' bocht achteruit anders niet zo moeilijker, beter te zien dan keren via een (hoge) uitrit met stoepranden etc die ik niet altijd kan zien (gelukkig onthoud ik het altijd ongeveer qua afstand en dan komt het wel goed, maar dat maakt het niet altijd makkelijker). Bijzondere manoevres zijn het makkelijkste, dat scheelt weer op het examen dat dat iig wel goed zal gaan. Verkeersplein vond ik de eerste keren wat lastig, vooral met al die drukte en niemand die weet waar hij heen moet en maar switchen blijft. Gelukkig gaat dat soepel nu, dat zit er toch altijd weer in bij een examen hier. Ver vooruitkijken is ook zoiets wat ik echt merk dat ik train, maar toch denk ik nog wel eens van HUH?! wtf hoe loopt dit, maar ik ken mijn examenplaats dan ook niet, helaas, dat maakt het soms toch nog wat lastig. Zo ben ik drie keer op zoek geweest naar het belastingkantoor, wist echt niet waar dat ding stond :/
pi_67156120
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 21:34 schreef Nouwk het volgende:
Wij oefenen het gewoon op een grote bult hier in de buurt, maar het komt zo vaak voor, op elke straathoek haast wel dat je het eigenlijk altijd wel oefent. Ik vind een 'gewone' bocht achteruit anders niet zo moeilijker, beter te zien dan keren via een (hoge) uitrit met stoepranden etc die ik niet altijd kan zien (gelukkig onthoud ik het altijd ongeveer qua afstand en dan komt het wel goed, maar dat maakt het niet altijd makkelijker). Bijzondere manoevres zijn het makkelijkste, dat scheelt weer op het examen dat dat iig wel goed zal gaan. Verkeersplein vond ik de eerste keren wat lastig, vooral met al die drukte en niemand die weet waar hij heen moet en maar switchen blijft. Gelukkig gaat dat soepel nu, dat zit er toch altijd weer in bij een examen hier. Ver vooruitkijken is ook zoiets wat ik echt merk dat ik train, maar toch denk ik nog wel eens van HUH?! wtf hoe loopt dit, maar ik ken mijn examenplaats dan ook niet, helaas, dat maakt het soms toch nog wat lastig. Zo ben ik drie keer op zoek geweest naar het belastingkantoor, wist echt niet waar dat ding stond :/
Ze moeten je gewoon precies op de kaart kunnen laten zien waar dat ligt.
Want als jij bijv naar een onbekende buurt moet zoek je toch ook van te voren op waar dat ligt?
[/quote]
pi_67160581
Dat vind ik dus ook, mijn rijschool gebruikt geen tomtom dus je moet ongeveer onthouden waar het zit in de buurt en dan rijd je een eind weg links rechts links rechts etc en dan moet je maar ongeveer terug kunnen komen :/ Super onhandig, ik zei al, ik neem gewoon een kaart mee hoor oid, maar dat was dan niet de bedoeling. 't was ook trouwens neit per se de bedoeling dat je het vond, ook zo'n onzin
  woensdag 18 maart 2009 @ 10:28:15 #90
137173 YPrue
Message in a bottle...
pi_67162362
Ik kreeg gisteren een telefoontje van mijn rijschool. De instructeur die ik heb is ziek en komt ook niet meer terug. De rijschool kan alle mensen van woensdag en donderdag (de dagen waarop mijn instructeur lesgaf) geen les meer geven. Ik word nu naar een andere rijschool in de buurt overgeplaatst die mijn eigenlijke rijschool al vaker heeft geholpen. En hij zou met de nieuwe rijschool afspreken dat ik voor dezelfde prijs kan blijven rijden als dat ik nu doe. Ik ben eens benieuwd.
The Police 08-06-2008
pi_67162455
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 10:28 schreef YPrue het volgende:
Ik kreeg gisteren een telefoontje van mijn rijschool. De instructeur die ik heb is ziek en komt ook niet meer terug. De rijschool kan alle mensen van woensdag en donderdag (de dagen waarop mijn instructeur lesgaf) geen les meer geven. Ik word nu naar een andere rijschool in de buurt overgeplaatst die mijn eigenlijke rijschool al vaker heeft geholpen. En hij zou met de nieuwe rijschool afspreken dat ik voor dezelfde prijs kan blijven rijden als dat ik nu doe. Ik ben eens benieuwd.
Oei, dat is een tegenvaller!

dan is hij wel heel ernstig ziek?
  woensdag 18 maart 2009 @ 10:43:30 #92
137173 YPrue
Message in a bottle...
pi_67162806
Het schijnt dat hij totaal gestresst is, burn out of iets dergelijks. Natuurlijk ook niet echt gezellig als hij dan door zou gaan met lesgeven en ik moet daar dan naast gaan zitten in de auto. Hij werkte voor verschillende rijscholen in de buurt en daarnaast was hij ook nog bezig met een opleiding voor vlieginstructeur.
The Police 08-06-2008
pi_67165157
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 09:21 schreef Nouwk het volgende:
Dat vind ik dus ook, mijn rijschool gebruikt geen tomtom dus je moet ongeveer onthouden waar het zit in de buurt en dan rijd je een eind weg links rechts links rechts etc en dan moet je maar ongeveer terug kunnen komen :/ Super onhandig, ik zei al, ik neem gewoon een kaart mee hoor oid, maar dat was dan niet de bedoeling. 't was ook trouwens neit per se de bedoeling dat je het vond, ook zo'n onzin
Mogen de examinatoren ook echt flink uit je buurt gaan?
Want ik ben namelijk pizzacourier in mijn buurt, en wij hebben een gigantisch bezorggebied dus ik ken letterlijk elke straat die ik maar zie en ken dus elke bocht en drempel . Dat moet ik maar geheim houden dan?

Gewoon bij het stoplicht je raampje opendraaien en vragen waar het zwembad ongeveer ligt .
Maar het zal er wel mee te maken hebben het zelf te kunnen vinden. Als je dan ook weet waar het ongeveer ligt en je hebt een beetje instinct dan kost het alleen tijd het te vinden.

Waar les je?
[/quote]
  woensdag 18 maart 2009 @ 18:28:38 #94
246179 Hondenfluitje
pi_67177636
Vandaag m'n eerste rijles met m'n nieuwe instructeur, en gelukkig precies dezelfde auto

Hij legt alles echt veel beter en duidelijker uit en blijft ook rustig, ik kwam voornamelijk te hard aanrijden bij kruispunten, maar nu heeft hij me precies uitgelegd wat je moet doen en het gaat gelijk een stuk beter
Ik heb alweer zin in volgende week woensdag, ik hoop dat ik snel mag afrijden
pi_67184373
Op mijn TTT kreeg ik een nieuwe opdracht. Op een gegeven moment reden we over een heuveltje en daardoor zag je in de verte een flat uit de bomen steken. Toen zei hij, ''probeer daar maar te komen''. Lijkt me toch veel chiller dan clusteropdracht.
pi_67185678
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 11:51 schreef Sjibble het volgende:

[..]

Mogen de examinatoren ook echt flink uit je buurt gaan?
Want ik ben namelijk pizzacourier in mijn buurt, en wij hebben een gigantisch bezorggebied dus ik ken letterlijk elke straat die ik maar zie en ken dus elke bocht en drempel . Dat moet ik maar geheim houden dan?

Gewoon bij het stoplicht je raampje opendraaien en vragen waar het zwembad ongeveer ligt .
Maar het zal er wel mee te maken hebben het zelf te kunnen vinden. Als je dan ook weet waar het ongeveer ligt en je hebt een beetje instinct dan kost het alleen tijd het te vinden.

Waar les je?
Ik les in Zwolle! Ken er wel wat, maar niet zo heel veel. Maar bepaalde richtingen gaan ze nooit op, blijven wel in de stad. Richting Meppel bijvoorbeeld snelweg wel, want daar kun je snel af, maar richting Kampen moet je erg ver rijden, dus dat doen ze nooit etc! Maargoed, ik ga gewoon een zondag rondjes rijden in Zwolle en dan komt het wel goed Maar je hoeft er niet te komen, je moet gewoon laten zien dat je beslissingen kan nemen op tijd (dus niet shit.. links of rechts links rechts kut etc) en zelfstandig rijden beetje. Maar toch is niet echt fijn idee als je het niet kan vinden, voelt toch beetje mislukt! Je hebt maar geluk met je bijbaan
pi_67185905
net weer een zooi theorie toetsen gedaan !
en die haalde ik makkelijk !

Dus het moet morgen wel lukken !
JA!
pi_67198012
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 21:06 schreef Frankii het volgende:
Op mijn TTT kreeg ik een nieuwe opdracht. Op een gegeven moment reden we over een heuveltje en daardoor zag je in de verte een flat uit de bomen steken. Toen zei hij, ''probeer daar maar te komen''. Lijkt me toch veel chiller dan clusteropdracht.
Inderdaad, ik hoop ook op zoiets. Ik vind het maar moeilijk om 2 dingen tegelijk te doen (dus autorijden en een route onthouden). Als je straks zelf gaat rijden ga je ook niet een route uit je hoofd leren, maar ga je ook gewoon zelf kijken of je er kan komen lijkt mij (of je gebruikt een tom tom of kaart als je er niet uitkomt).
pi_67198515
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 09:58 schreef Kahlen het volgende:

[..]

Inderdaad, ik hoop ook op zoiets. Ik vind het maar moeilijk om 2 dingen tegelijk te doen (dus autorijden en een route onthouden). Als je straks zelf gaat rijden ga je ook niet een route uit je hoofd leren, maar ga je ook gewoon zelf kijken of je er kan komen lijkt mij (of je gebruikt een tom tom of kaart als je er niet uitkomt).
Kwestie van bepalen tot waar je de borden kan volgen en waar je zelf de route moet volgen.
Dat is juist het minste waar ik me zorgen om maak. Want als je mij van te voren een kaart geeft en laat zien waar we moeten wezen rij ik er blind naartoe.. Als ik naar Oostenrijk op wintersport ga hoef ik maar 50 van de 1000km te onthouden Maar als je al moeite hebt met het route onthouden en rijden zou ik toch vragen of je instructeur je er mee wilt helpen.
[/quote]
pi_67198768
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 09:58 schreef Kahlen het volgende:

[..]

Dat mag dus niet op je examen he, dan rijd je alsnog een 'voorbepaalde' route. Tis gewoon de bedoeling dat je of ergens heen rijdt, er volgens een heel eind vanaf rijdt en vervolgens maar terug moet rijden, of dat ze zeggen 'zie je in de verte..' of tot slot 'weet je waar..'. Geen hulpmiddelen gebruiken, dat zijn weer andere onderdelen. Ik vind het maar beetje stom, ik zou gewoon stoppen en even vragen, als een echte vrouw zijnde. Mannen zijn daar te koppig voor dus die hebben dit vast bedacht.
  Moderator donderdag 19 maart 2009 @ 10:27:18 #101
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_67198801
maat van me moet vandaag op voor zn theorie

wil em alleen niet smsen voor t geval dat ie in 't examen zit daar en zn telefoon door mij over gaat
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
pi_67198998
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 10:26 schreef Nouwk het volgende:

[..]

Dat mag dus niet op je examen he, dan rijd je alsnog een 'voorbepaalde' route. Tis gewoon de bedoeling dat je of ergens heen rijdt, er volgens een heel eind vanaf rijdt en vervolgens maar terug moet rijden, of dat ze zeggen 'zie je in de verte..' of tot slot 'weet je waar..'. Geen hulpmiddelen gebruiken, dat zijn weer andere onderdelen. Ik vind het maar beetje stom, ik zou gewoon stoppen en even vragen, als een echte vrouw zijnde. Mannen zijn daar te koppig voor dus die hebben dit vast bedacht.
Op een examen laat je zien dat je zelfstandig kan rijden zonder enige hulp tijdens het autorijden.
Als jij de richting moet vragen ben je niet zelfstandig.
En geloof het of niet, maar vrouwen zitten ook in de examencommissie, en die zullen het er vast mee eens zijn.

Ik wil niet elke kilometer een man of vrouw zien stoppen om te vragen waar de dichtstbijzijnde bibliotheek is.
Daarbij komt dat ik zelf ook niet zo'n kluns wil zijn. En tegen de tijd dat ik te weten kom waar het ligt heb ik het vast al gevonden .
[/quote]
pi_67200894
Vandaag mijn rijschool gesproken.

Ik mag volgende week donderdag examen doen. Eerst nog dinsdag en woensdag 8 uur lessen totaal (4u per dag) en donderdag 2 uurtjes voor het examen. En dan *trommelgeroffel* slagen met pluim!
Two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not sure about the universe.
-- Albert Einstein
pi_67202180
gister eindelijk met theorie examen gehaald na 4 keer een poging te hebben gedaan.
Dus nu wachten tot ik praktijk mag gaan doen binnenkort.
pi_67204364
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 11:28 schreef m3nster het volgende:
(4u per dag) en donderdag 2 uurtjes voor het examen. En dan *trommelgeroffel* slagen met pluim!
Is dat niet veel te veel? Je kan niet je concentratie zolang vasthouden en het 3e en 4e uur neem je daardoor weinig op. In iedergeval succes met het examen! En een beetje vertrouwen erin he
pi_67207249
Ach, over de theorie maak ik me niet zo druk. Gaat mij vooral om het afrijden wat een financiele tegenvaller kan wezen
[/quote]
pi_67211576
zo hatzeflats! theorie in 1 keer gehaald gevarenherkenning 7 fout, en bij de rest 1.

* Rensjebree blij
JA!
pi_67216276
Moet je bij de theorie nog een bevestiging oid. mee nemen?

Of is alleen een id + pasfoto voldoende?
  donderdag 19 maart 2009 @ 20:20:26 #109
168979 Plasterk
Is de plas sterk?
pi_67216918
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 20:02 schreef xminator het volgende:

ja
pi_67216933
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 20:02 schreef xminator het volgende:

ik had hem voor de zekerheid mee, maar ze vroegen er niet naar. Wel id + pasfoto.
pi_67217809
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 20:20 schreef Plasterk het volgende:

[..]

ja
Ja op het 1e of 2e

Oké neem alleen id + pasfoto mee.
pi_67218756
Bij mij ook, gewoon binnen gelopen, en zeggen hallo ik kom me melden
zeggen ze Legitimatie en pas foto, zeggen ze een tafel nummer en pasta !

JA!
pi_67240426
Theorie binnen
1 fout bij de normale vragen (hele domme fout)
10 fout bij gevaarherkenning.

Gister 18 geworden vandaag theorie binnen
pi_67244034
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 15:08 schreef xminator het volgende:
Theorie binnen

damn, goed bezig
pi_67246371
Gebeld en ik krijg maandag te weten wanneer ik mag beginnen met rijden
[/quote]
pi_67249599
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 15:08 schreef xminator het volgende:
Theorie binnen

ha ik had bijna het zelfde gister
JA!
pi_67249655
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 20:09 schreef Rensjebree het volgende:

[..]

ha ik had bijna het zelfde gister
Ook goed gedaan.

Wat me opviel is dat van de 50 mensen, ongeveer 40 waren gezakt .

Vond de de normale vragen wel te doen, iets simpeler dan de vragen op het vekabest cd-rom.
pi_67249722
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 20:10 schreef xminator het volgende:

[..]

Ook goed gedaan.

Wat me opviel is dat van de 50 mensen, ongeveer 40 waren gezakt .

Vond de de normale vragen wel te doen, iets simpeler dan de vragen op het vekabest cd-rom.
het ligt er ook net aan, sommige zijn wat moeilijker.
maar ja bij mij was gister ook meer dan de helft gezakt
JA!
pi_67300446
Ik ga zodra me werkschema heb ook beginnen, nog tips???
Heb begrepen dat ik een code krijg voor het internet, staat hier ook Theorie LEREN op ipv oefenexamens?
Wil graag de verkeersregels leren want ook met gevaarherkenning maak ik op Vekabest veel fouten.
Heb hier voor 6 euro 5 toetsen gekocht, uitslag eerste toets: (U heeft 19 fouten gemaakt bij de gevaarherkenningsvragen,
en 19 fouten bij kennis en inzicht.
Klik op een vraagnummer om de vraag te bekijken.) (65 vragen totaal, is dat normaal?)

grtzz

BrandBier
pi_67300572

65 vragen is normaal ja.

Heb het zelf gewoon met een gouwe ouwe vertrouwde boekje gedaan uit 2006. En dan paar cdtjes binnen gehengeld van internet, vooral vekabest is chill . En dan wat geoefend.

De echte theorie examen is ietsje makkelijker dan vekabest vragen. Vind ik zelf dan.
pi_67300664
Ze zijn dus te downloaden?? Kut man heb ik 6 euro betaald
Ik heb me scooter gefaald (1ste x) doordat ik ook een ''boekje uit 2004 had, toen was het 2006''
daar reden ze nog met paard en wagen volgens mij want had 15 fout op theorie.
Met de CD van verkabest ben ik de keer erop voor scooter geslaagd met 3 fout dus wil dat nu weer gebruiken om te leren,, PM me anders even

grtz

BrandBier
pi_67300778
Wat schuift het?
pi_67301177
Heb het al gevonden
pi_67301553
Heb je de juiste? Je hebt er 4. Waarvan 1 de juiste is :
1x anwb ( bagger, geen gevaarherkenning)
1x 3vo ( normaal, maar vekabest is beter, geen gevaarherkenning)
1x vekabest oudere variant zonder gevaarherkenning
1x vekabest uit 2008 met gevaarherkenning.

Oke? anders download je voor niets

Je kunt hier in grote lijnen theorie leren:
http://auto.gratistheorie.nl/

Maar een boekje is handiger, elke boek vanaf 2006 is voldoende.

De gevaarherkenning is gewoon oefenen.
pi_67302181
U heeft 9 fouten gemaakt bij de gevaarherkenningsvragen,
en 10 fouten bij kennis en inzicht.
U bent geslaagd voor het onderdeel gevaarherkenning!
Klik op een vraagnummer om de vraag te bekijken.

Heb nog 3 toetsen voor die betaling, en de download is voor maart 2009 dus dat zit wel goed
Hoop dat daar ook nog theorie bijzit ipv alleen de oefenexamens
Vekabest inderdaad, ook beetje dom van mij te betalen terwijl ik het trefwoord ''vekabest'' was maarja gedane zaken nemen geen keer, we nemen het voor lief want heb al minder fouten als gister

grtzz

Bedankt he voor de info alsnog

Hoeveel fouten mag je trouwens max. maken voor gevaar, en verkeersregels? en hoe is de toets verdeeld, want 65 is wel veel toch was toch 50 eerst? ofniet?
pi_67303196
13 van de 25 gevaarherkenning

5 van de 40 theorie shit.

gevaarherkenning is wel wat pittiger dan datgeen wat je krijgt bij vekabest. Mja je mag 13 fout hebben dus dat is niet zo lastig.
pi_67312724
Binnenkort moet ik maar een theorieboek halen!
Wat is echt een goed boek? Vekabest dus? Of ook andere? ANWB boeken?
[/quote]
pi_67313949
quote:
Op maandag 23 maart 2009 01:18 schreef Sjibble het volgende:
Binnenkort moet ik maar een theorieboek halen!
Wat is echt een goed boek? Vekabest dus? Of ook andere? ANWB boeken?
Vekabest is wat ik hoor van de meeste mensen toch wel het beste boek
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_67313992
quote:
Op zondag 22 maart 2009 18:32 schreef BrandBierMaaktGelukkig het volgende:
Ze zijn dus te downloaden?? Kut man heb ik 6 euro betaald
Ik heb me scooter gefaald (1ste x) doordat ik ook een ''boekje uit 2004 had, toen was het 2006''
daar reden ze nog met paard en wagen volgens mij want had 15 fout op theorie.

Met de CD van verkabest ben ik de keer erop voor scooter geslaagd met 3 fout dus wil dat nu weer gebruiken om te leren,, PM me anders even

grtz

BrandBier
Dat heeft dan niks met een boek van twee jaar oud te maken als je negen fouten te veel haalt.

Tips voor rijlessen;
-Luister naar je instructeur
-Accepteer je fouten, zo leer je er pas wat van
-Ga je niet teveel inlezen in wat je wel en niet doen, de praktijk is de beste leermeester (anders zit je in je hoofd met "ooh nu volgens de theorie wat gas erbij etc., is gewoon zoiets als fietsen wat je door moet krijgen)
-In een auto van paps / mams te lessen stiekem heeft weinig nut, is een compleet andere auto, andere afstelling een ander formaat. Dus inparkeren en rijden is heel anders dan je lesauto.
Top 5 China producten
pi_67314415
quote:
Op maandag 23 maart 2009 07:58 schreef rene90 het volgende:
-In een auto van paps / mams te lessen stiekem heeft weinig nut, is een compleet andere auto, andere afstelling een ander formaat. Dus inparkeren en rijden is heel anders dan je lesauto.
Maar de basis is hetszelfde; dus als je een eerste les in een andere auto kan doen, scheelt dat toch weer enkele lessen. Koppeling, versnelling enz.
pi_67315907
Om de praktijk maak ik me in algemeen niet zo zorgen om,
maar de theorie wel.
Heb vaker best veel fouten met gevaarherkenning.
BV: Komt een paard en ruiter aan, je rijd 40, moet je remmen, gas loslaten, niets? Ja ik zou er gewoon met 40 langsgaan, maar nee je moet remmen. Vind het vaker echter moeilijk in te schatten maargoed.
pi_67316024
quote:
Op maandag 23 maart 2009 08:40 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Maar de basis is hetszelfde; dus als je een eerste les in een andere auto kan doen, scheelt dat toch weer enkele lessen. Koppeling, versnelling enz.
Ik heb het in 30 minuten helemaal geleerd
Dus wat schiet je ermee op? Een halve les?
[/quote]
pi_67316176
Tja moet ook maar eens beginnen met leren, maar toen mijn vriendin theorie aan het leren was, bleek gevaarherkenning wel moeilijk; als ik het niet weet zal ik altijd remmen gokken tenzij er een auto achter je zit....
pi_67316230
Dat is het probleem juist zatoichi, het is ook milieu gezien beter om gas los te laten,
maar vaak is dat niet genoeg en vaak is dat juist net iets beter.

ik ga straks weer oefenen..
pi_67318337
quote:
Op maandag 23 maart 2009 07:58 schreef rene90 het volgende:

[knip]
Ik les in een grote auto (formaat bmw x5) en het afrijden zal straks gaan in een polo ofzo, dus het formaat waarin je het leert doet volgens mij niet echt ertoe.

Het enige verschil om zelf te lessen in auto van iemand anders is dat er niet iemand naast je zit die je kan "helpen".. I guess
-- Albert Einstein
pi_67320577
Geslaagd voor praktijk
pi_67320598
quote:
Op maandag 23 maart 2009 12:33 schreef Qunix het volgende:
Geslaagd voor praktijk
Gefeliciteerd!!!
-- Albert Einstein
pi_67321016
quote:
Op maandag 23 maart 2009 11:25 schreef m3nster het volgende:
Ik les in een grote auto (formaat bmw x5) en het afrijden zal straks gaan in een polo ofzo, dus het formaat waarin je het leert doet volgens mij niet echt ertoe.
Zeker wel, een grote auto kost gemiddeld 6 lessen meer. Vraag maar na aan je instructeur.

Waarom ga je niet afrijden in dezelfde auto? Ik vind het zeer onverstandig.
pi_67321509
quote:
Geslaagd voor praktijk
PROFICIAT MAN
pi_67328474
quote:
Geslaagd voor praktijk
Feli, hoeveelste keer was het?

vertel is wat meer
pi_67329178
Morgen 13:05 m'n tweede praktijkexamen. Net nog ff een les gehad en dat ging gewoon ontzettend goed.

We gaan er weer voor, hoop dat ik morgen dit bericht kan quoten met een dikke juichende smiley.

Vorige keer faalde ik toch wel een beetje met m'n examen, niet dik gezakt, maar wel een optelsom van wat stomme foutjes.
pi_67332066
quote:
Op maandag 23 maart 2009 16:33 schreef xminator het volgende:

[..]

Feli, hoeveelste keer was het?

vertel is wat meer
2e keer...

Had ook een TTT gedaan. (totaal 3x dus)

Vorige keer kreeg ik een smoes dat ik meer vooruit moest kijken. Maar die kwal zat totaal gedesinteresseerd in de auto. Nu had ik hem ook weer en nu was hij wel wakker... check [Centraal] Rijbewijs/Rijlestopic Nummer 110

Maar goed... Ik ben er vanaf
pi_67334596
quote:
Op maandag 23 maart 2009 12:46 schreef Kahlen het volgende:

[..]

Zeker wel, een grote auto kost gemiddeld 6 lessen meer. Vraag maar na aan je instructeur.

Waarom ga je niet afrijden in dezelfde auto? Ik vind het zeer onverstandig.
Afrijden in dezelfde auto ?
Je weet van te voren toch niet wat voor auto je krijgt om in afterijden?
-- Albert Einstein
pi_67335112
quote:
Op maandag 23 maart 2009 19:48 schreef m3nster het volgende:

[..]

Afrijden in dezelfde auto ?
Je weet van te voren toch niet wat voor auto je krijgt om in afterijden?
Je rijd gewoon in de auto waarin je lest af...

Wel veel tijd er tussen Qunix.
pi_67335336
quote:
Op maandag 23 maart 2009 20:01 schreef xminator het volgende:

[..]

Je rijd gewoon in de auto waarin je lest af...

Maar hoe kan dat dan? 't CBR heeft toch eigen auto's? Of mis ik iets
-- Albert Einstein
pi_67335772
quote:
Op maandag 23 maart 2009 20:07 schreef m3nster het volgende:

[..]

Maar hoe kan dat dan? 't CBR heeft toch eigen auto's? Of mis ik iets
Je mist denk ik wat
Je gaat gewoon in je lesauto afrijden. Dat is ook wel zo fijn.

Morgen ga ik de stop oefenen die je op het examen krijgt. Maar ik begrijp totaal niet wat dat is. Iemand die de stop oefening wat zegt? Ik heb al 16 lessen gehad, dus stoppen kan ik wel. En ook bochtje achteruit morgen voor het eerst. Zal wel weer wat worden, dat achteruitrijden lukt mij niet zo denderend (achteruit inparkeren dan). Maar morgen nieuwe ronde, nieuwe kansen.

Heb er verder wel weer zin in, het gaat elke week beter.
pi_67337052
quote:
Op maandag 23 maart 2009 20:19 schreef Kahlen het volgende:

[..]

Je mist denk ik wat
Je gaat gewoon in je lesauto afrijden. Dat is ook wel zo fijn.

Morgen ga ik de stop oefenen die je op het examen krijgt. Maar ik begrijp totaal niet wat dat is. Iemand die de stop oefening wat zegt? Ik heb al 16 lessen gehad, dus stoppen kan ik wel. En ook bochtje achteruit morgen voor het eerst. Zal wel weer wat worden, dat achteruitrijden lukt mij niet zo denderend (achteruit inparkeren dan). Maar morgen nieuwe ronde, nieuwe kansen.

Heb er verder wel weer zin in, het gaat elke week beter.
De stopoefening is zoals het luid. De examinator zegt dat je de stop oefening moet doen, dan aan jouw de taak de auto te stoppen op een veilige manier achter een andere auto, zodat je wel weer weg kan rijden...maar ook veilig kan uitstappen en bijvoorbeeld een pakketje kan afleveren.

Laat iemand mij verbeteren als ik het fout heb
-- Albert Einstein
  maandag 23 maart 2009 @ 20:58:50 #148
229513 Blurred86
Live Positive
pi_67337363
quote:
Op maandag 23 maart 2009 20:51 schreef m3nster het volgende:

[..]

De stopoefening is zoals het luid. De examinator zegt dat je de stop oefening moet doen, dan aan jouw de taak de auto te stoppen op een veilige manier achter een andere auto, zodat je wel weer weg kan rijden...maar ook veilig kan uitstappen en bijvoorbeeld een pakketje kan afleveren.

Laat iemand mij verbeteren als ik het fout heb
Je moet achter een 'obstakel' stoppen, dus niet perse achter een auto. Als je die opdracht krijgt moet je in de straat waar je in rijdt de auto even ergens achter (boompje, stoeprandje, geparkeerde auto, maakt niet uit wat) stop zetten en dan weer wegrijden.
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
pi_67337628
Wat jullie zeggen klopt niet helemaal. Het is de bedoeling zo kort mogelijk achter een ander voertuig stoppen om vervolgens in een keer weg te kunnen rijden, om te laten zien dat je bijvoorbeeld inzicht hebt in de lengte etc van de neus.
pi_67343524
Me theorie oefen examens verlopen steeds beter, ben uiteindelijk nu 2x geslaagd.
Ook de gevaarherkenningsituaties begin ik door te krijgen maar blijven lastig..
Heb er vertrouwen in

gr

BrandBier
pi_67344155
quote:
Op maandag 23 maart 2009 11:25 schreef m3nster het volgende:

[..]

Het enige verschil om zelf te lessen in auto van iemand anders is dat er niet iemand naast je zit die je kan "helpen".. I guess
Ik ben van mening dat het zeker veel scheelt als je in een ander formaat auto rijdt. Als je lest in een auto leer je die kennen. Je weet op den duur je wegligging en hoeft niet meer in de spiegels continue te kijken om te weten of je recht op de weg zit. Als voorbeeld; thuis rijd ik in een renault twingo van mijn zus. Sinds kort rijd ik in de volvo v70 van mijn pa die 30 cm breder is en 110 cm langer. Met inparkeren, wegligging en dergelijke is dat toch opeens heel anders dan.
quote:
Op maandag 23 maart 2009 21:06 schreef Nouwk het volgende:
Wat jullie zeggen klopt niet helemaal. Het is de bedoeling zo kort mogelijk achter een ander voertuig stoppen om vervolgens in een keer weg te kunnen rijden, om te laten zien dat je bijvoorbeeld inzicht hebt in de lengte etc van de neus.
Is wat ze gewoon noemen
quote:
Op maandag 23 maart 2009 08:40 schreef zatoichi het volgende:

[..]

De basis is wel hetzelfde, alleen bij mijn 2e lesauto (na 20 lessen had mijn instructrice een nieuwe auto gekocht) lag de koppeling een stuk zwaarder, en een stuk lager. Dat was zeker weer even wennen om het weer goed op elkaar af te stemmen.
Top 5 China producten
pi_67346259
quote:
Op maandag 23 maart 2009 20:01 schreef xminator het volgende:
CBR gaat dat veranderen (de aanvraaging voor examens voor rijinstructeurs) als ze echt goed zijn lossen ze het probleem op en anders duurt het nog langer...
pi_67346309
Phoe, zometeen 4 uur les, achter elkaar.. Wish me luck
-- Albert Einstein
pi_67353410
Zo, les 17 en 18 zitten erop. Ik was vergeten het overzichtspapiertje aan mijn instructeur te geven, dus geen stop oefening en achteruitrijden. Wel paar keer diverse parkeeroefeningen gehad (bij benzinepomp en bij een ah) en ook met tom tom stukje gereden. Daarnaast orientatiepunt oefening gehad (dat was lastig, ik kende de weg in dat deel van de stad niet goed en vergat een afslag op soort snelweg en reed dus per ongeluk de stad uit haha).

Verder ging het prima. Hij gaat examen aanvragen voor mij, nog 10 lessen ongeveer en ik ben klaar !!!

Harde tegenwind zeg, bij het inhalen van een vrachtauto vloog in bijna de middenberm in. Maakte het wel spannend

[ Bericht 16% gewijzigd door Kahlen op 24-03-2009 12:36:06 ]
pi_67353715
Orientatiepunt opdrachten worden toch niet meer afgenomen?
Top 5 China producten
pi_67353969
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 12:41 schreef rene90 het volgende:
Orientatiepunt opdrachten worden toch niet meer afgenomen?
niet met vaste punten, wel met wisselende punten volgens mij. Althans dat begreep ik. In de tom tom stonden de vaste punten, maar die werden niet meer gebruikt vertelde hij. Maar ze kunnen volgens mij nog wel zeggen: ga naar die kerktoren of rijd maar terug naar het CBR.
pi_67354049
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 12:49 schreef Kahlen het volgende:

[..]

niet met vaste punten, wel met wisselende punten volgens mij. Althans dat begreep ik. In de tom tom stonden de vaste punten, maar die werden niet meer gebruikt vertelde hij. Maar ze kunnen volgens mij nog wel zeggen: ga naar die kerktoren of rijd maar terug naar het CBR.
Maar dan krijg je wel een adres om gewoon op TOM TOM te rijden? Ze hadden juist die orientatiepunten afgeschaft (of dat gebeurd nog) omdat je dan te veel kan oefenen of iets. Maar ik kom zelf niet uit de stad waar ik moest afrijden, dus zou begot niet weten hoe ik bij "die kerktoren" kom
Top 5 China producten
pi_67354471
om even terug te komen op de stop opdracht, heb net 4uur les gehad, dit uiteraard gevraagd aan de instructeur,

hij melde mij dat de stop opdracht achter een opstakel moet zijn, dit hoeft niet per se een auto te zijn het mag van alles zijn.

Achter een auto is alleen makkelijk omdat je dan een betere indruk hebt van de ruimte aangezien je je ruimte inzicht kan orionteren met behulp van de auto voor je.

Pff morgen nog 4uur en dan donderdag examen.

Het afrijden geschied wel in de lesauto, dat is makkelijk aangezien je die auto kent, zoals hier al vaker werd voorgedragen.
-- Albert Einstein
pi_67355771
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 13:05 schreef m3nster het volgende:
Achter een auto is alleen makkelijk omdat je dan een betere indruk hebt van de ruimte aangezien je je ruimte inzicht kan orionteren met behulp van de auto voor je.
Dat soort dingen zegt mijn instructeur ook altijd en dan begrijp ik er echt niks van, maar dat zal wel aan mij liggen

Duur weekje vor je m3nster! 8 lessen + examen, toch snel 500 euro.
pi_67358318
quote:
Op maandag 23 maart 2009 16:54 schreef Alec690 het volgende:
Morgen 13:05 m'n tweede praktijkexamen. Net nog ff een les gehad en dat ging gewoon ontzettend goed.

We gaan er weer voor, hoop dat ik morgen dit bericht kan quoten met een dikke juichende smiley.

Vorige keer faalde ik toch wel een beetje met m'n examen, niet dik gezakt, maar wel een optelsom van wat stomme foutjes.
GESLAAGD!!!
pi_67359236
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 14:57 schreef Alec690 het volgende:

[..]

GESLAAGD!!!
Gefeliciteerd

Hoe ging het?
pi_67361594
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 13:39 schreef Kahlen het volgende:

[..]

Dat soort dingen zegt mijn instructeur ook altijd en dan begrijp ik er echt niks van, maar dat zal wel aan mij liggen

Duur weekje vor je m3nster! 8 lessen + examen, toch snel 500 euro.
Ik snap het wel, want als je de bumper van de auto voor je nog net kan zien sta je good!

Het wordt pas een duur weekje als ik zak donderdag, maar dat hoop ik niet..al ging vandaag niet alles goed. Ik moet leren rijden als een oud wijf..
-- Albert Einstein
pi_67364088
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 15:23 schreef xminator het volgende:

[..]

Gefeliciteerd

Hoe ging het?
Zo, gelijk maar even naar het gemeentehuis geweest.

Het ging de eerste 25 minuten super. Eigenlijk gewoon foutloos, geen opmerking gehad van de examinator. Op het eind, weer onderweg naar het CBR-kantoor, wel een foutje gemaakt. Ik schoot voor een vrachtwagen, terwijl ik beter even had kunnen wachten. Ik had dit wel gelijk door, dus reageerde met een flinke stoot gas.

Aangezien ik de overige tijd erg sterk had gereden gaf de examinator mij toch mijn rijbewijs. (Overigens dezelfde examinator die mij vorige keer heeft laten zakken. )
  dinsdag 24 maart 2009 @ 17:58:07 #164
137173 YPrue
Message in a bottle...
pi_67364609
Gefeliciteerd Alec690!

Zo, net mijn eerste dubbele les bij de nieuwe rijschool gehad waar ik naar ben overgeplaatst omdat mijn vorige instructeur een burn out heeft. Weer een andere auto en een heel ander type rij-instructeur, toch wel een stuk relaxter dan mijn vorige leraar. Vanaf nu heb ik ook steeds blokuren.
Hij legt de dingen goed uit en werkt met het rijden in de lessen vanuit het CBR-gebouw. Dus ik rij dan naar het CBR toe en van daaruit rij ik dan verschillende routes. Vandaag ook voor de eerste keer met navigatie gereden en een clusteropdracht gehad, dat ging best wel goed.
Voertuigbeheersing en dergelijke is perfect zei hij, alleen moeten we nog werken aan het kijken (daar was ik bij de vorige rijschool pas mee begonnen) en nog wat andere dingetjes (bijvoorbeeld meer initiatief nemen). Zo heb ik bijvoorbeeld de gewoonte om, als er op een weg geen middenas is en ik naar links een straat in moet, ik voor mezelf een denkbeeldige middenas plaats op de weg om daar dan tegenaan stop te gaan staan, maar ik moet dan eigenlijk gewoon op mijn eigen helft blijven.
The Police 08-06-2008
pi_67365260
Nu wil ik wel in het lijstje met geslaagden natuurlijk!
pi_67365469
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 13:05 schreef m3nster het volgende:
om even terug te komen op de stop opdracht, heb net 4uur les gehad, dit uiteraard gevraagd aan de instructeur,

hij melde mij dat de stop opdracht achter een opstakel moet zijn, dit hoeft niet per se een auto te zijn het mag van alles zijn.

Pff morgen nog 4uur en dan donderdag examen.

Het afrijden geschied wel in de lesauto, dat is makkelijk aangezien je die auto kent, zoals hier al vaker werd voorgedragen.
Op de website van het CBR staat toch echt 'voertuig' vermeld hoor!
pi_67367974
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 17:40 schreef Alec690 het volgende:
Ik schoot voor een vrachtwagen, terwijl ik beter even had kunnen wachten. Ik had dit wel gelijk door, dus reageerde met een flinke stoot gas.
Vind ik prima, maar mijn instructeur zat er ook over te zeuren. Ik ging te snel over rotondes heen en hij kon het niet zien. Ik merkte gelijk op: je hoeft ook niet te kijken, heb ik al gedaan

Eerst kijk je niet goed, daarna ga je goed kijken en mag je weer niet te snel. Je moet inderdaad leren rijden als een oud wijf op die kruispunten en rotondes, na het examen mag je gelukkig zonder gezeur gaan rijden.
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 17:58 schreef YPrue het volgende:
Voertuigbeheersing en dergelijke is perfect zei hij, alleen moeten we nog werken aan het kijken (daar was ik bij de vorige rijschool pas mee begonnen) en nog wat andere dingetjes (bijvoorbeeld meer initiatief nemen).
Dat kijken is verdomde lastig. Ik werd er soms gek van. Heeft ongeveer 3 x 2 uren gekost voordat het relaxed ging bij mij, maar mijn voertuigbeheersing was nog niet denderend toen. Dus misschien heb je het sneller onder de knie. Het rijden wordt trouwens een stuk leuker als het kijken goed gaat, de truuk is om nooit stil te staan, dus zo te rijden dat je altijd blijft rollen en dat is soms lastig (bij rotondes).
  woensdag 25 maart 2009 @ 12:03:41 #168
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_67387925
Ik heb woensdag examen en ben verdomde zenuwachtig.
Iemand nog tips?
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_67387986
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 12:03 schreef Juicyhil het volgende:
Ik heb woensdag examen en ben verdomde zenuwachtig.
Iemand nog tips?
niet zenuwachtig zijn

je moet het maar zo zien, als je examen mag doen, dan ben je er klaar voor en als je dus normaal gaat rijden is het examen in the pocket. En die zenuwachtigheid verlies je wel als je ervoor 2 uurtjes even gaat rijden met je instructeur.
  woensdag 25 maart 2009 @ 12:08:10 #170
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_67388076
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 12:05 schreef Kahlen het volgende:

[..]

niet zenuwachtig zijn

je moet het maar zo zien, als je examen mag doen, dan ben je er klaar voor en als je dus normaal gaat rijden is het examen in the pocket. En die zenuwachtigheid verlies je wel als je ervoor 2 uurtjes even gaat rijden met je instructeur.
Ik heb nu al 3 weken niet gereden omdat m`n instructeur iedere keer afzegt, nu gaan we dus vrijdag 3 uurtjes en zaterdag 3 uurtjes rijden en dan voor het examen nog een uurtje.
Bij m`n ttt was ik dus van de zenuwen m`n gordel vergeten om te doen, verder moest ik toen nog wat meer letten op het kijken.
Naar mijn idee is dat wel beter geworden.
pi_67389399
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 12:08 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Ik heb nu al 3 weken niet gereden omdat m`n instructeur iedere keer afzegt, nu gaan we dus vrijdag 3 uurtjes en zaterdag 3 uurtjes rijden en dan voor het examen nog een uurtje.
Bij m`n ttt was ik dus van de zenuwen m`n gordel vergeten om te doen, verder moest ik toen nog wat meer letten op het kijken.
Naar mijn idee is dat wel beter geworden.
Lekker dan dat hij steeds afzegt.. Pff! Die van mij is geen haar beter.. die liet gewoon een maand lang niks van zich horen, om ineens te bellen en te zeggen dat ik volgende week examen kon doen.. en dat ik dan voor dat ik het examen doe ook nog maar even 80% van de lessen doe..

Wanneer doe je examen??
-- Albert Einstein
  woensdag 25 maart 2009 @ 12:52:16 #172
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_67389440
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 12:50 schreef m3nster het volgende:

[..]

Lekker dan dat hij steeds afzegt.. Pff! Die van mij is geen haar beter.. die liet gewoon een maand lang niks van zich horen, om ineens te bellen en te zeggen dat ik volgende week examen kon doen.. en dat ik dan voor dat ik het examen doe ook nog maar even 80% van de lessen doe..

Wanneer doe je examen??
Ik heb op woensdag 1 april examen in Harderwijk

Raar dat zo iemand niks van zich laat horen, die van mij die belt gewoon een uur tot zelfs 15 minuten voor de les op dat hij niet komt .
pi_67389915
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 12:52 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Ik heb op woensdag 1 april examen in Harderwijk

Raar dat zo iemand niks van zich laat horen, die van mij die belt gewoon een uur tot zelfs 15 minuten voor de les op dat hij niet komt .
Hoop ook echt dat ik ná morgen voorgoed van het lessen verlost ben!
-- Albert Einstein
pi_67390029
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 12:52 schreef Juicyhil het volgende:
die van mij die belt gewoon een uur tot zelfs 15 minuten voor de les op dat hij niet komt .
Is de reden dat ik bij 3 rijscholen weg ben gegaan. Gelukkig heb ik nu een goede. Hij heeft 1 keer afgebeld, uur van te voren, dus om 06:00 in de ochtend

Lag er teveel sneeuw. Volgende keer mag hij een kwartier van te voren afbellen, ben niet zo'n ochtendmensje
  woensdag 25 maart 2009 @ 13:18:07 #175
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_67390252
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 13:10 schreef Kahlen het volgende:

[..]

Is de reden dat ik bij 3 rijscholen weg ben gegaan. Gelukkig heb ik nu een goede. Hij heeft 1 keer afgebeld, uur van te voren, dus om 06:00 in de ochtend

Lag er teveel sneeuw. Volgende keer mag hij een kwartier van te voren afbellen, ben niet zo'n ochtendmensje
Zullen we ruilen
  woensdag 25 maart 2009 @ 13:18:31 #176
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_67390268
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 13:07 schreef m3nster het volgende:

[..]

Hoop ook echt dat ik ná morgen voorgoed van het lessen verlost ben!
Jij examen dan?
  woensdag 25 maart 2009 @ 13:40:43 #177
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_67390991
Net de 9e en 10e les gehad, en ik vond het wel een goed idee eens te praten over hoeveel extra lessen er nog bovenop de afgekochte 20 moesten komen voor ik examen kon doen. Was het gemiddelde twee weken geleden nog 30 lessen, nu is het ineens 40 geworden. Zegt 'ie dat ze vanwege het slagingspercentage natuurlijk ook niet te vroeg aan het examen willen beginnen.... Ja, dan kun je me ook 100 keer laten lessen, weet je het helemaal zeker.

Ik leg hem rustig uit dat ik het na 30 lessen wel best vind eigenlijk (en mijn portomonnee ook) en daar kan 'ie dan alleen maar op antwoorden met een glimlach

Maarja, examengarantie gaat niet op als ik niet naar hem luister... Bah. 40 Lessen vind ik een beetje overdreven.
Ik wens je een dolfijne dag
  woensdag 25 maart 2009 @ 13:42:34 #178
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_67391061
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 13:40 schreef Pinterman het volgende:
Ik leg hem rustig uit dat ik het na 30 lessen wel best vind eigenlijk (en mijn portomonnee ook) en daar kan 'ie dan alleen maar op antwoorden met een glimlach
Maar je had van tevoren toch al kunnen zien aankomen dat het een hoop geld zou zijn.
Ik ben nu 2000 euro kwijt en heb nog geen eens examen gedaan...
pi_67391095
Plus dat het gemiddelde aantal lessen voordat iemand slaagt ligt op 45.
Top 5 China producten
  woensdag 25 maart 2009 @ 13:44:01 #180
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_67391118
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 13:43 schreef rene90 het volgende:
Ik heb woensdag m`n 45ste uur.
pi_67391561
Gemiddelde bij mijn rijschool was 53 maar slagingspercentage van 92% over 10 jaar en 98,3 na 2x.

In de zomervakantie maar weer eens lessen denk ik, BE of CE1 moet nog even kijken.
Verdomde eigenwijs
Viva la afca
  woensdag 25 maart 2009 @ 14:26:31 #182
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_67392547
Maargoed ik ben inmiddels 24 en had stiekem gehoopt dat ik na jaren ervaring in het verkeer zowel in het binnenland als in het buitenland (van die 150cc motorbrommers in de minder ontwikkelde delen van de wereld) toch een streepje voor op het gemiddelde zou hebben. Maar het schijnt dat ik vooral in het buitenland er nogal de kantjes vanaf heb leren rijden. Plaats op de weg enzo, bochten te kort/ruim, en geen geweldig kijkgedrag.

Naja. Kan het ook wel betalen allemaal maar wil het niet betalen. Bekend probleem
Ik wens je een dolfijne dag
  woensdag 25 maart 2009 @ 14:28:18 #183
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_67392605
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 14:26 schreef Pinterman het volgende:
Maargoed ik ben inmiddels 24 en had stiekem gehoopt dat ik na jaren ervaring in het verkeer zowel in het binnenland als in het buitenland (van die 150cc motorbrommers in de minder ontwikkelde delen van de wereld) toch een streepje voor op het gemiddelde zou hebben. Maar het schijnt dat ik vooral in het buitenland er nogal de kantjes vanaf heb leren rijden. Plaats op de weg enzo, bochten te kort/ruim, en geen geweldig kijkgedrag.

Naja. Kan het ook wel betalen allemaal maar wil het niet betalen. Bekend probleem
Tja, ik ben nu 2000 euro kwijt, had een budget van 1200-1300 euro.

Maar vooral als je 'ervaring' hebt moet je eerst een aantal lessen besteden aan het afleren van slechte gewoontes.
pi_67393281
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 13:40 schreef Pinterman het volgende:
Net de 9e en 10e les gehad, en ik vond het wel een goed idee eens te praten over hoeveel extra lessen er nog bovenop de afgekochte 20 moesten komen voor ik examen kon doen. Was het gemiddelde twee weken geleden nog 30 lessen, nu is het ineens 40 geworden. Zegt 'ie dat ze vanwege het slagingspercentage natuurlijk ook niet te vroeg aan het examen willen beginnen.... Ja, dan kun je me ook 100 keer laten lessen, weet je het helemaal zeker.

Maarja, examengarantie gaat niet op als ik niet naar hem luister... Bah. 40 Lessen vind ik een beetje overdreven.
Ach, je kunt niet op een kwart van de lessen zeggen dat je er nog driekwart nodig hebt. Ik vind die schattingen altijd maar een beetje vreemd en zou er dus niet teveel aan vasthouden. Gewoon rijden, je best doen en anders stiekem wat oefenen, meer kun je niet. Beter 5 lessen te veel dan een keer gezakt ook!
pi_67399437
Ik heb een pakket voor 1300, 30 lessen(1 uur) + praktijk examen.

Heb er nu al 12 opzitten en gaat best lekker, dus denk dat ik en hoop dat ik het binnen de 30 lessen haal.
pi_67404735
* DJKoster is ook al een tijdje bezig..

20 lessen gehad, ik heb er waarschijnlijk nog wel 20 nodig
Zaterdag van 9 tot 16 uur theoriecursus en dan dinsdag mijn theorie-examen, net een oefentoetsje gemaakt: 6 van de 50 fout. Gevaarherkenning moet ik nog wel even op studeren, dat ging helemaal mis

Grootste fout tot nu toe: motor af laten slaan bij het linksaf slaan op een provinciale weg.. Sta je daar opeens dwars op de linkerrijbaan
pi_67406789
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 13:43 schreef rene90 het volgende:
zou goed kunnen. Al kan ik na 30 lessen ongeveer examen doen, maar heb paar jaar terug ook 15 lessen gehad en als je dat bij elkaar optelt zit ik ook op 45. Maar als men ernaar vraagt zeg ik gewoon 30
Maar nu ga ik er vanuit dat ik het met die 30 haal, eerst maar eens zien... beter wat meer lessen dan zakken, die lessen kosten een stuk minder dan een examen.

Ik kom uit op 1400 euro als ik het met 30 lessen haal. Dat is incl. theorie examen e.d. , dus alle kosten. Maar dat kan zo 1800 worden als ik zak (maar daar gaan we niet vanuit). Ik had 2500 euro gespaard, maar heb een deel besteed aan een 2e babykamer en een vitrinekast en nieuwe tafel en ik moet dus maar even snel slagen, anders moet ik weer lang sparen voor een auto'tje en dat heb ik liever gelijk onder mijn kont als ik dat papiertje haal.
pi_67407285
Gewoon je best doen, meer kan je niet
Top 5 China producten
  donderdag 26 maart 2009 @ 09:13:04 #189
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_67419997
Na veel bloed, zweet en tranen ben ik dan ook eindelijk geslaagd! Heb hier 6! jaar geleden ofzo eens gepost, maar ben ermee gestopt omdat ik het allemaal te vervelend begon te vinden. Zal er niet teveel over uitwijden maar ik heb heel veel ellende gehad met instructeurs die me lieten aanmodderen, die me lastig vielen, en eentje die een spookexamen aanvroeg en de dag van te voren ervandoorging met mijn geld. Na een pauze van een paar jaar ben ik na de zomer van 2008 weer begonnen met lessen en nu ben ik bij het derde examen dan toch geslaagd. Dat examen was bij het BNOR omdat ik in een periode van 4 jaar, 4x examen had gedaan. Het ging allemaal heel relaxt, de examinator stelde me zo goed op mijn gemak. Het leek wel alsof hij precies wist waarom ik (door) de voorgaande keren zoveel faal- en rijangst had. Mijn rit ging zeker niet perfect, maar ik mocht me na afloop nog verantwoorden. Hij stelde me vragen als'Waarom deed je toen dit'? En omdat ik mijn zelfreflectieformulier ook heel eerlijk had ingevuld (ik had bij 1 punt gewoon 'matig' ingevuld!), vond hij dat ik toch geslaagd was. Hij zei: 'Weetje wat jij moet doen? Jij moet uit dat examensfeertje. Jij moet gewoon nooit meer examen doen, maar gewoon lekker rijden'!
Ik ben nog nooit iemand zo dankbaar geweest. Ja, mijn rijinstructeur zelf, die mij goed heeft leren rijden en zeker heeft gemaakt in de auto.
  donderdag 26 maart 2009 @ 09:22:47 #190
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_67420207
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 09:13 schreef Aventura het volgende:
Na veel bloed, zweet en tranen ben ik dan ook eindelijk geslaagd! Heb hier 6! jaar geleden ofzo eens gepost, maar ben ermee gestopt omdat ik het allemaal te vervelend begon te vinden. Zal er niet teveel over uitwijden maar ik heb heel veel ellende gehad met instructeurs die me lieten aanmodderen, die me lastig vielen, en eentje die een spookexamen aanvroeg en de dag van te voren ervandoorging met mijn geld. Na een pauze van een paar jaar ben ik na de zomer van 2008 weer begonnen met lessen en nu ben ik bij het derde examen dan toch geslaagd. Dat examen was bij het BNOR omdat ik in een periode van 4 jaar, 4x examen had gedaan. Het ging allemaal heel relaxt, de examinator stelde me zo goed op mijn gemak. Het leek wel alsof hij precies wist waarom ik (door) de voorgaande keren zoveel faal- en rijangst had. Mijn rit ging zeker niet perfect, maar ik mocht me na afloop nog verantwoorden. Hij stelde me vragen als'Waarom deed je toen dit'? En omdat ik mijn zelfreflectieformulier ook heel eerlijk had ingevuld (ik had bij 1 punt gewoon 'matig' ingevuld!), vond hij dat ik toch geslaagd was. Hij zei: 'Weetje wat jij moet doen? Jij moet uit dat examensfeertje. Jij moet gewoon nooit meer examen doen, maar gewoon lekker rijden'!
Ik ben nog nooit iemand zo dankbaar geweest. Ja, mijn rijinstructeur zelf, die mij goed heeft leren rijden en zeker heeft gemaakt in de auto.
Van harte gefeliciteerd!
Die examinator had inderdaad gelijk, ten slotte leer je het meeste toch in de praktijk. Bij het CBR doen ze lullig over 1 klein foutje.
  donderdag 26 maart 2009 @ 09:26:02 #191
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_67420274
Wat zijn jullie trouwens allemaal bezig met aantal lessen. Dat is toch helemaal niet belangrijk? Leren autorijden is zo individueel, dat kun je niet in uren vatten. Je moet net zoveel lessen nemen als dat jij en je instructeur nodig vinden om jou jezelf zeker en veilig te kunnen laten voelen. Haal dat prestatiesfeertje uit het autorijden; het gaat om jezelf, je eigen veiligheid en die van anderen. Dat is het belangrijkst. Niet belangrijk is hoeveel lessen je hebt gehad en hoe vaak je moest afrijden.
  donderdag 26 maart 2009 @ 09:27:11 #192
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_67420303
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 09:26 schreef Aventura het volgende:
Wat zijn jullie trouwens allemaal bezig met aantal lessen. Dat is toch helemaal niet belangrijk? Leren autorijden is zo individueel, dat kun je niet in uren vatten. Je moet net zoveel lessen nemen als dat jij en je instructeur nodig vinden om jou jezelf zeker en veilig te kunnen laten voelen. Haal dat prestatiesfeertje uit het autorijden; het gaat om jezelf, je eigen veiligheid en die van anderen. Dat is het belangrijkst. Niet belangrijk is hoeveel lessen je hebt gehad en hoe vaak je moest afrijden.
Maar niet iedereen heeft zoveel geld, op een gegeven moment is het gespaarde geld op en wil je toch binnen je budget kunnen rijden.
  donderdag 26 maart 2009 @ 09:30:07 #193
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_67420353
Dan moet je maar zorgen dat je wel een behoorlijk budget hebt. Want niks werkt zo stressverhogend als steeds geld tekort komen. Mijn budget was ongeveer 3000 euro. (Die dit keer lang niet is opgegaan; ik heb er 9 maanden over gedaan maar tussen de 3 examens had ik maar heel weinig gelest; ik had het niet echt meer nodig). Ik zou er nooit aan zijn begonnen als ik geen geld had. Die extra stress had ik er niet bij kunnen hebben.
  donderdag 26 maart 2009 @ 09:33:05 #194
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_67420405
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 09:30 schreef Aventura het volgende:
Dan moet je maar zorgen dat je wel een behoorlijk budget hebt. Want niks werkt zo stressverhogend als steeds geld tekort komen. Mijn budget was ongeveer 3000 euro. (Die dit keer lang niet is opgegaan; ik heb er 9 maanden over gedaan maar tussen de 3 examens had ik maar heel weinig gelest; ik had het niet echt meer nodig). Ik zou er nooit aan zijn begonnen als ik geen geld had. Die extra stress had ik er niet bij kunnen hebben.
Maar kom op, van een 18 jarige vakkenvuller kun je niet verwachten dat hij of zij een budget van 2500 of 3000 euro hebben. Ze hebben misschien genoeg voor een pakketje van 30 uur a 1400 euro.
Ik heb mijn lessen in termijnen betaald, elke maand 450 euro overmaken. Lukte mij wel prima.
  donderdag 26 maart 2009 @ 09:47:15 #195
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_67420741
Nou ja, maar ik vind een budget van 1400 euro niet realistisch. Dan moet alles perfect gaan. In 1x slagen voor beide examens. En alles in een minimaal aantal uren (< 30) hebben opgepikt. Misschien lukt het als je en aanleg hebt en in Oost-Groningen of Zeeuws-Vlaanderen afrijdt, waar geen kip rijdt en je na een rondje parkeerplaats al slaagt.
pi_67421114
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 09:47 schreef Aventura het volgende:
Nou ja, maar ik vind een budget van 1400 euro niet realistisch. Dan moet alles perfect gaan. In 1x slagen voor beide examens. En alles in een minimaal aantal uren (< 30) hebben opgepikt. Misschien lukt het als je en aanleg hebt en in Oost-Groningen of Zeeuws-Vlaanderen afrijdt, waar geen kip rijdt en je na een rondje parkeerplaats al slaagt.
Ik had een pakket van 1600 euro, 47 lessen (60 min), 1 TTT, 2 praktijk. Daar heb ik het mee gered. En dat was in Amsterdam .
Ligt er gewoon veel aan of je aanleg hebt, wie je instructeur/trice is (als ik sommige verhalen hier lees..) en tja.
Top 5 China producten
  donderdag 26 maart 2009 @ 10:06:22 #197
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_67421246
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 10:00 schreef rene90 het volgende:

[..]

Ik had een pakket van 1600 euro, 47 lessen (60 min), 1 TTT, 2 praktijk. Daar heb ik het mee gered. En dat was in Amsterdam .
Ligt er gewoon veel aan of je aanleg hebt, wie je instructeur/trice is (als ik sommige verhalen hier lees..) en tja.
Dan heb je een scherp geprijsde rijschool want ik was 2500 kwijt voor 44 lesuren van 60 minuten en 3 examens (geen TTT). Ook in Amsterdam. Dat was trouwens geen pakket, ik nam steeds een strippenkaart van 10 lessen. Een examen was ook vrij duur, 250 euro per keer, maar dan werd je wel gehaald en gebracht en reed je nog een uur van tevoren.
pi_67421382
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 10:06 schreef Aventura het volgende:

[..]

Dan heb je een scherp geprijsde rijschool want ik was 2500 kwijt voor 44 lesuren van 60 minuten en 3 examens (geen TTT). Ook in Amsterdam. Dat was trouwens geen pakket, ik nam steeds een strippenkaart van 10 lessen. Een examen was ook vrij duur, 250 euro per keer, maar dan werd je wel gehaald en gebracht en reed je nog een uur van tevoren.
Ja ik hetzelfde eigenlijk. Maar sowieso was je dan wel erg veel kwijt. Maar ach wat maakt het uit, je hebt hem En het ding is voor je leven dus dat scheelt.
Top 5 China producten
  donderdag 26 maart 2009 @ 10:12:02 #199
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_67421405
Het is trouwens wel teleurstellend dat het zo lang duurt voordat je je rijbewijs in handen hebt! Je kunt het dus pas de werkdag na je examen aanvragen. En daarna duut het nog 5 werkdagen voor je pasje klaar is. aangezien ik vandaag gewoon werk kan ik de aanvrag denk ik pas over een week doen. En dan moet ik nog een week wachten
  donderdag 26 maart 2009 @ 10:14:07 #200
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_67421465
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 10:11 schreef rene90 het volgende:

[..]

Ja ik hetzelfde eigenlijk. Maar sowieso was je dan wel erg veel kwijt. Maar ach wat maakt het uit, je hebt hem En het ding is voor je leven dus dat scheelt.
Ik deed het bewust zo omdat ik slechte ervaringen had/had gehoord over pakketten enzo. Moeilijkheden als je zou willen switchen van rijschool, met geld terugkrijgen etc. Met losse lessen heb je het naar mijn idee meer zelf in de hand, dan focus je je niet op hoeveel er nog in je pakket zit, maar puur op de vooruitgang zelf. Oke bleek duur uit te pakken maar zoals je zegt who cares; het pasje is binnen
pi_67421483
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 10:12 schreef Aventura het volgende:
Het is trouwens wel teleurstellend dat het zo lang duurt voordat je je rijbewijs in handen hebt! Je kunt het dus pas de werkdag na je examen aanvragen. En daarna duut het nog 5 werkdagen voor je pasje klaar is. aangezien ik vandaag gewoon werk kan ik de aanvrag denk ik pas over een week doen. En dan moet ik nog een week wachten
Je kan ook versneld aanvragen, heb je hem de volgende werkdag (en dat kost uiteraard 50 euro's extra ).
Top 5 China producten
  donderdag 26 maart 2009 @ 10:16:59 #202
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_67421542
Ja debiel he!! Gewoon rbw kost al ¤ 45, spoedje kost ¤ 75.
Want nee hoor, ik heb nog niet genoeg geld uitgegeven
pi_67421694
En een goede pasfoto waar je niet op lacht enzo, niet vergeten

(Kan je maken op centraal stations in die hokjes, is het goedkoopste. Goed de aanwijzingen op het scherm volgen (je hoofd in het rondje enzo) en dan komt het goed (heb ik ook gedaan en foto is geaccepteerd).
Top 5 China producten
pi_67421762
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 10:06 schreef Aventura het volgende:

[..]

Een examen bij cbr kost maar rond de 100 euro. alles erboven is voor de rijschool
-- Albert Einstein
  donderdag 26 maart 2009 @ 10:32:16 #205
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_67421909
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 10:26 schreef m3nster het volgende:

[..]

Een examen bij cbr kost maar rond de 100 euro. alles erboven is voor de rijschool
Ja, en vind je dat gek? Een examen duurt 55 minuten. In die tijd kan de instructeur niets anders. Bovendien is hij/zij ervoor en erna ook nog tijd kwijt. En niet te vergeten brandstofkosten. Moeten ze dat dan voor niks doen?
  donderdag 26 maart 2009 @ 11:52:34 #206
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_67424347
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 10:32 schreef Aventura het volgende:

[..]

Ja, en vind je dat gek? Een examen duurt 55 minuten. In die tijd kan de instructeur niets anders. Bovendien is hij/zij ervoor en erna ook nog tijd kwijt. En niet te vergeten brandstofkosten. Moeten ze dat dan voor niks doen?
55 minuten? Bij het CBR?

max 30 minuten zo ik weet hoor.
pi_67424835
55 minuten, waarvan 30 rijden. Mijn rijinstructeur zegt trouwens dat hij helemaal geen examens nog kan reserveren voor april, maar pas midden mei oid.. Dat zei hij 2 weken geleden bijna ook al. Ik baal ervan want wilde eigenlijk eind april afrijden, we doen nu niet zoveel meer als de stad verkennen etc en hij zegt ook dat ik er aan toe ben. Vind het maar een vreemd verhaal :/
pi_67425608
Mijn rijschool koop gewoon examens van andere rijscholen.. Dus hoef je ook niet maanden te wachten..

@Aventura; ik zeg niet dat het duur is, dat zei jij
Ik vind het eerlijk gezegt niet heel duur.. bij mijn rijschool kost een examen 199 euro.
-- Albert Einstein
pi_67425689
Rijbewijs binnen !
pi_67426084
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 10:32 schreef Aventura het volgende:

[..]

De instructeur moet worden betaald.
Afschrijving van de auto
Onderhoud (behalve de benzinekosten).

Zo'n auto van 10.000 of meer moet ook worden afbetaald

En ik moet nog beginnen
[/quote]
pi_67426175
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 10:14 schreef rene90 het volgende:

[..]

Je kan ook versneld aanvragen, heb je hem de volgende werkdag (en dat kost uiteraard 50 euro's extra ).
Toch ken ik mongolen die die 50 euro over hebben om een paar dagen eerder in de Twingo van hun moeder te rijden
[/quote]
  donderdag 26 maart 2009 @ 12:47:04 #212
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_67426251
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 12:06 schreef Nouwk het volgende:
55 minuten, waarvan 30 rijden. Mijn rijinstructeur zegt trouwens dat hij helemaal geen examens nog kan reserveren voor april, maar pas midden mei oid.. Dat zei hij 2 weken geleden bijna ook al. Ik baal ervan want wilde eigenlijk eind april afrijden, we doen nu niet zoveel meer als de stad verkennen etc en hij zegt ook dat ik er aan toe ben. Vind het maar een vreemd verhaal :/
Er is een nieuw systeem voor het reserveren van examens, waarschijnlijk komt het daardoor.
pi_67427832
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 12:44 schreef Sjibble het volgende:

[..]

Toch ken ik mongolen die die 50 euro over hebben om een paar dagen eerder in de Twingo van hun moeder te rijden
Bij een spoedaanvraag betaalt u de kosten van het rijbewijs (¤ 45,--) plus een extra toeslag van ¤30,-- (tarief 2009).

Valt weer mee..
-- Albert Einstein
pi_67428099
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 13:30 schreef m3nster het volgende:

[..]

Bij een spoedaanvraag betaalt u de kosten van het rijbewijs (¤ 45,--) plus een extra toeslag van ¤30,-- (tarief 2009).

Valt weer mee..

Evengoed die 30 euro.
Mocht je het voor je werk nodig hebben, oke.
Maar als je het niet nodig hebt, maar er alleen zin in hebt.
Hou die 30 euro dan voor je tank
[/quote]
pi_67428152
Gefeliciteerd allen.

Zo net gereden, ging erg goed.
pi_67428946
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 12:44 schreef Sjibble het volgende:

[..]

Ik heb ook met spoed aangevraagd? Heb je hem eindelijk mag je nog een week niet rijden
Verdomde eigenwijs
Viva la afca
pi_67429327
!
pi_67430755
had vanmorgen nog gereden en me instructeur ging een datum reseveren, dus ben benieuwd wanneer ik mag afrijden.
pi_67430812
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 13:37 schreef Sjibble het volgende:

[..]

Evengoed die 30 euro.
Mocht je het voor je werk nodig hebben, oke.
Maar als je het niet nodig hebt, maar er alleen zin in hebt.
Hou die 30 euro dan voor je tank
Naja, je leeft er naar toe hé.. Kan me heel goed voorstellen dat mensen die 30 euro graag betalen..
-- Albert Einstein
pi_67431707
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 13:58 schreef Noshiba het volgende:

[..]

Ik heb ook met spoed aangevraagd? Heb je hem eindelijk mag je nog een week niet rijden
Die ene week, man man man
[/quote]
pi_67431798
lol .. als ik morgen slaag voor mijn examen ga ik hem ook met spoed aanvragen
-- Albert Einstein
  donderdag 26 maart 2009 @ 15:13:12 #222
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_67431839
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 14:46 schreef m3nster het volgende:

[..]

Naja, je leeft er naar toe hé.. Kan me heel goed voorstellen dat mensen die 30 euro graag betalen..
Wat is 30 euro in 2000 euro die je er toch al voor hebt uitgegeven?
De vakantieperiode komt er ook weer aan, dus het word weer drukker met papieren aanvragen.
pi_67431893
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 15:13 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Wat is 30 euro in 2000 euro die je er toch al voor hebt uitgegeven?
De vakantieperiode komt er ook weer aan, dus het word weer drukker met papieren aanvragen.
Precies wat ik dacht dus!
-- Albert Einstein
pi_67435688
Haha en maar incasseren denken de mensen die dit bedacht hebben.
Wat is 30 euro op 2000 euro? Voor hun 30x(pak hem beet) 13.000.000 mensen,
= lachende gezichten.

Achja voor diegene die het willen is het natuurlijk geen rare keuze want ook ik doe het als het zover is
  donderdag 26 maart 2009 @ 17:02:36 #225
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_67435731
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 17:01 schreef BrandBierMaaktGelukkig het volgende:
Haha en maar incasseren denken de mensen die dit bedacht hebben.
Wat is 30 euro op 2000 euro? Voor hun 30x(pak hem beet) 13.000.000 mensen,
= lachende gezichten.

Achja voor diegene die het willen is het natuurlijk geen rare keuze want ook ik doe het als het zover is
Ik ga liever op vrijdag, zaterdag en zondag scheuren in de auto dan dat ik het pas vanaf maandag kan.
pi_67437966
nu vraagt de instructeur aan mij of ik wil dat hij morgen tijdens het examen meerijd of niet. Ik weet het niet...

Advies? Wat zijn de voor en nadelen?
-- Albert Einstein
pi_67438083
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 18:13 schreef m3nster het volgende:
nu vraagt de instructeur aan mij of ik wil dat hij morgen tijdens het examen meerijd of niet. Ik weet het niet...

- Hij kan zien hoe jij rijdt met iemand anders naast je
- Hij kan wat inpraten op de examinator
  donderdag 26 maart 2009 @ 18:38:17 #228
168979 Plasterk
Is de plas sterk?
pi_67438684
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 18:13 schreef m3nster het volgende:

Je weet dat er nog iemand mee kijkt.
pi_67438754
Altijd je instructeur mee laten rijden als hij een beetje sociaal aangelegd is en daar mag je wel vanuit gaan anders word je geen rijinstructeur.
Verdomde eigenwijs
Viva la afca
pi_67439708
Ik vond het juist wel fijn dat mijn instructrice niet mee was. Beetje een gevoelskwestie. Als jij het fijn vindt om twee lullende mensen te hebben moet je het doen.
Top 5 China producten
  donderdag 26 maart 2009 @ 19:33:19 #231
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_67440503
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 19:12 schreef rene90 het volgende:
Ik vond het juist wel fijn dat mijn instructrice niet mee was. Beetje een gevoelskwestie. Als jij het fijn vindt om twee lullende mensen te hebben moet je het doen.
Bij m`n ttt zat m`n rijinstructeur op de achterbank, wel prettig. In elk geval iets vertrouwds.
En daarbij kan hij beter commentaar leveren dan ikzelf
pi_67441275
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 12:47 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Er is een nieuw systeem voor het reserveren van examens, waarschijnlijk komt het daardoor.
Ja maar heb wel het gevoel eigenlijk dat ik aan het lijntje gehouden word, hij zegt het nu al twee weken maar onderneemt er niets tegen :/
  donderdag 26 maart 2009 @ 19:59:26 #233
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_67441393
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 19:56 schreef Nouwk het volgende:

[..]

Ja maar heb wel het gevoel eigenlijk dat ik aan het lijntje gehouden word, hij zegt het nu al twee weken maar onderneemt er niets tegen :/
Het CBR geeft sinds dit jaar apart van elkaar dagen vrij waarop examens kunnen worden gereserveerd.
Voor kleine partijen is het dus moeilijk een examen te reserveren, want iedereen duikt er direct bovenop.

Het lijkt me daarbij sterk dat hij dat niet voor je zou doen.
pi_67441545
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 19:12 schreef rene90 het volgende:
Beetje same here, i guess..

Ik vind het een eikel.. ik doe niks goed volgens die kerel.. maargoed zal wel aan mezelf liggen..

*zucht*
-- Albert Einstein
pi_67442169
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 19:59 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Het CBR geeft sinds dit jaar apart van elkaar dagen vrij waarop examens kunnen worden gereserveerd.
Voor kleine partijen is het dus moeilijk een examen te reserveren, want iedereen duikt er direct bovenop.

Het lijkt me daarbij sterk dat hij dat niet voor je zou doen.
Ja maar toch, hij zegt al ruim twee weken dat hij pas over twee maand reserveren kan en jaaa hij zal wel bellen... Binnenkort.. Als ik eind mei ga afrijden dan wacht ik nog even met lessen afspreken, aangezien ik wel bijna aan examen toe ben maar niet twee maanden voor niets ga rijden!
  donderdag 26 maart 2009 @ 20:24:58 #236
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_67442266
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 20:21 schreef Nouwk het volgende:

[..]

Ja maar toch, hij zegt al ruim twee weken dat hij pas over twee maand reserveren kan en jaaa hij zal wel bellen... Binnenkort.. Als ik eind mei ga afrijden dan wacht ik nog even met lessen afspreken, aangezien ik wel bijna aan examen toe ben maar niet twee maanden voor niets ga rijden!
Bij mij duurde het iets van een maand, maar ik zou maar niet stoppen in die tussentijd. Ik heb nou ook al 3 weken niet gelest, niet mijn schuld hoor, en ik heb nou wel zoiets van of het wel gaat lukken enzo.
pi_67442474
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 20:24 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Bij mij duurde het iets van een maand, maar ik zou maar niet stoppen in die tussentijd. Ik heb nou ook al 3 weken niet gelest, niet mijn schuld hoor, en ik heb nou wel zoiets van of het wel gaat lukken enzo.
Komt goed, een keer een korte pauze van een paar weken kan echt geen kwijt. Dan merk je juist of het echt al automatismen zijn geworden.
Top 5 China producten
pi_67442567
Nouja, kijk, ik zit nu op afrijdniveau, en het is nu meer een beetje van .. nou wanneer is het aan te vragen, maar dan ga ik niet 4 uur per week blijven lessen voor alleen herhaling (dat moet ik 3 weken van te voren aangeven vanwege werk namelijk) want dan heb ik er zo nog weer 32 lessen bij in dat tempo! Als ik echt pas eind mei mag afrijden vind ik dat ook niet zo de bom, duurt beetje lang allemaal maar hij doet er ook niet echt moeite voor in mijn beleving. Dan wacht ik wel met afspreken, spreek ik wel een uurtje ofzo af, aangezien het alleen nu maar 'leer de stad een beetje kennen' is, en dat kan ik zelf ook wel in een auto, dan bespaar ik toch maar weer een dikke 100 in de week.. Maandag maar eens vragen allemaal!
pi_67442596
Oeps
pi_67443858
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 20:33 schreef Nouwk het volgende:
Maandag maar eens vragen allemaal!

zou ik zeker doen. Je kent het nu wel. Als je nu 2 weken niet gaat rijden, dan rijd je niet opeens slechter (lijkt mij). Misschien even extra lesje voor het examen ofzo, maar verder zou ik stoppen en voor het examen 2 uurtjes rijden en dan examen doen, ook al zit er een maand tussen.

Maar ik ben ook maar een leerling, kan het wat lastig beoordelen. Maar ik vind het wel geldwolven al die rijscholen. Als ik hier ook lees dat sommige mensen 200 euro betalen voor een examen en ik moet 250 betalen, dat is toch vreemd?
pi_67444181
Ik betaal 175 voor een rijexamen, maar heb dan ook wel een vet goedkope rijschool. Maar dan kan hij nog wel zo goedkoop zijn, ik hou er niet van om aan het lijntje te worden gehouden!
pi_67449986
21-4 mag ik afrijden.....
pi_67455176
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 00:07 schreef ibaneX het volgende:
21-4 mag ik afrijden.....
Ik hoop die dag mn pasje (niks papiertje) op te kunnen halen
pi_67455684
Ik hoop vandaag mijn pasje te kunnen halen!
-- Albert Einstein
  vrijdag 27 maart 2009 @ 10:07:57 #245
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_67455704
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 10:07 schreef m3nster het volgende:
Ik hoop vandaag mijn pasje te kunnen halen!
Hoelaat moet je?
pi_67455781
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 10:07 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Hoelaat moet je?
13.05 uur, en nog 2 uur les vooraf..
-- Albert Einstein
  vrijdag 27 maart 2009 @ 10:12:49 #247
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_67455806
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 10:11 schreef m3nster het volgende:

[..]

13.05 uur, en nog 2 uur les vooraf..
Dan wens ik je heel veel succes, en wel verslag hier doen he

Bij welk cbr kantoor moet je trouwens zijn?
pi_67456126
Succes!
pi_67456650
CBR Amsterdam..

Bedankt voor het suc6 !! I'll really need it, i guess
-- Albert Einstein
pi_67457557
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 09:13 schreef Aventura het volgende:
Ik moet altijd een beetje huilen van dit soort posts.
Geen referral hier.
pi_67462350
Nou mijn examen vandaag ging KUT!

Een voetganger die rechtdoor ging op dezelfde weg, op een zebrapad met groen licht liet ik niet voorgaan. Verder ging het wel okay.. dus ik ben wel geslaagd

OMFG! *Blijheid heerst*
-- Albert Einstein
  vrijdag 27 maart 2009 @ 14:58:25 #252
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_67463677
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 14:16 schreef m3nster het volgende:

Een voetganger die rechtdoor ging op dezelfde weg, op een zebrapad met groen licht liet ik niet voorgaan. Verder ging het wel okay.. dus ik ben wel geslaagd

OMFG! *Blijheid heerst*
Dan heb je wel geluk zeg!
Had hij verder nog opmerkingen?

Gefeli
pi_67463722
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 14:58 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Dan heb je wel geluk zeg!
Had hij verder nog opmerkingen?

Gefeli
Thanks!!, nee ik heb verder niks gehoord. Hij vroeg of ik zelf nog opmerkingen had, toen zei ik dat ik één keer het knipperlicht vergat toen ik wegreed, maar aangezien er geen ander verkeer was maakte dat hem niks uit
-- Albert Einstein
pi_67465459
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 14:16 schreef m3nster het volgende:

OMFG! *Blijheid heerst*
Ik ben blij voor je dat je geslaagd bent hoor daar niet van. Alleen vind ik het wel een slechte zaak dat ze je laten slagen bij zo een fout, dat is niet een klein iets in mijn ogen.
Top 5 China producten
  vrijdag 27 maart 2009 @ 16:06:40 #255
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_67465836
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 15:55 schreef rene90 het volgende:

[..]

Ik ben blij voor je dat je geslaagd bent hoor daar niet van. Alleen vind ik het wel een slechte zaak dat ze je laten slagen bij zo een fout, dat is niet een klein iets in mijn ogen.
Ligt denk ik ook wel aan de situatie, als het moeilijk te overzien is begrijp ik wel dat ze het door de vingers zagen.
pi_67465886
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 16:06 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Ligt denk ik ook wel aan de situatie, als het moeilijk te overzien is begrijp ik wel dat ze het door de vingers zagen.
Dat maakt het wel iets anders, maar nog blijf ik van mening dat je dan juist moet anticiperen op de situatie en als je genoeg inzicht hebt zou je zoiets moeten inzien. Het is een zebrapad, je slaat af en ziet een stoep...

Maar oké, we kunnen wel eindeloos blijven discussieren anders haha.
Top 5 China producten
  vrijdag 27 maart 2009 @ 16:11:06 #257
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_67465989
M`n rijinstructeur heeft dus vandaag voor de 3e keer op rij afgezegd. Toch knap.
Dus ik ben wel een beetje boos op hem geworden,ik heb nl komende woensdag examen en ben er zeker weten nog niet klaarvoor.
Dus maar naar m`n werk gebeld om 2 uurtjes vrij te vragen om dinsdag nog te oefenen.
En morgen nog 3 uurtjes rijden.
pi_67466036
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 16:08 schreef rene90 het volgende:

[..]

Dat maakt het wel iets anders, maar nog blijf ik van mening dat je dan juist moet anticiperen op de situatie en als je genoeg inzicht hebt zou je zoiets moeten inzien. Het is een zebrapad, je slaat af en ziet een stoep...

Maar oké, we kunnen wel eindeloos blijven discussieren anders haha.
Fouten zijn menselijk. En een examen is en blijft een momentopname. Maargoed het zit er gelukkig voor mij op. Ben blij dat ik van die instructeur af ben. Hahah
-- Albert Einstein
pi_67466230
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 16:11 schreef Juicyhil het volgende:
M`n rijinstructeur heeft dus vandaag voor de 3e keer op rij afgezegd. Toch knap.
Dus ik ben wel een beetje boos op hem geworden,ik heb nl komende woensdag examen en ben er zeker weten nog niet klaarvoor.
Dus maar naar m`n werk gebeld om 2 uurtjes vrij te vragen om dinsdag nog te oefenen.
Wat zijn in godsnaam zijn redenen dan?
Top 5 China producten
  vrijdag 27 maart 2009 @ 16:24:39 #260
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_67466486
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 16:17 schreef rene90 het volgende:

[..]

Wat zijn in godsnaam zijn redenen dan?
Vandaag stond z`n auto bij de garage en was niet op tijd klaar.
En hij zei dus boos: "Ik hoef geen verantwoording aan je af te leggen als ik een les afzeg, maar als je het zo graag wilt weten, [fill in] is overleden."

Ik kan erin komen, maar hij heeft nu in totaal iets van 10 lessen al afgezegd. Lijkt me wel heel toevallig als er iedere keer iemand overlijd.
pi_67466547
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 16:24 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Vandaag stond z`n auto bij de garage en was niet op tijd klaar.
En hij zei dus boos: "Ik hoef geen verantwoording aan je af te leggen als ik een les afzeg, maar als je het zo graag wilt weten, [fill in] is overleden."

Ik kan erin komen, maar hij heeft nu in totaal iets van 10 lessen al afgezegd. Lijkt me wel heel toevallig als er iedere keer iemand overlijd.
Dus zijn auto stond bij de garage, en iemand was overleden van hem waardoor de monteurs niet konden doorwerken

Dat terzijde, met zo een toon zou ik al iets hebben van, flikker dan maar op. 10 lessen al afzeggen van de 30 ingepland of iets was het toch?
Als jij niet vertrouwen hebt in het examen zou ik zoiets hebben van nou dan verplaatsen we dat ook want door zijn toedoen ben jij straks gezakt en kost het je weer een x bedrag.
Top 5 China producten
  vrijdag 27 maart 2009 @ 16:30:46 #262
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_67466730
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 16:26 schreef rene90 het volgende:

[..]

Dus zijn auto stond bij de garage, en iemand was overleden van hem waardoor de monteurs niet konden doorwerken

Dat terzijde, met zo een toon zou ik al iets hebben van, flikker dan maar op. 10 lessen al afzeggen van de 30 ingepland of iets was het toch?
Als jij niet vertrouwen hebt in het examen zou ik zoiets hebben van nou dan verplaatsen we dat ook want door zijn toedoen ben jij straks gezakt en kost het je weer een x bedrag.
Ik heb wel aan de ene kant zoiets van dat ik er al zo dichtbij ben. Dingen zoals kijkgedrag e.d. wil ik gewoon nog goed oefenen. Zelf heb ik zoiets van dat ik ook maar 20 vakantiedagen heb, daarvan heb ik er nu al 5 aan autolessen gegeven en ben ik nog geen eens op vakantie geweest. En los daarvan heeft het me al 2000 euro gekost en wil ik nu wel resultaat zien.

Hij heeft zelfs gevraagd of ik me niet ziek kan melden.
pi_67466820
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 16:30 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Ik heb wel aan de ene kant zoiets van dat ik er al zo dichtbij ben. Dingen zoals kijkgedrag e.d. wil ik gewoon nog goed oefenen. Zelf heb ik zoiets van dat ik ook maar 20 vakantiedagen heb, daarvan heb ik er nu al 5 aan autolessen gegeven en ben ik nog geen eens op vakantie geweest. En los daarvan heeft het me al 2000 euro gekost en wil ik nu wel resultaat zien.

Hij heeft zelfs gevraagd of ik me niet ziek kan melden.
Ik begrijp je "frustratie" (om het zo maar even te noemen) inderdaad, een nieuwe instructeur/trice is ook weer wennen en zo dus kost ook weer tijd. Tja dan maar goed je best doen en gewoon even verdomd goed rijden die 25 minuten en dan ben je er lekker vanaf
Top 5 China producten
  vrijdag 27 maart 2009 @ 16:35:20 #264
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_67466914
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 16:33 schreef rene90 het volgende:

[..]

Ik begrijp je "frustratie" (om het zo maar even te noemen) inderdaad, een nieuwe instructeur/trice is ook weer wennen en zo dus kost ook weer tijd. Tja dan maar goed je best doen en gewoon even verdomd goed rijden die 25 minuten en dan ben je er lekker vanaf
Daar kies ik dan maar voor idd
Hopelijk nog een paar daagjes, hoef ik niet meer in dit topic te posten
pi_67468811
Beuh.. Waarom zit er niet gewoon een pasfoto zaakje in Enschede-Zuid?
Morgenmiddag dan maar in de stad doen, na mijn theoriecursus van 9 tot 4
pi_67468842
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 17:32 schreef DJKoster het volgende:
Op een treinstation heb je van die hokjes meestal?
Top 5 China producten
pi_67468910
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 17:33 schreef rene90 het volgende:

[..]

Op een treinstation heb je van die hokjes meestal?
Juh, maar het dichtstbijzijnde treinstation ligt naast het centrum..
  vrijdag 27 maart 2009 @ 17:37:26 #268
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_67468947
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 17:32 schreef DJKoster het volgende:
Ik had er eentje van 5 jaar oud uit de kast getoverd
En in m`n busabo heb ik er 1 van 9 jaar oud
pi_67470606
Ik heb de CD van Vekabest gehaald En mijn 2de toets gemaakt.

Wat is dat voor een vraag U wilt wegrijden. Voor mij betekent dat dat ik begin met rijden en invoeg.
Ik snap er geen hol van

8 fout gevarenherkenning (25)
1 inzicht (30)
6 verkeerstheorie. (10)

En toch ben ik gezakt? 1 fout minder ofzo en ik was wel geslaagd..
[/quote]
pi_67471720
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 18:41 schreef Sjibble het volgende:

[ afbeelding ]

Wat is dat voor een vraag U wilt wegrijden. Voor mij betekent dat dat ik begin met rijden en invoeg.
Ik snap er geen hol van

8 fout gevarenherkenning (25)
1 inzicht (30)
6 verkeerstheorie. (10)

En toch ben ik gezakt? 1 fout minder ofzo en ik was wel geslaagd..
Dat is gewoon een goede vraag, zo eentje kan je op theorie krijgen.

Je hebt 2 fout te veel.
1+6=7 je mag daarvan maar 5 fout hebben.
pi_67471898
Mijn domme fout op theorie:
Wanneer mag je lichtsignalen gebruiken?(oid.)
A. nooit.
B. om gevaar af te wenden.
C. -vergeten-

Had A. maar is B. wist gelijk daarna al wat dom
Anders had ik 0 fout
  vrijdag 27 maart 2009 @ 19:15:43 #272
229513 Blurred86
Live Positive
pi_67471904
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 18:41 schreef Sjibble het volgende:

[ afbeelding ]

Ik snap er geen hol van

Als je nu zou gaan rijden en invoegen dan rijd je tegen die tegenligger aan die in aan het halen is, dus je wilt wel wegrijden maar je wacht natuurlijk nog even totdat het ook echt kan, en zet dan ook pas je richtingaanwijzer aan..
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
pi_67472469
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 19:15 schreef Blurred86 het volgende:

[..]

Als je nu zou gaan rijden en invoegen dan rijd je tegen die tegenligger aan die in aan het halen is, dus je wilt wel wegrijden maar je wacht natuurlijk nog even totdat het ook echt kan, en zet dan ook pas je richtingaanwijzer aan..
Wat een k*tvragen Dat zag ik achteraf pas, dan nog..
Maar ik heb dan ook nog geen theorieboek, dus heb ook nog helemaal niks geleerd Vind het toch wel netjes van mezelf

Hoeveel uur kregen jullie in de week les?

[ Bericht 2% gewijzigd door Sjibble op 27-03-2009 19:37:41 ]
[/quote]
pi_67474002
Dammmmn
vandaag voor mn 2e x gezakt!
Reed het zelfstandige deel goed, had er goed gevoel bij. Toen moest ik de snelweg op en invoegen, wat normaal áltijd wel goed gaat, 1 van mijn sterktste punten.

Dus ik kijk spiegels goed, dode hoek, richting aan, maar ik reed gewoon veel te zacht (80) ik mocht 100. Ik snap er niks van, normaal is dit echt wel iets waar ik op let als ik de snelweg op rij, mijn snelheid.
Dus met die snelheid wilde ik invoegen, gaat die auto die achter mij rijdt in 1x invoegen, hij reed wel lekker hard. Dus ik stuur naar links om in te voegen, trekt die examinator aan mn stuur omdat ik anders die auto achter me af kon snijden. Wel terecht, maar baal er gigantisch van. Verder was de rit dus nagenoeg wel foutloos

1e x had ik verder geen ingrepen, vond ie dat ik niet voor een juiste doorstroming van het verkeer zorgde en te laat een invoegstrook in reed, toen had ik er nog niet zo de balen van als nu. Ik had toen het idee; 2e x pak ik 'm

Ik heb er nu dus op het moment even helemaal geen geloof meer in, dat ik mn rijbewijs ooit nog ga halen. Tuurlijk, ook ik ga 'm halen, maar je begint zo aan jezelf te twijfelen.
pi_67474107
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 20:13 schreef hanssk het volgende:
Ik heb er nu dus op het moment even helemaal geen geloof meer in, dat ik mn rijbewijs ooit nog ga halen. Tuurlijk, ook ik ga 'm halen, maar je begint zo aan jezelf te twijfelen.
Je kan je ook aanstellen hoor Komop zeg waarom jezelf depressief maken, je bent nu wel weer een paar honder euro extra kwijt, maar dat plasticje is wel voor de rest van je leven.
Top 5 China producten
pi_67474313
quote:
Dammmmn
Reed het zelfstandige deel goed, had er goed gevoel bij. Toen moest ik de snelweg op en invoegen, wat normaal áltijd wel goed gaat, 1 van mijn sterktste punten.

Dus ik kijk spiegels goed, dode hoek, richting aan, maar ik reed gewoon veel te zacht (80) ik mocht 100. Ik snap er niks van, normaal is dit echt wel iets waar ik op let als ik de snelweg op rij, mijn snelheid.
Dus met die snelheid wilde ik invoegen, gaat die auto die achter mij rijdt in 1x invoegen, hij reed wel lekker hard. Dus ik stuur naar links om in te voegen, trekt die examinator aan mn stuur omdat ik anders die auto achter me af kon snijden. Wel terecht, maar baal er gigantisch van. Verder was de rit dus nagenoeg wel foutloos

1e x had ik verder geen ingrepen, vond ie dat ik niet voor een juiste doorstroming van het verkeer zorgde en te laat een invoegstrook in reed, toen had ik er nog niet zo de balen van als nu. Ik had toen het idee; 2e x pak ik 'm

Aaah dat is echt lullig.. Vooral om dat alles verder goed ging. Volgende keer moet het dus wel goed gaan allemaal! Als het verder goed ging kan er volgende keer weinig nog fout gaan!
-- Albert Einstein
pi_67474811
Ja dat is het juist. Ik ben nu echt bang dat de volgende x weer alles goed gaat, en dat er dan weer net iets is waar ik op zak..
had ook vraagje, weet de examinator al hoevaal je gezakt bent??
Het lijkt me wel dat als je dan voor de 3e x op moet, en hij weet dat je 2x gezakt bent wel ietsjes soepeler zal zijn. NIet dat hij je op iets kinderachtigs laat zakken. Maar misschien beoordelen ze elk examen ook wel weer geheel objectief?
pi_67474927
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 20:35 schreef hanssk het volgende:
Ja dat is het juist. Ik ben nu echt bang dat de volgende x weer alles goed gaat, en dat er dan weer net iets is waar ik op zak..
had ook vraagje, weet de examinator al hoevaal je gezakt bent??
Het lijkt me wel dat als je dan voor de 3e x op moet, en hij weet dat je 2x gezakt bent wel ietsjes soepeler zal zijn. NIet dat hij je op iets kinderachtigs laat zakken. Maar misschien beoordelen ze elk examen ook wel weer geheel objectief?
De examinator kan zeker zien voor de hoeveelste keer je afrijd. Maar elke examinator is anders. De een let erg op bepaalde dingen, terwijl een andere daar soepel in is. Geen touw aan vast te knopen.

Maar als je goed veilig en zelfverzekerd rijd gaat alles volgende keer goed!
-- Albert Einstein
pi_67500648
Vandaag theorie-cursus gehad, 3x maal een serie van 50 vragen gehad waar zo'n beetje alles aan bod kwam.
Eerst zelf de vraag beantwoorden en daarna volgde (een soms hele brede) uitleg van de instructeur.

1e serie 4 fout, 2e 7 fout en de laatste serie foutloos, dat komt waarschijnlijk wel goed volgende week
Gevaarherkenning is wel kut zeg, 9 van de 25 fout, daar moet ik nog wat op trainen..
pi_67502745
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 19:17 schreef DJKoster het volgende:
1e serie 4 fout, 2e 7 fout en de laatste serie foutloos, dat komt waarschijnlijk wel goed volgende week
Gevaarherkenning is wel kut zeg, 9 van de 25 fout, daar moet ik nog wat op trainen..
volgens mij is dat niet te trainen.
pi_67516297
quote:
Dammmmn

Gast er zijn mensen die na 8x nog niet geslaagd zijn, waar maak je je druk om

Na 5 keer kan ik het wel snappen maar na 2x al zo dramatisch doen is een beetje overdreven, je weet zelf best dat je het kan 3x is scheepsrecht
pi_67516374
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 20:34 schreef Kahlen het volgende:

[..]

volgens mij is dat niet te trainen.
Je moet er op leren denken
[/quote]
pi_67517012
quote:
Op zondag 29 maart 2009 13:24 schreef Sjibble het volgende:

[..]

Je moet er op leren denken
Inderdaad. Maar de vragen bij CBR zijn moeilijker dan dat van CD.
pi_67517389
quote:
Op zondag 29 maart 2009 13:51 schreef xminator het volgende:

[..]

Dat is zeker niet het geval. Die vragen van het CBR zijn gewoon gelijk aan de CD. Althans, ik had vekabest en die kwam precies overeen met het CBR.
Top 5 China producten
pi_67517578
Ik had ook vekabest en vond ze iets lastiger.
pi_67517833
Gewoon veel met die examinator praten en laten zien dat je het leuk vind en goed kijken. En als je goed bezig ben duurt die rit ook minder lang omdat ze al snel zien of je het kan of niet. Was bij mij dan. Na 10minuten / kwartier was ik alweer terug
pi_67517969
quote:
Op zondag 29 maart 2009 14:27 schreef kurk_droog het volgende:
Gewoon veel met die examinator praten en laten zien dat je het leuk vind en goed kijken. En als je goed bezig ben duurt die rit ook minder lang omdat ze al snel zien of je het kan of niet. Was bij mij dan. Na 10minuten / kwartier was ik alweer terug
Haha ik moest niet praten met die examinator want ik weet dat ik dan al minder op het verkeer ging letten. Ik moest toch al mijn aandacht bij het verkeer houden. Ging sowieso als een trein voorbij, gok 20 minuutjes max.
Top 5 China producten
pi_67519195
Ik ben afgelopen 24 maart geslaagd. Mag ik in het lijstje?

Heb hem niet met spoed aangevraagd, dus aanstaande dinsdagavond kan ik hem pas ophalen. Er is na het slagen wel een hele last van me schouders afgevallen zeg. Heerlijk om van die ellende af te zijn.
pi_67530845
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 16:11 schreef Juicyhil het volgende:
Ik moet ook op 1 april. En dat is geen grap
  zondag 29 maart 2009 @ 22:06:20 #290
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_67530882
quote:
Op zondag 29 maart 2009 22:05 schreef Glennz het volgende:

[..]

Ik moet ook op 1 april. En dat is geen grap
Ook in Harderwijk?
pi_67533653
quote:
Op zondag 29 maart 2009 13:51 schreef xminator het volgende:

[..]

Vond ik juist niet, ik had met dat Vaka Best van de 15 toetsen was ik maar voor 4 toetsten of iets dergelijks geslaagd. En ging dus met een slecht gevoel dat theorie examen doen, maar wat was dat toch makkelijk in verhouding van mijn oefen toetsen.

Morgen als ik wat beter te pas ben (ben ziek) pasfoto's maken en dan richting het gemeentehuis om mijn rijbewijs aan te vragen.
pi_67534496
quote:
Op zondag 29 maart 2009 23:30 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]

Vond ik juist niet, ik had met dat Vaka Best van de 15 toetsen was ik maar voor 4 toetsten of iets dergelijks geslaagd. En ging dus met een slecht gevoel dat theorie examen doen, maar wat was dat toch makkelijk in verhouding van mijn oefen toetsen.

Morgen als ik wat beter te pas ben (ben ziek) pasfoto's maken en dan richting het gemeentehuis om mijn rijbewijs aan te vragen.
Heb het over gevaarherkenning.

De normale theorie vragen vond ik ook makkelijker dan de veka best vragen.
pi_67534502
quote:
Op zondag 29 maart 2009 23:30 schreef Vjenne12345 het volgende:
Niet lachen hè, haar naar achter en recht in de lens kijken
Top 5 China producten
pi_67539379
Nou net rijles gehad, het ging weer lekker. Vandaag toch maar aangekaart dat ik het niet lekker vind dat ik nu op afrijniveau ben maar pas eind mei mag afrijden omdat hij gewoon een beetje laks is geweest. Hij heeft het CBR gebeld en kan vanmdidag naar nog eventuele vrije data kijken, maar er was niet zo heel veel vrij meer dus kleine kans.. Ik hoor het iig vanmiddag, anders minderen de lessen gewoon en gaan we twee weken voor het examen weer 2 x per week lessen, voor de rest af en toe een lesje.
pi_67540832
Ik mag morgen weer, om 0700 en de klok is een uur vooruitgegaan en ben geen ochtendmens.... mijn god.

Dit weekeinde nog met schoonvader in Leeuwarden (waar ik moet afrijden) gereden (ik niet zelf natuurlijk, maar ik vertelde mijn schoonvader hoe hij moest rijden). Van het voetbalstadion naar het CBR en terug. Dat moet ik morgen bij de les ook doen en hadden we vorige week geoefend. Nou, dat ging niet goed. Was al gelijk de weg kwijt en na een half uur zoeken zijn we maar naar huis gegaan

Straks maar even google maps bekijken om te zien welke afslag ik nu ook alweer moet nemen vanaf de rondweg.
  maandag 30 maart 2009 @ 11:21:33 #296
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_67541041
quote:
Op maandag 30 maart 2009 11:12 schreef Kahlen het volgende:
Ik mag morgen weer, om 0700 en de klok is een uur vooruitgegaan en ben geen ochtendmens.... mijn god.

Dit weekeinde nog met schoonvader in Leeuwarden (waar ik moet afrijden) gereden (ik niet zelf natuurlijk, maar ik vertelde mijn schoonvader hoe hij moest rijden). Van het voetbalstadion naar het CBR en terug. Dat moet ik morgen bij de les ook doen en hadden we vorige week geoefend. Nou, dat ging niet goed. Was al gelijk de weg kwijt en na een half uur zoeken zijn we maar naar huis gegaan

Straks maar even google maps bekijken om te zien welke afslag ik nu ook alweer moet nemen vanaf de rondweg.
Sinds 1 maart zijn er geen vaste routes meer toch?
pi_67541308
idd
  maandag 30 maart 2009 @ 11:38:35 #298
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_67541462
Ik ben wel bang te falen op het examen
pi_67543274
Nou, morgen kans 2 op het halen van m'n rijbewijs. Hoe het me de eerste keer is vergaan is te lezen in deeltje 110. Ik heb nu m'n examen om 13.05 ipv 08.00 uur. Lijkt me in iedergeval al iets schelen in de (kinderschooltijd) drukte. Ik merk alleen nu al dat ik me er al druk om maak :/. Iemand nog een tip om me niet druk te hoeven maken? .
pi_67543547
quote:
Op maandag 30 maart 2009 12:43 schreef jappas het volgende:
Nou, morgen kans 2 op het halen van m'n rijbewijs. Hoe het me de eerste keer is vergaan is te lezen in deeltje 110. Ik heb nu m'n examen om 13.05 ipv 08.00 uur. Lijkt me in iedergeval al iets schelen in de (kinderschooltijd) drukte. Ik merk alleen nu al dat ik me er al druk om maak :/. Iemand nog een tip om me niet druk te hoeven maken? .
In a'dam moesten de kinderen dacht ik 13.30 weer op school zijn dus met die tijd ben je niet veel beter uit. Maar enerzijds kan het een voordeel hebben, je weet dat je kinderen kan tegenkomen dus je let waarschijnlijk net even wat scherper op.
Een tip; normale ritme vasthouden, en gewoon iets doen met iemand zodat je er niet over na hoeft te denken. Lekker gaan sporten of weet ik het. Strandwandeling of iets
Top 5 China producten
pi_67543690
quote:
Op maandag 30 maart 2009 11:21 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Sinds 1 maart zijn er geen vaste routes meer toch?
Maar er zijn vast wel allerlei duidelijke punten. Dus als je weet waar ze ongeveer liggen is het toch beter als dat je et helemaal niet weet
[/quote]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')